-
GAMEPOD.hu
Microsoft Flight Simulator (MSFS vagy FS) és Prepar3D (vagyP3D) összefoglaló:
Új hozzászólás Aktív témák
-
lo_jo
senior tag
válasz wollnerd #16537 üzenetére
Félig komolyan, félig viccesen gondoltam, de alapvetően kezdőknek szerintem is jobb egy egyszerűbb (olcsóbb) hotas, mint egy yoke, mert ha mégsem jön be annyira a FS élet, akkor használhatóbb arcade és space dolgokhoz, a yoke már túl specifikus hardver. Viszont amikor megcsap a polgári repszimezés szele, egy jó yoke megteszi airlinerezéshez is. Nem a legautentikusabb élmény a modern gépeknél (ahogy GA esetén is már nagyon sok a "joystick", bár az még mindig más), de szerintem precízebben irányítható teljes kar mozgatással, mint egy joystick.
-
lo_jo
senior tag
válasz Dzsuri89 #16690 üzenetére
Assistance beállításoknál navigation és taxi ribbon on. Viszont ez felszálláskor is jelöli és néha bugos, főleg a pályához érkezéskor.
Más: Ha valaki bush tripre menne, állítson billentyűkombót a repair and refuelre, mert a fuel boxok nem működnek, nincs semmilyen ingame "legális" lehetőség tankolásra, az üzemanyag viszont fogy.
-
lo_jo
senior tag
válasz cintula187 #16693 üzenetére
Igen, úgy néz ki, hogy csak bush trip. Normális free flight esetén tökéletesen működik, beállok a fuel boxhoz és beadja a weight képernyőt, de itt semmi. ATC sincs, úgyhogy a default shift+f request fuel sem megy. Már a 9. legnél tartok a nevadainál, a 6. közepénél fogyott ki először, újrakezdtem a 4. leget, mert ott pont egy fuel box mellé álltam be, áttaxiztam és semmi. Szerencsére folytathattam a 6. elejéről és kapott egy ctrl+r kombót a repair and refuel. Nem tervezem máshol használni, de amíg nem javítják, itt kelleni fog.
[ Szerkesztve ]
-
lo_jo
senior tag
válasz cintula187 #16695 üzenetére
Nem, ugyanonnan folytatom, ahol abbahagytam. Amint megállok, jön a "you win screen" és mehetek a menübe vagy egyből folytathatom. Mindkettővel hibátlan. Sima free flightot még nem próbáltam menteni, hogy folytassam, de megnézem, hogy ott mit csinál.
-
lo_jo
senior tag
válasz sanzik #16710 üzenetére
Ha jól tudom, jópár szimulátorban a mai napig G25-tel tartanak pályacsúcsokat. Egy szintig jobbá tesz a hardver, ez nagyjából addig tart, amíg a 900/1080 fokot eléred egy 180 vagy 270 fokhoz képest, a direct drive meg a szíjas ffb már ugyanúgy immerzió növelés. A joystick szerintem itt ez a szint, bár a yoke talán annyiból más, hogy egy másik mozdulatot igényel, nem csuklóból forgatod a forgáspont körül pitch-hez, hanem előre-hátra tologatod és elfordítod a hosszanti tengelye körül a rollhoz. Talán jobban érezteti egy potméteres vs load cell fékpedál hasonlat, teljesen más féktechnikát igényel. Még FS2004-et és FSX-et is nyomtam kontrollerrel, mert nem voltam benne biztos, hogy a legolcsóbb HOTAS is "kiszolgálná" az árát, aztán végül mégis megvettem és nem bántam meg. Ma meg ott tartok, hogy az én szintemre elég lenne a Logitech/Saitek yoke+throttle, mert annál többet tényleg nem szánok rá, ahogy kormányból is megelégszem a G29-cel, ismerve a hibáit és hátrányait nekem jó kompromisszum.
