-
GAMEPOD.hu
Microsoft Flight Simulator (MSFS vagy FS) és Prepar3D (vagyP3D) összefoglaló:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Vesa
veterán
válasz RubbishBin #16698 üzenetére
De mit streamel a felhőn? A METAR adatokat szedi live, de maga a megjelenítés a grafikus motor része, az lokálisan a gépről fut. Valami más hiba lesz az, nem stream...szerintem.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz schawo #16691 üzenetére
Én 99 körül kezdtem komolyabban, és valóban ez ment akkoriban. Alig tudtunk lerepülni úgy egy utat, hogy közben ne zuhogjon ki 1-1 kolléga a session-nől.
Volt egy Svéd?? vadászpilóta is a klubban, a nevére már nem emlékszem sajnos, aki néha repüléseket szervezett, vagy vizsgáztatott? (erre sem emlékszem, jó rég volt, én pedig hülyülök), csak az maradt meg, hogy leszállás közben kilőtte az egyik hajtóművet és úgy kellett letenni a gépet. Meg az IRL sztorijai arról, hogy Gripennel repült éjjel de elment az elektronika a gépen...Klub találkozók is jók voltak, főleg ha sikerült meghívni 1-1 Maléves 737, vagy Fokker kapitányt.
A tudomány a valóság költészete!
-
sanzik
senior tag
Üdv!
Elkezdtem a gépem kicsit feljavítani a játékhoz.
i3 7100 helyett lett i5 7500, 8 giga ram helyett 16, most a vga választás jönne 1060 6 GB van és lehetőségeim vagy egy 1070-et agy egy 2060-at engedne meg. Nem igazá tudok dönteni. Nagyon nem akarok várni, hogy mi lesz ha kijönnek az új kártyák hatalmas árzuhanás akkor sem lesz, ahogy eddig sem volt a múltban. Mit vegyek?
Illetve viszonylag jól fut kompromisszumokkal, de néha meg meg akad, ilyen mikro lagok vannak. Kevés a memória vagy az számít sokat ha ssd-re telepítem és nem hdd-re?3 monitorral játszom 5760x1080 felbontásban, de az oldalsó monitoroknak torz a képe egy kicsit és az sincs megoldva, hogy a monitor káváit vegye figyelembe. Ez elég fura. Iracingben ez gyönyörűen meg van oldva külön rendereli mind három monitorra a képet a progi. Bízom benne, hogy ezt itt is meg tudják oldani majd.
Ha valaki esetleg tm 16000 hotast szeretne, ugye most nem nagyon kapni, de nekem sikerült tegnap egyre rácsapni az alzán, szerintem nem is volt több, ráadásul elég jó áron. Szoval érdemes csekkolgatni naponta többször is. Ez már itt figyel az asztalon és nem felbontott hanem új termék volt.
-
sanzik
senior tag
Hát nekem az autószimulátorokra van nagyobb rálátásom.
Ott egy csúcs kategóriás kontroller sok százezerért a feelingen kívül ad egy egy kis javulást is az eredményekhez. Egy verseny játékban ez sokat számít.Itt azért szeretném azt hinni, hogy egy belépő szintű kontroller és egy profi cucc között csak az érzésbem és a precizitásban van különbség, de mivel nem kell versenyezni senkivel egy polgári repülő szimulátorban, ezért nem fogok beleőlni rengeteg pénzt kontrollerbe csak, hogy versenyképes legyek. Persze jó cucc, ki ne szeretné, és ha megengedhetném magamnak nekem is lenne....
-
vlevi
nagyúr
válasz sanzik #16710 üzenetére
Itt azért egy Logitech Wingman Joystickhez képest (az van most) egy szarvkormány, és egy normális gázkar, ami ráadásul konfigurálható a különböző géptípusokhoz, nagyon sokat ad az élményhez.
A szarvkormányon ráadásul sok kezelőszerv kapcsolói is rajta vannak, nem kell alt-shift-numlock-8 billentyűkombinációkkal vacakolni.
pl. a régi Saitek szarvkormány csak 90°-t fordul összesen, míg a Honeycomb 180°-t. Ez majdnem ugyanaz, mint a régi Logitech Formula Force 180°-s kormányelfordulása, és egy G25 900°-a közötti különbség. És igen, onnantól felfelé már olyan sok pluszt nem ad egy újabb kormány az autószimulátorhoz, mint amennyivel többe kerül, hiába Directdrive, meg izé. -
Vesa
veterán
válasz sanzik #16710 üzenetére
Ha nem csak polgárihoz használod, akkor inkább egy jó HOTAS rendszer. Azzal lehet harci szimezni is, vagy űrszimulátorozni is. A yoke az immerziót növeli elsősorban, lévén maga a szenzor itt is olyan, mint egy stick-ben.
Egyébként kíváncsi lennék ennek a HoneyComb-nak a belére, mert a Saitek is ott vérzik el. Full műanyag az egész szerkezet (kivéve a csövet és a rugókat persze), a fogaskerekek és a felfogatás is vacak máanyag. Nem tudom, a HoneyComb mit tud belső szerkezet szinten, de ha az is műanyag, akkor nem biztos, hogy adnék érte ennyi pénzt.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
RCH663
aktív tag
-
lo_jo
senior tag
válasz sanzik #16710 üzenetére
Ha jól tudom, jópár szimulátorban a mai napig G25-tel tartanak pályacsúcsokat. Egy szintig jobbá tesz a hardver, ez nagyjából addig tart, amíg a 900/1080 fokot eléred egy 180 vagy 270 fokhoz képest, a direct drive meg a szíjas ffb már ugyanúgy immerzió növelés. A joystick szerintem itt ez a szint, bár a yoke talán annyiból más, hogy egy másik mozdulatot igényel, nem csuklóból forgatod a forgáspont körül pitch-hez, hanem előre-hátra tologatod és elfordítod a hosszanti tengelye körül a rollhoz. Talán jobban érezteti egy potméteres vs load cell fékpedál hasonlat, teljesen más féktechnikát igényel. Még FS2004-et és FSX-et is nyomtam kontrollerrel, mert nem voltam benne biztos, hogy a legolcsóbb HOTAS is "kiszolgálná" az árát, aztán végül mégis megvettem és nem bántam meg. Ma meg ott tartok, hogy az én szintemre elég lenne a Logitech/Saitek yoke+throttle, mert annál többet tényleg nem szánok rá, ahogy kormányból is megelégszem a G29-cel, ismerve a hibáit és hátrányait nekem jó kompromisszum.
-
RCH663
aktív tag
-
sanzik
senior tag
Lehet rosszul fogalmaztam. Belépő szintű joystick meg egy felsőkategoriás yoke nagyon más kategória, de a játékbeli teljesítményemben nem hiszem,, hogy nagy különbséget lehetne felfedezni egyik vagy másik használatánál.
Iracingben egy felsőkategóriás pedál tud körönként pár tizedet jelenteni, ami ott azért sokat számít, mivel az egy verseny és a jobb teljesítmény könnyebben jön ha van pénzed ezekre a drága cuccokra. Persze ha kimagasló tehetség vagy akkor egy krumplival is jobb időt mész az egész mezőnynél.
Szóval ott engem már kicsit frusztrált, hogy ha javulni szerettem volna akkor meg kéne vennem egy sokkal jobb pedált drága pénzért.
Itt azért most van egy t16000 hotas, ami ugye belépő szint, de azért megold mindent és egy full komolyabb yoke-al is csak a feeling lesz más, mivel versenyezni nem kell szerencsére. -
vlevi
nagyúr
válasz sanzik #16716 üzenetére
Jó a joystick, a hotas, nem is erről van szó, hogy vacak lenne.
IL-2, LockOn, és egyéb vadászrepülő szimulátorhoz egy nagyon jó alap.
De a Flight Simulatorban sokkal finomabb irányításra van szükség, és ahhoz egy másik fajta irányítás kell, és ezért gondolom úgy, hogy itt minőségi ugrás van. Nem az összeszerelés minőségében, vagy más tulajdonságban, hanem abban, hogy ez a szarvkormány realisztikusabbban közeliíti meg az FS világát. A gázkarnál pedig a teljesítmény, az üzemanyag keverék, a légcsavar állás működtetése, a két hajtómű külön vezérlése, vagy a gázturbinás gépekre jellemző üzemmódok állítása az, amit egy HOTAS-al nem nagyon tudsz megcsinálni.
Az, hogy ezen kívül még hány extra gomb van a vezérlőn, és azzal mennyi billentyű kombinációt tudsz kiváltani, az valóban már csak egy extra, a G25-ön lévő 2db gombbal is el lehet lenni.
Controllerrel is játszani az Assetto Corsát, vagy a Dirt Rally-t, de annál még egy vidámparki céllövöldés egypálcás kormány is jobban hasonlít az igazira.A Saitek (Logitech) rendszere pl. egyáltalán nem drága, az én véleményem szerint.
[link]
Igaz, már nem nagyon van raktáron belőle, de 50eFtért egy szarvkormány, és hozzá a gázkar vezérlés az egyáltalán nem sok pénz.
