Új hozzászólás Aktív témák
-
-
félisten
Teljesen egyertelmu mindketto. A kanyarodast, iranyvaltoztatast jelezni kell ugy, hogy az ne legyen felrevezeto. Ha kifordulsz valaki ele arra hivatkozva, hogy kint volt az indexe, akkor a megteveszto jelzes miatt o kap mondjuk egy tizezres csekket, viszont a balesetert 100%-ban az lesz a hibas, aki kifordult ele. A megteveszto jelzes nem ment fel az elsobbsegadasi kotelezettseg alol.
-
tbs
addikt
No, elkezdtetek egymás mellett elbeszélni. Lécci, ne forgassátok ki egymás szavait. Ha vki irányjelez, akkor egyéb jelekből (féklámpa, lassít, nézelődik - vagy ezek hiánya) leszűrhető, hogy balfasz-e, vagy tudja hogy mit csinál.
Annyit kérnék csak tőled, meg minden irányjelzőhasználatot mérlegelő marhától, hogy HASZNÁLJÁK ha már van, és legyenek kedvesek annyi információval ellátni a környezetüket a haladásuk várható irányáról és módjáról (szarom le ha keresztben kanyarodik - de indexel) amennyivel csak tudják. Köszönöm, hogy meghallgattatok, leülök magamtól - tudom hogy naív vagyok.
Szerk.: Lauda, de szépen leírtad..!
[ Szerkesztve ]
-
Khelben
nagyúr
KRESZ 29. §. 2. pont: "... az irányjelzés azonban megtévesztő nem lehet."
Ha te már az első út előtt irányjelzőzöl, akkor megtéveszted a közlekedés többi résztvevőjét, hiszen mindenki azt gondolja, hogy az első lehetséges helyen le is fogsz kanyarodni. Az "időben kell jelezni" pedig ebben az esetben pont azt jelenti, hogy nem az első kereszteződés előtt, hanem azt elhagyva. Az "időben" nem azt jelenti, hogy kanyarodás előtt jóval, hanem azt, hogy akkor, amikor kell.
-
degu
senior tag
Na es az mi,amikor a faszi beletapos a fekben,majnem megall,ugy lelassit,es amikor mar fordul,akkor kapcsolja be az iranyjelzot!? De Neked fogalmad sincs mogotte,hogy mire keszult...
verprofi pesszimista,aki felett nem repult el nyomtalanul az ido vasfoga
-
Möhe
addikt
válasz Khelben #27181 üzenetére
Ezzel az a "gond" hogy te tudod,én tudom,de ő nem tudja. Gyalogosan is határozottan megyek át az úttesten.De akinek nem mindennapi ügye a kresz, az meg van lőve és totojázik. Ezért vallom azt hogy már ovis korban foglalkozni az ilyen dolgokkal.Iskolás korban meg rendesen ráfeküdni.
A szembejövő biciklist meg legszívesebben elütném az egyirányú utcán. -
MaciG
addikt
válasz deicide #27208 üzenetére
Kiragadtam, mert marhaság. Itt nem az volt a kérdés, hogy kell, vagy sem indexelni, mert aki tanulta a kreszt, van jogsija az tudja. A miért volt a kérdés. De aki erre beírja, hogy de márpedig az a szabály, és kész (akkor is ha marhaság vagy ellentmondásos), az elég befásult gondolkodásra vall.
BANZAII
-
MaciG
addikt
válasz Khelben #27211 üzenetére
Nem emlékszel? Itt volt az index amikor egyedül vagy az úton és nem tévesztesz meg vele senkit, még akkor se ha le fől kapcsolgatsz mindent a kocsiban, meg ez a kanyarodós dolog is. A másik az is volt már a gyalogos elsőbbsége a zebrán. Az sem logikus. Szerinted a gyalogosnak nagyobb energia/idő veszteség ha vár 2-3 másodpercet még elhalad előtte egy kamion vagy egy csuklós busz, vagy a nagyvasaknak megállni majd újból felgyorsítani, arról nem beszélve ha a busz tömve van akkor mondjuk van fent 100 utas, a gyalogost átengedni a busznak kb. 10 másodperc időveszteség, ezt megszorzod százzal az is több lesz ,mint a 3, és akkor az elégetett gázolajat még meg se említettem. Persze erre jött az ,hogy azért van elsőbbsége, mert ha elütöm, valószínű meghal. DE akkor a biciklisnek mért nincs elsőbbsége a zebrán? Ha azt ütöm el a zebrán egy kamionnal az is meghal... Aztán ott van, hogy a buszt segíteni kell az elindulásnál a buszöbölből. Segíteni? Be kell tolni vagy mi? Persze nyilván arra értendő, hogy lassítasz esetleg megállsz, de mennyivel egyértelműbb lenne mindenki számára ha vagy a busznak lenen eslőbbsége ha kifele indexel az öbölből, vagy az autósnak. És akkor nem lenne dilemma ,hogy el kel engedni, vagy buszos szemszögből, hogy vajon elenged, vagy sem, vagy most mi is a helyes. Szóval remélem érted. De ezeket már leírtam régen, csak lusta vagyok megkeresni, de még1x már nem fogom leírni.
BANZAII
-
Khelben
nagyúr
Mindegyik ügyben kifejtettük, hogy miért hülyeség, amit mondasz.
Röviden:
- Semmi közepén irányjelzés -> Attól, hogy te nem látsz senkit még nem biztos, hogy senki nem lát téged.- Gyalogos átengedése -> meg is válaszoltad. A biciklisnek a sebessége miatt kell leszállnia és gyalog áttolnia.
- Busz kiengedése -> nem lehet elsőbbsége, mert annak súlyosabb megkötései vannak, gyakorlatilag nem mehetnél el álló busz mellett, hiszen amint kiteszi az irányjelzőt, elsőbbsége lenne, nyomhatnád a satuféket. Ha meg nem tudsz már megállni, az elsőbbség miatt te lennél a hibás.
Szóval még mindig nem sikerült egy ellentmondást vagy logikátlanságot sem idézned a kreszből. Ez ugye nem véletlen, mert olyan emberek írták, akik kicsit(?) többet tudnak a közlekedésről, mint te. És főleg más szemszögből nézik, nem az egyén önző szemszögéből.
-
MaciG
addikt
válasz Khelben #27213 üzenetére
"-Semmi közepén irányjelzés -> Attól, hogy te nem látsz senkit még nem biztos, hogy senki nem lát téged." Te biztos Pesten laksz, én egy olyan helyen ahol a "falun" a mellékutcánkba azok járnak nagyrészt akik itt laknak, vagy ide jönnek valakihez, tehát óránként pár autó megy el, így elég sűrűn van ,hogy nincs más a közelben, ha pedig a távolban van egy biciklis mondjuk akit nem veszek észre, annak nem teljesen mind1, hogy te indexelsz-e? Mire odaér ahhoz a bejáróhoz ahova én befordultam addigra már megfürödtem és meg is vacsoráztam.
Gyalogosnál nem azt kérdeztem mért nincs elsőbbsége a kerékpárosnak ,hanem az a példa volt arra amit asszem te hoztál, hogy a gyalogosnak azért van elsőbbsége, mert ő a "gyengébb".
"És főleg más szemszögből nézik, nem az egyén önző szemszögéből." Ha nekem a busszal le kell lassítgatnom a gyalogosok miatt, nem én nem fogom elérni mondjuk az átszállást, vagy elkésni a munkahelyről hanem az utasok... Én munkaidőben vagyok.
A busz kiengedésénél igazad van, de akkor ezek szerint mivel a kocsinak aki még a távolban jön (mondjuk összefüggő kocsisor esetén) meg kell állnia, mert látja, hogy indexelek, ki akarok jönni és tud is lassítani ,de általában nem szokott. Ha meg én kihajtok elé, akkor én vagyok a hibás, miközben ő látta, hogy indexelek és kényelmesen ki tudodd volna engedni ami meg a kreszben van. Akkor ennek most mi értelme is van?
BANZAII
-
Khelben
nagyúr
Megint önző módon a saját szemszögedből nézed. Nincs saját kresz-ed, az mindenkire vonatkozik. A pestiekre és a tanyán lakókra is.
A gyalogosnak azért van elsőbbsége, mert gyengébb, a biciklisnek azért nincs, mert gyors. Amint leszáll, elsőbbsége lesz neki is.
3. bekezdés demagóg, nem tartozik a témához. Ennyi erővel ha késésben vagyok, átgázolhatok mindenkin.
A busz kiengedésénél a kocsisorban mondjuk 2 autó nem enged ki, mert már nem tud biztonságosan megállni, de a harmadik kienged, mert elég ideje volt lassítani. Arról nem a kresz tehet, hogy nem ismerik / nem tart(at)ják be. -
MaciG
addikt
válasz Khelben #27215 üzenetére
Ebben amit írtam mi volt az önzőség? Mert nem értem. Én is szoktam gyalogolni...
Mikor látod, hogy igazam van, könnyű írni, hogy demagóg duma, nem tartozik a témához,stb.
"biciklisnek azért nincs, mert gyors." Akkor ha a gyalogos fut, neki sincs elsőbbsége, mert gyors? Ez megint hülye érvelés.
"Arról nem a kresz tehet, hogy nem ismerik / nem tart(at)ják be." Ez igaz, de akkor mért a buszos a hibás ha kijön az öbölből a kocsi meg nekimegy?
Az meg hogy a kreszt hozzáértő okos emberek csinálják...
Szerinted jelen esetben az számít okos hozzáértőnek aki elvégzett mondjuk 2 egyetemet ~8év alatt (nyilván olyat aminek köze van a témához) vagy, az aki 8 éve kint dolgozik az utakon napi 8-10 órában a forgalomban és látja, hogy mi az ami működik, és mi az ami nem és nem csak elméletben papíron tud mindent.BANZAII
-
Khelben
nagyúr
Akkor ha a gyalogos fut, neki sincs elsőbbsége
Benne van a kreszben hogy kellő körültekintéssel léphet csak le a járdáról. Vagyis akkor futhat, ha nincs autó a környéken, akinek észlelnie kellene őt.
Nincs igazad, pont azért volt demagóg. Valakinek a testi épsége/élete fontosabb, mint akár ezer embernek a beérése a munkába.
Én egy embert ismerek, akinek a 90es évek végén volt beleszólása az aktuális kreszbe (lehet, hogy még mindig van, nem tartom vele azóta a kapcsolatot), ő előtte 15 évig dolgozott közlekedési balesetek műszaki szakértőjeként. Senkit nem 2x4 év egyetem után tesznek be abba a bizottságba.
Csak a kíváncsiság kedvéért: fogalmazd meg nekem azt a paragrafust, ami lehetővé teszi neked, hogy a kocsibejáródra hajtva ne indexelj. Utána majd elmondom, miért hülyeség.
-
dokar
addikt
nincs más a közelben, ha pedig a távolban van egy biciklis mondjuk akit nem veszek észre, annak nem teljesen mind1, hogy te indexelsz-e?
nem az számít, hogy te mit látsz, hanem, hogy jelezd szándékaidat. egyszer fogod azt gondolni, hogy senki nem látja és baleset lesz ez miatt, akkor hogyan fogsz magaddal elszámolni? kb hasonló hozzáállásúak azok az emberek is, akik pályán lecövekelnek a belső sávba és nem húzódnak jobbra, mert ha már ő is a megengedett sebességnél gyorsabban megy, akkor más se menjen gyorsabban. a kresz az téged is véd, tartsd be, hogy mások is betartsák. mindenkinek így a legjobb.
extra - SEXRay
-
dragonfx
veterán
na mi van sneki nem szól beeee?
"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
MaciG
addikt
válasz Khelben #27217 üzenetére
"Valakinek a testi épsége/élete fontosabb, mint akár ezer embernek a beérése a munkába." Ebben igazad van, ellenben én nem írtam ilyet, azt írtam ,hogy a gyalogosnak kevesebb idő/energia veszteség elengedni a gépjárművet ,mint fordítva és szerintem úgy lenne logikus ha NEM lenne elsőbbsége a gyalogosnak, és így nem lenne elütve senki. Mert te folyton azzal példázól, hogy ha elütöm meghal, én erre írom ,hogy ha biciklist elütöm az is meghal még sincs elsőbbsége, erre te írod gyorsabb,stb. Ez egy ördögi kör.
A paragrafust nem igen tudom neked úgy megfogalmazni, hogy azt helyt álljon a többi mellett, mert se jogász, se ügyvéd nem vagyok, de talán valami olyasmi lenne, hogy megmaradna az eredeti és benne lenne az ,hogy kivéve ha ezzel nem tévesszük és zavarjuk meg a többi közlekedőt illetve nem okozunk vele balesetet.
DE közben arra is rájöttem, hogy feleslegesen elmélkedünk és nem hinném, hogy meg fogjuk érteni egymást, egyrészt, mert te makacs módon ragaszkodsz ahhoz, hogy a szabály az szabály, és azt márpedig be kell tartani akármilyen, mert úgy is mindig jó. Másrészt pedig te egy átlag autós agyával gondolkodsz, aki főleg munkába járásra használja az autóját vagy vásárlásra, kirándulásra hétvégente, stb; ellenben én meg a nagy vasak volánja mögül szemlélem a forgalmat, szabályokat,stb. És hidd el teljesen más a kettő. De pl. ha te kamionos lennél a hajadat tépnéd az előzési tilalomtól a pályán, de így átlag autósként meg nyilván örülsz neki.
(#27218) dokar. Erre nem tudok mit írni, aki nem tud elképzelni egy olyan kis mellékutcát, vagy egy kis települést, falut, esetleg tanya világot ahol tényleg nagyon minimális a forgalom (Így aztán ha hullámvonalban közlekednél azzal se zavarnál senkit), annak én ezt nem fogom tudni jobban elmagyarázni, és úgysem fogja megérteni akármit írok, de nem is ez a célom, hogy bárkit is kioktassak.
BANZAII
-
Beri
addikt
válasz kételkedem #27182 üzenetére
Ezt követően az elméleti vizsga mellett egy összességében 50 perces járműkezelési és forgalmi vizsgán kell a kismotorral való biztonságos közlekedésre alkalmasságot bizonyítani.
Tehát minden ugyanúgy maradt, ahogy eddig volt, csak a tanfolyam lett rövidebb. A nép szája is be van tömve, mert dobtak egy csontot, de állambácsi sem tett semmilyen engedményt.eladó Aromamizer RDTA V1
-
kw3v865
senior tag
Miért? Mi ezzel a probléma? Az eredeti Totalcaros elkpzelés is az volt, hogy azért legyen valami vizsga. Ez emgvalósult, bár azt még nem tudjuk, hogy pontosan mennyibe fog kerülni. Az nem lenne jó ötlet, ha valaki úgy kaphatna jogsit, hogy életében nem ült még motoron...
-
Drizzt
nagyúr
A gyalogos témához hozzá fogok szólni. A zebra az egy olyan hely, amit azért találtak ki, hogy legyen olyan hely, ahol a gyalogos az úttesten nagyobb biztonságban átkelhet. A jelentőségét nem nehéz megérteni, ha gyalog indulsz útnak, s forgalmas úton át akarsz menni, életben. Jópár olyan út van, ahol a zebránál is perceket vár az ember gyalog, mire át tud kelni. Képzeld el, mit történik ott, ahol még zebra sincs. Élete végéig ott marad az egyik oldalon soha nem jut át. Ha nem lenne elsőbbségadási kötelezettség a zebránál, minek lenne egyáltalán kitalálva? Hogy ne unja az aszfaltot a szemed? Másfelől ha mindenki épp ott menne át, ahol gondolja, az még jobban fékezné a forgalmat, mert akkor valószínűleg kevésbé lehetne "koncentráltan" átengedni gyalogosokat.
Másik: gyalog se azért szokott menni általában az ember, mert nincsen semmi dolga. Viszont ha pl. gyalog lekésel egy hévet, azzal jóval több időt vesztesz, mintha a kocsiddal nem sikerül még épp átcsúszni egy sárgán.
I am having fun staying poor.
-
Rick4
félisten
válasz Drizzt #27224 üzenetére
ahol a gyalogos az úttesten nagyobb biztonságban átkelhet.
Én másképp fogalmaznám, az a hely, ahol átkelhet. Nem mellette 5 méterrel, nem két méterrel, rajta. Addig amíg ezt nem értik meg, nem kell háborogni, ha kiugrik a parkoló teherautó mögül, és átmennek rajta gyorsan 4-en... A kresz meg egyértelmű: [link]
bár ezt szerintem nem sok gyalogos látta még, nem is értem, hogy 5-6 éves kortál miért nem tanítanak heti egy órában ilyesmit, mindenkinek jobb lenne... Aztán pont úgy, mikor a 8 éves gyerek már jobban érti a matekot mint a fater, talán tudnának beszélgetni erről is ha mennek valahova.Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
AMD Power
titán
Ez mekkora... állatok.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
félisten
Keserű kijózanodás: hadat üzennek az ittas sofőröknek
Na erre en is azt mondom, akarmilyen modszerekkel is, de irtani az utakrol a piasokat.
-
Rick4
félisten
Valóban igaz, mikor arra megyek, mindig eljutok odáig, hogy némán, megint egy somogyi paraszt aki átült a szekérről. Köcsög módon vezetnek arrafelé az tény.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
addikt
-
Khelben
nagyúr
-
addikt
válasz Khelben #27234 üzenetére
Tökéletesen igazad van!
MaciG: Már megbocsáss de elég nagy marhaságokat írsz pl. az indexel játszadozás mikor nincs arra senki. Ennyi erővel lemegyek az alföld közepére és vígan géppuskázhatok mint állat, hisz úgy sem lövök le senkit. A gyalogosok zebrán való elsőbbségéről meg annyit, hogy még úgy is, hogy védettek, nem egyszer látom, hogy anyukák kisgyerekkel zuhogó esőben állnak a zebránál mert egy tahó sem áll meg nekik. Sokáig, gyalog jártam és tudom milyen szar érzés... Gondold el ha még a kresz sem védené őket! csúcsidőben negyed órákat szobrozhatnának.
Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
Beri
addikt
válasz Khelben #27232 üzenetére
1. Így SEMMILYEN engedmény nincs állambácsi részéről.
2. Ha van B-s jogsim, ismerem a kreszt, így minek vizsgázzak újra? Látod, a kérdésed visszafelé is megállja a helyét.
3. Te is nagyon jól tudod (már ha vizsgáztál valaha), hogy még a traktorista zoknijának színére is van előírás, amit neked tudnod kell.eladó Aromamizer RDTA V1
-
Rick4
félisten
válasz mefistofeles #27235 üzenetére
anyukák kisgyerekkel zuhogó esőben állnak a zebránál mert egy tahó sem áll meg nekik.
Az összes tahó tudja, hogy a zebrán van elsőbbségük, nem a zebránál.Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
addikt
-
addikt
...még annyit, hogy a kresz leírja, hogy az autósnak, (most nem fogom bemásolni) olyan sebességgel kell megközelítenie a gyalogátkelőhelyet, hogy adott esetben eleget tudjon tenni elsőbbségadási kötelezettségének.
Magyarul ha az általam leírt száguldozók elé nem lép le valaki az valószínüleg nem azt jelenti, hogy nem tudja, neki van elsőbbsége hanem egyszerűen nem akar meghalni.....Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
Beri
addikt
válasz mefistofeles #27238 üzenetére
Közel sincs annyi bunkó, mint amennyire te itt lefested. Meg ahol nincs lámpa, ott nincs egészen akkora forgalom sem, hogy ne legyen perceken át három másodperc rés két autó között, ahova kényelmesen begyalogolhatsz. Az út közepén meg nem fog elütni senki. Próbáld ki egyszer.
eladó Aromamizer RDTA V1
-
addikt
Napi szinten vezetek (nem is keveset) zömében városban. Természetesen pl. hajnali háromkor, valóban nagy biztonsággal léphet le egy gyalogos, de nagyobb településen a délelőtti és délutáni csúcsidőben (ez legalább 3-4 óra) bizony nagy istenkísértés átmenni!
...ha neked elég "három másodperc rés két autó között" akik nem lassítanak ráadásul "kényelmesen" akkor te szuperhős vagy és így természetesen rád nem vonatkoznak a fentebb leírtak.....
Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
Beri
addikt
válasz mefistofeles #27241 üzenetére
Ha ennyire rettegsz a gyaloglástól, tényleg járj inkább autóval. Szerintem ez már nem egészséges. Ha határozottan lépsz le (nem toporogsz a zebra mellett, vakarózol, stb.), megállnak. Persze nem kell az autó elé leugrani 10 centivel, de hidd el, figyelnek az emberek. Nyilván ezt is gyakorolni kell (persze ha vezetsz, valószínűleg meg tudod saccolni, milyen messziről tud biztonsággal megállni a szekér), meg ha így állsz hozzá, ijesztő is tud lenni, de az úttest nem háborús zóna.
eladó Aromamizer RDTA V1
-
addikt
Nem rettegek a gyaloglástól de ha figyelmesen olvastál volna egy kisgyerekes anyát hoztam fel példaként szerepelhetett volna itt egy mozgássérült vagy idős ember is. Azt sem mondom, hogy lehetetlen átmenni akár csúcsforgalomban is és persze senki sem áll fél órát a zebra előtt de az általam leírtakat tapasztalom nem egyszer és nem kétszer ezt elhiheted! Én ugyan nem félek de van két pici fiam és sok autós viselkedését látva őket például féltem igen! Ha figyeled a híreket akkor számolj utána csak az elmúlt két évben hány embert (köztük anyákat gyerekkel!) ütöttek el zebrán. Ha a te módszereddel mindenki "határozottan lelépne" akkor borítékolhatóan ez a szám a többszöröse lenne.
Természetesen a gyalogosok és a kerékpárosok (pláne!!) is csinálnak hajmeresztő dolgokat de ettől még tartom amit mondtam!
[ Szerkesztve ]
Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
Beri
addikt
válasz mefistofeles #27243 üzenetére
Figyelmesen olvastam. Teljesen mindegy, hogy ki áll az út szélén, ha csak pislog. Ha nem mer lelépni, akkor megvár 5-10 autót (hiperultrabrutál csúcsforgalomban), aztán úgyis megáll neki valaki. Nem kell ezt felfújni.
Ha figyeled a híreket akkor számolj utána csak az elmúlt két évben hány embert (köztük anyákat gyerekkel!) ütöttek el zebrán.
Hányat? Ötöt? Tizet? Százat? So what? Hányan kelnek át naponta zebrán? Hagyjuk már ezt a maszlagot. Pár idióta nem figyel és emberek halnak meg. Ilyen mindig, mindenhol előfordulhat, de attól még nem ez az általános.eladó Aromamizer RDTA V1
-
degu
senior tag
Szerintem tullihegitek ezt a problemat!
Zuhannak le repulogepek is,de azert senki nem allitja,hogy a pilotak,forgalomiranyitok,
karbantartok,stb. hanyagok,vagy bunozok.
Valoban a gyalogosok *letszamahoz* kepest nem szamottevo a gyalogos-baleset.Igaz ugyan,hogy ez a zebran elutott emberek hozzatartozoit nem vigasztalja,de itt is az *emberi tenyezo* befolyasolja a balesetek szamat.
Tekintsunk most el a piasan vezetoktol /akik valoban szandekosan kovetik el a szabalysertest,es veszelyeztetik a tobbi ember eletet/,de van sokszor olyan is,hogy a gyalogos szinte *beugrik*-varatlanul az auto ele,mert az elonyerol tud,de arrol,hogy -fektavolsag,reakcioido-semmit sem tud! A MO-i autovezetok moralja meg olyan,amilyen...a topik errol szol! Kulfoldon ilyen problema szinte nem is letezik!verprofi pesszimista,aki felett nem repult el nyomtalanul az ido vasfoga
-
Drizzt
nagyúr
"Meg ahol nincs lámpa, ott nincs egészen akkora forgalom sem, hogy ne legyen perceken át három másodperc rés két autó között, ahova kényelmesen begyalogolhatsz."
Egyetlen egyszer van az, hogy nem válik be, hogy elkezd fékezni a kocsi, az életednek örökre vége. Éppen azért, mert rajtad semmilyen védelem nincs. Addig sehol nem indulok el, ahol nem látom, hogy fékeznek, addig egyáltalán nem biztos, hogy azért nem akar-e átengedni valaki, mert paraszt, vagy mert mondjuk elbambult. Ha utóbbi, jó eséllyel el is fog csapni. De azért zebránál lehet rajtam látni, hogy át akarok menni. De lelépni sose fogok, amíg nem látom a lassítást. Kocsival meg igyekszem lefékezni, ha időben látok átkelőt. Mondjuk ha max. 5m-ről erősen közelít -> fék, 2 méteren belül áll -> fék, de ha 5m-en belül álldogál, akkor nem fék. Ezek a méterek a zebrától való távolságot jelentik, a gyalogoshoz képest.
I am having fun staying poor.
-
Drizzt
nagyúr
válasz Khelben #27246 üzenetére
Azért eléggé nagy kategória ez a külföld. Nekem 4 hónapja van jogsim, ebből kb. 1,5 hónapot Usaban vezettem, a többit Magyarországon vezettem, minimálisan Kanadában. Ami Usaban zavart, az két dolog: eléggé nehéz volt észrevenni az egyirányú táblákat, mert nagyon kicsik, másfelől nevetségesen alacsonyak a maximális sebességkorlátok, habár nem is nagyon tartják be őket. Autópályán 65 mph volt a legnagyobb megengedett sebesség, amit láttam. Az utak viszont alapjában véve sokkal jobban volt kialakítva/kitáblázva. Ami nem volt jó, az a koncentráltan nagyon sok autópálya fel/lehajtó egymás után, amiatt elég komoly dugók alakultak ki autópályán is.
I am having fun staying poor.
Új hozzászólás Aktív témák
- KERÉKPÁR / BRINGA / ALKATRÉSZ beárazás
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- Alkalmazásbemutató: Keep
- Gaming notebook topik
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Apple notebookok
- További aktív témák...