Új hozzászólás Aktív témák

  • madgie

    titán

    válasz total90 #25567 üzenetére

    Úgy értettem, hogy ha mondjuk Panán bementünk a műfénybe, akkor elszállt a francba az addigi preset. Ha a terem másik végében másfajta fény volt, dettó. Ha a fák alatt kellett csoportképeket csinálni, jájj, az az Olyt is megfőzte (ződ reflexiós bőrszín, baromi nehezen szűrhetően).

    Igazából nem tudom ezt egyetemes igazságként leírni, de anno akkor váltottam Fujira, mikor egy lagzit úgy nyomtam végig, hogy Pana, Oly, Fuji is volt a táskában. Életem legrosszabb utómunkája volt amúgy a háromféle színvilágot kezelni egy anyagban, az viszont biztos, hogy az Olyval vakaróztam, a Panával szó szerint szenvedtem, a Fuji meg olyan outputot adott (out of cam), hogy baromira tetszett és alig kellett hozzányúlni. Azóta is ezt érzem amúgy, pedig próbáltam a Sony A7 II-t, Nikont elég gyakran használok, szóval látod, tapasztalok mást is, nem csak Fujit.

    De hogy mondjak valami számomra nem tetszőt is: van egy fajta mélykék, amit a Sony szenzorok általában gyönyörűen tudnak, főleg kék órában hozható elő, vagy a naplemente után, mikor már szemmel sötétnek tűnik, de hosszúexpóval van még az égnek kékje. Na azt a fajta kéket nem tudom a Fujival szépen előhozni, illetve ott buherálni kell a képet rendesen, hogy olyan legyen, mint amit mondjuk egy Oly/Nikon/Sony kisujjból előhoz. Proviával semmilyen, Velviával nagyon lila, CC nem oda való, világos ciánt hoz. "Szerencsére" az ilyen képekért a kutya nem fizet, a fizetős melóknál meg nagyon állat outputot ad a Fuji.

Új hozzászólás Aktív témák