-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
dobolan
senior tag
válasz Runner_fxr #173040 üzenetére
Mit értesz "darálás" alatt? Egyébként hátul 10 fogaskerék van. 2esről 10esre váltsak?
-
dobolan
senior tag
válasz Runner_fxr #173042 üzenetére
Köszi. Kopás nem játszik, vadi új minden. Megpróbálom beállítani jól.
-
dobolan
senior tag
válasz flash- #174031 üzenetére
Szerintem tudsz részletre vásárolni, de nyilván nem egy külföldi webshop fogja intézni a hiteledet.
Beballagsz a bankodba, és szabadfelhasználású (kvázi áruhitel) hitelt veszel fel, azt kiutalják, abból kifizeted a bicajt, aztán meg havonta törlesztesz.
Szerintem a németeknek szóló konstrukció sem kamatmentes, bár nem néztem meg. -
dobolan
senior tag
válasz xy.zsolt #174348 üzenetére
Az, hogy egy nagyobb tömegű jármű lejtmenetben kanyart gyökkettővel veszi be, nem igazán a gumi függvénye, hanem az össztömegé, amire hat a centripetális erő. Minél nagyobb a tömeg, annál hamarabb kicsúszol változatlan egyéb feltételek esetén. Ezért lassít 30-ra egy 5 tonnás busz is. Ráadásul minél nagyobb a tapadó felület, annál jobban tudod tartani az úton. Többek között ezért sem tesznek slick gumit a fent példának hozott buszra sem, még ha a rá nehezedő súlyt el is bírná. Ez sima fizika semmi más. Vastag futófelület jobban tapad száraz úton, ha minden más körülmény ugyanaz, hisz nagyobb a surlódó felülete.
-
dobolan
senior tag
válasz xy.zsolt #174353 üzenetére
Persze, egyértelmű. Csak a motoros példád miatt írtam. Na meg itt vitatkoztok a slick gumi tapadásán, de az valójában azért van, hogy gyorsabb legyél a bicajoddal mert könnyebb, és a gördülési ellenállása a vékonysága okán kisebb, mint a vastag guminál. A relatíve kis összúly még megengedi a határokig kitolni a tapadási tényezőt. De olyat szerintem ne írjunk le, hogy a slick jobban tapad, mint a vastag, mert ez nem igaz száraz úton. Tudom, te nem írtál ilyet, csak nekem ez jött le úgy unblock a hozzászólásokból. No offence
-
dobolan
senior tag
Ezt a dolgot teljesen kiforgatod így. A súrlódási együttható az érintkező felületek nagyságától függ. Ha nem így lenne, a fékpofát is lehetne 1 mikronosra csinálni, nem? Vagy próbálj meg egy 100kg-os betonlapot elhúzni élére állítva vagy lapjára. Előbbi valószínűleg sikerülne (legalább megmozdítani biztos)
-
dobolan
senior tag
válasz IMIIKE1998 #176573 üzenetére
Felesleges ilyen tudományosan hozzá állni szerintem. Ülj fel rá, és tekerj, ez a lényege
-
dobolan
senior tag
válasz parandroid #176987 üzenetére
Én másképp gondolom, szerintem nem felesleges. Nekem 3x10 van. Tény, hogy nem használom ki minden variációban az áttételeket, viszont alföldön elöl középső + nagy, ha túrázni megyek terepen meg leginkább középső + kicsi van használatban. Elöl a legkisebb tányér nélkül nem tudnék meglenni terepen. A nagy nélkül meg aszfalton.Versenyző valószínűleg izomból áthidalja. Kezdő szerintem nem.
Hozzáteszem, hogy hátul 11-36 van nekem. Ha hátul lenne 50-es kerék talán a elől a kicsi elhagyható lenne, de akkor is elöl 2 fokozat.
Ja meg a másik, hogy 1x11-12-es rendszereknél a láncvonal is bőven ferdébb, mint 3x10 nél, ahol keresztbe nem váltasz, mert értelmetlen, vagyis jobban kopik.[ Szerkesztve ]
-
dobolan
senior tag
válasz Hasaggymeg #177794 üzenetére
Ezzel akár szántani is lehet, gondolom azért van a váz alján a középcsapágy alatt az a szép eke szerűség.
-
dobolan
senior tag
"sokkal jobban tartja", "sokkal gyorsabban szedi fel"... ne már.. átmérőben van 8cm vagy annyi sem. Marketing.
-
dobolan
senior tag
válasz bardi #178907 üzenetére
Próbáltam már. Nem azt írtam, hogy nincs különbség, csak azt, hogy túlzás a "sokkal" szót használni. Tekertem már bükkben 120-130 kmt 26os és 28as kerékkel is. 50% terep. Nem éreztem soha fárasztóbbnak a 26ost. Amit inkább megérzek tekerésnél az a keréknyomás.
[ Szerkesztve ]
-
dobolan
senior tag
válasz maximilian4 #179147 üzenetére
Sztm országútinál van közel, mert gondolom ráhajolsz a kormányra. Montin én sem tudom elképzelni olvasó szemüvegben
-
dobolan
senior tag
válasz IMIIKE1998 #179359 üzenetére
Continental RaceKing 2.2 shieldwall. Nekem bevált. Eléggé defekttűrő is.
[ Szerkesztve ]
-
dobolan
senior tag
válasz jjeahh #180104 üzenetére
Igaz, kicsit pontatlan voltam, azt hittem közép csapágyról van szó és 1 darabról, vagy a többit hogyan szedted ki? Fejcsőből is ki lehet így szedni amúgy. Vagy milyen csapágyházról van szó?
Én egyébként pl. félintegrált fejcsapágy külső gyűrűt egy csővel meg egy kalapáccsal ütöttem már ki a túl oldalról. -
dobolan
senior tag
-
dobolan
senior tag
Ha már menetes szár, akkor az új csapágyat is be lehet húzatni vele, majd az benyomja a régi gyűrűt. Csak akkor működik, ha a persely furat végig azonos átmérő. A benyomott régi gyűrű meg had rohadjon ott tovább.
Ehhez csak 1 db 8-as menetes szár, 2 anya, meg két laposvas kell átfúrva. egyik felfekszik a csapágyra teljesen, a másik pedig másik oldalon felfekszik a persely szélére.
Itt egy 2 perces móricka rajz az elvről: -
dobolan
senior tag
-
dobolan
senior tag
válasz jjeahh #180141 üzenetére
Ha csavarbolt játszik, akkor tudsz venni megfelelő méretű alátéteket. Én is ALG módszerét javaslom. Előbb szedd ki a régit velük. Filléres tételek ezek egy csabarboltban. A menetes szár meg az anya nem fog szétmenni, atzól ne félj, max akkor, ha valaki behegesztette a régi csapágyat belülről
-
dobolan
senior tag
Nekem WTB Valcon van. Nincs vele gondom.
-
dobolan
senior tag
válasz Runner_fxr #184719 üzenetére
De ez most akkor kinek a hibája? Én biztosan nem rendelném külföldről, ha a magyar boltban is igazodnának a külföldről leszállított árhoz.
-
dobolan
senior tag
válasz Runner_fxr #184736 üzenetére
Számomra ez nem egyenlő azzal, hogy drágábbnak kell lennie. Másak a költséghelyek ez tény. Webshopnak nem kell fizikai készlet, de szervizt sem tud működtetni. Ez csak egy példa. Visszáru kezelés, kiszállítás/visszaszállítás költsége, stb. van még más is. Amit az egyik területen elveszít, azt visszahozhatja ott, ahol van az erőssége.