Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
Zolás
addikt
Argentínában ha jogsit akarsz hosszabítani, el kell végezni egy genderkurzust is. Remélem nálunk is bevezetik. Hiányzik az életemből egy ilyen. [link] Eredeti cikk portugálul.Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
-
Somatom
veterán
Megint egy parkolós hétvége. Ha most otthon lennék és nem lenne vírus, akkor lehet, hogy még haza sem értem volna a tegnap éjszakából. Így viszont kínomban már bucira aludtam a fejem. Azon gondolkodok, hogy a jogalkotók szerint miért pihenek többet otthon, mint a fülkében.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
HoTaZo
addikt
Na, ma részem volt a csehek csodás covid teszt szervezésében! Kúty, parkoló, 2½ órás sor, mint a birkák, amikor odamentem azt se tudtam, hogy mi a rend, semmi tájékoztatás. Embereknél valami papír, persze, mire megtaláltam, hogy hol van, már nem volt egy se. 2 csaj rögzítette az adatokat. Aztán orrbadöfés, majd ½ óra várakozás az eredményre. 20€.
Hab a tortán a 100€-s bünti előzésért. Csodás napom volt!Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
Zolás
addikt
válasz HoTaZo #12163 üzenetére
Jól hangzik. Ha valakinek pozitív lesz a teszt, azzal mit csinálnak? Nem tudsz erről valamit?
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
HoTaZo
addikt
Az előzés a szlovákoknál volt, 2 sávoson, ahol tilos. Táblát se kell kirakniuk.
Velem is rendesek voltak a cseh rendőrök, amikor bedöglött a régi útdíjfizetőm, kivettek, megmutatták, hogy mióta nem fizettem az útdíjat, mondták, hogy mennyi lenne büntivel, de csak az útdíjat és valamennyi pótdíjat számoltak fel.
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
HoTaZo
addikt
Sziasztok!
Regensburg környékén tudtok hétvégi pihenésre alkalmas kutat, vagy parkoló helyet, ahonnan nincs messze tusolásra, w.c.-re jutási lehetőség?Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
Qtya123
őstag
Üdv!
Kérdésem lenne azokhoz, akik nemrég vizsgáztak GKI-ból alapvizsgán.
Én még C-ből 2017-ben alapvizsgáztam, akkor voltak kifejtős kérdések, meg olyan is, hogy mondjuk Hévízről a legrövidebb úton menj el Mátészalkára és melyik útvonalon mész és az hány km távolság.
Akkoriban ehhez nem adtak a vizsgán térképet és semmi más segédletet, cserébe megvoltak a pontos feladatok és kidolgozott megoldásaik, tehát nem volt gond.Most D kategóriából csinálok GKI alapvizsgát, de már 2017-hez képest megváltozott az egész, elektronikus tesztkérdések lesznek, illetve a kifejtős maradt papír alapú, de már nem kaptunk "segédletet", mint régen. A mostani vizsgán adnak már térképet, vagy majd fejből kell megoldani az ilyen jellegű merre menjek és az hány km feladatot?
-
zsid
senior tag
válasz Qtya123 #12173 üzenetére
Szerintem ennek a kérdésnek afejből történő megválaszolása nem elvárható, biztos kell lennie valami térképnek, vagy google maps..
Azért ezzel kapcsolatban fel merül benne a kérdés, hogy ahány ország annyi féle szabályozás és C kategóriával sem bóklászhatsz akármerre Magyarországon.... oktatják ezt egyáltalán?
Amikor én csináltam az árufuvarozóit akkor is volt ilyen a vizsgában, de akkor még olyan hogy tiltás gyakorlatilag nem létezett. Nem volt olyna infrastruktúra amire át lehetett volna terelni a forgalmat<tRucKdriFteR>
-
csibe1
addikt
"Szerintem ennek a kérdésnek a fejből történő megválaszolása nem elvárható, biztos kell lennie valami térképnek, vagy google maps.."
Szerintem is, kicsit irreális lenne elvárni, hogy fejből vágd egész Európa úthálózatát a távolságokkal együtt.
"és C kategóriával sem bóklászhatsz akármerre Magyarországon"
Itt mire gondolsz konkrétan?" Bármi megtörténhet,még a pók is foghat halat. "
-
Somatom
veterán
-
csibe1
addikt
Értem, akkor azóta jobban utánanéznek, számolnak a távolságoknak+GPS?
#12179 Somatom
Az ilyen verzió mindig egy élmény, nem csak ebben az esetben.
Ha nem találja meg az adott rendszer a címet akkor meg pláne; főleg ha az irányítószám se jön be neki." Bármi megtörténhet,még a pók is foghat halat. "
-
zsid
senior tag
válasz csibe1 #12180 üzenetére
Nem. A 2014-es (?) útdíjtörvény óta nem mehetsz csak autópályán és főúton, a többi nem fizetős útra csak célforgalomban hajthatsz fel, de főutat ott sem keresztezhetsz..
Na most ezt kezdőként GKIn honnan kellene tudni? Oktatják? Ha oktatják a magyart akkor oktatják a többi országét is?
<tRucKdriFteR>
-
csibe1
addikt
"A 2014-es (?) útdíjtörvény óta nem mehetsz csak autópályán és főúton, a többi nem fizetős útra csak célforgalomban hajthatsz fel, de főutat ott sem keresztezhetsz.."
Izé, akkor ezt mégegyszer lehetne, és magyarul?
Esetleg egy kicsit bővebben kifejtve?Anno jópár éve egy kolléga itthoni fuvart kapott Budapestre, vissza a határ közelében, gondolta hazaugrik, plusz 20 km max.
Aztán meg jött a bünti, ezért gondoltam a GPS-es verziót.
Ha jól tudom van (volt) az előrefizetős megadva az útvonalat, meg a GPS-es.
(Olcsóbb, mint kiépíteni országosan a fizetőkapukat)" Bármi megtörténhet,még a pók is foghat halat. "
-
zsid
senior tag
válasz csibe1 #12182 üzenetére
2013 július 1-ig Magyarországon matricás útdíjfizetés volt rendszerben a haszonjárművekre is, de ez csak a gyorsforgalmi úthálózatra korlátozódott. Tudtál venni napi, havi, éves matricát amivel mehettél az autópályákon, a többi útra nem kellett semmit fizetni.
Majd bevezették a fenti dátumon ( most kerestem ki ) a használatarányos útdíjat, amikortól az összes autópálya és főút fizetős lett és a díjfizetés megtett km alapú lett.
Nyilván senki nem szerette volna, ha a teherforgalom egy része a mellékutak használatával spórolna, ezért beleírták a kreszbe ezt:(14) * A nehéz tehergépkocsik e rendelet eltérő rendelkezése hiányában lakott területen kívül csak autópályán, autóúton és főútvonalon közlekedhetnek.
(15) * A (14) bekezdésben fel nem sorolt utakat elengedhetetlenül szükséges távolságban abban az esetben használhatja nehéz tehergépkocsi, ha
a) áruszállítás érdekében az áru fel-, vagy lerakásának, illetve - különleges felépítményű jármű esetén - a felépítményével történő munkavégzés helyszínére vagy helyszínéről;
b) üzemben tartója telephelyére vagy telephelyéről
közlekedik.
A nehéz tehergépkocsi az a) és b) pontban felsorolt helyszínre, helyszínről történő közlekedése során a (14) bekezdésben felsorolt útvonalakról való lehajtás után, azokat egy irányban legfeljebb egy alkalommal keresztezheti.Így mindenki kényszerítve lett a fizetős utak használatára. Míg 2013 előtt az éves matrica 200 000Ft volt egy kamionra, ugyanerre az éves futásra az útdíjam ~12-13 000 000 forintott tett ki. Ennek volt egy érezhető árdrágító hatása is, mert ezt nyilván nem tudták benyelni a fuvarozók.
Nagyjából ma már minden kamionban van egy útdíjfizető fedélzeti eszköz, mert ezzel kényelmesen megoldható a fizetés. Ha nincs - és az elején nem volt - akkor automatából tudtad megvenni az útdíjat ami egy fix útvonalra vonatkozott. Ha attól eltértél és volt ellenőrző jármű/fizetőkapu akkor az instant csekket jelentett. Valami 160 000Ft/alkalom volt az elején ha jól emlékszem. Aztán ezen is változtattak.
<tRucKdriFteR>
-
Somatom
veterán
Jól emlékszel. Ráadásul még a német TollCollect automaták (ezekhez is bőven volt szerencsétlenségem) is űrtechnikát képviseltek a hazai automatákhoz képest. Bár a németben is útáltam, hogy csak a lehajtók neve szerepelt, a számuk nem. A Magyar automatákban viszont egyáltalán nem lehetett a térképre bökve lehajtót választani. Egy név bepötyögése még a Magyar ÁBC teljes ismeretében is nehézkes volt.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Az útvonaltervemben kihajtó szám volt megadva, azt kellett összevetnem a Toll Collect térképén levő névvel. El voltam vele egy darabig. Kifelé egyszerű volt, mert hollandba mentem, úgyhogy Suben - Venlo. De, visszafelé néha németből hoztam cuccot. Na, az jó játék volt.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
HoTaZo
addikt
A héten Mórról mentem Ajkára, a móri lerakóm a Zirc felé vezető úton volt, így a folytatást arra tervezte a GPS. Amikor már a második falun mentem át és névtelen útnak írta, amin haladtam, akkor már fohászkodtam, hogy nehogy hatóságba botokkal Zircig, ott már a 82-esre fordulva könnyebben lélegeztem. Remélem, nem jön utólagosan valami bünti!
Somatom: Mi az a "sál"?
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
csibe1
addikt
"Nagyjából ma már minden kamionban van egy útdíjfizető fedélzeti eszköz, mert ezzel kényelmesen megoldható a fizetés. Ha nincs - és az elején nem volt - akkor automatából tudtad megvenni az útdíjat ami egy fix útvonalra vonatkozott. Ha attól eltértél és volt ellenőrző jármű/fizetőkapu akkor az instant csekket jelentett. Valami 160 000Ft/alkalom volt az elején ha jól emlékszem. Aztán ezen is változtattak. "
Igen, azért csak sikerült valahogy itthon is megoldani a dolgot.
Köszi a választ!" Bármi megtörténhet,még a pók is foghat halat. "
-
zsid
senior tag
válasz csibe1 #12192 üzenetére
Sikerült megoldani a dolgot, de szerintem elb@xták.
A jogalkotók sem voltak a helyzet magaslatán, a fuvarozók a helyzet közelében sem így ez az egész útdíjrendszer a későbbi TSM rendszerrel közösen - a Magyar Közút Zrt hathatós segítségével - a belföldi fuvarozásra nézve egy rakás sz@r.Önmagában az elképzelés és az irány jó volt, de a kivitelezés az olyan magyarosan borzalmas...
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz csibe1 #12194 üzenetére
Pontosan. Kis akarással kijárhattak volna - sőt most is kisírhatnának - némi módosítást, így a szabályozás kezdvezett volna a belföldi fuvarozásnak és sok esetben belföldön kisebb költséggel lehetett volna fuvarozni. Mivel ebben az országban minden fontosabb pozícióban rokonok és haverok ülnek, így senkinek, semmilyen oldalról nem jutott eszébe hogy szóvátegye: "halló, ezt lehetne másképp és az nekünk jobb lenne". Sem a fuvarozóknak, sem a megbízóknak, sem a termelőknek...
Ez is csak arra példa, amit gyakran emlegetek: a fuvarozásban dolgozók jelentős része nem ért a fuvarozáshoz, sok esetben a fuvarozók sem.
<tRucKdriFteR>
-
csibe1
addikt
"Ez is csak arra példa, amit gyakran emlegetek: a fuvarozásban dolgozók jelentős része nem ért a fuvarozáshoz, sok esetben a fuvarozók sem. "
Akkor ez is olyan, mint a tipikus büfések a madzsar tengernél; hogy azért csinálom, mert egy nyár alatt jöjjön már össze a rózsadombi vagy akármilyen villa?
Aztán ha mégsem akkor a következő nyáron?" Bármi megtörténhet,még a pók is foghat halat. "
-
zsid
senior tag
válasz csibe1 #12196 üzenetére
Igazából kis túlzással mindenki ezt csinálja otthon, nem? Elég kevés az olyan szakmunkát végző vállakozó/cég aki képes hosszú távon normálisan gondolkodni és a vezetésnek megvannak a kompetenciái a vezetéshez. Azért nincs nálunk a cégtáblákon, hogy XY Kft - anno 1952...
<tRucKdriFteR>
-
csibe1
addikt
Mondasz valamit
Elég érdekes lenne kiírni, hogy ekkor meg ekkor alapítva (max 5-10 év, lehet sokat mondtam); aztán én vagyok azóta az x-edik tulaj; a két ukrán, három román, és négy szerb előző tulaj után.
Amúgy minden szuper, 102%-os madzsar tulajdon ha a rokonok 22 unokáját is beleszámítom" Bármi megtörténhet,még a pók is foghat halat. "
Új hozzászólás Aktív témák
- Bomba ár! Lenovo X1 Yoga 3rd - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" 2K Touch I W11 I CAM I Garancia!
- Bomba ár! Lenovo X1 Carbon G3: i7-G5 I 8GB I 256GB SSD I 14" QHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T450s - i5-5GEN I 8GB I 128GB SSD I 14" HD+ I Cam I W10 I Garancia!
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T14s - i5-10G I 8GB I 256GB SSD I 14" FHD Touch I Cam I W11 I Garancia!
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T490s - i5-8G I 8GB I 256GB SSD I 14" FHD Touch I Cam I W11 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest