Új hozzászólás Aktív témák
-
Itt azért álljunk meg egy pillanatra. A villanymotornak az említett tesztben nem a hideg terhelhetősége a kérdés- míg az ICE motornak igen. És a 15 éves passat ( tudom mert volt 500k méter feletti touaregem, csippel!) is kibírja ezt. Amit a cikk mondani akart még ha elég sután is, hogy egy akkumulátor ha már használt akkor hiába a papíron állított tulajdonsága ha az csak az új állapotára és bizonyos restrikciókkal vonatkozik.
Ezzel nem állítom , hogy bármilyen formában elfogadható lenne amit következtetésként állít az írója, csak hogy össze van keverve benne az alma a körtével és ti még magatokra is veszitek teljesen feleslegesen!Egy EV egyszerűen nem erre van. Mág pályázásra sem igazán. Országút és város ami a terepe és ott bizony nem nagyon van aki megszorongassa. A pálya meg vagy nagy ccm ICE (bentin vagy dízel) terep. Szerintem ennél többet kár belelátni ebbe.
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Bandit21
addikt
válasz bitpork #5653 üzenetére
Értjük mi hol a csúsztatás, a példa is azért volt rossz mert az alapeset is rossz amit a cikk tárgyal. Én a dezinformáció miatt voltam elégedetlen.
Nyilván akinek van ev/ hibrid az elolvassa és röhög egyet hogy ezek hülyék. Az is akinek nincs ilyen de nyitott szemmel jár.Mégis tükrözi a közvélekedés nagy részet, hogy sajnos még mindig itt tartunk. Az elektromos autó rossz mmmmmkay?
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Ugyan ez volt anno a benzin dízel vita alapja is. Félinformációk. És sajnos nagyon sokan gondolják magukat tévedhetetlennek egy-egy cikk elolvasása után. Kedvencem amikor eljön vki megnézni az eladó autómat és elkezdi mondani hogy jajj mert biztos tekert. Jah. Azért van benne 200k+ mert visszatekerem. Meg hogy jaj engedjem el az árból pl a 6 porlasztót meg a dpf cseréjét mert neki biztosan ki kell cserélnie majd azt. Aztán meg jön a borjú-újkapu esete amikor megkérdezem, hogy ha nem tudja fenntartani a kocsit akkor mi a fészkes fenének akar ilyet venni?
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
gorbep
senior tag
Holnaptól árat emel a TEA., de ma még befagyaszthatod
szóval van még bő 4 óra bérletet venni...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
Vesa
veterán
válasz bitpork #5653 üzenetére
Egyre több helyen olvasni, hogy sürgősen szükség lenne valamilyen szabályozásra, pontosabban, egy szabványos jelölési rendszerre, ami a használt EV-k akkumulátorának valós értékét képes megjeleníteni. Kb. valami hasonló, mint a háztartási gépeken az energiahatékonysági címke. Vagyis le kéne mérni, bizonyos szempontok szerint meg kéne vizsgálni az akkut eladás előtt, és akár a kereskedőnek, akár a magánszemélynek lenne egy kötelezően csatolt "cetlije" az autóhoz, amiről egyszerűen leolvasható, hogy mit is vásárol tulajdonképpen (XY kategóriás, vagy %-kos az akku). Legyünk őszinték, jelenleg nem tudjuk mit veszünk. Bár meg lehet méretni a cellákat vásárlás előtt, de ez csak egy szám lesz, önmagában nem közöl mindent az akku állapotáról. A terület jelenleg szabályozatlan, nincsenek előírások, így a használt EV-k vásárlóinak nincs túl sok támpontjuk arra vonatkozóan, hogy mit is vesznek. A gyári adatok -pl. hatótáv, töltési sebesség stb.- már irrelevánsak egy 7-10 éves EV-nél, de a degradáció nem követ egy lineáris görbét, hogy százalékban általánosan meg lehessen határozni egy használt akku állapotát. Ez autónként eltér kb. ezer paraméter miatt, tehát vizsgáztatni kéne külön az akkut is, mert jelenleg kb. a zsákbamacska kategória.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
-
Semin
senior tag
Itt mondjuk kíváncsi lennék, tényleg változott e valami a Tesla fékteljesítményét illetően [link] .
Mindenesetre elegánsnak nem mondható. -
axioma
veterán
A konkret ugyben en azt utalom inkabb, hogy a latszatot is ok nelkul akarjak fenntartani [nem a me'retre, hanem a szinkiemelesre gondoltam]. Amiota kikapcsolhatatlan motorzajt adnak autok _befele_ az utasoknak hogy durvabbnak tunjon az auto teljesitmenye [90+% hogy bmw-rol hallottam, persze fustos], mar nem lepodom meg azon hogy hazudozas van aka'r a'rtalom a'ra'n is. Ki talalta ki hogy szep a nagyon 'peres' gumi? Miert kell mindenki szivjon par hangos hulye [es/vagy autos ujsagiro] miatt?
-
WiZARD
addikt
Új Tesla árak elég jók lettek.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Bandit21
addikt
válasz Bandit21 #5664 üzenetére
Kíváncsiságból végig csináltam egy konfigot. A végén azt írják, hogy
Az ár tartalmazza az Állami Támogatást, amennyiben az Ön pályázata sikeres.Itt benne van -1.5 M Ft amit aztán majd ki kell fizetni nyilván mert már rég nincs pályázat?
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
WiZARD
addikt
válasz Bandit21 #5665 üzenetére
Gondolom az igényesen benne maradt a szövegben, mert se támogatás nincs már, és ha lenne se férne bele a 15-ös limitbe. (meg Performance-ra is írja, amire sose volt)
Nincs benne az árban, ennyibe kerül és kész.Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
stickrs
senior tag
Mmm na most kicsit elgondolkodtam az uj SR+on, 41.000 az SR+, 51.000 a LR.. a 2019es LR annyi most mint az uj kissebb aksis... meglátjuk hogy alakul a használtpiaci ár itt Au-ban..
Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra
-
WiZARD
addikt
válasz stickrs #5671 üzenetére
A használt piacnak korrigálnia kell, mert nem hiszem hogy van épeszű ember, aki venne egy gariból kifutó, facelift előtti LR-t egy 0km, faceliftes, ryzenes, lfp-s SR+-szal szemben, ha az ár azonos.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
dabgergo
őstag
Sziasztok!
Számolgattam kicsit, kiváncsi vagyok h helyesen-e vagy nem.
Jelenlegi dízel autónkkal havi kb. kerek 1000km-t megyünk átlagosan, kb 2x17km a szokásos napi táv.
Alábbiak szerint ez most kb havi 50k benzinköltség.
Itthon lenne lehetőségem tölteni ha lenne elektromos autónk.
Ha pesszimistán is veszem és teljes egészében a 70,1Ft/kWh-s áron tölteném, akkor is ötödébe kerülne a töltés mint a dízel esetén az üzemanyag. Elvileg évi 500k sprórolás biztosan lenne váltás esetén, ha nem igazán változik az áram és a benzin ára. Sokszor egyébként munkahelyen ingyen tudnám tölteni nap közben, de ezzel egyelőre nem akarok számolni.Töltési veszetésséggel nem számoltam. Illene vele? Ha igen, mennyivel?
Kihagytam valamit még?
A szervizköltséget nem számolom most, de a jelenlegi dízel elég bajos már, sok vele a gond, ez is zavar.Ilyen távra milyen autót ajánlanátok 5M alatt (használt elektromos)?
Gondolom csak a Zoe és a régi Leaf jön szóba nem ha azt akarom h hátul 2 gyerekülés elférjen?Zoe-hoz mindenképp kéne fali töltő ami min 200k? Azt jól tudom?
[ Szerkesztve ]
-
GalaHU
őstag
válasz dabgergo #5676 üzenetére
Majd a tapasztaltabbak biztos kiegészítenek, de első nekifutásra 5 hónap tapasztalattal:
- a 15 kWh-ás fogyasztás télen biztos nem lesz meg, a Leaf-el nyáron is csak szigorúan városban. Nem mindegy viszont, hogy fűtött garázsban éjszakázik a paripa, vagy nulla környékéről kell melegednie
- a töltési veszteség viszonylag jelentős, mi 10%-al számolunk az i3-al.
- gyerekülés ebbe is befér az ajtókkal kell megbarátkozni.Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
Bandit21
addikt
válasz dabgergo #5676 üzenetére
Éves átlag 17 el jó leszel de egy régebbi ioniq al éves szinten is menni fog sztem a 15.
Amúgy jó a matek, nekünk az id3 kb 600 ezret spórolt az első évben. Kb 18 ezret mentünk vele.Napi 2*17 km re elektromost mondanám én is elsőre de az nem mindegy hogy az a 17 km autópálya vagy országút vagy város.
Utóbbi esetben bármi jó lehet.
Ha országút/ főleg ha pálya akkor inkább 30 kw autókat néznék. Városba szerintem egy akár 24 es I leaf is jó lehet. Főleg ha otthon és melóba is lehet tölteni.regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
cOxeR
Ármester
válasz dabgergo #5676 üzenetére
Ideális lenne neked az elektromos, en 21e-t mentem idén, ebből fizetős töltés egész évre 5x ezer Ft volt, minden mást otthon töltöttem. Rengeteget tudsz fogni ezen, ha 70 Ft-al számolsz akkor is, átlag fogyasztást tervezd 18-20 kWh-ra, akkor nem ér meglepetés.
Töltési veszteség amúgy kb 10%, azzal együtt 20-ba bőven belefersz.
A szűk keresztmetszet viszont a keretösszeged lesz, mondok egy példát, gumiharang cserén voltam mert közeleg a műszaki I3-al, előttem levő I3-amit 1 honapja vettek, műszakilag totál le volt lakva, 60aH. A kereted felett vették bőven.
Amire érkeztek:
- gumiharang
- akku csere
- fékfolyadék
- olajcsere (hajtómű, nem rexes)
- szar izzók
- programozás
Erre otthagytak közel 250k-t, ami nem is volt drága.
Ami közben kiderült:
- motortarto bak, felfogatás csere (anyag+munka 470k)
- egyik oldalsó tükör rossz, had ne mondjam mennyi
- esőérzékelő szenzor kuka (üvegbe van beépítve ha jól tudom)
- klima töltés se hiszem hogy nem lenne szükséges
Szóval nem gondolom, hogy a piacon most ebből az összegből kapsz megfelelő állapotú autót sajnos.
Fali töltő meg nem létszükséglet, nekem is csak egy sima 12A-es töltöm van, jól elvagyok, nem éri meg kifizetni a gyorsabb töltő összeget… (főleg amilyen villanyszerelési ajánlatokat kapok a napokban, durván 350-400e/2 nap munkadíj + anyag, nevetséges…)[ Szerkesztve ]
-
gorbep
senior tag
Azért a ZOE-t én nem tölteném 1F EVSE-ről, nagyon rossz úgy a hatásfok...
De én is úgy gondolom ebből a keretből nem sok mindent lehet venni... nagyon lelakott Leaf-et... vagy egy jobb állapotú ikret... bár abba be lehet rakni két gyerekülést hátra...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
axioma
veterán
sztem - bar isofix nincs - gyerekules siman jo 2 db hatul a trioba is, 2 fore kenyelmes sot koztuk valami pakolva is, sztem a suzuki ezresunk is csak centiket tert el hatul mereteiben elvileg 3 fore
en pont 2x16km-t jarok vele [76e van benne de csak 4 eve nalam], telen ekkor fe'ltankkal v eggyel felette hazaerek; az imiev nagyobb akkus, a kora miatt azt vadasznam jobb kerulo-allossag miatt...coXer: i3-nal a markanevert fizetsz [rex-nel meg a kulonleges/hatotavpara-mentes kombiert is]
-
dabgergo
őstag
Köszi szépen a válaszokat!
Zoe VS régi leaf kapcsán mi a véleményetek?
Nincs falitöltő de elö van készítve a kábelezése.Régi leaf talán bizotnságosabb de a Zoe akkuja többet bír, nem?
Leaf simán tölthető konnektorról, Zoéhoz meg kéne falitöltő?[ Szerkesztve ]
-
madgie
titán
válasz dabgergo #5685 üzenetére
Zoehoz erősen ajánlott a három fázis, régebbiekhez ráadásul fázisonként is kakaó, végtelenül leegyszerűsítve azt szokták mondani, ha nincs 3x16A az autónak, ne is nagyon erőltesd a Zoet. Ez főleg a régebbi, Q motorosokra igaz, de ha százalékokon, tizedeken ugrálunk a hatékonyság oltárán, akkor akár a ZE50 is itt érzi a legjobban magát.
Mondom ezt úgy, hogy a ZE50-nél mérlegeltem és annyiba kerülne és akkora macera lenne a 3x25A/32A a mostani 1x32 helyett, hogy 1x16A-ról töltöm. De nálam sok az útközbeni töltés, ott meg rendes 22kW-t kap, meg van még bőven gari az autóra.
[ Szerkesztve ]
-
Andras6800
senior tag
Na igen.
https://telex.hu/gazdasag/2023/01/13/drasztikus-arcsokkentest-jelentett-be-a-tesla
Kíváncsi vagyok, hogy milyen hatással lesz a piacra. Pláne a dráguló villanyár fényében. Autógyáraknak sem jó, ha visszaesik az EV kereslet mert fizethetik a CO2 kvóta büntit.A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
Tiédetis
senior tag
válasz Andras6800 #5688 üzenetére
Én arra leszek kíváncsi, hogy megtudja-e állítani a részvények bukását?
Mert amióta mászk nekiállt twittel foglalkozni, meg mindenféle baromságot dumál, tesz, addig rombolja a kemény munkával felépített cégeit. Ha visszafordítja a zuhanást, akkor vélhetőleg nem lesz hosszú élete ennek a csökkentésnek. Szerintem..A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
cOxeR
Ármester
válasz dabgergo #5689 üzenetére
Az a baj, hogy kell biztosíték, kell fi relé, meg a töltő, mikor kinézel egy töltőt annak lazán a +50%-át elköltöd az egyéb elektromosság dolgokra. Pl. B típusú 30 MA Fi relé 130e Ff.
Most kertem ajánlatot, csak a szekrény csere meg a relék, biztosítékok, meg a meló, 350k. Töltő ebbe sehol.[ Szerkesztve ]
-
sasa134
addikt
Új Tesla árakkal kapcsolatban lenne egy kérdésem. Németország, 44.9k lett a sima Y. Ebből lejon még a 3k Eur Förderung, vagy ebben már benne van - tudja vki? Köszönöm
Avanti Roma
-
válasz Tiédetis #5690 üzenetére
Ez valóban érdekes kérdés. Szerintem nem a részvények árfolyama lehetett az elsődleges cél. Tudom h túlértékelem magam a találgatással de az Y-nal a tesla elég rendesen belehúzott a népautósodásba és szerintem ezzel az energiaárak ellenében próbálja megerősíteni a piaci pozícióit. Az más kérdés, hogy ezzel a lépéssel a használtautó piac alsó- olcsó szegmensét kb totál kinyírta. Ez utóbbival kapcsolatban nagyon várom a fejleményeket.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Tiédetis
senior tag
válasz bitpork #5693 üzenetére
Akkor csak az Y-ra adtak volna kedvezményt. Várakozásokat nem hozta a negyedévben. Ez újabb csökkenést hozott. Amikor felezték a részvényeket, 300 volt az árfolyam, most 120 körül van, kb. a befektetők pénzét elégette mászk a baromságaival, ennek csak egy része a kínai covid stratégia, és válság. Szerintem
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
válasz Tiédetis #5694 üzenetére
Az Y a stratégia alapja, úgy értettem. Eddig is nyilvánvaló volt hogy minőségileg (és most nem arra gondolok h tartósság elsősorban, pedig ott is vannak kérdőjelek azért) a régi autógyártókkal a Tesla nem tudta felvenni a versenyt mégis megkérték az árát amit sokan ki is fizettek csak arra tekintettel, hogy álzöld (most ebbe se menjünk bele, mert szerintem közlekedés nem létezik zöld megoldással. Még ha valaki gyalogol is ereget gázokat). Ez volt neki az ultima ratio és bejött! Most viszont, amikor azért már elmondható több országgal kapcsolatban is h rekordokat döntöget a villanyozás és azon belül is a tesla az Ynal érte ezt el olvasatom szerint, meglépte ami logikusan következik: minden szegmensben megpróbálja elérni ezt. Viszont az eddig zöldség már nem elég, és nincs még egy olyan "fegyver" mint az olcsóság. Most a részvényei ára megint le fognak menni mert az eddigi marzsot nem tudja tartani - de ha megsokszorozza az autópiaci jelenlétét akkor fordul a kocka. Azon sem lennék meglepve ha tovább bővülne a töltőhálózat, nagyobb léptékkel.
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
biker
nagyúr
rossz helyen kérted
"B típusú 30 MA Fi relé 130e Ff."
ez pont nem kell, de ha igen, 70+fa nálunk.350e az kb 80m kábelkiépítéssel meg betonozással kiadja
nekünk a saját gyártású töltőkben vn fi relével kombinált kismegszakító, A tipus, a töltőben dc védelem, ennyi a szabvány
de adok neked ilyt 26+áfa áron, ha kell. ne hagyd magad átverniElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
válasz dabgergo #5689 üzenetére
terhelés megosztós töltő, akkor nem fogja leverni a kismegszakítót sose, és mindig maxon tölthetsz közben
Valami hasonló mint ezElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
-
Tiédetis
senior tag
Annyira talán nem így van. Főleg az ő esetükben. Más a helyzet pl almánál, ahol az értéket nem egyedül a részvény adja.
Ha nulla az érték, nem lesz befektető, nem lesz kb, semmi. Te adnál pénzt egy olyan cégnek, akinek nincs kp. fedezete, és nulla a tőzsdei értéke? Mert ha igen, alapítok gyorsan egyet és jöhet a dellaA T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
Új hozzászólás Aktív témák
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
- Gitáros topic
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Végre megjelenési dátumot kapott az xDefiant
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Bemutatkozott a Moto G32 4G
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- SSD kibeszélő
- További aktív témák...
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- ELADÓ GÉREX gyártányú akkus fúró, csavarozó
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Új állapotú Ubiquiti Unifi G4 Doorbell Pro + Chime dobozában eladó - UVC-G4 Doorbell Pro UP-Chime
- DXRacer használt szék eladó
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen