-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
total90
veterán
válasz madgie #25547 üzenetére
Lehet előre elég jó preseteket készíteni, szerintem ez nem nagy dolog.
A másik, én pl. szeretem a Fuji színeit, de nagyon kedvelt módokat (Velvia és co.) egyáltalán nem. Szintúgy videózás terén sem használom, hanem utána kedvemre "színezem" Pr-ban.(#25548) sheratan
Nagyon remélem
Az ára az X-T2-nek most eléggé lent van és szerintem ha jön az X-T3, akkor még jobban lemegy. X-T3 tuti 1800-2000 euró körül nyit majd. Pár hónap után beesik mint az X-H1 és lehet venniHa nincs jó, ló a szamár is.
-
Jegyzőkrém
csendes tag
Sziasztok!
Véleményre lenne szükségem. Eladtam a Lecia D-lux 4-es gépem, és vettem egy X-pro1 -et 35mm f1.4 -el. A Leicát többnyire zoom nélkül használtam. Bár még nem volt időm nagyon fotózni a Fujival, csak otthon lőttem pár teszt képet vele, de valahogy szűknek érzem a lencsét. Többnyire kirándulások, utazások, nyaralások alkalmával fotózok. Tudom, hogy ez szubjektív dolog, szerintetek cseréljem le, egy 23mm f1.4-re? Sajnos csak egy lencsét engedhetek meg magamnak, így nagy a dilemma.... Köszi -
total90
veterán
válasz Jegyzőkrém #25552 üzenetére
Az a 35-ös elég penge kis obi... én inkább mellé hoznám el a 23mm f2-t, ha szélesebb kell. Korrekt áron van és egész jó cucc.
Vagy 10-24Ha 2 szelet zsíroskenyérért el akarod szórni a 35-öst, akkor szólj
[ Szerkesztve ]
Ha nincs jó, ló a szamár is.
-
faki_
senior tag
válasz Jegyzőkrém #25552 üzenetére
Az a Leica zoom nélkül ekv. 24mm, annak a látószögének az XF 16mm F1.4 felel meg.
-
madgie
titán
válasz total90 #25551 üzenetére
Szerintem meg nem, 2005 óta RAW-oztam, minden helyszín, megvilágítás esetén piszkálni kell a a presetet, főleg a "legendás" Sony-zöldek vagy épp a Pana bőrszínek mellett. Nekem már erre nincs időm/türelmem...
Videó esetén is ott vannak a szuper gyári Fuji profilok, ráhúzom mondjuk az Eternát, aztán finomhangolom, kész, csók.
Nyilván más meg a fuji fájlokkal szív, ezért mondtam, hogy ez szubjektív. Van egy csomó dolog, ami miatt falra mászok a Fujitól, de a fájljainak a tónusait nagyon szeretem (ha persze tudja az ember, mit miért állít... de az X RAW Studio-val már otthon is próbálkozhat az ember).
-
Gmajor
kezdő
Sziasztok! Az XT10 és XT20-nak van e olyan "gyengesége", mint mondjuk az XT1-nek a gumi nyúlás hajlama. Anyagminőség.......ilyesmire gondolok. Valaki nemrég hirdetett egy XT10-et, aminél megemlítette, hogy nem mállik a markolat. Ezek szerint előfordulhat ennél a típusnál ilyesmi?
[ Szerkesztve ]
-
Jegyzőkrém
csendes tag
-
total90
veterán
válasz madgie #25555 üzenetére
Azért ugyanúgy bele kell túrni a különféle megvilágítások esetén a Fuji profilos képekbe is. Én épp azért nem használom őket, mert a saját presetejeimmel előrébb vagyok.
Videó: szerintem ez is ízlés kérdése, Eterna szerintem kimondottan ronda. Inkább maradok a profl mentes videónál és utána manuálisan adom neki az én presetem.
Én azért szeretem a Fuji színeket, mert számomra tetsző preseteket tudtam csinálni. A profil mentes színek nagyon jó alapok nekem.
Kinek ez, kinek az
Ha nincs jó, ló a szamár is.
