Új hozzászólás Aktív témák
-
chop
őstag
válasz KAMELOT #10650 üzenetére
Nem nagyon volt valasztasom, ha azt mondom, hogy nem megyek, akkor meg a vegen kitalaljak, hogy visszatartjak a penzemet, meg akkor odacsinalok, ahonnan enni kaptam, blabla.
Beleszaladtam a kesbe, ez van. Gyanus, hogy szimplan rosszkor voltam rossz helyen. Eddig ezenkivul egyszer fogtak meg, nemetben magas volt a pot par centivel, az 20 euro volt. Ha atlagoljuk, akkor 130 euro kontrollonkent. Jo tarifa.
-
zsid
senior tag
válasz KAMELOT #10650 üzenetére
A kocsiban van sebességhatároló és általában senki nem tart fegyvert a fejedhez, hogy lejtőn gurítsd... nem értem ezt a "fizesse a cég" logikát. Abban az esetben ha úgy szegődik oda a sofőr, hogy elvárás a két kártya+mágnes és bevállalja ő is és a cég is az nyilván más szitu.
chop: A tachográfot csak akkor kell leokéznod, ha a folyamatos sebességtúllépés meghaladta a 60 másodpercet. De a tachográfod minden egyes másodpercet számol és ezeket összeadva írja ki a szalagra. Ha VDO-d van ( gyanítom stoneridge, az szokta így kiírni ) akkor te is ki tudod nyomtatni a V-diagramot, amin látszik mikor mennyivel mentél, ha tübb mint 90km/h-s akkor... A készülékből 1 évig utólag is bármikor kiszedhető az adott napi sebességdiagram.
Nekem volt olyan, hogy pénteken siettem haza és ahol lehetett eresztettem. Úgy sikerült 35 percet 90km/h felett menni egy 10 órás vezetésben hogy nulla gyorshajtást regisztrált be a tachográf. Utólag kinyomtatva még meg is veregettem a saját vállamat<tRucKdriFteR>
-
chop
őstag
Naigen, nem vettem a GKI-t es meg figyeltem is, viszont errol nem tudtam. Az volt meg, hogy 1 percet meghalado sebessegtullepest regisztral a tacho, azt viszont nem, hogy percen belul is regisztral.
A sebesseghatarolo sajnos nem er semmit, mert en nem azert hajtok gyorsan, mert nyomom neki, hanem azert, mert a tempomat tulguritja a gepet es mire eszreveszem, hogy tul gyorsan megyek es rafekeznek, addigra rairja a kartyara. Most ez kifejezetten szopas, mivel regi DAF-fal vagyok es ennel alapertelmezesben 7 km/h a kulonbseg ameddig engedi belassulni, illetve tulgurulni (az ujaknal le lehet ezt venni 3-ra, de en 5-on szoktam hagyni), ami azt jelenti, hogy felrakom 85-re es ha nem allitom at minden inditasnal (es sajnos van, hogy elfelejtem), akkor 92-ig engedi gurulni es ekkor jon a gyorshajtas. Most levettem 82-89-re, erre meg villognak mogottem a buzik...
Mondom is, hogy mit jelent a DAF-ok kozotti kulonbseg a gyakorlatban: ket het alatt lett 5 sebessegtullepesem, mikozben korabban 9 honap alatt 2.
Eddig annyira nem foglalkoztam vele, mert nem tudtam, hogy ennyire vastagon fog a ceruza, de ez igy tenyleg nem vicces.
[ Szerkesztve ]
-
KAMELOT
titán
Nálunk nincs 2 kártya, főleg, ha nem akarsz pár hónapot dutyiban tölteni. Mágnes meg csak EU5 fogta a kocsikat. EEV és 6 nár nem.
chop: az a lényeg figyeld a km órát. 30mp még tudsz gurulni utána fékezd vissza 90-re. Volvo... Simán beléfutsz a 110-120-ba is
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
fesii
aktív tag
Hát ez sajnos olaszban elég alap dolog hogy max 90 és egy másodpercig sem több... eléggé harapnak rá úgyhogy ez nem azért történt mer magyar vagy meg stb.... az összeget se mondanám extrémnek.
Ezek azok a dolgok amit egy GKI tanfolyamon nem fogsz megtanulni szerencsés esetben egy kolléga nyomatékosítja benned vagy fizetsz. -
chop
őstag
Hatigen, ez valoban igy lenne, csak most leforditottam a jegyzokonyv indoklasat es abban az all, hogy meghaladta a kategoriara ervenyes maximalis megengedett sebesseget. Tehat nem a 90 miatt buntettek, hanem, mert tobbel mentem, mint 80. HIsz a 90 az semelyik jogszabalyban nem szerepel, mint maximalis megengedett sebesseg.
De javitsatok ki, ha tevedek.
Mindenesetre olaszban gyorshajtasert buntetni kb. olyan, mintha a nemetnek mondana a digo, hogy tobbet kelllene dolgozni, meg jobban kene sporolni....
-
Somatom
veterán
-
chop
őstag
válasz Somatom #10660 üzenetére
Ismerem, az nagyon fincsi kornyek, at Friedrichshafenen tenyleg vundersőn.
Viszont nemetben nem villognak meg dudalnak mogotted, hogy menjel. Mai eset: az A14 Pescaratol felfele full tereles es sok helyen teherauto 40. Belassitok 50-re, azonnal dudal, villgo, elozne az idiotaja. Tudom, ne foglalkozzak vele, de ez nem eletszeru...
[ Szerkesztve ]
-
chop
őstag
Ma direkt vigyaztam ra es amint 90 fole gurultam, azonnal belefekeztem (82/89-re volt allitva a tempomat) Ennek ellenere sikerult 3 percet 90 folott haladnom. Ennyit errol. Biztos vagyok benne, hogy ha tetszoleges 2 napot nezunk, akkor barmelyikunknek lenne ilyenje.
A szarhazi nem ellenorzott, hanem meg akart buntetni. Mielott beszallt, mondta, hogy allitsam at a nyelvet olaszra, beult es csak a jarmusebesseget kerte le. Semmi mast. Tudta nagyon jol, hogy ezzel barkit megfoghat.
-
zsid
senior tag
válasz KAMELOT #10656 üzenetére
Nem azt mondtam, hogy nálatok van. Azoknál a cégeknél ahol van ott vannak erre kötelezve a sofőrök és ott menni is kell. Tudok olyan cégekről ahol a kapcsoló mellett meg van emelve a sebességhatároló is és át van írva a tachográf, hogy ne rögzítsen gyorshajtást. Simán veretnek 95-98-at tempomattal azok a nyergesek
chop:
Nem kell venni a GKI-t, elég ha olyan helyen csinálod ahol csak a kötelező hülyeségeket oktatják le, a többi munkához szükséges infóról meg basznak legalább egy szót szólni...
Azt nem tudom, hogy ha fölégurítod olyankor hogy összeges a nyomtatáskor. A szalagon csak percet ír, másodpercet nem, nap végén nyomtatáskor lehet nem tudja máshogy összeadni a részidőket csak megkezdett percként.Az olasz és a gyorshajtás - meg a szabályosság - egy igen érdekes kérdés. minden ország számára adott a lehetőség, hogy csak belföldi forgalomban közlekedő járművekre eltérő szabályozást alkosson. Ezért lehet az olaszoknál 12t alatt 100-zal száguldani, ezért vannak külön jelölve a belföldes és nemzetközis autók és ezért is elnézőbbek a sajátjaikkal. Ez igazából fasza, mert az otthoniakat nem szopatják annyira. Ezt mi is megcsinálhattuk volna pl a tengelysúlymérés bevezetése előtt és akkor nem a belföldes autókat szivatnánk, de ehhez mi nem vagyunk elég okosak.
Amúgy büntetni akart ja, te meg magaslabda voltál, mint az összes többi. Ez ugyanolyan amikor otthon baszogattak az izzókészletért meg az EÜ csomag miatt, meg kivesz hogy nem irányjelzőzött... Amíg úgy dolgozunk, hogy a 80 helyett a 90 az alap addig ezeket le kell nyelnünk.[ Szerkesztve ]
<tRucKdriFteR>
-
őstag
válasz KAMELOT #10667 üzenetére
Az a gond, hogy V-diagram alapján 28 napra visszamenőleg bármelyik ország rendőre megbüntethet. Kivéve, ha már egyszer fizettél érte. Ezért a büntetést igazoló papírt 28 napig érdemes magadnál tartani. Olyasmit is olvastam, hogy a Tachonak az illesztési jegyzőkönyvön fel van tüntetve a hibahatára ( bevallom, még sosem néztem), amit a büntetésnél figyelembe kell(ene) venni a rendőrnek.
chop: ha van Macrodroid automatizáló a telefonodon, todok a sebesség jelzésben segíteni. Én is használom.
[ Szerkesztve ]
Üdv: Mcrazy
-
fesii
aktív tag
Ez csak elméleti szint persze, de kimondja meg hogy 20 nappal ezelőtt nem Szlovákiában közlekedtem ahol 90 a megengedett és egy 93-95 azért nem egy extrém sebességtúllépés.
Aznapra ez persze nem játszik pl Győr -Barcs útvonalon tőlem is kérdezte a rendőr hogy hol találtam én a környéken autópályát hogy 90-el mentem a nap nagy részébe.
Lehet én vok tudatlan de v-diagrammot nekem nem sikerült kinyomtatni gondolom csak bizonyos típus tudja. Nálam is csak azt írja ki hogy hány percet vezettem bizonyos sebességen pl 80-90 között.[ Szerkesztve ]
-
HoTaZo
őstag
Sziasztok!
Hát eljött a nap, holnap, 2½ hónap után, újra nemzetközibe tudok menni. A, néhány Senec, Novaky (SK) rakodást nem tekintem annak. Már kezdtem unni a magyar le-felrakókat, anyagilag se éri meg.
Remélem, hogy tudnak is minket kint tartani! Különben, kénytelen leszek váltani.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
Somatom
veterán
válasz KAMELOT #10679 üzenetére
Kétlem, hogy az asszony, meg a gyerek is hozzászokna. Lássuk be, hogy az nem is lenne normális! Nemrég voltam két és fél hónapot, de az egy speciális helyzet volt. Talán 3/2 hét lenne a max., amit tartósan bevállalnék. Egy hét otthon nekem kevés, annyi alatt nem tudnék feltöltődni. Kell a két hét.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
KAMELOT
titán
válasz Somatom #10684 üzenetére
Pontosan ezért csodálkozom, hogy ez a Tápospesti, hogy is van otthon minden nap.
Reggel 4-5 kel fel aztán 7-re munka, durván este 19.00-kor otthon van. Mikor pihen ez?
Eszel, fürdés aztán 21 óra. Mehetsz aludni.
Hulla vagy és xart adnak. Totál nem éri meg.
Készülődés, utazás a munkába is fárasztó.Hotazo: heti a legjobb és kapsz 2500-2700€ hétvége szabad. Nálad nem opció, család végett.
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
KAMELOT
titán
válasz HoTaZo #10688 üzenetére
Itt jön az, hogy nyugat. MO ilyen nem lesz. Minden hétvégén otthon vagy akkor adnak 1400-1700€.
Otthoni viszonylatban az szerintem jó. Azért a francia árakat is kell nézni. Fogorvos, lakás stb. Az nem olcsó.Somatom: írd be YT aztán nézheted, hogy kínlódik
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
HoTaZo
őstag
-
KAMELOT
titán
válasz HoTaZo #10695 üzenetére
Hiába az emelés, ha más is emelkedett.
Otthon kell megtalálni az optimálisat.Somatom: pont ezen gondolkoztam, hogy minek erről a semmiről videó. Megy ide oda lerak felrak. Ugyan ez a többi is. Semmi értelmes dolgot nem mondanak. ST22 az meg össze vissza beszél megint. Szerintem már megzavarodott
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
HoTaZo
őstag
válasz Somatom #10697 üzenetére
Hát, ez hosszú történet. Úgy volt, hogy ott alapítunk családot, aztán más gondolata lett az én szöszimnek, én meg engedtem... Szerintem is jobban élhetnénk ott, de párom sose érezné otthon magát ott. Meg KAMELOTnak is igaza van.
Aztán, ki tudja, hogy mit hoz a jövő? Képesek addig feszíteni a húrt a kizsákmányolóink, hogy lépnünk kelljen. Igaz, akkor Fortunának is ránk kéne kacsintania.(#10696) KAMELOT : Igaz.
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.