-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Fifaisshit
őstag
Igazából szerintem igenis jó a Balaton kerülés és minden évben csinálom, aki meg szereti a tavat annak meg pláne kötelező
Minden évben próbálok javítani az időn……
Szeptember közepe kiváló idő akkor a forgalom se nagy már az úton sem és a rossz részeket kitudod ott kerülni simán.
igaz egyre jobb az út sok helyen már tavalyhoz képest is rengeteg új utat adtak át. -
válasz ZavaBalazs #251649 üzenetére
Sose indultam még semmi eseményen. Februárban vettem a bringát. Nem erőltetem még(?) az ilyesmit. Gondolkodtam már idén a BalatonFondo-n is. De nem tudom.. Nem érzem magam versenyzőnek. Nem tartom magam oda valónak.
Itt Esztergomban van a Kínok-kínja vagy mi a neve (nemrég volt). Az is háromszor Dobogókő, Pilismarót felől. Az se tűnik rossznak.Ezen még gondolkodok. Aztán talán jövőre.
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
Csokicsibesz
tag
válasz lsebestyen #251655 üzenetére
A Pilis Ring pont teljesítmény túra, nem számít az idő meg a helyezés, szerintem időmérés sincsen.
-
Friczy
senior tag
válasz lsebestyen #251641 üzenetére
71-est a tihanyi elágazástól Badacsonyig be szoktam vállalni, tilos tábla nincs kinn, autósok elég ritkán dudálnak. Hozzáteszem, én ősszel szoktam elsősorban arra járni, akkor már kisebb a forgalom, mint főszezonban. A déli partot ebből a szempontból nem tartom annyira vészesnek, ott általában marad a bringakör.
-
ZavaBalazs
őstag
én voltam ennek a mátrai állomásán, volt ott félprofi versenyzőtől pinarellós kötözöttsonka mamilon keresztül (remélem nem topiktárs! ha igen, bocsi ) a lepukkant ősmontiig minden. ez nem kifejezetten verseny, inkább egy szervezett közös biciklizés, csak lemérik az idődet is. mi tippre nagyságrendileg hasonló szinten lehetünk egy olyan távon, mint a mátrai (100 km, 1200 szint, nettó időre kb 26-os átlag sikerült), ott kb az indulók harmada futott be előttem, lefelé biztosan nem fogsz kilógni, sőt, hát te errefelé tekeregsz nap mint nap
wir haben pflichtmitten unter heimblatt - savanyú káposzta van a bőrgatyámban
-
ZolkoW
őstag
válasz Hasaggymeg #251640 üzenetére
Szerintem le kell tudni, aztán élvezhetőbb célok felé kacsintgatni
Más, Crossmax kerekek: Múlt héten megjöttek, örültem mint állat, csak nem volt GYZ-s átalakító egyik dobozban sem. A Decától rendeltem, fel is vettem velük a kapcsolatot, de még csak továbbították a kérdésemet az illetékesek felé, ami nem tudom, mit jelent. Félek tőle, hogy bármi is a vége, hetekig tartó ügyintézést minimum. Addig se tudom beletenni a két szuper kardküllős holmit a bringámba. Ja, hogy mit kérdezek... Neked sem volt már .. ja várj, neked már boostos van, igaz? Ahhoz nem is adnak, ez világos. De az enyémhez kellett volna, a leírás szerint. És az első kerék még hagyján, ahhoz megtaláltam a dugókat, de a hátsóhoz nem egyértelmű teljesen, főleg hogy XD-s rotort is vennék, és ahhoz le kell venni egy gyűrűt az átalakító egyik oldaláról, és nem képesek odaírni a rendelési számát ezeknek a cuccoknak, hogy biztos legyen, mit kell vennem.
Amikor újrakented a szabadonfutót, csak le kellett húzni a végkupakot a hátsó tengelyről?
Talán ha szétszedem, nekem is egyértelműbb lesz..
Az egyik jelölt ez: [link]
A másik ez: [link]
Hátsó kerekem: [link]
Ez a pdf meg már majdnem hasznos: [link][ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Tin
veterán
válasz TayRol #251639 üzenetére
Na, ez még jobb, én ahogy néztem, a nem-Pro alapmodellje is karbon villás. Tényleg jó vétel, de ez a Pro, amit linkeltél, még jobban tetszik. Most.
