-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Beri
addikt
Üdv,
elsősorban kerékpárboltot keresek, lehetőség szerint a XI. kerületben, ahol vannak tisztességes alkatrészek nem aranyáron és nem csak megrendelésre ezer év várakozással.
Szeretnék:
- pedálokat: nem tudom, mit jelent, hogy kónuszos, vagy ipari csapágyas, vagy hogy egyáltalán szervizelhető-e bármelyik (amelyik [link] ezen a videón látszik, az melyik? mert én azt nem hívnám szervizethetőnek)
- kitámasztót
- belsőt (schwalbe kojakkal megyek, bár lehet cserélni kéne, de mire?)
- szelepet (presa)26" MTB, merev elől-hátul, 100% aszfalton használom.
Tudtok esetleg tippeket adni, hogy mire figyeljek, vagy konkrétan mit vegyek? Webshop is jó végülis, csak ha várni kell rá, akkor inkább bemennék valami fizikai boltba.
eladó Aromamizer RDTA V1
-
Beri
addikt
Szevasztok újra,
egyre inkább zavar a 3x8-as konfigom, mert ha azt akarom, hogy ne érjen bele a lánc az első váltóba, folyamatosan pakolnom kell elől a középső és a legnagyobb tányér között, ami baromira idegesítő (nagy a lépcső a két fogaskerék között). Ha meg kell állni lámpánál, a 3x5 már bele-beleér, de jó lenne rövidebb áttétel az elinduláshoz, viszont a 2x7, sőt, a 2x8 is kevés a haladáshoz.
Arra gondoltam, hogy váltanék 1x10-re (agyaltam 2x9-10-en is, de van egy olyan érzésem, hogy ott se úsznám meg a "keresztbeváltást"). Viszont ahogy látom, ezek a setupok max 42T első tányérral jönnek, ami jóvan rövidebb végáttételt jelent, mint a jelenlegi 48x11. Gugliztam 48T narrowwide-ot, de valahogy alig van találat. Ennyire nem lehet olyat kapni? Semmi szükségem a rövid áttételekre (csak aszfalton megyek), de ha nincs 1x10 setup "utcára", akkor végképp nem tudom, mi lehet a megoldás.eladó Aromamizer RDTA V1
-
Beri
addikt
válasz flash- #196219 üzenetére
Elől 3, hátul 8 fogaskerék.
Elvittem szervizbe, mondom, most hozom onnan. A legjobban felszopott szervizről van szó az első hozzászólásban linkelt biciklis fórumizéből.eladó Aromamizer RDTA V1
-
Beri
addikt
válasz Hasaggymeg #196301 üzenetére
Az váltóbeállítás lesz, olyan nincs, hogy már középen beleér
Nincs olyan széles a váltó, hogy a nagy tányért több mint 3 hátsó fogaskerékkel használni tudjam. Ha hátul a legkisebb fogaskereket használva nem ér bele elől a váltó a láncba, akkor három fogaskerékkel feljebb fog. Mit lehet ezzel kezdeni?
De amúgy mondom, frissen hozom a szervizből[ Szerkesztve ]
eladó Aromamizer RDTA V1
-
Beri
addikt
válasz Hasaggymeg #196307 üzenetére
Ez egy puruttya 3x8 (acera+alivio), minden gyári.
eladó Aromamizer RDTA V1
-
Beri
addikt
válasz Hasaggymeg #196317 üzenetére
Nem az a bajom, hogy nincs megfelelő áttétel, hanem hogy idegesítő a két váltóval zsonglőrködni minden lámpánál és szeretnék valamit, amivel ezt csak a hátsóval meg tudom oldani. Felőlem lehet ez 2x8-9-10 is, ha azok is tudják, amire szükségem van. Sosem használtam még olyat, sajnos nincs ilyen tapasztalatom.
Azért gondoltam 1x10-re (meg mert pont feljött az aprón egy teljesen jónak kinéző hibrid bicikli 200k körül egy ilyen setuppal), mert ott fel sem merülhet, hogy van használhatatlan kombó
A 40x11 nekem biztosan kevés, mert már most is elég sokszor megyek 48x13ban (asszem 13 jön a 11 után a 8ason), ami hosszabb, és remélem, később nem rosszabb lesz a kondim (a következő, asszem 48x15 már annyira csapkodós, hogy lassulok). Lehet, hogy pont a lényeget nem írtam az elején, de nem közlekedésre használom a kerékpárt, próbálok vele sietniSzerk: de, volt hajtómű csere. Kicserélték, de amikor elindultam vele, észrevettem, hogy beleér az első váltó a láncba. Visszamentem. Srác nem tudott mit kezdeni a helyzettel, azt mondta, nem megy eléggé ki a váltó (pedig elmondása szerint lemérte az eredeti tengelyt), úgyhogy betett egy rövidebb tengelyt (5mm-rel asszem).
Kifejezetten azért vittem egekig magasztalt szervizbe a biciklit, hogy biztosan jó legyen...[ Szerkesztve ]
eladó Aromamizer RDTA V1
-
Beri
addikt
válasz balintbaba #196323 üzenetére
Városban végig bicikliút, minden lámpánál megállok, stb. Kényelmes elinduláshoz kívánja a malac testem a 48x15-nél rövidebb áttételt (de az már beleér elől), viszont lámpák közt a 38x13nál (ami még a középsőn kényelmes a láncnak) kéne hosszabb, tehát minden lámpánál bűvészkednem kell mind a két váltóval.
48x13-at nyilván nem tudok sokáig kitartani, de HIIT-nek elég. Tudom, hogy arra országúti való, de olyan helyre, ahol ilyesmit lehet csinálni, el is kell gurulni, árkon-bokron, lámpákon, kátyúkon át...
Igazából csak egy lusta pöcs vagyok, aki megkívánt valami felsőbb kategóriás cuccot, naeladó Aromamizer RDTA V1
-
Beri
addikt
válasz Hasaggymeg #196322 üzenetére
Amúgy gyorsan kiszoroztam, 48/15 26os keréken 80-as pedállal csak 30.72 km/h. Az annyira azért nem sok, nem? Nem hiszem, hogy bárki ne tudna kilómétereket tekerni annyival minden probléma nélkül.
[ Szerkesztve ]
eladó Aromamizer RDTA V1
-
Beri
addikt
válasz f4lcon #196332 üzenetére
Találtam 1x10-11-et kész hibrid bringát, 42T első tányérral, pl: [link], csak azt a konkrét modellt nem igazán kapni sehol. 11x42 28" az szinte pontosan annyi, mint a 48x13 26-oson, tehát ezt annyira nem is kéne moddolni (bár ha 42T felmegy, gondolom felmenne oda nagyobb is). Gondoltam, mások is csinálnak ilyet. Vagy ez ennyire ritka lenne?
Országútin is van 1x11-12 bőven, sőt, vannak, akik szerint az a jövő.eladó Aromamizer RDTA V1
-
Beri
addikt
válasz parandroid #196338 üzenetére
Kb ugyanolyanok a felhasználási feltételeink ezek szerint. Én is keskeny gumikon megyek (1.35), full slick, alig mászok emelkedőt, stb., csak hát nekem minden rövidebb a 26" miatt. Nem igazán érné meg nekiállni ezt a biciklit moddolni 1x10-11-re, inkább vennék valamit, amin már eleve nekem való hajtás van, hogy max az első tányért kelljen cserélni (meg egy láncot). Igazából vennék én 2x9-10-11-et is, ha tudnám, hogy lámpától elinduláshoz nem kell lejönnöm a nagy tányérról és nem fogom a váltókanálon húzni a láncot állandóan. Most is az van, hogy kicsit lejjebb van tekerve az első váltó, hogy a rövidebb fokozatok jók legyenek a nagy tányéron, mert a 48x11-et úgyis nagyon ritkán váltom be, ami a leghosszabb jelenleg.
eladó Aromamizer RDTA V1
-
Beri
addikt
válasz Hasaggymeg #196336 üzenetére
Mekkora az a csapásszám, ami már soknak számít? 100?
eladó Aromamizer RDTA V1
-
Beri
addikt
válasz Hasaggymeg #196351 üzenetére
95ös pedál 26-os keréken 48x15-tel 36.5 km/h. Ennél minden utamon megyek gyorsabban, éhgyomorra is
eladó Aromamizer RDTA V1
-
Beri
addikt
válasz parandroid #196347 üzenetére
Csak azért kérdeztem rá, hogy neki mi számít túl magas pedálfordulatnak, mert az elejétől kezdve azzal oltogat, hogy nem pörgetek eléggé, pedig van itt rpm szarásig, csak szoktam sietni, na
#196356Ringman
Szoktam figyelni a többi biciklist, hogy ki mennyire pörget, és igen, meglepően kevesen mennek szemre 60-at is akár. Oké, egy random bicikliúton tekerő polgár valószínűleg nem sportol épp, csak közlekedni próbál, meg valószínűleg a váltója se működik túl jól, így végülis érthető, hogy megunja a fokozatokkal zsonglőrködést...[ Szerkesztve ]
eladó Aromamizer RDTA V1
-
Beri
addikt
válasz ZolkoW #196358 üzenetére
Elég a 48-as tányér, nincs vele semmi baj, csak váltanék 1x10-re, vagy valami hasonlóra és ott a 40-es is ritka, innen indult a beszélgetés.
#196360Hasaggymeg:
ahol zavartalanul tudok menni, ott 30km/h feletti átlagokat szokott mutatni a strava (mostanában el szoktam indítani, mert kíváncsi vagyok én is, hogy feljődök-e, de a biciklin még egy km óra sincs). Jelenleg a 48/15 a legtöbbet használt áttétel nálam, de tud kelleni a hosszabb, ha jobban megnyomom. Remélem, bőven fogok még tudni gyorsulni, ezért nem szeretnék 1x10-et 32T-vel (32x11).[ Szerkesztve ]
eladó Aromamizer RDTA V1
-
Beri
addikt
válasz xy.zsolt #196364 üzenetére
42/11 egy 28-ason teljesen jó lenne, csak nem találok olyan biciklit, amin 1x9-10-11-es setuppal ilyen lenne alapból. Most 26-osom van, amit úgyis el kéne engednem, ha nem akarok első váltót, mert már egy 9-es sor se nagyon férne be hátra, plusz mire összerakom, annyiba kerül, mint egy használt másik bicikli.
eladó Aromamizer RDTA V1
-
Beri
addikt
válasz Ringman #196367 üzenetére
Decathlonban szabad biciklit venni? (bocs, de nagyon nem vagyok képben)
120 gravel alatt erre gondolsz? Ezen nem sram van, az oké?
Próbáltam apex1-re keresni, de csak ilyen félmillió környéki dolgok jöttek föl...Gondoltam, hogy nem lesz egyszerű
eladó Aromamizer RDTA V1
-
Beri
addikt
válasz velizare #196368 üzenetére
Annyi mindent kéne cserélni, hogy inkább lesem az aprót valami használt komplett bicikli után, amin már nagyjából rajta van minden, amit szeretnék. Újból úgyis 300-400k-tól körül dob a kereső szimpatikus dolgokat, annyiból meg már nagyon izgalmas használtakat lehet kapni
(vagy csak simán a 300-400k-s dolgokat olcsóbban, csak ritka az ilyesmi, mint a fehér holló, ahogy látom)eladó Aromamizer RDTA V1
-
Beri
addikt
válasz paolinho #196435 üzenetére
Kb semmit nem számít, mennyire párnázott a nyereg ilyen helyzetben (sőt, ha sokat tekersz túlságosan pufi nyergen, az is tud fájni), inkább azt próbáld meg eltalálni, hogy jó helyen legyen a kormányhoz, pedálokhoz képest, meg helyesen ülj rajta (ne mozogjon a lábad a pedálon, ne pattogj az ülésben, rendesen tudj tekerni, stb.). Nyilván az se hátrány, ha nyereg mérete helyesen van megválasztva. Nekem volt olyan, hogy 2-3 ujjnyival előrébb mentem az üléssel és megváltozott az életem tőle
Nameg ahogy mondod, az ökör nincs hozzászokva az igához. Szezon elején szerintem mindenki megérzi a nyerget, aki nem rakja neki télen is. Jó dolog a rugós nyeregcső, de az csak azon tud segíteni, hogy a nagy ütéseket ne seggel tompítsd. Neked valószínűleg inkább a súrlódástól vannak fájdalmaid, de nem írtad le, hogy mennyit mentél és milyen körülmények között, így csak tippelek.eladó Aromamizer RDTA V1
-
Beri
addikt
válasz SpaceKombajn #196561 üzenetére
Erre még sosem gondoltam, de most megvilágosodtam! A lámpánál tolató futár csak regenerálódni próbált!
eladó Aromamizer RDTA V1
-
Beri
addikt
válasz Major Lion #196574 üzenetére
Szerintem csak annyi az egész, hogy odakinn az utcán is kb. ilyen arányban látni bicikliket. Nem nagyon szoktak gravelek szembejönni, bár mostanában egyre nagyobb divat. Én is örülnék, ha találnék egy használt L-es, egyenes kormányos, gravel vázas, 1x11-es... és akkor beleér a kezem a bilibe
Még boltokban sincs készleten kb. semmi ilyesmi, hogy meg tudnám tapogatni.eladó Aromamizer RDTA V1
-
Beri
addikt
válasz Ringman #196367 üzenetére
Találtam egy ILYET, de ez nem túlságosan ágyúval verébre? Hogy őszinte legyek, nem tudom, hogy egyáltalán szabad-e ilyesmit venni, tekintve, hogy elég sokat városozok, kerékpárutazok.
Ilyen biciklikre nem szoktak kitámasztót, táskát, meg nagy lámpát tenni[ Szerkesztve ]
eladó Aromamizer RDTA V1
-
Beri
addikt
válasz parandroid #197142 üzenetére
Oké, köszi a tippet! Már írtam is a kollégának.
Itthon nem tárolóban lakik a jármű, de ha kimegy az ember valahová és betolná egy biciklitartóba, ott sajnálnám leverni még a karbon villát is.eladó Aromamizer RDTA V1
-
Beri
addikt
válasz Mezga Aladár #197236 üzenetére
eladó Aromamizer RDTA V1
-
Beri
addikt
válasz rígel #197297 üzenetére
Két lehetőséged van. Elengeded azt a biciklit, a boltot meg messzire elkerülöd (én ezt javaslom), vagy saját költségen csináltatsz magadnak egy rendes biciklit abból a nyomorúságból, amit rádsóztak (nem drága az alkatrész az ilyen olcsó bringához, 20-30k forintból csodát lehet csinálni). Mind a kettő járható út, neked kell eldöntened, hogy mit szeretnél, meg mennyire tudsz tisztességes szervizt találni, meg mennyire tudod elfogadni, hogy vettél egy új biciklit garancia nélkül.
egy új (viszonylag neves) gépnél nekem kell hibafeltárnom
Nem a termék szar, hanem a bolt. Ezek a biciklik úgy érkeznek, hogy a gyárban összerakták, bedobozolták és kész. A kicsomagolt kerékpárt üzembe kell helyezni (ellenőrizni a működést, beállítani, stb.). Simán lehet, hogy akár meg is kotlik egy csapágy, mert odaverték szállítás közben, de ezt még akkor kéne feltárnia a boltnak, mielőtt te ráülsz a termékre.[ Szerkesztve ]
eladó Aromamizer RDTA V1
-
Beri
addikt
válasz Hasaggymeg #197612 üzenetére
"elkezdett fájni a térde, ezért szandálra váltott a bringás cipőről"
Ezt nem értem. Egy clipless cipő sokkal jobban tart. Mért jobb a szandál?eladó Aromamizer RDTA V1
-
Beri
addikt
válasz parandroid #197763 üzenetére
Egy rendes festés időben is alsó hangon egy heti munka
Ha bármi 2 napnál tovább tart, az vagy pocsékul megszervezett munka, vagy színtiszta lehúzás és csak önigazolásból van elnyújtva. (oké, lehet, hogy valaki 4 színű flip-flopot akar extra réteg gyöngyházzal, de gyanítom, nem erről van szó)
Tudom-tudom, a bicikli egy ilyen műfaj. Minden ponton sokkal jobban lehúznak, mint bármilyen motorral hajtott járműnél (pedig azért ott is elég vastagon fog a ceruza), de azért azt nem magyarázhatja meg senki, hogy egy nyomorult biciklivázat bonyolultabb fújni, mint egy autót/motort.[ Szerkesztve ]
eladó Aromamizer RDTA V1
-
Beri
addikt
válasz parandroid #197775 üzenetére
Neeeem, én kertész leszek, ha már nem kellek mérnöknek
eladó Aromamizer RDTA V1
-
Beri
addikt
válasz Runner_fxr #197823 üzenetére
Annyi meló van, hogy ha a porban fényezel az udvaron, akkor is lesz kuncsaftod, és ez csak egy példa volt a sok közül, igaz ez kb. bármilyen mösterségre. Sokan nem tudnak hónapokat várni és/vagy megfizetni azokat, akiknek nem férne rá az arcára, hogy szar munkát adjanak át a kuncsaftnak.
[ Szerkesztve ]
eladó Aromamizer RDTA V1
-
Beri
addikt
válasz Hasaggymeg #197892 üzenetére
Nekem is volt olyan biciklim, amin az első fék a gumi futófelületét nyomta, úgy lassított. Mindig azzal takarítottam a gumit, amikor kijöttem a sárból
Más:
Volt szó drága biciklikről gagyi cuccokkal. Az hogy van, hogy egy 600ezres biciklin belépőszintű apex van, meg madzagos tárcsafék?eladó Aromamizer RDTA V1
-
Beri
addikt
válasz maximilian4 #197951 üzenetére
Veszélyes a napon menni, én is mindig parázok a napszúrástól/hőgutától, de hálisten, az idei szezon eddig jól megy. Nem volt hányingered?
Lámpákból van valami ajánlott? Tegnap elvesztettem valahol a tartóból a kedvenc zseblámpámat, úgy, hogy észre se vettem (még világos volt, sötétben feltűnt volna, hogy lekapcsolták a villanyt ). Vagy csak simán zseblámpa-tartó is jó, csak legyen masszív, mert ezek a bepattintósak (csak a kormányhoz rögzül csavarral, a lámpát csak bele kell pattintani, mint a mikrofont a tartóba) szart se érnek.eladó Aromamizer RDTA V1
-
Beri
addikt
válasz ivana #197930 üzenetére
De kuplung nélküli váltóval nem gáz az 1x11?
Ezt nézegetem egy ideje, de 20 hetes a hirdetés, valahogy gyanúsnak tűnik. Vagy csak én vagyok paranoiás? Lapos pedállal mennyire szentségtörés egy ilyennel menni? Gondolom, erre nem lenne nagy vaszisztdasz egy nagyobb első lánctányért feltenni, ha kevésnek érzem a 40T-t.eladó Aromamizer RDTA V1
-
Beri
addikt
[link] <- ezt megszakértenétek nekem? 20 hetes a hirdetés, valahogy gyanúsnak tűnik. Vagy csak én vagyok paranoiás? Lapos pedállal mennyire szentségtörés egy ilyennel menni? Gondolom, erre már nem lenne nagy vaszisztdasz egy nagyobb első lánctányért feltenni, ha kevésnek érzem a 40T-t.
eladó Aromamizer RDTA V1
-
Beri
addikt
válasz bardi #198015 üzenetére
Nem tudom szemre eldönteni, de az nem egy 11-32 kazetta? Annak szerintem elégnek kéne lennie, pláne a 40T-vel.
Amúgy az az ördögi tervem, hogy felrakok rá valami aszfaltra való gumit és városozok (IS) vele. Talán a CX-nek ez kevésbé fáj majd, mint egy országútinak. Vagy tojjam le az egészet és ha úgyis kb 100%-ban aszfalton megyek, nézegessek inkább outit? Csak most nagyon ráforogtam az 1x11-re (hogy ne kelljen minden lámpánál pakolgatni az elsőt is), az meg még ritkább abban a kategóriában.flash-:
Nem bánom, hogy v-fék (sőt, örülök, hogy egyszerű), de ha egy bolt nem tudja eladni majd' fél évig, abból arra következtetnék, hogy azért van itt valami, amit nem látok. Azt mondod, hogy nincs vele gond, de a támvilla... az egy?[ Szerkesztve ]
eladó Aromamizer RDTA V1
-
Beri
addikt
válasz Ringman #198027 üzenetére
Nem az lényeg, hogy a legolcsóbb biciklit találjam meg, csak szeretnék valamit, ami egy amatőrnek már endgame-level technika. Az apexnél feljebb mennék, ha lehet.
Amúgy használnék én 2x10-et (vagy valami hasonlót is), ha tudnám, hogy azzal nem fogom állandóan a láncvonalat nézni, hogy ne érjen bele a kanálba.xy.zsolt: Nagyon keresztben fut már a lánc, ha a hátsó sor felénél járok (régivágású 3x8-as setup), bele-beleér a váltókanálba a lánc, pláne ha jobban belelépek. 48x15 az az áttétel, amit még gond nélkül tudok használni, ha nem jövök le a nagy tányérról. Az nekem normál közlekedésnél hosszú egy lámpánál elinduláshoz (oké, most is úgy indulok el kb. mindig, mert lusta vagyok az első váltóval babrálni, de örülnék egy rövidebb áttételnek, na).
flash-: Azért egy fél éve egy boltban tartott, interneten hirdetett bicikli csak nem lopott. Vagy hát remélem
Én csak arra gondoltam, hogy pl. nem összeillő dolgok vannak rajta, valami szét van rúgva, stb.Alg:
Nem tudom, mi az, ami már túl homorú, de ha nem egyenes, akkor gondolom, az már cserés. Köszi a tippet!parandroid:
Nekem is inkább a 40T tűnik kevésnek, mint a 32 hátul. Ezekre mekkora mutatvány szerezni egy nagyobb első n-w tányért?eladó Aromamizer RDTA V1
Új hozzászólás Aktív témák
- Laptop táskák egyben külön eladók bolti ár alatt
- Casio WVA 230-4378 + Casio Linage Titanium Lin-169. Használt, karcos. Kiválóan működnek
- DJI Mini 3 Pro + Fly More Combo
- Decathlon húzódzkodó rúd ajtókeretbe (65-95 cm)
- Kukirin C1 Pro 48V 25Ah 500W (PEAK 802W) off-road elektromos roller ülőkével, 100 km hatótávolsággal