-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
6030D
Ármester
válasz Dark Archon #224131 üzenetére
Minden képen üres a kulacstartó, szóval....
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Gaben92
őstag
válasz jjeahh #224150 üzenetére
Sejtettem hogy a felsőcsöves megoldásról beszéltél. Supercalibert láttam élőben, nem akartam elhinni mennyi hely van a háromszögben fully létére. (Nyilván nem is mozog 160-at.) Engem a sár hordás helyett sokkal jobban zavar ha a tag úgy van elhelyezve, hogy nincs hely egy értelmes méretű kulacsnak. Most még nem okoz gondot, de ha jövőre mondjuk váltanék fullyra akkor körül kéne nézni rendesen. Na meg elég durván bele vagyok szerelmesedve az alsócsőbe integrált szerszámtartóba ami még tovább szűkíti a dolgokat.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
6030D
Ármester
Akit érdekel jövő héten vasárnap a montis PH tali, az dobjon egy privit és összegyűjtöm. Próbáljuk megcélozni a 10 órás kismarosi indulást, de ha valaki ettől eltérne, az írjon. Nem verseny, dumálunk, úgy megyünk, és annyit, hogy mindenki bírja.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Ringman
nagyúr
Városi single speed kerékpár ELOPS 500, narancssárga - 70k, de csak s és m méret van
-
bAtt001
addikt
13mm belső szélességű felnire túl nagy lenne egy kb 35c külső jól sejtem? Ki szeretnék próbálni valami szélesebbet de elég keskeny a mostani felni.
-
padzso
tag
Tárcsafékes DT Swiss RR411 vagy R460?
R460-as van a jelenleg használatban lévőn, ami felnifékes, szóval azt ismerem, zokszó nélkül teszi a dolgát. Cube/Axelrims gyári helyett lenne, csak nem tudom, megéri-e a felárat? (+60€) Gyorsabb úgysem leszek vele, viszont a masszívság fontos. -
senior tag
válasz fulton #224145 üzenetére
Elvileg ezt tudja, mert én látom az asszonyét, amikor megnyitod a linket, alul lesz egy vízszintes vonal, ha ott rákattint, feljönnek ezek az adatok, és akkor ott lehet válogatni, sebesség, pulzus, magasság között...
Ha holnap fut dobok be screeshotot.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bAtt001 #224155 üzenetére
Én már tettem sikeresen 17mm felnire 50mm gumit.
padzso... Alexrims helyett bármi... mondjuk olcsó Fulcrumon kívül.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
-
lanszelot
addikt
Hello,
Kérlek valaki Segítsen.
Már tiszta ideg vagyok...végig rúgdostam a kerékpárt, de az se segített.
Ilyen a hátsó kerekem, ezt hogy kell vissza rakni?
Az a kis ficek az hova?--Vaci új elektromos bringa, és nem lehetett a hátsót felfújni, mert levegő se ki se be, így azonnal cserélnem kellett. Így még nem szivatott meg bringa.
Sehogy se akar a helyére menni a kerék. -
bardi
aktív tag
Na, ma végre nekem is sikerült a szöges pedállal felszántanom a sípcsontom
Olyan 1,1 méterről akartam leugrani síkra, tavaly sikerült, most lecsúszott az elől lévő lábam a pedálról, jól bekúrtam a bokám, meg a jobb térdem, ami a bringán maradt, de nem estem el! Vicces, hogy így se tudtam felütni se a teleszkópot, se a rugóstagot. Többet itt nem fogok ugrálni'92 Honda VFR 750
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz lanszelot #224163 üzenetére
A páromé utáni képen nincs összerakva? Én sem értem az a kis fül értelmét azon az alátéten, de hát forgasd oda és úgy ahol és ahogy elfér. 🤔
bardi... jártam én is így maxra engedett karmokkal a CB Stamp3-al, igaz nem éppen ennyire... ezt viszont kiküszöböli a becsatolás.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
andrisbandi
őstag
válasz lanszelot #224163 üzenetére
Ezt sikereült guglizni...
A bringa doksijában benne kellene lenni az ilyesmiknek.anti-rotation washer bicycle
https://www.ebikeschool.com/install-hub-motor-washers/
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
bardi
aktív tag
válasz Hasaggymeg #224167 üzenetére
Gondolkoztam ezen, eléggé visszafeszült mindkét lábfejem érkezésnél, talán túl elöl volt a pedál, nem tudom. Utána le kellett ülnöm, lehet, ha be vagyok csatolva, az achilles bánja, nem tudom.
'92 Honda VFR 750
-
Gaben92
őstag
válasz andrisbandi #224168 üzenetére
Bakker nem láttam ilyen cuccot vagy 15 éve. O.o
Annó mikor szétcsattant alattam a támvilla, pár napig kölcsön bicón jártam, valami teszkós alap cucc, annak volt ilyenje az első villán, csak ott a villán is volt egy bemarás és oda kellett pászítani. Azt hittem kiment a divatból.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
andrisbandi
őstag
Ma reggel helyettesítettem a főnököt a fóti sivatagban
Amíg a szomszédban versenyez a papokkal.Nálunk is van sok homokos, süppedős rész, de a Somlyónál plusz nehezítés a rengeteg lósz4r, és a szétpatázott földutak.
Azért sikerült leszállás nélkül elevickélni az emelkedőkön is.
Fidlock nekem nem jutott, csak gumlock
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bardi #224169 üzenetére
Azért kell hátra tenni a stoplit, nem annyira 6ékony, de rossz terepen jobb a támasztás.
andrisbandi... azok jobban hátra voltak hajlítva, hogy beakadjanak abba a lyukba a villán. Ami Fótot illeti, csak kutyaxar ne legyen. ... amúgy a homokosodás tényleg gáz.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
andrisbandi
őstag
válasz Hasaggymeg #224175 üzenetére
Igen, két különböző fajtának tűnik.
Az akasztóst tippelem az olcsónak. Nem engedi kipottyanni a kereket.Az eredetileg kérdezett az valami spéci, nem engedi elfordulni a tengelyt.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
-
lanszelot
addikt
válasz ZolkoW #224177 üzenetére
Először is mindenkinek nagyon szépen köszönöm a segítséget.
Valahogy benne van. Annyira jó, hogy szervízbe elguruljak vele.Rengeteget szívtam a bringával.
Raktam a kerekekbe slime-ot, ha kilyukadna ne legyen gond.
Azt senki se írta sehol, hogy a kereket ezután nem lehet leengedn, mert a szelepet is betömíti.
2 belső ment a kukába.
Ugye ahogy rádugom a pumpát enged egy pillanatra, míg rázárom, és be is tömítette.
Alig jött ki a kerék, majd egyáltalán nem ment vissza, sehogyse.
Vettem mindent, szerszámot, 4 belsőt, lakat...stb stb
A szerszámból csak a kerék anya kulcs hiányzik....
Tehát ma minden össze jött. -
andrisbandi
őstag
-
varsam
őstag
válasz andrisbandi #224174 üzenetére
Én ezt a kormányt azon a bringán a mai napig nem értem... Lehet írtad már ide és nem olvastam, de hogyhogy ilyet használsz? Ilyen magas vagy hogy kell ekkora rise?
-
andrisbandi
őstag
válasz varsam #224180 üzenetére
Amikor vettem úgy tűnt nagyon mellé nyúltam. Összetós bmx szerűséget kerestem. Ez a mostani divatos geó megszokhatatlannak tűnt. Egyedül a mászásban volt ütős, minden másban fura.
Emelt kormánnyal azonnal jobb lett.
Változott a geója, de csak kicsit. Bárhol kényelmesen feltekerek, lefeléken sokkal jobb, és ami fő, így könnyen felkapható.
Mégsem kell eladni【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
lanszelot
addikt
válasz andrisbandi #224179 üzenetére
A szelep nem volt benne, a teljes lyukat betömítette.
Ki kellett tépnem a szelepet, mert nem tudtam leengedni, se felfújni.
Tehát nagyon jól működik a slime, csak túl jól működik.
Már felfújtam, és nem merem kipróbálni.
De valószínű nem vártam eleget, mert tiszta ideg voltam már, és csak túl akartam lenni rajta.
Viszont, ha valamiért majd bele kell fújnom, akkor majd így fogom csinálni, köszönöm szépen -
addikt
válasz fulton #224160 üzenetére
4-5 óra után sem feltétlenül, de attól függ, mikor fáradok el. Akkor sem az üléssel van baj, hanem a combcsont forgóimmal. Időnként kicsit hátrébb vagy előrébb ülök, illetve a kiállás segíti a vérkeringést. De alapvetően jó nyereggel nincs gond. Nekem a kezemmel van baj, akármit csinálok, elkezd zsibbadni, még nem találtam meg a jó fogást / markolatot, bár a rövidebb stucni mintha segített volna rajta.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
Ringman
nagyúr
elkezdtem újra bringázni a héten (de még óvatosan, ill. rövid távon, mert a kondim megint nulla, ill. múlt héten végig beteg voltam) a héten (többek között) az is kiderült, hogy a jobb sípcsontom kb 2 cm-rel hosszabb, mint a bal, ez magyarázat lehet 1-2 dologra (pl. hogy platformpedálnál a jobb lábamat előrébb teszem a pedálon, mint a balt)
[ Szerkesztve ]
-
ggg666
őstag
válasz Dark Archon #224184 üzenetére
Nálam az ülés gond 150kg vagyok, tud valaki erre nyerget ajánlani? Amúgy smp selle-t használok. kb. 20- 30 ezer km-re?
-
andrisbandi
őstag
válasz Ringman #224185 üzenetére
Üdv újra, körhátszelet
- Nekem összejött egyik nap! Életemben először. 4 óra montizás, a hazafelé lévő nagy dombokon sem kellett annyira visszaváltani. Állati volt, sokkal erősebbnek éreztem magam a valóstól【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Ringman
nagyúr
válasz andrisbandi #224187 üzenetére
köszi!
-
tknof1871
őstag
Üdv! A fékkarból jön ki a bowden. A tövénél van az a valami ami egyrészt arra szolgál, gondolom én, hogy ne törjön meg a bowden. Másik szerepe beállítani mennyire lehet behúzni a fékkart. Hogyan kell használni a beállításhoz? 1 darabból van, nincs ellenanya. Arra rájöttem, el tudom húzni a fékkartól és akkor könnyebb forgatni, csak nem találtam meg a neten, pontosan hogyan kell helyesen használni.
Ezen a képen kicsit homályos, de elég jól látszik. Tényleg 1 darabból van. Amiket neten találtam azokon 2 darabból volt.
BTW. A fékkarból kiáll 1 csavar amire rugót húztak. Az a csavar mire való?
Windows 10 Home 64 bites operációs rendszer; LG G4 6.0 Android verzió
-
Gaben92
őstag
válasz tknof1871 #224189 üzenetére
Finomhangolásra szolgál. Legyen szinte teljesen betekerve alapból, és első körben a fekpofánál állítsd be a bowdent, hogy jó legyen a feszesség és a pofák közel fussanak a felnihez. Utána ha ezt a cuccost tekered kifelé, akkor lehet finomhangolni. Lényegében a bowdenen feszít még egy picit.
A másik pedig gondolom feee stroke. Azt állítja, hogy maga a kar amit húzol mennyire legyen közel a kormányhoz. Ha tekered valamerre a csavart akkor fogod látni, hogy a kar távolodik/közeledik. Állítsd úgy be, hogy ne kelljen nyújtózkodnod az ujjaiddal, hogy elérd a kart, hanem kényelmes legyen.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
chubby2o6
senior tag
válasz Dark Archon #224184 üzenetére
Nekem rendszeresen zsibbad a kezem, van, hogy már az első félórában. Hiába állítgattam a markolatot, nyerget, nem használt. Ezért (is) kell nekem a szarv a kormányra, több lehetőség van fogásváltásra.
-
tknof1871
őstag
válasz Gaben92 #224190 üzenetére
Köszönöm!
Legyen szinte teljesen betekerve alapból
A tekerés közben kicsit el kell húzni a fékkartól?
Csak hogy egyértelmű legyen a tekerés iránya. A betekerés azt jelenti, ahogy ránézek a finomhangoló csavar hozzám közelebb van. A finomhangoló csavar mögött, tőlem távolabb van a fékkar. Akkor az óramutató járásával megegyezően tekerem és amikor nem lehet tovább tekerni akkor betekertem. Mission passed.
A csavarok néha tényleg megszivatnak.[ Szerkesztve ]
Windows 10 Home 64 bites operációs rendszer; LG G4 6.0 Android verzió
-
Gaben92
őstag
válasz tknof1871 #224193 üzenetére
Régi fékkarokon kismillió megoldás volt. Van amelyiken kis karmok vannak a műanyagban amik nem engedik elforogni és azokat elnyalod ha nem húzod el, de van olyan is amiben menet sincs csak egy ellenanya magán a barrel adjusteren (barrel adjuster = finomhangoló csavar). Neked az előbbi van. A leírásod pedig stimmel.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
fulton
addikt
válasz chubby2o6 #224191 üzenetére
Nekem is voltak kar zsibbadási problémák régebben.
Tegnap kicsit több mint 6 órát töltöttem nyeregben (egyebkent 5 ora elteltevel kezdtem feszkelodni, be bolt izzadva az a rész amivel nyomom az ülést) ha azt igazgatom ideig megint jó lesz..fenék fájdalom vagy zsibbadás ott lent nem volt.(vajon egy casteli gatyóval ez javulna🤔)A kar: nekem egy ergon gp5 markolat van es a kormany picit emelt de nem ez a kulcs ez esetben hanem az hogy enyhén hátra hajlított ez segít, kényelmesebb a fogása.
-A fogásodra megfelelően a markolat beállítása.
-Az ülés: a nyereg es kormány közt egyenletesen legyen elosztva a terhelés, (a nyereg dőlésre érdemes figyelni minel inkább előre dől annál jobban érezni hogy megy a terhelés a karokra) ezért is szeretem a közel azonos magasságot a nyereg es markolati pont közt.
-Nem teljesen kinyujtott karral fogjuk a kormanyt hanem kicsit "beengedve" laza könyökkel.
-Markolat pozit váltogatva, akár fel is tenyerelhetsz (ami nagyon jol eső tud lenni) .
-Olykor a karral nyujtani egyet körözni megrázni...tehermentesíteni par nyujtás erejéig.
Ezek jutnak eszembe saját tapasztalásaim útján.
Az út után/alatt nem volt kar vagy csukló fájdalmam.
Régen volt h 1, 2 óra utan mar fájdalmaim/zsibbadásaim voltak.[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz Ringman #224196 üzenetére
Jó az a váz, 2 kg lennél bentebb aluval kb saccra.
Az a garminhoz távirányító, így anélkül tudok váltogatni lapok / egyéb funkciók közt h elengedném a kormányt. Kényelmesebb mint a szilikon tokon át nyomkodni menet közben elengedve a kormányt.
Majd ledobja magárol, addig meg védi.[ Szerkesztve ]
-
chubby2o6
senior tag
válasz fulton #224195 üzenetére
A markolat nekem is ergonomikus, a kormány is emelt ( 20mm ), hajlított, és már az összes létező konfigot kipróbáltam. Marad a szarv+ sűrű fogásváltás.
Abból gondolom, hogy ez már nem fog változni, hogy évek óta próbálgatom, kb. ugyanazzal az eredménnyel: van, hogy egyáltalán nem zsibbad, van, hogy már félóra után is. Már megbékéltem vele -
Fall-N
veterán
válasz fulton #224197 üzenetére
Nem jó. Túl kicsi a mérete eleve. Ezért van csutkára kihúzva a nyeregcső és a kormánystucni.
Nekem rengeteg ideig acél vázam volt, több is így van tapasztalatom velük. Sokkal jobb a hajtási hatékonyság aluval, mert az acél túl rugalmas. (Az acél a komfort miatt maradt meg városi bicikliknél, ott amúgy sem a teljesítmény a fontos a mugliknak.) Nem csak a súly miatt jobb, hanem a merevség miatt is. Az A-Head kormány is sokkal masszívabb, mint a menetes. Nekem még nem is tapered van, az még erősebb (hogy a Cannondale 1,5"-os A-Head ne is említsem).