-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Runner_fxr #201894 üzenetére
Itt a mai köröm, kipróbáltam a láncot oda/vissza minden sebességen és...tökéletesen működik. Kicsit gondolkodott lejönni a kettesre az egyesről (51-es tányérról), de az finomállítás kérdése volt...sőt csendesebb a gyári kenéssel (még azt hagyom rajta és csak törölgetem vagy 3-500km-ig) mint a saját teflonos sprayemmel. Egy dolog lehet még, hogy nagyon gyenge a lábam ( ) és azért nem tudom sehol átugratni, de a szokásos körömön másztam gyök kettővel is rövid ~20% sziklakertszerű helyen 80+kg súlyommal és minden faxa volt, hang nélkül, gyorsan és pontosan tette dolgát...tehát kijelenthetem, hogy ezzel mérve, és amint több láncszemnél már teljesen be tudod tolni (nem erőltetve, de nem is csak a gravitációtól esett bele) azonnal cseréled, lehetett nyugodtan hagyni a .75-ig mert elviszi az második láncot is. Deore 6100 sor és lánc, utóbbi ment 4500km-t. Új lánc már XT 8100.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
Ármester
válasz Runner_fxr #201894 üzenetére
Az volt fura, hogy minden Sram, de így érthető.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
maximilian4
addikt
Sram powerlock patentszemet használhatok shimano lánchoz?
Maxi
-
#87057920
törölt tag
válasz csubuka #201900 üzenetére
1. eset: szimpla falú felni és egy kiálló küllő kiszúrja --> felniszalag csere, esetleg küllőcsere
2. eset: valami van a külsőben --> belülről óvatosan ki lehet tapogatni és alaposan eltávolítani
3. eset: összeszerelésnél a belső és a külső közé kerül valami szennyeződés (apró, éles kődarab) --> szerelésnél jobban odafigyelni, a belső ne érjen a talajra -
rétisün
veterán
válasz maximilian4 #201903 üzenetére
én szoktam régebben, amikor a Shimano lánckhoz még csak stiftet adtak. (azt általában eltörtem, mielőtt betoltam volna a helyére )
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
fulton
addikt
válasz Hasaggymeg #201861 üzenetére
Am vázat meg cserélni sem tudom, nézegettem én, de nincs. Totál nem kapni semmiféle vázat. Plána nem valami jó kis alut jó áron vagy Ti tudtok? rálesnék.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz maximilian4 #201903 üzenetére
Apropó Shimano lánc, olyan a patentszeme, hogy alig tudtam szétszedni. Össze is úgy megy, hogy összeakasztod majd ráterhelsz a láncra mint állat és hangos kattanással összecsúszik, de szétszedni még ennél is sz@rabb, legalább 15 percet kínlódtam vele, brutálisan nagy erő kell (vagy a Shimano szerszám hozzá, ugyebár😒) ahhoz, hogy szétjöjjön. ...aztán találtam néhány módszert, de tanúsítom, hogy videón egyszerűbb mint a valóságban.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Toobee
veterán
válasz Hasaggymeg #201908 üzenetére
Én is nagyon szívtam vele az előző lánccserénél, akkor rendeltem ezt az olcsónak számító Radon szettet.
https://barbieripnk.hu/
-
xy.zsolt
őstag
válasz Hasaggymeg #201908 üzenetére
Connex link a megoldás
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #201908 üzenetére
12 sebességesre nem jók a KMC láncok? A Shimano patentszem 9-10x-en is ilyen, sőt, a láncot is nehezebb megbontani .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #201886 üzenetére
Szétszedte, de utoljára már nem tudta hova tovább szorítani.
Itthon, ahol a lejtőért először meg kell küzdeni valószínű ez annyira nem égető téma, bikepark-ba meg nem érdemes shimano váltót vinni (kivéve saint, zee), ahol naponta lehet 4000-5000 métert lefelé menni. -
Ringman
nagyúr
válasz sebgutkopf #201914 üzenetére
sorlyás
lyuly!
-
jjeahh
nagyúr
válasz fulton #201912 üzenetére
"Értelmetlen" dolgokban. Wireless, 13 sebesség, túlméretezett kerámiacsapágyas váltógörgők. Esetleg jöhet az 1x12 Tourney műanyag gatyaszár védővel és 100k-s Kenzel bringára dropper post .
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Toobee #201909 üzenetére
Ezen is azt írja 11s-ig...de gondolom jó a 12-esnek is.
#201910xy.zsolt...adták a sajátját vele, aztán én meg le sem veszem soha, csak eldobni így hagytam a gyárit.🤔
#201911jjeahh...biztos van abból is 12 sebis, de egyelőre a gyárit akartam és úgy tűnik jó is, hisz 4500km nem rossz...a 10-eseim is "csak" 5500-6000km-t mentek.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
Ármester
válasz jjeahh #201916 üzenetére
Amíg itt hetente feljön a téma, hogy nem vált jól a váltó, lehet, hogy bowdencserés, meg hasonló, addig a wireless-t nem sorolnám a felesleges dolgok közé. Az élet egyéb területein is elég jól működik a madzagnélküliség, itt is jó dolog.
Tudom, szörnyű, hogy figyelni kell rá, hogy az is lemerülhet, de a k*rva lánc is elkopik, a kardántengely meg nem. Szóval ha tehetném (áldoznék rá ennyit), és vennék egy AXS-t, akkor lehet, hogy felírnám a pinceajtóra, vagy keresnék valami notification progit, hogy 2 hetente/500 km-ként dugjam rá tölteni egy órát/estét. Szerintem ez a plusz idő 5 évre levetítve kevesebb, mint amit a bowdencserékkel, -kenésekkel, -állítgatásokkal el lehet cseszni.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Friczy
senior tag
válasz Hasaggymeg #201908 üzenetére
11-es láncon én is így voltam vele (érdekes, csak az egyikkel a kettő közül), pedig korábban semmi gondom nem volt a patentszemekkel. Előszedtem a tartalék 11-es KMC-t, ami a másik bringán jól ment, azt is alig tudtam összerakni. Berágtam rá, beszereztem egy fogót hozzá (nem Shimano, de az végül is mindegy), úgyis sűrűn szedem szét a láncokat, így kényelmesebb. De a második/harmadik lánccseréig úgyis bekopik annyira, hogy már kézzel is megy a szétszedés.
-
jjeahh
nagyúr
válasz mobal #201919 üzenetére
Nekem mondjuk máig nem megy . Kicseréltem az elhajlott bovdent és így sem tudom beállítani, pedig a kerékfűzésen kívül mindent én szervizelek a bringán . Valszeg nagyon váltófüggő is.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
MODERÁTOR
válasz jjeahh #201921 üzenetére
Érdekes. Mióta nekem rendben van minden, váltó tartó fül, váltók, váltókarok azóta meghúzom a bowdent kézzel amennyire tudom becsavarom és a feszessége rögtön jó. Esetleg kicsit állítok a csavarokon és szépen pakolja fel illetve le.
"Ott szimatol a sarkadban vasfogait csattogtatva, minden egyes hétköznapod: kirúzsozott medvecsapda."
-
bardi
aktív tag
válasz Hasaggymeg #201917 üzenetére
Decás láncbontó jó a 12 sebességes sram lánchoz, valszeg shimanohoz is.
'92 Honda VFR 750
-
6030D
Ármester
válasz gabro0 #201924 üzenetére
Meg amikor egy bizonyos idő után koszolódik belül a bowdenház. Vagy amikor felrakod a gyerekülés a nyvcsőre, de a felülről menő bowdent elszorítja, ezért nem működik az első váltó. Mondjuk ezért pont nem fogok venni Red eTap AXS-t az asszony bringájára.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz 6030D #201918 üzenetére
Na majd a következő olyan lesz ...talán addig az ára is leszáll a halandók zsebének szintjére és kiderül az is mi van ha megütöd és elgörbül kicsit a fül, stb. Amúgy a profik már olyannal versenyeznek?
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz 6030D #201925 üzenetére
Ha elterjed a wireless megfizethető kategóriában is, én attól tartok, hogy sérülékenyebb lesz, több lesz a hibalehetőség, mint a bovdenesnél. A bovden nem szakad, ha rosszul vált is vált, kb. nincs semmi ami elromolhat terepen, de egy wireless váltón az elektronika és az akku nem tudom meddig bírja a rengeteg rázkódást, ütést, rock gardent meg a rendszeres sarazást, hóban tekerést és bringamosást. Persze lehet valótlan a félelmem, de amíg egy rohadt csapágyat sem tudnak megcsinálni úgy, hogy ne ázzon be, addig nem hiszek a wireless váltóban. Bár legalább olcsó lenne cserélni ha besz*rik, de nem az.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
beleriand72
tag
Mennyit bírnak ezek a patentszemek? Sram powerlock? Van olyan is amire azt írják, hogy csak 1x, ám nem igazán látok rajta semmi eltérést használat után.
MI6 - Canon EOS 30D - Gaggia Classic - Mazzer Super Jolly - Klipsch R-28F - Yamaha RX A-670 - Scott Sub Cross10 - Sonder Camino Ti Rival 1x - Bianchi Oltre XR4 - Ricoh GRIIIx - Lelit Bianca PL162T-v3 - Mazzer Omega - Niche Zero
-
Alg
veterán
válasz jjeahh #201928 üzenetére
Nekem nem kellene mindenképpen wireless, meglennék egy vezetékes Di2-val is - egyszer nem téma befűzni ha utána nem kell már foglalkozni vele. Hátha sikerül megcsípni egyet amikor kijön az új wireless verzió...
