-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
jjeahh
nagyúr
válasz #46372352 #193547 üzenetére
Na, ez nem igaz, 168cm vagyok és 29er-t használok, de ha nem hiszel nekem, pár alacsony pro racer 29-es bringával:
Nino Schurter: 1,73 m
Kate Courtney: 1,63 m
Pauline Ferrand-Prévot: 1,65 m
Jolanda Neff: 1,68 m
Sina Frei: 1,51 m !
Gyakorlatilag manapság tökmindegy a magasság, kb. az összes profi 29er-el teker. A geo és a vázméret a lényeg, azon múlik, hogy jó lesz-e a méret.[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #193544 üzenetére
Csak a 3 betűsek jók?
186 cm vagyok, maradhat a Merida.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
itouchfan
senior tag
válasz polonic #193555 üzenetére
Ja, én megértem teljesen, sajnos nekem is elég sok rossz tapasztalatom van itt a budai agglomerációban. Az meg durva, hogy másodszor találják el viszonylag rövid időszakon belül. Remélem, azért nem megy el a kedve a biciklizéstől és ha nem is forgalomban de töltésen, természetben tekerni fog.
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
Zoona
aktív tag
Sziasztok! Erre esetleg valaki? Tényleg érdekelne, pár pro kontra érv.
Köszi előr eis.
Diablo 3 Battletag - Jessa#2832
-
Tyson5
tag
válasz #46372352 #193547 üzenetére
183cm vagyok, én is 29-est akartam volna venni, de szembe jött velem egy 26-os használt monti. A vázgeometria is olyan, hogy a váz még majdnem magas is ágyéktájékon Kis hezitálás után végül megvettem, de nem érzem kicsinek.
Magasság szempontjából mindegy mekkora a kerék. De a gyerek még valószínűleg nőni fog, ha egy drága bicikliről van szó én inkább kicsivel nagyobb 29-est vennék és cserélném a kereket ideiglenesen 26-ra. De csak akkor, ha drága bicikliben gondolkoztok, így nem kell 2 év és +5cm múlva nagyobb biciklit venni[ Szerkesztve ]
-
ZolkoW
őstag
válasz Zoona #193558 üzenetére
Ha elfogult "érv" is érdekel, én bármikor a merevvillásat választanám ilyen felhasználásra. Volt cross-trekkingem, annyira gyűlöltem azt az RST villát, hogy pénzt sem volt pofám kérni érte, konkrétan a kukában landolt. Csak legyen valami 40-es körüli frankó gumi alatta.
A kotyogás-zörgés, meg a fölösleges súly zavarnak
Az nem árt, ha tudod, hogy mennyire szeretsz hasalós pozícióban tekerni. Merevvillásból van ilyen is, olyan is, a váz fejcsövének magasságától, és természetesen a távtartók számától+kormányszártól is függ, csak egy sportosabb váz egy országúti villával tényleg hasalós, egy teleszPÓKos cross meg akkor sem lesz igazán mély elöl, ha mindent leraksz minimumra, de azért mindegyik esetben van játéktér, csak sok függ a váztól.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
polonic
félisten
válasz itouchfan #193557 üzenetére
Óriási csalódás van bennem az itthoni közlekedés miatt, mind biciklisként, mind autósként.
Nem is értem, hogy miért megint ő.
A múltkor is visszaült a nyeregbe, mivel nem ő volt a hibás, azt mondta. Most is ez a helyzet. Aztán nem tudom mi lesz. Remélem én is, hogy még tekerni fog, ha nem is a fővárosban. Mert szerette, örült is és ügyes is volt. Látszott rajta, hogy élvezte a tekerést. Sikerült olyan "sportot" találni, amit ketten csinálhattunk. Jó volt közösen menni, még akkor is, ha lassabb az ő tempója, mint az enyém. -
válasz werszomjas #193530 üzenetére
A miénk még elöl-hátul gyorszáras. 13,3 kg S-es méretben, fém taposókkal, egy BTWin ergonomikus üléssel (ezzel kaptuk, szerintem gáz, szerinte meg nagyon kényelmes, gondolom az előző tulaj is nő volt), üres (hajlított alu cső) italtartóval (pff, ehelyett is kéne egy standard elite), meg egy sigma sebességmérővel (ezt nem tudom, minek van rajta, de nem engedte levenni).
Amúgy ez az S pont jó neki a 160 centihez, meg némi apróhoz, de őszintén szólva nekem is jó még, úgy, hogy kicsit több, mint 10 centivel vagyok magasabb nála. Ja, 29-es, mint ahogy szó volt róla.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Hínár929 #193535 üzenetére
Bizony, amíg nem vagy róla meggyőződve, hogy az autós lát és meg is adja az elsőbbséget, addig úgy kell megközelíteni a keresztaződést, mintha nem kapnád meg az elsőbbséged, vagy nem is lenne az. Külözben hiába van erkölcsi fölényed, akkor is a bringás fekszik a földön.
Illetve egy kis empátia. Vannak olyan kereszteződések, ahol az autós egyeszerűen nem láthatja a bringa utat, főleg ha a bringás az autós háta mögül jön és korábban nem haladt el mellette az autó, így nincs mire emlékezni, hogy helló valamikor jönnie kell majd egy bringásnak keresztbe a bringa úton. -
sz_abika
addikt
Ezeket a belépő villanyos Neuzereket 200ért próbálta már itt valaki? Feleségemnek kellene valami dombrafelsegítős gyerekhordozós...pl azt sem tudom, hogy az a hátsó rész pakolható-e ahol az akksi van.
PSN: xszabikax
-
válasz polonic #193555 üzenetére
Ne te kérj elnézést, ezért vagyunk itt.
Jobbulást neki, és ne legyen emiatt rossz érzése. Nem ő tehet róla. Sajnos figyelni kell, és ultradefenzíven közlekedni, lehetőleg felcicomázva mindenféle láthatósági extrával (villogók, fényvisszaverők, kanáriszínű ruházat), valamint mindig sisak!
Az idióták ellen meg egyetlen orvosság lenne: minél több bicikli, és minél kevesebb autó, fizikai védelem, de legalábbis jól látható, színezett elkülönítés, valamint jól megtervezett kerékpárutak. Zebráknál ugyanez. Ja, és 30-as korlátozás lakott területen belülre, a soksávos, főbb utakat kivéve. Az meg alap kéne, hogy legyen, hogy az átmenő forgalmat sürgősen ki kell vinni a lakott területekről, de sajnos ismerem a magyar rögvalóságot.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #193556 üzenetére
Ebből nem lesz fully
-
válasz xy.zsolt #193568 üzenetére
Azt csak akkor, ha teljesen leszereled őket, és úgy tisztítod, a festett fém részekre lehetőleg ne kerüljön, gumira, fékre, kábelekre, ilyesmikre pláne ne! Attól tartok a kérdés nem ilyen szétszerelt tisztításra vonatkozott.
Amúgy én a WD40 lánctisztító spray-ét használom, ez direkt ehhez lett kitalálva. Utána alaposan áttörlöm, és mehet a kenés (szintén WD40 kenő-spray, készletben vettem).
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
flash-
veterán
válasz velizare #193540 üzenetére
hát igen ezek jó dolgok csak nem olcsó
Hasaggymeg: rátevős? az pontosan miylen?
és bevált?
dantre: nem tudom valóban van e értelme az iylen magasságokhoz való meghatározásnak..szerintem azért van a vázméret. a kerékméret ettől független
Pl Parti András olimpiai montisunk 174cm, és évek óta 29-er el megy, szereti, jól is megy neki,egyébként feleségemnek is monták hogy a 156 centijével ne vegyen 28-as túrabringát, max 27.5-eset vagy 26-ost. persze hogy 28-ast vett(46os vázzal) és nagyon kényelmes neki hisz a kerekek között ül, egész napos túrát meg se érzi[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
J.C.G.
aktív tag
Nemrégiben volt téma ezért gondoltam beillsztek egy képet. Nem tudom mennyire lesz tartós még most használom először. Anyagminősére megfelelő, kinézetre is tetszetős. Hátsókeréken belül egy csattal lehet összefogatni, elöl meg a lakat rögzíti a kerékhez. Nekem egy a nyeregcső közelében elhelyezkedő szem lenne ideális amin keresztül a korláthoz tudnám rögzíteni a bicajom. Így könnyen felborul sajnos.
