-
GAMEPOD.hu
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topikgazda
válasz mimike #10548 üzenetére
Nem ez az első ilyen eset a Lenovo szerviznél. Utóbbi időben nagyon nem működik jól ott valami, rendszeresen próbálják lehúzni az ügyfeleket. Egyes laptopboltok már ki is jelentik, hogy IdeaPad-okra nincs magyarországi garancia, mert amik ők ott csinálnak, azt mindennek nevezhetjük, csak nem garanciális ügyintézésnek...
[ Szerkesztve ]
-
psg5
veterán
válasz mimike #10548 üzenetére
Még annyi, hogy akkor is lehet esélyed, ha a jegyzőkönyvön/átvételin, melyen elküldted a szervizbe, szerepel, hogy milyen hibával adtad le és esetleg, hogy leadáskor milyen állapotban volt a gép. (Ez sokszor sablonszerű, de legritkább esetben írjuk rá, hogy más tekintetben nincs hiba és sérülés a leadott terméken.)
(#10554) mimike : Ez hazugság.
151/2003:
5. § (1) A fogyasztó a kijavítás iránti igényét a forgalmazó által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti.
Vagyis ez csupán opció!Hozzátéve, hogy sajna nehéz úgy lesz, ha nem tudod bizonyítani a hibátlan küldést. Ekkor vagy Békéltető Testülethez vagy Bírósághoz fordulhatsz.
[ Szerkesztve ]
F.K.T.
-
psg5
veterán
válasz mimike #10554 üzenetére
Kicsit nézegettem az oldalukat, hááát...
Vásárlási feltételeken belül hivatkozik a jótállásra, melyben vállalják egyébként a jogszabály által előírt jótállást vagyis onnantól fura is hogy elutasítják..., azonban nem létező jogszabályra hivatkoznak. (vagyis létezik a katonai bírók kinevezéséről szól a 117/1991...persze nyilván csupán elírták... )
"Az Eladó ellátja az értékesített termékek 1959. évi IV. törvény (Ptk), illetve a távollévők között kötött szerződésekről szóló 117/1991. (IX.10.) Korm. rendelet szerinti szavatossági és jótállási (garancia) javítását, illetve a termékek alkatrészellátását, a termékekhez csatolt Jótállási jegy rendelkezései szerint."
Mondjuk mindegy is, mert a jogszabály akkor is köti őket ha nem megfelelően írják.De sajna a bizonyítás az érdekes a te esetedben.
[ Szerkesztve ]
F.K.T.
-
Topikgazda
válasz mimike #10554 üzenetére
Utánanéztem, és a lengyelekhez küldik ki az IdeaPad gépeket. Nincs is tovább magyarázni a dolgokat. Perelni a szervizt nem tudod, mert lengyel. Kb. csinálnak, amit akarnak. Egyet tehetünk, nem veszünk IdeaPad laptopot.
A bolt is tehetetlen. Ha az összes Lenovo gépet saját erőből cserélik, tönkremennek.
-
psg5
veterán
válasz Superhun #10557 üzenetére
Szerintem (sajnos) az keveseket érdekel, hogy a jótállások érvényesítése után az üzlettel anyagilag mi lesz...velük áll a fogyasztó szerződésben, aztán perelje az üzlet a Lenovot...
Ettől függetlenül a kollega ügyével kapcsolatban a bizonyítás ami mérvadó és onnan már mindegy, hogy hol van a szerviz, ahol vásárolta azok jót kell hogy álljanak érte.Viszont, ha valakinek sima jótállási igénye alakul ebben a témában (nem ilyen összetört gép) akkor a bolt nem bújhat ki alóla arra hivatkozva, hogy a szervízé 3 nap után, meg ilyen hülyeségek. Bíróság előtt sima ügy.
F.K.T.
-
-
psg5
veterán
válasz mimike #10559 üzenetére
Lehet nem jól értetted: a bírósági procedúrába csak akkor menj bele, ha bizonyítani tudod, hogy te teljesen ép állapotban adtad át a gépet! Ezen áll minden.
E nélkül is belemehetsz, főleg/inkább ha ezzel befenyegeted az üzletet az is segíthet, de bizonyítás nélkül már necces.[ Szerkesztve ]
F.K.T.
-
Topikgazda
válasz mimike #10561 üzenetére
Nem lepődnék meg ezen. Merevlemez hibát lehet arra fogni, hogy leesett a gép. Lehet a UPS is benne van a buliban, bár ezt nem merem kijelenteni. Az biztos, hogy a Lenovo IdeaPad lengyelországi szervize egy hanyag, szakszerűtlenül dolgozó mutyihalmaz. Több rossz tapasztalatról is tudok az ismerősöktől, és mind azóta történt, hogy az IdeaPad szervizt Lengyelországban központosították.
Jelen esetben rendőrségi feljelentést kellene tenni nagy értékű tulajdon rongálásáért, de mondom az a tény, hogy a tettesek lengyelek, szerintem alapból kinullázza a dolgot, és még a bizonyításba bele sem kezdtünk...
[ Módosította: Qru ]
-
psg5
veterán
válasz mimike #10559 üzenetére
Amiket még tehetsz egyébként:
Vásárlók könyvébe beírsz (persze ha helyben vagy).
Panaszt írsz az eladónak, majd ha az érdemi válasz nem megfelelő (ezt 30 napon belül meg kel tenniük), akkor a fogyasztóvédelemnek. Egyébként azok biztos örülnének ilyen eljárásnak, hogy valakit elhajtanak a jótállásával, hogy csak 3 napig tartozik rájuk.Nem tudom én annyiban hagynám-e...
De a bíróságra csak biztos bizonyítással menj.
Azonban a Békéltető testülethez (tök ingyen vannak) simán megpróbálhatod (ha már írásban is panaszkodtál az eladó fele és válaszolt is!)
(#10565) Superhun :
Nem rossz a rendőrségi feljelentés sem, de a fentiek után tenném csak meg vagy párhuzamosan. (Panasz vállalkozásnak (nem a szerviznek), majd utána panasz fogyvédnek ha indokolt (főleg a jótállásról gondolt véleményük miatt), majd Békéltető (ezek ingyé vannak), s ha ez sem akkor ).[ Szerkesztve ]
F.K.T.
-
Impressa
őstag
válasz Superhun #10565 üzenetére
Üdv.!
Itt a fórumon vagyunk egy jó páran, akik megjárták a Lengyel szervizzel. Mindegyikünknek szervizmunkalapján az állt, hogy karcosan érkezett a gép a szervizbe, ez volt az alaphelyzet (kb. 6 fórumtársról tudok már )
és vagy még egy fórumtárs, aki minap küldte ki szervizbe a gépét. Előtte jeleztem neki, hogy fotót, videót készítsen a gépről, milyen állapotban küldte oda. - én is ezt tettem annak idején, bár ez sem segített rajtam - Még elég képlékeny a dolog, de tervezik, hogy újra legyen szervize nálunk is.psg5 olvasva itt a hozzászólásotokat nem egyszerű a történet, főleg így, hogy nincs bizonyíték a birtokában. Mindenesetre szépen kihasználják az ember bizalmát.
Kávégépek szervizelése. :) Jura, Melitta, Saeco stb. 705077032
-
bobsys
addikt
Enterprise Admin? Kirk kapitany leszel? - Ne törődjél semmivel, egyél zsömlét kiflivel
-
Biznisz Elek
aktív tag
-
Adam333
tag
Hello!
Az a problémám, hogy Lenovo Y580 típusú gépemben meghalt a hdd, kivitték lengyelbe javítani (még garanciális) és azt mondták hogy minden össze van törve benne és 280 euróért csinálnák meg. Na most azt hagyjuk hogy mit csinálnék velük szívem szerint, de szerintetek van erre megoldás? -
Impressa
őstag
válasz Biznisz Elek #10569 üzenetére
Már meg sem lepődők ezek után, de hogy még egy új gépbe is ezt írják, és megtehetik büntetlenül, az azért durva.
Ezt az infót sajnos még kevesen tudják, vagy későn értesülnek róla. Az az érdekes, hogy a mi kis hazánkban csak olyan Lenovo-tulajdonosok szervizeltetik a gépüket, akik mindig összetörik azokat.Kávégépek szervizelése. :) Jura, Melitta, Saeco stb. 705077032
-
atillaahun
veterán
Sziasztok, gyors segítséget szeretnék kérni egy ZTE telefon holnapi garanciáztatásához.
Tegnap voltam bent cseréltetni, de nem volt mire. Azt mondta a szervizes, felad egy rendelést, bár készülék valszeg már nem fog érkezni, mennyek vissza holnap és meglátjuk lesz-e cseredarab. Ha nem, akkor visszafizetik a vételárát.
