-
GAMEPOD.hu
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
hello28
aktív tag
Szia
Szoval vettem 1 telefont webshopon keresztűl!!
Megerkezett a telo gyari hibas!!
Vissza vittem majd közölték mivel webshopos adjam fel postán , es kuldjem vissza!!
Erre mondtam nem ,majd azt mondtak hogy a 14 napos visszatörlessel átveszik a telot!!
Ez azt jelenti hogy előfizetes ,pénz vissza utalás stb stb olyan mintha nem is vett volna telefont!!
Ez kb 3 4 hét,és ha vissza állt minden vehetek keszuleket!!!
Telefon keszlet hianyos ezert nem tudom mikor jutok telefonhoz!!
És a lényeg hogy megse emlitettek a 3 napos cseret rá se nézett hogy van e ilyen keszilek raktaron!!!
Majd masnap felhivtam a szamukat reklamacio kivizsgálták hamar!!jol jártak el es nincs állitolag webes rendelesnél 3 napos csere!!(Telekom)
Szoval van errre rendelet hogy de igenis van vagy akarmi szabály??
Várom segitsegeteket!!
Koszonom eloreis -
hello28
aktív tag
válasz Attix82 #12801 üzenetére
Szia
Nekem az lett volna jo ha nincs azonnal akkor vissza adom a telot majd jelentkeznek hogy van e bemegyek érte!!
De nem ők ugy ahogy van visszatoroltek mindent es kezdhetem elöröl valamikor a rendelést ujbol mert átfutás 1honap plusz csak elorendelni lehet tehat igy min 1,5 honap mire telohoz jutok!! -
bullseye
addikt
válasz hello28 #12803 üzenetére
A 3 napos csere tudtommal mindenre vonatkozik, és a kiszállítás igazolt időpontjától él.
Az, hogy visszavitted a cégnek ahonnan vetted, teljesen szabályos, garanciára is, és elállásra is
De utóbbit az előfizetés kissé megbonyolíthatja.'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%
-
doki026
tag
sziasztok
nekem egy olyan kérdésem lenne hogy találtam itt a ph egy laptopot ami tetszik meg az ára is jó csak az a bajom vele hohy a gép 5hónapos deviszont a garancia papírjai nincsenek meg és a tulaja azt mondta hogy a garipapír nem fontos anélkülis lehet gariztatni ha valami baja lenne , ez téleg ígyvan azt szeretném megtudni ? egyébként egy hp laptopról van szó -
Atapi
senior tag
válasz doki026 #12807 üzenetére
legalább eredeti nyugta/számla kellene a gépről, hogy igazolva legyen az eredete és a vásárlás ideje. ha ezek egyike van, akkor elvileg jótállási jegy nélkül is intézhető a javíttatás.
ezek hiányában is dönthet úgy a hp, hogy sorozatszám alapján javítja jótállás keretében a gépet, de nem kötelezhető erre a magyar jogszabályok szerint. a dolog másik része, hogy én nem bíznék meg egy olyan eladóban, aki egy ilyen értékű műszaki cikknél arra nem veszi a fáradtságot, hogy megőrizze a papírjait. ha egyáltalán voltak papirok persze, mert számla nélküli értékesítésnél vagy lopott cuccnál nyilván nem is készül... -
optikus
senior tag
-
optikus
senior tag
válasz doki026 #12810 üzenetére
hat eredekes az indok. garis laptop papirok nelkul, az nekem ez ezer eves ph tagnal se jelentene semmit, ott biztos valami nem kerek. persze ha az ember nagyon akar valamit plane ocsert akkor a szalmaszalba is belekapaszkodik hogy igazolva lassa a jo vetelt...
Buy books not gear.
-
asdf_
veterán
válasz doki026 #12810 üzenetére
Az tök mindegy, mikori motoros, alapesetben nincs számla=nincs garancia. Az, hogy esetleg a gyártó gyári szám alapján majd garizza, az más történet, én erre nem építenék. Nem mellesleg, ha esetleg úgy alakulna, hogy vételár visszatérítésére kerülne sor, számla nélkül megint nehéz lesz megmoccanni.
-
ingalls
senior tag
Sziasztok!
Mit gondoltok, lehet bármi esély arra, hogy cseréljék a szervizbe küldött 280x-em egy újra, ha a hűtőjével van baj? Vagy csak a hűtőt cserélik? Mi a tapasztalat erről?
Üdv:
Máté -
313313
addikt
válasz hello28 #12808 üzenetére
Iphone az külön macerás. 3 napon belüli cserénél is olykor várni kell, nem egyből adják. Egy erősen új/készlethiányos készüléknél, lehet így jártál a legjobban.
HP 250 G5, Creative Surround 5.1 USB, Genius 5.1 Home Theater 5000, Kona Blast Deluxe + Shimano LX, Torpado T2000 + Campagnolo Veloce, Motorola Edge 30 Neo 8/256GB
-
aftercooler
aktív tag
Sziasztok!!
Mit lehetne tenni?
Vettem egy hónapja egy tab4-et, másnap meg is küldték (pénteken) de hibás volt, így fel is hívtam őket rögtön, azt mondták, hogy küldenek egy futárt érte az majd visszaviszi, ők megvizsgálják és eldöntik, hogy kinek a hibájából rossz a készülék.Mondtam, hogy ok.
Csak nem jött a futár, akkor hívtam őket hogy mi lesz.
Azt mondták, hogy hívjam a futárszolgálatot és kérdezzem meg, mert ők már átadták nekik a visszáru kérést. Felhívtam a diszpécsert ő megadta a szállító számát, aki azt monda, hogy nem kapott ilyen megbízást, hogy vigye vissza tőlem a készüléket, én megkértem hogy akkor azért jöjjön el hozzám és vigye vissza. Rendes volt, eljött és elvitte.
Rá 4 nappal hívtam őket, megint én (nem ők) hogy miújság.
Azt mondták, hogy gyári hibás és vagy kicserélik vagy visszafizetik az árát, mondtam hogy akkor legyen csere.
Vártam megint 4-5 napot aztán újra én hívtam őket, hogy akkor mi lesz a készülékkel, mikor jön.
Akkor azt találta ki hogy nincs készleten, de küld egy drágábbat kompenzációként.
Megint mondtam, hogy Ok.
Aztán újabb várakozás 4-5 nap, aztán újra telefon.
Az úriember ekkor azt mondta, hogy az sincs készleten most rendeli majd meg külföldről, ekkor azt mondtam neki hogy hagyjuk és utalja vissza a pénzt.
Elküldtem neki a számlaszámom, még egy 5-6 nap várakozás és semmi.
Megint persze telefon és e-mail, hogy legkésőbb másnapra utalja a pénzt, mert feljelentést teszek.Múlt hét csütörtökön kaptam egy mailt, hogy átadta a gazdasági osztájnak a kérést és ők utalják pénteken.
Most hétfő van de sehol semmi.Mit lehetne tenni, hol kell az ilyet jelenteni.
Fogyasztóvédelem, vagy rendőrség (mert itt már többről van szó, mint a garanciáról szóló vita, szerintem ez már a részükről bűntény).Köszi!!
-
Atapi
senior tag
válasz aftercooler #12816 üzenetére
ha jól értem, akkor webshopról rendelted a készüléket, valamilyen cégtől. ilyen esetben a vételár visszautalására a bejelentéstől számított max 14 nap áll rendelkezésre, így egyelőre legfeljebb rossz kommunikációról, mellébeszélésről, esetleg hanyagságról lehet beszélni, de jogsértés nem történt (legfeljebb annyiban, hogy hibásan tájékoztattak a jogaidról, ami fogyasztóvédelmi kategória). mindenesetre ne hagyd nyugodni az ügyet, ha már egyszer azt ígérték, amit.
szerk: a bejelentés alatt az elállás bejelentését értem.
[ Szerkesztve ]
-
Atapi
senior tag
válasz aftercooler #12818 üzenetére
első körben elektronikusan is próbálkozhatsz: nfh
-
optikus
senior tag
válasz aftercooler #12818 üzenetére
sztem mindenkeppen irasban allj el, mert akkor van valami a kezedben nem pedig ilyen telefonos suketeles.
szerk: gondolom ez is egy olyan ceg hogy nincs semmi se, raktar az nulla max valami nagykeres haver, valoszinulg kp is csak annyi ami a napi sefthez epp eleg, az is a vasarlok altal befizetett elolegekbol. igy aztan minden kiadott penz faj ezert kerulik a visszadast hitegetnek es mellebeszelnek.
[ Szerkesztve ]
Buy books not gear.
-
Attix82
őstag
válasz aftercooler #12816 üzenetére
Írásban elállsz a vásárlástól , és 14 napja van a visszafizetésre.
-
Grande Ale
őstag
Üdv!
Van egy Samsung telefonom, harmadszor romlott el, csereutalványt kaptam. Nem szeretnék még egy ilyen telefont, nem bízom benne, kérhetem vissza a pénzt, igaz? Az Euronics-ban vásároltam, egyébként a készülék 110000 forint volt, most 75000... -
Biznisz Elek
aktív tag
válasz Grande Ale #12823 üzenetére
Ha nem tudják ugyan olyanra cserélni akkor igen. Egyéb esetben nem kötelesek a pénzt vissza adni.
Üdv
▂▃▅▇█▓ eladó domain nevek - bizniszelek.hu ▓█▇▅▃▂
-
Attix82
őstag
válasz Grande Ale #12823 üzenetére
1 éven ha már túl vagy , akkor nem biztos.
-
Attix82
őstag
válasz Grande Ale #12826 üzenetére
Amíg tudják cserélni addig nem lehet más.
-
Biznisz Elek
aktív tag
válasz Grande Ale #12828 üzenetére
Addig nincs jogod a vételárat kérni amíg tud ugyan olyan cserét adni... ezen nem tudom mit nem értesz!?
Az más kérdés a bolt hogy áll a te kérésedhez, de jogilag amíg van cseréje addig cserélhet.
"Hiszen nem az ő kára,a samsungé"
Ehhez neked meg nem sok közöd van, mert nem a gyártóval (nagykerrel) vagy kapcsolatban. És pont az ilyen ügyfelekkel van a baj. Ha azt mondaná, hogy a gyártó (nagyker) csak cserét ad akkor meg Te azt mondanád mi közöd a gyártóhoz mert nem velük vagy szerződésben....
[ Szerkesztve ]
▂▃▅▇█▓ eladó domain nevek - bizniszelek.hu ▓█▇▅▃▂
-
Attix82
őstag
válasz Grande Ale #12828 üzenetére
Eladod és veszel egy másikat.
-
Grande Ale
őstag
válasz Biznisz Elek #12829 üzenetére
Tehát akkor az a legutolsó szempont, hogy nem vagyok elégedett a termékkel? Hááát... Az ilyen ügyféllel van a gond mint én? Könyörgöm, ki van kiért? Nem az ő érdekük az elégedett vá sárló? Ha szívok egy jó háromnegyed éven keresztül egy termékkel,a gyártó csereutalványt is ad, és nem akarok még egy ugyanolyat, akkor én már problémás ügyfél vagyok? Az igen, köszi!
Még annyit, hogy pl. mosógépet vagy bármi mást biztos vásárolhatnék az árából. Akkor miről is van szó amikor a nagykerről beszélsz?
[ Szerkesztve ]
-
Biznisz Elek
aktív tag
válasz Grande Ale #12831 üzenetére
Talán értelmezd amit írtam....
1. Azért mert nem vagy tisztában a jogaiddal nem az eladó szerv a hibás!
2. Te írtad, hogy nem nekik fáj hanem a samsungnak, de ehhez neked semmi közöd! És ahogy írtam, ha a szerviz a gyártóra hivatkozva csere terméket ad akkor meg az lenne a szöveged, hogy Neked nincs közöd a gyártóhoz."Még annyit, hogy pl. mosógépet vagy bármi mást biztos vásárolhatnék az árából."
Ezt te gondolod így vagy a cég ajánlotta fel? Ha nem közölsz minden részletet akkor ne várj neked tetsző hozzászólásokat!
[ Szerkesztve ]
▂▃▅▇█▓ eladó domain nevek - bizniszelek.hu ▓█▇▅▃▂
-
Grande Ale
őstag
válasz Biznisz Elek #12832 üzenetére
Te értelmezd, amit én írtam. Nem vagyok elégedett egy termékkel, amiben a bizalmam is elvesztettem, nem kell még egy. Miért is kényszeríthetne rá egy üzlet erre a termékre? Hogyan is hivatkozhatna csak cserére, amikor egy másik gyártó(!) másik termékére minden további nélkül kicseréli a készüléket? És ez szerinted korrekt eljárás?
-
őstag
válasz Grande Ale #12833 üzenetére
"amikor egy másik gyártó(!) másik termékére minden további nélkül kicseréli a készüléket?"
Ezt gondolod, vagy tapasztaltad?AM4/ Intel 8-12. gen CPU-t, Alaplapot, Tápot, DDR4-t, SSD-t VGA-t veszek!
-
Biznisz Elek
aktív tag
válasz Grande Ale #12833 üzenetére
Csak idézni tudom magam:
"1. Azért mert nem vagy tisztában a jogaiddal nem az eladó szerv a hibás!"
▂▃▅▇█▓ eladó domain nevek - bizniszelek.hu ▓█▇▅▃▂
-
Grande Ale
őstag
válasz fricz19 #12834 üzenetére
Dehogy gondolom... Ilyenről még nem is hallottatok, legalábbis így csináltok. Hogy vásárold le az árát. Ez új dolog. A holdon ilyen nyilván nincs. Mindegy, jó éjt uraim, köszönöm a válaszokat!
Nem cinizmus, hasznosak voltak, csak lehet kicsit nem értjük egymást, vagy másképp látjuk a dolgot.
-
axioma
veterán
válasz Grande Ale #12833 üzenetére
Egyreszt ez me'g nem az USA, hogy mindent a vevoert. Masreszt tenyleg csak ugyanolyan telefon hianyaban van penz vissza, de a szolgaltato ezt eloszeretettel inkabb cserevel bonyolitja, hogy ne legyen vita a husegrol... jogilag az vszinu penz vissza.
Harmadreszt vedd figyelembe, hogy itt nem csak vasarloi szerepkorben levok kommentelnek (azaz a boltos persze hogy azt nezi, hogy a boltosnak mi a varatlan-kenyelmetlen, a vevo oldalat nem (csak a jogszabalyi minimumot, azzal kesz, vege, nem is foglalkozik vele, a torekves kell hgoy meg akarja hogy oldodjon, es szerintuk ez az 1 db eljuttatasban teljesen ki is merul mint eszkoztar.)
-
Biznisz Elek
aktív tag
válasz Grande Ale #12836 üzenetére
Kérdésed:
"Üdv!
Van egy Samsung telefonom, harmadszor romlott el, csereutalványt kaptam. Nem szeretnék még egy ilyen telefont, nem bízom benne, kérhetem vissza a pénzt, igaz? Az Euronics-ban vásároltam, egyébként a készülék 110000 forint volt, most 75000..."Válaszom:
"Ha nem tudják ugyan olyanra cserélni akkor igen. Egyéb esetben nem kötelesek a pénzt vissza adni."Attix82 válasza:
"Amíg tudják cserélni addig nem lehet más."Az első HSZ részlete:
"7. A Ptk. 306. § (1) a) pontja értelmében hibás teljesítés esetén a jogosult elsősorban - választása szerint - kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott szavatossági igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek a másik szavatossági igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatott dolog hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát, és a szavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott kényelmetlenséget. A kötelező jótállásra vonatkozó új szabályozás megfogalmaz egy kivételt e rendelkezés alkalmazására vonatkozóan."Itt nem velünk van a baj!
▂▃▅▇█▓ eladó domain nevek - bizniszelek.hu ▓█▇▅▃▂
-
őstag
válasz Grande Ale #12839 üzenetére
De gondolj bele miért adnák oda az eredeti árát?
Megvetted 110e-ért most 75e.
Jó esetben kerestek 5e Ft-t, de ahhoz, hogy visszaadják a 110e Ft-t bukniuk kell 30e-t.
Ezt se a kisker, se a nagyker nem tenné meg "szívesen" (ahogy fordítót helyzetben te sem).
Főleg úgy, hogy jogilag (és szerintem erkölcsileg is) teljesen helytálló.Esetleg egy olyat megpróbálhatsz, hogy a mostani árában másra csere.
[ Szerkesztve ]
AM4/ Intel 8-12. gen CPU-t, Alaplapot, Tápot, DDR4-t, SSD-t VGA-t veszek!
-
asdf_
veterán
válasz Grande Ale #12833 üzenetére
Segitek:
Fogyasztoi JOGOK sorrendje:
- javitas
- csere
- penz visszaEbben a sorrendben. Ameddig az egyiket tudjak biztositani (rendkivul kacifantos, itt most nem fennallo esetek kivetelevel), addig nem kerheted a masikat, mert neked az a jog szerint nem jar. Teljesen lenyegtelen, hogy te elegedetlen vagy, meg igy meg ugy, a jog szerint neked ez, es ebben a sorrendben jar. Magyarul ha te bemesz a boltba es a csereutalvanyra kapsz egy ugyanolyan telefont ujraindulo garival, mint amit leadtal, akkor egy arva szavad nem lehet, mert azt kaptad, amit a jog eloir, nem karositott meg senki. Az, hogy ez neked nem tetszik, az egyeni szocialis problema, a jog egyelore feljebbvalo az onerzetednel.
Azt persze lehet, hogy te ugy mesz a boltba, hogy ize, nem lehetne-e, hogy egy masik tipust, mert te ebben nem bizol, nem tetszik, kiderult, hogy szar. Ha jofejek, akkor elkepzelheto, hogy a markan belul mas keszuleket le tudjak zongorazni a Samsunggal. De ekkor mar ok a jofejek, es koszond meg szepen, mert olyat kapsz, ami nem jarna. Az, hogy te egyenesen nem Samsungot szeretnel, annak eleg nullakozeli a kivitelezhetosege (teljesen fuggetlenul a tortenettol: egyebirant tetszett volna vasarlas elott jobban koruljarni a temat, hogy mit vasarolsz). -
őstag
válasz Grande Ale #12842 üzenetére
Te miért buknál?
Kapsz egy új telefont, aminek a garanciája is újraindul.
Az, hogy neked ez már nem kell, az a te bajod.Amit megveszel természetes h amortizálódik(ergo buksz).
AM4/ Intel 8-12. gen CPU-t, Alaplapot, Tápot, DDR4-t, SSD-t VGA-t veszek!
-
asdf_
veterán
válasz Grande Ale #12842 üzenetére
Kapsz egy ugyanolyan keszuleket, es egy arva fillert nem buktal. Hogy ez neked nem tetszik, mint irtam, az a te problemad. Jogszeru, innentol kezdve szajalasnak nincs helye.
Penzt pedig -lasd a lista- csak akkor kapsz vissza, ha nem tudnak cserelni.
Mivel arra, hogy mas gyartotol valo keszulekre csereljenek, az egvilagon semmi nem kotelezi oket, ennek alapjan az, hogy mi mennyibe kerul es mennyiben szamolnak be, alku targya. Es mivel ok tesznek neked szivesseget a mas gyartotol szarmazo keszulekre valo cserevel, az alku felteteleit -igy az arakat- nem te diktalod. Ok mondanak valamit, hogy ennyit fizetsz ra, vagy ezt kapod rafizetes nelkul ha ez neked nem tetszik, akkor kapsz egy ugyanolyat, mint amit leadtal, csinalj vele, amit akarsz es end of story.[ Szerkesztve ]
-
Josi
aktív tag
válasz Grande Ale #12842 üzenetére
Már miért buknál 30 ezret? Kapsz egy új telefont. Ja, hogy most az ára csak 75 ezer?
A műszaki eszközök már csak ilyenek, többnyire esik az áruk.''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
axioma
veterán
válasz Grande Ale #12839 üzenetére
Ja bocs, akkor az a szolgaltatos resz nem jatszik. Eredeti ar vissza, HA nincs ugyanolyan. Felteszem tudod, hogy van, egyebkent nem eroltetned. De ha van, akkor tenyleg nincs oka, hogy eredeti kp-t kapj vissza. Lehet, hogy jobban jarsz ha mai araban, velhetoen tudasban hasonlo valamit valasztasz, mar ha ok is belemennek az alkuba. Me'g igy is lett egy ujraprobalkozasod a valasztasra, a ma hasonlot ero telo siman lehet, hogy vasarlasodkor ugyanugy 110e volt.
Egyebkent gondolj bele, ha ugy jottel volna ra, hogy nem tetszik, nem szervizes de teged zavaro hulyesegei vannak, hogy nem vagy epp egy gariban, meg tobbet buknal, mert hasznalt aran es nem a mostani ujon tudnal csereben gondolkozni. -
Indian74
senior tag
Szerintem sincs értelme itt vitatkozni, úgy is a kereskedőnek van igaza, vevö ha megvette a portékàjàt onnantól le van sz..va.
Én is ugyan ebben a samsung cipöben jàrok, remélem a t mobile valamivel korrektebben jàr el velem szemben.
Csereutalvàny kontra nem ugyan az a tipus, én se szeretnék ujból Samsung Galax K Zoom-ot màr kettő is volt nàlam, többet olyan nem kell.[ Szerkesztve ]
NAGYPAPA
-
bullseye
addikt
Talán érdemes lenne megkülönböztetni a jogokat és szívességeket.
A jogaidat követelheted a cégtől, szívességet meg kérhetsz.
Ha megrendült a bizalmad egy termékben a sok javítás miatt, kérheted, hogy inkább adják vissza a pénzt, vagy cseréljék hasonló képességű (kiadású, árú, stb.) de más termékre. Ők viszont erre nem kötelesek. Onnantól megegyezhettek, hogy pl. a mostani árát kapod meg, és költöd amire akarod, vagy egy újabb és jobb de olcsóbb modellre cserélik.
Ezért persze lehet utálni a cégeket, az itteni feltételezett boltosokat, és akár engem is – főleg azoknak, akik ilyen helyzetben simán megtesznek hasonló szívességeket, akármibe is kerül nekik – de attól még nem történik csoda.
'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%