-
total90
veterán
válasz Jegyzőkrém #25557 üzenetére
23mm f1.4 természetesen jobban karcol, de az f2-es is bőven jó.
(#25558) sheratan
X-H1-et most 1500 körül látok újonnan és használta kb. 1100 euró. X-T2 meg 1000 alatt simán kapni
Ha nincs jó, ló a szamár is.
-
grigo
őstag
Sziasztok. Tudom hogy le lehetne guglizni de hátha megtűrtök egy kérdés erejéig.
Van olyan fuji váz amiben van vázstabi? Legugliztam egy párat de nem találtam azokban és gyanús hogy ez nem divat fujiéknál meg tudjátok ezt erősíteni?
https://www.flickr.com/photos/120343053@N04/
-
#16820480
törölt tag
válasz Jegyzőkrém #25560 üzenetére
Néha ki lehet fogni ilyen 80-90 ezer forint környékén 18/2-t, annyiért szerintem elég jó (bár akkor meg már megfontolandó lehet a 18-55 is akár, ami hasonló áron megy, és zoom).
Én amúgy az f2-es obikat jobban szeretem, kisebbek, könnyebbek, gyorsabbak, élesebbek általában, és kevesebbe is kerülnek. Bár ezzel a preferenciámmal kisebbségben vagyok, mert sokan meg a karakteres képre esküsznek, amiket az 1.4-ek rajzolnak.grigo: X-H1-ben van csak.
total90: Igen, én az új árakat néztem, 1500 a H1, 1300 az ezüst T2 és 1000 a fekete. Nekem az abszolút hobbi felhasználásra ezek kemény árak, de a vágyakozás megvan
-
madgie
titán
válasz total90 #25559 üzenetére
"Azért ugyanúgy bele kell túrni a különféle megvilágítások esetén a Fuji profilos képekbe is"
Épp ez a lényeg, hogy nem. Töksimán végigtolom a fesztiválokat mondjuk -1 shadow tone, DR200 Classic Chrome JPG-gel, annyi dolgom van, hogy expókorrekciózzak. Gyönyörűen, fantasztikusan kezeli a csúcsfényeket, a központban képleídáskot én vedelem nyugiban az innivalókat, míg a Canonos kolléga mellettem a notiját üti, hogy a CR2-ből kijöjjön valami értelmes output. Én meg odaadom a szervezőnek az SD-t, mehet a FB-re frissen az anyag. Néz rám, nemár, csak így? És megnyitja a mappát és tényleg mehet ki.
De a lagziknál is az van tavalytól, hogy JPG-ezem. Ha kicsit kell módosítani, van bennük annyi tartalék, ha nagyon, ott a RAF az egyes kártyán, de kábé sose kell. Ha mégis, X RAW Studio, mert a LR csak hunyorogva tudja ugyanazt.
Igen, tudom, eretnekség pixelpeeper szemmel 8 bites tömörített formátumot utómunkázni, de én úgy vagyok vele, hogy amíg élő ember meg nem mondja, hogy "fújj ez JPG", addig magasról teszek arra a túlzó geekségre, ami a digitfotózást is beborítja. Videónál is csak azért F-logozok, mert nincs Eterna a T2-ben. Ha lenne, DR200/400-zal, még kevesebb lenne az utómunkám ott is
-
total90
veterán
válasz #16820480 #25563 üzenetére
Nem olcsó persze és ha csak hobbi, nem keresel vele, akkor tényleg húzós lehet. Én, pláne az utóbbi időben elég jól visszakeresten a szettem árát.
(#25565) madgie
Hm... akkor valami nálam nem kerek.
Szitu 1.- nem használom a Fuji profilokat, de a végén nyomok egy presetet PC-n.
Szitu 2.- Fuji profilokat használok és ennyi.Na most, ha egyik képen "belóg" egy napsugár, vagy kiégett/bebukott lesz a kép, akkor egyik és másik esetben is bele kell nyúlni. Nem?
(#25564) taranis
Nem, hanem, hogy nincs semmilyen profil kiválasztva.... vagy az a standard? Hirtelen nincs gép nálam, nem tudom.
Ha nincs jó, ló a szamár is.
-
#16820480
törölt tag
-
madgie
titán
válasz total90 #25567 üzenetére
Úgy értettem, hogy ha mondjuk Panán bementünk a műfénybe, akkor elszállt a francba az addigi preset. Ha a terem másik végében másfajta fény volt, dettó. Ha a fák alatt kellett csoportképeket csinálni, jájj, az az Olyt is megfőzte (ződ reflexiós bőrszín, baromi nehezen szűrhetően).
Igazából nem tudom ezt egyetemes igazságként leírni, de anno akkor váltottam Fujira, mikor egy lagzit úgy nyomtam végig, hogy Pana, Oly, Fuji is volt a táskában. Életem legrosszabb utómunkája volt amúgy a háromféle színvilágot kezelni egy anyagban, az viszont biztos, hogy az Olyval vakaróztam, a Panával szó szerint szenvedtem, a Fuji meg olyan outputot adott (out of cam), hogy baromira tetszett és alig kellett hozzányúlni. Azóta is ezt érzem amúgy, pedig próbáltam a Sony A7 II-t, Nikont elég gyakran használok, szóval látod, tapasztalok mást is, nem csak Fujit.
De hogy mondjak valami számomra nem tetszőt is: van egy fajta mélykék, amit a Sony szenzorok általában gyönyörűen tudnak, főleg kék órában hozható elő, vagy a naplemente után, mikor már szemmel sötétnek tűnik, de hosszúexpóval van még az égnek kékje. Na azt a fajta kéket nem tudom a Fujival szépen előhozni, illetve ott buherálni kell a képet rendesen, hogy olyan legyen, mint amit mondjuk egy Oly/Nikon/Sony kisujjból előhoz. Proviával semmilyen, Velviával nagyon lila, CC nem oda való, világos ciánt hoz. "Szerencsére" az ilyen képekért a kutya nem fizet, a fizetős melóknál meg nagyon állat outputot ad a Fuji.
-
Mr.Csizmás
félisten
válasz madgie #25565 üzenetére
apropó, DR200, itt a kapáslövés kidolgozva, amit dicsértél messengeren
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
pethob
aktív tag
válasz Jegyzőkrém #25552 üzenetére
A 35 nekem beltéren szokott túl szűk lenni, ahol nincs hova hátrálni. Már írtam régebben is, ha csak egy objektívem lenne 23/1.4, de ha kettő akkor 16/1.4 és 35/1.4
Ha van rá esély, hogy később veszel a 35 mellé és alá mást is, akkor nem adnám el a 35-öst, de ha biztosan csak 1 objektív marad, akkor nyilván a 23 a leguniverzálisabb, és bár a 23/1.4 nem olyan karakteres mint a 35/1.4, valójában a képminőség talán még jobb is! (És nem véletlen, hogy az X100-as is 23mm-es optikát kapott, jó az a látószög...)Az F2-kben is lehet gondolkodni, ha azon múlik hogy marad-e a 35/1.4, hogy akkor esetleg 23/2 lesz alá, nem haboznék F2 sorból választani.
https://www.flickr.com/photos/pethob
-
Muerte68
addikt
válasz Jegyzőkrém #25552 üzenetére
18-55/2,8-vagy esetleg XF-16-55??
Láttam egy fickót a kávézóban. Se mobil, se laptop. Csak ült ott és itta a kávéját. Mint egy pszichopata.... https://www.flickr.com/photos/128638150@N03/
-
Jegyzőkrém
csendes tag
válasz pethob #25576 üzenetére
Köszönöm a válaszokat! Igazából arra jutottam, ha egy 23mm -es obival használnám, akkor meg tök felesleges volt cserélhető objektíves gépet vennem... Jó lett volna erre egy X100 vagy X100S. Szóval megtartom a 35mm-t... és mellé egy 23mm 2 vagy 1.4 vagy 16mm 1.4 amit fentebb is ajánlottak már.
Muerte68: Zoomosat nem szeretnék
-
g_g_g
őstag
199 EUR a 27mm f/2.8 az E-Infinity-nél.
Hátha valaki épp rendelne.
-
excalibur36
senior tag
Sziasztok!
Egy optikáról hogyan, milyen módszerrel lehet megállapítani, hogy optikailg jó? (fókusz és az élesség)
Az ember jellemét az határozza meg, hogy mit tart nevetséghesnek...
-
total90
veterán
válasz excalibur36 #25580 üzenetére
Szia,
Pl. [link] így, vagy keress rá lenscale-re.
Ha nincs jó, ló a szamár is.
-
madgie
titán
válasz MrChris #25575 üzenetére
Ja, a fényviszonyok is azonosak lehettek, neki vagy 3", nekem meg 30"
De Proviából nem is lehet olyan kék estére ,amit szeretnék, mert a Provia és Astia alaptermészete, hogy a színkontrasztra ráerősít, ezért az árnyékokban hűvösebb WB-be viszi el a tónusokat... ami pont ciánosítja az eget.
De mindegy is, ez lehet csak nekem tűnik fel és igazából a kutyát nem érdekli különösebben
-
-
#16820480
törölt tag
Hátha érint pár embert, aki Peak Design pántokat használ: 2018 Anchor Update
-
kiskami
tag
válasz #74459392 #25589 üzenetére
Valóban nyírja a fül furatának pereme a zsinórt, ami bizonyos fokig természetes persze. Kár, hogy nem lekerekített a perem.
Kelleni fog a fém háromszög tartó.[ Szerkesztve ]
-
Clemi
veterán
Sziasztok,
SOS kérdés, az Adobe termékekkel kapcsolatban. Ma vettem észre, hogy a LR és a PSCC is levág a RAW fájlok széléből körben egy bizonyos mértékű területet. De csak a RAW fájloknál, az ugyannarról készült JPEG képen ott vannak a levágott részek.
Megnéztem a On1 és a Capture One programokkal azok nem vágnak le a RAW fájloknál sem a kép széléből.Ezt miért csinálják az adobe cuccok? Ja és csak a Fuji tömöríteett RAW fájlokkal, mert a korábbi Canon CR2 fájlokkal nincs ilyen.
Példák. Mindegyik 100%-os crop és balról a kép szélétől indultam illetve a szerkesztő felületről, hogy a kép széle látszódjon:
PS CC jpeg fájl
PS CC (LR) RAW fájl
On1 Capture One RAW fájl
-
Clemi
veterán
válasz Mr.Csizmás #25596 üzenetére
Nos kipróbáltam. Utólag kikapcsolni nem lehet, viszont hiába kapcsolom ki a vázon (Lens Modulation Optimizer), akkor is levesz ugyanannyit a széléről, vagyis mintha ennek a kapcsolónak semmilyen hatása nem lenne, legalábbis az XT2-n, mert sem a jpeg sem a raw nem változott. De ezt csak az adobe cuccokkal csinálja.
-
madgie
titán
LMO nem erre szolgál a vázban, az a képszélek rajzán próbál "egységesíteni" és a diffrakció életlenségeit kompenzálja, az objektív adatainak ismeretében.
Most nézem az X-T2 RAW-jait, látszólag semmit se vág le a JPG-hez képest. Jó, nyilván a 35/1.4 mondjuk kicsit másképp néz ki, az Adobe torzításkorrekciója nem pont ugyanazt hozza, mint a vázé, de a szélek megvannak.
-
Clemi
veterán
válasz madgie #25599 üzenetére
Nekem a 35/2-vel jött elő csúnyán ez a levágás. Más obival még nem próbáltam eddig. Persze a csúnyán az relatív, de én sokszor komponálok a keresőben úgy, hogy azon már ne kelljen vágni forgatni semmit (pl pont a sarokba futtatok ki vonalat) de így az Adobe belekontárkodik a kompozíciómba. Próbáltam a T1-el érdekes módon annak a RAW fájljaiból semmit nem vág le és a T2 RAW-ból is csak a LR és a CR.
Új hozzászólás Aktív témák
Üzletelni a Hardveraprón lehet csak!
- TCL LCD és LED TV-k
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Milyen monitort vegyek?
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Havi kétszáz leégett tápcsatlakozó fut át egy Los Angeles-i szervizen
- Volkswagen ID.7 menetpróba
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Autóhifi
- További aktív témák...