-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz parandroid #193897 üzenetére
nem, ott kiöntenek egy újat.
meg átszerelik a kormányt full balkezesre, ha a jobb oldalon nem tudod őket nyomkodni, mert rommá törted a jobb kezed egy balesetben, és elsorvadtak rajta az izmaid.
a cartban meg a gáz és fékpedált is átszerelik neked kézikarra, hogy amputált lábakkal is tudj versenyezni.Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
Melorin
addikt
Hogy tudnám pontosan beazonosítani, hogy milyen biciklit vettem pénteken?
Nem találok rajta pontos típusjelölést csak hogy Kellys XC. A neten millió verzió létezik különböző évjáratokkal.
Nincs eldugott helyen valami jelölés a vázakon? -
xy.zsolt
őstag
válasz Somatom #193881 üzenetére
outiról volt szó.....ne vegyen ilyet aki nem bírja helyes testtartásban IS használni (csak mert divat lett outizni) Nekik ott a fitness bike vagy bármi más. A toldástól csak a lényegét veszti el az outi.....miért olyan nehéz ezt megérteni és 100+1x leírni, elfogadni
jó példa.
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
zsocy
őstag
válasz Melorin #193905 üzenetére
A hydroforming triple butted az az aluminium gyártástechnológiáját jelenti, azt hogy a csövek hogyan vannak "könnyítve", vékonyítva belül a súlycsökkentés miatt, és hogy vizet nyomnak át rajta az öntőformában.
Amúgy ez egy Kellys Oxigen XC-nek néz ki, de az furcsa ha nincs ráírva, Kellys mindig rámatricázza a bringa tipusát is a vázra... -
ZolkoW
őstag
válasz enisz #193883 üzenetére
Ilyen van, hogy nem jól fűzik, vittem már vissza kereket emiatt
Amit Hasaggymeg mond, átfordítva meg tudsz győződni róla, hogy mi a baj, de 99,5%, hogy akkor meg a másik láncvillához fog odaérni.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz RexpecT #193909 üzenetére
Nekem gettó módszer, ami működött már: fogom a T alakú 5-ös imbuszkulcsot, belehelyezem a váltó rögzítőcsavarjába, ami a fülbe van betekerve, és visszahajlítom vele a helyére érzéssel..
Persze az lenne az igazi, ha utána megnézné valaki célszerszámmal, hogy sík lett-e.Villanyak toldás: én sokféle barkácsot el tudok fogadni a biciklimen, de ezt biztos nem
Akkor már ott vannak a nagy emelésű stucnik. Igaz, a villanyak levágása miatt jött elő, és simán előfordulhat, hogy emiatt nem a kényelem sérül, hanem egyszerűen nem lehet beletenni másik vázba. (pl. a mostani vázamnak 9 centis fejcsöve van, az előzőnek 11, tehát amit ehhez levágtam, már nem for abba kerülni) Na az meg, hogy a felső csapágy a toldott részen legyen (mondjuk egy 15 centis fejcsövű vázban, bár ez csak elméleti lehetőség), az remélem, még Somatom számára sem elfogadhatóBasszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
arcitec
addikt
válasz RexpecT #193909 üzenetére
Láncot cseréltem dettó így jártam.(bár szemre nem volt ekkora "belógás") Elől a nagy keréken teszteltem, teljesen rendben volt. Majd túra alkalmával már mindenfélét váltogattam és a középsőn (és csak azon) darált.Lentebb itt is lett említve kicsit kifele feszítettem(csak nagyon finoman) a kanalat és jó is lett.Lehet a lánc felrakásakor kis "kamaty" volt ott, mire a helyére került. A keréken is próbáltam közepet állítani. Most jónak tűnik ... Egyébként elől a váltás sem volt tökéletes minden esetben. Szóval precízen be kell lőni érzékeny egy szerkezet szerintem, pedig Deore XT, de be lehet állítani és vigyázni kell rá. MTB-n gondolom többféle baleset(eset) előfordulhat az erdőben..
[ Szerkesztve ]
-
borix
őstag
Így kezded akkor már gond van, mert ez inkább gyakorlat kérdése.
Nekem aki fűzte a kereket ő sem ma kezdte de így is van vagy 3 mm eltérés az egyik irányba.
Ebben a videóban is látni, hogy ez egy tökölős szöszölős munka és ha van is állványa annak aki fűzi akkor sem biztos, hogy rászánják azt az időt, hogy tökéletesre csinálják 4-5E forintért.
[link] -
INTELligent
senior tag
válasz Hasaggymeg #193882 üzenetére
6030D, xy.zsolt, itouchfan, Hasaggymeg, jjeahh: köszönöm mindnyájatoknak!
Amúgy tényleg az volt a fura, hogy magamtól nem jöttem volna rá..., fájt, de tudtam bárhogy mozgatni.
[ Szerkesztve ]
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Ami a kerékfűzést illeti én a tipikus "aki nem tudja csinálni, tanítja" ember vagyok, még sosem csináltam, csak olvastam róla és legfeljebb centríroztam, síkba húztam és küllőt cseréltem (na meg elb@sztam ), így nem vagyok a legilletékesebb. Ugyanakkor vannak itt akik már többet is fűztek nulláról, mint pl. ivana (rá konkréten emléxem, de vannak mások is), ők biztos segítenek amikor ráérnek írni.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
borix
őstag
válasz Mezga Aladár #193919 üzenetére
Mindig vagy aki elvi dolgokon gondolkodik és nem gyakorlatian a valóságról.
A szerelők tele vannak munkával, egy váltó és fék állításért elkérnek 2,5 -3eFt-ot ami viszonylag hamar megvan.
Nem fognak tökölni vele, hogy tökéletesre csinálják mert nincs megfizetve, mert amíg megcsinálnák tökéletesre annyi idő alatt dupláját háromszorosát keresheti más munkával.
Szóval egy lehetőség van, oda vinni akinek már nagy a szakértelme rááll a keze valószínű ők rendesen megcsinálják.
A gond ott kezdődik, hogy az ilyen emberek már nem nagyon fűznek mert nem éri meg a ráfordított időt, vagy rábízza a segédre.
Amit mutatott a fórumtárs annál a keréknél fél centi legalább elment az egyik irányba, ami elég gáz. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz RexpecT #193914 üzenetére
Annak a hajlását nem fogod látni, így tedd a váltót valahova középre, hogy teljesen a láncvonalban legyen és olvasd el ezt.
Ott 90%, hogy más nem lesz görbe. Szerk. látom az állítható kulcs link nem működik, így itt egy új, nehogy svédfogóval essél neki.
Szerk2. csakis felszerelve próbáld, levéve az életben nem lesz jó, túl kicsi ahhoz, hogy lásd merre hajlítod...a váltó megmutatja mennyire hajolt és esetleg mennyire csavarodott el. Általában csak kissé behajlik a váz felé, így óvatosan húzogasd kifele, majd nézz bele hátulról egyenessé vált-e végre. Én a 1x12-est minap húztam helyre, pedig ott aztán minden mm számít a tökéletes váltáshoz.#193911ZolkoW... [kép]
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #193924 üzenetére
ráadásul a kormányszarv hátrafelé áll?
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Mezga Aladár
veterán
válasz borix #193922 üzenetére
Mindig vagy aki elvi dolgokon gondolkodik és nem gyakorlatian a valóságról.
Ezt most komolyan írod? Jelenleg 2 db bringám van. Az egyik gyári Mavic kerekekkel a másik fűzött 105 aggyal készült kerékszett. Mind a kettő patent.
Normális szerelő kell és nem szabad a sz&r munkát elfogadni.
Nincs több mondanivalóm.Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz 6030D #193925 üzenetére
Az ilyen kormányvégre szerelendő te zöldfülű! ...akkor tettem mikor a "rendestől" beállt a nyakam is rendesen. A 20,5"-os váz sehogy sem akart jó lenni nekem.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
borix
őstag
válasz Mezga Aladár #193926 üzenetére
Normális szerelő kell és nem szabad a sz&r munkát elfogadni.
Az ilyentől a húst lebírnám kaparni magamról mikor valaki azzal jön, hogy nekem, hol a nekem Erdélybe, vagy Németországba...?
Majd ha nem vállal fűzést utána hová viszed pl leutazol Győrbe vagy Nyíregyházára, hogy fűzess egy kereket?
Budapesten nekem aki fűzte ő sem ma kezdte elismert jó dolgozó szakember, mégis 2-3 mm van egyik irányba.
Megnézel egy osztrák vagy egy német szerelős beállítós videót olyan precízen dolgoznak, hogy a magyar szerelők lelkes amatőrök hozzájuk képest, tisztelet a kivételnek.[ Szerkesztve ]
-
RexpecT
addikt
válasz Hasaggymeg #193924 üzenetére
Köszi
A szemléltető képen a legnehezebb fokozaton van a váltó, de akkor Te azt javaslod hogy valahová középre váltsak, és úgy csináljam az egész műveletet.
Az nem világos még, hogy az állítható kulcshoz miért kell egy másik célszerszám? -
Somatom
veterán
válasz xy.zsolt #193904 üzenetére
Jogos. Valamiért ebből a képből nem gondoltam, hogy ez egy outi. Persze, símán lehet az is.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
borix
őstag
válasz Mezga Aladár #193926 üzenetére
Ebben a videóban a srác nézi a küllő feszességet is annak is meg van az értéke, nem jó ha túl feszes és az sem jó ha laza. [link]
Nálunk szerinted fűzésnél, hány szerelő veszi figyelembe mikor még egy normális centírozó állványra sem ruház be? -
Melorin
addikt
válasz lsebestyen #193836 üzenetére
[link]
Ezt szerintetek meg merjem venni (csak az első kereket) vagy felejtős kategória?[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz RexpecT #193929 üzenetére
Az csak egy kép amit éppen találtam a neten...a lényeg, hogy pont a láncvonalban legyen a váltó, 3 tányérosnál elől középsőn, 2 tányérosnál mondjuk a kicsin, és hátul oda válts ahol a legegyenesebben megy a lánc az első és hátsó lánckerekek között. Ott húzd szépen, óvatosan addig mígnem teljesen függőleges a váltókanál (vagyis párhuzamos a váz középvonalával), majd ha kell csavard is ha esetleg nem egyenesen megy rá a lánc a feszítő görgőre. Itt látható, hogy a párhuzamosság rendben, a kanál mégis kifele csavarodik. Nálad szinte biztos csak befele hajlott a tartó, a váltót nagyon nagy ütéssel lehet csak elhajlítani.
borix...mindegy mekkora műmájer az a szerelő, ő fűzte, te meg vidd neki vissza, hogy nem középen fut, húzza középre...higgadtan, nyugodtan, ahányszor csak kell mert így lesznek a kezdőkből jó szerelők (vagy éppen adják fel végül az ipart), hogy tanulnak a reklamációkból. Végül annyi munkaórát kénytelen belefeccölni kerekedbe, hogy nem fogja neki megérni sz@rul kiadni kezéből...amúgy meg állvány nélkül is meg tudná csinálni, egy váz éppen jó állványnak ha éppen másra nem telik.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
nmate91
tag
Útvonal téma:
Budapestről szeretnék Velencei tóhoz lejutni, kerékpárral. Vállalkozott már közeletek valaki erre? Lehető legkevesebb forgalom mellett mennék (szóval pl. 7-es út kizárva), murvás, vagy döngölt út nem gáz, de ami így jóval kövesebb, sárosabb, homokosabb azt kerülném.
Igazából Érdig (Tárnokig) még sima ügy, onnan viszont csak így régi műholdfotók meg a Komoot amiben max bízhatok.
-
RexpecT
addikt
válasz Hasaggymeg #193933 üzenetére
Köszi
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz nmate91 #193934 üzenetére
Én voltam egyszer, de sokat mentünk aszfalton és forgalomban, amiből ha jól emléxem a legrosszabb itt Budakesziig volt.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
andrisbandi
őstag
válasz borix #193928 üzenetére
Nálam nem kérte a bringát, csak a kereket, meg az agyat kell majd vinnem átfűzéshez.
- Ezt furcsállom. Meg lehet ezt csinálni pontosra? Mert alig fér el a mostani széles gumi a vázba... Gyári új DT kerék, tökéletesen fut. A sárférő helyek pont egyformák most.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
borix
őstag
válasz andrisbandi #193937 üzenetére
Nem kell hozzá a bringa.
A fórumtárs linkelte a képet ha ezt figyelembe veszi akkor középen lesz, az más kérdés, hogy képes e rá, hogy így megcsinálja... [link][ Szerkesztve ]
-
balintbaba
tag
válasz nmate91 #193934 üzenetére
Műúton: Budapest - Budaörs - Biatorbágy - Etyek - Alcsútdoboz - Vértesacsa - Lovasberény - Nadap - Velence. Biatorbágyig, ha valaki tud, javasolhat egy jó útvonalat, ami kikerüli a 2x2 sávos autóutat. Egyébként ezen az útvonalon egészen gyér az autóforgalom cserébe van benne szint rendesen. Amúgy én lehet, hogy vonattal mennék le a tóhoz és a környéken bringáznék inkább a helyedben.
-
arcitec
addikt
válasz balintbaba #193939 üzenetére
Mi a helyzet a tervezet bringa úttal? Erre az évre ígérték ... Szakaszok már készültek ....
Mert bizony én is mennék a Balatonra a Velencei tót érintve .. -
xy.zsolt
őstag
Nem tegnap kezdte [link]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz borix #193922 üzenetére
A kerékfűzést ha begyakorlod max fél óra/kerék.
Persze ehhez sokat kell fűzni, hogy minőségbe tudd ezt produkálni. Érezni kell, hiába tudod elméletbe, de ha nincs érzéked hozzá, akkor soha nem lesz jó.
Az a szerviz aki úgy adja vissza, hogy több mm-es ütés van a kerékbe, kontár, de szerencsére vannak azért megbízható szervizek. Ami a költségeket illeti, még mindig nagyon kevés az a pénz amit elkér egy szerviz, ahhoz képest amit egyéb szakmákban elkérnek a szakik. Van már azért javulás, de még mindig nehezen fogadja el sok ember, hogy a kerékpárszerelés sem alacsonyabb szintű munka mint egyéb szakmunka.[ Szerkesztve ]
-
Scale
őstag
Most hogy ilyen vizes, saras idő van és pont így kezdtem el használni az új bringát gondolkozom, hogy mivel és hogyan tisztítsam. Mivel nincs sárvédő sem rajta, illetve nem biztos, hogy a régi bicóm tisztítási módszerei túl szakszerűek (általában slaggal leverettem, áttöröltem ronggyal), ezért jobbnak gondoltam megkérdezni tőletek, hogy ti hogyan tisztítjátok a bringát (milyen módszerrel, milyen löttyel, stb)?
-
borix
őstag
válasz Runner_fxr #193943 üzenetére
Nem ütés van hanem nem központos, valamelyik irányba elmászik kisebb nagyobb mértékben.
Vékonyabb keréknél sokan észre sem veszik én sem vettem észre, csak furcsállottam, hogy miért kell a V féknek túlhúzni az egyik oldalát, hogy betudjam állítani, hogy egyforma távolságra legyenek a keréktől.[ Szerkesztve ]
-
gergo5991
őstag
Csak par hozzaszolast talaltam a topikban a koleszterinrol, megprobalok megis itt kerdezni ha nem baj. Szoval magas a koleszterin szintem, azt olvastam hogy a jo zsir (telitetlen zsir) csokkenti a koleszterint. Ez azt jelenti, mivel az extra szuz olivaolajban nagyon sok a telitetlen zsir, nyomhatom degeszre magamba es a jo zsir majd lenyomja a koleszterint meg a rossz zsirt? Vagy attol hogy a jo zsir egezseges, nem szabad degeszre enni?
-
ZolkoW
őstag
válasz borix #193922 üzenetére
Bár az első mondatodat akkor sem biztos, hogy jól értem, ha nagyon akarom, de itt nincsen szó arról, hogy az elmélet eltávolodna a gyakorlattól, egyszerűen vissza kell vinni ahhoz, aki fűzte, ha eddig rászánt X órát, akkor most 0,5X óra alatt középre húzza, aztán jó lesz. Ha megsértődik ezen, akkor az az ő dolga, de nincs ebben semmi veszélyes.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
válasz Géjza #193949 üzenetére
Én gyereknek nem vennék új bringát. Tudom, hogy más feeling, amikor zsír újan kikerül a boltból, cserébe gondolom kompromisszum lesz a felszereltségben, súlyban, minőségben. A megoldás az, hogy nem teljesen szakadtat venni, és el kell vinni egy rendes műhelybe teljes átnézésre, esetleg felújításra. Felénk tele van az ebay kinőtt, minőségi, márkás gyerekbringákkal, a magyar piacot nem ismerem, gondolom kicsit szűkebb a kínálat, de a szürkeimportot ismerve kizárt, hogy ezek közül ne jutna be jópár.
A másik az, hogy ha vigyáz rá, akkor egy-két év alatt, amíg kinövi, szinte biztos, hogy nem fog leamortizálódni, és a használtat gyakorlatilag majdnem annyiért el fogod tudni adni megint, amennyiért vetted.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
Új hozzászólás Aktív témák
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care
- Garmin Edge Explore 2 Kerékpár Computer, Bontatlan, Új, 0 Perces, 1 Év Garancia, Házhozszállítás
- DJI Mavic Mini Fly More Combo
- Vadonat új, csomagolt O'neal kerékpáros termékek
- DJI Mavic 3 FMC drón szett - 2 kamera, 4/3" CMOS - 3 akku, koffer