- Hosszú idő után újabb előzetest kapott a Gothic Remake
- Hivatalosan is bemutatkozott a Kingdom Come Deliverance 2
- Rövid teaser trailert kapott a Dragon Age: Dreadwolf
- EAFC 24
- GTA VI
- Alkoholista nevelde
- Nintendo Switch
- PlayStation 5
- Teljes verziós, ingyenes mobil játékok és alkalmazások
- PlayerUnknown’s Battlegrounds
-
GAMEPOD.hu
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topikgazda
válasz F e Z o #11101 üzenetére
Nem az volt a kérdés, hogy van-e garanciapapír, hanem hogy mi van ráírva. 3 év jótállás, vagy 1+2 év korlátozott garancia? Ha az előbbi, akkor a bolt vállalta, hogy a jogszabályok szerinti 1 év kötelező jótállást 3 évig vállalja, ha az utóbbi, akkor el kell fogadnod a cserét, mert mást nem tehetsz (vagyis igen, elküldöd a gyártónak, ha még van rajta gyártói garancia).
-
athomi
veterán
Üdv!
Vettem használtan egy TV-t, amire még bőven él a gyári garancia. A TV elég hangosan elkezdett zúgni, így hívtam a hivatalos szervizt. Ugye abba nem köthetnek bele hogy a TV-t nem én vásároltam, hanem használtan vettem?
-
-
tixem
addikt
Szervizbe leadtam egy hdd-t. Legutolsó ilyen ügyletemnél 15 napon belül jelentkezniük kellett a javított vagy kicserélt termékkel. Ez most hogy van? Mert ha 15 akkor szombaton letelik, de még egy szót nem szóltak azóta.
szerk.: itt pl 15 nap van
Mennyi időn belül kell elvégezni a javítást, illetve a cserét?A forgalmazónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.
[ Szerkesztve ]
Galaxy S24 Ultra 1TB ||| ( •_•) ( •_•)>⌐■-■ (⌐■_■)
-
Attix82
őstag
15 nap irányadó, ez azt jelenti, hogy 15 nap eltelte után már érdeklődni érdemes. Nem e elfelejtették pedig már kész van stb, ha mégse, akkor kis türelmi idő még belefér, főleg ha alkatrész beszerzés folyik.
De itt ugye HDD-rő van szó, ami nem javítható csak cserélni lehet.
-
levendi
csendes tag
tudja valaki mit csináljak? Vettem egy tabletet amit csak a kislányom használt. baba oktatóprogramok voltak rajta. ezt az infót kaptam az üzlettől
"a termékben alaplapot és digitizert (azaz érintőfelületet) kell cserélni, a készülék hibája nem rendeltetésszerű használatból ered. márkaszerviz szakvéleménye a készülékét illetően, hogy garanciavesztes"
A készülék 13 aug22-i, bőven garanciális. A nem rendeltetésű csak szöveg. soha nem esett le.
Az érintőfelületnek semmi baja nem volt. nem esett le nem nyúlt a rendszerébe senki. egyszer egy sima kikapcsolás után reggel csak az android logóig indult el.
Ez a gép a minimál használattól simán tönkrement, és a szerviz passzolta a garanciát.
Hogy érvényesíthetem a garanciát? -
tixem
addikt
válasz levendi #11112 üzenetére
Ha nem engednek a 48-ból akkor nincs más hátra mint előre, irány a Békéltető Testület. Sajnos az ilyen szemtelen üzleteken nem lehet máshogy fogást találni.
DE: talán meg lehet őket félemlíteni egy picit, de ez csak akkor sikerülhet ha netán a vásárláskor adott papírok, valamint a garanciás cserére beadott termékről szóló nyomtatvány nem felel meg a követelményeknek.
Saját eset alapján tudnám a következőt javasolni mint utolsó jolly joker a Fogyasztővédők előtt.
