Új hozzászólás Aktív témák
-
Somatom
veterán
válasz Mcrazy #11050 üzenetére
Egyszerű. Ha b@szottul ráérek, akkor minek szabálytalankodjak, kockáztassak? Pláne, ha még az üzemanyagon is érdekem spórolni. Sztem ez az alaphelyzet és a kérdés az, hogy ettől miért tér el egy sofőr. Az esetek túlnyomó részében vmilyen céges érdek az ok, vagy egy megfelelő pihenőhely elérése. Egyikről sem a sofőr tehet.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
-
csibe1
addikt
válasz Somatom #11051 üzenetére
"Az esetek túlnyomó részében vmilyen céges érdek az ok"
Igen, például a balfasz diszpó aki szerint termin van, reggel 6-ra mindenképpen ott kell lenni. Aztán amikor odaérsz kiderül, hogy 8-kor nyitnak, és már ketten amúgy is vannak előtted.
Ez a cég szerint nem baj, majd teszel fel mágnest ha kifutnál a munkaidőből, mert holnap reggel szintén időre érj oda máshova, és addig is haladj valamit. Üzemanyagtakaékosság címén meg le van korlátozva 85-re a sebesség, hogy jó legyen.
Aztán vagy felteszed (ha még lehet) vagy nem.
Amúgy az ilyesmivel nem árt vigyázni hol csinálja az ember, mert ha valamelyik pl. német kamionosnak gyanús lesz, hogy mutyizol a kamionon simán rádhívja a rendőröket.
Pár éve addig csesztettek pár kollégát, hogy lerakodás után menjenek már át 3 kilométerrel odébb a felrakóra, hogy feltették a cuccot aztán gyia.
Nagyjából félúton rendőr, kártyakukk és bukta.
Egy szerencséjük volt, hogy ez Bukarest környékén volt, megúszták 800 pénzből.
Ezt máshol nem tudták volna így elintézni.(#11052) Mcrazy
"A sofőr pedig addig nem szól, ameddig 5-600 eurónyi bírságot be nem gyűjt. "Az a limit a sofőrkiskátéba, 500€ alatt szó nélkül csekkolunk?
(#11055) FPSTunker
A szlovákok is ilyenek, volt olyan cég ahol egyiküket csesztették, mind az öten felmondtak.
A főnökség meg nézett, hogy ezt most miért.[ Szerkesztve ]
" Bármi megtörténhet,még a pók is foghat halat. "
-
őstag
válasz csibe1 #11056 üzenetére
Arra gondoltam, hogy ameddig 25-35 euró havonta egy bünti, addig sokan csak bólogatnak, havi 5-600 már nem a bólogatós összeg es a cég sem fizetné ki szívesen. Nem kívánom senkinek sem büntit, de csak a sofőrök bírságolásaival érhető el a cégvezetés gyorshajtás tekintetében.
Üdv: Mcrazy
-
Somatom
veterán
válasz #49155328 #11055 üzenetére
Ezt konkrétan tudom. Jött vmi kósza főnöki gondolat, hogy az egészet kiszervezik. Azt vettük észre, hogy egyszer csak lett 4-5 lengyel kollégánk, meg plusz egy lengyel diszpós az irodában. Kb. két hónap múlva ezek ugyanilyen varázsütésre eltűntek. Vajon, miért?
csibe1:
Sajnos, nálunk is ez a szitu. Meg lehet csinálni szabályosan a melót, de nagyon észnél kell lenni. Helyismeret és rutin nélkül felér egy pszichés terhelésteszttel (ezt egy olyan mondta, aki nemrég került hozzánk ). Nagyon könnyű hibázni. Szegény Chop is egy olyan piti dolgon csúszott meg, ami egy másik cégnél fel sem tűnne, nálunk meg napokig nem tudta utólérni magát. Ezt nem lenne szabad engedni.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz KAMELOT #11059 üzenetére
Engem pár éve 120 -as korlátozásnál 15 Euróra büntettek 89 -ért. Stuttgart -nál villant a fix kamera (amatőr hiba). Az volt a papíron, hogy nekem ott 80 a megengedett, 86 a tolerancia. Ha jól tudom, akkor idén januártól emelték a tételeket.
Vagy, pl. a francia A35 -ön és A36 -on vannak 3,5t fölött 80 -ra táblázott szakaszok kamerákkal, amik 82 -nél már villannak.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
csibe1
addikt
válasz Mcrazy #11057 üzenetére
Így már értem. Amúgy meg 40-50€-ért még nem nagyon sikítozik senki ahogy mondtad,
de a tízszerese miatt lenne balhé rendesen.(#11059) KAMELOT
Az Euro5-ösöket igen. Szerinted miért vannak még némelyik cégnél ilyen kamionok.
