-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Scale
őstag
Sziasztok!
Új bicaj vásárláson gondolkozom, sajnos a 15 éves bicajom már eléggé leharcolt állapotban van és az elmúlt időszakban egyre rosszabb, de már jó ideje nem is használtam rendesen és most tervezem azért hogy heti rendszereséggel tekernék pár tíz kilométert. Eddig egy metrós sima 26"-os MTB-m volt.
Olvastam az összefoglalót is így most az MTB és cross trekking kategória között tengődöm de ahogy olvasgatok, nézegetem neten igazából annyiban különbözik, hogy más a váz geometriája, illetve az alapfelszereltség a gumiköpenyben különbözik, alapul pl egy Kellys Cliff (cross) és egy Spider (mtb) szolgálhat. Mivel falun lakok ezért ilyen aszfalt-föld-traktornyomosfüvesmindenes utak egyvelegén lenne használva, százalékos arány az nagyon random, ezért is vacilálok a két típus között, de azért hegyes-dombos földutak aligha lesznek, szóval ezért is a crosst gondolom számomra jobbnak.
Olyan 150-200ezres kategória közé szeretném belőni az árat, elsőkörben nézegettem neten tavalyi/kifutó szériás bicókat mivel azokat olcsóbban be lehet általában szerezni így tavasszal de nem sok mindent találtam, ahol volt is akció az is ilyen pár ezres volt, ami meg alig ha oszt szoroz..
Cél új, nem használt bicikli elsősorban. Az egy nagy problémám, hogy fogalmam sincs mi az a felszereltség ami átlagos, nem napiszintes használatra jó lenne, mindig van jobb és nem tudom meghúzni, belőni azt a pontot amire azt tudnám mondani, hogy akkor ez tökéletesen megfelelne nekem, ebben szeretném a segítségeteket kérni.
Ami nekem preferencia talán, hogy tárcsafékes legyen, állítható-fixálható teleszkóp is előny, illetve 28-29"-os lenne a cél. -
Scale
őstag
válasz ZolkoW #193072 üzenetére
Köszi, akkor lehet maradok az MTB-nél, amúgy is jóval nagyobb a választék belőle és valóban hasonló felszereltséggel olcsóbb is.
Esetleg van tipp, hogy mi az amit a közeljövőben meg tudnék venni online/boltban és belefér ebbe a kategóriába?
Amiket eddig néztem:
- Kross Hexagon 5.0 (Tourney elől, Acera hátul, mech.tárcsa fék)
- Haibike Seet 6 (Tourney hátul, elsőről nincs infó - lehet nincs, elvileg shimano hidr.tárcsa fék)
- Kellys Spider 30 (Tourney mindkettő váltó, c-star mech.tárcsa fék)
- Kellys Spider 50 (Tourney elől, Altus hátul, shimano hidraulikus tárcsa fék)
- ...illetve néztem a 70-est is de ez már kicsit kijjebb esik a keretösszegből amit rászánnék, bár ha az a +30ezerért olyan nagy különbség lenne akkor nyilván meggondolnám.. ennél Altus elől-hátul, hird.tárcsa fék)
Ahogy néztem ezeknél a villa mindegyiknél ugyanaz, szóval nem tudom milyen lehet az a "csillapításos" teleszkóp ha még megközelítőleg 250ezresnél se olyan[ Szerkesztve ]
-
Scale
őstag
válasz Scale #193076 üzenetére
Még egy érdekes kérdés:
Egy Kross Hexagon 7.0 miért csak 5k-val kerül drágábba mint egy Kross Level 1.0, amikor így nekem ránézésre sokkal jobb felszeretlsége van? (Még a Level 2.0-nél is talán az pedig drágább..) -
Scale
őstag
válasz ivana #193118 üzenetére
Simán lehet, úgy is néz ki, különben nem lenne akciós. Az a kérdés, hogy megéri-e?
Ahogy nézem a váltók azok elég jók, egyedül talán a többi része úgymond nekem ismeretlen, a kerékagyak (All Terra Alloy), kazetta (Sunrace CS-M90), hajtómű sem shimano hanem suntour mint a villa az újabbaknál.
Szóval az a kérdés, hogy egy ilyen jobb váltóval vagy például egy Kross Hexagon 5.0 kicsit drágábban, ha ezek között választanátok? -
Scale
őstag
válasz zsocy #193122 üzenetére
Köszi a válaszokat! Holnap délelőtt beugrok megnézem, mert neten nincs infó a méretéről, ma sajnos pont ebédidős záráskor értem oda, így lecsúsztam. Ha a közelséget/távolságot leszámítjuk akkor ez a shockblaze vagy ez a kross ár-érték arányban mennyivel számít jobbnak? Tudom, hogy az utóbbi jóval drágább kategória, viszont kíváncsi lennék, hogy tényleg annyival jobb is-e mint amennyivel drágább, csak megfelelő tudás nélkül elég nehéz eldöntenem, hogy ezek milyenek.
[ Szerkesztve ]
-
Scale
őstag
válasz Hasaggymeg #193132 üzenetére
Nagyjából mindegyik 15-16kilo
Na de senki se tud ötletet adni ezekre? Akkor nekem kell megérzés szerint választani, a holnapi vizit remélem segít dönteni. -
Scale
őstag
Ti hogy szállítjátok az utas/csomagtérben a bicótokat? Mibe csomagoljátok, hogy se a bicó, se a kocsi beltere ne legyen esetlegesen olajos, sáros, stb?
Tető illetve egyéb bicikli szállító kültéri lehetőség nem nagyon jöhet szóba. -
Scale
őstag
válasz andrisbandi #193406 üzenetére
Köszi mindenkinek az ötleteket, én is hasonlókra gondoltam, jó a megerősítés, ezeket majd valahogy ötvözöm, kitapasztalom.
-
Scale
őstag
-
Scale
őstag
Ma vettem át a Kross bringám, elől Alivio, hátul pedig Deore váltó van, 1km-en próbáltam csak most este előtt, ennyit tudtam ma csak tekerni az esős idő miatt, viszont az tűnt fel, hogy a hátsónál lefelé váltásnál nem veszi be rendesen, kerreg-karrog, felfele úgy tűnik egyelőre oké. Ez most azért van mert nem lett beállítva megfelelően az eladó bolt részéről a váltó, vagy ez bejáratós még? Amúgy meg jó hangosak ezek a váltók
-
Scale
őstag
válasz zsocy #193648 üzenetére
Én is így tennék, csak a bolt 100km-re van innen így lehet először megpróbálnék apránként állítani rajta ma, megnézni hogy javul-e, illetve még egy Decathlon is itt van 5km-re, ahol ahogy néztem 990-ért állítanak be váltót, az is sokkal költséghatékonyabb és időtakarékosabb megoldás.
Pont ezzel kapcsolatban akartam is kérdezni, a Decás műhely, szakik mennyire jók, megbízhatók? Egy ilyen váltóbeállítást azért rájuk merjek bízni második opcióként?
Vagy ez függ attól melyik áruházról beszélünk? -
Scale
őstag
válasz Đusty #193660 üzenetére
Szerintem igen, nem lenne annyira jó biznisz nekik csak sajátot csinálni, a műhely szolgáltatásoknál sem írják ezt a megkötést. [link]
De én is várok már tapasztalatokra, árban jól hangzik ha nekem nem sikerülne itthon, viszont Kispestre nem vinném fel ha nem muszáj
[ Szerkesztve ]
-
Scale
őstag
válasz Hasaggymeg #193678 üzenetére
Ezt sajnálattal hallom, én sem nagy szervizre vinném hanem egy váltó beállításra.
De lehet akkor az 1 hónapos szerviznel amit biztosítanak a bolt részéről ott fogom beállíttatni. Mennyire teszi tönkre a váltót ha így használom egy ideig? Bántja egyáltalán az hogy nem tud rendesen váltani, vagy csak engem bánt hogy nehezebben megy? Nyilván ha az előbbi akkor nincs mese, mindenképp vinni kell szerelőhöz. -
Scale
őstag
válasz lsebestyen #193712 üzenetére
Shimano deore az még a gagyi kategóriának számít? Nem értek hozzá
Amúgy ma keveset tudtam megint tekerni, 10km-t kb, sztem egyre jobban vált lefele is.
Múltkor elfelejtettem hozzátenni hogy ez egy 2018-as kifutó bringa darab amit tegnap sikerült beszereznem, nem lehet hogy használatlanul sokat állt és kicsit "beporosodott"? Csak remélni tudom, hogy azért újrakenték.@Hasaggymeg: itt páran pont arról írtak, hogy 11-25e km-t mentek váltó beállítás nélkül
[ Szerkesztve ]
-
Scale
őstag
válasz lsebestyen #193727 üzenetére
Ez mitől keresztbe váltás? Bocsi a láma kerdesert. Viszont lehet ehhez van köze, hogy az új bringan a két váltó "fordítva működik", az első váltón a távolabbi kar lefele, a közelebbi felfele, a hátsón meg fordítva vált. Ez is fura volt először, eddigi 15 eves bringamon egy marokvalto volt, annak is meg van az előnye, egyszerre tudtam végtelen sokat váltani.
-
Scale
őstag
válasz Hasaggymeg #193741 üzenetére
Értem köszi.
Gondolkozom amúgy sárvédő beszerzésén, a mai utamon folyamatosan hallottam ahogy a kavicsok pattognak az első kerekemrol a vaz aljara, vagy a villa környékére és nem tudom mennyire van esélye hogy a festést lepattogtatja ez hosszabb távon. A sárvédő erre is jó egyrészt, másrészt a mostani esős idő miatt is. -
Scale
őstag
Most néztem, hogy az új bicóm belsoje presta szelepes és nem auto mint a régin. Eddig a kocsit is a bringát is egy kis xiaomi elektromos pumpaval fujtam, elvileg adtak hozzá francia szelepes (utánanéztem ezt a presta akar lenni) viszont valamiért ennél nem működik ahogy eddig, hogy ratekerem és mutatja egyből a nyomást, ha rendesen ratekerem is nullát mutat. Mit csinálhatok rosszul? Néztem videót is róla, elvileg leteketem a szelep sapkát és a kis fémes gyűrűt tekertem a teteje fele, majd csak rá kellene tekerni a pumpa fejét. Valakinek vmi ötlet?
-
Scale
őstag
válasz zsocy #193807 üzenetére
Na nekem is végül így lett. Nem mutatja alapból csak ha elkezdem fújni, az egyik kereknél egyből mutatta a rendes nyomást, a másiknál meg így ugrált fel hirtelen 0.5-1-1.5-3 bár, és a végén beállt. Csak reménykedni tudok hogy ez a tényleges és pontos nyomás amit mutat.
Köszi a segítséget srácok -
Scale
őstag
Most hogy ilyen vizes, saras idő van és pont így kezdtem el használni az új bringát gondolkozom, hogy mivel és hogyan tisztítsam. Mivel nincs sárvédő sem rajta, illetve nem biztos, hogy a régi bicóm tisztítási módszerei túl szakszerűek (általában slaggal leverettem, áttöröltem ronggyal), ezért jobbnak gondoltam megkérdezni tőletek, hogy ti hogyan tisztítjátok a bringát (milyen módszerrel, milyen löttyel, stb)?
-
Scale
őstag
válasz Hasaggymeg #194083 üzenetére
Engemet is arra sarkalt először
Új hozzászólás Aktív témák
- Amazon Kindle
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Nyíregyháza és környéke adok-veszek-beszélgetek
- A régi node-okra koncentrál a szankciók miatt Kína
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Windows 11
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Facebook és Messenger
- További aktív témák...