-
GAMEPOD.hu
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
r00r1
aktív tag
Szaisztok, a segítségeteket kérném.
Vettem a Edigitől egy 2012 Nexus 7 refurb modellt. Hétfőn hozta a futár, viszont recseg a hátlap. Utána derült ki, hogy a töltése is rossz (55% ra tudja feltölteni az akksit, és erős tekercshang van jelen töltés közben). Írtam nekik, hogy mivel 72 órán belül jeleztem, így cserélniük kellene. Erre ők, hogy mindenképp ki kell küldeni a szervizbe, hogy tényleg hibás -e. Erről a témáról ezt találtam:
"Amennyiben olyan termékről van szó, amely a az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet mellékletében szerepel, és az igényünket három munkanapon belül érvényesítjük, úgy a forgalmazó nem vizsgálhatja a csere előtt, hogy a hiba oka a vásárlást követően keletkezett-e (azaz például gyártási eredetű) köteles azt nyomban kicserélni.
A Legfelsőbb Bíróság álláspontja is az, hogy a meghibásodott fogyasztási cikket a forgalmazó - három munkanapon belüli érvényesítés esetén - köteles kicserélni (EBH2007.1744)
Az igényérvényesítéshez mindenképp szükséges a jótállási jegy, számla vagy a nyugta, amelyet a vásárláskor a termék mellé kapunk. Az említett Korm. rendelet 7. §-a rögzíti, hogy ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt a forgalmazó nem hivatkozhat arra, hogy a csere aránytalan többletköltséget eredményez számára. Csupán egy feltételt ír elő az érintett termék cseréjéhez a Korm. rendelet, ez pedig nem más, mint hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza. Azaz például egy mosogatógéppel nem lehet mosogatni.
Ilyen esetekben a forgalmazónak tehát nincs választási lehetősége, mindenképp cserélni kell, ettől eltérni nem lehet. "
"A Korm. rendelet 7. §-a kivételes szabályt tartalmaz arra az esetre, ha fogyasztó a vásárlástól számított három munkanapon belül érvényesíti jótállási csereigényét. Ezen rendelkezés abban jelent kivételt a GKM rendelet 4. §-a alól, hogy a csereigény három munkanapon belüli érvényesítése esetén a forgalmazó nem alkalmazhatja a GKM rendelet 4. §-ának (1) bekezdését, vagyis nem választhatja az áru kijavítását, hanem köteles a meghibásodott árut - amennyiben van ugyanolyan árucikk a forgalmazónál - előzetes vizsgálat nélkül azonnal kicserélni."
Illetve ez. Ma érkezik a futár, ha nem hoz cserekészüléket- ami sztem jogosan megillet- akkor is elállhatok a vásárlástól, ha már náluk van?
Mert a vevőszolis azt mondta, hogy muszáj (??) megvizsgálniuk a gépet (1-2 hét), utána kaphatok csak egy újat...Válaszotokat előre is köszönöm!
Új hozzászólás Aktív témák
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5
- Bomba ár! HP EliteBook 830 G6 - i7-8G I 8GB I 256GB SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Bomba ár! Dell Latitude 5580 - i5-G6 I 8-16GB I 256 SSD I 15,6" FHD I HDMI I CAM I W10 I Garancia
- Bomba ár! Dell Latitude 5490 Touch - i5-8G I 8GB I 256SSD I 14" FHD Touch I Cam I W11 I Garancia!