Ennél persze többet tud az említett Honeycomb, de annak már tényleg sokkal magasabb az ára, itt már valóban bejön az a kérdés, hogy ki mennyire veszi komolyan, kinek mennyivel hajlandó többet költeni erre a játékra. -
dareal
tag
lehet lattatok mar, de postolom ide is.
MSFS ala elkezdtuk portolni a HungaryVFR-tHTC Desire Amoled: rooted/AlphaRev 1.8 S-OFF HBOOT 0.93.001 - MIUI-Ekre (based on MIUI_Au) | Galaxy Tab: rooted stock 2.2 rom | iPhone4 / iPad2: JB 4.3.3 | Xperia x1i: own custom rom | Several WinCE systems
-
Chal
addikt
Azért annyit hozzátennék, hogy erősen típusfüggő a dolog, én pl. IRL sem repülök olyan géppel amiben szarvkormány lenne, és nyilván ugyanezeket vagy a hasonló típusokat keresem a szimulátorokban is. Számomra így értelmetlen pénzkidobás lenne egy yoke, bár persze rámegyek néha pl. egy c152/172-re, vagy yoke-al rendelkező nagyvasra is fun-ból, hiszen ha már ott vannak, akkor miért ne..., minden dolgot tök jó kipróbálni ami repül, de nem ezek jelentik a fő csapásirányt (nekem).
Van egy tippem amúgy arra, hogy egyáltalán miért létezik a kétfajta kormánytípus, de nem igazán találtam rá a neten megerősítést. Még "hivatalos" helyeken is azzal jönnek (pl. Wikipedia), hogy a yoke-al sokkal inkább érezhető a gépnek a mozgása, mert nem fly-by-wire, ezért használja pár gyártó előszeretettel. Ez persze óriási butaság, sokkal több gépben van direkt tolórudas vagy éppen bowdenes center stick mint yoke, a fly-by-wire már erősen jelen kori úri huncutság. Meg hát egy yoke miért ne lehetne ugyanúgy fly-by-wire... Szóval szerintem egész egyszerűen mérnöki döntés és tervezés kérdése volt a dolog adott típusnál, amit sokkal inkább a kabin műszaki (pl: milyen kormánymozgató mechanikák legyen, és hogy/hol legyenek azok elhelyezve?) kialakítása határozott meg (és nem az ergonómiai), esetleg üzleti döntések. Talán a side-stick az egyetlen olyan képződmény, aminél már arról szólt a dolog, hogy ne takarja ki a pic keze/szeme elől az előtte tornyosuló touchscreen és gomb halmazt.
Úgyhogy én mindenkinek azt javaslom, hogy a kedvelt típusaiban levő kormánynak megfelelő eszközt vegyen, hogy nagyobb legyen az immerzió (már ha van erre igény, de hát miért ne lenne, ettől (is) szimulátor a szimulátor), mert ezen kívül zéró értelme van a dolgonak. Ha pedig ugyanannyira szeretünk repülni side/center stick-es légijárművel mint yoke-ossal, nos, az k****nagy szívás a pénztárcánkra nézve
dareal: ez nagyon jó hír, köszönjük!
[ Szerkesztve ]
-
titán
Én örökké joystickkal repültem az MSFS-t, régen nem volt yoke. És saját hagyományból (meg megszokásból) már nem váltanék yoke-ra. A force feedback viszont nagyon hiányzik az újból. Kénytelen vagyok rugós joystickot használni. Remélem hamarosan megoldódik.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Chal
addikt
-
-
titán
-
Gudi
tag
A régi szép időkben, - amikor a Kozma Andris gyönyörűen elmagyarázta a second life-n az FSX javasolt beállításait - pillanatok alatt meg lehetett érteni annak is, aki nem tud angolul. Az is igaz, hogy az ennek a tizede sem volt, de pont elég is volt ahhoz hogy az ember biztonságosan tudjon repülni és a legjobbat hozza ki a gépéből. Ezzel az FS2020 -al egész más a helyzet, legalábbis a számomra. mindent át kell értékelnem amit tudtam az FSX-ben, itt jóformán fel sem tudok szállni rendesen... Még nem sikerült beállítanom például a trotthle-t a csúszkával, pedig állítottam az érzékenységén is, de össze vissza pörgeti a motort, aztán még a kamerát sem tudom használni körbenézésre.. stb..egyébként a fent megjelenő menüben kell folyton állítgatni a különböző nézőpontokra? Szóval nem is álmodom egyelőre multiplayerban való részvételre, pedig annak idején jókat repültünk együtt (pl. Korcsii, White, stb) és nem volt gondom. Szóval szenvedek ezzel, de nem adom fel, ha már megcsináltam erre a gépemet...Nincs valami gyorstalpaló a neten, ahol tanulhatnék néhány dolgot?
Bocsi a nyavajgásért, de tudjátok ugye, hogy én már nem ahhoz a korosztályhoz tartozom, akiknél a kötőszavak számomra valami ismeretlen informatikai fogalmakat takarnak.. -
lo_jo
senior tag
Ennyiből én személy szerint a problémát sem értem a throttle-lal kapcsolatban, de így próbáld: controls beállításoknál felül kiválasztod a joystickot, bal oldalon sensitivty és a felugró ablakban figyeled a fehér csíkot a görbe alatt. Mozgasd a két végpont között a throttle-re szánt beállításod. Ha a legalsó pontjánál szürke a csík és a legfelső pontjánál fehér, akkor jó. Ha nem ezt látod, akkor a joystickot valamiért nem szereti. Ha ezzel rendben vagy, akkor bal oldalon alul a filtert átállítod ALL-ra és szépen egyesével végigmész mindenen, ami kell, azt beállítod a joystick megfelelő gombjaira vagy felül a billentyűzetet kiválasztva ott a megfelelőre. Angol tudás nélkül is elég jól megoldható egy fordítóval, egyszerű, ráadásul repülésben és repszimben általános fogalmakkal van tele az egész. Kamera beállítás is itt lesz, nekem arra a next-prev pilot postition van a le-fel irányra állítva a hat switchre, a jobb-bal nézés a jobb-bal irányokra és a reset az egyik gombomra. Külső nézetből van a sima és a drón. A simát lehet a hat switch-csel irányítani vagy egér jobb klikkel, a drónra pedig van külön billentyű minden funkciójára.
[ Szerkesztve ]
-
Jadro
veterán
Mivel próbálod az irányítást? Ugye nem billentyűzetről beszélünk? Ha nekem sikerül repülni, akkor kb mindenkinek menni fog.
Kb két hete láttam először flight simet közelről és most ismerkedem a repüési alapfogalmakkal. FSX-et bepróbáltam gyorsan a 2020 megjelenés előtt, hogy kb mire számítsak - természetesen billentyűzettel és egérrel. Ott még ez úgy ahogy működött is, de 2020-ban lett nagy pofáraesés. Pontosabban tetőre. Kb 4 felszállásnál egymásután tetőre raktam a gépeket még a kifutó vége előtt és gyorsan rendeltem joystick-et. Azzal simán tudok repkedni, most a Neo autopilot funkciójával és az ILS-szel ismerkedem, de nem tűnik lehetetlen küldetésnek.
Jó móka ez, tanulom a repülési térkép olvasást is. Látok jó sok kihívást.
Samsung Galaxy S23 8/128 Green
-
Korcsii
őstag
[Kivégzi a DirectX 11-et a két új konzol]
Ezt csak így itt hagynám...
Nem mai hír, csak most figyeltem fel rá, FS előtt pont egy nappal jött...[ Szerkesztve ]
-
Gudi
tag
Köszi a válaszokat! Az a helyzet, hogy amiket leírtál már túljutottam persze, ennyire azért megértettem... de figyi:a sensitivity-nél ha a fehér csík az elején van, akkor a pont a görbe tetjén van, ahogy tolom felfelé a csúszkát jön lefelé, és akkor ér le, amikor a csik a felénél tart. Ha tovább tolom a gázt, akkor megindul felfelé és megy fel a felső pontig. Ez nem is érdekelne, de ahogy a repcsiben nézem a gázkart, és működtetem a csúszkát gyönyörűen megy felfelé, de a motor nem reagál rá!.. A beállításnál van SingleX axis, meg van SingleX + és külön -.Ha az utóbbival próbálom állítani, vagyis külön állítom az increase-t meg a decrease-t, akkor reagál, de úgy, hogy félig tolva a gázkart semmi, a félnél pedig egy kis idő után teljes gázt ad.. már állítgattam az érzékenységén is, de semmi. A csűrő és a magassági kormánynál is van sima X, és Y axis, meg itt is van plusz meg minus, de itt a símával tök jól tudtam beállítani a kormányokat, a trotthle-nél miért nem lehet? A camera ügyben egy keveset léptem előre
-
Vesa
veterán
Szabadalmi és piaci okokból nincs már szinte egyetlen FFB-s joy sem, de a téma igen hosszúra nyúlna, inkább bele sem kezdek.
RCH663
Köszi, ezeket néztem már, de az elsőn nincs HoneyComb, a másodikon pedig nem sok látszik a szerkezetből. A sín az fém azt láom, a felfogatás és maga a szerkezet az műanyag, de ezzel a kialakítással ettől még lehet jó.Aki pedig full immerziót szeretne, vegyen ilyet.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
lo_jo
senior tag
Azért, mert ha külön tengelyre teszed, akkor lesz egy X+, ami a csúszka felétől felfele és egy X-, ami a csúszka felétől lefele számít, tehát -100->0->+100 lesz az útja. Ha egy tengelynek számítja, akkor pedig az X 0->+100 úton jár, cserébe külön gomb kell a reverse thrust-ra vagy toggle vagy hold formájában. Nálam is ugyanígy mozog a fehér csík feletti görbe, de azzal nem foglalkozok, gázkarnál úgyis teljesen lineárisra állítom, 0 deadzone. Nálam gyönyörűen megy a fordulat felfelé, ahogy tolom a gázkart előre a TM Hotas X-szel.
-
Gudi
tag
köszi, megoldódott a trotthle probléma... nem tudom mio volt a gond, lehet, hogy ezt a próbát a gázzal akkor prógálgattam, amikor a levegőben volt.. és amikor újra kezdtem a reptéren, akkor már símán működött..a Cessna Caravánt jól ismerem, -mert az esetek 90%-ban azzal repülgettem- ezt itt megint meg kell tanulni, pl az autopilot sem akar működni.. de nem fárasztalak, majd valahogy rájövök..
-
Vesa
veterán
Ez így van, azonban hasonló -pontosabban kapcsolódó- szabadalmak sokasága még mindig él, így jogi bizonytalansággal erősen terhelt a kérdés. Emellett pedig az FFB piac elenyészően kicsi volt, tulajdonképpen az Sidewinder-t leszámítva, ha az MS nem tolta volna annyira a 90-es években, még ennyi sem lett volna. Drágítja a terméket, bonyolítja a technológiát, cserébe nem jelent értékelhető eladásnövekedést. Ezért nem foglalkozik vele szinte senki. A joyok piaca FFB termékek nélkül sem túl nagy, sajnos.
A tudomány a valóság költészete!
-
lo_jo
senior tag
Az autopilot hibátlanul működik, csak egy kicsit reálisabb lett, mint az FSX féle ALT benyom, GPS-re kapcsol es Approach bekapcsol. Ahogy a 320neo is közelebb van az Airbus X féle (és valós) autopilothoz, mint az FSX butított alap verziója. Viszont szerintem röviden nem is lehet elmagyarázni, magyar videóról nem tudok, angollal viszont tele a yt, igazi pilóták többen is elmagyarázzák az összes gépet, IFR-t, ILS-t, stb.
-
Razor18
tag
Urak,
a bugok-ról szóló visszajelzéseket melyik felületen lehet elküldeni a MS-nak?
Köszi
[ Szerkesztve ]
-
Razor18
tag
A Warthog throttle gombjait csak nálam nem látja a program? A tengelyek rendben, de a nyomógombok nem csinálnak semmit...
-
dareal
tag
HTC Desire Amoled: rooted/AlphaRev 1.8 S-OFF HBOOT 0.93.001 - MIUI-Ekre (based on MIUI_Au) | Galaxy Tab: rooted stock 2.2 rom | iPhone4 / iPad2: JB 4.3.3 | Xperia x1i: own custom rom | Several WinCE systems
-
Jadro
veterán
Próbálgatom a repülési terveket elkészíteni és aszerint repülni. Simbrief segítségével sikerült is, be is reaktam és megyek előre ahogy írja. Amit nem értek az a rádió. Ha a terv szerint haladok a KOPRY pont felé a mellette lévő 17500 ft magaságban (és ez a legmagasabb pontja az útvonalnak, akkor rádión miért akarnak felzavarni FL240-re? Repüljek a rádió szerint?
Tanulom még erősen ezt az egészet, de nem egyszerű.
Samsung Galaxy S23 8/128 Green
-
tag
Mintha valamit változtattak a domborzaton. LHSA 16-osról felszállva Balaton felé, eddig elég lapos volt, most meg azért valamennyire pontosabb. Garminon vettem észre, hogy mi ez a domb előttem, másik repteret választottam véletlenül?
Grafikai beállításaimon nem változtattam semmit.
Új hozzászólás Aktív témák
- Elemlámpa, zseblámpa
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Gyúrósok ide!
- Medence topik
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen TV-t vegyek?
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen