-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
maximilian4
addikt
Jaja, innen keletre még rosszabb végig Debrecen felé. Mivel vége az m4-esnek, erre még mindig a vad állapotok vannak. Nehéz előzni, sok a román, a figyelmetlen sofőr, a kamion, a horror karaván. A fekvőrendőr melletti előzés még mindig megy, a Táncsicson lakok. Mondjuk aki kitalálta ezt a méter magas fekvőrendőrt az sem volt teljesen normális. Az üdülő meg kint van az Alcsin, arra is változatlanok ezek a szokások.
[ Szerkesztve ]
Maxi
-
Louro
őstag
válasz SpaceJam #200600 üzenetére
Semmi gond. Ezt az infót is köszi. Akkor elkezdek ebbe az irányba kutakodni. Még jó, hogy rákérdeztem a huzatra és nem utólag lett egy rossz élmény Akkor kell kapásból gumicserével is majd számolnom, ha nincs ilyen kombó
[ Szerkesztve ]
Mess with the best / Die like the rest
-
Louro
őstag
válasz SpaceJam #200603 üzenetére
Na akkor gumiajánló meg is van. Már csak biciklit kell megtalálni. Kicsit kutakodok, hogy mit érdemes 140-150k-ig. Tudom, hogy nem prémium szegmens!
Amúgy Újbuda-Budaörs. Esetleg a hegynek felfelé. De az is aszfaltozott...max kicsit poros néhol, de aszfalt. Ezek vannak kiszemelve, mint célok. Aztán jöhetnek a nagyobb távok, mint Szentendre vagy Velence biciklivel
[ Szerkesztve ]
Mess with the best / Die like the rest
-
flash-
veterán
válasz nvialpha #200585 üzenetére
mivel Cegléd környéki vagyok ismerem a terepet eléggé,
a négyest bp- irsa között nem ajánlom nem olyan nagy már a forgalom de családdal azért veszélyes még mindig 1-2 száguldozó,kamion azért megyeget,outisnak nem gond de családi bringázásra nem alkalmas.
helyette alsónémedi-ócsa-újhartyán-nyáregyháza-dános-albertirsa onnan már a régi 40es nem vészes ceglédig ,ceglédtől törtel-köröstetétlen felé kell menni,nyugis klassz út igazi alföld feeling onnantól
vagy maglód-gyömrő-monor-monorierdő(kettőt összekötő utacska klassz) monorierdőről meg régi 4esen irsán át-40esen aztán ua mint fent.[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
cool13
őstag
Sziasztok! Egy szaladgálós/trekkning 28-as kerékpárt raknék össze. Azt szeretném tőletek megtudni, működhet e az 1x7 vagy 8 váltás. Amit itthon találtam alkatrészeket használnám, minimalizálva a költségeket. Persze ha nem jó, akkor veszek alkatrészt. Előre van 32 vagy 52 lánckerék, nem szeretném a 3 tányérost vissza tenni. A 32 tűnik jónak, de tartok tőle nagyon pörgetni kell majd. Itt néztem az áttételeket. A montit is a középső tányéron használom inkább, városi körülmények közt. Szóval mekkora az esélye hogy használható a dolog? Egy Tisza tó kerülés is tervben van.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bardi #200596 üzenetére
Marketingje jó, de én textilen (kesztyű) kívül jót nem nagyon vettem tőlük.
SpaceJam... Schwalbe Hurricane? Akkor te vagy az, mi?!
cool13... 32 jó lesz, 52 a durván nagy. Mennyi az átlag sebességed és csapásszámod?
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
rwin5
őstag
Budapest - Szentendre között milyen a kerékpárút minősége?
+1: végig van kerékpárút? szokott esetleg valaki arra járni, érdemes elnézni?
-
eddie1978
aktív tag
Na újabb halott. Di2 BT-DN110-A akkumulátor. Ma reggel két hét kényszerpihenő után felöltöztem a legszebb bringás ruhámba, hogy gurulok egyet. Felülök, majd első tekerések után kónuszról váltanék felfele, de semmi. Nem lett egy hosszú tekerés, kb 300m. Notebookot rádugtam a szerviz adapterrel. Nem látja az akkut. Töltést nem veszi. Jól méretezték. Most két év két hetes. Ugyebár 24 hónap garancia. Van benne max 5 töltés. Csak hátsó váltóval megy, emiatt jóval tovább bírja mint a gyártói 1-2k km. Rendeltem egyet. Ezt meg holnap szétszedem, hogy cella vagy elektronika hiba van-e. Pár hónapja meg a wireless cucc hasalt meg.
Van valakinek tapasztalata Di2 rendszerekkel? Megbízhatóság? Kezdem elveszteni a bizalmam.[ Szerkesztve ]
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #200607 üzenetére
Nekem is feltűnt, csak fura, hogy még nem tört el semmit, meg nem baxott le senkit.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
rétisün
veterán
válasz eddie1978 #200609 üzenetére
nézd a jó oldalát: te legalább nem áztál sz***á a bringázásod utolsó, általában ~12 (ma vihar miatt kicsit több) percében
(#200606) cool13: városi bringán nekem 44-es lánctányér van, igaz hátul van hozzá 10 fokozat.
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
brumi1024
veterán
válasz rwin5 #200608 üzenetére
Nem tudom pontosan honnan mennél, de Békástól végig van jó bicikliút a Duna parton. Szentendrére beérve viszont le van zárva a parti út 3 nagyobb teljes szélességű bontás miatt, mondjuk ettől függetlenül járnak arra, mi is voltunk tegnap, vállra kapva a bringát ki lehet kerülni a lyukakat.
-
-=RelakS=-
veterán
válasz Hasaggymeg #200607 üzenetére
Ha a lumintop lámpákra gondolsz: van egy AA és egy AAA akkuval hajtható zseblámpám tőlük. Kb elektronpárával üzemelnek (alig fogyaszt), és egész jó fényük van.
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
SpaceJam
aktív tag
válasz 6030D #200610 üzenetére
Miért tenném? Nyeh..
6030D: Törni töröm a cuccokat. De én is csodálom, hogy a Speci outi vázam még bírja (ha az alkatrészek nem is), ezért is keresek sürgősen valami utódot ideiglenesnek. Eddig nem igazán jártam sikerrel. Nem érkezett válasz, de lassan kétségbeesett módba váltok (és veszek egy elektromos heavy-duty rollert, vagy nem tudom)....
[ Szerkesztve ]
neszetools.hu ● pc360.hu
-
Vasinger!
nagyúr
Szeretném ajánlani egy bringás ismerősöm Youtube csatornáját aki szerintem kiváló bringás anyagokat készít, valahogy közelebb áll az én szintemhez mint a többi nagyobb külföldi csatorna. Elsősorban montis videók vannak fent, de található kerékpár szervizeléssel és pályabemutatással kapcsolatos videók is Ausztriából és Olaszországból egyaránt.
A csatonát itt tudod megntekinteni: Snowft86
-
erhas01
tag
válasz flash- #200581 üzenetére
Mindennel egyetértek.
28-38-48T 11-32 => 26-36-48T 11-28
Hegyek, túra 20-40kg csomagokhoz. 13,5kg kerékpár.1
1,5-2,77 áttételarány városban. Sok megállás.
36T - 17-19-21-24-28 sokszor
2
A cuccal az átlag 50-60 %.
3
3-3.2 max áttétel, az átlagtempóm, síkon, üresen. 28-34km/h
48T- 17-19-21 vagy 36T- 17-15-13 -
erhas01
tag
38-48T
Létezik, vagy összeszedhető olcsón
pl.: 11-12-13-15-17-19-22-26-30-34-38-42
v. 11-12-13-15-17-19-21-24-38-32-36-42
Mennyiért?
Ez kb. jó is lenne a 26-36-48T 11-28 helyett. -
arcitec
addikt
válasz Louro #200591 üzenetére
A fém részeket áttörlöd WD40-el (Rongyal vagy hasonlóval). A WD40-et pont rozsda ellen találta ki a NASA. Annyira, hogy azért legyen rajta. Közbe ránézel, hogy minden ok e.
Így a zord telet átvészeli. Egyébként fel is lehet akasztani a falra. Ha lenne hely és a macska is elkerülné. [link] -
Louro
őstag
válasz arcitec #200620 üzenetére
Köszi a tippeket. Lehet az egyik szobába bepasszírozzuk valahogy, ha az segít rajta. Állítva kettő talán elférhet. Kicsit furcsa lesz, de átmeneti csak. Végülis a tél se olyan durva, mint régen.
Egyelőre 29-es MTB-ket nézek délután óta. Eléggé kevés ajánlás van itt, de még olvasgatok a témában. 150 vagy alatta nem nagyon volt téma még. Bár csak áprilisnál tartok (a kereső segítségével).
Mess with the best / Die like the rest
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz rwin5 #200608 üzenetére
Van végig és bár helyenként nem egy kifejezetten időfutam szakasz, szerintem elfogad6ó.
6030D... ami késik az... jön.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Louro
őstag
válasz SpaceJam #200623 üzenetére
Tudom és szinte mindig le is írjátok. Mivel többnyire csak hétvégén lenne használva és csak hobbi szinten, így nem költenék rá kapásból 400-500e. Több bejegyzést találtam ezzel az ársával. De mivel asszonynak is kell valami és ő még 65kg/165cm, így neki picit könnyebb.
Így is húzós lesz a vége, mert 2 bicikli, 2 sisak, 2 szervizben beállítás, valami táska esetleg. Hamar meglesz az 500e így is.
Egyelőre olvasgatom, hogy miket írtok MTB témában és hátha van közte bicikliajánló is.
[ Szerkesztve ]
Mess with the best / Die like the rest
-
Louro
őstag
válasz arcitec #200627 üzenetére
Eleinte szerintem 2-3 óra tekerés. Régen bicikliztem. Talán van 25 éve is már.
Majd, ha már nem izzadok, mint egy ló, nem görcsöl a vádli, akkor talán a nagyobb távokat is be mernék vállalni. Nem a sebesség a lényeg.Például jobb hétvégi napon vagy szabadságon gyalog simán megvan a 20 km (naponta) asszonnyal. Messze nem olyan HC biciklis lennék, mint ti. Csak ki a közeli természetbe. Kifeküdni, pihenni, majd kicsit tovább tekerni, pihenni és irány haza. :)
Mess with the best / Die like the rest
-
válasz Louro #200628 üzenetére
Ha nem szánod rá egy közepes minőségű biciklire valót, sok örömed nem lesz ebben a hobbiban. Teljesen más érzés egy rendesen összerakott bringát tekerni, mint egy csattogó, kerregő, beállíthatatlan, kényelmetlen, 17 kilós ócskavasat. Nem félmilliós kategóriában kell gondolkozni, de újan alsó hangon 150 alatt teljesen kizárt valami használható példány. Használtan más kérdés, ott ki lehet fogni igazán jókat is ennyiért, vagy akár kevesebbért is.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
arcitec
addikt
válasz Louro #200628 üzenetére
Azért 2-3 óra az már kb jó ám. Persze ha csak tekersz. Bringával, hogy hasson is, min 15-20km kell. Annyi secc-perc belemegy, sokan nem is gondolnák. A lényeg, hogy próbálj minél jobb bringát beszerezni. Ami mostanság talán nem is oly könnyű a hiány okán..
parandroid: +1[ Szerkesztve ]
-
Louro
őstag
válasz parandroid #200629 üzenetére
Lehet hülye kérdéssel jövök, de mi az ajánlott legolcsóbb? Nem azt kérem, hogy most az összes üzletet nézzétek az helyettem. Csak a korábbi tapasztalatok alapján. Vagy 250 alatt felesleges elkezdeni?
Szervíz beállítását nem akarom elengedni. Súlyom miatt lesz terhelés sajnos. De nem durvulok terepen vele. Vagyis nem cél.
Csak a móka miatt: gyerekként, amikor triatlonoztam, akkor egy Csepellel tekertem a sok montis között és így volt akit lehagytam. Lelkesedés az van :)
[ Szerkesztve ]
Mess with the best / Die like the rest
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Louro #200631 üzenetére
Ha új akkor talán Decathlon.pl. [link]
Beri... nemtom mi a csapos, de a Koolstop, Swisstop, vagy a Avid Rimwrangler2 pofákról csak jót hallottam. Utóbbit próbáltam is, alu felnin 5/5-re értékelem.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
-=RelakS=-
veterán
válasz Hasaggymeg #200632 üzenetére
Úgy látom, hogy a csapos fék-nél nem a fékpofán van egy imbuszos csavar, hanem a féken magán van a rögzítés
Amúgy meg van bármi különbség a canti és a v-fék fékpofája között? Canti fékpofáknál emlegetik a v-féket is, hogy arra is jó, ugyanakkor v-féknél nem látom megemlítve a cantitItt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Friczy
senior tag
válasz rwin5 #200608 üzenetére
Arrafelé két út is van, a part mellett futó út elég jó de most le van zárva. A másik a 11-es mellett fut (Pünkösdfürdő utcától kezdve), ezt két-három éve újították fel, előtte nagyon rossz volt. Tavalyelőtt többször jártam arra, akkor még használható volt, de látszott rajta, hogy a felújítás csak új aszfaltréteg leterítéséből állt, alapozást nem kapott. Így borítékolható, hogy előbb-utóbb felnyomják a gyökerek, azt nem tudom, hogy mennyit romlott azóta.
-
Friczy
senior tag
válasz -=RelakS=- #200634 üzenetére
Cantiból többféle pofa van, pl. az általad linkelt csapos megoldás nncs V-féken (szerencsére), ugyankkor jobbfajta canti fékek ugyanolyan pofával jönnek, mint a V-fékek. De volt olyan cantifékem (cyclocrosshoz tervezve), ami országútihoz való fékpofával működött.
És pont ott, ahonnan linkelted, körülnézhetsz a canti fékek közt, mindhárom fajta megvan. Ahol imbuszost írnak, az ugyanaz, mint a V-fékhez való pofa.[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
Egy valami nem tiszta, hogy van az hogy azon bringákon ahol pl három tányér elől hátul 11 fokozat, kerülni kell a középső tányérról a keresztváltást. Vagyis a két szélső fogaskereket hátul. Viszont! vannak olyan bicók amik elől 1 tányér, hátul 11. És mégis ugye az egészre váltunk vele. Ott miért nincs keresztváltás? Pedig ugyan arról van szó mint egy 3 tányéros középső esetében.
[ Szerkesztve ]
-
xy.zsolt
őstag
válasz fulton #200638 üzenetére
jó kérdés.....kíváncsian várom a válaszokat én is. 2x11nél én a kistányér+11-12-13as fogaskerekeket nem használom csak és nem a keresztbeváltás miatt hanem mert laza a lánc. 52/30at simán tekerem nyomatékkal hegyre. Szerintem minőségi lánc kell ami jobban bírja mint az átlag vagy az olcsó ipari hulladék. A Connex láncom most tart 8000km-nél és frankó. Még egyszer ennyi a cél (15k)
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
őstag
sziasztok!
Gyártók közti méretezés eltéréssel kapcsolatban lenne kérdésem. (Merida vs. Cube)
Merida fitness kerékpár esetén M/L az ajánlott méret (178cm mag.), míg a Cube esetén kicsit már bonyolultabb a netes kalkulátor (magasság, láb és kar hossz), itt 53 vagy 56-ös az ajánlott méret. Ahogy nézem a geo adatokat azért jelentős az eltérés az 53 és az M/L között..
Érdemesebb a kisebbet választani? Mert nekem úgy tünik, ahol több az adat ott pontosabban megtudja határozni a megfelelő méretet. -
nagyúr
válasz fulton #200638 üzenetére
a 3x8asnál is úgy van, hogy a középső tányérral használható a középső 4 hátul, és a szélső 2 ami necces/felejtős. az ilyen 1x rendszerek keskenyebb láncokkal is mennek, de a hátsó koszorú is kb. ugyanolyan széles, mint a 3x8nál, mert a keskeny láncnak nem kell akkora távolság a két fogaskerék között. így is elvileg hamarabb kopnak, mint a rendesen használt 3x8as lánc.
[ Szerkesztve ]
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
-
Mezga Aladár
veterán
válasz Mezga Aladár #200641 üzenetére
Bocsánat elírtam.
Az 50/30 áttétel közel azonos a 34/21 -el.
Helyesen,
Az 52/30 áttétel közel azonos a 36/21 -el.Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
-
Louro
őstag
válasz Hasaggymeg #200632 üzenetére
Köszi. Akkor a 29es nem is annyira fontos ezek szerint. Asszonynak is inkább MTB? Ő kicsit könnyebb, mint én :)
De még olvasgatom itt a fórumot majd este. Napközben nehezebben megy.
[ Szerkesztve ]
Mess with the best / Die like the rest
-
-=RelakS=-
veterán
válasz velizare #200642 üzenetére
Fulton az 1x11-et hasonlította a 3x11-hez. Ott a lánc szélessége ugyanaz, nem?
Ez esetben a középső lánckerékről a szélsők hanyagolását én inkább csak állagmegőrzésnek tekinteném. Hallottunk eleget olyanról, hogy 1x-es rendszereknél hátrafelé tekeréskor, jellemzően a legnagyobb lánckerék ledobálja láncot
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
fulton
addikt
válasz fulton #200643 üzenetére
Erre a hézagolásra valaki? Én már össze kavarodtam. A szaki kerékpár boltos szerelő azt mondta nem kell semmi alá, a 9 sornál. Neten itt ott azt olvasom hogy 10 es agyra kell a hézagoló. De akkor felmerül most akkor mennyi 1mm? vagy 1.8?
Mert ez a T610 elvileg 8 9 10 sebessel használható.
Sőt azt olvasom hogy a 8-9 sebességes koszorúknál a 8 9 10 sebességes kazettákra nem kell távtartó, de egy 10 es koszorúnál meg kell 1 mm es távtartó ..na...[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz fulton #200638 üzenetére
Egyiknél kerülni lehet, másiknál nem.
Louro... neki mehet a Riverside is... vagy amit 6030D mutatott kissé drágábban, ha meg tudtok csípni 1-1et magatoknak. Jobb lenne a 29“, szerény véleményem szerint a 27,5 is el fog tűnni egyszer, de a Decaban 29“ csak 200 fölött van.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg