-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
truefx
aktív tag
Mi a Bükkben oútiztunk nemrég, és az egyik társam downhill közben zakózott egy hatalmasat egy öklömnyi kavicson. Mentőket kihívtuk, mert nagyon dezorientált volt a delikvens, nem mertük megkockáztatni, hogy engedjük, hogy továbbmenjen (ment volna). Kijött a rendőr is, helyszínelés, stb. Ott mondta, hogy neki hivatalból fel kell jelenteni azt, aki balesetet szenvedett, mert nem az útviszonyoknak megfelelően közlekedett. Mondjuk úgy általában jó volt az aszfalt, csak pont egy éles kanyar után volt az út közepén a kő, ami az aszfalt töredezett széléről verhetett fel egy autó vagy teherautó.
De tök rendesek voltak, miután a mentők elvitték a sérültet, és visszagurultunk a parkolóba, kiszimatolták, hogy hol parkolunk, és odajöttek, és ők ajánlották fel az "áldozatnak leesett a lánca, és tolta a kerékpárt, és akkor esett el" sztorit. Ezt letanúztuk és mindenki ment haza. (illetve mi a kórházba látogatni)
Ez volt 10-én, a helyszínelő mondta, hogy már 150 balesetnél tart májusban. (motorosok ütik-verik magukat főként)[ Szerkesztve ]
-
belsodavid
aktív tag
válasz Hasaggymeg #194288 üzenetére
Szia! Jó lett az agy, szétszedtem a kazettatest nagy csavarja volt laza. Meghúztam, kónusz belőve és hibátlan. Ezen 14-es imbusz jó a csavarhoz. Azért nem volt drasztikus a lógás, mert érintőn volt még.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Rigormortiis #194300 üzenetére
Miben érzed másnak?
truefx...éppen feljelentetted őket mulasztásért.
belsodavid...pedig az elég ritka, hogy lelazuljon. Úgy látszik ennyit újítottak a FH-M785 és HB-M8000 között, hogy az az imbusz (mely miatt én kellett vásároljak egy kulcsot ) 16-ról 14 lett. Örülök, hogy jó végre.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz belsodavid #194302 üzenetére
Igazad van, 14-es. ... van egy 12-es kulcsom is, az tévesztett meg. Itt a csavar... [link]
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
gergo5991
őstag
Cannondale F-SI 29 Carbon 2
lefty 2.0
hajtás sram xx1, 1x11
fék shimano xt
4 éves
szerintetek mennyit érhet használtan?1700 euróért hirdetik, apró karcolások vannak rajta.
a villa volt szervizelve, elvileg hibátlan.
másik kérdés: mennyi jó ez túra felhasználásra. Erdőben meg igy össze vissza tekergetni olyan 50-100km-t max 1 nap -
INTELligent
senior tag
Görgő: ha eljutok addig, hogy már lábadozok a feltehetőleg bekövetkező műtét után, akkor görgőzni van értelme/lehet-e, hogy kicsit kondiban tartsam magam? Nyilván ha ott leszek, meg fogom kérdezni az orvost, de kíváncsi lennék, hogy nektek van-e tapasztalatotok.
Rendőrök: ez szép, nálami is kint voltak, remélem nem lesz belőle gondom...
Javított karbon: ti vennétek javított karbon vázas bringát? A kép alapján a támvillát javította valami szaki. (Egyelőre álmodik a nyomor üzemmód van, csak kíváncsi vagyok).
Amúgy elmegy mindenki a fenébe, most, hogy jó darabig nem ülök bringára, olyan király Scott meg Canyon, meg Rose Count Solo (habér utóbbi elég dögnehéz) bringákat látok aprón, hogy csak na... Az viszont fix, hogy használtat fogok venni, mert tuti megütne a guta, ha összekarcolnám az újat .Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
válasz INTELligent #194307 üzenetére
Én a telet végiggörgőztem, 8k km fölött járok vele, nagyon jó alapozást lehet vele csinálni (sokkal fegyelmezettebben tartható az alacsony intenzitás), de spinningelni is tökéletes. Okosgörgővel a mászást is tökéletesen lehet szimulálni, nagyon kemény tud lenni. A másik az, hogy flywheel ide, vagy oda, a kigurulás-érzés nincs meg, szóval önkéntelenül ks folyamatosan taposol, ami rendkívül intenzívvé teszi, gyakorlatilag max pár mp-es szünetekkel tekered le az 1-1,5-2 órádat. Havonta 15 eur egy Zwift előfizu, az sokat segít a monotonitás ellen, illetve életemben a nyit nem sorozatoztam, mint most télen, pedig voltidőszak, amikor teljesen rá voltam kockulva. Így viszont a lelkiismeretfurdalás is kiiktatható a junkieságból.
Német rendőröktől én nem tartanék, azért ez kicsit más világ…
Karbonjavításhoz meg végképp nem értek.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Melorin
addikt
Az mennyire normális, hogy a hátsó V-féket nem tudom olyan határozottra, reszponzívra belőni mint az elsőt? Sokkal nagyobb a fékkar útja is és olyan puhának érzem a fogáspontot (mintha nyúlna a bowden) . Az első fék amikor befog akkor egyből felkeményedik és a fékkar útja is sokkal rövidebb.
[ Szerkesztve ]
-
Rigormortiis
addikt
válasz Hasaggymeg #194303 üzenetére
Röviden: jobban haladok. Mintha közvetlenebb kapcsolat lenne a lábaim és a lánc között. Akkor érezhető jobban, ha belelépek és sprintelek egyet. Így, hogy a bolt ahol vettem a bringát gyakorlatilag visszavette tőlem a gyári hajtást, beleszámolták az új árába és még munkadíjat sem kértek, teljesen okés. Ettől függetlenül nem döntöttem vele iramrekordot a 45 kilométeres körömön, mert 20-25 km/órás szél fúj(t).
Galaxy S23U, S21FE 8/256, Buds 2 Pro, Watch 5, Tab S8+, Playstation 5, Switch Oled
-
xy.zsolt
őstag
válasz parandroid #194308 üzenetére
akkor nekem a zwift nem jelentene újdonságot ebben....én a valóságban is nonstop tekerek (kevés kivétellel)
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
Melorin
addikt
válasz borix #194314 üzenetére
Az a bowden van rajta amivel vásároltam, nem tudom hány éves lehet. De nemrég rendeltem jobbféle bowdenházat és bowdent, szerintem akkor hétvégén kicserélem.
Megnéztem, hogy nyitogatja-e a támvillát, hát, egy picit igen de az már csak akkor kezd el egy kicsit hajolni amikor teljesen be van húzva a fék. Amikor még puha akkor meg sem moccan.
Viszont nem egyszerre mozognak a fékszárak, és nem igazán bírom összehangolni őket tökéletesen a kis csavarokkal.
Ha úgy állítom be, hogy egyszerre mozogjanak, akkor elnyomódik az egész fék az egyik oldalra és hozzáér a felnihez elengedett fékkarral is, ha pedig úgy állítom be a csavarokat, hogy középretartás legyen, akkor viszont nem egyszerre mozognak.
Új a fékkar/féktest/fékpofa is. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz INTELligent #194307 üzenetére
Már írtad hogyan történt?
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
xy.zsolt
őstag
-
Hínár929
tag
válasz Melorin #194317 üzenetére
Lehet nincs jól beállítva a fékbetét, nem párhuzamos a felnivel, nem "koppan" és amikor deformálódik akkor érzed nyúlósnak.
Esetleg hosszanti szálas fékbowden ház?
Nekem ilyen van a melós bicajomon és nem nyúlik egy millimétert sem, igaz Avid fék és fékkar van és az elég merev. -
modflow
veterán
BikeSafe-en érdemes regisztrálni?
Cuve Aim EX-en hol van a gyári szám? -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz xy.zsolt #194320 üzenetére
Ja, most már emléxem említette, csak olyan rövid volt egy ilyen viszonyleg súlyos balesethez, hogy elfelejtettem.
modflow...a Cube-ok leginkább a csapágyház alján jelölik a sorszámot.
INTELligent...bár leginkább azt hallottam még erősebb lesz a javított részen, én biztos nem vennék javított karbon vázat...hacsak nem nevetségesen olcsó.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
Ármester
válasz INTELligent #194307 üzenetére
Gondolom a kérdés arra vonatkozik, hogy törött kulcscsonttal lehet-e görgőzni?! Én biztos felülnék, mert egyrészt egyenes háttal tudsz tekerni, így nincs súly a kezeden, de az első kerék alá meg tudsz tenni annyi könyvet, hogy felemeld a kormányt annyira, hogyha fogni akarod, akkor ne legyen súly a kezeden. Arra figyelj, hogy ha spd-zni akarsz, akkor érhet meglepetés kicsatoláskor/lelépéskor, nekem is volt már, hogy úgy kellett megkapaszkodnom valamiben. Az meg törött kulcscsonttal nem az igazi. Szóval csak figyelmesen. Persze a dokit kérdezd meg (azt fogja mondani, hogy ne ).
Törött karbon: ha a sajátomat töröm el, azt használnám utána, viszont venni nem vennék, max akkor, ha a váz ingyen van az alkatrészek mellé.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz gergo5991 #194305 üzenetére
Akár meg is érheti, itt csak az a kérdés mennyire van leharcolva ami a képekből nem látszik, ugyebár. Hátul is átmenő tengelyes? ...ami a túrázást illeti ez egy vérbeli XC, így erdőben kószálni való.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
INTELligent
senior tag
válasz parandroid #194308 üzenetére
#194308 peterkeT: köszi, hogy részletesen leírtad. Valószínűleg elsőre csak valami fapados görgővel próbálkoznék, az igazán jó okosgörgőt kicsit sokért vesztegetik (bár vagyok annyira techfan, hogy alapvetően hajlanék rá) . Bár ha sokáig ez lesz az egyetlen alternatíva, akkor lehet ráveszem magam. Korábban az volt a hozzáállásom, hogy nem kell nekem görgő, mert így legalább rossz időben ráveszem magam arra, hogy erősítsek kicsit - de ez most bukta.
#194323 Hasaggymeg: akkor a javított karbonról letettem. Vannak szerencsére nem javított karbonok is egész jó áron, most egy 1 éves karbon Scott volt nemrég fent 1000 EUR-ért 1x12-es NX-szel, de azzal most nem póbálkoztam.
#194324 6030D:igen, erre próbált vonatkozni . Pont az lett volna az ötlet, hogy addig egyenes háttal tekerek, az legalább a core-nak jót tesz. Az SPD nem játszik egyelőre, de jó hogy mondod, mert ezt tuti beszívtam volna.
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
borix
őstag
válasz Hasaggymeg #194325 üzenetére
A hajtóművön azért látszik, hogy használgatták ha lassan cserélni kell a fogaskerék sort az plusz költség a 600eFt-os árához képest.
Kérdés még, hogy a karbon váz, villa mit kapott...[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz gergo5991 #194328 üzenetére
Egy próbát pedig megérne mert ha a hajtásnak mennie is kell, nem muszáj aranyárban vesztegetett XX1-et venni újra, szinte féláron van már XT (!), és még ha sort és láncot is cserélni kell de a váz és teló, meg a váltás tökéletes, akkor is jó vásár lehet ez az újan 1+millás kerékpár féláron.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
zodo
nagyúr
Csepel trekking-hez ez a kerékszett jó vétel lehet a melóba járós bicajomra?
Jelenleg a 4 éves gyári Csepel 700C, Doublewall rim, V/D-brake, QR kereken haladunk.
Hátsó keréken ~3 éve lecseréltettem az agyat Shimano Deore XT FH-M756A-ra.
Hirdetésben szereplő sarutávolságot megmértem, stimmel.
Deore agyak típusát nem részletezi de gondolom csak HG kompatibilis.Jelenlegi hátsó agy karbantartott és sajnálnám cserélni de nem szeretnék felnit, küllőt vadászni aztán fűzetni.
Árakkal sem vagyok tisztában valamint jelenleg igen szűkös az alkatrész kínálat.Semmi extrát nem szeretnék mert aszfaltra kell napi 8-10km útra.
Fekete felnihez ragaszkodom, szegecsek nem tudom adnak-e valamilyen plusz nekem csak szimplán látvány elem. -
Hasaggymeg
Topikgazda
Miért szeretnéd lecserélni? ... innen jónak tűnik. Ami a szegecseket illeti nem tudom mennyire erősíti a felnit, de nehezebbnek biztos nehezebbé teszi. (nekem is ilyen van ). Amúgy ezek a sokküllős, szegecselt kerekek meglehetősen strapabírók.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
zodo
nagyúr
válasz Hasaggymeg #194331 üzenetére
Korábbi kép, mostanra kicsit kopottas már és 32 küllős.
Különösebb bajom nincs velük de a szervízes is megemlített hogy még jó de lassan cserélni kellene. -
modflow
veterán
válasz Hasaggymeg #194323 üzenetére
Bocsi, mármint a pedál csapágy alján?
Ott a bovdentől nem látok semmit. -
zodo
nagyúr
válasz Hasaggymeg #194333 üzenetére
Hátsó esetében a központosítás végett hozzá kellhet nyúlni vagy cserélem és élem életem.
Hogy megy ez, kell valamire figyelni (gondolom) a hátsó agynál? -
6030D
Ármester
válasz gergo5991 #194328 üzenetére
Rákerestem a hirdetésre (nem értem minek titkolózni, főleg másik ország piacán), de 3 csodálatos kép van kb ugyanolyan szögből. Semmi nem látszik rajta, csak az, hogy 785-ös fékei vannak, ami jó. Viszont gyárilag nem az volt, hátul sem átütős, valamint tele van Cannondale specifikus dologgal, amihez nem egyszerű az alkatrész vadászat. Illetve de, csak költséges lehet. A hajtás a legkisebb gond, le van gyalulva a festék, mert taposóval használta, a hajtókarnak semmi baj az esztétikán kívül, lánckereket meg lehet rá venni 50-100 euro között. Nem tudom mi rajta az XX1, de gyárilag csak X01, viszont az egy tökéletes váltó (szerintem).
A Főni által ajánlott XT csere nem lesz egyszerű, mert ez XD-s sor, nem megy rá a Shimano sor, de nem is kell.
Én nem venném meg (magamnak).Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Hasaggymeg
Topikgazda
"Tányérba" húzásért még nem vennék újat. Az agynál a papucstávolságot (nálad a sima 100/135 mm) kell figyelni és azt, hogy gyorsszáras legyen (ez is stimm) meg ugye a kazetta fogadja minimum azt a szélességű sort ami neked van, itt ez is rendben.
6030D...linkeden le is írja mint hátrány amit írtál "Cons: All those proprietary parts mean repairs could be costly"...vagy puskáztál? 🧐 ...a sort nem is gondoltam át, az nem olyan vészes árban, oda mehet valami GX, a neccesebb árú hajtómű helyére írtam az XT-t...már ha az a hajtómű XX1-es.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #194337 üzenetére
A hajtómű Cannondale, (ha jól tudom) speciális csapággyal. Nem olvastam végig, kép alapján rákerestem gugliban (túl angol így reggelre ), csak amikor néha fellángol bennem a kéne venni egy outit érzés, és szembejönnek a 'dale CAAD-ek, akkor mindig megkapom, hogy "jó, de sz*pni akarsz az alkatrésszel?" hozzászólást. Giant szintén zenész, szóval ezeknél érdemes jól megnézni az évjáratot és az alkatrészlistát.
Ja, az olcsó GX sor, az magyar bótban 50e+ Ft, kintről 100 euro. Shimano árakon szocializálódottak szoktak ilyenen hörögni.[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
modflow
veterán
válasz Hasaggymeg #194339 üzenetére
Ez a négy jegyű szám?
Nem kevés ennyi karakter? -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz modflow #194340 üzenetére
Nem, az a hosszabb WOW-vel kezdődő...legalábbis 2015-től minden Cube-omnak (3) azzal kezdődött.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Cicero
őstag
Tudtok kerékpár boltot, ahol elfogadnak szép kártyát is? Pest megye és szomszédos megyékben érdekelne.
-
modflow
veterán
válasz Hasaggymeg #194342 üzenetére
Köszönöm!
De hogy olvassam le, ha a kábelvezető eltakarja? -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz modflow #194344 üzenetére
Ha nincs meg a papírja melyen szerepelnie kell, akkor váltók nyugalmi állapotba (első/hátsó a kis fogaskerekekre), bowdenházat valahol ki a vázszemekből, majd ha alul a bowdenvezetőben meglazult a szál akkor annak csavarját meglazítva, elfordítva stb. alákukkanthatsz...ha meg az a vezető szegecses, ami elég ritka, akkor...sehogy.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
modflow
veterán
válasz Hasaggymeg #194345 üzenetére
Megtekintem, köszönöm.
-
balintbaba
tag
válasz INTELligent #194326 üzenetére
Egy okosgörgő, akkor drága, mint bármi más, ha nem használja az ember. Ha valaki annyit teker rajta, mint @peterkeT, akkor még elég olcsónak is mondható.
Hogyha a javított karbonról leteszel, akkor szerintem nyugodtan letehetsz az összes használt kerékpárról is. Egy jó helyen javított vázról meg nem mondod, hogy sérült volt, sőt itt még az sem játszik, mint a kocsiknál, hogy beviszed szervizbe, mert röntgengép hiányában a szaki is csak annyit lát, mint te. Egyébként én nem félnék egy jól javított váztól sem.