-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
fulton
addikt
válasz andrisbandi #224948 üzenetére
-
fulton
addikt
-
-=RelakS=-
veterán
válasz andrisbandi #224948 üzenetére
Lol, az Ákosbike itt van a szomszéd utcában
Érdekes, hogy ők még nyitva vannak szombaton, bár úgy látom, hogy hétfőn meg zárva cserébe.
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Fall-N
veterán
válasz parandroid #224937 üzenetére
Az az igazság, hogy ezért sem tértem át a 3x7-es hajtásról. Ha mindent kell cserélni, akkor is sokkal olcsóbb, mint a manapság divatos 1x11 vagy 1x12-es. Ott egy fogaskoszorú sokkal többe kerül, mint nekem a komplett hajtáscsere. Két hónapja cserélték nekem a komplett hajtást, 30ezer alatt kijött szereléssel együtt. Persze ha a középkategóriát nézzük, akkor egy Deore is sokkal olcsóbb. Az én példám sarkított, mert csak városba használom, nem megyek terepre, így elég ez a hajtás.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Gaben92 #224958 üzenetére
Nem nagyon. Egyelőre Tourney a hajtás és a váltás, annál az Alivio/Acera/Altus jobb. Ha jövőre akarok kerékszettet cserélni+ tárcsafék, akkor aktuális lesz, mert kell kazetta is, a jelenlegi menetes racsni helyett. Akkor lehet feljebb lépni 3x8-ra vagy 3x9-re. A hajtómű erős (persze emiatt nehéz is), és viszi a 8s, 9s-t is.
De lehet fűzni fogok kereket, úgy jobban kijön az ember. Pont az ipari csapágy, amit hanyagolnak az elérhetőbb árú kerékszettekben.
[ Szerkesztve ]
-
szuszinho
őstag
Foglalkoztat egy ideje a gondolat, hogy szélesebb kormány kellene a mostani 68-as helyett. Mekkorára lenne érdemes cserélni?
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #224949 üzenetére
Ezt akartam mondani, a gyorsszár szorítása nem a zárt csapágy belső gyűrűjére terhel, így a 2 golyópálya nem mozdul el egymáshoz képest, vagyis a hézagolás állandó...ugyanakkor ez a Mavic féle QRM önbeálló csapágyat nem igazán értem, hacsak nem olyan mint a Fulcrumnál ahol egy szorító anyával parasztosan kellett befele tolni a belső golyópályát, így kompenzálva a kopást.
#224953fulton...erre ugyanaz a válasz, mennyit megy egy Suzuki, vagy meddig tart egy Huawei telefon...ez nagyon keréktípus, fék, betét, felhasználó és felhasználási szokások függvénye.
#224963szuszinho...710-740mm aminél nagyobbat (hacsak nem vagy szupertechnikás bikepark lejtőzős, vagy egy a divatot mindenképp követni akaró) én nem vennék. Én korábbi bringámat 720-assal vettem, levágtam vállam szélességéhez mérten valami akkor képlet szerint 660-ra, aztán később vettem újra 720-ast, mostani kerékpárom pedig ugyancsak 720-assal érkezett, de a kinézeten kívül csak azt tapasztaltam, hogy talán kevésbé merev a szélesebb és nehezebben férek el vele mindenhol (otthon, erdőben).
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ivana
Ármester
-
andrisbandi
őstag
Kerékpárosbarát - vízvételi helyek
Új alkalmazás indult kerékpárosoknak
https://itcafe.hu/hir/kerekparosbarat_alkalmazas.html【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz 6030D #224970 üzenetére
Az 26"-os volt?! Nekem fel sem tűnt. ...néztem a képeket, csodálkoznék ha legalább 27,5 nem lenne.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Fall-N
veterán
válasz szuszinho #224963 üzenetére
Én most cseréltem 600 mm-ről 740-re és nekem sokkal kényelmesebb. A keskeny kormányon nagyon zsibadtak a kezeim, ezért is váltottam. Ma mentem egy kisebb 5-6 kilométert és eddig bevált. Egyáltalán nem fájtak a kezeim, pedig elég volt eddig 10 perc és már állandóan a fogást váltogattam.
De ez függ az egyéni testfelépítéstől is. Ha szélesebb a vállad, akkor nem lesz olyan nagy ugrás a váltás szélesebbre. Nézegettem a boltban a 780 mm-est is, az sem lett volna olyan nagy ugrás, két oldalt + 2-2 centi.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz szuszinho #224974 üzenetére
Szerintem ezzel nem fogsz mellé, könnyű, nem túl széles és jó árban is van. Végeire kell vigyázni mert marha vékonyak (én kissé behorpasztottam egy combosabb Cube Frizz markolatbilincs hülyén kitalált szorítócsavarjával), de egy nagyon jó kormány.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
inf3rno
nagyúr
válasz Hasaggymeg #224936 üzenetére
Nem kopott annyira, mert nem sokat megyek vele. Nézegettem a váltót, törölgettem, de nincs rajta felirat. Elől 3, hátul 7 fokozat van. Vennem kell zsíroldó sprayt, szivaccsal ez nem fog lejönni, annyira retkes mindkettő.
A kérdés továbbra is fennáll, hogy milyen váltókar, váltó való ehhez a montihoz? A szerelésnek utána tudok nézni.
Buliban hasznos! =]
-
inf3rno
nagyúr
válasz parandroid #224937 üzenetére
Olyan 10 éve cseréltettem a fogaskerekeket, láncot, pedált, mindkét kereket, plusz előre vettem teleszkopot. Nem sokat mentem vele mióta majdnem elcsaptak, az utóbbi 5 évben szinte csak állt, de most elkészült a kerékpárút a Balatonig, úgyhogy idén akarok menni újra. Érzésre nincs gond a lánccal és a fogaskerekekkel, nem ugrik vagy ilyesmi, feleslegesen meg nem akarom szórni a pénzt, másra kell most. Én órákig próbálgattam, de nem sikerült beállítani. Egyszerűen nem húzott annyit a váltókar, mint kellene a 3 fokozathoz. Azt észrevettem, hogy volt olyan beállítás, aminél kis húzásra is hatalmasat ugrott a váltó, és ott fogóval húztam a damilt, nem a váltókarral. Mechanikailag ezt leszámítva jónak tűnik, fogóval meg tudtam mozgatni. Az elején azzal is gond volt, mert egy csomó kavics be volt szorulva. Az ilyen nagy ugrásokra azt olvastam, hogy valami kopott magában a váltóban, és ezért az egész kuka.
[ Szerkesztve ]
Buliban hasznos! =]
-
szuszinho
őstag
válasz Hasaggymeg #224976 üzenetére
Keresgélek, hol, mi kapható. Hajlásnál a 9 fok nem sok?
Ritchey Comp Flat 720*5 jó lehet?
[ Szerkesztve ]
-
addikt
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
őstag
válasz ivana #224966 üzenetére
a kínaiak még 10-es menetest is csináltak, és a Sunrace 8-as/9-es menetese egyébként a maga műfajában kifejezetten jó cucc
és a Suntour Winner (Pro) hetesben azért elég elterjedt volt a 80-as években[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz inf3rno #224977 üzenetére
Takarítsd meg (meleg víz+mosogatószer+kefe csodákra képes) utána próbáld hogyan viselkedik. Attól mert keveset ment, ha pl. azt nagyon szutykosan tette, még lehet kopott.
#224979 szuszinho...nekem mindig 8-9°osak voltak, szeretem így, nem kellene egyenes...szerintem nem sok, az 5-9 között alig lehet érezhető különbség.
#224980 Dark Archon...na és ment a mászása?
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
inf3rno
nagyúr
-
Runner_fxr
Ármester
válasz jjeahh #224816 üzenetére
Illetve még annyit akartam írni, hogy szerintem olyan nincs, hogy egyszerűen szervizelhető rugós/levegős tag. Aki ért hozzá, mert sokat csinálta annak mindegyik egyszerű, aki meg nem ért hozzá annak az "egyszerűbb" is bonyolult lesz. Persze egy rs monarch, deluxe nyilván egyszerűbb felépítésű mint például egy fox float x2, de ettől még ez átlag felhasználóknak teljesen mindegy. Nagyon nagy nyomás van, rengeteg alkatrész, sok tömítés amiket könnyű összekeverni. Csillapításba kis lemezelés, ahol egy darabot felcserélsz, már nem lesz jó. stb. stb. Nyilván minden megtanulható, életünk végéig tanulunk. Aki már látott belülről minőségi villát, csinált rajta nagy szervizt sikeresen, az szerintem nekiállhat egy egyszerűbb felépítésű tagnak is, csak kell vennie célszerszámokat. Service manual, esetleg videók alapján megcsinálható, de arra fel kell készülni, hogy nagyon egyszerűen le lehet nullázni a tagot, sokkal könnyebb a kár okozás mint egy villa esetében, mert sokkal több ponton lehet végzetes hibákat véteni.
[ Szerkesztve ]
-
szuszinho
őstag
Jut eszembe, marha jó kis pumpád van Hasaggymeg! Linket tudsz hozzá?
-
addikt
válasz Hasaggymeg #224984 üzenetére
Majdnem. Ahol a kép készült, ott volt valami gyökér, ami megakasztott. Kicsit feljebb el is dőltem, épp, hogy sikerült kiakasztani a lábam. De utána visszaszálltam, és felmentem, pedig kipörgött a kerék rendesen. A cross gumi hátránya.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
nagyúr
válasz Hasaggymeg #224984 üzenetére
nem kizárt még mindig harcoló, második világháborús japán alakulatok felbukkanása sem a megkövült olajsár alól.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
inf3rno
nagyúr
válasz andrisbandi #224983 üzenetére
Nem nagyon találok már ilyet. Ez esetleg jó lehet helyette? [link] Van TX51 is amúgy [link], de az a "chain stay angle" alapján TX51-6. Esetleg a váz kora alapján megmondható, hogy melyik szögről van szó?
Buliban hasznos! =]
-
inf3rno
nagyúr
-
fulton
addikt
B*i azért nekem ennek a forgásnak a nyomába nincs. Milyen lazán jár már..bakker... (a vegén látni)[link]
Bár nem tudom ha fent van a gumi es felfujva tompit e valamit a forgáson..mert a vidin ahogy oda vissza fordul a vegen látszik mennyire szabadonfut..kicsi ellenállással..ejej[ Szerkesztve ]
-
válasz fulton #224993 üzenetére
Csak nekem tűnik aránytévesztésnek, hogy egy acélvázas csepelen az a legnagyobb gond, hogy a kerékagy nem úgy mozog, mint egy olyan keréken, ami a bringa újkori árának a többszörösét éri?
Úgy értem, fűzögethet, meg csapágyazhat felőlem mindenki nyugodtan, ez is egy hobbi, de biztosan ez lesz a szűk keresztmetszet? Mondjuk ami pénzt erre a bicajra már rálocsoltál, abból egész komoly biciklit is lehetett volna venni, szóval végülis úgyis mindegy már.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
fulton
addikt
válasz parandroid #224994 üzenetére
Szó szerint mind1 már. Mai fejjel nem locsoltam volna ha tudom h eddig "fajul" a dolog nálam. Dehát ki tudja ezt előre hogy egy hobbit mennyire fog megszeretni, ez egy folyamat..
Az egész egy hajtómü kattogással kezdődött azt cserélni le. Erre nőtte ki magát a dolog..
Egyszer fogok venni egy jó egyben lévő kerékpárt de nem most.[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz fulton #224995 üzenetére
Egyébként mindezt azért látod, mert ha valamit szeretek es érdekel abban maximalista vagyok. Es igen szeretnem h a csepelen közel ilyen forgas lenne. Nem nagy tortenet a 10k agy. Ha ilyet tud. Én elhiszem h nem erte meg "csak egy landride" re költeni, De megvan, benne van. szeretem. Ha meglesz a kerék mégjobban
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #224995 üzenetére
Nincs ezzel baj. Ezért írtam korábban, hogy kell egy olyan vázat találni, amivel a legtöbb alkatrész kompatibilis. Akkor kevésbé fáj az átállás anyagilag. Sajnos nálam az A-Head váltás miatt telót is kellett vennem, plusz kormányszárt (2x is a kormánycsere miatt). Később a keskeny kormányt is lecseréltem modernebbre (KLS Advanced XC 70 740mm). Nálam a hajtás és a kerekek gyengébbek a többi alkatrészhez képest, de később lehet fejleszteni.
Viszont sajnos az egyedi építésű mindig drágábbra jön ki, ez ezzel jár.
-
fulton
addikt
válasz Fall-N #224997 üzenetére
Nezegettem am vázat, nem nagyon találni v fekesben jót (meg őszintén megvalva nem is értek hozzá és nem látom át mitől jó egy váz vagy mitől nem, és h mit nyerek vele stb ) suly kerdést leszámítva. Én nem szintezek 100km en 200m.. .
De az h a kerék hogy gördül az számít nekem per pil mivel aránylag kevesért nem mind1 h mennyire fut az a kerék, talán nem csak érzetben. Megvárom a csapágyakat aztan ha azzal sem lesz jó lehet leváltom, majd látom mennyire zavar menet közben (eddig nagyon).
600 700 már vennék számomra tetszetőst de nem akarok annyit kiadni most kerékpárra. A mérleg bennem erre billen ott ahol most járok. -
fulton
addikt
válasz Ringman #224999 üzenetére
Igy van. Pontosan.
És igen a kevesbé költséges átállás miatt gondoltam rá mikor nézegettem. Egyéb irant ami kapasbol eszembe jut így is úgyis kellene nyeregcső, stucni, tárcsafék hatso agy, egy uj felni fuzes..bovdenezes... eceterá..nem olcsó lenne vázzal együtt. Tényleg felesleges pénzkidobasnak erzem. Akkor mar inkább döntenék egy normalis uj bringa mellett.Írtátok páran h szerintetek kicsi a váz, nem is tudom, én nem feltétlen érzem h zavaróan az lenne (ha az is). Teljesen jol vagyok total rám van formálva minden, 8 oras utakat eltekerek vele. Ninca zsibbadás ..
Am lehet placebo vagy nem: de minap utána állítottam az elso hatsó agyon, es mintha jobban gurulnek mostmar olyan a kerék ha elengedem annál a pontnál, elindul magától nem úgy mint a videón de forog. Eddig ilyet nem csinált. Az ember szepen lassan érez rá, jön rá dolgokra mit hogy..lehet egy itt olvasott alapján, vagy csak magától ráérez a nyitjara.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- KERÉKPÁR / BRINGA / ALKATRÉSZ beárazás
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- Alkalmazásbemutató: Keep
- Gaming notebook topik
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...