-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Vasy09
őstag
válasz Hasaggymeg #93549 üzenetére
Nem tudom, ezért kérdezem tőletek, mert én már nagyon kifogyóban vagyok az ötletekből!
Eredetileg tektro tárcsa volt rajta 775-ös fékekkel! Cserélve lett egy shimano sm-rt56-os tárcsára, azzal is csinálta! Utána cseréltem egy sm-rt76-os tárcsára, azzal is csinálta úgyis, hogy új volt a tárcsa és a betétek is. Most vettem egy zsír új br-m8000-es nyerget betétekkel, de ezzel is csinálja, ahogy a videón hallani is lehet.Ezért gondolnám én kizárni a tárcsát, nyerget, betétet!
Gamertag: Vasy09
-
-
Vasy09
őstag
-
ZolkoW
őstag
válasz Vasy09 #93522 üzenetére
most nem tudom megnézni, de ahogy írták, a fékbetét talán normális, hogy egy kicsit kottyan a nyeregben. valós felhasználásban ugye csak egyik irányban kapják a terhelést, szóval nem szokott ez gondot jelenteni.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Strezi
őstag
válasz Vasy09 #93554 üzenetére
... gondolkodom egy XT/Saint cserén.
Kezdem unni a baszakodást a SRAM Guide-dal (RS), az XT meg csak működik. Még fékpofákat sem kell benne cserélni, pedig kapott az is rendesen a másik bringámon ...
[ Szerkesztve ]
Használt LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...
-
Strezi
őstag
Ezek jöttek ki eddig:
- melegben, hosszú lejtőkön elkezdett ordítani mint a szamár
- inkonzisztens fékkar pozíció
- elfogyó fék(?), vagy csak nekem kellene többet alkarra gyúrni, de amikor egy durva lejtőn rá kell jönnöd, hogy egyszerűen nem tudod annyira húzni a féket hogy lassulj az igen para. Konkrétan leugrottam talpra a bringáról, és seggen fejeztem be a lassulást Illetve, egyszer átváltottam két ujjra egy helyett, ami azért szintén para
- gyorsan fogyó fékpofák.
- nem egyformán mozgó dugattyúk
- bonyolultabb légtelenítés, egy jóval veszéjesebb olajjal ...Használt LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...
-
Strezi
őstag
válasz Hasaggymeg #93562 üzenetére
Ők az RSC-ről írtak, ne keverjük az jóval drágább!
Másrészt, szó sincs arról hogy nyáron az alpokban tesztelték volna Igazából a mindennapokban nekem sincs semmi bajom vele, de amikor edig igazán hatááron mentem, sajnos Guide RS fék is elérte a határait ...Runner is írta régebben ezeket, akkor még nem értettem vele egyet, mert nem tapasztaltam meg
[ Szerkesztve ]
Használt LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...
-
-
zodo
nagyúr
Schwalbe Spicer K-Guard HS442 a második király dinnyét már nem élte túl.
Aszfalton megyek maximum kis darabon járdán.
Múltkor kb 4 méter hosszan levágott és járdára hátrahagyott gazon mentem át és kapásból felszedtem egy tüskét de akkor szerencsém volt.
Ma hajnalban pedig csak hazaérve láttam meg a dinnyét, kihúztam és pssszTöltöttem bele a lidl-ben vásárolt crivit defektmentesítőből ami úgy fest használt, igaz még nem terheltem csak áll a szobában közel 10 órája.
Lehet ezzel közlekedni vagy mi hamarabb cseréljem a belsőt?
-
zodo
nagyúr
válasz -=RelakS=- #93567 üzenetére
Lehet hogy több ezer km-t letekertem de sosem voltam híve a foltozgatásnak.
Van tip top készletem de sosem használtam.Lényeg ezek szerint hogy hosszútávon nem megoldás a spray. Köszi.
-
-=RelakS=-
veterán
Ezek a defektvédő cumók szerintem arra jók, hogy ne az erdőben az ösvény szélén kelljen szerelned, hanem felfújod a kereket, és hazatekersz a géppel. Otthon aztán stabil, végleges megoldást lehet rá rakni.
Az én hátsómban slime volt, illetve már kapott egy Topeak és egy Slime foltot is. Egyedül a szelep nem bírta a kiképzést (beleette magát a slime :S )Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Strezi
őstag
200/180, nincs feljebb tárcsában, sem hűtésben sajnos Bár elvileg meg lehetne próbálni shimano ice rotorokkal
De, nem mindíg az alpokban megyek, megnézem egy szervíz után hogyan teljesít ...
Bár már megvan a következő túra, szeptemberben irány a Dolomitok, Olaszország
Használt LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...
-
deny330
aktív tag
válasz andrisbandi #93538 üzenetére
Biztosan én nem értem, de ezt most mire linkelted? Vázvédő van a bicón egy ideje.
(#93540) skroy: Én kolléga javaslatára nem foglalkoztam a számokkal. Kétlem, hogy probléma lenne belőle az én esetemben, mert 2.1-esről váltok 2.2-esre csak. De mondjuk nem biztos, hogy 2.5-öst ráraknék..
(#93541) Hasaggymeg: Valóban? És ez hol érződik? Gondolom 11-es fogszámról könnyen felvált még 14-re. Nagyobb tányérokon lehet ez probléma? Illetve annyit szeretnék kérdezni, hogy a "Dyna-Sys" -es váltókat valóban kerülni kell?
(#93543) ZolkoW: A lánc hosszát hogyan érdemes megnézni? Ha jól emlékszem régebben valaki mondta nekem, hogy a két legnagyobb tányérra kell rárakni a láncot, és ha ott laza a lánc, akkor ki lehet belőle venni szemeket. Gyári lánc van amúgy, nem sikerült még elkoptatnom a hajtást Március óta hál isten. Patent szemet ha veszek ki, akkor mindenképp ajánlott ott, ahol megvan jelölve egy más fajta színű szemmel a lánc, vagy teljesen mindegy, hol szedem szét? (Btw: ha jól rémlik, nekem nem is nagyon van eltérő színű patentszem a láncon, ilyenkor mi van? .)
(#93546) 6030D: Ezt lánchosszos dolgot meglesem mind a két bringámon, de havernak is megemlítem. Most furdal a kíváncsiság. A nagytányéros ötlet lefele is érdekel, egyik nap biztosan meglesem! Semmiképp nem akartam eldobni a régi gumikat - főleg, ha aszfalton olyan lesz, amilyennek te is, és sokan mások is írták (bár elég megoszló véleményeket találtam) - de egyenlőre pihennek a sarokban. Akkor az ajánlott 3 barral se törődjek, nyugodtan használjam kettőn? Hát ez is építés nem? Max leépítés.. Az eladással már próbálkoztam. 3-an voltak megnézi a bringát. Mindenki panaszkodott a gyenge fékekre, emiatt pedig potom pénzekért akarták elvinni. Szerintem fék hiányában nem fog menni az eladás, de amúgy megértem azt, amit mondanak mert teljes mértékben igazuk van. Megpróbálom kihozni a leginkább pénzbarát megoldást, de őszintén szólva már 600 fele áll a fejem, hogy mit kéne vele csinálni.
-
andrisbandi
őstag
válasz deny330 #93573 üzenetére
Akkó bocs
A lánc csattogás miatt ajánlottam a vázvédőt.A régi 26-os hardtail alu montimon (full deore XT szettes 3x9) vázvédő nélkül halláskárosodást is okozhat a lánc csattogó hangja, olyan hangos. Gumis vázvédővel az idegesítő szint alá csökkenthető.
A monstani 29-es össztelóson (2x10) XT Shadow Plus van. Kevésbé hangos a lánc csattogás, de azért zavaró. Neoprén vázvédővel észrevehetetlen lett, beolvad a többi zaj közé.
Igaz a váltás is sokkal feszesebb, nagyobb erő kell a váltókarok kezeléséhez. De nekem megéri.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
deny330
aktív tag
válasz andrisbandi #93574 üzenetére
Jaah, így már értem. Még április körül vettem rá egy szivacsos vázvédőt, ezzel megszűnt a hangja. Most már csak a váltó vergődik hátul. Ha a láncot meg is feszítem azzal, hogy esetleg kikapkodok belőle pár szemet, szerintem a váltó ugyan úgy zörögni fog hátul. Konkrétan tényleg a váltó csattog, amikor gyorsabban jövök le terepen.. Kifogom próbálni az említett megoldást, miszerint nagytányér-nagytányér megoldás jó lehet.
-
flash-
veterán
Specialized Allez E5 első országúti kerékpárnak szerintetek jó?
mi a véleményetek a bringáról?
(nem igazán láttam más bringáknál ilyen árkategóriában hajlított felsőcsövet ami igazán tetszik)"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
ShiTmano
aktív tag
válasz deny330 #93573 üzenetére
A rövid kanál ne riasszon el, nekem is az van a Cubeon, SRAM X9 short cage. 9speed, elöl 24-38, hátul 11-34. Semmi gondot nem okoz. Úgy van beállítva a lánc, hogy ha elöl-hátul nagytányéron van akkor feszes a lánc, de nem túl feszes. Amikor meg próbaképpen elöl-hátul kistányéron van akkor a lánc persze felfekszik a kanálon, morgós hangja van, de gondot nem okoz. De ki az az állat aki a gyakorlatban így használja!? Szerintem épeszű ember nem. Kb az utolsó három(7-8-9) fokozatban ér hozzá, de hangsúlyozom csak akkor, ha elöl kistányéron vagyok, vagyis csak lennék mert így sosem használom. Többnyire elöl nagytányéron vagyok, kicsit csak akkor váltok, ha komolyabb emelkedő jön, de akkor hátul is max. 1-2-3-4-et használom, így teljesen problémamentes a váltás. Egyébként ha tényleg azt szeretnéd, hogy kevésbé csapkodjon a lánc, térj át Sramra, legalább X9 vagy X0. Érezni fogod a különbséget.
"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
-
deny330
aktív tag
válasz ShiTmano #93577 üzenetére
Runner-től olvastam, hogy szerinte is jobbak a Sram váltók. X5/3-an gondolkoztam, mennyire ajánlott? Dyna-Sys-est írtátok hogy nem szabad venni Shimanoból, de szinte csak olyan Deore váltókat találtam, XT meg kicsit már drága, sajnos így az X9 is kiesne.
Átépíteni kellene valamit, ha esetleg cserélnék Sram hátsó váltóra? Hátul 8 sebesség van, elől 3.
Köszi az infót!
-
ZolkoW
őstag
válasz deny330 #93573 üzenetére
Sheldon Brown oldalán biztos találsz örök érvényű dolgokat a lánchosszról, a lényeg,hogy túl rövid se legyen, mert akkor ott törhet valami...
ha van patentszem, ott szedd szét,ha nincs, érdemes venni a láncodnak megfelelőt (sebességszám), és azzal összerakni miután kivettél egy darabot. akkor jó,ha nagy/nagy tányéron majdnem teljesen kiegyenesedik a váltód kanala.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ShiTmano
aktív tag
válasz deny330 #93578 üzenetére
Sram hátsó váltóhoz Sram váltókar is kell, mert más a bowdenhúzás igénye. X3-X5 hátsó váltót nem ismerem nekem mindkét bringán X9 van. Ez egy magasabb kategória és jól dolgozik, merem ajánlani. X5-ből váltókart próbáltam teszi a dolgát működik rendesen, de az X9 finomabb, precízebb. Runner azt hiszem X0 váltót és/vagy váltókart dicsérte.
Érdemes elolvasni a Testbike véleményeket Sram váltókarokról, váltókról. pl. Váltó X9, 5-5 répa.
Váltókar X9 trigger, 5-5répa.
Elég jók ezek, és ez még csak középkategória.[ Szerkesztve ]
"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
-
raczger
őstag
2 éve kétszer feltekertem Stelviora aszfalton (az is kemény volt), tegnap bevállaltuk terepen, másfél óra tolás lett a vége Wanderwegen
[link]www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
parkr
őstag
nem találkozott még valaki Transcontinental race versenyzőkkel?
már jó páran vannak az országban. itt lehet őket követni: [link] -
IMIIKE1998
őstag
Hali!
Adott a kis régi "vas". Most jöttem rá, hogy miért nem fog a fékje... Hiába allítgatom a bovdent, mivel tropára van kopva mind a két fékbetét. 26-os, merev villás "MTB", milyen betétet(vagy ha kell féket) tudnátok ajánlani, ami olcsó, de nem silány minőségű? Illetve mostanában vettem észre, hogy amikor tekerem, mindig kattan egyet a hajtásnál. Ez nagy baj, valami elkophatott?[ Szerkesztve ]
-
deny330
aktív tag
válasz ZolkoW #93580 üzenetére
Letisztogatom első körben a láncot szerintem, utána meglesem. A váltókanál állására kíváncsi leszek, ez alapján egyszerűnek tűnik. Köszi szépen!
(#93581) ShiTmano: Váltókar csere ki is ment a fejemből.. :/ Egyébként 20-asból kint lenne egy X5-ös váltókar + X9 hátsó váltó. Nagyon elgondolkoztat, de még a Deore Shadow is a fejemben van. Mindenesetre köszönöm, ha valami történik úgyis jövök!
-
parkr
őstag
angliából megint érdemes bringát (vagy mást) rendelni, lent van a font rendesen.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz raczger #93582 üzenetére
Szép helyek,de annyi tolás?! Gyűlölök bringát tolni.
(#93587) IMIIKE1998...Avid Rim wrangler2. Anno ajánlották régi bringámra és tényleg nagyon jó volt!
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
Ármester
válasz raczger #93582 üzenetére
Nagyon jó helyeken tekertek, gyönyörűek a képek is. Majd egy összefoglalót írhatnál róla, vagy legalább egy bővített fényképmappát linkelhetsz.
Hasaggymeg: vasárnap óta 10.000 m megmászott szint felett járnak, én örülnék, ha tudnék még akkor másfél órát tolni.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
ShiTmano
aktív tag
válasz IMIIKE1998 #93587 üzenetére
Belaazallat XTR fékpofára esküszik, de azt nem tudom hol veszi és mennyiért.
"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
-
zoo8800
veterán
válasz ShiTmano #93577 üzenetére
De ki az az állat aki a gyakorlatban így használja!? Szerintem épeszű ember nem.
Én
Néha direkt úgy megyek (pl. folyó gátján), hogy elöl csak kis tányér, hátul pedig a 13T és 11T lánckerekeket használom, hogy ez is kopjon. Különben soha nem használnám ezeket a lánckerekeket, csak dísznek lenne a bringán. Így egyenletesebben kopik az összes lánckerék/tányér. Kiállva tekerni pedig nem szoktam.
Ez szerintem elég logikus és praktikus érv ahhoz, hogy ne tartsam magam hülyének.Az első váltót pedig be lehet úgy állítani, hogy semmilyen keresztbe váltás esetén se érjen bele a láncba.
rip and tear, until it is done
-
ZolkoW
őstag
válasz zoo8800 #93593 üzenetére
nálam kicsit más, mert nincs első váltó, de kísérletezgettem, hgoy milyen áttételekre is lenne szükségem, ha vennék 1x11-es rendszert, így felraktam egy 26-os kistányért is a 32-es középső alá.
meglepődtem, de a kicsiről simán szépen végig lehet váltani a teljes hátsó 9-es sort. váltóba már beleérne, de így az elvetemült láncvonal ellenére sem különösen hangos, vagy ilyesmi. ezek szerint a keresztbeváltás fogalma csak az 1xN rendszerek divatja előtt létezettBasszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ShiTmano
aktív tag
válasz zoo8800 #93593 üzenetére
"Néha direkt úgy megyek (pl. folyó gátján), hogy elöl csak kis tányér, hátul pedig a 13T és 11T lánckerekeket használom, hogy ez is kopjon. Különben soha nem használnám ezeket a lánckerekeket, csak dísznek lenne a bringán."
Ha nem használod a kis fogasokat hátul akkor túl nagy az első lánctányérod. Arra nem ez a "bénáskodás" a megoldás, hanem eggyel kisebb lánctányér. Szerintem.
Vagy akkor neked nem való a rövidkanalas váltó. A keresztbe váltást amúgy is tiltja minden cég(az egy tányéros rendszereket kivéve) a fokozott kopás miatt, Shimanonál is ott van a leírásokban(ha jól emlékszem).[ Szerkesztve ]
"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
-
pc360
addikt
válasz zoo8800 #93593 üzenetére
Ez azért nem működik, mert a keresztbe váltás az egész rendszert sokkal jobban koptatja lánccal együtt. Ennyi, nem is kell ragozni. Egy faszság.
Megoldás: kisebb nagytányér, vagy nagyobb kistányér. Montin én. pl. 36-os "kis" tányért használtam. Pont elég volt a hátsó 28-assal a legmeredekebb fölfelén, viszont sokkal többször kihasználható volt más esetben a 48-as nagytányér mellett.
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
belaazallat
addikt
válasz ShiTmano #93592 üzenetére
mtb-s ismerőstől. Több mindent vettem egyszerre és úgy kaptam az egészre egy baráti árat.
szerk:
(#93595) ShiTmano
Ezt nevezik keresztbe váltásnak, elöl kistányér, hátul kis fogaskerék. Így lehet hamar tönkre tenni a láncot.
Ilyenkor nem kisebb tányér kell előre, hanem pont nagyobb.
[ Szerkesztve ]
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
zoo8800
veterán
Azért kíváncsi lennék, hogy a 22/32T-nél hogy raknál fel kisebbet előre
"Sajnos" egy régi össztelós bringám van 2.35-ös terepgumikkal, és pörgetni szeretek, ezért a 32/11-es végáttétel csak dísznek vanShiTmano
Nem rövid kanalas a hátsó váltóm, ezt honnan szedted?[ Szerkesztve ]
rip and tear, until it is done
-
ShiTmano
aktív tag
válasz belaazallat #93597 üzenetére
Pont, hogy kisebb nagytányér kell mert azért használja kistányéron mert túl nagy a "nagy".
(#93598) zoo8800 Én írtam deny330-nak #93581-ben, hogy nekem van rövidkanalas és te arra reagáltál.
(#93599) pc360 Így van.
[ Szerkesztve ]
"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
Új hozzászólás Aktív témák
- DIGI Mobil
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Milyen NAS-t vegyek?
- Milyen monitort vegyek?
- További aktív témák...
- Garmin Edge Explore 2 Kerékpár Computer, Bontatlan, Új, 0 Perces, 1 Év Garancia, Házhozszállítás
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care
- GoPro Karma drón távirányító és töltő eladó
- Merida összteleszkópos kerékpár
- Giant Stance 29 kerékpár (L-es méret)