De nekem még kell egy fél évnyi edzettség, mire eljutok odáig, hogy eldöntsem, milyen áttétel elég. Ez a kéttányéros megoldás se rossz, valószínűleg midnenre jó, de ha épp a két tányér "közé" esik az erőnlétem, akkor csak kínlódás, mert váltogathatok összevissza. De ez persze csak rám igaz. Az 1x12 ebből a szempontból egyszerűbb, az van, ami van, aztán megszokod
-
Fall-N
veterán
válasz Ixion77 #251633 üzenetére
Valami kisebb német bicikligyártó, vagy valamilyen német sportbolt saját márkára címkézett márkája. Rossz nem lehet, mert ahogy látom van Kraft karbon outi is Ultegra váltással és Thomson alkatrészekkel, amelyek mind felső kategóriás cuccok.
Egyébként nem hinném hogy "Alis kínai" lenne. Majd az összes vázat Taiwanban gyártják, a márkásakat is. Az Alis OEM vázak, amelyek kevésbé olyan jók, mint a taiwaniak, azokat Kínán belül gyártják. Bár ezt idézőjelbe teszem, mert itt a fórumon belül is van OG-EVKIN és BXT karbon váz és nem panaszkodnak rá a fiúk.
Az én vázam is fekete folt, mert nem sokat tudni róla. Intersport saját márkája a Nakamura és ez is taiwani. Ahogy olvastam egy gyárban készül a nagy márkákkal például a Diamant is onnan való (ez is egy kisebb német márka (vagy osztrák?)).
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Ringman #251643 üzenetére
A korlátozottat tedd idézőjelbe. Szerintem nincs olyan ember aki a szorzóváltó összes kombinációját használja. Tripla tányér esetén még ott vannak a "tiltott" kombinációk. Minél edzetebb valaki, annál jobban nem kell a (leg)kisebb tányér. Ahogy látom/hallom versenyen használták sokan a nagyon nehéz terepen a kis tányért ha nagyon kellett. Érdekes módon ahogy kikopott úgy ugyanúgy tudnak menni versenyen. Szerintem egy 1x10 vagy 1x11 is bőven elég egy átlag bringásnak, csak elől kell kitalálni, hogy mekkora kell. Átlagban 32T szokott elől lenni, aki edzetebb az rak 34/36/38 valamelyikét. De legyen 1x12 ott meg a 11-50 bőven elég.
Egyébként az is baj, ha túlkönnyíti az ember a tekerést ahelyett, hogy megszokná és erősödne. Párszor nehéz lenne felmenni például, de egy idő után már nem kellene kis tányér.
A tripla tányér meg abszolút elavult, nem hiszem, hogy tartósan valaki tudna értelmes pedálfordulattal 48 vagy 46-ot kitekerni, pláne terepen. Nem véletlenül kopik ki lassan teljesen. Trekking vonalon meg eladják a vackokat, de előbb-utóbb ott is ki fog kopni.
[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
válasz stickermajom #251662 üzenetére
pont szombaton vettem egy ilyet.
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #251640 üzenetére
Egyszer csináltam 1 naposon (kölcsön bringával, mert az enyém előtte törött el), meg egyszer 2 naposon a vassal. Engem még két fajta verzióban érdekel:
- éjjel: tök feelinges, amikor rohangálnak körülötted a sünök, és látod a túlparton a fényeket (UB-n voltam kísérő, akkor volt benne részem)
- 7 óránál gyorsabban, de nem versenyen. Ehhez kellene bringa, meg egy s*ggel lenne a legmenőbb.
- +1: versenyen < 6Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Ringman
nagyúr
válasz Fall-N #251663 üzenetére
ezt a linkelt bringára specifikusan írtam, azon a egy 11-34-es sor van, úgy korlátolt lesz az átfogási tartomány, ha rajta hagyod.
persze az rx400-asból nem hivatalosan egy 11-40-et ki lehet hozni, de a gyári 46-11 és 30-34-hez képest vagy a tetejét, vagy az alját bukod.
ha nulláról kezded, az más dolog.
-
RexpecT
addikt
Tegnap kipróbáltam a Mavic Crossmax kerékszettet. Nagyon király a hangja, illetve a reteszelésén is érezni, hogy jobb mint a régi Sun Ringle Duroc 30-é. A súlyelőny nem igazán jött elő, de valszeg amiatt van, hogy ritkán jutok el a hegyre, és a kondim sem az igazi.
A féktárcsák átrakása közben sikeresen elnyaltam félig az egyik csavar fejét, szóval azt cserélném. Avid G2CS tárcsa, 6 csavaros rögzítéssel T25 fejjel. Rákeresve melyik csavart lenne érdemes megvenni? A gyárit elég drágának találom, és nincs is. Gondolom ez a Hayes is jó lesz. Mindenhol csak 6 csavaros szabványként hivatkoznak rá, így gondolom csak egyfajta csavar átmérő és hossz létezik.
[ Szerkesztve ]
-
flash-
veterán
válasz Hasaggymeg #251640 üzenetére
akkor én még mugli vagyok bőven mert nem szoktam le róla
6x volt meg eddig az egynapos, az első 3 haverokkal, aztán kicsit mire kezdtük megunni feleségem kattant rá és vele volt a legutóbbi 3,aztán most ő szeretné idén is
úgyhogy most ebbe már ő a húzóerő, én meg megyek utána ne unatkozzon
változatos azért mondhatni, meg szép,stb, aki szereti a Balatont anak nem kel bemutatni
nem is a megtétele igazából a "nehéz" hanem lendületbe maradni (hogy ne essen le az átlag ) kerülgetni a kerékpárúton bámészkodó gyalogosokat, tologatni a kerékpárt néhány helyen,stb ezek mind idő energia(nekem ha lendületbe vagyok akár órákig sokkal fárasztóbb megállni lassítani mint tartani a sebességet aztán nézni bambán előre), sok szakaszon elég nehéz rendesen haladni amit nehezít az északi parton lévő sok szakasz rossz minősége, és a kút hiány, az útvonalon komolyan mintha szándékosan nem lenne kút? nagyon kevés helyet tudok ahol van az útvonalon (Balatonfenyvesen, Badacsonyban, meg egy két helyen, ja füreden a sétány mellett is de az nagyon rossz ízű víz, mi émelyegtünk tőle,dehát kinek mi..,legalább ott a hal látogató központ mellett van egy kulturált fizetős wc,ez is valami) több parkba is bementünk már egyik évben vizet keresni de csak néztek ránk bambán a helyi anyukák hogy itt olyat még nem láttak,és kérdeztem hogy nincs valamiféle összefogás hogy legyenek? hát ezzel nem foglalkoztak eddig..(nálunk ez visszatérő téma,de pesten is a legtöbb parkban ott az ivókút vagy vízvételi lehetőség.. dehát hol mik az igények)dobogókő 3x? no ez valamiféle trend kihivás mostanság? valahogy erről még sehol sem olvastam vagy láttam volna de jól hangzik! hát minden elismerésem, ez így már nagyon hosszú mászásnak számít, és ugye lehet hogy egy kisebb dombon felmegy az ember keményen 34 es tányérral 21 -24-es fogaskerékkel, vagy mondjuk felmegy úgy hogy közbe 5x megáll, de ha nem akarsz megállni(már mér állnál meg úgy nem lesz pr) akkor ilyen távon a mászás bizony jóval nehezebb, 2-3 al hátul le kell váltani jobban mint egyébként hogy bírd mászásnál hiába nem magas a pulzus és van pedálfordulat akkor is nehezebb tartani az intenzitást,ezt mondjuk nem értem miért,talán megszokás vagy más jellegű az izmokra nehezedő terhelés(talán itt egy pedálkor egész fordulata alatt erőkifejtés van mig síikon nem)
[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
6030D
Ármester
Ez a Dobogókő 3x amúgy hogy van? Honnan kell felmenni 3x? Két bükkfáról vagy Esztergomból?