Amúgy meg nem kell mágnes, az Euro6-osoknál is meg lehet oldani.(#11058) Somatom
Ez a baj, hogy ennyire ki van centizve, mert akkor muszáj mindig mindennek majdnem percre pontosan sikerülnie különben egy hétig csúszdán vagy. Aztán bármi lehet, baleset, stau, építkezés; és megette a fene az egészet, hiába igyekeztél.
Nem csoda ha páran stresszelnek emiatt, főleg az elején." Bármi megtörténhet,még a pók is foghat halat. "
-
Somatom
veterán
válasz csibe1 #11062 üzenetére
No, igen. Chop is röhögött, amikor mondtam neki, hogy amikor én vártam a papírokra annál a cégnél, ahol ő is rakodott, akkor néha meggurítottam előre/hátra az autót, hogy ne legyen meg a 30 perc pihi, mert így a 15 -re csak 30 -at kell majd kivennem, de ha ott letöltöm, akkor 45 -öt, ami 15 perc mínusz. Svájci rakodásnál 15 perc, aztán a határon, a vámolásnál a 30. Nálunk ilyeneken kell matekozni.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
őstag
válasz KAMELOT #11059 üzenetére
Melyik országban van 80km/h?
Na ezt nem gondoltam volna, hogy egy "ezeréves" kamionos kérdezi meg.
Én meg csodálkozom, hogy a kollégák többsége miért megy Ausztriában autóúton 68-72-vel 80-85 helyett. Hát valószínüleg azért, mert annyira tájékozottak. Szerintem azért az elvárható, ha valaki egy idegen országban vezet - teljesen mindegy, hogy személy vagy teherautót - akkor tájékozodjon az adott országban a rá vonatkozó sebességhatárokról.
Addig is itt egy tájékoztató jellegű oldal.(#11062) csibe1 "Amúgy meg 40-50€-ért még nem nagyon sikítozik senki ahogy mondtad,
de a tízszerese miatt lenne balhé rendesen."
Pontosan! És egy példa hozzá hogy a cégvezetők is érzékenyek, ha őket is érinti a bűnti:
Amikor a mostani cégemhez beléptem (nem fuvarozás a fő profil), akkor kérdeztem a főnököm, hogy "Mikor volt utoljára a tachográf kiolvasva?" na ez a kérdés úgy érintette, mintha azt kérdeztem volna, hogy "Mikor mentetek haza utoljára gyalog". A válasz mindekttőre ugyanaz volt.
Mondom neki, hogy csak óvatosan, mert ezért nem a sofőrt büntetik, hanem a céget és 400€-tól kezdődik. Na azóta jobban tudja, hogy mikor van a kiolvasás ideje, mint én.Még1: Korábban mondta a főnök, hogy ne foglalkozzak azzal, ha kicsit túlsúly van, mert a cég kifizet mindent. Erre mondtam én, hogy amelyik birságot én el tudom kerülni, azt el is fogom, és nem kell a cégnek fizetni, mert nem vállalom be.
[ Szerkesztve ]
Üdv: Mcrazy
-
KAMELOT
titán
válasz Mcrazy #11064 üzenetére
Jól tudom, hol van 80. Zsaru ilyenért csak akkor fog baxogatni, ha tényleg gyökér akar lenni.
AT, DE, FR mindenki 90 csak a keleti blokkosok UA, LT, LV meg ilyenek, meg akik spórolni akarnak.
Hűtős, dachser és társaival nem foglalkoznak. Inkább a ponyvásoknál lehet baxogatás, de főleg a 24h xarokat meg a pihenőt nézik be e tartod.
Most volt kontroll nekem bécsben.
Minden okés, kivéve 10:23h vezetés és +40min munkaidő túllépés. Ticketet mutattam aszondja rendben van. 4 hét 13100km úgy hogy nem hajtott senki. Utolsó 2 heti vezetés 82h 42min.
Még a 90-et ki se vezettem. Kicsit matekozni kell ennyi a tudomány!V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
őstag
válasz KAMELOT #11065 üzenetére
Nem akarok vitázni, de ezt Te írtad: "Miért kéne fizetni, hogy 90-el mennek a kamionok?
Annyi van megengedve!"
Szerintem meg egy nagy lófax van megengedve a 80-as országokban, de nem a 90.
"Gps tachot meg lehet köszönni a keleti szélhámosoknak." és a 90-95-100-asoknak, nekik nem?
Nem akarok vészmadár lenni, de ahogy Somatom is írta, a gyorshajtások szűrése lesz az elsődleges a GPS es tachok terjedésével, majd gyakori lesz a gyorshajtások miatti parkolóba kirángatás. Nem kell majd a fix traffikat figyelni. Bármikor lecsaphatnak és mivel a tacho egy hitelesített sebességmérő is egyben...
Azt már csak úgy megmelítem, de kívánom, hogy soha senkivel ne történjen meg.
Ha egy baleset résztvevője vagy és 90-95-el mentél az adott szituban egy 80-as országban, akkor nem lesz az az ügyvéd, aki kiszed onnan.Üdv: Mcrazy
-
KAMELOT
titán
válasz Mcrazy #11066 üzenetére
1. 80-ast leírtam fentebb és az úgy is van.
2. Gps meg azért lesz, hogy tudják ellenőrizni haza e ment a kamion. 90 felett nem jár senki.
92 valójában teli 90.
Persze vannak kapcsolós keletiek, de azokat csak régi kamionokba tudják tenni. Újnál nincs lehetőség, sok az elektronika.Csibe: eu5 nem mindegyiknél lehetett. Magnum már kerámiás volt. Eu6 egyiknél sem tudsz már mágnesozni.
Zsid: semmi gond. Fentebb leírtam a kontrolt. Ott a bizonyíték, hogyan közlekedek. szabályos keretek között.
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
Somatom
veterán
válasz csibe1 #11073 üzenetére
Hát hogyan? Nekem még a korongos DAF -ban volt ilyen kapcsoló. A tacho pihenőt húzott. Mi lesz a TollCollect automatával? Már a bundások is fizetősek. Az új, GPS -es tachokról nem is beszélve. Pihenőn nem változhat a koordináta, mégis odébb került az autó. Mi történt? Teleportálták?
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
csibe1
addikt
válasz KAMELOT #11074 üzenetére
Igen, és mégis vannak ilyen versenyzők.
(#11075) Somatom
A kapcsolós verzió, eltaláltad.
Gondolom még a régebbi, GPS nélküli cuccoknál működik.
Ezért nem cserélnek valahol, megtartják a régit amíg lehet.
Amúgy azzal is észnél kell lenni, mert ha valaki nem figyel azzal is megbukik.
Néhány éve hallottam, hogy egy céghez bementek a BAG-osok+rendőrök.
A rámpán álltak páran, egyik autót megnézték, kártyát kiolvasták, minden okés.
Utána kártya vissza, és mondták a sofőrnek menjen előre pár métert.
Megvan, kártya ki, megint kiolvasás. A kártyán nem volt nyoma a bemozdulásnak, mert az emberke elfelejtette a kapcsolót visszaállítani, pedig alapból is pihenő ment volna a kártyára.
Aztán, hogy ez véletlen volt vagy valaki felnyomta, passz.
"Mi lesz a TollCollect automatával?"
Mire gondolsz?
Tippem sincs, hogy konkrétan miként oldják meg a bekötést és egyebeket." Bármi megtörténhet,még a pók is foghat halat. "
-
zsid
senior tag
válasz Somatom #11078 üzenetére
A tollcollect adatai alapján tachográfot nem ellenőrizhetnek. Korábban akartak, de valami jogi kifogás miatt ez az ötlet elbukott - pedig ez egyből bukás lenne sokaknak.
Amúgy az új autóknál is van lehetőség az okoskodásra. Tudok pár cégről ahol a vatta új Euro6-os Scaniákba is bekerólt az okosság. Igaz utána volt egy bukta Belgiumban ami mindjárt valami 14 000 euro lett, de így is megéri a cégnek.
<tRucKdriFteR>
-
Somatom
veterán
Ha valami gyanús lesz nekik, akkor elkezdenek kutakodni és előbb-utóbb valahol ki fog lógni a lóláb. Egy időbélyegzős szállítólevél, vagy mérlegjegy, feljegyzés a megállókról, stb.
Kolléga a neutrális fuvarral dőlt meg úgy, hogy a BAG -s a CMR mellé elkérte a kisérőlevelet, ami egyben a mérlegjegy is volt, viszont 120Km -rel odébb levő hely volt a bélyegzőjén, mint ami a CMR szerinti felrakó volt. Onnantól nem volt más, mint az őszinte, beismerő vallomás. Őt nem büntették meg, de sztem a céget csúnyán, mert sokat telefonált a BAG -s a diszpóval, mire a kolléga tovább tudott menni.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
fesii
aktív tag
A sok 80-85-el döcögő aki face csoportba posztolgat, hogy húú ő mennyire ráér órabérbe van mindenki kapja be stb... Az ha esetleg utolér egy 82-vel közlekedőt tisztán látszik, hogy tiszta ideg a faszi. Árkon bokron át de akkor is ő megelőzi. Ez most hogy van?
Ha esetleg felemelnék 100-ra a limitet akkor ugyan úgy továbbra is 85-el menne mert neki az vált be a fogyasztás miatt vagy akkor 95-el közlekedne csak, hogy sz@passuk a népet azzal a minusz 5-el.
Általában ez még nem is akaszt ki annyira azért én sem sietek.
Viszont az aki tempomat nélkül megy és 70 meg 90 között bolyong. Azt inkább ide nem írom le, hogy mit tudnék csinálni velük. -
Zolás
addikt
Nekem az tetszik, hogy lehagyok egy csomó ilyen ráérős idiótát, és ahogy útépítés, szűkület, akármi van, rögtön a belsőben megy előre, vagy a mentőssávon a kocsik között, mert mégse ér rá annyira. Most ha ráérsz nyolcvannal mindenhol, akkor minek előzöl, amikor nem kéne?
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
Zolás
addikt
válasz Somatom #11085 üzenetére
Csak érd utol az adr-est, még 40 is lesz az a 60. Üzemanyagos tartályost meglátom előttem, és sírógörcsöm van, tudom, hogy plusz 1 óra legalább, mert olyan kényelmesen megy, hogy még az echte német is idegbajt kap tőle.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
csibe1
addikt
válasz Somatom #11085 üzenetére
"Ha azon betartom a 60 -at, arra még a németek is anyáznak mögöttem.
Üdítő kivétel?
Ahogy láttam némelyik német amint észreveszi a táblát pl. építkezés előtt már tapossa is a féket, mintha nem lenne mögötte senki.(#11081) zsid
"Amúgy az új autóknál is van lehetőség az okoskodásra. Tudok pár cégről ahol a vatta új Euro6-os Scaniákba is bekerólt az okosság."
Aki akarja megoldja, és ha nem túl alapos az ellenőrzés akkor megússza.
Ha még a cégnek is megéri, akkor meg csinálni is fogják." Bármi megtörténhet,még a pók is foghat halat. "
-
zsid
senior tag
válasz Somatom #11082 üzenetére
Persze, bukni lehet. Én telefonon végighallgattam ahogy a haverom megbukott a szlovén vámosnál majd 2000 euroért
Én csak azt mondom, hogy Németországban nem használhatják fel erre a tolcollect adatait, jogilag nem lehetséges, pedig ezzel kaszálhatnának.<tRucKdriFteR>
-
HoTaZo
őstag
Kétszer is utána kellett számolnom, mert nehezen hittem el, hogy ma mennyit mentem. St. Pölten-i parkolótól a Siegburg melletti Shell kútig az A3-ason 817km, 9:52 vezetéssel. Még a munkálatoknál is tudtunk haladni.
Fura, hogy google maps 805km mond. Mi adhatja ezt a különbséget?Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
fesii
aktív tag
válasz HoTaZo #11091 üzenetére
Szlovenba is gyér a forgalom mint autó mint kamion terén. Szerintem pusztán ennyi az oka hogy szabadságon van mindenki, de a vírus miatt nem mindenki 1000km-re indul meg hanem max a “környéken” futkoz. Plussz amikor beütött a vírus mindenki haza futott egy hónapra így most nem megy mert 2honapja volt otthon meg mindenki hajtja a lóvét hátha újra leáll minden.
Szerintem ennyi az oka a mai gyorsaságodnak. -
Somatom
veterán
Na, elsejétől megint jön a karanténos határzár. Kíváncsi leszek, hogy most mit találnak ki ránk. Másodikán megyek ki egy hathetesre. Úgy látszik, hogy megint jól időzítettem a hosszúzást, de most nem szeretnék 10 hetet maradni, mint tavasszal.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
HoTaZo
őstag
Srácok, holnap még tart a nyári korlátozás a németéknél?
A3-ason mennék.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
Somatom
veterán
válasz HoTaZo #11099 üzenetére
A tiltott szakaszokon reggel 7 -ig és este 20-22 között.
EZT találtam a BAG oldalán.
Találtam egy Google Térképet is.
Honnan, hova mennél?[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Új hozzászólás Aktív témák
- Diablo IV
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kolondrum: BBM Enterprise - End-Of-Life-Notice - 2024.11.01
- Ukrajnai háború
- Ennyibe kerülnek a Huawei Pura modellek Európában
- Kerékpársportok
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Fotók, videók mobillal
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Autós topik
- További aktív témák...