-
lo_jo
senior tag
Ennyiből én személy szerint a problémát sem értem a throttle-lal kapcsolatban, de így próbáld: controls beállításoknál felül kiválasztod a joystickot, bal oldalon sensitivty és a felugró ablakban figyeled a fehér csíkot a görbe alatt. Mozgasd a két végpont között a throttle-re szánt beállításod. Ha a legalsó pontjánál szürke a csík és a legfelső pontjánál fehér, akkor jó. Ha nem ezt látod, akkor a joystickot valamiért nem szereti. Ha ezzel rendben vagy, akkor bal oldalon alul a filtert átállítod ALL-ra és szépen egyesével végigmész mindenen, ami kell, azt beállítod a joystick megfelelő gombjaira vagy felül a billentyűzetet kiválasztva ott a megfelelőre. Angol tudás nélkül is elég jól megoldható egy fordítóval, egyszerű, ráadásul repülésben és repszimben általános fogalmakkal van tele az egész. Kamera beállítás is itt lesz, nekem arra a next-prev pilot postition van a le-fel irányra állítva a hat switchre, a jobb-bal nézés a jobb-bal irányokra és a reset az egyik gombomra. Külső nézetből van a sima és a drón. A simát lehet a hat switch-csel irányítani vagy egér jobb klikkel, a drónra pedig van külön billentyű minden funkciójára.
[ Szerkesztve ]
-
lo_jo
senior tag
Azért, mert ha külön tengelyre teszed, akkor lesz egy X+, ami a csúszka felétől felfele és egy X-, ami a csúszka felétől lefele számít, tehát -100->0->+100 lesz az útja. Ha egy tengelynek számítja, akkor pedig az X 0->+100 úton jár, cserébe külön gomb kell a reverse thrust-ra vagy toggle vagy hold formájában. Nálam is ugyanígy mozog a fehér csík feletti görbe, de azzal nem foglalkozok, gázkarnál úgyis teljesen lineárisra állítom, 0 deadzone. Nálam gyönyörűen megy a fordulat felfelé, ahogy tolom a gázkart előre a TM Hotas X-szel.
-
lo_jo
senior tag
Az autopilot hibátlanul működik, csak egy kicsit reálisabb lett, mint az FSX féle ALT benyom, GPS-re kapcsol es Approach bekapcsol. Ahogy a 320neo is közelebb van az Airbus X féle (és valós) autopilothoz, mint az FSX butított alap verziója. Viszont szerintem röviden nem is lehet elmagyarázni, magyar videóról nem tudok, angollal viszont tele a yt, igazi pilóták többen is elmagyarázzák az összes gépet, IFR-t, ILS-t, stb.
-
lo_jo
senior tag
Próbáld ki a littlenavmap-et, bár nem tudom, hogy oldható meg tabletre, nekem második monitoron van. IFR tervezésre és VFR követésre használom.
@sanzik Ugyan nem vagyok pilóta, mint Korcsii, de IFR-re elsőre mindenképp olyan gépet ajánlanék, ahol van autopilot és olyan repteret, ahol legalább irányítás van, Nyíregy nem ilyen, próbáld a visszautat, akkor az approach szépen irányítani fog a megfelelő magasságra. Ha live weather és traffic beállítások mellett mész, akkor érdemes figyelni a szélirányt már a world mapen és az alapján kiválasztani a megfelelő pályát. Ha pedig tervezésnél IFR low altot vagy high altot választasz, akkor megjelennek a választható megközelítések is a pályákra.
-
lo_jo
senior tag
Több ismerősöm is xbone kontrollerrel nyomja, tegnap épp TFFJ leszállásokat csináltunk, mindenkinek sikerült. Ja, ők be tudják állítani a controlsban, bár a default beállítás náluk hibátlanul ment. Ha elég lenne hozzá 1 kontroller, nem lenne szimulátor.
-
lo_jo
senior tag
Ja és zárójelben
A MS kicsit túlmarketingelte szerintem az egészet, olyanoknak is vonzó lett a "keresd meg a házad" és a látványos grafika miatt, akik abszolút nem szimulátor vénájúak. Erre még rátett egy lapáttal, hogy VR-ék és Nessaj kaptak egy nappal a megjelenés előtt hozzáférést. Mindkettőnél a szemem és a fülem vérzett, olyan botrányosan repültek és akkora ostobaságokat mondtak mellé. (Valószínűleg ugyanezt érzné egy IRL pilóta, ha az én repülésemet látná ) Viszont nagyon széles réteget elértek, a gamepass miatt pedig nagyon széles a réteg, aki ki is próbálja, majd óriásit csalódik. Ez továbbra sem egy casual játék, akármennyi segítséget is állít be az ember, a gép nem fogja tudni, hogy te hova akarsz menni, nem fog neked trimelni tökéletes level flightot, így mindenkinél az lesz, amit a két említett csatornán láthattunk: +/-20k ft/m "emelkedések" és "süllyedések", amik inkább dobhártyarepesztések és zuhanások. Ja és persze megjelent xboxra is, ahol főleg nem az a réteg szokott játszani, aki flight simes. Ez sosem lesz Tom Clancy's HAWX vagy Ace Combat 7, ez egy casual gamer számára 2 óra után halál unalmas szimulátor.