Csakhogy használtan vettem, tehát nem én vagyok az eredeti tulaj. Garijegy, számla, és adásvételi van nálam, de a Tré ezeket keveselli, azt mondják a pénzvisszafizetési bizonylatot csak az írhatja alá, akinek a nevére eredetileg kiállították a számlát. Vagy elfogadnak még közjegyző által hitelesített meghatalmazást. Na most nyilván egyik sem fog megtörténni.Hogy lehetne ezt az álláspontot megtámadni, ha már legálisan rendelkezem a készülékkel, és minden szükséges papírral is, hogy visszakaphassam az árát (ha már nem tudják cserélni)?
Érdekesség, hogy volt már korábban egy ugyanilyen cseredarab híján pénzvisszafizetési ügyem pontosan ugyanilyen feltételekkel, és akkor még megelégedtek a fenti papírokkal, és szépen vissza is adták a vételárat. Kétlem, hogy azóta változtak volna a törvények. Mivel érveljek most náluk?
[ Szerkesztve ]
-
Adam333
tag
Támogatom az ötletet, többiek?
-
Adam333
tag
Ha benne lennétek, írjatok rám, és megbeszéljük, szerintem ez egy nagyon jó ötlet.
-
psg5
veterán
válasz atillaahun #10574 üzenetére
Nem kell az álláspontjukat támadni, csupán kérdezz rá mi az ami felülírja a szavatosság, jótállás és a ptk törvényeit.
Ha nem kötötték vásárláskor valamilyen oknál fogva a jótállás feltételét személyhez (ami nem hiszem hogy lehetséges lenne), akkor a jótállás a terméken van nem az előfizetésen (ami gondolom a lényege volt az első tulaj vásárlásának) akkor így nem köthetnek más feltételt a jótálláshoz.
Amúgy, gondolom te nyilván nem eredeti áron vetted az illetőtől, azonban a pénzvisszafizetésekor, te megkaphatod a teljes vételárat, kvázi nyerészkedsz az "üzleten"...F.K.T.
-
sasa311
veterán
válasz atillaahun #10574 üzenetére
A jótállás a termékre - vagyis kiemelve -a T E R M É K R E vonatkozik! Nem köthető a tulajdonoshoz!
Érdeklődd meg, hogy mi alapján próbálják felülbírálni a Magyar Köztársaság törvényeit. Akár a vásárlók könyvébe is felteheted ezt a kérdést nyomatékod jeleként...
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
asdf_
veterán
Igen, eleg erdekes, ha egy adasveteli szerzodes meg egy birosagon is megallo papir, ugyan mondja mar meg a magassagos T, hogy onekik ez miert is nem megfelelo. Annak alapjan te vagy a tulajdonosa, a jotallas jogosultja, ebbol adodoan ha ok sem cserevel, sem javitassal nem tudnak/kivannak jotallni, akkor a ugyan kinek masnak kellene kifizetni a zsetont, mint neked?
-
psg5
veterán
Lehet, hogy csak ügyintézői túlbürokratizálásról van szó és a készülék vásárlásakor érvényesített szolgáltatás s az ahhoz kapcsolódó kedvezmények keveréséről a termék jótállására.
Lassan kéne minden multiszolgáltató mellé olyan ember aki kioktatja a beosztottakat, vezetőket a fogyasztóvédelemről, ugyanis sokszor nem direkt hiba, hanem tudatlanság a forrás...
[ Szerkesztve ]
F.K.T.
-
vg
addikt
Nekem van egy Myaudio Series 916DDC gépem, vagyis nincs. Három hónapja vettem MM-ben, de a barátnőm használta csak napi 1-2 óra játék meg youtube. Egy hónap után, után teljesen meghülyült. Újraindult, majd össze vissza ugrált a kép, elindultak a programok, ode-oda lépkedett magától, mintha az üveget nyomkodná nagyon gyorsan valaki. Újraindítani alig lehetett, be sem kapcsolt sokszor. Legkisebb fénynél vibrált a gép. Elküldték garanciába, de annyit csináltak, hogy egy programmal kalibrálták a képet(egy hónapig volt oda a gép). Visszakaptam, hazamentem, otthon bár a képremegés elmúlt, viszont fél óra használat után ugyanaz lett(össze vissza lépkedett mindenhova, mintha magától élne). Használhatatlan. A képernyő forgatási opció bekapcsolása után meg simán újraindult... Még aznap este visszavittem, és újra elküldték, de már reklamációba. Ennek már három hete megint. Katasztrófa. Rizsporos kalapom emelem, hogy nem csinálnak rajta semmit. A hét elején fel is hívtam a szervizt, hogy mi a helyzet, de olyan szinten bunkó volt az ügyintéző, hogy már most látom, hogy pontosan ugyanúgy le fogják szarni az egészet, ahogy először. Nem volt képes felfogni, hogy bosszant, hogy úgy visszaküldték garanciából, hogy egy vacak képernyő kalibrációs programmal megtesztelték és ennyi. Ha kezébe vette volna a készüléket és nyomkodta volna pár percig, akkor látta volna a hibát továbbra is. Még a bluetooth-t se kapcsolta ki! Én marhára sokat melóztam azért a 60ezer forintért, marhára bánt ez a hozzáállás. Ha valakinek lenne ötlete, vagy találkozott ilyennek megírhatná.
-
atillaahun
veterán
Köszönöm szépen a válaszaitokat, akkor csak némi határozottságra lesz szükség.
Egyébként abszolút korrekt volt a szervizes, tájékoztatott mindenről, majd akkor az ügymenetbe belemászunk kicsit jobban, hátha csak "rosszul tudja" a részleteket.Ttúl sokat nem nyerek az üzleten, konkrétan 5000 forintot - ilyesmiből nehezen élnék meg.
[ Szerkesztve ]
-
psg5
veterán
válasz sasa311 #10585 üzenetére
Sajnos vagy nem sajnos -ez viszonyítás kérdése- de nem minden szolgáltatónál vannak tisztában vele. Az egy dolog, hogy kb középvezetői szinttől tudják, de egy ügyintéző max addig képes kapcsolatot teremteni és kérdezni és ott már mernek tanácsolni és döntést hozni, pedig az előfordul, hogy nem jó.
Ettől függetlenül, valóban mindig a legkisebb ellenállás irányába mozdul az ügy...F.K.T.
-
sasa311
veterán
Az ügyintézőnél majdnem mindegy, hogy tudja-e vagy sem. Van neki egy 2xA4-es oldalnyi folyamatleírása, hogy ÍGY KELL CSINÁLNI például a telefon visszavételt. Ha nem így csinálja kirúgják, tehát így csinálja. A vezető meg arra való, hogyha az ügyfélnek problémája van akkor megoldja.
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
psg5
veterán
Jótállás és szavatosság oszt kész. Garancia meg garancia reklamációban, nem ismertek, ráadásul valahogy külön-külön magyarázva...
Leírásod alapján kétféle elbírálás alá esik ugyanannak a terméknek a jótállás érvényesítése ami fura, ezért kérdeztem.
De elnézésedet kérem, ha úgy értelmezted, hogy kifogásoltam írásod érthető mivoltát.[ Szerkesztve ]
F.K.T.
-
Topikgazda
-
psg5
veterán
válasz Superhun #10594 üzenetére
Pont ezért írtam (úgy látom az irónia a pontokkal nem "ment át"
Környezetemben is nehezen tudom meggyőzni az embereket a minőség és az ár legtöbb esetben történő egyenes arányosságával...
Nyilván ez nem mindig igaz, de főleg műszaki, elektronikai kütyüknél többségében igen.[ Szerkesztve ]
F.K.T.
-
vg
addikt
válasz Superhun #10594 üzenetére
Nem mondanám, hogy egy 60.000 forintos gép olcsó lenne. Az azonos, de nagyobb márkájú kategóriájú gép is hozzávetőlegesen ennyi.
Amúgy nem kioktatást kértem, hanem tanácsot. Nem én találtam ki a reklamációs-garanciális dolgot, ez van a jegyzőkönyvön is.
[ Szerkesztve ]
-
-
psg5
veterán
Hogy vettél egy noname (jó sokak szerint már márkásnak mondott terméket) amikor kicsit több felárért talán márkásabb, biztosabb jótállási, szerviz háttérrel rendelkező terméket is vehettél volna, főleg, úgy hogy a Superhun kollega írja, hogy nem érdemes olcsó említett márkákat venni, erre írod, hogy nem is volt olcsó.
Még egyszer bocs ha bármit is kioktatásnak vettél részemről........
[ Szerkesztve ]
F.K.T.
Új hozzászólás Aktív témák
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Milyen NAS-t vegyek?
- Milyen monitort vegyek?
- HP ProLiant MicroServer Gen8
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- További aktív témák...