-
GAMEPOD.hu
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
r00r1
aktív tag
Szaisztok, a segítségeteket kérném.
Vettem a Edigitől egy 2012 Nexus 7 refurb modellt. Hétfőn hozta a futár, viszont recseg a hátlap. Utána derült ki, hogy a töltése is rossz (55% ra tudja feltölteni az akksit, és erős tekercshang van jelen töltés közben). Írtam nekik, hogy mivel 72 órán belül jeleztem, így cserélniük kellene. Erre ők, hogy mindenképp ki kell küldeni a szervizbe, hogy tényleg hibás -e. Erről a témáról ezt találtam:
"Amennyiben olyan termékről van szó, amely a az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet mellékletében szerepel, és az igényünket három munkanapon belül érvényesítjük, úgy a forgalmazó nem vizsgálhatja a csere előtt, hogy a hiba oka a vásárlást követően keletkezett-e (azaz például gyártási eredetű) köteles azt nyomban kicserélni.
A Legfelsőbb Bíróság álláspontja is az, hogy a meghibásodott fogyasztási cikket a forgalmazó - három munkanapon belüli érvényesítés esetén - köteles kicserélni (EBH2007.1744)
Az igényérvényesítéshez mindenképp szükséges a jótállási jegy, számla vagy a nyugta, amelyet a vásárláskor a termék mellé kapunk. Az említett Korm. rendelet 7. §-a rögzíti, hogy ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt a forgalmazó nem hivatkozhat arra, hogy a csere aránytalan többletköltséget eredményez számára. Csupán egy feltételt ír elő az érintett termék cseréjéhez a Korm. rendelet, ez pedig nem más, mint hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza. Azaz például egy mosogatógéppel nem lehet mosogatni.
Ilyen esetekben a forgalmazónak tehát nincs választási lehetősége, mindenképp cserélni kell, ettől eltérni nem lehet. "
"A Korm. rendelet 7. §-a kivételes szabályt tartalmaz arra az esetre, ha fogyasztó a vásárlástól számított három munkanapon belül érvényesíti jótállási csereigényét. Ezen rendelkezés abban jelent kivételt a GKM rendelet 4. §-a alól, hogy a csereigény három munkanapon belüli érvényesítése esetén a forgalmazó nem alkalmazhatja a GKM rendelet 4. §-ának (1) bekezdését, vagyis nem választhatja az áru kijavítását, hanem köteles a meghibásodott árut - amennyiben van ugyanolyan árucikk a forgalmazónál - előzetes vizsgálat nélkül azonnal kicserélni."
Illetve ez. Ma érkezik a futár, ha nem hoz cserekészüléket- ami sztem jogosan megillet- akkor is elállhatok a vásárlástól, ha már náluk van?
Mert a vevőszolis azt mondta, hogy muszáj (??) megvizsgálniuk a gépet (1-2 hét), utána kaphatok csak egy újat...Válaszotokat előre is köszönöm!
-
r00r1
aktív tag
válasz Biznisz Elek #12051 üzenetére
Érveltem,de arra a.levelemre nem válaszoltak
-
r00r1
aktív tag
válasz Biznisz Elek #12053 üzenetére
Ma viszi el a futár. Most is elállhatok a vásárlástól? Lehetőség van másik készülék cseréjére?
-
r00r1
aktív tag
válasz Attix82 #12056 üzenetére
Köszönöm a válaszokat.
Kértem a 3 napos/72 órás cseregaranciát, mivel gyári hibás a gép. Ők arra hivatkoznak, hogy nekik meg kell vizsgálni, hogy tényleg hibás-e a termék. Szerintem ilyen nincs. Ha hibás, és a hiba gyári eredetű (mint esetemben), akkor kötelesek vizsgálat nélkül - max helyi vizsgálattal új gépet biztosítani.
Azért vagyok ennyire a vizsgálat ellen, mivel leírták előzékenyen, hogy 1,5/2 hét a bevizsgálás időtartama...
Én pedig azt akarom - ezt telefonon is elmondtam, na nem így- hogy ezt a sz@rt elviszik, engem a továbbiakban ennek a példánynak a sorsa nem érdekel. És kapok egy ugyanilyen példányt még a héten.[ Szerkesztve ]
-
r00r1
aktív tag
"A Korm. rendelet 7. §-a kivételes szabályt tartalmaz arra az esetre, ha fogyasztó a vásárlástól számított három munkanapon belül érvényesíti jótállási csereigényét. Ezen rendelkezés abban jelent kivételt a GKM rendelet 4. §-a alól, hogy a csereigény három munkanapon belüli érvényesítése esetén a forgalmazó nem alkalmazhatja a GKM rendelet 4. §-ának (1) bekezdését, vagyis nem választhatja az áru kijavítását, hanem köteles a meghibásodott árut - amennyiben van ugyanolyan árucikk a forgalmazónál - előzetes vizsgálat nélkül azonnal kicserélni."
-
r00r1
aktív tag
válasz 313313 #12060 üzenetére
Ajánlom ezt, a történetem egyezik...
Leírtam nekik a hiba okát, hogy 55%nál nem tölt tovább. Ezt, ha kiveszi a dobozból, bedugja a boltban, várhat vele akár egy teljes éjszakát, a töltés marad 55%-on.
Az utolsó részéhez: igen, ezért szoktam normálisan közölni a dolgokat. Viszont kis országunkban ha nem vagy bunkó, és nem követelsz, akkor átvernek, megkárosítanak, stb.
Én csak annyit szeretnék, hogy kapjak egy hibátlan készüléket minél előbb. -
r00r1
aktív tag
válasz 313313 #12062 üzenetére
Én sem értek hozzá...
De az, hogy elkülöm neki emailben az alkalmazandó jogszabályt, fel is olvasom, és köti az ebet a karóhoz, hogy 1,5 / 2 hét, az számomra nem acceptálható. Én sem megyek agysebésznek, mert nem értek hozzá...
Illetve jogszabály kötelezi, hogy 3 napon belüli csereigény esetén azonnali hatállyal cseréljen, minden nemű felesleges vizsgálódás nélkül.[ Szerkesztve ]
-
r00r1
aktív tag
-
r00r1
aktív tag
-
r00r1
aktív tag
válasz Attix82 #12070 üzenetére
Tévedtem, nem az NFH, hanem a fogyasztók.hu írja, ezek szerint valótlant állítanak.
innen szedtem
innen
és innenMegtaláltam, valamiért az előzmények között nem volt naplózva:
itt
"A Legf. Bír. Kfv. III. 37.027/2007. számú ítéletében kimondta, hogy a Korm. rendelet 7. §-ának rendelkezése alapján érvényesített három munkanapon belüli csereigény esetén a forgal..."
Erre keress rá, én innen szedtem.[ Szerkesztve ]
-
r00r1
aktív tag
válasz Attix82 #12072 üzenetére
Lsd az előző hozzászólásom.
Most akkor kinek kell hinni? Amit neked telefonban/vagy vmi formában elmondtak, vagy ami a honlapon fenn van?
Komolyan kérdezem, mivel tanácstalan vagyok... -
r00r1
aktív tag
válasz Attix82 #12076 üzenetére
Köszönöm a jó tanácsot, nem szeretném magam ismételni, de:
-Mivel fenn van az NFH honlapján, így (szerintem) alkalmazandó jogszabály.
-Szóltam nekik a beüzemelést követő 24 órán belül, nem 2 nap, nem 3 nap, kb másnap azonnal.
-Beszéltem a cégünk ügyvédeivel, azt mondták, hogy nem jogszerű az eljárásuk (ez épp egy 10 perce történt), ezt akár írásban is közlik.
-Nem fogok "jófejkedni" azért, hogy "pozitív véleményük legyen", ezt Te is beláthatod, hogy nem így működik. Ők vannak értem, nem pedig én értük. Leírtam nekik tegnap tisztán, világosan, udvariasan, hogy mit szeretnék, a kapcsolódó jogszabályok értelmében.
-Nem válaszoltak a levelemre.
-Így belátható, hogy a "hiba" nem az én "készülékemben van.
Bocsánat, ha esetlegesen szétspammeltem a fórumot. De ha az ember nem az önnön hibája miatt szív, és még rátesznek egy lapáttal, elég keserű lesz a szájíze. -
r00r1
aktív tag
Köszönöm a segítséget, a Tiéd is és az összes emberét, aki leírta az észrevételét/ megpróbált segíteni!
A kb. két hét bevizsgálási idő nálam nem játszott, így elálltam a vásárlástól. Helyette kértem egy ugyan olyan gépet, hétfőn érkezik.
Amit nem értek, hogy miért kellett ezt így megbonyolítani, ha a végeredmény ugyan az... -
r00r1
aktív tag
Sziasztok,
Június 2-án az eMagnak visszaküldtem a BB Z3-as telefonom. A mai napig hitegetnek, hogy volt már szakszervizben is, de a telefonról egy lópikulányi infóm sincs, csak annyit amennyit az ügyfélszolgálaton elmondanak (egyenlő a nullával).
Ezt a levelet pont egy hete kaptam meg:
"Tisztelt Ügyfelünk!
Tájékoztatjuk, hogy a(z) #385056 RMA azonosítószámmal ellátott termék(ek)et átvettük és #1300124 azonosítóval rögzítettük az eMAG Szerviz rendszerében.
Termék(ek):
1 x BlackBerry Z3 mobiltelefon, Kártyafüggetlen, 8GB, Fekete 93298Tisztelettel,
Depanero team - eMAG service partner"Azt mondták, hogy 2,5 hétig kb el volt keverve a csomagom, azért csúszik ennyire a javítás. Mivel román a cég (megtanultam a leckét, többet onnan nem...) a magyar jogszabályok nem vonatkoznak rá (?), így legfeljebb békéltetőtestülethez fordulhatnék, vagy ügyvédhez.
Esetleg ezzel kapcsolatban valami ötlet?
Előre is köszönöm!
Új hozzászólás Aktív témák
- Eladó WHARFEDALE EVO 4.3
- -61% Samsung Galaxy Book2 Pro 13:i5 1240P,8GB,256GB,13.3" AMOLED,400nit 100%sRGB,WiFi 6E,csupán 870g
- Amazfit GTS 2 új! (nem a mini)
- -62% HP EliteBook 845 G7 (840 G7):Ryzen 5 4650U,16GB,512GB SSD,vilI.MAGYAR bill.,Bang&Ol.,Win11ProHU
- Több db HP Thunderbolt dock 230W G2 230W -os töltővel MONITORCENTER