-
polonic
félisten
válasz parandroid #193566 üzenetére
Köszi szépen!
Ilyenkor jó ilyen közösségbe tartozni valamilyen szinten, még ismeretlenül is.
Igen, igazad van. De nem is emiatt van rossz érzése. Hanem, hogy mégis ő, amikor nem hibázott semmit. És tényleg defenzíven megyünk, azért össze-vissza szines ruha volt rajta, sisak is.
Nagyon egyet értek a mondandód második felével is. Mi is a biciklisek táborát erősítjük, ne autózunk, csak nagy távolságra. De volt, hogy pl vonattal mentünk, ahol normális a vasúti közlekedés. De látod, valami miatt mégis minket szivat valami, azaz őt. Sajnos egyre kevésbé érzem azt, hogy de jó országban élünk.
-
nagyúr
válasz flash- #193571 üzenetére
nem vészes. a rudy spinair 57em dioptriás , polárszűrős, foncsoros lencsével volt kerettel-munkadíjjal együtt 150. ebből a keret kb. 40. de igen, ez már kifejezetten drága, de
lett volna olcsóbb megoldás, ahol a lencsét nem cserélik, hanem egy clip ines keretet választok. de ahhoz olyan keret kellett volna, nekem meg ez tetszett. ilyenkor megveszed a keretet és a dioptriás pótkeretbe meg csináltatsz ott és annál az optikusnál olyan dioptriás lencsét, amilyen tetszik. használtam ilyet is, teljesen jól működik.[ Szerkesztve ]
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
6030D
Ármester
válasz polonic #193574 üzenetére
Nézz lengyel dashcam videókat, ahol simán fék nélkül szét dudálják egymást, meg a bringást, ha nem tolja a zebrán. Nálunk csak esetleg rád kiabálnak, hogy nem vagy szabályos (haverom erre leszállt a bringáról, visszatolta, majd gyök kettővel áttolta. Utána elmondta az autósnak, hogy azért gurul át, hogy neki kevesebbet kelljen állni).
Állítólag a fejlett nyugaton sem olyan tökéletes már a közlekedési morál, mert ott sem mindenki vidéki német orvos.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
bszg@
tag
válasz 6030D #193521 üzenetére
Akkor egy (lelkes) amatőr vélemény:
A telefonod szoftvere a nagylátószögű lencse brutális hordó torzítását úgy korrigálja, hogy a kép sarkait mintegy kifeszíti. Ezen csak a komponálás során tudsz segíteni, azaz nem komponálsz a kép szélei és főleg nem a sarkai közelébe embert vagy szabályos geometriai alakzatot. A második képeden is tojás, csak ott a hátsó kerék.
Még két dolog.
Szintén a nagy látószög sajátosságai miatt, ami nem párhuzamos a képérzékelő síkjával, az méretben torzul. Ezért tűnik a második képeden kisebbnek az első kerék.
A kép hangulata szempontjából előnyös, ha a kerékpár eleje a kép belseje felé néz, ahogy a második képeden is. -
Alg
veterán
válasz bszg@ #193580 üzenetére
+1 a kora reggelre.
Nincs is annál jobb mint reggel, a többi közlekedő előtt, friss tiszta levegőn, üres utakon tekerni(vagy akár futni) egy kört és reggelire hazaérni.
Csak a felkelés nehéz, ha már kilépett az ajtón az ember, onantól nem bánja meg.
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
ZolkoW
őstag
válasz polonic #193562 üzenetére
Jobbulást neki, egyébként egyre inkább azt érzem, amit ugyan motorosokról írtak, de nekünk, bicikliseknek méginkább érvényes: hogy úgy kell felfogni, hogy mindenki, aki az úton van, meg akar ölni minket. Én nem keresem a konfliktust, de pont most vasárnap jutottam arra a felismerésre, hogy akkor nem elég a járdaszigetnél kicsit beljebb húzódni (tudjátok, ahol eleve 1 sávnyi hely van), hogy attól majd nem ott jut eszébe az autósnak megelőzni engem, hanem konkrétan a közepén kell menni, és akkor legfeljebb dudál, vagy....elüt..
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Đusty
addikt
Két kezdő kérdés:
A gyors rögzítésű első kerék csak a rögzítő csavartól vagy a villától is függ? Egyszerű a csere vagy csak olyat érdemes venni ha ez fontos ha eleve így árulják?
Váltásnál az első fogaskerekek közti váltás független a hátsótól vagy ajánlott pl mindig a hátsó legnagyobbról váltani vagy hogy?
-
itouchfan
senior tag
válasz Csokicsibesz #193589 üzenetére
Akkor az én biciklim lehet, hogy azért nem halad mert nem kék rajta a pedál.„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
Friczy
senior tag
válasz #46372352 #193588 üzenetére
Ez esetben hiába gyakorló biciklis, nem ért hozzá, csak neked úgy tűnik. Egy átlagos trekkinghez, parasztbiciklihez, bármihez képest a 29,5 mindössze max. két centivel magasabb, (elvégre a felniméret megegyezik a 28"-assal) az egyes vázméretek sokkal inkább eltérnek ettől. És ahogy többen is írták, meglehetősen alacsony emberek is járnak trekkinggel. (párom pl. 153 cm 'magas', és szintén.)
Vegyél akkora bringát, amekkorát szeretnél, de arra kérlek, ezt a 180 felett jó csak a 29-es féle marhaságot ne terjeszd.
-
bszg@
tag
válasz 6030D #193585 üzenetére
Ezért is írtam, hogy minden, ami nem párhuzamos a képérzékelő síkjával, torzul. Nagy látószög esetén fokozottan.
Nagy látószögűnek nevezzük egyébként a normál filmkockával equivalens 50mm-nél rövidebb gyújtótávolságú objektíveket. Az én öreg SGS7-emben ez 26 mm.
Végül is nem akarlak győzködni, de nem kerül semmibe kipróbálni azt a két komponálási szabályt, amit írtam (bicikli párhuzamos, nem szélén), aztán meglátod, hogy elégedettebb vagy-e. -
TomMusic
őstag
Sziasztok!
MTB-zek, eléggé csapatósan, de azért nem DH.
Teleszkóp csere előtt vagyok, eddig sikeresen mindent én szereltem a bringán. Ennek is nekivágnék. Kettő problémát látok ami viszont ezt meghiúsíthatja: az egyik hogy a villanyakból ha jól sejtem le kell vágni. A másik, hogy mivel gyorszárasról váltanék átütősre, ezért kerékagyat is cserélni kell. Ehhez viszont újra kell fűzni a kereket/küllőket. Ez otthon mennyire kivitelezhető?
Előre is köszönöm!Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
varsam
őstag
válasz #46372352 #193594 üzenetére
Az egy 2013-as cikk, azóta nagyon sok víz lefolyt a Dunán, rengeteget változtak a bringák és a geometriák...
Akkor még a 26 vs 29 vita folyt bőven, ma már nincs ilyen, elég egyértelmű a dolog.#193598TomMusic
Egy villanyak levágáshoz egy sima vasfűrész kell, meg minimális kézügyesség, hogy egyenesen vágd.
A villát méretre vágni kb 1 perc, de kereket tuti olyan emberre bíznék, aki már csinált pár 100 darabot, pedig én is szeretem szerelni a bringát.
Youtube a barátod mindkét esetben, tonna számra vannak fent videók.
[link]
[link]
[link]
[link][ Szerkesztve ]
-
őstag
Decathlonos trekking Riverside 900-assal van esetleg hosszabb távú tapasztalat?
Alapvetően mit gondoltok ezekről a bringákról? Van ettől jobb trekking bicaj 150k környékén?
Ahogy írtam korábban, egyelőre heti 2-3x kellene 15-20km-re...