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
itouchfan
senior tag
válasz 6030D #251670 üzenetére
Ha jól értem Esztergomból fel egyszer, le az erdészetin Pilismarótig onnan fel másodszor és le Pilisszentkeresztig és onnan fel 3x
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ZolkoW #251659 üzenetére
Csak lehúzod és kész, a legegyszerűbb sorral együtt, benyúlsz 4 ujjal a nagy tányér alá és befeszítve bütykeidet a küllőkhöz szépen letolod a kupakkal és sorral együtt a szabadonfutót...onnan már 1értelmű lesz, itt egy videó is. [link]
#251665
6030D...hát ez az, ha muszáj akkor is mondjuk 1-3 pihenéssel nyélen, vagy egy seggel (bár azt talán már a nyakam sem bírná ), de én sokkal inkább összejárom Tihany erdeit, vagy Almáditól DNy-ra már ott a Balatonfelvidék, ahol sok jó mászós erdő van.#251659
ZolkoW...bár nincs a Stravan így lehet meg sem történt, 3x körbetekertem motival, egyszer lányommal és nejemmel, majd 2x nejemmel, így talán érthető hozzáállásom is. A déli part az egyenesen lélekölő, mikor megérkezel az első világosi emelkedőkhöz kábé újjászületsz, hogy végre valami emelkedő a sík, végnélküli, egyhangú és nyílegyenes utcák után.#251669
flash-...a vendéglátó lobbi nem engedi a kutak telepítését, hisz vizet csak a háziállatok isznak.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Phülöp
addikt
válasz Hasaggymeg #251640 üzenetére
Amikor már nem téma a Balaton-kör, jöhet a Velence 10x
A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem
-
flash-
veterán
válasz Hasaggymeg #251672 üzenetére
"#251669
flash-...a vendéglátó lobbi nem engedi a kutak telepítését, hisz vizet csak a háziállatok isznak. "
meg a muglikén egy Pilis 2000et szeretnék már csak jó lenne ha lenne oylan tervező ami pontosan leszámítja azt a szintet ami a valós
[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
ZolkoW
őstag
válasz Hasaggymeg #251672 üzenetére
köszi, csekkolom. Meg majd otthon az enyém is, és talán rájövök a válaszra.
ha lélekölően lassú a tempó, az mondjuk halálos egy ekkora távon, én kétszer voltam, és én is meghaltam, de elsősorban a hátsóm nem köszönte meg. 12+ óra... vagy már nem emlékszem, mi volt a nettó idő, de sokat álltunk, nem volt jó úgy önmagában, na!
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ZolkoW #251677 üzenetére
Mi egyrészt egyszer kifogtuk az év legmelegebb napját (valami 32°C volt egész nap ), aztán a tempo is egyre romlott a vége felé mígnem az utolsó 50 kilométeren többször álltunk meg amint az előtte levő 150-en.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
flash-
veterán
hátsó sorból outira (9s, 11-28) szerintetek melyiket?
ez a sunrace tetszik mert nikkelezett, vagy az pont hogy kevésbé bírja mint a krómozott sram illetve a hg400 (de amúgy egyébként jobb mint a hg400?)
Miche 12-28 lenne a legjobb nekem de azt nem találtam sehol..
[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
Mclovin
senior tag
Sziasztok!
Hosszabb távokon is kényelmes nyerget keresnék, kivágással, 145-155mm között. Ki mit ajánlana? 15-30k között lenne a keret.
-
kutga
nagyúr
Hölgyek/Urak!
Melyik most a legolcsóbb használható gps computer mtb útvonal tervezésre és naigációra? Hirtelen ezt néztem. [link]
Let the Zone take me if I am.
-
jjeahh
nagyúr
Megjött az alis Donen mez (többek között). Azt hittem ugyanolyan lesz, mint a Racmmer, valszeg egy gyártósorról kerültek ki különböző logóval, de nem. A karja hosszabb, a csipőmön bővebb szabású, nem mondanám nagyon bőnek, de olyasmi lehet, mint a Decathlonos RC500. A derekán a gumírozott rész viszonylag szűk, ami jó dolog és a hossza kb megegyezik a Racmmerrel, szal ezek nem köldökig érő haspólók, hanem normálisan néznek ki. Picit drágább, minőségre valamivel talán jobb és van rajta egy zipzáras zseb is. Hamarosan le is tesztelem.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
-
kutga
nagyúr
-
peetie1
aktív tag
válasz TayRol #251639 üzenetére
Lehet hinni neki, de azért nem árt megnezni 2 dolgot : atlepesi magasság jó legyen és a nyeregmagassag is. ( Ha túl nagy, nem tudod eléggé leereszteni az ülést.). A te adataihoz sztem az Mes jó lesz, jó sportosan fogsz ülni rajta 3 centit kihúzott nyereggel. Míg az Lesen meg 0n lesz a nyereg kB.
-
válasz itouchfan #251671 üzenetére
Igen így. De igazából szerintem Pilisszentkereszt helyett a csobánkai elágig lenne az igazi lemenni harmadjára. De ez már csak utólag esett le nekem is. Lehet, hogy megcsinálom egyszer majd úgy is.
[ Szerkesztve ]
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
Hétvégén vége lett a Giro-nak. Itt nem téma sose a profi versenyzés sajnos. De azért írok róla, hátha nézte még valaki.
Nagy csalódásnak tűnt az egész verseny nekem. Egészen az utolsó két szakaszig. Ott aztán történtek dolgok, jöttek az érzelmek. És durva, de annyira emlékezetes lett ez az utolsó két nap, hogy mindent elfeledtetett velem ami előtte a három hétben történt.
Pedig szarul indult. Kutya időjárásuk volt, másfél-majdnem két hétig. Szakadt az eső, jég állandóan. És hideg is volt. Folyamatosan estek el a versenyzők, és adták fel a versenyt. Rövidíteni is kellett szakasz(oka)t a hó miatt.. Sokan megfáztak, megbetegedtek. Fetter Erik is ezért adta fel. És erre jött még a covid helyzet is...
Több esélyes is feladta. Remco Evenepoel covid miatt, Tao Geoghegan Hart esés miatt...Így maradt Roglic, és Geraint Thomas. Meglepetésként pedig João Almeida. Akik harcoltak a végső győzelemért.
Számomra meglepetésként G Thomas vezetett sokáig. Aztán jött a mindent eldöntő, és egészen brutális utolsó előtti nap, és az időfutam. Ez volt az időfutam hegye: [link] Alul a kilométerre osztott átlag meredekségek!
Roglic konkrétan a Sram elöl 1x40T - hátul 10-44T-s tányérjaival ment. Ami ha jó tudom monti, vagy Gravel sor. Thomas 26mp-cel vezetett. És ezt hozta be Roglic. Úgy!, hogy menet közbe leesett a lánca! A szívem szakadt meg érte. Eszméletlen drámai volt. És így is adott Thomas-nak 40mp-et. Hatalmasat küzdött.Vasárnap pedig Rómában köröztek. Ahol Mark Cavendish nyert. Cavendish pont a Giro alatt jelentette be a visszavonulását. Így utolsó Giro-ján tudott nyerni. 38 évesen. Ráadásul pont az összetett második helyén végző Geraint Thomas vezette fel a sprintet neki a szakasz végén. Amiben az a poén, hogy ők nem csapattársak. Csak barátok. Nagyon szép gesztus volt Thomas-tól.
[ Szerkesztve ]
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Mondjuk a csobánkai elágazástól még nem annyira meredek, igazán Pilisszentkereszten kezdődik a dal.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
addikt
-
Jester01
veterán
bikeinn-en megszűnt a csomagpont szállítás vagy nálam nem kerek valami?
Jester
-
6030D
Ármester
válasz Dark Archon #251690 üzenetére
Mert több neves gyártó is megírta, hogy bringán nincs olyan, hogy aquaplanning. A minta csak azért van outi gumin, hogy megnyugtassa a vevőt. Olyan kicsi a felület a súlyhoz képest, hogy a vízre nem fut fel. Az meg nem számít, hogy 28 vagy 35-ös gumi van fenn, vizes aszfalton ugyanúgy nem fog neki tapadni.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Friczy
senior tag
válasz Hasaggymeg #251689 üzenetére
Lehet azt Csobánkáról Pilisvörösvár-Pilisszántó-Pilisszentkereszt irányában is megcsinálni, abban két combos emelkedő is van pluszban
-
kutga
nagyúr
válasz parandroid #251684 üzenetére
Találtam egyet aprón, Edge 130, nem a Plus modell, van annak valami jelentősége? Csak a navi része érdekel, a többi nem igazán.
Let the Zone take me if I am.
-
kutga
nagyúr
válasz Csokicsibesz #251699 üzenetére
Az mit jelent? A csiganyálat értem, de mi az, hogy nincs rendes navija?
Let the Zone take me if I am.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen