-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Because
őstag
húsvéti bicószerelés és a segítségeteket kérném!
kaptam egy aluvázat melyben teljesen el van nyírva a középcsapágy menete... ezt lehet javítani? -
Tothgera30
Ármester
válasz ---Lasali--- #40948 üzenetére
Ha jól sejtem régebben kikoptak már a hibás Fox-ok, ez 2013 után már nem fordult elő.
#40951 Because: Új menet vágása, persely vagy hüvely készítése. Mondjuk én még csak Pressfit-nél láttam hasonlót (szerelés közben repedt el), ott ügyesen megoldották.
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
DjKoxi
senior tag
Bowden vágót milyet javasoltok? Némelyik fogónál oda van írva, hogy a házat is vágja, de van ugyanolyan vágófelülettel rendelkező, és csak a bowden vágást írják.
Erre gondolok. Ez vágja a házat is? -
cseter
tag
válasz Runner_fxr #40947 üzenetére
Szép a paripa,kellemes időtöltést vele!
-
Because
őstag
válasz Tothgera30 #40952 üzenetére
itt elvan nyírodva a menet, még kis aluszálak is látszódnak... annyit nekem nem ér, hogy szerelőhöz vigyem, a kuka csak 20 lépés 68-as forog benne minden irányban, 70-es vajon tartaná magát
(#40953) DjKoxi: mennyi bowdent fogsz vágni? mert teljesen felesleges saját magadnak, egy kombinált fogó is tökéletes!
[ Szerkesztve ]
-
szjoci
őstag
válasz DjKoxi #40953 üzenetére
Én egy sima natúr oldalcsípővel csippantom mindkettőt. Van kábelvágóm is (az lehet mégjobb lenne erre a célra, bár az oldalcsípőnek sem láttam, éreztem eddig hátrányát), csak lusta vagyok -vagy elfelejtem- elővenni szereléskor . A bowdennél annyit csalok hogy minél közelebb fogom meg a bowdent a vágásnál, hogy még véletlenül se rojtosodjon, bowdenháznál meg csak egyszerűen vágás után kerekre nyomkodom, és a belső szilikon csövet is szépen átjárhatóvá teszem a legkisebb imbuszkulccsal.
Otthoni használatra szerintem felesleges beruházni rá, de majd a szervizesek megmondják a tutit.[ Szerkesztve ]
-
D.Orion
veterán
válasz RichieTri #40950 üzenetére
Én is azért mertem ajánlani a Jagwire-t, mert a használtan vásárolt(2013) 2007-es montimon még a gyári Jagwire bowden teszi a dolgát. Nem tudom az előző tulaj vagy tulajok mennyit mentek vele, de a gyári hajtás már elől is erősen kopottas. Ebből gondolom, hogy azért megkapta a km-t. A rengeteg karc és festék sérülésből pedig az árkon-bokron való közlekedés is jól látszik.
(#40947) Runner_fxr: Amennyire látom mobilról ez valami nagyon szép gép. Ha nem nézem meg alaposan, akkor én biztos nem mondom meg, hogy elektromos MTB. Azt a vastag alsó csövet én mint hozzá nem értő, egy futó pillantással simán betudom annak, hogy carbonból van.
[ Szerkesztve ]
-
syberia
veterán
válasz DjKoxi #40953 üzenetére
Nekem Longus márkájú van, a házat is simán vágja, én 3k körül vettem még anno.
(#40956) szjoci: nem mind1 hogy egyenes vagy íves a vágóél, én megpróbáltam az előbbivel és utána megvettem a célszerszámot, mivel nem csak 1 bringát tartok karban, nagyon megérte a beruházás.
szerk: le kéne cseréljem az első váltót ezen a gépen, ezt néztem ki, szerintetek kompatibilis?
[ Szerkesztve ]
https://howbad.info/
-
fpeter07
veterán
Aki nem nézte a tegnapi versenyt, pár furcsaság: [link] A reklámoszlop leengedése már csak hab a tortán, a kocsik egy időre fennakadtak.
-
DjKoxi
senior tag
Köszönöm a válaszokat!
Van jó minőségű oldalcsípőm, kombinált fogóm ( Knipex ), de sokan mondják, hogy elnyomorítja a házat.
Miért írjátok hogy otthonra felesleges? Nincs attól rosszabb, ha egy szerszámot nem arra használják amire való. -
Frenky89
őstag
Használ valaki ilyesmi stílusú kulacstartót?
A 750ml-es kulacsaim nagyon neccesen férnek be az új vázba (nehéz őket ki/be rakosgatni a mostani kulacstartóba/ból), ezért lehet, hogy valami új megoldást után kellene néznem. Viszont tartok tőle, hogy ezek az oldalról rögzítős tartók nem érnek semmit, sőt igazából ehhez képest ebben sem igazán bízok.
-
troland26
őstag
válasz DjKoxi #40961 üzenetére
Srácok!
KÉne valami jó minőségű , jól szellőző hátizsák félnapos/napos MTB túrákhoz . Olyan 15l környéki tárolókapacitással , elsődleges szempont , hogy jól szellőzzön és kényelmes legyen . Mit ajánlotok olyan max 20k-ig bezárólag . ( a héten meg kéne vennem , mert péntekre terveztünk egy kisebb túrát )
-
Tothgera30
Ármester
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
RichieTri
senior tag
válasz Because #40955 üzenetére
"egy kombinált fogó is tökéletes"...hogy micsoda?
talán 2-3 alkalommal használtam kombinált fogót, de soha többet!
mivel a hagyományos bowden/házat egy igényesebb bringás is minimum 2(de inkább 1) évente cseréli.
ezért egy korrekt bowden vágó alap tartozéka még egy házi műhelynek is. és nem csak szerintem...[ Szerkesztve ]
live:RichieTriH , origin:RichieTriH , uplay:RichieTri
-
zoli03
őstag
válasz RichieTri #40967 üzenetére
Hát nem tudom, én nem szoktam évente cserélni, de két évente se. Akkor cserélem, amikor valamiért szükséges. Néha ki kell takarítani, aztán kész. Bowdenvágó fogókért nem vagyok oda. Amikor boltból méterre veszem, nincsenek valami szépen levágva a bowdenház végek. Én otthon sarokcsiszolóval szoktam levágni, az nem nyomja össze semennyire. A bowdent meg kábelvágó fogóval vágom el, de akár oldalcsípővel is el lehet.
Minden szerszámom van otthon, amivel az összes biciklinket meg tudom szerelni (meg haverjaimét is, akár kompletten darabokra), de bowdenvágó fogóm nincs, és valószínűleg nem is lesz sose, mert feleslegesnek tartom. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Tothgera30 #40952 üzenetére
Nem erről beszéltem.
Nyomkodj meg egy régi nyílt olajfürdős R, RL, vagy RLC villát. Meg nyomkodj meg egy mostani FIT CTD -t.
Az első az a levegősök közül kb semmihez nem hasonlítható élmény lesz, a másodiknál meg különbül mozog egy suntour zsíros villa, zsír nélkül. -
---Lasali---
Közösségépítő
Bowden vágásról annyit, hogy mindegyik ívelt élő bowdenvágó alkalmas ház vágásra is. Viszont egy jó csipőfogó vagy minőségi kombinált fogó csípő része sokszor jobb a bowden elvágására.
Viszont csípő fogóval és kombinált fogóval, legyen az akármilyen minőségi amerikai vagy német termék, lehetetlen elvágni a hosszanti eres váltóbowden házat. A spirált el lehet vágni, utána azt úgy is köszörüli az ember. -
Tothgera30
Ármester
válasz ---Lasali--- #40970 üzenetére
Nem tudom, de akkor vagy nekem volt iszonyú mákom, vagy te fogtál ki hibás darabot, mert bármilyen Fox-ot nyomkodtam, a legsz@rabb is ütötte azt a bizonyos RS Reba szintet.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Kiss_R
tag
válasz troland26 #40966 üzenetére
A K2-ben vettem, 14k-ért, azt hiszem. Nekem a 18l-es már nagy lenne, még ezt a 11l-est sem szoktam megtölteni. A szerszámokon kívül még 1,5l vizet, és némi kaját szoktam vinni, na meg egy térképet.
A szellőzéssel sincs baj, hátul nem simul teljesen a testre, a pántok pedig rácsos jellegűek. Bringás mezzel kombinálva nagyon komfortos. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Tothgera30 #40972 üzenetére
Nekem még a jófajta van (nyílt olajos 2011 es F100 RL, ennek csak a légkamrája volt "bugos" de kaptam hozzá javító alkatrészt, beépítettem, azóta nincs vele baj). De nyomkodtam már rengeteg új villát, és használhatatlanok. Csomó panasz is van rájuk, hordják vissza az emberek.
Rebával az a baj hogy sokan nem csinálják meg a null km-es szervizt. Gyárilag meg teljesen szárazak a villák, így jó hogy nem mozognak semmit. Zárt a csillapításuk is, tehát a csillapítás olaja sem keni a perselyeket, szimeringet. A szürke szimering meg annyira szoros a rock shoxnál, hogy szimering csere után érezhetően érzéketlenné vállnak, kell velük járni sokat hogy bekopjanak, meg kicsit megtáguljon a szimering.
Valamint a reba meg a fox mozgásának karaktere teljesen más. A Rebaban két légkamra van, van egy negatív, a foxban pedig 1 légkamra van, de van két darab negatív rugó. Reba progresszív-ebben válaszol ugyan akkora felütődésre.
De a szervizeletlenség az összes villára igaz, nehéz így összehasonlítani villákat. Pl hoztunk egy 29 es rugós, TK 32 vel szerelt biciklit, mikor kipróbáltam az új villát, húztam a szám.. "ilyen sz@rt fogunk eladni a srácnak?" Szét is szedtem gyorsan, por száraz szivacs gyűrű, stb.. megkentem normálisan, kevertem ki hozzá csoda kenő anyagot, meg raktam rendesen a lábakba is olajat. Azóta 3500 km -t tekert a villával, már mondtam neki hogy hozza vissza szervizre, mert igaz hogy betonon megy többnyire, de már rég lefutotta a 100 órát. És azóta is annyira jól mozog hogy elképesztő, minden levegős villát odaver!
Tehát nagyon nem mindegy hogyan vannak össze rakva! De a CTD az nem jött össze nekik.. múltkor pont Pista Bá'-nál nézegettük az alkatrészeit, ő sem ajánlja.[ Szerkesztve ]
-
itouchfan
senior tag
Hello! Tudom buta kérdés de nem akarok hülyeséget csinálni: váltóra mehet WD40? Az mindenre jó?
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
---Lasali---
Közösségépítő
-
-
zoli03
őstag
-
itouchfan
senior tag
válasz zoli03 #40978 üzenetére
Köszi, én is a mosáson már túp vagyok, így gondoltam én is. Köszi
Olvastam a többit is, azt is köszi. A tányérokra mi mehet? Vagy nem a tányérokat hanem a láncot kell beolajozni?
[ Szerkesztve ]
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz itouchfan #40979 üzenetére
Lánckereket nem kell kenni! Az csak a koszt szedi össze, ami miatt nem tud teljesen beleülni a lánc, tehát hamarabb fog kopni a rendszer.
Láncnak is igazából csak a forgáspontjait kéne kenni, gyűrűk alatt, belső oldal lapok találkozásánál. Máshol csak korrózió védő szerepe van.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ---Lasali--- #40974 üzenetére
Szerkezetileg ilyen szinten sajnos még nem értek a témához, de felhasználói tapasztalatom azért van. Szarul mozgó Fox-al még én sem találkoztam egyébként, bár azt elhiszem, hogy a régebbi verziók jobbak voltak. Gondolom ahhoz képest mozog "szarul", ami nem azt jelenti, hogy tényleg szar.
Nekem egyébként a Marzocchi villák mozgása tetszett a legjobban, egyik ismerősömnek egy 2003-as Marzocchi Shiver SC villája van, pedig régi motoros a kerékpár szervizelés terén.
[link]
[link]
[link]
Ilyen finoman mozgó villát még az életben nem nyomkodtam, bár tény, hogy nem könnyű darabok ezek a rugós Marzocchik, de működésben mindent vernek. Nekem is volt MX Comp air, 66, 888. Tökéletes volt mindegyik.(#40958) D.Orion: Valóban nem tűnik elektromosnak első pillantásra, néztek is a bringások amikor elsuhantam mellettük, konkrétan a XII. kerületben a Hóvirág úton 18-20km/h körül mentem fel.
De a Rácz Aladár út se jelentett különösebb nehézséget, akárcsak a Széchenyi-emlék út.
Azért volt némi sport értéke is, mert kicsit megizzadtam, kellett azért tekerni, persze max rásegítésen mentem fel, ha visszább veszem, akkor már ugyan olyan kemény mint egy normál bringával, szóval az edzés lehetősége is adott.
Azért amikor megemeled a bringát a súlya már nem emlékeztet a karbon gépek súlyára, mert ez bizony kő nehéz.(#40954) cseter: Köszi! Kellemes bringa, de azért a bosch rendszerű lesz az igazi.
[ Szerkesztve ]
-
itouchfan
senior tag
válasz ---Lasali--- #40980 üzenetére
Köszi!
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Runner_fxr #40981 üzenetére
Egy ilyen upside down villát az ember már csak az érdekesség miatt is megtart. De amúgy igen, ez biztos jó lehet, marzo régen nagyon minőségi holmikat gyártott, ráadásul mind nyílt olajos volt, ráadásul mindkét szár. Itt meg plusz az is közre játszik hogy a gravitáció pont a perselyhez és a szimeringhez vonzza az olajat, nem attól el, mint a normál állású villáknál.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ---Lasali--- #40984 üzenetére
Na ja, az biztos, hogy nem egy hétköznapi villa. Egyébként ezek az USD rendszerű villák miért nem terjedtek jobban el? Motoroknál ez a megoldás az elterjedt, de a kerékpároknál valahogy nem annyira népszerű, pedig tényleg eszméletlen finoman működik.
Én erősen gondolkodom rajta, hogy ha enduro-t építek, abban egy Xfusion Revel lesz.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Runner_fxr #40985 üzenetére
Annak több oka van hogy miért nem terjedt el. Mindet nem fogom tudni felsorolni hirtelen.
Legnagyobb hátránya, hogy átütős első agy kell hozzá, mert az átütőtengely képviseli itt azt a szerepet, amit a normál villáknál a fékhíd.
Ráadásul, hogy nem szimmetrikus felépítésűek a kerékpár villák, a súlymegtakarítás, és a több funkció miatt lényeges hogy a két becsúszószár jól össze legyen kötve.
Csavaró erőknek is kevésbé áll ellen a fordított villa, sokkal több anyag kell bele úgy tudom.
Beállító tekerentyűket is nehezebb felül a top capban elhelyezni.
Kerékpároknál használatos finoman működő, de kevésbé tömítő szimeringek állítólag hamar feladják ezekben a harcot, és elkezdik csúnyán köpni az olajat, ami azért is veszélyes, mert itt a fék, féktárcsa közvetlen a becsúszó mellett van, hamar rámenne az olaj.
Nem lehet rá felni féket rakni, csak tárcsa féket.
Sérülékenyebb helyen van a becsúszószár, ezért raknak mindegyikre egy kis borítást.
És állítólag drágább is előállítani.Egyébként ez az xfusion elég drága mulatság, rendesen bele kéne nyúlnod a pénztárcádba 400-500 ezer?
Én is szívesen kipróbálnám amúgy.Fantáziáltam olyan upside down villán, aminek a belsejébe olyan csapágyazást, perselyezést raknék, mint amilyen a lefty-ben van. Az meggátolná hogy megforogjanak a becsúszószárak, nem tudom mennyivel lenne merevebb. Igazából a lefty már magában egy elég jó találmány.
[ Szerkesztve ]
-
Tothgera30
Ármester
válasz ---Lasali--- #40986 üzenetére
Abból már valami fullos 29er-be való Carbon Lefty is kijön .
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ---Lasali--- #40986 üzenetére
Jó persze értem, sok buktató van, de mondjuk én nem is a belépő kategóriás bringák miatt kérdeztem, oda okés a hagyományos megoldás, hanem a komolyabb gépeken. Itt felnifék eleve szóba se jön, merevség az már lehet gond, mert ugye motorokban a dupla vállas verzió a használatos, itt meg szimpláról beszélünk. Mondjuk a DH kerékpároknál is láthattunk már dupla vállas USD villát, de valahogy azok se terjedtek el túlzottan. Pedig működésileg biztos, hogy ez a rendszer a hatékonyabb, ez már a komolyabb motoroknál bebizonyosodott, mert szinte csak ilyet használnak. Robogókban van inkább csak hagyományos telós villa.
Én úgy emlékeztem, hogy 1000 euro körül van a Revel, de most, hogy nézem valóban több ez.
Egyébként a lefty is nagyon tetszik, szerintem is remek találmány, már abból is van 160mm-es verzió enduro bringákba, na arra kíváncsi lennék. -
mark!
őstag
válasz Tothgera30 #40964 üzenetére
Szép jószág. Enyém nem ilyen! De ez egy gyönyörű bycicle. Ha eladnád, szólj
>
-
TaaT
veterán
Sziasztok!
A nyeregcsőnél megadott hosszba beleszámolják a konzolt is vagy csak a cső hossza?
Give them hell Ukraine!
-
TaaT
veterán
válasz ---Lasali--- #40993 üzenetére
Azzal mondjuk veszítenék pár centit, de lehet még így is beleférne. A jelenlegi cső 20cm-t lóg ki a vázból a konzol aljáig, és 35centis nyeregcső a kiszemelt.
[ Szerkesztve ]
Give them hell Ukraine!
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz benjoe1 #40996 üzenetére
Háát őő találgassunk.. én építettem már pár biciklit magamnak, kb tudom mi a tökéletes méret.
Nekem kb 86 a belső lábhosszom, 181.5 centi magas vagyok. Tehát nekem valamivel hosszabb a lábam és rövidebb a felső testem mint neked. Ergo neked hosszabb bicikli kell, de jó egy alacsonyabb nyereg beállítás.
57 hosszú a biciklim, vízszintesen pedig 59.
A te 19 es cube-od ha jó geometria rajzot nézek, akkor detto ugyan ekkora.
Az is kérdéses mekkora stucni van rajta. Nekem 105 ös.
Jah és én kb 77 centire húzom ki a nyeregcsövet, hajtómű csapágy középtől.
Egyébként ez egy 20 colos 26 os kerékméretet fogadó váz, ugyan olyan méretekkel szögekkel rendelkezik mint egy scott scale carbon 19 colosba, csak hát az verseny váz, sloopingosabb, ezért laposabb.Ezeket összevetve, valóban rövid neked az a bicikli, de lehet hogy csak egy hosszabb stucni kéne rá, 120 as pl. De lehet inkább a 21 es lenne a jó a hosszú felső tested miatt, és ahhoz egy 120 as stucni adna egy sportos üléspózt.
190 es magassághoz egyébként nem szokás 19 es biciklit eladni..[ Szerkesztve ]
-
parkr
őstag
válasz lsebestyen #40997 üzenetére
Neked egyébként outin milyen hosszú a felső cső? úgy látom hasonló méret vagy mint én.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest