Új hozzászólás Aktív témák
-
Drizzt
nagyúr
Van egy kérdésem: Petőfi hídon Pest->Buda irányban haladva, első balra kanyarodási lehetőségnél. Balra zöld nyíl jelzi, hogy szabad tovább menni. A kérdés: meg szabad-e itt fordulni? Őszintén szólva nem vagyok biztos benne. Egyfelől nincsen megfordulni tilos tábla. Másfelől viszont a nyíl meghtározza, hogy pontosan merre lehet menni, vagy nem? Kösz. Persze általánosságban érdekel, a példa csak szemléltetés volt.
I am having fun staying poor.
-
Drizzt
nagyúr
válasz neduddki #27167 üzenetére
9. paragrafus 4-nél ez van:
"b) a felfelé, illetőleg az oldalra mutató nyíl alakú zöld fény a jelzett irányban (irányokban) szabad utat jelez: a jelzett irányban (irányokban) tovább szabad haladni, bekanyarodás esetén a szabad jelzésen áthaladó gyalogosoknak elsőbbséget kell adni;"Ebből akár azt is lehet leszűrni, hogy balra mutató nyílnál csak balra szabad kanyarodni. Viszont ez meg azért nem tűnik valószínűnek, mert visszafordulás alakú jelzőlámpát még nem láttam, de balra+visszakanyarodást jelzőt se. Szóval valószínűbbnek tartom, hogy szabad, de még mindig nem vagyok 100%-ig meggyőzve.
Viszont: 3. oldal: utasítást adó jelzőtáblák. Valamiért én a zöld lámpás nyilakat is így érzem értelmezendőnek.
Kéne keresni egy kreszoktatót, mint autentikus személyt.
I am having fun staying poor.
-
Drizzt
nagyúr
A gyalogos témához hozzá fogok szólni. A zebra az egy olyan hely, amit azért találtak ki, hogy legyen olyan hely, ahol a gyalogos az úttesten nagyobb biztonságban átkelhet. A jelentőségét nem nehéz megérteni, ha gyalog indulsz útnak, s forgalmas úton át akarsz menni, életben. Jópár olyan út van, ahol a zebránál is perceket vár az ember gyalog, mire át tud kelni. Képzeld el, mit történik ott, ahol még zebra sincs. Élete végéig ott marad az egyik oldalon soha nem jut át. Ha nem lenne elsőbbségadási kötelezettség a zebránál, minek lenne egyáltalán kitalálva? Hogy ne unja az aszfaltot a szemed? Másfelől ha mindenki épp ott menne át, ahol gondolja, az még jobban fékezné a forgalmat, mert akkor valószínűleg kevésbé lehetne "koncentráltan" átengedni gyalogosokat.
Másik: gyalog se azért szokott menni általában az ember, mert nincsen semmi dolga. Viszont ha pl. gyalog lekésel egy hévet, azzal jóval több időt vesztesz, mintha a kocsiddal nem sikerül még épp átcsúszni egy sárgán.
I am having fun staying poor.
-
Drizzt
nagyúr
"Meg ahol nincs lámpa, ott nincs egészen akkora forgalom sem, hogy ne legyen perceken át három másodperc rés két autó között, ahova kényelmesen begyalogolhatsz."
Egyetlen egyszer van az, hogy nem válik be, hogy elkezd fékezni a kocsi, az életednek örökre vége. Éppen azért, mert rajtad semmilyen védelem nincs. Addig sehol nem indulok el, ahol nem látom, hogy fékeznek, addig egyáltalán nem biztos, hogy azért nem akar-e átengedni valaki, mert paraszt, vagy mert mondjuk elbambult. Ha utóbbi, jó eséllyel el is fog csapni. De azért zebránál lehet rajtam látni, hogy át akarok menni. De lelépni sose fogok, amíg nem látom a lassítást. Kocsival meg igyekszem lefékezni, ha időben látok átkelőt. Mondjuk ha max. 5m-ről erősen közelít -> fék, 2 méteren belül áll -> fék, de ha 5m-en belül álldogál, akkor nem fék. Ezek a méterek a zebrától való távolságot jelentik, a gyalogoshoz képest.
I am having fun staying poor.
-
Drizzt
nagyúr
válasz Khelben #27246 üzenetére
Azért eléggé nagy kategória ez a külföld. Nekem 4 hónapja van jogsim, ebből kb. 1,5 hónapot Usaban vezettem, a többit Magyarországon vezettem, minimálisan Kanadában. Ami Usaban zavart, az két dolog: eléggé nehéz volt észrevenni az egyirányú táblákat, mert nagyon kicsik, másfelől nevetségesen alacsonyak a maximális sebességkorlátok, habár nem is nagyon tartják be őket. Autópályán 65 mph volt a legnagyobb megengedett sebesség, amit láttam. Az utak viszont alapjában véve sokkal jobban volt kialakítva/kitáblázva. Ami nem volt jó, az a koncentráltan nagyon sok autópálya fel/lehajtó egymás után, amiatt elég komoly dugók alakultak ki autópályán is.
I am having fun staying poor.
-
Drizzt
nagyúr
I am having fun staying poor.
-
Drizzt
nagyúr
Ma megyek nyugisan szabadkikötői úton 70-es táblánál, teherautót előzve belső sávban, órám szerint 80-nal, gps alapján ez max. 75. Aztán hirtelen csak annyit látok, s érzek, hogy a semmiből balról, záróvonalon túlról egy audi sportkocsi bevág elém, alig elkerülve. 2*2 sávos az út, neki persze itt is túl kellett mennie a záróvonalon. Meg aztán később is láttam még záróvonalon túl előzni. Rohadna meg. Ha nekemjön balról miközben a teherautó mellett megyek, simán benyom alá...
I am having fun staying poor.
-
Drizzt
nagyúr
Az igen. Mit csinálhattak ezek?
I am having fun staying poor.
-
Drizzt
nagyúr
Ez most megintcsak noobság lesz, de betétlapot egyszer kértetek biztosítótól, s mindig ott van a kocsiban? Vagy mi történik ilyenkor? Kéne nekem is beszerezni, s hordani magammal, ha baleset történne netán? Fogalmam nincs mit kezdenék balesettel, az adminisztratív részéről nem igazán volt szó oktatáson.
I am having fun staying poor.
-
Drizzt
nagyúr
válasz Drenadar #27795 üzenetére
"A ne tartsunk fel senkit részben az a gáz, hogy szerintetek mi van akkor, ha 50-el lehet menni, és valaki haladni akar mögüled? és szerinted te 50-el mész?"
Vagy kielőz, vagy megy mögötted. Legrosszabb esetben belédmegy. Ilyen egyébként nincsen, hogy ne tartsunk fel senkit... Akadályozni, s veszélyeztetni tilos. Én még sose dudáltam. Az anyázás jobban megy.
I am having fun staying poor.
-
Drizzt
nagyúr
válasz Drenadar #27884 üzenetére
Én akkor különleges vagyok, mert az automata miatt nyomom a féket.
De amúgy engem sose zavart, ha más nyomja a féket, a féklámpa fénye sose zavart. Lehet megszoktam, hogy amikor elkezdtem vezetni, abban a környezetben mindenki automatával járt. Szerintem nem zavaró. Manuális váltóval valószínűleg én se állnék a féken. Csak felesleges extra erőkifejtés a lábnak.I am having fun staying poor.
-
Drizzt
nagyúr
válasz Drenadar #27890 üzenetére
Én új fiú vagyok a volán mögött, augusztusban lett jogsim, mert amíg nem tudtam volna kocsit venni, addig nem láttam értelmét jogsit szerezni. Mostanra sikerült idáig eljutni. Csak az oktatáson vezettem manuális váltós kocsit. Aztán 3 automatát. Nekem jobban bejön az automata. Kevesebb dologra kell figyelni.
I am having fun staying poor.
-
Drizzt
nagyúr
Én úgy tudom, hogy a megkülönböztető jelzéseit használó járművel szemben mindig elsőbbséget kell adni. Tökmindegy, hogy milyen színű a lámpád, át kell engedni. Ha piros van, akkor pedig behúzódsz a kereszteződésbe a piros ellenére annyira, hogy el tudjon mögötted férni a mentő.
Attól még a mentőnek is figyelnie kel, hogy ne menjen beléd, ha nem muszáj. Ha zöldnél összeütköztök, mindketten felelősek vagytok. Aki átment a zöldön, azért, mert nem adott elsőbbséget, a mentő pedig mert enm győződött meg arról, hogy a közlekedés többi résztvevője az akadálytalan továbbhaladást lehetővé tette.
I am having fun staying poor.
-
Drizzt
nagyúr
válasz Carlo009 #28021 üzenetére
Vancouverben láttam villogó zöldet. Nem igazán tudtuk mit jelent, de végülis azt feltételeztem, hogy lámpa nélküli keresztező forgalom van elsőbbségadás/stop táblával. A link alapján is az tűnik valószínűnek. Meg az volt még az érdekes, hogy a gyalogos átkelőnél piros/fehér a jelzés, nem zöld. És nagyobb, meg jobban néz rajta ki a figura. Valahogy így.
[ Szerkesztve ]
I am having fun staying poor.
-
Drizzt
nagyúr
I am having fun staying poor.
-
Drizzt
nagyúr
válasz Khelben #28036 üzenetére
Szerintem a bkv-t tartsa el az, aki utazik rajta. Remek, hogy most majd az autósoknak kell fizetni a bkv biztos halálba vezető útjának a meghosszabbítását. Emeljenek jegyárat, vagy szántsák be az egészet, aztán alakuljon ki a helyére üzleti alapon valami. Biztos drágább lenne az is, de legalább el lehetne tőle várni, hogy ne az legyen a mák, ha valami időben megérkezik, vagy nem gyullad ki, amire felülsz.
I am having fun staying poor.
-
Drizzt
nagyúr
válasz Khelben #28038 üzenetére
Kirívó példa ugyan, de igen. Itt a reklám és egyéb bevételek még nincsenek benne, Európában és Amerikában viszont tényleg nem tartja el magát egyik sem utasbevételből.
I am having fun staying poor.
-
Drizzt
nagyúr
válasz runner 125 #28050 üzenetére
Tegnap a Soroksárin ment át full piroson minden megkülönböztető nélkül egy rendőr. Igaz még csak pár másodperce lett piros, de akkor is simán elcsaphatta volna bárki.
I am having fun staying poor.
-
Drizzt
nagyúr
-
Drizzt
nagyúr
Először vezettem most relatíve masszív hóban/most reggelre kicsit jeges is. Nekem tetszik, de azért szerencse, hogy ilyen éjjel 11-kor, meg most mentem, nagyobb forgalomban kevésbé lett volna fun.
I am having fun staying poor.
-
Drizzt
nagyúr
válasz VásRló #28138 üzenetére
Ha zebránál akar átmenni, elsőbbsége van. Ha nem zebránál akar átmenni, akkor nincsen elsőbbsége, kivéve ha bekanyarodsz valahova, s az út ahová érkezel, ott kel át a gyalogos a kereszteződésben. Meg vannak még speciaitások valószínűleg itt is. Pl. ha villamosról közvetlenül az útra lehet leszállni, nem kiemelt padkára, akkor nem mehetsz el a villamos mellett, amíg az a megállóban áll. Így értelemszerűen a gyalogosokat is át kell engedni.
I am having fun staying poor.
-
Drizzt
nagyúr
Az autópályákon amikor forgalommal szemben áll rendőrkocsi, s mér, annak mekkora a hatótávolsága nagyjából? Meg mennyitől szoktak büntetni? Habár könnyű volt kiszúrni, mert láttam vagy 300 méterre előttem egy fékező Panamerát, gondoltam tuti rendőrt lát. Annyira gyorsan se mentem, óra szerint 145->130 mire közel értem a mérőemberekhez.
I am having fun staying poor.
-
Drizzt
nagyúr
válasz Viszlát #28505 üzenetére
Én Boston környékén voltam először. Beharangozták, hogy mennyire szörnyű ott a közlekedés. Szerintebb nyugisabb volt, mint Bp. Nyíregyházán még kevésbé szeretek vezetni viszont. Budapesten azt gyűlölöm, hogy egyszerűen rettenetes egy csomó kereszteződés kialakítása, le vannak kopva a felfestések, stb. Sőt, már nem tudom hol, de olyannal is találkoztam, hogy a külső sávban az volt felfestve, hogy át kell sorolni a belsőbe, a belsőben meg hogy a külsőbe.
I am having fun staying poor.
-
Drizzt
nagyúr
[link]. Azoknak javaslom, akik írták nemrég, hogy népnevelési szándékkal akkor is lelépnek a zebrára, ha nem látják még, hogy fékez az autós.
I am having fun staying poor.
-
Drizzt
nagyúr
válasz Drenadar #28561 üzenetére
Elso bekezdesed nem relevans, nem irtam, hogy ne kene atengedni a gyalogosokat. En is mindig igyekszem atengedni a gyalogosokat. Sot, gyalog is kozlekedek, es nagyon zavar, ha adott esetben akar 1 percet kell varnom. De le nem lepnek semmikepp egy nem fekezo kocsi ele. Ha meg csak a fektav hataran van, akkor sem.
Tovabbiakra: leirasod szerint tehat veszelyhelyzetet teremtesz azert, hogy igazad bizonyitsd. Erre en tudnek cifrakat mondani. Sose tudhatod a varatlanra mit fognak reagalni. Lehet epp a kormanyt rantja at a szabalyosan lefekezo szembejovore.
I am having fun staying poor.
-
Drizzt
nagyúr
A halogén izzókat miután kiégtek, hová illik kidobni? Mehet sima kuka, vagy van valamiféle szelektív javallat?
I am having fun staying poor.
-
Drizzt
nagyúr
Este ma parkoláskor nekitolattam egy mögöttem parkolónak. Megnéztem, pici horzsolást láttam a lökhárítóján a feltehető hozzáérés helyénél. Írtam neki egy cetlit, hogy hogy tud elérni, ha szerinte is új a sérülés. Viszont ha felhív, hogy érdemes ezt intézni? Kgfb-n keresztül be kellene jelenteni, vagy fényeztesse le, s fizessem ki? Nem nagyon volt még ilyen, azért kérdem. Le is fényképeztem, bár erősen növelni kell majd utólag a birghtnessen, hogy normálisan látható legyen...
[ Szerkesztve ]
I am having fun staying poor.
-
-
Drizzt
nagyúr
Ha olyan a közlekedési lámpa, hogy gyalogosátkelőhelynél a gyalogosnak zöld\piros jelzése lehet, de a gépjárműnek ugyanezelőtt csak sárga villogó egy búrájú lámpája van, az nem túl veszélyes ahhoz, hogy alkalmazzák?
I am having fun staying poor.
-
Drizzt
nagyúr
Én jobbra kisívben futottam bele egy ilyen megoldásba, s majdnem baj lett belőle, de szerencsére nem lett. De az eseten nagyon elgondolkodtam. Valami ha jól emlékszem, zavarta a kilátást a zebra széle felé, talán egy tilosban megálló autó, vagy egy konténer, valami.
Mert pl. ilyenkor gyalogos mit lát? Neki van lámpája, zöldre vált, akkor biztos kisebb valószínűséggel néz szét, mintha nem lenne ott lámpa, mert feltételezi, hogy akkor az autós számára egyértelmű tiltó jelzés van érvényben.
Mint ahogy kocsival is azt gondolná az ember ilyenkor, hogyha nekem figyelmeztető jelzésem van, akkor a gyalogosnak csak nem adnak egyértelmű zöldet. Egyébként nem tudom zöldje volt-e egyáltalán. Lehet csak a viszonylag friss jogsimból fakadó rutinhiány az oka, de ezt kifejezetten káros jelzésmódnak találom.
Vagy legyen mindkét irányban "normál" jelzőlámpa, vagy inkább semmi.
I am having fun staying poor.
-
Drizzt
nagyúr
Na, ma M3-ason jöttem. Ami engem nagyon zavar: azt vettem észre, hogy az elakadásjelző háromszöget kivétel nélkül mindenki 10 méterrel dobta le a kocsi elé. Illene legalább 100-ra, így semmit nem ér, mire észreveszed, már úgyis ott áll a kocsi. Plusszban valaki a leállósávban kinyitotta az ajtót előttem. Szerencsére észrevette, hogy elnézte, s gyorsan visszahúzta, de azért nem volt kellemes.
I am having fun staying poor.
-
Drizzt
nagyúr
Tegnap hajnalban nagyon jó volt Bp-n vezetni. 4.xx-kor kikapcsolták a közvilágítás, az eső meg zuhogott. Látótávolság kb. 20 méter. Jó sokáig tartott hazatalálni.
I am having fun staying poor.
-
Drizzt
nagyúr
Na, ezt még nem kérdeztem meg, de egyre jobban foglalkoztat, mert volt már ilyen szitu többször is, bár baleset szerencsére sose lett belőle. Szóval adott 3 sáv, városon belül, párhuzamos közlekedésre alkalmas. 3 autó halad, mindegyik sávban 1-1. A bal, s a jobb szélső sávban lévő kocsi is a középső sávba akar bemenni, a középső autó megelőzésével. Visszapillantóból azt nyilván nem látod, hogy kettővel jobbra, illetve balra ki mit akar még csinálni. Ilyenkor ha a középső sávban a két előző kocsi összetalálkozik, ki a vétkes? Tippeim: vagy 50-50%, vagy a bal oldali sávból érkező. Melyik az igaz?
I am having fun staying poor.