-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tyson5
tag
válasz Scale #193064 üzenetére
150-200 ezer forintért már lehet egészen használható bringát kapni, de rendes tárcsafék, jó váltó és csillapításos első teló nem hiszem, hogy lenne benne. Bár nem nagyon nézegettem új bicikliket.
Ebben az árkategóriában nagyon jó használtat lehet venni, legalábbis én egy Cube Acidot vettem 100 ezerért kb. 1 éve hidrós fékkel, csillapításos telóval. Még német szervizbe átnézették a biciklit, de ezt tanúsítani is tudom, szétszedtem, hogy meggyőződjek, de mindenhol szépen újra volt olajozva, zsírozva. Én most is használtat vennék.
-
ZolkoW
őstag
válasz Scale #193064 üzenetére
Azt hiszem, a közvélekedés szerint egy 29-es MTB jó (vagy inkább jobb) arra, amire sokan trekkinget vesznek, de fordítva nem igaz. Ráadásul kicsit olcsóbb is.
Ez alól kivétel, ha kifejezetten csomagtartós felhasználásra szánod, MTB-n nem mindig van csomagtartószem, de sokszor van az is...
Kiderülhet, hogy két 2,1"-es külsővel sokkal jobb azokon a döngölt földutakon is menni, amikre jó ugyan a trekking kereke is, de MTB külsőit bármikor lecserélheted 1,5-ösre, míg a trekkingbe nem fog belemenni az 1,75" sem. És a cross/trekking bicókat 99%-ban valami nyegle orrnehezék teleszkóppal látják el, ami csak úgy néz ki, mintha az lenne..Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Scale
őstag
válasz Scale #193076 üzenetére
Még egy érdekes kérdés:
Egy Kross Hexagon 7.0 miért csak 5k-val kerül drágábba mint egy Kross Level 1.0, amikor így nekem ránézésre sokkal jobb felszeretlsége van? (Még a Level 2.0-nél is talán az pedig drágább..) -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Scale #193077 üzenetére
A Level szebb, a Hexagon jobb felszereltségű. Montizni a Levelt venném, túrázni, munkába járni a Hexagont.
#1931026030D...jaj teee! ...még ültél is rajta.
ZolkoW...a Sram red nagyon jónak bizonyult Zasszony bringáján...kíváncsi leszek mert most majd bowdenezést cserélek és megpróbálom visszatenni miután levettem.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
zsocy
őstag
válasz Scale #193120 üzenetére
A GT nagyobb név mint a Kross, ha ez számít Ez a konkrét bringa, ha tényleg ott áll a méretedben a közeli boltban ennyiért, akkor igen jó vétel szerintem. Biztos nem hagynám ki ha ilyesmit keresnék! Amúgy a felszereltsége sem rossz, csak használni kell, aztán ami mégis elromlik azt majd cserélni.
polonic, Decathlonban is van pár féle cipő a sajátjukon kívül, ami szintén nem teljesen rossz, főleg kezdő becsatolósnak. Ott tudsz próbálgatni is. Azt szokták mondani Shimanoból egyel nagyobb kell mint a normál méreted, ez nekem is így volt, de minden láb más.
Arcitec meg valamiért utál minden spéci bringás ruhát, harcol a gatya ellen, nem jó az spd cipő... de előbb utóbb mindenki megtér, legkésőbb amikor végre tényleg kipróbálja
(ezért nem merek ráülni elektromos bringára, nehogy már Somatomnak legyen igaza )[ Szerkesztve ]
-
borix
őstag
válasz Scale #193120 üzenetére
Az a baj ezekkel, hogy megérősnek tűnik de hosszabb távon pár év alatt ráköltöd a cserékre az bringa árát.
Gagyi teleszkóp (rugós villa), gyenge tárcsafék, gyenge felnik vagy küllők, gagyi ülés stb...Most fűzetek egy v fékes első kereket kb 20E, kel egy jobbfajta ülés is ami 23e körül lesz.
A v fékes bringa alól én kidobtam a gagyi rugós villát minek cipeljem, mikor nyaklott jobbra balra és kapott egy fasza alu merev villát. -
arcitec
addikt
válasz Scale #193401 üzenetére
Bármi ami az izlésednek a célra megfelel. Pl lehet kapni színes szövetet, ami nem bolyhos és nem is drága méretben és csak körbe "öleled" vele, de ez lehet erősebb nylon vagy bármi ami hasonló. Így járok el, ha az autó utastér/csomagtér együtt szállítok valamit,még akár szivacs is előkerül, ha olyan a csomag esetenként.(Vannak nagy méretű szivacsaim.) Egyszer vittem a bringát talán a belsőben(ferdehátú), de ott volt minden, ruha, szivacs stb. de az nálam eseti volt. Mára már van vonóhorgos tartó, szvsz az a legpraktikusabb...
[ Szerkesztve ]
-
polonic
félisten
válasz Scale #193401 üzenetére
Előrehajtom a jobb hátsó és középső ülést. A bicajok első kerekét kiszedem és állítva egymás mellé berakom. Ahol a bicajok összeérnek, ott ronggyal körbetekerem őket. A bicajok mellé pedig csomagot teszünk. Így kb meg sem moccannak.
Csinálok róla képet, ha legközelebb szállítom őket és érdekel, hogy néz ki. Május 28-án lesz ez legközelebb. -
andrisbandi
őstag
válasz Scale #193401 üzenetére
Vízhatlan sátoralj 2x2,5 m
A 26-os montim még befért a régi swiftembe, erre a sárorlapra.A mostani 29-esek 20-30 centivel hosszabbak. Emiatt szétszedés nélkül csak nagy autókba férhetnek bele. A fékre kell odafigyelni, ha hidrós, és kiveszi az ember a kerekeket. A fékpofákat érdemes kipeckelni. "brake bleed block"
Ha viszel rongyokat, kocsiba pakolás elött le lehet öblíteni/törölni a nagyja koszt a bringáról, és úgy bepakolni.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
dbala
tag
válasz Scale #193401 üzenetére
Takarót szoktam alá/fölé tenni. A pedált szoktam levenni, mert úgy jobban fekszik a bringa. Ha lehajtom az üléseket akkor a kombiba befér anélkül, hogy kivegyem az első kereket.
Karácsonykor így nézett ki a csomagtartó. -
jjeahh
nagyúr
válasz Scale #193481 üzenetére
Nincs belső, a belső helyett defektgátló folyadék van benne, a felni és a gumi tubeless ready, a felniszalag szintén más, egyik oldala öntapadós. Ha a felni és a gumi támogatja, akkor kell egy pár tubeless szelep, felniszalag és folyadék... na meg kompresszor amivel "rárobbantod" a felnire a gumit.
Amiben jobb:
- szúrásos defektek ellen véd, tekerés közben elfelejtheted a gumileszedést, belső cserét, foltozást
- valamivel könnyebb, xc mtb esetén kb 200-250g-al
- elvileg jobb a gördülési ellenállás
- érezhetően jobban csillapít és a nyomást is lejjebb lehet engedni
Amiben rosszabb:
- általában a tl ready gumik drágábbak a legalapabb fapados drótos gumiknál, igaz jobbak is, felső kategóriás gumikból már nem is létezik drótos és mind alapból tl ready-k
- az átalakítás pénzbe kerül
- egyes gumikat nehéz felrakni, kompresszor kell hozzá
- ha télen nem bringázol, vagy átforgatod a kerekeket pár hetente, vagy beleszárad a folyadékMontira szerintem lassan már alap, gravelen és cx-en is megcsinálnám ha lenne olyan bringám, outin már nem biztos, arra lehet inkább valami nagyon defektálló külsőt vennék.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Scale #193658 üzenetére
Én a Decathlonba nem vinnék kerékpárt szervizeltetni, az a leggyengébb oldaluk...csak ha garis lenne tőlük vásárolt bringa.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Scale #193723 üzenetére
Ja... vagy a szerelő állította nekik, vagy 3,jó esetben 5 sebességet használnak a 10-12ből. Nejem sem állította övét még soha. ... Deore meg nem gagyi.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz Scale #193723 üzenetére
Nekem RD-M592 Deore van, azt is rémálom beállítani, nekem 20 próbálkozásból talán egyszer ha sikerül, de akkor sem tökéletesen. Lehet én vagyok a láma, de webshopos review-ekben is ezt írják róla . Másképp nem lenne gond vele.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
lsebestyen
addikt
válasz Scale #193723 üzenetére
Annyit egy lánccal sem lehet elmenni, nem hogy állítgatás nélkül. De tény, hogy user függő is, én pl sokat váltogatok. Talán fél évente szoktam állítani rajta, de 5-10 perc alatt meg vagyok vele. Ha nagyon elállítódik annak oka van: hozzá lett ütve valami, autóban szállítva is el tud állítódni, vagy megnyúlt a bovden stb.
Amúgy én mindig úgy tárolom a bringákat, hogy elöl leváltok a legkisebbre, illetve hátul is a legkisebb lánctányérra (keresztbe váltok). Így a rugók nincsenek terhelés alatt.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Scale #193740 üzenetére
Azért mert amíg egyik lánckerék elől van másik meg hátul, vagyis méretük hatása a hajtásra pont fordított,(elől minél nagyobb annál nehezebb hajtani, hátul meg fordítva) addig min2nél ugyanúgy a nagyobbra kell te húzzad a kicsire meg a váltórugó viszi vissza ... ezért tűnik úgy mintha fordítva működne.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
válasz Scale #193742 üzenetére
Átlátazó matricával szokták megoldani a kőfelverődés kérdését. A sárvédő nem igazán erre való, de fizikailag logikus a dolog valamennyire. No meg te sem leszel annyira vizes, saras.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Friczy
senior tag
válasz Scale #193788 üzenetére
Presta szelepnél ha valami nem nyomja be a szeleptűt, akkor az lezár, így nem látszik a kerékben lévő nyomás sem. Ha a nyomást mérő eszköz be tudja nyomni a szelepet, akkor lehet nyomást mérni, ennek hiányában ha rápumpálsz, és a nyomás benyomja a szelepet, akkor már látszik a belső nyomás.
-
arcitec
addikt
válasz Scale #194020 üzenetére
Ez most komoly? [Gyakorikerdesek.hu]
Bocsi az iróniáért, de semmi különös, ha van slag nagyon gyenge nyomáson (épp hogy folyjon), kímélős shampon is létezik pl autó azzal szépen áttörölve, majd lemosva és kész is.
Itt is a lényeg,hogy ne legyen nagy nyomás,mert az beviszi a vízet a csapágyakhoz.
A láncot meg lánctisztítóval (google). Nem kell extrém dolgokra gondolni.[ Szerkesztve ]
-
Zanik
addikt
válasz Scale #193944 üzenetére
Nincs gond a slaggal. A szórófejet finom permetre állítva először lemosom, aztán vödörbe langyos víz némi mosogatószerrel (de lehet venni dedikált tisztítószereket is akár). Vázhoz nagyobb szivacsot vagy puhább sörtéjű kefét tudsz használni. Hajtóműhöz, váltókhoz, fogaskeréksorhoz vannak a keményebb detailing kefék (vagy fogsz egy régi fogkefét). A láncot általában szivaccsal (nem azzal amivel a vázat) vagy tépett ronggyal (kidobásra ítélt pólókat felvagdosni tök jó erre) tisztítom meg. Ha nagyon koszos a lánc, akkor lehet speciális zsírtalanítót felvinni, meg ilyen láncmosókat is használni.
Szerintem nincs tökéletes módszer, mindenki úgy tisztítja ahogy neki tetszik. De YouTube is tele van hasznos videókkal: [link][ Szerkesztve ]
Origin/Steam: PaJKoS PSN: PaJKoS82