Vettem egy videokártyát (mindegy most miről van szó, a bürokrácia a lényeges) egy használt számítógép részeként. Ehhez a tulajtól csak egyetlen egy átvételi elismervényt kaptam (még csak nem is számlát), se garanciapapír semmi, erre a fecnire volt ráfirkantva a termék ára (fizetve pecsét/aláírás a bolt részéről, vagy erre vonatkozó szöveg nuku) és a garanciaidő, ez utóbbi tollal, a nyomtatványon persze ez is hiányzott, lazán mondhatták volna hogy ezt én rajzoltam rá...
Leadtam szervizbe, és itt hibázik a legtöbb üzlet: egy saját maguk által nyomtatott akármin vették fel a garanciális javításról szóló igényem. Ez nem szabályos, minden üzlet köteles a hivatalos szerv által kiadott fogyasztói kifogásról szóló jegyzőkönyvet kiállítani, pontosan ugyanilyet mint ez itt. Na, amíg minden flottul megy és nem aggatják a körmüket addig nem kell erről őket tájékoztatni, hadd szaladjanak szépen bele a csapdába.És mihelyt valahogyan megpróbálják a vevőt átrázni, elő lehet kapni a fenti nyomtatványt, hogy bizony ilyenen kellett volna rögzíteni a panaszt, és rögzíteni fogyasztó által érvényesíteni kívánt igényt, plusz ez mellé szépen oda lehet tenni még esetlegesen azt is, ha például a készülék mellé nincs szabályos garanciajegy valamint számla. Nem egybehányva minden egy papíron, nem.
Külön számla (amin fel van tüntetve, hogy a vevő a termék árát kifizette, ez aláírva és/vagy pecsételve a bolt által) továbbá külön garanciajegy, bolt által aláírva és/vagy pecsételve.Ezeket szépen az orruk alá lehet dugni, hogy most vagy feljelenti őket súlyos szabálysértésért plusz garanciális javítás megtagadásáért és a kettőből együtt kapnak annyi büntetést, hogy nem győzik majd kifizetni (alsó hangon ez így 200 ezertől indul a boltra nézve, de lehet milliós nagyságrendű is).
Vagy pedig szépen fogják magukat és a két fél között létrejön egy megállapodás, jelesen az, hogy vagy adnak egy újat, vagy pedig visszaadják az eredeti vételárat.
Nekem ez a megfélemlítés teljes sikert aratott, felfogták, hogy egyszerűbb lesz ha visszaadják a 75 ezer Forintot, minthogy rájuk szabadítsam a fogyvéd-et és a nyakukba varrjanak több száz ezer Forint, ha rossz napjuk van akkor akár milkós büntetést.
Van bizonyos hasonlóság az eseteink között, ezért is javaslom a fenti dolgot. De még egyszer hangsúlyozom, ez csak akkor fog működni ha a fenti papírok nem felelnek meg a követelményeknek, de a nyakam merném rá tenni, hogy a fogyasztói kifogásról szóló jegyzőkönyv nem került elő, jó pár helyre vittem már vissza ezt-azt de SEHOL nem adtak ilyet.
A fent taglalt cselt a helyi fogyasztóvédelmi hatóság irodájában tanácsolták mint lehetőség, ha azonban mégsem válna be a módszer akkor sajnos nincs mit tenni, Békéltető Testület elé kell vinni az ügyet.Remélem sikerül őket megfingatni
Galaxy S24 Ultra 1TB ||| ( •_•) ( •_•)>⌐■-■ (⌐■_■)
-
asdf_
veterán
válasz levendi #11112 üzenetére
A nem rendeltetesszeru hasznalatot fuggetlen szakertovel kell bizonyitani a jog szerint. A sajat szerviz, markaszerviz nem az, tehat mondjuk kerheted, hogy mutassaak egy papirost, hogy mi menten jutottak a nem rendeletetesszeru hasznalat kovetkeztetesre. Nem mellesleg a garanciat nem lehet elvesziteni, sem megvonni, azt lehet csak mondani, hogy a jelzett hibat ezert es ezert (insert jogilag megallo kifogas here) nem javitjuk jotallas keretein belul.
-
tixem
addikt
válasz levendi #11112 üzenetére
szintén egy lehetséges út a hatóság felkeresése előtt: független szakértővel bevizsgáltatni a terméket saját költségre.
Ez viszont totálisan értelmetlen, ugyanis a Békéltető Testület pontosan ugyanezt fogja csinálni, független szakértő előtt megvizsgálják mindkét fél álláspontját és ezután döntenek a továbbiakról. Csak éppen ingyen és bérmentve, épp ez a lényege a nevében is benne van. A bírósági perre kerülés előtti utolsó békés rendezési lehetőség. Ezzel szemben saját úton megejteni a vizsgálgatást kissé költséges.
De ahogy látom ezt már az NFH Fórumon is megkapta válaszként többé-kevésbé.
(#11114) asdf_ igazad lehet, nekem viszont azt mondták, hogy ezt kellett volna kiállítani (nem mást ami az ebben lévőket tartalmazza, hanem konkrétan ezt). Hivatalos szerv tanácsolta, nem az én fejemből pattant ki
Mellesleg ha az üzlet mocskoskodhat akkor én miért ne, 10 boltból 7-nél lányos zavarukban azt se tudják mit kezdjenek egy ilyen felkészült ügyféllel, ezt a pillanatnyi zavart az erőben ki lehet használni ilyen adu ászokkal. Még akkor is ha nem konkrétan ezt kellett volna kiállítaniuk, hirtelen azt se tudták magukról hogy kan e vagy nőstény, benyelték mint kacsa a nokedlit, kellőképpen vonalkódos lett a gatyesz[ Szerkesztve ]
Galaxy S24 Ultra 1TB ||| ( •_•) ( •_•)>⌐■-■ (⌐■_■)
-
krisztian922
tag
Offként írom mert talán kicsit az
Van nekem egy ilyen feltekercselős kutya pórázom amit 3 hónapja vettem és ma fogta magát és nem akar működni (ki lehet húzni a pórázt, de magától nem tekercselődik vissza).
Na most gondoltam ez kidobandó kategória és vehetek újat, de egy ismerő azt mondta ő hasonló helyzetben csak vissza vitte oda ahol vette és kicserélték egy újra mint hibás termék.
Ez mennyire él egy ilyen...terméknél?Asus m5a97 evo r2.0 - AMD fx 6300 - AMD HD7850 1gb - 2x4gb Kingston hyperx black 1600mhz - Cooler Master Hyper Evo 212
-
asdf_
veterán
válasz D1Rect #11118 üzenetére
Nem tudom felsorolni, hogy milyen valogatott gaztetteket kovetnek el azon
hvg-s csokavalMTI-s hirgyartoval, aki keptelen volt linkelni azt a kib***tt rendelettervezetet. (aztan hogy abbol, amit irtak mennyi hulyeseg, es mennyi valos, azt majd csak azutan, ha sikerult megtalalni ezt a rendelettervezetet ). -
asdf_
veterán
válasz D1Rect #11120 üzenetére
No, azert egeszen mas igy a leanyzo fekvese, megmaradt gumiszabalynak, szoval lenyegeben nem valtozik semmi:
5. §
(1) A vállalkozás köteles a kijavítást vagy kicserélést tizenöt napon belül elvégezni vagy mással elvégeztetni. E határidő betartásának kötelezettsége alól a vállalkozás akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a kijavítás vagy kicserélés tizenöt napon belül történő elvégzése érdekében úgy járt el, ahogy az az adott helyzetben általában elvárható.
Ujdonsag viszont ez:
4. § (6)
A vállalkozás a fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényéről felvett jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított öt évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságnak kérésére bemutatni.
-
félisten
válasz fricz19 #11123 üzenetére
Így szól a teljes szöveg:
"(1) A vállalkozás köteles a kijavítást vagy kicserélést tizenöt napon belül elvégezni vagy mással elvégeztetni. E határidő betartásának kötelezettsége alól a vállalkozás akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a kijavítás vagy kicserélés tizenöt napon belül történő elvégzése érdekében úgy járt el, ahogy az az adott helyzetben általában elvárható.
(2) Az (1) bekezdésben előírt határidő eredménytelen elteltét követően a fogyasztó – indokolás, valamint az áttéréssel a vállalkozásnak okozott költség megfizetése nélkül – áttérhet más szavatossági jogra."Ráadásul minderről jegyzőkönyvet kell készíteni.
-
asdf_
veterán
válasz D1Rect #11124 üzenetére
Jegyzokonyv eddig is kellett (volna) (most annyi az uj, hogy meg kell orizni), a teljes szoveg meg szep es jo, de az altalam vastagon idezett teljesulese eseten a 2. pont tartalma irrelevans, mert addig el sem jutunk, tehat csak az van, hogy gyakorlatilag nem valtozott semmi.
[ Szerkesztve ]
-
Attix82
őstag
válasz D1Rect #11124 üzenetére
Az első pont az, hogy ha nem történik semmi 15 napig, vagyis az üzlet nem volt képes elindítani a javítási /szervizelési eljárást, akkor a vásárló követelheti a cserét vagy a pénz vissza. És ugye jegyzőkönyvet kell vezetni, hogy mikor ért be a termék, mikor lett leadva a szerviznek, mikor érkezett be.
Ez csak egy pontosítás. Ha a bolt tudja bizonyítani, hogy pl 3 nappal rá leadta a szerviznek, onnantól ugyan azok a szabályok mint most.
-
optikus
senior tag
szerettem volna telot vasarolni ezert elkezdtem bongeszni az uzletek feltetelit. leginkabb a 8 nap webshopos vasarlas miatt (a legtobbnek nemhogy uzlete de meg irdoaja se nagyon van). erre ilyeneket olvasok. pl ujgsm honlapjan:
szepen leirjak milyen jogaim vannak az elallasnal, beidezik az egesz idevago joxabalyt stb-stb.
aztan a szallitasi felteteleknel fogad a trukk:Szállítási feltételek
a) Budapesten a 16 óráig leadott és telefonon visszaigazolt rendeléseket saját futárkollegáik aznap kiszállítják. Budapesti kiszállítás esetén lehetőség nyílik a kiszállítás időpontját egyeztetni. Futárkollegánk minden esetben felhívja, Ön érkezés előtt ezért kérjük, hogy az Ön által megjelölt telefonszámon legyen elérhető! Budapest területén kiszállított készüléket átvételkor kollegánk beüzemeli, illetve kipróbálja Önnek! Amennyiben a termék nem nyerte el tetszését úgy a vásárlástól minden következmény nélkül elállhat. (Bolti vásárlásnak minősül.)Buy books not gear.
-
félisten
Meg kell őriznie a jegyzőkönyvet(most már nem csak elméletben kell) és bizonyítania kell, hogy megtette ami tőle levárható.
Ha nem tudja bizonyítani, akkor 15 nap után a vásárló kérheti a vételárat.Szerintem ez jelentős előrelépés a "majd egyszer lesz"-hez képest.
(#11126) Attix82: Az első pont az, hogy a kereskedő nem tette meg azt(és ezt bizonyítani is képes) ami tőle elvárható 15 napon belül.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz D1Rect #11124 üzenetére
A szavatossági igény felvételről igen, de a javítás/kicserélés folyamatáról már nem. Továbbra is homályos marad az a rész, hogy miként bizonyítja a vállalkozás azt, hogy ő mindent megtett a szavatossági igény 15 napon belüli rendezéséért.
A kötelezően előírt jegyzőkönyvön kívül szerintem nem történt szigorítás a tényleges gyakorlathoz képest, csak most már lesz mit a boltok arca alá dörgölni és nem kell a békéltetőkhöz/fogyasztóvédőkhöz fordulni, ha már 2 hónapja nem jött meg a külföldi gyártóhoz küldött hardver. Ez mindenképpen pozitívum.
-
asdf_
veterán
válasz Superhun #11129 üzenetére
Továbbra is homályos marad az a rész, hogy miként bizonyítja a vállalkozás azt, hogy ő mindent megtett a szavatossági igény 15 napon belüli rendezéséért.
Rendkivul cseles dolgot mondok, ahogy a kisker papir elleneben veszi at a hibas termeket, o ugyanugy papir elleneben adja le a beszallitonal. Ugyfel leadta 11-en az A gyarto 4576565 gyari szamu termeket, elado meg villant egy nagykeres papirt, hogy 13-an leadta A gyarto 4576565 gyari szamu termeket a nagykerben. Keszen vagyunk.
[ Szerkesztve ]
-
asdf_
veterán
válasz optikus #11127 üzenetére
Uzleten kivuli ertekesiteses kiskapu a'la Telenor. Jogilag szerintuk az tortenik, hogy te jelzed vasarlasi szandekodat, kimegy egy ertekesito, megmutatja a termeket (=mintha megnezned szemelyesen a boltban), majd felkinalja neked a vasarlas lehetoseget, amivel vagy elsz, vagy nem. Ha nem, mindenki megy dolgara, ha meg igen, akkor ott, helyben, tollal papirral kottetik meg a szerzodes, ebbol adodoan nem lehet elektronikus uton letrejott szerzodesrol beszelni, igy a tavollevos 8 nap sem tud vonatkozni ra.
-
őstag
válasz D1Rect #11128 üzenetére
Nem fog semmi változni.
Max még többen fognak panaszkodni, és hangoztatni a 15napos határidőt.
Eddig se a kiskeren múlt a garancia gyorsasága(99%ban), a nagykerek/szervizek adottak.
Jegyzőkönyv(ha jól értem) csak kisker-ügyfél között kell.AM4/ Intel 8-12. gen CPU-t, Alaplapot, Tápot, DDR4-t, SSD-t VGA-t veszek!
-
optikus
senior tag
nana hogy erre megy ki a jatek, mint a legtobb gsmwebshopban mert a tobbinel is ez megy. de talaltam meg egy gyongyszemet, de ez mar apeh szamara is erdekes lehet, a supergsm.hu honlapjarol (cselesen ugy van megcsinalva hogy ne lehessen szimplan kimasolni):
Számlázás
A honlapon feltüntetett készülékeket rendelésre szerezzük be, amiket magányszemélyektől vásárolunk. Ezek a készülékek teljesen új állapotúak, nem voltak használva, gyárilag kártyafüggetlenek, dobozukban a gyári alaptartozékokkal 12 illetve 12+24 hónap (részletesebben a jótállási feltételek menüpontban) garanciával értékesítjük. Mivel magánszemélyektől vásároljuk a készülékeket, így a hatályos magyar jogszabályoknak megfelelően használtként forgalmazzuk őket. Használt készülékek esetében cégünk az adózás rendjéről szóló 62-64§ és a 64/B§ alapján a különbözeti adózás szerint adózik. Ezen készülékekről 0%-os áfa tartalommal rendelkező számlát állítunk ki, ami áfa visszatérítésre nem alkalmas, de költségszámlaként elszámolható.Buy books not gear.
-
sarkanyolo2
őstag
Hali!
A 3 munkanapos csere a megérkezést követő napon indul(online megrendelt hasítógép), vagy már aznap, amikor megjött az adott termék?
Előre is köszi: sarkanyolo2
Sony XZ٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶ / LG UJ620V / Kanto YU6
-
tixem
addikt
válasz sarkanyolo2 #11139 üzenetére
online rendelt termékeknél a kézhezvételtől (akkor is ha futár hozta, és akkor is ha boltban vetted át személyesen, attól még online rendelés lett teljesítve) számítva 8 naptári nap áll a vevő rendelkezésére. 3 nap személyes vásárlásnál van, xy bemegy xy üzletbe és készletről vesz xy terméket.
Galaxy S24 Ultra 1TB ||| ( •_•) ( •_•)>⌐■-■ (⌐■_■)
-
tixem
addikt
válasz sarkanyolo2 #11141 üzenetére
vagy úgy: aznap indul
Galaxy S24 Ultra 1TB ||| ( •_•) ( •_•)>⌐■-■ (⌐■_■)
-
tixem
addikt
válasz sarkanyolo2 #11143 üzenetére
"A 3 munkanapos csere a megérkezést követő napon indul(online megrendelt hasítógép), vagy már aznap, amikor megjött az adott termék?" Megjött hova? Hozzád?
cserélni szeretnéd? Ha igen akkor kézhezvételtől indul a 3. Vagy akkor nem értem.
[ Szerkesztve ]
Galaxy S24 Ultra 1TB ||| ( •_•) ( •_•)>⌐■-■ (⌐■_■)
-
sarkanyolo2
őstag
-
tixem
addikt
válasz sarkanyolo2 #11145 üzenetére
kézhezvételtől indul. De akkor csak jól gondoltam, netről rendelted és futár hozta. Így nem 3 napod van rá hanem 8. És naptári napról van szó, tehát a hétvégéket is bele kell számolni.
tehát kedden kézhez kaptad, így indul: kedd, szerda, csütörtök, péntek, szombat, vasárnap, hétfő, kedd és ezen a napon lesz vége.
egyébként igen, kedden kaptad vagyis kedd, szerda és csütörtök
Galaxy S24 Ultra 1TB ||| ( •_•) ( •_•)>⌐■-■ (⌐■_■)
-
asdf_
veterán
válasz sarkanyolo2 #11145 üzenetére
Szerintem ma jar le.
151/2003.
7. § Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a forgalmazó nem hivatkozhat a Ptk. 306. §-a (1) bekezdésének a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
A keddtol szamitott harom munkanap nalam pentek.
[ Szerkesztve ]
-
-
tudodte
csendes tag
sziasztok!
tavaly nyáron vettem t-nél egy samsung galaxy s3 lte készüléket. elégedett sosem voltam vele, de szervizbe csak ezen a télen került az aksija és 2-3 naponta jelentkező fagyások, újraindulások miatt. először t-s szervizbe vittem, itt kicseréltek kb mindent benne, majd a samsunghoz fordultam a külső hibák kijavítására. el is vitték, majd kb 2 héttel ezután telefonált egy hölgy tőlük, hogy nem tudták megjavítani, csereutalványt küldenek. cserét semmiképpen nem szeretnék, (ennyi épp elég volt ebből a telefonból), levásárolni a t-nél szintén nem szeretném, a pénzemet szeretném vissza. mekkora esélyem van erre az utalvány birtokában? köszi szépen előre is a válaszokat!
-
asdf_
veterán
válasz tudodte #11149 üzenetére
Nulla koruli (bar a T-nel masik telefont veszel es a vetelarat beszamitjak, arra lehet, hogy van esely).
Javit, ha nem tud cserel, ha nem tud, penzt ad vissza. Ez a teged megilletok sorrendje. Hangsulyozom, sorrendje. Ha tud cserelni, akkor nem jutsz el a penz visszaig.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Mesterséges Intelligencia topik
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Kínában túl sok az EV, fokozódik az árháború
- Vírusirtó topic
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Politika
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Hosszú idő után újabb előzetest kapott a Gothic Remake
- További aktív témák...
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5