-
GAMEPOD.hu
A kereshetőség érdekében a filmkritikát, ajánlót tartalmazó
hozzászólások #értékelés címkével vannak ellátva.
Bővebben erről és példa a keresésre.
A spoiler formázás használata kötelező spoileres tartalmaknál!
Új hozzászólás Aktív témák
-
sp8787
addikt
Dune: Part Two
2/10 -
Kergeboci
tag
Mint kiderült, a mozik kémkednek utánam és lopják az ötletemet
Úgyhogy ma nagyvászonról élvezhettem 1984.03. hónap megjelenéséből a legnagyobb sikereket elért filmjét, dobpergés... aPolice Academy
Rendőrakadémia (-át)Mit kéne mondanom róla, amit nem ismer mindenki, aki a 90 előtt született? Semmi újat nem fogok tudni, ez az a film, amit mi vagy egy tucatszor láttunk már, fene se emlékszik, hány féle szinkronnal, délutáni matinéként, esti filmként egyaránt. Mondjuk, így újra nézve azért meglepett, a film szexuális tartalma, azért nem semmi, hogy kölyökként ezt akár szombat délután is megnézhettük
Nem tudom, mekkora érdeklődésre számítottam, mert őszintén, nekem sem volt nagyon sok kedvem csak ezért moziba menni. Tényleg annyiszor láttuk, hogy feleslegesnek találtam. Az új generációt, meg ez már nagyon nem fogja megmozgatni. Úgyhogy nem is lepődtem meg, hogy szinte majdnem üres teremben, maximum ha 30an néztük végig.
Sajnálom, mert valószínűleg a mozi azt a következtetést fogja levonni, hogy nem éri meg nekik ezen régi kópiák beszerzése (jó, ezen szerintem idén még a Szellemirtók, Ponyva regény, de talán a Remény Rabjai is, javítani fognak).
Mindenki jól érezte magát, hangosan nevettünk az ezerszer látott poénokon, élveztük ezt a korai 90es évek, késői 80as évek vígjáték hangulatát. Adott egy kis betekintést, milyen lehetett ezt nem TVben, hanem moziban, elsőként átélni. Simán megállta a helyét (bár azért a vágásoknál olyan érzésem volt, mintha egy cenzúrázott verziót néznék, a poénok is visszafogottak voltak a korábbi részekhez képest, de hát nem is voltak annyira magasan az elvárásaim, hogy ezek zavarjanak). Jó volt.
[ Szerkesztve ]
Os iusti meditabitur sapientiam et lingua eius loquetur iudicium - Az Igazság ajka bölcsességet kell hordozzon, és a nyelve ítéletet kell szóljon. -- http://egyatucatbol.blog.hu/ --
-
válasz Bad Pritt #164705 üzenetére
Én nem is értem az ilyesmit. Ez miért jó? Ha írok, akkor próbálom megtisztelni annyival a topikot, hogy megindoklom az értékelést. Aztán ha mások hülyeségnek vélik, amit írok, akkor legfeljebb retTENETesen sok hsz lesz témában.
Habár én is elsősorban azért szoktam írni a filmekről, hogy meglegyen magamnak. De aki meg csak egy számot ír le, az nem értem minek ide írja, az IMDB sokkal alkalmasabb erre.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
-
-
válasz proci985 #164699 üzenetére
Most értem oda az ominózus részhez, a film kb felénél van.
Hát egy rablás folyamán kb végignézhetjünk / hallgathatjuk ahogy De Niro megerőszakolja az ottani random női alkalmazottat. Aki egyébként kicsit provokatív volt, de persze ez nem mentség. Ebből nekem nem az jött le, hogy ez milyen menő dolog, hanem az, hogy mekkora primitív gátlástalan barom ez a gengszter, akinek semmi sem szent.
De már előtte is láttuk ezt. Az erőszakolós jelenet egyébként kicsit valóban hosszú, de valószínűleg szándékosan pont azért, hogy jól átjöjjön milyen borzalom történik éppen. Aztán ahogy Noodles / Nudli végzett, a nőt mutatja a kamera pár másodpercig, és vágás. Mi itt a gond? Pont ez a lényeg, hogy az főszereplőt nem érdekli az ilyen, ő megerőszakolta, otthagyta, viszlát. Ekkora rohadék az ember. Mi érezzük a súlyát, ő jól láthatóan nem. És ezek szerint Mészáros Juli sem, mert sötét, mint az éjszaka. [ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz lezso6 #164713 üzenetére
A cikkben ezt a jelenetet említette, de egy másik jelenet volt a problmémás. Deborahhal ami történik, az csapta ki a biztosítékot neki. Pontosabban az, ahogy szubjektíve a perspektívából relativizálja a film, ami történik. Persze, a rendező keretbe rakja az egészet az utolsó jelenettel, nade egy négy órás filmnél ez mai szemmel nem biztos, hogy elég.
Provokációval nincs baj, különben nem állna itt a polcon a french (extreme) new wave filmek egy része eredetiben, és ezen felül elég sokat láttam amit viszont nem voltam hajlandó a polcomra rakni (Seul Contra Tous, avagy Noé eslő filmje, például).
Az egyik probléma az lehet, hogy ezeknél a gengszterfilmeknél bőven volt pátosz is, szóval bőven nem arról van szó, mint a Hateful Eightnél ahol az egyik karakter nagyobb szociopata, mint a másik. Kései Triernél ott egy extra narrátor, míg a korai Noé egész filmje gyakorlatilag a néző elidegenítéséről szól, és történetmesélés helyett részben (posztmodern műként) a nézőből való reakció kiváltására fókuszál. De ezt nehogy ajánlásként vedd, még ha filmművészeti szempontból jónak is tartom.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
válasz proci985 #164714 üzenetére
Ja, most nemrég derült ki, hogy
a fenti jelenet amiről írtam, az úgy tűnik, hogy technikailag mégsem volt nemi erőszak. A Noé film az Aronofsky, azt láttam, elég elborult, csak annyira nem sikerült. De azt újra kéne nézni, akkor is ha IMDB 5.8. Mondjuk a Mother is csak 6.6, pedig nálam 9/10-es.
De nem csak a gengszterfilmnél látunk ilyet, csomó film van, ahol a főszereplő antihős, s mégis imádjuk őket. De ez nem jelenti azt, hogy mondjuk példaképek lennének. A film egyik pillanatában teljesen együttérzünk velük, a másikban megvetjük őket. Paradox, de működik.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
-
válasz proci985 #164716 üzenetére
Később meglátja a négy jóbarát a
"megerőszakolt" nőt egy partin, akit meglepnek a jelenlétükkel, aztán a nőnek kell kiválasztania négyük közül a himbilimbijük alapján, hogy melyik volt az, akivel nagyon közelről is megismerkedett már. Végül meg már édeshármast meg -négyest akar a nő. Szóval van baj, vagyis nincs baj... Egyébként az ilyen hiperszexualitást jellemzően kiskorú megrontás / nemi erőszak szokott okozni. [ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz lezso6 #164715 üzenetére
[link] biztosan Noé, Aronofskytól (ha rá gondolsz) a Noé áll 5.8on. vagy valamelyik másik filmre gondolsz? említett film 7.3mon áll (ahogy Noé jobb filmjei szoktak), ahogy nézem a rendezőtől megszokott kb haranggörbe eloszlással, amin kicsit kilóg az egyes értékelés. Noé egyébként képi világban, vizuális történetmesélésben és hangulatban zseniális, ld pl a Thomas Bangalter (fél Daft Punk) féle [link] Sangria videoklippje (stoboszkópra érzékenyek ne kattintsanak).
De nem csak a gengszterfilmnél látunk ilyet, csomó film van, ahol a főszereplő antihős, s mégis imádjuk őket.
Igaz, és valószínűleg ez lett sok. Ami oké, eltérőek vagyunk, nem kell mindenkinek ugyanazt szeretnie.---
szerk: közben a válasz valszeg megindokolja, hogy mi volt a baj.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
válasz proci985 #164718 üzenetére
Jajj, nem tudok olvasni, valahogy összekevertem. Gaspar Noétól az Irreversible van nálam watchlisten, de ahhoz lehet sose lesz hangulatom.
Igaz, és valószínűleg ez lett sok. Ami oké, eltérőek vagyunk, nem kell mindenkinek ugyanazt szeretnie.
Nyilván. Csak itt az helyzet, hogy az elvtársnő hülyeségeket hord össze. Lehet nem szeretni jó érvekkel, meg lehet rossz érvekkel is. Én azt látom, hogy szándékosan félreértelmezi a filmet, hogy fel tudjon háborodni. Hasonló a recept szokott lenni a woke-ozásnál is, hogy pl ott a Barbie, s egyszerűen a már kényszeresen anti-woke látásmód benézi a filmet woke-nak. Pedig szerintem tökre nem az, épphogy kifigurázza azt. Csak ugye akinél kalapács van, az mindent szögnek néz. Az elvtársnő egy bizonyos kultúrharcos szemszögből nézi a filmet, és pontosan ez a szemszög az, aminek a szellemében készül nem kevés gagyi film és sorozat.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz lezso6 #164719 üzenetére
(bonusz: linkek ertekelesek itt a topikon belul tolem, ha bovebbet akarsz)
Irreversible [link] egyszerre zseniális és borderline nézhetetlen. Baráti körben mai napig emlegetjük, a "vörös" / "aluljáró" jelenet miatt. Climax [link] sokkal nézhetőbb (ld az előző kommentben a beszerkesztett Sangria videoklippet, ha imádod az elektronikus zenét akkor azzal a kontextussal még jobb). Gyakorlatilag a Vortex [link] , ami talán a legkiforrottabb filmje, viszont az meg a megöregedésről és elmúlásról szól, viszont ha pl Haneket szereted (és bírod a drámát), akkor ajánlott. Az Enter the Void egy LSD trip szintjén követhetetlen és legalább fél órával hosszabb a kelleténél, a Seul contra tous [link] iszonyatosan nyers, a Love [link] szuper lehetne, ha nem nagytotálban mutatott szexjelenetekkel mesélné a sztorit. Lux Aeterna még a backlogon van.
Barbie fent a backlogomon, csak hetek óta nincs időm leülni filmezni, aztán lehet nem mobilról a futópadon akarnám megnézni.
Nem biztos egyébként szándékosan értelmezte félre, pl mai szemmel nekem a legelső Police Academy nekem nem volt vicces, viszont az utolsó fél óra gyakorlatilag reálisan bármikor átmehetett volna
. Vagy az Indiana Jones and the Temple of Doom, ahol a majomagyvelős nagyjelenet ami kb a legjobban öregedett. Annak ellenére, hogy kb legendásan kiakasztott mindenkit újkorában.lincselésbe [ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
válasz proci985 #164720 üzenetére
Köszi. Az Irreversible-ről én is ezt hallottam, hogy egyszerre zseniális és nézhetetlen. A Love meg inkább polgárpukkasztás lett.
Most tartok ott hogy
Deborah is sorra került. Ez tényleg durva volt. De látszik, hogy Noodles is felfogta hogy most követte el élete (szubjektíve) legnagyobb bűnét, emiatt szenved, sőt, ahogy nézem bekattant. Hát, ez a vonat elment, ezt vizualizálták is. Azért az kemény, hogy
Deborah nagyon vívódik: teljesen tisztában van vele, hogy Nudlival nincs jövője (ezt már gyerekként is tudta), de mégis nagyon erős érzelmek kötik hozzá. Ezzel közös kis romantikus jelenetsor és az azt befejező nemi erőszak jelenete tökéletesen megmutatja, hogy kinek mit jelent a szeretet, mennyire más síkon van a két ember. Egyik szabadulni akar, a másik birtokolni. Deborah egy szép emlékké váló utolsó randival akart elbúcsúzni Nudlitól, de ennek épp az ellenkezője valósult meg, mert Nudli egy önző ösztönlény. Iszonyat erős ez a film. Szerintem nagyon jól öregedett, örök film.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz lezso6 #164721 üzenetére
Az Irreversible-ről én is ezt hallottam, hogy egyszerre zseniális és nézhetetlen.
Stimmel, nekem kb 10 évig állt eredetiben a polcomon, mire rászántam magam. Azóta még egyszer láttam, bár azt a (valósidejű) jelenetet konzekvensen végigtelefonoztam mindkét esetben a saját mentális épségem érdekében. Következőre max akkor van betervezve, ha az itthoni setup lemegy 20Hzig [link] ,mármint azon felül is, hogy konkrétan technonak álcázott tömegoszlatási szirénát (is) használ a soundtrack részeként. Ismét Thomas Bangalter, [link], ha van sound producing háttered akkor a szám magában is simán ijesztő, avagy hangulatban teljesen az, mint amikor az illegális rave még megy két sarokra a gyártelepen, de az utcán már vonul ki a rendőrségi konvoj. Filmművészeti szempontból fontos, de ettől még a 2000es évek egyik legnehezebben nézhető műve. Love polgárpukkaszt is, de azt lehámozva az emberi kapcsolatokat szépen mutatja be.Aha, akkor stimmel, hogy ez a jelenet verte ki a cikkíró biztosítékát. Ahogy írod, a felvezetés után ez elég erős lett.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
mephi666
nagyúr
válasz Komplikato #164711 üzenetére
...'80-90es években a díszletet képezte néhány random csupasz mell ...nehéz olyat találni, amiben nincs, sőt megnézel abból az időszakból akciót/krimit, olyan filmeket találsz, amik ma már garantáltan nem mennének át a pc-szűrőn...
- semmi b*zulás (1-2 kivétel van, de ott ez erősen a sztorihoz kapcsolódik, így belefér)
- színesbőrű/bevándorló bűnözők?
- 15percenként meztelen cs*csök
- nem jelenítettek meg célzottan minden etnikumot a főszereplők köztlegkomolyabb ilyen retro élményem a blue thunder volt, ami kb azzal nyit, hogy lelőnek egy néger bűnözőt, majd a rendőrök időre mennek egy adott helyre, hogy kukkolhassák a házában pucéran jógázó csajt ...és ez a film is olyan volt, amit kb 10évesen rengetegszer láttam... az a b*szó helikopter volt a lényeg, minden más csak körítés... és nem is érzem úgy, hogy milyen mély nyomot hagyott volna bennem a látvány... mostanában szerintem túlgondolunk mindent: én is azt pörgetem minden filmnél a fejemben, hogy "ez mehet-e a lassan 7 éves fiunknak?" ...pár hete elindítottam az ezüst-tó kincsét, mert úgy emlékeztem, hogy viszonylag békés film, aminek fókusza Winnetou és Old Shutterhand barátságán van... aztán első 5 percben kiraboltak a banditák egy postakocsit, megöltek n+1 civilt, kocsmában részegeskedtek, verekedtek, lövöldöztek ...inkább napoltam
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Ijk
nagyúr
Dűne 2.
Nem olvastam a könyvet így nem is vártam annak letükrözését. Kicsit lélektelen, nyers, nem igazán tudtam egyik karakterrel sem azonosulni, szeretni. Viszont a film számomra olyan sci-fi élményt adott amit talán egyszer élek meg egy évtizedben, nagyon sokat vártam így erre a filmre, pontosabban a két részre, sajnáltam is hogy halasztották.
Akármennyire is térhettek el a könyvtől azért látszik hogy ez egy "érett" történet nem egy összehányt sztori. A világ kidolgozottsága viszont ami igazán erőssé teszi, a legapróbb részletekig zseniális. De jó is lenne egy harmadik rész ahol a többi ház világát is bemutatják, még elnézném órákig./人◕ ‿‿ ◕人\
-
Bad Pritt
nagyúr
Azoktól kérdezném, akik nem olvasták a könyveket: mennyire volt a Dűne 2-ben érthető, mi is a Kwisatz Haderach? Csak mert a moziból kifele meg aztán online is azt látom, hogy sokan nem értik a lényegét és összemossák a filmben hallott egyéb kifejezésekkel.
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Kergeboci
tag
Ahogy Drizzt kolléga is írta, nehéz elképzelni azt a szcenáriót, hogy ne legyen 3. rész. Viszont a többi ház világa, nem fog nagy szerepet kapni. Elsősorban a Dűnén fogunk járni, továbbra is (csak jön még be
)pluszba két frakció, velük együtt egy-két új világ, de nem fognak annyi időt sem kapni, mint a mostaniban Giedi Prime. Illetve jó sok tengerparti flashback-re számítok még [ Szerkesztve ]
Os iusti meditabitur sapientiam et lingua eius loquetur iudicium - Az Igazság ajka bölcsességet kell hordozzon, és a nyelve ítéletet kell szóljon. -- http://egyatucatbol.blog.hu/ --
-
nagyúr
Killers of the flower moon / Megfojtott virágok (2023)
Martin Scorsese legújabb eposzában a 20. század elejére látogatunk, az Osage indiánok világába, akik váratlan hirtelenséggel olajat találtak a földjükön, és rengeteg pénzük lett. Az olaj jó életet biztosított nekik (olyannyira jót, ), viszont odavonzotta azokat az elemeket is, akik úgy gondolták, hogy ahogy láthatóan nemigen tudtak vele mit kezdeni indiánoknál...rengeteg pénz nincs a legjobb helyen a kissé enervált és gyenge egészségű
A viszonylag egyszerű és egyenes történetet a maestro rendkívüli alapossággal és részletgazdag világépítéssel járja körül. Sokan panaszkodtak a film hosszára és sebességére - nekem az első 3 óra tökéletesen volt "ütemezve", végig érdekes volt, és amikor 110-120 perc magasságában kezdett kifogyni az eredeti témából, akkor elegánsan fázist váltott, és a további egy óra foglalkozott. Az utolsó 20 percet kicsit vontatottnak éreztem, de ez apróság.az addigiak következményeivel
A nagy gondossággal felépített és szuperül fényképezett világhoz sokat tettek hozzá a színészek is - érdekes módon egyedül a két főszereplő színészóriásba lehet belekötni. Robert de Niro jellemzően tökéletes volthátborzongatóan , de pár jelenetnél meg az volt az érzésem, hogy kicsit unja a dolgot, és átment autopilotba, előhúzva néhány bevált de Niro-izmust. Rossznak még úgy sem volt rossz, de a korábban a maximalizmusával kitűnő színésztől ez kissé váratlan volt. Leonardo DiCaprio pedig remekül hozta a vidékia joviális, barátságos, helyenként szeretetteljes és brutálisan kíméletlen helyi félisten szerepében , viszont ehhez marhára nem volt szükség az ő képességeire, és ráadásul a film végén felvillantott olyan drámai kvalitásokat is, amik a karakterben aligha voltak meg (ie. túltolta ).balekot
A fentiek hibák, de nem igazán rontották a film élvezhetőségét. A Killers of the flower moon egy fontos témát mutat be a szükséges komolysággal és tisztelettel, Scorsese sajátos stílusában (volt pár drámai struktúra, ami elég egyértelműen a Nagymenőkből és a Kaszinóból köszönt vissza). Ahogy az utóbbi időben készült filmjei, ez sem lesz széles közönségsiker, nekem viszont nagyon tetszett. 8/10.#értékelés
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
válasz proci985 #164722 üzenetére
Aha, akkor stimmel, hogy ez a jelenet verte ki a cikkíró biztosítékát. Ahogy írod, a felvezetés után ez elég erős lett.
De a jó értelemben lett erős. Azért elég erős monománia kell ahhoz, hogy valaki azt higgye, hogy Sergio Leone szerint menő dolog nőket megerőszakolni, s ennek nosztalgikus felidézéséért készült a Volt egyszer egy amerika.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Once Upon a Time in America (1984) (Volt egyszer egy Amerika)
Az egyik, ha nem a legjobb gengszterfilm, Sergio Leone rendezésében. Különlegessége, hogy itt zsidó gengszterekről szól. A történet valami 60 évet ölel fel, a rendezői változat több, mint 4 órás (251 perces), de egy pillanatra sem unatkozunk. Három idősíkon játszódik a történet, ezek között ugrálunk. Részben emiatt az idióta usákok meg is vágták sorba (!!!) a filmet, meg kivágták majdnem a felét, így az eredeti 229 percből lett mindössze 139 perc.
Nehéz találni szavakat erre a filmre, aki nem látta, az sürgősen pótolja. Tegnap (ma hajnalban) írogattam róla spoileresen. Nagyon jól öregedett, nem érezni rajta, hogy idén lett 40 éves a film, szóval örök.
9/10
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz lezso6 #164730 üzenetére
Lehet egyébként az is benne volt, hogy pl a Keresztapát vagy a Casinot elég sokan félreértették, hogy a szereplők itt most menők.
Az, hogy ez mennyire volt reális megint más kérdés, ettől még lehetett egy reflex, hogy a cikkíró besokallt a filmtől és így tudta lekommunikálni.
Azért az a jelenet erős, szexuális erőszak teljesen védtelenek ellen így bemutatva azért ritka filmen, főleg, ha gengszterfilmet várt. Mainstream filmben ilyen talán egyedül a Natural Born Killersben és a Basic Instinctben volt. Kevésbé mainstreamben sem sok, és jellemzően kivétel nélkül extrém filmekről van szó.
Egyébként lehet nekem is újra kéne nézni.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
válasz proci985 #164732 üzenetére
Hát a Keresztapa második részének végén elég egyértelműen jelzik, hogy annyira nem menők. Én fel nem tudom fogni hogy hiszi valaki azt, hogy a gengszterfilmeket azért szeretik az emberek, mert ők is azok akarnak lenni. Jó, biztos van ilyen, de nem ez a szabály, teljes félreértése a zsánernek.
Nézd meg Mészáros Juli többi cikkét, nem mindenhol, de soknál kilóg a lóláb a kultúrharcos nézőpont miatt. Mintha kurucinfót olvasnék, csak a ló másik oldalán.
Nyilván erős, mert nem sokat látunk. Mondjuk az furcsa, hogy ezen jobban kiakad az ember, mint pl csonkoláson, sőt az emberölés a filmvásznon már nagyon mainstream, pedig egyértelműen nagyon bűn, mint a másik kettő. És nyilván nem azért kerül filmvászonra, hogy népszerűsítsék.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz lezso6 #164733 üzenetére
Jó, biztos van ilyen, de nem ez a szabály, teljes félreértése a zsánernek.
90es években meglepődtél volna, hogy mennyire romanticizálták páran ezeket a filmeket. Kb ugyanaz, mint amikor a Fight Clubot, a Taxi Drivert vagy az American History Xet értették félre. Ami filmek azért eléggé egyértelműek, hogy hol állnak.Én szeretem a cikkeit, pont amiatt, mert eltérőek. Ettől még nem értek mindenben egyet, az említett jelenet pl egész biztosan nem volt a legszörnyűbb jelenet a témában, de itt most inkább nem adnék ötleteket.
Mondjuk az furcsa, hogy ezen jobban kiakad az ember
Ez egyébként ilyen. Példának ott a Cannibal Holocaust, amin időtől függően más és más jelenetek egyre nehezebbek: Attól függően kivel beszéltem ez lehetett a , akannibálok , vagytényleg elfogyasztott teknős (valós állatkínzás .valahol az elején a benszülöttek megerőszakolása a forgatócsoport által Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
Kergeboci
tag
válasz lezso6 #164731 üzenetére
Nem mondom, hogy kifejezetten imádtam a filmet, de értékelni tudom, és kedveltem. Az, hogy ezt az utcát (és a két híd közötti parkot, ami a Past Lives miatt megint plusz pont), bejárhattam, az viszont örök élmény marad:
spoilerbe raktam, saját kép , csak ne mobilnetről fogyassza a drága MB kereteket, annak, aki nem szeretné
//amúgy sem a jó pozícióba álltam meg.. készült hátrébbról is kép, csak az nem sikerült jól (tömeg, autós közlekedés, belógó ujj, homályos szél //[ Szerkesztve ]
Os iusti meditabitur sapientiam et lingua eius loquetur iudicium - Az Igazság ajka bölcsességet kell hordozzon, és a nyelve ítéletet kell szóljon. -- http://egyatucatbol.blog.hu/ --
-
válasz proci985 #164734 üzenetére
Na de nem az a fontos, hogy a készítőnek mi volt a szándéka? Ő nem felelős azért, ha valaki félreérti a filmet, s ettől a film se lesz rossz. A félreértelmezővel van a probléma, aki végig sem gondolják hogy mit romantizál. Pl Thanos felezős megoldásának is voltak, vannak még hívei, ami azért elég jujj. Ez kicsit olyan, mint a Che Guevara rajongás. A gengszter-romantikáért rajongás meg kb amolyan Jeffrey Dahmer fanatizmus, tök nonszensz. A három filmben amúgy mit értettek félre?
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz lezso6 #164736 üzenetére
Többféleképpen el lehet mesélni ugyanazt a sztorit.
Fight Clubnál elvileg van, aki továbbra is irónia nélkül szereti, mert a férfi emancipációt látja benne a split borderline személyiségzavar helyett. Konkrét példát nem tudok adni, mert az internet pöcegödreit próbálom kerülni, de a film friss korából voltak ilyen emlékeim.
90es években amennyi Che Guevara póló volt, meg lennél lepődve. Egyébként jó párhuzam.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
eeXaa
addikt
Wonka
Lényegesen jobb mint vártam
7/10The old way
Nic cage last of usos momentje....
Ez is megér egy megtekintést.
7/10 -
eeXaa
addikt
válasz proci985 #164737 üzenetére
Így van, a Fight club egy tudathasadásos pszihopatáról szól, A Gengszteres filmekben pedig nem az van megmutatva hogy milyen nagyszerűek, vagy menőek ezek a karakterek....
Sok mindent jól átlátsz viszont néha mintha pont az ellenkezőjét bizonyítanád. pl. Everyhing Everywhere, aminek semmilyen értéke sincs. (szerintem)
A parfümöt láttad? Kiváncsi lennék azt hogyan értékeled. -
RetepNyaraB
veterán
Szevasztok, kb. a kovid előtt voltam utoljára fizikailag moziban. Sajnos meg kell néznem a Dűne kettőt a lányommal. Hova menjek? Mármint, hova érdemes? Semmi VIP hülyeség, #csakafilm, ma este.
"I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve."
-
válasz eeXaa #164739 üzenetére
Nem kell mindenben egyetérteni. Nekem az Everything Everywhere... részben azért működik, mert három fronton veszik el egyszerre a kultúrális nehézségekben. Ilyen szempontból kb a Lost in Translation, a Drive my Car, a Decision to Leave, a Handmaiden vagy a Borat (!) párja, egészen zseniális filmes megvalósításokkal. Amikor kell vígjáték, amikor kell dráma, amikor kell vuxia. A tálalása megosztó és megértem, ha valakinek nem jön be, nekem viszont nagyon. Szinkronnal pedig valószínűleg értelmezhetetlen, a Drive My Carhoz hasonlóan.
Parfümöt még moziban láttam, illetve olvastam könyvben is. Nekem nagyon tetszett, külön bejött, ahogy az eredetileg megfilmesíthetetlennek hitt alapanyagot sikeresen és hűen vászonra vitte. Mondjuk a Lola Rennt (Run Lola Run) filmjét jobbnak gondolom. Mondjuk az az egyik korai proto multiverzum filmként is felfogható, avagy három variáció egy témára.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
Kergeboci
tag
válasz RetepNyaraB #164740 üzenetére
Etele cinema, ne a prémium előadásra (az a VIP lényegében). Friss "új" mozi, kényelmes székes, 4K projektor, a legjobb látvány és hang jelenleg budapesten. szvsz
Vagy Cinema City, IMAX. Az a vászon méret, magáért beszél (cserébe pocsék székek, hogy a legtöbb embert bezsúfolhassák).
De Corvin, Puskin, Uránia mozik is jók szoktak lenni, ha szakítani kell a tucat Cinema City élménnyel. Ha nem, akkor én az Ale CC-t szeretem (igaz, elsősorban azért, mert van eredeti nyelvű vetítétés)
[ Szerkesztve ]
Os iusti meditabitur sapientiam et lingua eius loquetur iudicium - Az Igazság ajka bölcsességet kell hordozzon, és a nyelve ítéletet kell szóljon. -- http://egyatucatbol.blog.hu/ --
-
-
válasz proci985 #164737 üzenetére
Mármint többféle értelmezés lehet? Ez igaz, de ugye leginkább az számít, amire a költő gondolt, illetve ha ezt nem ismerjük vagy alternatívát keresünk, akkor az csak akkor állhat meg, hogy ha normálisan meg van indokolva, s nem csak a szubjektív projekció játszik szerepet, mert akkor bármi lehet bármi.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
pohár
félisten
válasz gerii #164746 üzenetére
igen, ez az alattad mozgó szék borzalmas, 1x voltam, de borzasztó volt
GB = gigabyte, Gb = gigabit, olyan nehéz ez? | %-kal, 2-t, 0-s, 0-ra, 0-hoz, 0-val, 0-n, 3-as, GB-tal, MHz-cel, 1-gyel, 2-vel, 3-mal, 4-gyel, 5-tel, 6-tal, 7-tel, 8-cal, 9-cel, 10-zel, 100-zal, 1000-rel |
-
Kergeboci
tag
válasz gerii #164746 üzenetére
Mondjuk nekem mar az elony volt, hogy volt hely a ket sor kozott, es evtizedek ota eloszor nem rugdostak le a vesem, illetve h csak ha minimalisan is, de lehetett allitani rajta. De meg csak ketszer voltam, most majd egy hosszabb Dune ujrazas soran majd ujra velemenyezem
164747 na jo, lehet akkor erre rosszul emlekszem
[ Szerkesztve ]
Os iusti meditabitur sapientiam et lingua eius loquetur iudicium - Az Igazság ajka bölcsességet kell hordozzon, és a nyelve ítéletet kell szóljon. -- http://egyatucatbol.blog.hu/ --
-
Peterhappy
őstag
válasz gerii #164746 üzenetére
Nekünk is ez volt az első Etele tapasztalatunk, nekünk nagyon bejött a hely is, a terem is.
5-ös teremben ültünk, ötödik sorban, középen (két fős kanapén), Asszonnyal
Pazar volt a kép, a hang, nekem nagyon bejött a szék is, kissé hátradöntöttem, úgy repült el három óra, hogy észre sem vettem - mondjuk az a filmnek is köszönhető.
Nagyon rendben volt a hely És lehet, hogy csak mi járunk túl ritkán, és rossz mozikba, de a székek kimondottan jók voltak.
Új hozzászólás Aktív témák
● A spoiler formázás használata kötelező spoileres tartalmaknál!
● A topikban tiltott a warez mindennemű formája!
● A kereshetőség érdekében lásd el #értékelés címkével a filmkritikát, ajánlást tartalmazó hozzászólásaidat!
- Philips Evnia 42M2N8900 (42", OLED, 3840x2160, 138Hz, HDR10, G-Sync) Új, Bontatlan!
- Latitude 5400 27% 14" FHD IPS érintő i5-8365U 16GB DDR4 256GB SSD ujjlolv gar
- Dell Alienware AW3423DWF (34", OLED, 3440x1440, 165Hz, 0,1ms) Új, Bontatlan!
- ÚJ Rose Gold HP Pavilion x360 2-in-1 / 14" FHD Touch / i7-1355U / 16GB / 1TB / Win11 / 3 év garancia
- !! 1 ÉV GARANCIA !! Független, Számlás, Samsung Galaxy Tab S9 Ultra 5G 265GB 14.6" K3449
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen