Hirdetés
-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
jjeahh
nagyúr
válasz cibus #165450 üzenetére
Síkon nem kell olyan sok sebesség, sőt, ma már emelkedőre sem, inkább az áttétel a fontos ha mászni akarsz. Anno az elején azt írtad, hogy a régi montiddal terepen kb. gyalogos tempóval tudtál menni, ha ezt arra értetted, hogy szétrázott, akkor egy trekking ott még jobban fog rázni. Ezért írtam én, hogy egy modernebb, ballonos gumis monti kell neked, meg hát azért is, mert személy szerint én a cross trekkingeknek nem sok értelmét látom, olyanok, mint egy vérszegény túlárazott monti. Szerintem aszfalton sem rosszabb egy xc monti rendesen felpumpált gyors gumikkal.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
addikt
válasz ivana #165444 üzenetére
a Shimano agyak piaca még mindig magas, OEM vonalon is, így az eladott (gyártott) darabszámok magasak. nem csak komplett kerékben van Shimano agy.
az országúti szegmens döglődik, főleg mióta itt a gravel őrület, plusz a Shimano későn szállt be a komplett kerék piacra és azóta sem lett számottevő szereplő, de nem a kónusz miatt.
viszont mondom, az agyak területén, ahol a gyártók fűzik a kerekeket még mindig vezető szerepe van“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
cibus
aktív tag
válasz jjeahh #165454 üzenetére
Azért tudtam lépésben haladni, mert kb S max M méret, de inkább S, plusz elől sincs teló. Legolcsóbb gyári felni, stb... Kis kerekek..
Egy trekking is szét ráz. De jó. Az elején azt írtátok, hogy a trekking is jó ilyen terepre, az is sokkal jobb mint egy merev Monti, vegyek trekkinget, nem kell a monti -
Hasaggymeg
Topikgazda
Budabájk. [link]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
haiiro_o
tag
válasz Hasaggymeg #165457 üzenetére
az az akciós enduro nem látszik rossznak.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz haiiro_o #165459 üzenetére
Csak a leírás sántít,nem kicsit,ami sokat ront a hirdetett profizmuson. [link]
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
haiiro_o
tag
válasz Hasaggymeg #165460 üzenetére
Igen néhány alkatrész megnevezése hiányzik a leírásból. de ez a cikk amit linkeltél elég nagy hülyeség nem?
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz haiiro_o #165461 üzenetére
Azt írja egysebi,gravel felhasználás (enduro nevű/geójú gépre ),a Manitou is MachAte. Azt a possible-t egyes alkatrésznél nem értem,és a cikket sem olvastam végig,olyan reklámszagú volt.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
haiiro_o
tag
válasz Hasaggymeg #165462 üzenetére
ah jaj. és élőben látott már valaki ilyen bringát?
-
itouchfan
senior tag
válasz cibus #165456 üzenetére
Senki nem fogja eldönteni helyetted. Kezd kicsit unalmas lenni, menj be a Decathlonba, ülj fel a montira is, meg a trekkingre is, aztán válaszd ki az egyiket. Kb teljesen mindegy melyik lesz (én montit vennék, gyors, aszfaltosabb külső gumira cserélve a gyárit).
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
cibus
aktív tag
válasz haiiro_o #165458 üzenetére
Jah csak képről azt nem láttam olyan rossz terepnek telón.
Sebesség meg, nem is az a lényeg, hogy sok legyen, pl 30, mert persze az már túlzás, csak mivel sok itt a sík terület, vagy olyan ahol pl kicsit lejt, akkor oda azért lehet jól jönne, ha elől is lenne eggyel nagyobb tárcsa és akkor pikkpakk lehetne távokat megtenni -
-
marel09
csendes tag
A mocsadék idő ellenére hazaértem a Rockriderrel
Sajnos csak benti képeket tudtam lőni, és kicsi a hely, lehet, hogy torzak az arányok.
Elég tisztességesen össze van rakva, ahogy láttam a zsírt sem sajnálták sehol belőle. Váltó jól be lett állítva, fékek jók, nem kattog, nem csörög, nem zörög semmi. A nyereg egész jó. Járt hozzá pedál, ami gondolom hamar szét fog menni, de amúgy nem rossz, fogja a cipőt. Járt hozzá macskaszem, csengő, világítás, vázra, kormányra, stucnira forever garancia. A markolat kesztyű nélkül nem túl jó, de másba nem tudok belekötni, mondjuk annyira nem vagyok szakértő. A villát egyelőre nem tudom beállítani magamnak, nem volt teleszkóp pumpa a Decathlonba. A kerekek brutálisak Meglepő módon nem lomha a bringa, és nem is olyan nehéz, nem mértem le, de olyan 12 kg körül lehet. Egy fürge tank
[ Szerkesztve ]
-
Mezga Aladár
veterán
válasz cibus #165450 üzenetére
"Egyébként a berguson-ról senki nem írt véleményt.
Vásárolt már valaki onnan, van valami tapasztalat?"Addig amíg te vásárolsz addig minden rendben. Viszont ha garit szeretnéd intézni, vagy csak pl a kötelező szervizt intéznéd az minősíthetetlen.
Én nem ajánlom.
Nézd meg inkább a Merida Concept Store. -
bardi
aktív tag
válasz bringasisti #165467 üzenetére
https://www.bikecalc.com/speed_at_cadence
Itt lehet számolgatni, annyira azért nem szakadsz meg benne.
Edit: Mármint a pörgetésbe, síkon negyvennel kéne mennem masszív hátszél nélkül, meghalnék[ Szerkesztve ]
'92 Honda VFR 750
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
marel09
csendes tag
válasz Hasaggymeg #165471 üzenetére
Köszönöm! A macskám meg mindig sántikál valamiben
-
Because
őstag
-
cibus
aktív tag
válasz bringasisti #165467 üzenetére
Ezért lenne jó, ha lenne egy nagyobb is elől ,nem?
Sík úton sem kellene ventilátorozni csak normálisan tekerni -
parkr
őstag
-
jjeahh
nagyúr
válasz marel09 #165468 üzenetére
Irigyellek, király bringa ez, biztos élmény lesz terepen, ha beállítod a telót meg a guminyomást. Mekkora a váz, L-es?
(#165474) cibus: pont az a lényeg, hogy ventilátorozni jó, ha "normálisan" tekersz, nagy eséllyel tönkreteszed az ízületeket. Ha megfigyeled majdnem az összes komolyabb bringás pörget. Én is nemrég szoktam rá, egyre jobban megy, ma 100 körüli pedálfordulattal tekertem végig, a térdem meg is hálálta . Montival vagy trekkingel kezdőként ha megtanulsz rendesen pörgetve tekerni, hidd el nem fog kelleni a 40-es lánctányér. Nekem most 40 van, amikor izomból tekertem picit kevésnek éreztem, de ma már hátul egyre ritkábban váltok a legnehezebb fokozatokba, szal simán ellenék 34-essel is.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
bringasisti
őstag
válasz cibus #165474 üzenetére
Nem tudom, én az a típus vagyok aki nem pörgeti. Az biztos hogy 26" az enyém is és 42/11 az is forog ilyen tempó esetén. Én 38/11 biztos 40 nél viszonylag hamar vennem a fülében a levegőt. Viszont még kell nézni hogy egy másik tányér ha bem szegecselt hanem csavaros az 7-8 ezer
[ Szerkesztve ]
BENEFON DELTA--------N8
-
marel09
csendes tag
válasz jjeahh #165476 üzenetére
L-es, én 183 vagyok, szóval a gyári méretajánlás stimmelt, 175-185 között L az ajánlott.
A felni igen, sajnos az abroncs nem tubeless ready, de ezzel együtt tudok élni egyelőre. Hétvégén megpóbálok telópumpát vadászni, aztán ha nem lesz nagy sár akkor kipróbálom rendesen. -
bringasisti
őstag
válasz bringasisti #165477 üzenetére
Most elolvasva amit írtam hát a szövegszerkesztő tette a dolgát
BENEFON DELTA--------N8
-
metrion
aktív tag
Sziasztok!
Tudtok olyan bringás vagy nem bringás webshopokat linkelni, ahol Online lehet OTP Szép kártyával fizetni? Két dolog érdekelne, Conti Race King gumi és Bryton Rider 15E komputer.
-
deny330
aktív tag
Aki(k) jobban benne vannak a témában, kicsit tudnának segíteni?
Gondolkozok, hogy veszek az endurora egy új kormányszárat és kormányt, csak 35mm-es befogóval, illetve kell vennem kormánycsapágyat is.
Szóval eleve ott elakadtam, hogy van több fajta villanyak átmérő, amiről én így hirtelen nem is tudtam. A tanya bike féle 1"-ost ismertem, az 1 1/8" ami van a dirtbe is, illetve a Giant féle tapered villanyak. Hát az imént kimentem méricskélni, és mint kiderült, a RockShox Revelation villám nyaka 28,57mm, tehát 1 1/8" straight ahead? És akkor ehhez ilyen méretű kormánycsapágyat is kell nézzek, szimpla következtetésből adódóan.. Míg a Giantemben lévő Fox teló nyaka alul kúpos (amit hirtelen nem mértem le, nem akartam annyira szét szedni), felül pedig 31,75mm, tehát 1 1/8"-1 1/4" tapered lesz, akkor ehhez pedig ilyen csapágy / kormányszár kell, gondolom én. Igazából az a nem világos, hogy ha a felső, legvékonyabb rész is 1 1/4" , akkor mit keres az elején ott az, hogy 1 1/8" ? Csak mert bike24-en pl így van fent.
Bike24-en nézek kormányszárakat, és ott elég sok a lehetőség. Van 1 1/8" straight ahead, 1 1/8"-1 1/4" tapered, 1 1/8"-1 1/2" tapered, 1 1/8"-1 3/8" tapered. Utóbbi kettő hol fordul elő pl? 1 1/2" tapered nyakat esetleg DH villáknál, RockShox Totemben tudok elképzelni, ahol 1,5" végig a nyak. Csak akkor felmerül bennem a kérdés, hogy miért "tapered" , és nem csak "straight" ? Valaki kérem elmagyarázná?![ Szerkesztve ]
-
Maximum1
őstag
válasz Hasaggymeg #165460 üzenetére
Nem láttam még ilyen bringát, de régóta vágyok egyre, nekem tetszenek a gépeik.
Azért elég komoly hátterük van MassiveBikes, bármi gondod van azonnal csinálják, többek közt a MassiveBikes vág vázakat szíjhajtásra tudtommal egyedül Pesten, de az egész országban ha páran csinálnak ilyet.
Itt egy szíjhajtásos közösség, itt néha feltűnik egy ilyen Booda csoda.
A cikket nem olvastam el csak átfutottam, nálam úgy maradnak meg hogy tetszik a bringájuk és ha lenne 400ezrem egy szíjas SS-re simán megvenném.[ Szerkesztve ]
-
ezrrl
csendes tag
-
Runner_fxr
Ármester
válasz deny330 #165481 üzenetére
1 1/8-1 1/2 az elterjedt méret MTB vonalon, szinte az összes villa ma már ez a méret. A belépő kategóriában pedig a végig 1 1/8 az elterjedt. A kormányszár szempontjából viszont teljesen mindegy, hogy végig 1 1/8 vagy tapered, az a lényeg, hogy felül egy 1 1/8, mert erre megy rá a legtöbb MTB kormányszár. Dupla vállas villák végig 1 1/8 nyakkal rendelkeznek.
[ Szerkesztve ]
-
INTELligent
senior tag
válasz jjeahh #165476 üzenetére
Ha már pörgetés: én pont tegnap olvastam ezt a cikket, és a tudományos eredmények eléggé meggyőztek. Már csak azt kellene kitalálnom, hogy hogyan tudnám azt megoldani, hogy prögetésnél ne "rugózzon bele" az egész testem.
Blog: https://path2phd.substack.com/ || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Runner_fxr #165490 üzenetére
A duplavállasak miért nem kúpos nyakúak,hisz ott a legnagyobb a terhelés.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
deny330
aktív tag
válasz Runner_fxr #165490 üzenetére
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #165492 üzenetére
Azért mert dupla vállas, nincs szükség a tapered nyakra, megvan a kellő merevség.
-
bringasisti
őstag
válasz INTELligent #165491 üzenetére
Ez anatómia és életkor kérdés hogy ki hogy pörgeti. A legjobb példa erre Alberto Contador és Chris Froome példája mikor a segítők már mepusztultak és egymás ellen mentek az emelkedőn
BENEFON DELTA--------N8
-
X2N
őstag
válasz Hasaggymeg #165492 üzenetére
Van kúpos is belőle pl Suntour Ruxx. De amúgy sem kell mindennek atom merevnek lennie. Ezért lehet ott is 35-40mm beszúszós-at találni.
[ Szerkesztve ]
-
6030D
Ármester
válasz INTELligent #165491 üzenetére
Gyakorolni kell a körbeforgatást, hogy melyik pedálfázisban melyik izmot kell dolgoztatni, hogy mindig legyen hajtóerő. A pattogás azért van, mert csak lefelé nyomod a pedált.
Gyakorlásnak jó, ha csak egy lábbal tekersz, fél-1 perceket, vagy tekerésnél odafigyelsz, hogy csak egy mozdulat legyen benne mindig (mondjuk ahogy a térdeddel dekáznál a labdával). A teljes kört is alacsony pedálfordulaton lehet megtanulni, és azt gyorsítani.
Nyilván mindehhez patent pedál kell.[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
cdl
senior tag
válasz INTELligent #165491 üzenetére
A rugózás elmarad majd. Első évben sokat rugóztam, aztán a fejlődéssel eltünt. A nyeregben töltött időt rá kell szánni.
-
xy.zsolt
őstag
válasz INTELligent #165491 üzenetére
Nem tudom mit jelent neked pontosan hogy "berugózik" a tested, de ha arra gondolsz, hogy pattogsz le-fel a nyergen akkor emelni kell a nyeregmagasságon. Viszont csak addig, hogy a térded éppen ne legyen még nyújtva.
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest