Új hozzászólás Aktív témák

  • #71562240

    törölt tag

    válasz bajnokpityu #33565 üzenetére

    Csakhogy nem arról van szó, hogy kifelé fordításra tervezik, hanem arról van szó, hogy kifelé fordítással lehet ellensúlyozni a félig sikerült tervezést.
    Ha veszünk egy átlagos, "szokvány" hangdobozt, akkor abban általában egy (vagy több) dómsugárzó vagy ribbonsugárzó szolgáltatja a magasakat, amelynek a közeltéri görbéje-irányjelleggörbéje (és persze a behatárolt konstrukciójú és alakú hangdoboz egyéb tulajdonságai) predesztinálják, hogy az tud optimális lenni a hangdoboz szempontjából, hogy a hallgató személy füle felé nézve szolgáltasson optimális frekvenciamenetet (ergo színpadképet). Kicsit sarkítva, de ki merem jelenteni, hogy sohasem úgy tervezik a "szokvány" hangdobozt, hogy párhuzamos állásban (azaz "kifelé fordítva") legyen optimális a frekvenciamenete (ergo színpadképe), hanem adott esetben úgy sikerül. Az úgy sikerülés elsősorban annak köszönhető, hogy az adott karakterisztikájú és érzékenységű hangszórókat valamint a keresztváltót (és a hangdobozméretezést) az egyéb szempontok miatt nem sikerült úgy "összerendezni", hogy a füled felé nézve adjon a hangdoboz optimális frekvenciamenetet (ergo színpadképet). Tehát adott hangdobozok esetében a kifelé fordítás szükséglete nem (sohasem?!) a tervezés célja, hanem a tervezés hibáinak ellensúlyozása, azaz bizonyos mértékig pótcselekvés. Ha a leírásban azt javasolják, hogy kifelé fordítsd a hangdobozt, azzal nem a tervezésük célját ábrázolják, mert ilyen tervezés nincs (kivéve a gyevi bírót), hanem az ilyen javaslattal "szőrmentén" bevallják, hogy nem sikerült optimálisan a tervezés. Ez olyan, mintha a monó korszakban azt írták volna a(z egy darab) hangdoboz leírásába, hogy ne szembe nézzen veled az előtted álló hangdoboz, hanem egy kicsit fordítsd el valamilyen irányba, mert úgy lesz optimális a frekvenciamenete.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák