-
GAMEPOD.hu
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Biznisz Elek
aktív tag
Ha elallsz akkor neked kell visza juttatni. Ha gariba kuldod viesza es harom napon belul van akkor azonnal cserelniuk kell. Persze azert ilyenkor egy ket napot illik hagyni hogy megnezzek tenyleg hibas e. Azert bemondasra te se hiszel el semmit ?! es ha par nap elteltevel se csereltek egy ujra akkor jelezni hogy ebben az esetben elallsz . Ha ebbe bele ootnek akkor fogy ved.
▂▃▅▇█▓ eladó domain nevek - bizniszelek.hu ▓█▇▅▃▂
-
Attix82
őstag
Én ilyet nem találtam a jogszabályba: " köteles azt nyomban kicserélni."
Ezt találtam csak:
151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet
7. §12 Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a vállalkozás nem hivatkozhat a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.3 munkanapos cseregarancia arra vonatkozik, hogy nem javítható. Amúgy törekednie kell a 15 napra.
-
r00r1
aktív tag
"A Korm. rendelet 7. §-a kivételes szabályt tartalmaz arra az esetre, ha fogyasztó a vásárlástól számított három munkanapon belül érvényesíti jótállási csereigényét. Ezen rendelkezés abban jelent kivételt a GKM rendelet 4. §-a alól, hogy a csereigény három munkanapon belüli érvényesítése esetén a forgalmazó nem alkalmazhatja a GKM rendelet 4. §-ának (1) bekezdését, vagyis nem választhatja az áru kijavítását, hanem köteles a meghibásodott árut - amennyiben van ugyanolyan árucikk a forgalmazónál - előzetes vizsgálat nélkül azonnal kicserélni."
-
313313
addikt
Pedig vizsgálhatja 72 óráig, aztán törekedni kell a mielőbbi cserére. Pl hivatkozik arra, hogy nincs ilyen raktáron... Másrészről ugye nem mindenki bólinthat rá a cserére, hozzáértő embernek kell jóváhagynia.
Továbbá azt se felejtsd el, ahogy bánsz/beszélsz az eladóval, olyan gyorsan és gördülékenyen fog neked "segíteni"HP 250 G5, Creative Surround 5.1 USB, Genius 5.1 Home Theater 5000, Kona Blast Deluxe + Shimano LX, Torpado T2000 + Campagnolo Veloce, Motorola Edge 30 Neo 8/256GB
-
313313
addikt
Én értem, hogy te értesz hozzá. De az üzletbe eladó van csak, aki elad. Nyilván bemondásra nem cserél semmit, mert akkor az ő fizetése bánja.
HP 250 G5, Creative Surround 5.1 USB, Genius 5.1 Home Theater 5000, Kona Blast Deluxe + Shimano LX, Torpado T2000 + Campagnolo Veloce, Motorola Edge 30 Neo 8/256GB
-
313313
addikt
Ha nincs raktáron adott termék, rögtön nem tudja egyből cserélni, ekkor a 15 napos határidő máris ott van.
Szerk: másrészről ez az azonnali csere is egy vicc, pár hónapja eladást követő másnap hoztak vissza egy S5-öt, hogy nem kapcsol be. Persze nem lett egyből cserélve és ki is derült, hogy szépen beázott a készülék, amit a vevő utána el is ismert...
Szerk2: ha online vetted, álj el, az a legegyszerűbb. Viszont arra figyelj, hogy 14 nap (nem 8 munkanap) az elállási idő, ellenben 14 (vagy 15) napon belül vissza kell kapnod a vételárat.
[ Szerkesztve ]
HP 250 G5, Creative Surround 5.1 USB, Genius 5.1 Home Theater 5000, Kona Blast Deluxe + Shimano LX, Torpado T2000 + Campagnolo Veloce, Motorola Edge 30 Neo 8/256GB
-
Attix82
őstag
Jó kérdés, viszont utána az van, hogy ha nincs raktáron akkor törekedni kell a 15 napra. Az, hogy a boltnak hol és mennyi van ebből bármit mondhatnak / írhatnak a weblapra ami ugye hibás is lehet mint adat.
Én azt mondom mindig, ha az ember normálisan áll hozzá , akkor ők is, mivel belőled élnek...miért akarnának kicseszni a vevővel.
Gyakorlatilag ha nézzük vizsgálat nélküli csere elég kockázatos, max ha be tudják hajtani rajtad azzal a címszóval, hogy Te tetted tönkre amiről szakmai vélemény is készült. Jobb megvárni a véleményüket és hidd el pozitív lesz.
[ Szerkesztve ]
-
psg5
veterán
Egyet azért ne feledj, abban kollegáknak igazuk van, hogy a 3 nap nem azt jelenti, hogy 3 napon belül cserélnie is kell.(szerintem attix82-nek is erre mondták nfh-nál a 15 napos törekedést) De hogy semmire nem hivatkozhat abban biztos lehetsz.
Szerintem a fő félreértés legtöbbször ebből fakad, hogy a 3 nap bejelentés után a 15 napos törekedéssel szeretnének takarózni a termék vizsgálatának idejére, amihez viszont nincs joguk.
DE hozzátéve, azért én ezt nagyon ritkán, hallom tapasztalom, inkább tényleg készlethiány az oka, de akkor meg ahogy már írtam jöhet a pénz vissza, azt nem hinném, hogy egy héten belül nem lehetne pontot tenni egy ilyen végére, készletestül.[ Szerkesztve ]
F.K.T.
-
psg5
veterán
Egyébként a belinkelt állásfoglalásban is ott van:
"Ha az azonnali csere azért nem lehetséges, mert a fogyasztási cikk átmenetileg nincs a forgalmazó üzletében vagy raktárában, a GKM rendelet 4. §-ának (2) bekezdése irányadó a Korm. rendelet szerinti kicserélés tizenöt napos határidejére is."
Vagyis erre értik tutira az nfh-nál is a 15 napot.
Kicsit annulálom amit írtam, egy-két napot várj a bírósági fenyegetéssel, mert most nézem, hogy ez csupán 1-2 napos történet, azért adjad meg az esélyt az üzletnek a pozitív hozzáállásra. De mert nagyon úgy tűnik, hogy lehet nekik raktáron, ezért pár nap múlva akkor is mehet a levél.
Bár igaz, hogy amit írsz az első hsz-ben:
"Mert a vevőszolis azt mondta, hogy muszáj (??) megvizsgálniuk a gépet (1-2 hét), utána kaphatok csak egy újat..." na az akkor is kiveri a biztosítékot, ilyen nincs.Szóval 1-2 nap várakozás és mehet a levél.
[ Szerkesztve ]
F.K.T.