-
GAMEPOD.hu
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
sasa311
veterán
válasz bullseye #6040 üzenetére
A bolton a bizonyítási kényszer, hogy a user tette tönkre a kártyát és nem magától romlott el.
A szervízes Józsi véleménye pedig nem perdöntő, csakis a hivatalos engedéllyel rendelkező bevizsgáló helyek által kiadott szakvélemény az, amit a usernek el kell fogadnia. Már kb. egy éve linkeltem ide az ilyen bevizsgáló cégek listáját (nem csak PC alkatrész, minden egyben).
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
stol
addikt
válasz bullseye #6040 üzenetére
"Sajnos vannak vicces emberek, akik úgy szeretik toppon tartani az alkatrészeiket, hogy garanciaidő -1 hétnél trükkösen megölik, és teljes áras levásárlást akarnak."
Ilyenbe mi is futottunk sajnos. Pechére a kliens egy másik hasonló fórumon előre leírta tervét.
Aztán sikerült is tőrbe csalni, majd a nyilvános írását fogy-védnél felhasználni ellene.
Ebben az esetben a fogy-védelem, a vásárlót marasztalta el, előre megfontolt haszonszerzés jogcímén.A törölközőbe csavart és úgy csapkodott WD raptorról, ami fej-leszakadt lett; a fogy-védelem szerint is, bizonyítható nem rendeltetésszerű használat miatt a jótállást megvontuk.
A WD is bevizsgálta a terméket, melynek SMART-jából, működés közbeni ~7G-s gyorsulási érték volt kiolvasható.Sajnálom, hogy egyáltalán Magyarországon ennek a gondolata is felmerülhet egyes emberekben és emiatt, a rendes vevők szívhatnak, ám ebben a bizonyított esetben törekedni kellett a precedens értékű eljárás lebonyolítására, ugyanis a gyártó, sem aranybánya.
Összességében az eljárás addig többe került, amíg a vevő ennek összes költségét meg nem térítette, mint az eszköz ára önmagában újonnan, de ez számára is egy tandíj volt, hogy evvel nem illik játszadozni.
Egyszerűbb lett volna visszaadni a termék árát és vagy simán elhajtani, de akkor megint eljátsza ezt másik bolttal és esetleg azok nem annyira vannak benne a témában...[ Szerkesztve ]
-
Gyuri27
félisten
válasz bullseye #6086 üzenetére
Fogyvéd. Némi vizsgálódás esetleg birság elég ráhatás szerintem.
Egy 4850 gyorsabb mint egy 5750. Az 5770 van vele partiban.
Illetve a bolt se javitani, se cserélni nem akar. Ezen a ponton szerintem halál jófej a vevő nem ez eredeti vételárat kéri. Hanem a csere kártya árát szeretné levásárolni.Amd - Radeon - Ryzen
-
luciferc
őstag
válasz bullseye #6192 üzenetére
Speciel az én irányomban a boltos felel, mivel vele állok szerződéses viszonyban. Attól, hogy a lánc végén ott van a gyártó, az semmit nem jelent, mert egyrészt vele nem állok semmiféle jogviszonyban, másrészt ennyi erővel a beszállítók egyesével felelnek az alkatrészekért. Mi köze a gyártónak egy hibás kondihoz alapon, nem?
-
-
tlac
nagyúr
válasz bullseye #6281 üzenetére
ok, nem voltam pontos, nyilván nem az összes létezőre gondoltam, elég egy párat kipróbálni és nagy valószínűséggel mondható, hogy a lap rossz, adott esetben
én továbbra sem tartom elképzelhetetlennek, hogy épp a videokártya gyártók szúrtak el valamit
de jah, fárasztó már sok elméleti beszélgetés, nem is gondoltam volna, hogy eddig megyünk
-
luciferc
őstag
válasz bullseye #6397 üzenetére
Én a bolt irányában beszéltem nem egyértelmű jóhiszeműségről.Nem egyértelmű, hogy a vevő sikerrel perelhet-e, hiszen megkapott minden papírt, miért nem intézte ő a gart? Az eladó csak szívességet tett azzal, hogy intézte a gart. Szerintem. Az eladó (a fórumtárs) nem fogyasztói szerződés keretében adta el a cuccot.
-
aktív tag
válasz bullseye #6397 üzenetére
Mivel magánszemély vagyok és egy használt terméket adtam el számlával, garanciával amin rajta volt a tápegység ára feketén-fehéren így engem ez ügyben semmiféle felelősség nem terhel. Kb egy hónapot használtam majd meghirdettem a tápot a PH-n amit később tőlem megvásároltak és ennyi. Az hogy én ezzel a dologgal foglalkoztam, utánajártam bár nem lett volna a kötelességem mégis megtettem. Ha minden kötél szakad akkor kifizetem a srácnak a vételár felét pedig erre sem lehetne kötelezni. Maradjunk annyiban hogy kevesen tennék ezt meg.
-
aktív tag
válasz bullseye #6400 üzenetére
Nem a haverom volt a vásárló, és ha ez velem törttént volna akkor nagy eséllyel az így jártál választ kaptam volna az eladótól. Van egy kis társaság akik személyeskedni járnak fel erre a fórumra mint pl te is, és vannak akik használható jogi és fogyasztóvédelmi tanácsokat adnak próbálj meg légyszives objektív maradni. Előre is köszönöm.
-
luciferc
őstag
válasz bullseye #6417 üzenetére
Ha egyik sem megy akkor is elég szólni, hogy más, árban megfelelő cserepéldányt adnak, vagy pénzt vissza.
Az ég áldjon már meg téged is. Nem elég szólni. Mi a francért másolom be a nyomorult PTK részeket, ha nem olvasod el. Ha nem megy se javítás se csere, akkor a vevő DÖNT, hogy árleszállítás vagy pénzvissza. A másra csere és társai mind opcionális megállapodás kérdése. Ami lehet, az javítás vagy csere, ha ezek bármi okból nem mennek, akkor árleszállítás vagy pénzvissza, de minden a fogyasztó választása alapján!
A hibás táp pedig a garanciafolyamat során végig a fogyasztó tulajdona. Amúgy ha a gyár szétbontotta, akkor hol is a gyár által küldött cseretáp? Mert a fórumtárs elmondása alapján ez nem szerepel a játszmában, pedig ugye megjelenhetne...
A fogyasztó nem lépett vissza semmitől. Ő kijavítást vagy kicserélést kért. Nem tudták teljesíteni, hanem önkényesen megfosztották tulajdonától és megfosztották PTK szerinti választási lehetőségétől.
-
luciferc
őstag
válasz bullseye #6424 üzenetére
Árleszállítást meg jog szerint lehet kérni, hát akkor rajta, de ha a termék egyáltalán nem működik, mi a megfelelő árleszállítás? 100%-os?
Autóknál roncsértékről hallottál már? És ha a táp ugyan most nem működik, de a tulaj tudja, hogy mondjuk 10k-ért megcsinálják neki?
Mondjuk ki, a kisker dolgozói hibáztak (legyünk jóhiszeműek), ezt most a kisker megpróbálja visszafordítani. Csakhogy amíg a vevő nem sértett törvényt, max etikailag támadható, addig a kisker most törvényt sértett. És ha esetleg a kisker már megfizettette a hibázókkal a kárt, akkor a cseretápot most eladja és ő nyerészkedik. Ezt sem tudjuk, nem is állítom. Szóval ezért próbálom pusztán jogi oldalról nézni.
-
luciferc
őstag
válasz bullseye #6428 üzenetére
Te szerintem gyakorlati oldalról közelíted meg, ami nem baj. És egyetértünk, ez már valószínűleg az így járás esete. Ettől függetlenül nem árt tudni, hogy ki mikor hibázott vagy sértett jogszabályt. Ha nem ilyen ordító árkülönbség lett volna a táp értéke és ára között, akkor valószínűleg jobban lehetne jogorvoslatot keresni. De valljuk be, azért egy lopás miatt ismeretlen tettes ellen tett feljelentés lehet, hogy meggyőzné a céget, hogy nem így kellene kompenzálnia magát az alkalmazottai hülyesége miatt. A táp ugyanis valóban eltűnt, a tulajdonosa tudta és beleegyezése nélkül.
-
Gyuri27
félisten
válasz bullseye #6507 üzenetére
Komoly amit irsz?
Az első 25k-s lap is a boltnak 21-23k-ba került. Meg az új is annyiba fog.Tragédia ez az ország. Komolyan mondom.
Mr X: előtted más is leirta mi kötelező és mi illik. Mert mondjuk ki ilyenkor illik elfogadni a cserét, ha talál magának megfelelő lapot.
[ Szerkesztve ]
Amd - Radeon - Ryzen
-
need
addikt
válasz bullseye #6514 üzenetére
kidobtam az ablakon az árát nem beszélve amit eltelefonáltam és elutazgattam...!
vegyenek a készülék árából koporsó szöget..!tegnap délután érkezett meg a doboz így ma tudom majd csak felhívni az ügyfélszolgálatott
D750+Tami 24-70..Nikon 70-200 f/2.8 vrII....Diablo3 Battletag: norennord#2734 Division 2 noren73
-
stol
addikt
válasz bullseye #6521 üzenetére
A gyártó szétborította és mivel: "mellékelve egy levél mi szerint kenési rendélénesség miatt ment tönkre a készülék! Nekem ebben a dologban több furcsa is van...!".... már nem fűzte össze. Úgyis garr. vesztes.
"1. én pontosan úgy és azt az benzin/olaj arányt használtam amit a gyártó előírt..!"
Ellenben a vásárló nem tudja ill. meg se nézte, milyen műszaki paraméterű olajat kevert a motorhoz. (Benzinkúton kapható, oszt jau.)
Igen, a kétüteműnél is vannak olajbeli eltérések, mint a 4 üteműnél sem egy féle olaj kell minden autóba."2. Én amikor először elvittem a szervizbe nem volt benne benzin a szervizes öntött bele majd állítólagosan megjavította de a tankban még mindig az ő benzinje volt amivel kb. 10 percig üzemelt..!"
A kisgép szervizek jó minőségű Husqvarna és vagy Stihl olajat használnak. Valamint, 10perc üresjárástól nem fog még egy szar olajjal sem a hónolás lekopni a hengerről és berágódni a csapágy.
3. pont necces, de ha több száz ilyen esettel találkozik már a szerviz, meg is érthető valahol.
[ Szerkesztve ]
-
Kobe
veterán
válasz bullseye #6595 üzenetére
az ilyen webshoppal sokat nem lehet kezdeni, max messziről kerülni - részemről ez fog történni a jövőben.
Szerencse az, hogy a kis tétel volt a tanulópénz és nem a nagy értékű dolog. A cucc egyébként kontakt hibás volt a kábelezésnél, és szerencsémre meg tudtam csinálni házilag az érintkezőket, de ez akkor sem mentség a távgyógyítás szintű bevizsgálásra, ahol bekapcsolás nélkül megmondta a srác, hogy az pedig helyesen működik, majd erre a "szakvéleményre" alapozva a nálam kb 45 cmrel kisebb, 70 kilóval könnyebb nyikhaj nekiállt kiabálni a pult mögül (kb ott építettem volna be a vitrinbe ahol van).Ettől függetlenül vesztettek egy lojális vásárlót - elég gyakran vásárolok nem kis összegű számítástechnikai eszközt, és nem csak magamnak - de ha nekik a kiskereskedelmi válság közepén nem téma egy visszajáró kuncsaft, akkor majd örülnek máshol a pénzemnek.
-
DeadMeat
veterán
válasz bullseye #6629 üzenetére
Azt mondta a kishölgy,hogy ez mindig is így volt.Az első évben a vásárlás helyére kell vinni,ez a törvény.Az első év letelte után lehet a problémákkal a logitechez fordulni.
Rendeltem egy futárt iponból,meglátjuk mi lesz.Mar a jovo sem a regi; Powered by beer and crisps!
-
sasa311
veterán
válasz bullseye #6652 üzenetére
Már hogy a viharba ne tehetne róla boltos?
A boltos nem attól "boltos", hogy megrendeli taiwanról a procit helyettem, azt én is megtehetem ebayen és akkor nem kell a kisker árrését kifizetnem.A boltos attól boltos, hogy intézi nekem a garanciát. Ha árul valamit legyen neki belőle minimum kettő raktáron, hogyha elad valamit akkor azt tudja gariztatni is...
Meg kéne már érteni, hogy a kisker az árréséért cserébe felelősséget vállal és kockáztat. HA ez nem teszik nem kötelező kiskert üzemeltetni.[ Szerkesztve ]
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
Ariadne
őstag
válasz bullseye #6654 üzenetére
A jogszabályok a kiskert kötelezik, a nagykerről nem esik szó, mivel feltételezi a jogszabályalkotó, hogy a kisker majd szépen szerződik a nagykerrel és megoldják. Tessék összefogni és lobbizni jogszabálymódosításért vagy valami, mert attól, hogy nem szeretik a kereskedők, még a szabály az szabály...
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
sasa311
veterán
válasz bullseye #6654 üzenetére
Igen, legyen. Vagy tessék nyomást gyakorolni a nagykerre, hogy ne tököljenek a garanciális cserén. Jó, hogy nem arra fogják, hogy a legolcsóbb posta lassan viszi vissza koreába a cuccot garizni....
Kevés az árrés? Nem éri meg csinálni? Be kell zárni oszt' jónapot. Majd csinálja akinek megéri.
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
sasa311
veterán
válasz bullseye #6658 üzenetére
Kis (és nagy) kereskedés vagyunk, így dolgozunk. SOHA SENKIT nem váratunk meg a garanciával pár napnál tovább, pedig némiképp exkluzívabb és nehezebben beszerezhető termékeket árulunk.
És jól működünk, köszi. Gyere vásárolni
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
Ariadne
őstag
válasz bullseye #6752 üzenetére
Jelzem eddig sem volt köteles senki elfogadni másik termékre való cserét... De mondom, ilyen esetben nyugodtan lehet a vevőnek pénzt visszaadni, ha teljes vételár, abszolút szabályos és nincs is joga pampogni, tessék akkor örülni szépen.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
-
stifi
senior tag
válasz bullseye #6798 üzenetére
szerintem ezt rosszul értelmezed, ha megengeded helyreraknám.
a magyar fogyasztói törvény 1 év garanciára kötelezi az eladót, tehát jogszabály szerint 1 év jótállást _kell_ adni. a gyártók jól felfogott üzleti érdekből adhatnak többet is, de az már szerződéses garancia a gyártóval, ez a szerződés a garancialevél. az egy évnél több garanciát a gyártó vállalja és adja, tehát ő intézi a javítást a többi évben, ezzel már nem mehetsz az eladóhoz.
mivel a gyártó csak azt tudja pontosan, hogy ő mikor gyártotta, ezért kezd el a központi rendszerekben ketyegni a garancia, DE a pontos üzembehelyezés dátuma a SZÁMLÁVAL igazolható és ha valamire a gyártó 3 évet ad, akkor az a számlázás időpontjától ketyeg, nincs olyan hogy a gyártástól. számlázástól számított 1 év kötelező jótállás, és a többi év a szerződéses garancia a gyártóval, amit már ő intéz.. nincs olyan hogy nem merik bevállalni!
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
Gyuri27
félisten
válasz bullseye #6938 üzenetére
Az áfa emelés nem azt jelenti, hogy a 20k-s vga 25 helyett 27k lesz. 2%-l minden drágulni fog az ég egy adta világon. Ergó a nagykerek is drágábban szereznek be mindent majd.
Ehhez kell a jó viszony. meg, hogy pistike fején látszódjon nem a lehúzásra megy.
Szóval mindenki vásároljon 1-2 helyen. Legyünk korrektek egymással. Hosszú távon ez fizetődik ki. Ne csak azt nézzük, hogy máshol 200ft-l olcsóbb.
Amd - Radeon - Ryzen
-
stifi
senior tag
válasz bullseye #6980 üzenetére
ajánlott levél két példányban:
az egyik a békéltető testületnek címezve
a másik a boltnaktartalma egyezik, melyben hivatkozol a kellemetlenségre és a pénzt kéred vissza
feltehetőleg mire a testület reagál, az eladó már megkeresett és visszaadta a pénzed...Nincs időm kedvesnek lenni!
Új hozzászólás Aktív témák
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Android szakmai topik
- Dacia topic
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Revolut
- Honor 90 - modellalkat
- További aktív témák...
- APPLE MacBook Air 2020 13" Retina - M1 / 8GB / 256 GB SSD / MAGYAR / 96% akku, 81 ciklus / Garancia
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!