Igazából nem látom értelmét a wireless-nek - fixen rögzített dolgokat amiket nem is kell túl gyakran leszedni/cserélni tök felesleges rádiósan összekötni. Ha odaadok neked egy vezetékezett meg egy wireless elektromos váltásos bringát összerakva, az ég világon semmi különbséget nem fogsz észrevenni használatban, karbantartásban.
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
Toobee
veterán
Én is így látom. Onnantól kezdve, hogy nem a bovden adja a húzást, hanem a motor, már egy jelátvivő kábel nem nagy tragédia. Ettől függetlenül a SRAM rendszerét könnyebb installálni, hisz nem kell még egy kábelt behúzni. Ha pedig működik tökéletesen, akkor mégis mi szükség van a vezetékes összeköttetésre?
https://barbieripnk.hu/
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #201926 üzenetére
+jjeahh: részünkről nem fontos, mivel megy a versenyző, mert ott 1,5-2-4-6 órát kell kibírnia, utána el is dobhatják, nem érdekes (lásd autóknál versenymotorok). Fontosabb az, hogy már a magyar fórumokon is (tehát nem a kolbászkerítéses országokban) vannak olyanok, akik megelégedéssel használják, és nem azzal van tele a facebook, hogy az erdő közepétől tolni kellett a bringát, mert megállt a váltó.
Egy mtb-ra tervezett váltónak nem hiszem, hogy baja lesz a víztől, sártól, az más kérdés, hogy mennyire igényel takarítást, karbantartást, de ez minden alkatrésszel így van. A csapágyban is ha áll a zsír, akkor nem fog beázni, ez tapasztalat. Ha valaki napi szinten megy derékig érő sárban, az meg szedje szét a csapágyat takarítani meg újrazsírozni minden hétvégén.Új fogsor választásnál meg milyen jó, ha nem emlékezetből kell megmondani, melyiket mennyire használjuk, hanem pontosan kiolvasható. [link]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz 6030D #201932 üzenetére
Hűha, ez tényleg jó!
#201930Alg...értem én az ára meg minden, mégis amondó vagyok, hogy ha már lúd akkor legyen kövér, vagyis búcsút intenék minden vezetéknek mind1 milyen is az. Azért a rázkódás, dörzsölés, nedvesség, tűrődés stb. tönkre teheti bármilyen elektromos vezeték szigetelését, csatlakozásait, így miért ne lenne egyszerűen 2 egység, kar és váltó aztán jó napot ...pont mint a vezetékes vs. vezeték nélküli km óra.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
tomehama
csendes tag
válasz 6030D #201932 üzenetére
Én június óta nyúzok egy scott sparkot AXS váltóval és csak jókat tudok mondani róla eddig. Az akksi elméletben 25 óra folyamatos tekerést bír, eddig nem futottam bele, hogy lemerült volna. kb kéthetente teszem fel tölteni.
Simán mosható mint a bringa többi része, vizesen is ugyanúgy vált.Eddig egy nagyobb ütést kapott, pont szerencsétlenül buktam egy kőre. A váltónak nem lett baja azon kívül, hogy megkarcolódott viszont a váltó tartó fület elgörbítette.
De csere után tökéletes. Az ára valóban indokolatlan tud lenni, de egy percig nem bánom hogy végül ezt választottam. -
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #201934 üzenetére
Piniont kéne lemásolni és fejleszteni, akkor el lehet felejteni a karbantartást és a bringamosást
Mellesleg egy fullynál állítólag a hátsó rugózás teljesen más dimenzió ezzel, mert mivel a váltó rendszer nem a hátsó keréken van, olyan finoman mozog a bringa segge, mintha rugóstag lenne rajta. Legalábbis fórumok, tesztek szerint. Kár, hogy egyetlen gyártónak sem érdeke olyan hajtást tervezni, amin nem kell évente 4x láncot, fogaskoszorút cserélni.Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Ringman
nagyúr
válasz Hasaggymeg #201934 üzenetére
értem én az ára meg minden, mégis amondó vagyok, hogy ha már lúd akkor legyen kövér, vagyis búcsút intenék minden vezetéknek mind1 milyen is az
hát azért érdekes lenne vezeték nélküli fékrendszer alkalmazása abban az iparágban, ahol egy kör alakú lyukat sem tudnak fúrni a vázba
-
Pepszi
tag
válasz Toobee #201844 üzenetére
Hali, az utóbbi 10 évben főleg városi/túrázós felhasználó voltam. Fél évig volt egy merev vázas Haibike e-mtb, ami mókás volt egy ideig, hogy felfelé is jól megy, de aztán nem volt elég élvezetes a lejtőkön ezért eladtam. Sok évvel ezelőtt specialized fsr-em volt, arról akkor időhiány miatt kellett lemondanom, de vonz újra ez a világ.
Tavaly voltam krvavec bringa parkban, idén meg wexl trail-en bérelt bringákkal és jó lenne ezt sűrűbben kiélvezni bp környékén és kisebb lejtőkkel is megelégszem. Egyelőre a nagy kérdés, hogy sima enduro vagy e-mtb fully legyen. Ezeknek az árával egyelőre nem barátkoztam meg, de ezzel tudnám kimaxolni a lejtőzést azt hiszem.
Strava-ban lehet valahogy böngészni ilyen útvonalakat, mint amit linkeltél? -
nubreed
veterán
Sziasztok!
Van egy ilyen problémám, hogy a bringám hátsó kerekenél (29" MTB) a fékpofa hozzá ér a tárcsához (hidraulikus tárcsafék). Természetesen a gyorszárat kilazítottam és az ellen oldal csavarásával próbáltam beállítani egy olyan pozíciót, ahol nem ér bele. Elvileg van is egy ilyen pozíció, de az a baj, hogy amikor ráhúzom a gyorszárat akkor vissza húzza annyira maga felé, hogy ilyenkor már súrol újra a tárcsa és a fékpofa. Két kérdésem van, lehetne itt még valamit is tenni vagy go szerviz? Másik, hogy ettől függetlenül elmerjek-e menni így bringázni? Nagyon szép idő van és szeretném kihasználni, de nem tudom hogy nem-e ártok tovább a bringának ha mondjuk elmegyek most tekerni.
We are the first of cyber evolution. We are the first to program your future.
-
Toobee
veterán
válasz Pepszi #201938 üzenetére
Kövess be olyan bringásokat, akik mászkálnak itt, a Budai térségben. Nekem a "normál" ebike-ok nem jönnek be a hosszú láncvilla miatt (450 mm felettiek mind), viszont a Specialized Tubo Levo SL nem szenved ettől. Én ezt venném, van is fent pár új darab belőle a bikemag aprón. Egyébként itthonra 130/150 felállás tök elég, szerintem. Néhány pálya van csak, ahova ennél nagyobb rugóúttal is érdemes menni.
https://barbieripnk.hu/
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Ringman #201937 üzenetére
A fék pont úgy működhetne mint a váltó, az a kis motor néhány +fogaskerékkel már pont olyan erőt tudna kifejteni a dugattyúkra mint mutatóujjad. ...az iparág meg bár olyan amilyen, de része egy olyan társadalom technológiájának mely pl. a génekkel babrál, vagy a naprendszerét készül benépesíteni.
#201939nubreed...egyrészt nem a tárcsát (kereket) állítjuk a féknyereghez, hanem fordítva, másrészt attól, hogy kissé súrol még nyugodtan mehetsz. A kerék legyen a helyén, koppra a papucsban, az fontos! Majd utána lazítsd a féknyereg tartócsavarjait kotyogósra, markolj a fékre húzza középre a nyerget, majd rögzítsd újra úgy a féknyerget, a féket markolva. Ez be szokott jönni, esetleg 2-3 sikertelen próbálkozás után még nézhetsz néhány videót a neten a fékbeállításokról.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
nubreed
veterán
válasz Hasaggymeg #201941 üzenetére
Köszönöm!
We are the first of cyber evolution. We are the first to program your future.
-
maximilian4
addikt
Ez vajon az r8000-es ultegrával kompatibilis? [link]
Illetve még egy kérdés, mert nekem ehhez a sor kopáshoz mindig szar szemem volt, ez a sor elbírhat még egy láncot? Nem szívesen kukázom ha nem szükséges, mert csak egy 300 eurós kazetta. Persze ha le kell cserélni, akkor le fogom.[ Szerkesztve ]
Maxi
-
jjeahh
nagyúr
válasz maximilian4 #201944 üzenetére
Ez még bejáratós, lehet két láncot is elbír.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
nubreed
veterán
válasz Hasaggymeg #201941 üzenetére
A féknyereg 2 rögzítő csavarjának kotyogósra állítása bevált, így tudtam kicsit mozgatni magát a nyerget és sikerült olyan pozíciót találni, ahol nincs kontakt a fékpofák és a tárcsa közt, és aztán így rögzíteni, szóval ez bevált, köszi a tippet!
We are the first of cyber evolution. We are the first to program your future.
-
6030D
Ármester
-
tomehama
csendes tag
válasz 6030D #201942 üzenetére
Egy Rose Psycho Path-et váltott miután áprilisban elütöttek és totálkárra tört szegény.
Eredetileg Canyon Lux-ot néztem, de folyamatosan csak tolódott ki a dátum, hogy mikor lesz elérhető és közben egy osztrák oldalon rátaláltam erre és nem tudtam kihagyni
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Microsoft Excel topic
- Fujifilm X
- További aktív témák...