Új hozzászólás Aktív témák
-
-
neduddki
nagyúr
válasz Drizzt #27166 üzenetére
HI!
aszem ez egyrelmu:
"36. § (1) Olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két vagy több forgalmi sáv van (párhuzamos közlekedésre alkalmas úttest) - a (2)-(4) bekezdésben említett eseteket kivéve - a külső (jobb szélső) forgalmi sávban kell közlekedni. Más forgalmi sávra ráhajtani csak előzés, balra bekanyarodás, illetőleg megfordulás céljából szabad. Az autóbusz öbölt, az autóbusz forgalmi sávot, a kapaszkodósávot, a gyorsító- és a lassítósávot, valamint a kerékpársávot a párhuzamos közlekedés szempontjából figyelmen kívül kell hagyni." innenudv
neduddki
p.s. en meg ugy tanultam, hogy bara lehet kanayrodni ott meg i lehet forsulni
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
FF23
senior tag
válasz Drizzt #27169 üzenetére
mert visszafordulás alakú jelzőlámpát még nem láttam, de balra+visszakanyarodást jelzőt se
Pedig van sok, pl. ha az általad említett kereszteződésnél csak egy lámpával tovább mész, akkor ott jelzi, hogy mehetsz balra vagy visszafordulhatsz...meg még Üllői út-Pöttyös utca...stb.
Ennek egyszerú forgalomszervazési oka van, mégpedig, hogy ahova ilyenkor nagy ívben befordulsz, onnan kis ívben szabadon lehet jobbra kanyarodni, kivéve ahol szabályosan vissza lehet fordulni.
Ha van kötelező haladási irány -lámpa, tábla, útburkolat- akkor csak arra lehet menni.
[ Szerkesztve ]
Postázós üzenetekre nem válaszolok. Sajnálom...RT-AX58U v1
-
Rick4
félisten
válasz Drizzt #27224 üzenetére
ahol a gyalogos az úttesten nagyobb biztonságban átkelhet.
Én másképp fogalmaznám, az a hely, ahol átkelhet. Nem mellette 5 méterrel, nem két méterrel, rajta. Addig amíg ezt nem értik meg, nem kell háborogni, ha kiugrik a parkoló teherautó mögül, és átmennek rajta gyorsan 4-en... A kresz meg egyértelmű: [link]
bár ezt szerintem nem sok gyalogos látta még, nem is értem, hogy 5-6 éves kortál miért nem tanítanak heti egy órában ilyesmit, mindenkinek jobb lenne... Aztán pont úgy, mikor a 8 éves gyerek már jobban érti a matekot mint a fater, talán tudnának beszélgetni erről is ha mennek valahova.Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
félisten
válasz Drizzt #27250 üzenetére
Valoban alacsonyabbak a sebesseghatarok, viszont egy ido utan azt erzi az ember, hogy boven eleg es nem stresszes a vezetes, hanem nyugtato es megis tempos, tehat nem csak totyorogsz, hanem haladsz is. Sokat vezettem kint es alig tudnek felsorolni esetet, amikor felidegeltek. Nem jonnek a seggedbe, nem szoritanak le, nem dudalnak/villognak rad, ha viszont hulyeseget csinalsz, elhajtanak a halal f@szara. Hazajovok, kimegyek a varosba es 2 perc mulva seggembe a baromja. Lenne mit tanulnunk toluk, a legtobb ember leszolja az amerikai kozlekedest, pedig fogalma sincs rola milyen.
[ Szerkesztve ]
-
Khelben
nagyúr
válasz Drizzt #27250 üzenetére
Minden országban van probléma a közlekedéssel, erre próbáltam utalni. Felesleges arra hivatkozni, hogy bezzeg külföldön. Pozsonyban pl. ismeretlen dolog a zebra, ha átengedsz egy gyalogost, nem csak ledudálnak, de a gyalogos is csak néz rád, hogy mit akarsz. A németeknél egy nagy forgalmú útra nem tudsz kikanyarodni, mert a "szabály az szabály", ha neked stop tábla van, akkor ott fogsz állni, amíg el nem fogy a kocsisor, kiengedni max egy külföldi fog. A svédek nem tudnak vezetni, az egyenes haladásnál bonyolultabb manővereket képtelenek hiba nélkül elvégezni, nem véletlen, hogy ott is durván alacsonyak a sebességhatárok. Ésatöbbi ésatöbbi.
-
MaciG
addikt
válasz Drizzt #27224 üzenetére
"Jópár olyan út van, ahol a zebránál is perceket vár az ember gyalog, mire át tud kelni. Képzeld el, mit történik ott, ahol még zebra sincs. Élete végéig ott marad"
Érdekes mód ha egy ilyen útra próbálsz kikanyarodni egy személyautóval, vagy egy kamionnal ami sokkal több idő, akkor se maradsz ott, mert úgy is lesz olyan rés ahova be tudsz férni, vagy pedig úgy is jön olyan aki kienged...
(#27234) Khelben : "Ha beleteszunk a kreszbe egy kivetelt az mindenhol kivetel lesz." -Éppen ez benne a lényeg, hogy mindenhol ahol nem zavarsz, tévesztesz meg vele senkit. Írhattam volna példának Budapesten a Deák teret is, csak ott jóval kisebb a valószínűsége, hogy nem tévesztesz meg senkit, mint egy kis mellékutcában. De tegyük fel, hogy én le szeretnék kanyarodni városon belül jobbra egy főútról. Szemből látom, hogy nem jön senki, mert arra nézek, az utcát látom ahova befordulok, mert nyilván megnézem hova megyek és ha netalán a hátam mögött jön valaki a távolban, annak teljesen mind1 ,hogy indexeltem-e, mert mire ő odaér ahol én fékeztem, majd befordultam balra, én már a közelben sem vagyok, szóval őt semmiképpen nem zavartam... A másik meg ,hogy nem ez lenne a kreszben az egyetlen ilyen dolog ami nincs lefikszlva. Ott van az ,hogy a sebességet úgy kell megválasztani hogy az adott útszakaszon, az adott körülmények közt, minden olyan akadály előtt meg tudjunk állni amire számítani lehet. Nah de mire kell számítani? Esetleg egy vihar után kidőlt fára? Egy kecskefalkára? Vagy netán lavinára?
Vagy mondjuk mért nem lehet tolatni akkor az egyirányú utcában ha ott nincs rajtunk kívül senki akit éppen zavarnánk? Vagy mért nem lehet megfordulni a hídon ha egyszer nincs ott senki akit zavarna? De tudom mért, mert ez a szabály és ez így 100%-osan jó, mert okos, értelmes hozzáértő, tapasztalt emberek alkották...Azt meg hagyjuk már ,hogy de mi van ha mégsem vettem észre, hogy van ott valaki akit esetleg elütök ha nem indexelek kanyarodásnál. Aki nem lát, az ne vezessen. Vagy mondhatnám azt is, hogy akkor ebből kiindulva ("mi van ha nem vettem észre") lokális előzési tilalom is lehetne, mert mi van ha nem veszem észre a szembejövőt?
BANZAII
-
Khelben
nagyúr
válasz Drizzt #27743 üzenetére
Nem kötelező, de egyszerűsíti az életet, ha nem akkor kell utána rohangálni. De minden balesetnél, ami komolyabb egy koccanásnál, érdemes rendőrt hívni és náluk mindig van betétlap. A betétlapra írt adatokat bárki bármikor visszavonhatja és helyszínelés hiányában utólag nehéz bármit is bizonyítani.
-
Rick4
félisten
válasz Drizzt #27796 üzenetére
Ilyen egyébként nincsen, hogy ne tartsunk fel senkit...
Kresz 26.§ (5) Nem szabad a járművel indokolatlanul olyan lassan haladni, hogy az a forgalmat akadályozza.
A baktóból induló szegedi buszsofőr is szabályt sért, mert 30-cal megy be az első lámpáig 800 métert... Nekem persze végig záróvonal, előzni csak az uccsó 300 m-en tudok, amikor is megkapom a pirosat, mert a köcsög buszos zöldnél nyomja 30-cal...
[ Szerkesztve ]
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Rick4
félisten
válasz Drizzt #27864 üzenetére
Mondom, a probléma nem az, hogy a kresz lehetőséget ad az előzésre, hanem az, hogy a kikanyarodó jármű sofőrje benézheti, hogy Te neki balról jössz, és csatt lesz. A vezetés nem abból áll, hogy mindig kihasználjuk a lehetőségeinket, hanem jellemzően az is beletartozik, hogy nem adunk másnak esélyt arra, hogy nekünk jöjjön, a kereszteződés pedig egy ilyenre a legjobb hely...
Valahogy ez nem mehetett át, pedig most írom le harmadszor.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
-
Drenadar
veterán
válasz Drizzt #27889 üzenetére
jó, utaltam rá hogy az automata az más tészta.
én is van hogy úgy érzem gurulok. rányomok a fékre, és egyből érzi az ember hogy tényleg gurult-e vagy sem. 95%-ban kamu.
Amúgy nem tudom elképzelni, hogy automata váltóval járjak... max ha nagyon sokat számítana fogyasztásban. de még úgy is hiányozna [persze még csak 7 éve vezetek, lehet 30 év múlva már pokolba kívánnám]
-
Drenadar
veterán
válasz Drizzt #27945 üzenetére
annyiban javítanálak ki, hogy a KRESZ engedi azt, hogy ha piros a lámpád de mögötted jön a megkülönböztető jelzéseit használó jármű akkor megfelelő körültekintéssel átmehetsz a piroson. nem csak a kereszteződésbe mehetsz be hanem átmehetsz rajta. hogy utána el tudd engedni a megkülönböztető jelzéseit használó járművet. ez persze csak akkor igaz ha nem tudsz félre húzódni stb.
-
Khelben
nagyúr
válasz Drizzt #28037 üzenetére
A világon sehol nem tartja el magát a személyszállítás. Se a busz, se a vonat, semmi. Mindenhol az állam támogatja. Csak nálunk ez is a vízfej alapján történik, minden pénz megy a bkv-nak, a vidékiek meg le vannak szarva. Pedig itt is tudok reggelente olyan buszokat, amikre nem lehet felférni.
Az mondjuk előremutató lenne, hogy ezért a havi 10k-ért minden autós kapna egy bérletet. Magyarul minden bp-i vegye meg a havi bérletet aztán ha buszozik, úgyis jó, ha meg autózik, akkor ezzel támogatja a bkv-t. Attól is neki lesz jobb, mert aki meg bkv-zik, az nem foglalja előle az utakat. -
Möhe
addikt
válasz Drizzt #28129 üzenetére
Nem azt mondtam hogy a hóban a téligumi az ugyan olyan mint esőben a nyárigumi.Csak azt hogy könnyebb azzal korrigálni,mert azért annak a felülete,anyaga jobban viszonyul a hideghez és a hóhoz,latyakhoz,mint a nyári. De ez sem véd meg a másik idiótától ha belédjön,vagy ellenkezőleg ha user error van.
-
Viszlát
addikt
válasz Drizzt #28510 üzenetére
Az valószínűsíthető, hogy az utak állapota és egyéb körülmények jobbak, Pesthez képest nem nehéz egyébként sem.
Összehasonlításban egyébként engem egy hasonlóan szűk, zsúfolt várossal érdekelne, ha már Pestről van szó. Mondjuk beülnék egy manhattani dugóba és kíváncsian figyelném, vannak-e ott is dudába könyöklő, cikázva araszoló, narancssárgán áthajtó, türelmetlen népségek.
hallari: nem vonom kétségbe az ismerősöd élményeit, de számomra ezek a túlontúl általános kijelentések mindig gyanúsak maradnak. Mint írtam már, biztos vagyok benne, hogy ott is vannak olyan helyek, ahol nyugisabbak az emberek, de a meggyőzésemhez konkrétabb, objektív beszámolók kellenének.
[ Szerkesztve ]
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Drenadar
veterán
válasz Drizzt #28559 üzenetére
vagyis a gyalogos ne lépjen ki a házból a zebrára meg csak akkor lépjen ha közel s távol nincs autó de ha van akkor az is áll. vagy inkább tolat. vagy ha a sofőr kiszáll és átkíséri a gyalogost a túloldalra.
most majdnem ideírtam egy cifra káromkodást. akinek van fantáziája még az ideképzelheti.
(#28560) MaciG: ÉN simán. no nem a kocsi elé, csak hogy megijedjen az a baromállatja.
Illetve még az is jó, ha kezünket kinyújtjuk kulccsal a kocsi felé. Bíróságon nem tudja bizonyítani hogy mi voltunk azok, hiszen ha én a zebrán állok ő nem lehet mellettem. NEM?Az hogy ezel az akcióval meg 8 napon túl gyógyuló sérüléseket szerzünk az megint egy másik kérdés (és másik per).
[ Szerkesztve ]
-
Drenadar
veterán
válasz Drizzt #28582 üzenetére
vannak félősebb emberek és még félősebbek. és van aki megtudja ítélni hogy le tud-e lassítani/fékezni megállni egy kocsi adott sebesség/út mellett, és van aki nem. még egy tömegkatasztrófát sem okoztam, pedig többször láttam, hogy az bizony nem akar megállni, de a vérfoltokat sem akarja a kocsijáról letakarítgatni. És már több mint 20 éve vagyok gyalogos...
felesleges erről filozofálni. A gyalogos ne okozzon tömegkarambolt, az autós ezt meg akadályozza meg úgy, hogy a zebrához közeledve lassít. Mindenki jól jár, nem?
Annak az embernek viszont kezét lábát levágnám aki egy párhuzamos közlekedésre alkalmas úton (GYK: egy irányban legalább két sávos) ha az egyik sávban megáll egy autó, a másikban ő meg elhajt mellette.
Tudom a gyalogosnak kellene felmásznia a másik kocsira hogy kilásson mögülle hogy vajon elcsapják-e a zebrán hisz szerinted csak és kizárólag a gyalogosnak kell odafigyelnie mert adott esetben ő fog megpusztulni. Én csak ezzel a hozzáállásoddal kötegszem.
A KRESZ az a kölcsönös bizalmon alapszik, miszerint mindenki betartja ezeket a szabályokat.
(#28583) Lauda : és valószínűleg jön egy 11.is... meg még egy... és még egy. meg még egy. meg még 10 a másik írányból... az aggódó szülő meg este 10kor már keresteti a gyerekét.
Tudod lehet a rendőr is úgy gondolja, hogy az a szabály, hogy a zebránál lassítani kell megállási szándékot kell mutatni a gyalogosnak. és nem a gyalogosnak türelmet gyakorolni.[ Szerkesztve ]
-
mocsanisi
senior tag
válasz Drizzt #28925 üzenetére
Számolj utána. Egy elem fényeztetése 20ezer körül mozog, meg ugye le kell venni a lököst, meg visszapakolni, arra számoljunk egy 5ezret. Szóval vagy adsz neki 25ezret kézbe, vagy bejelentitek Kgfb-n keresztül, és visszesel 2 szintet. Számold ki hogy neked hogy éri meg jobban.
[ Szerkesztve ]
"Vékony srácoknál a kockahas olyan, mint dagadt csajoknál a nagy mell. Nem számít..."
-
mezis
nagyúr
válasz Drizzt #29221 üzenetére
Én is hülye megoldásnak tartom, amikor zöld lámpánál balra nagy ívben fordulok be, elsősorban az utat nézem és nem a gyalogosok zöld lámpája mellett villogó sárgát. Figyelemelterelő az a villogó sárga, kisebb az esélye a gyalogosnak, hogy észre veszem.
Talán az én jelzőlámpám mellé is kellene tenni egy alkalmas figyelmeztető jelzést.mezis
-
zsid
senior tag
válasz Drizzt #30961 üzenetére
"Visszapillantóból azt nyilván nem látod, hogy kettővel jobbra, illetve balra ki mit akar még csinálni"
Azért balra kinézve látni, hogy mi folyik a belső sávban. Személyautóból talán még a jobb oldal sem teljesen reménytelen. Persze csak ha tudod forgatni a fejed
<tRucKdriFteR>
Új hozzászólás Aktív témák
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Autós kamerák
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Ukrajnai háború
- Videó stream letöltése
- További aktív témák...