-
lo_jo
senior tag
válasz RubbishBin #16796 üzenetére
Egyébként nem lenne ezzel semmi baj. A flight sim közösségnek is jó, ha csak 100 casualból 1 lesz olyan érdeklődő, hogy beleássa magát a témába és elkezdi komolyabban venni a dolgot, még ha nem is lesz hardcore sim játékos, ahogy magam sem tartom annak. Viszont ahhoz kéne egy kis türelem és magunkba tekintés, hogy ha valami a sim közösség majdnem egyhangú véleménye szerint jó (nem tökéletes, bőven vannak hibái és nem csak a bugok), de nekünk nem megy, akkor nem valószínű, hogy a játékban és sokezer másik véleményben van a hiba. Az viszont tény, hogy pl. az FSX kicsit jobban szájbarágós volt egy kezdő vagy casual számára, mint itt a 8 leckés flight school. Elmagyaráz dolgokat, de nagyon pongyolán, én is sokat magyaráztam pl. a trimelésről, autopilot használatról az érdeklődő, de egyébként casual ismerősöknek. Ők viszont nagyon nyitottan állnak a dologhoz, hetente jó, ha 1-2 órára előveszik majd, míg én jelenleg szinte minden hobbi időmben repülök, de az az 1-2 óra minőségi és szórakoztató élmény lesz számukra, ahogy most megcsináltuk a saját TFFJ kihívásunkat, lesz még it Paro és Lukla, London City, Grand Canyon és hasonló érdekességek, amik tudom, hogy nekik is kihívás lesz, de segítségekkel bőven teljesíthető kontrollerrel is.
-
lo_jo
senior tag
válasz lanszelot #16797 üzenetére
Így nagyon más a dolog. Akkor ne joystick legyen az első beruházás, mert eléggé célhardver, ha nem jön be, adhatod el. Vegyél egy alap, sima irodai membrános, de teljes méretű billentyűzetet. Amíg nincs teljes home cockpit, addig bizonyos gépekkel mindenképp kelleni fog a billentyűzet+egér. 12 gombom van a TM T.Flight Hotas X-en (ez nem számít soknak, sőt), mégis nagyon sokat kell egérrel babrálnom, ha például autopilot-ot használok.
-
lo_jo
senior tag
válasz lanszelot #16807 üzenetére
Szerintem a hiba ott van, hogy azt feltételezed, hogy CSAK kontrollerrel lehet játszani. Ez nem igaz, ahogy CSAK joystick sem elég, kell hozzá a teljes méretű billentyűzet és egér. Nem csak az autopilot miatt, hanem azért, mert ez nem Ace Combat, ahol elég az egy analóg stick, a két hátsó trigger meg 2 gomb a tolóerőre, a többi pedig a kamerára meg fegyverekre. Itt kell a bal stick az elevator+aileron irányításra, a triggerek a rudderre, kell két gomb a tolóerőre, kettő a trimelésre, nagyjából ez a minimum, de a sportgépeken kívül mást nem nagyon vezetsz így. Ezen felül gépenként változó, de alapnak vehető kettő a fékszárnyakra, egy a futóműre, egy a speedbrake-re. Ezen felül billentyűkombinációk vagy egér a rádiózásra, a fényekre, az autopilot vezérlésre, ha valóban szimulálni akarsz, akkor a repülő beindítására, tehát nagyjából mindenre. Azt pedig beláthatod, hogy a normális, teljes méretű billentyűzet tekinthető az alap hardvernek, nem pedig a kontroller méretű, amivel egy url-nél hosszabb dolgot egyébként sem akar az átlag ember begépelni.
-
lo_jo
senior tag
-
lo_jo
senior tag
De épp ezaz, a játék indításánál nyúltam utoljára az egérhez és az első tutorial végén akkor tettem le a kontrollert, amikor visszaadtam az irányítást az oktatónak. A kettő között még a menüben is a kontrollert használva állítottam át drónról defaultra a profilt, amit merek feltételezni csak azért kellett, mert előtte a hotas volt az irányítás és automatikusan a drónra állította a kontrollert. Ezen felül tényleg tutorial módjára írja a játék, hogy mit csináljak, addig az a felirat marad ott, amíg nem teljesítettem a kívánságát, ha megtörtént, akkor bezöldül és kapom a következő feladatot. Ha eddig nem sikerül eljutni, akkor nem tudom, hogy hol akad el, mert "Tobbszor probaltam, de a tutorial 1es palyan se tudok atmenni.", "semmit se ir mit tegyek, de varja hogy megtegyem." és hasonló felütések vannak, akkor én feladom. Vagy tényleg azt hitte bárki, hogy ez úgy megy, hogy bekapcsolom a kontrollert és megy? A beállításokat nem nézzük meg első repülés előtt?
-
lo_jo
senior tag
válasz lanszelot #16816 üzenetére
Először is driftel a kontrollered, garanciáztasd, javítsd magadnak vagy csak simán vegyél egy újat, ezzel borzasztó lesz még akkor is, ha elfogadod, hogy nincs csak és kizárólag kontrolleres 100% megoldás minden irányításra. Tovább pedig azért nem engedett, mert teljesen kiengedett fékszárnyakkal nem fogsz annyira felgyorsulni. Amikor külső nézetben vagy, látszik, hogy végre nagynehezen átléped a 60 csomót, ez pici várakozás után triggereli is a megfelelő reakciót, előtte a full flaps miatt épp csak átlépted.
Tényleg csak nagyon zárójelben jegyzem meg, hogy ebben az első leckében 0 utasítás van a fékszárnyak használatára, te valószínűleg véletlen engedted ki teljesen. Sajnos be kéne látnod, hogy ez user error, az oktató midnent elmondott, te ezen felül csináltál valamit.
[ Szerkesztve ]
-
lo_jo
senior tag
válasz lanszelot #16829 üzenetére
De, driftel, csak más játék nem érzékeny rá ennyire. Nekem is így kezdte, akkor FSX-ben volt ugyanez a jelenség, közben egy rakat játékban semmi baja nem volt. Windowsban a kalibrálásnál a számokat kiíratva látszott is, azóta csak rosszabb lett, de még mindig nem érződik más játékban.
Megjelenés előtt letöltöttem a store-ból a 990 megás adagot, 0:00-kor beengedett és 1:50-re letöltötte a 91gb kontentet. Minden indításkor checking for updates, de nem talál és nem telepít semmit. Ez egy ismert bug, elvileg egy héten belül jön a patch, ami javítja, de ha a játék elindul, nincs vele gond. Van, akinek mindig le akarja tölteni újra a 91 gigát, többnyire azoknak, akiknek non-ascii karakter van a win felhasználójában, magyarul ékezetes. Ezt is javítja a patch.
A fékszárnyat írták korábban, a két bumper engedi ki és húzza be. Alapból teljesen behúzva indul, látszik is, amikor jobbra-balra kell nézni, hogy nincsenek kiengedve (2:10-nél pl), amikor lenézel a yoke-ra, akkor is még be vannak húzva (3:43), a rudder magyarázásánál is még mindig 0 fokon állnak (5:11), amikor külső nézetre váltasz, akkor viszont már ki van engedve. Így arra tippelnék, hogy amikor a triggert kellett volna nyomni, megnyomtad a bumpert, de arra nem reagált, úgyhogy megnyomtad a helyes triggert. Innentől viszont folyamatosan kint van, így nem könnyű gyorsulni, mert a fékszárny megváltoztatja a szárny profilját, több felhajtóerőt generál, de cserébe lassítja is a gépet.
Szerintem a beállításokban a sensitivity-t húzd le egy kicsit és próbáld újra, akkor lesz jó, ha nem rángatsz ekkorákat a gépen, hogy még a szélzaj is irtózatosan megnő. Szép finom, folyamatos mozgás a cél, amit tény, hogy alap érzékenységgel nem könnyű egy kontrollerrel. Ja és növelj a deadzone-on addig, amíg alap állapotban mindent elengedve a fehér pötty nincs a legalsó vízszintes vonalon.
-
lo_jo
senior tag
válasz lanszelot #16831 üzenetére
Controls, kiválasztod a kontrollert felül, majd a bal oldalon sensitivity gomb és ott lesznek a tengelyek, megmozgatod a kontrolleren és be tudod azonosítani őket. Alattuk van sensitivity csúszka, ha túl érzékeny, akkor negatív felé kell elvinni. A deadzone pedig ugye 0-ról indul, ahogy állítod és elengeded egy adott ponton, látszik a görbén a változás. A cél az lenne, hogy elengedett állapotban a "padlón" üljön a kis bogyó, ami a drift miatt nem a sarokban lesz, hanem az egyenesen (vagy görbén) valahol feljebb.
-
lo_jo
senior tag
válasz lanszelot #16834 üzenetére
Fogalmam sincs, én csak a sajátomat ismerem hosszú távon (TM T.Flight Hotas X), azt pedig nem ajánlom jó szívvel senkinek, csak ha tényleg nagyon szűkös a keret. Bár mostanában már akkor sem, mert én még 17k-ért vettem, most éppen 30 alatt kapható egy kicsivel. Nyekereg a stick, a szilikonspray folyamatosan itt van az asztalon mellettem, a gázkarban középen ott az indokolatlan "bump" ami mellé még deadzone is jár. Én szétszedtem, "levágtam" a dudort, kicsit csiszoltam, azóta nincs bump, csak a deadzone, meg persze az enyhe szorulás, de a szilikonspray ide is bemegy. Röviden és tömören nem rossz, de nem ennyiért.
-
lo_jo
senior tag
válasz fatal` #16841 üzenetére
Igen, kb ugyanez van kormányok terén is. Én lecsaptam egy akciós G29-re 68-ért tavaly nyáron és a váltóra 15-ért télen, azóta mindenki félprofi szimulátoros lett, újra 100k a G29 és 25 a váltó. Persze az egész arra jó, hogy az első kanyart ne lehessen bevenni Assetto Corsában, mert a roncsderbi ahhoz képest semmi. Nagyjából ezt látom itt is, minden Flight Sim hw ára az egekben vagy egyáltalán nem is elérhető, de legalább a játékban mindenhol Pittsek és Extrák köröznek az approach és a pálya fölött, szerencse, hogy nincs collision.
-
lo_jo
senior tag
válasz fatal` #16845 üzenetére
Ilyen igényes munkáért én is nagyon szívesen fizetek, de sajnos jelenleg úgy alakulnak a dolgaim, hogy még az FS-t is csak a gamepass verzióval játszom, addig pedig nem nagyon akarok fizetős modokat venni, amíg nem a teljes van meg és bármikor kirúghatja a széket a lábam alól az MS. Tudom, nagyon kicsi ennek az esélye, de megvan.
-
lo_jo
senior tag
válasz lanszelot #16848 üzenetére
Ez a taxi+take off+level flight? A 75% és a 110-120 soknak tűnik, 1800-as fordulatot mond és ahhoz kell trimelni, nálam ez 50% throttle és 70kts.
@darael Köszi az infót. Még egy utolsó kérdés: Várható vidék? Nagyon bejött a GA a c172-vel az itthoni térképen. Ha egyébként olyat kérdezek, amiről van valahol már info, linket is "elfogadok"
[ Szerkesztve ]
-
lo_jo
senior tag
válasz cintula187 #16855 üzenetére
Én is repültem vele tegnap egy rövid Belgrád-Bp-t, annak ellenére, hogy soha nem volt ilyen. Még a malév callsign se hangzik rosszul a gépi hangtól.
-
lo_jo
senior tag
válasz cintula187 #16857 üzenetére
Igen, ott is egész jó volt.
Közel sem mondanám magam gurunak, pl tankolásához nem nagyon értek, de Airbus X 320 és 321-gyel repültem párszáz órát, az ahhoz való checklisteket elég jól tudtam fejből. -
lo_jo
senior tag
A patch után végre lehet folytatni a mentett állásokat. Szépen elterveztem a karib körutat, de az első állomás után nem tudtam visszatölteni. Azt most sem sikerült, de amit már a patch után mentettem, működik.
-
-
lo_jo
senior tag
-
lo_jo
senior tag
válasz cintula187 #16910 üzenetére
Amit .pln formátumban ment, az a flight plan, amit .flt-ben, az a flight. Viszont ez még mindig nem jó. Volt olyan reptér, ahol meghalt a mentésem, nem tudtam újra betölteni. Ahol sikerült, ott pedig elég sok dolog resetelődött és nem működött. Saját lajstromjelet elfelejtette, nem ment a felső menü, nem lehet tankolni, nem működik a zseblámpa. Úgyhogy még mindig nem most csinálom meg "egyben, de darabokban" a túrát, marad az, hogy menübe visszalépve új repülésként teljesítem a legeket.
-
lo_jo
senior tag
válasz CptAdamica #16915 üzenetére
Game pass verzióm van, a win store-ból letöltött ha jól emlékszem 330MB-ot, ingame meg 87kB-ot. Viszont a patch pont azt is javítja, ha valakinek mindig le akarta tölteni újra a 91GB pakkot.
-
lo_jo
senior tag
Igen, ott is jól jöhet, de azt nem tudtam megszokni, így én kiiktattam a fém pöcök megfelelő (vagyis hát eredeti állapothoz képest nem megfelelő) visszarakásával. Nem tudtam pontosan sosem használni, túl rövid úton jár és még mellé kéne a joystick normál 2 tengelyén is finoman mozgatni.
-
lo_jo
senior tag
válasz Korcsii #16988 üzenetére
Sajnos nagyon messze vagyok az IRL pilótaságtól, de ha jól tudom, airliner pilóták többnyire “kézzel” teszik le a gépeket és csak az autoland rutin fenntartása miatt “gyakorolnak” néha tökéletes látási viszonyok mellett is. Persze az Airbus koncepciójában az A/T marad taxi végétől retardig. De ha valaki gyakorló nagygépes pilóta vagy van info első kézből, az cáfoljon vagy erősítsen meg. Szimben én mindig kikapcsolom finalre fordulva az AP-ot, kell ennyi “izgalom”, ne az autoland kapja az értékelést.
-
-
lo_jo
senior tag
válasz cintula187 #17029 üzenetére
Itt láttam ilyet, saját bőrömön még nem tapasztaltam. Esetleg nézd meg a hivatalos fórumon, hogy van-e megoldás rá.
-
lo_jo
senior tag
válasz lanszelot #17054 üzenetére
Igen, rosszabb. Nekem a Hotas X van, ami gyakorlatilag ugyanez, csak a PS3/PC verziója.
A T16000M hall szenzoros, itt sima műanyag gömbcsukló van, nyekereg, óriási a deadzone, a gázkarban középállásban van egy "bukkanó", ami ugyan szétszedéssel és faragással vagy a mélyedés kitöltésével orvosolható, de a szoftveres deadzone körülötte nem kiüthető, ráadásul garanciavesztéssel is jár. A semminél épp jobb, csak tudni kell hozzá, hogy régebben ugyanez 15-17k árban ment, annyiért jó. A mai 30k környékét közel sem éri.
-
lo_jo
senior tag
A MS Store verzió nagyjából 3/4 állásnál rengeteg fájlt tömörített ki, ez proci és tárhely függvényében elég időigényes lehet. Biztonság kedvéért ellenőrizd, hogy van-e elég hely azon a meghajtón is, ahova a steam van telepítve és azon a meghajtón is, ahova a flight sim megy, persze ha külön vannak. Mellé szerintem még zárj be minden szükségtelen alkalmazást, a kitömörítés elég processzorigényesnek tűnt nálam.
Új hozzászólás Aktív témák
- Ukrajnai háború
- Stellar Blade
- AMD off topik: VGA, CPU, APU és minden, ami AMD
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Így építsd a billentyűzeted!
- Linux felhasználók OFF topikja
- Bemutatkozott a Moto G32 4G
- Luck Dragon: MárkaLánc
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen