Új hozzászólás Aktív témák
-
stickrs
senior tag
Szép, nem gondoltam, hogy az osztrák árak fölé lesznek beárazva.
Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra
-
cOxeR
Ármester
-
Vesa
veterán
Én egy Nissan ARIYA-ra beneveznék, csak nem azon a borult áron, ahol most van. És persze az érintőgombos vezérlést is feldughatná magának az, aki kitalálta. Talán éppen emiatt maradnék a BMW-nél, azoknak még nem ment el teljesen az esze és úgy oldják meg a vezérlést, hogy nem kell hozzá levennem a szemem az útról. Ok, tudom, van hangvezérlés is de az is gagyi.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Alapvető dolgokra gondolok, amit minden nap használ az ember. Zenéket eleve nem keresgélek vezetés közben. Inkább kész playlist-eket használok amit indulás előtt indítok el, vagy rádió. De pl. a klímavezérlés, párátlanító gomb és egyebek miatt nem kell levennem a szemem az útról. Persze mindent egy BMW-ben sem lehet anélkül megoldani, hogy legalább a képernyőre ne kelljen rápillantani, de legalább az I-Drive úgy van kitalálva, hogy minden kitapintható, ráadásul a menüre rápillantani sokkal kevésbé vonja el a figyelmet, mint egy gombot, pontosabban annak helyét keresni egy sík felületen. Emiatt már az érintőképernyőt i utálom, a BMW-be simán megoldottam mindent menet közben is, mert nem kellett bizonyos pontokat eltalálni egy üveglapon ahhoz, hogy működtessem. Az érintőképernyőt úgy kb. globálisan betiltanám az autókban, mert balesetveszélyes.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Múltkor téma volt a szervizelés és annak költsége. Beleszaladtam egy régebbi videóba, ahol eléggé megdöbbentő árakról beszélnek.
Karottáék elemzgetnek egy Ioniq-ot, ami koccant. A koccanás egyáltalán nem súlyos a képről ítélve, némi műanyag hűtőrács és embléma csere, esetleg 1-2 szenzor. A márkaszerviz végösszege...tapsvihar: 4.3millió!! Mennyi lett volna, ha tényleg megsérül? 16 millió?#Óccsóelektromosautózás
Szerintem meg is hirdetem a kocsimat áprilisban. Ez vadabb rablás mint eddig bármilyen korábbi kocsimnál.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
-
Vesa
veterán
Ok, de ennyivel? Nézd meg a képet (oda linkeltem időben is, ahol látni). Ez egy max. 300k-s valós tétel kéne legyen így ránézésre, és nem egy prémium márkáról beszélünk, ahol legalább van valami alapja a kábításnak (nem mintha a fröccsöntőgép bármivel drágábban fröccsöntene egy lököst egy Audira, mint egy akármi másra). Pár műanyag vacak sérült ezen az autón. Márkaszerviz ár, nem gányolda (bár sokszor azok is azok).
Ha nem fizeted ki, vagy máshol javíttatod meg, akkor pedig értelemszerűen ugrik a gari.Esetleg a szokásos biztosítós lehúzás lehet még mögötte. User kifizeti az önrészt, tehát 430k-t, a többit nyúlja a szerviz. Usernek persze mindenképp ráfizetés, mert a Casco is 200k felett van évente, és ilyen összegeknél az önrész miatt gyak, értelmetlen az egész.
A tudomány a valóság költészete!
-
Semin
senior tag
Ez így csúsztatás...
"A koccanás egyáltalán nem súlyos a képről ítélve, némi műanyag hűtőrács és embléma csere, esetleg 1-2 szenzor."
Nincs köze a tényleges kárhoz annak, hogy hogyan is néz ki.
Tételesen a cserélt elemek:Úgy gondolod ez csak EV vagy Ioniq felár?
A linkelt videó alatt 1 komment:"A télen elütöttem egy őzet, elfutott a rendszámtáblával, a Prius plugint tréler vitte a szervizbe, mert csöpögött a hűtőfolyadék. Amúgy nem nézett ki annyira nagyon vészesen, a Toyota-logó hiányzott, az egyik fényszóró betört és csálén állt, ezt leszámítva kb. ennyi sérülés látszott, mint itt a fenti autónál. Két hónap volt, mire az egész procedúra lezajlott a márkaszervizben, a casco javítási határba pont sikerült belemasszírozni a végösszeget (9 éves a járgány), ami 2,9m Ft lett kb, itt is a tempomat radar volt nagy tétel, a radarjel áteresztős logóval együtt kb. 1,5m, a ledes fényszóró ~350e, a többi "apróság" (30%-os importőri kedvezménnyel, megéri nekik így is GTK helyett). Amúgy szépen megcsinálták, olyan mint új korában."
És ezt tudja szinte bármelyik modern autó amiben radarok/kamerák/szenzorok vannak elől,ami könnyen megsérülhet.
Nem mellesleg itt ~850k-t fizetett a tulaj 4.3m helyett, tehát a casco emiatt kötelező a mai verdákhoz.
[ Szerkesztve ]
-
titán
Csak azért, mert Teslában meg ezt is meg tudod csinálni anélkül, hogy levedd a szemed az útról.
A másik, ami az érintőképernyő kezeléséről szóló hited érinti: Az érintőképernyőn megnyomni egy gombot pont ugyanolyan feladat, mint egy fizikai gomb megnyomása. Ezt már elmagyaráztáam párszor, hogy a fizikai gomb és az érintő gomb is a 3d térben egy konkrét (x,y,z) pozíció, és a használathoz először ugyanúgy meg kell érinteni mindkettőt, csak a fizikai gombot még be is kell nyomni. Az útról szemet levételhez semmi köze annak, hogy a gombot be kell-e nyomni mélységében, vagy sem.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
stickrs
senior tag
Egyébként én is tartottam ettől a minden a kijelzőn van dologtól, azért is nézegettem először az EV6-okat M3 helyett, de kb semeddig se tart hozzászokni, most 2 hét/3300km után meg teljesen természetes. Szóval én azt is megértem aki tart tőle, mert én is pont igy voltam vele.
Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra
-
Noukoum
veterán
válasz Shadowbull #6219 üzenetére
Amit csak olyanok mondanak akik életükben nem vezettek Teslat.
[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
titán
válasz Shadowbull #6219 üzenetére
Ki vezet tapogatvs? Rengeteg ideig elveszi a figyelmet a vezetéstől. Nem véletlenül tiltják a kézben telefonálást is, függetlenül attól, hogy az utad nézed közben, vagy sem.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Shadowbull
addikt
Dehogy veszi. Ez a legbiztonságosabb és leggyorsabb megoldás. Rövid használat után az összes gomb és kapcsoló helyét ismered, oda sem kell nézni, hogy nagyjából eltaláld a pozíciót, a végső koordinációt pedig a tapintás adja.
Ez a végső koordináció nem működik ránézés nélkül az érintőképernyőnél.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
titán
válasz Shadowbull #6223 üzenetére
Ez nem is lehet igaz, definíció szerint is tévedés. El kell engedned a kormányt. Lehetetlen, hogy ez legyen a legbiztonságosabb. A legbiztonságosabb mindenféleképpen a szöveges utasítások.
Másik: 25 év autóvezetői tapasztalatát követően még sosem sikerült semmilyen információt leszűrni abból, hogy hozzáértem egy random ABS műanyag felülethez. Nem többet, mint hogy hozzáértem egy üveg felülethez. Vagy tudom, hogy mi van ott, vagy nem. "Rövid használat után az összes gomb és kapcsoló helyét ismered, oda sem kell nézni, hogy nagyjából eltaláld a pozíciót" a többi pedig ugyanúgy igaz érintőre is. És ez nem emberi, hanem fizikai kérdés. A gomb ott van és kész.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Shadowbull
addikt
"El kell engedned a kormányt."
Az egy kézzel vezetés sokkal kevésbé veszélyesebb mint az hogy lenézel az útról.
"Lehetetlen, hogy ez legyen a legbiztonságosabb."
Nyilván a fizikai kapcsoló vs. érintőképernyő témában értve. A legbiztonságosabb természetesen az ha a vezetésre koncentrálsz és nem kapcsolgatsz semmit.
Hangvezérlés amúgy tényleg jó. Bár sokan nem szeretik, valahogy nem tartják természetesnek.
Én fejből tudom az összes kapcsoló helyét az autóban, odanézés nélkül is tudom kapcsolni őket. Ha érintőgombok lennének akkor probléma lenne, mindenképpen rá kellene nézni.
Mellesleg a repülésben is jellemzően fizikai gombok vannak, és nem azért mert nem telik érintőképernyőre. Ott is pont ez az ergonomiai alapelv van a kialakítás mögött.
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
titán
válasz Shadowbull #6225 üzenetére
Tény: "Én fejből tudom az összes kapcsoló helyét az autóban, odanézés nélkül is tudom kapcsolni őket.
Hit: "Ha érintőgombok lennének akkor probléma lenne, mindenképpen rá kellene nézni."evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #6225 üzenetére
"Mellesleg a repülésben is jellemzően fizikai gombok vannak, és nem azért mert nem telik érintőképernyőre. Ott is pont ez az ergonomiai alapelv van a kialakítás mögött."
Tévedés. A legmodernebb polgári avionika jelenleg a Garmin G3000 és a G5000, amik érintővezérléses rendszerek. 2019 óta létezik a G3000. A légi közlekedés együtt változik a földivel. Persze, a sok ősi szarban (több évtizedes, felújított gépek, amire telik a csóró népnek) nem az van. Szóval de, azért, mert nem telik rá.
Ha kereskedelmire légi közlekedésre gondolsz, az megint más tészta, hiszen ott nagyon sok szituációban (legtöbb modern landolási helyzetben) egyenesen tilos(!) kitekinteni a szélvédőn, és csak a kijelzőt szabad bámulni, meg a gombokat. Teljesen más a biztonság működése, mint földi közlekedésben. És a legmodernebb Airbus, az A350 (2019 óta forgalomban) például érintővezérléses.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #6228 üzenetére
Ez egy ősi szar. Az új gépek, pl F35 érintős. Óriási szívás. Nem azért, ami miatt te szarnak képzeled az autóban. Szóval nem azért, mert nem találják a gombot, hanem azért, mert egy vadászgépet vastag kesztyűben vezetnek. Optikai érzékelést kellett emiatt bevezetni, amit nehezebb vezérleni, mert véletlenül beleérhet a kezed többi része az optikai érzékelő útjába.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #6231 üzenetére
26 éve repül, és 18 éve állították szolgálatba. 18 éve. Igen ősi szar. Mint egy 18 éves autó.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #6233 üzenetére
1990-97-ig fejlesztették. Úgy, hogy 97-ben már repült. Kérlek mesélj.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #6235 üzenetére
Igen, nem volt megbízható érintős rendszer akkor. Te éltél 90-ben?
Szóval eddigi cáfolataim a marharépaságra: G3000, A350 és F35.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #6237 üzenetére
Aham. (ásít).
A lényeg továbbra is az, hogy
Tény: "Én fejből tudom az összes kapcsoló helyét az autóban, odanézés nélkül is tudom kapcsolni őket.
Hit: "Ha érintőgombok lennének akkor probléma lenne, mindenképpen rá kellene nézni."evDirect villanyautós töltőhálózat
-
gorbep
senior tag
válasz Shadowbull #6225 üzenetére
Ez is most van változóban... nézd meg a Dragon kapszulát... végre nincs benne millió kapcsoló mindenre IS... tudom csak egy próbálkozás, de lehet hogy beválik, és akkor a repülőgép panelje sem fogy úgy kinézni, mint egy 70-es években épült atomerőmű vezénylőterem...
régi begyöpösödött rendszer.... pont minthogy egy probléma esetén előveszik a kapcsos könyvet és lapoznak sorban, hogy 1: piros kapcsoló le, 2: .... 183: kerüld ki kormánymozdulattal a hegyet... Ja addig sose jutott senki...
Értem én, hogy nem véletlenül van így... de ez jó egy robotpilótának, aki 1 ms-onként megy a check listán... de az ember ehhez lassú... bízni kell a pilóta tapasztalatában. megérzésében... ha így folytatjuk a túlszabályozást, ellelhetetlenül még egy autó vezetése is.
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
DopeBob
addikt
válasz Shadowbull #6228 üzenetére
Remek a példa, tudod miért nincsenek a gombokon feliratok? Mert több funkciót is elláthatnak. A képernyőre van kiírva, hogy éppen mit fog csinálni. Oh, wait...
MZ/X
-
titán
válasz Shadowbull #6244 üzenetére
Minden érintőgomb a helyén marad. Mindig ugyanott van. Nem mászkálnak azok összevissza, mint a pók a falon. Ha akarod, el tudod rakni, ha nem tetszik, ahol van, ha máshova szeretnéd, mert ott neked jobb lenne, de magától nem megy semmi sehova.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
DopeBob
addikt
válasz Shadowbull #6244 üzenetére
Teljesen lényegtelen, hogy hol van, ha nem tudod mit csinál és oda kell pillantani, több szempontból nagyon rossz volt a példa. Ugye onnan indult ez az egész, egyébként teljesen értelmetlen beszélgetés, hogy oda sem kell nézni, csak odanyúlsz és ott van. Tök mindegy, hogy ez fizikai gomb, vagy a képernyő egy adott része, odanyúlsz és ott lesz. Még visszajelzés is van, hogy megnyomtad.
Egyébként az esetek 99%-ban, úgyis odapillantasz a gombra is.
MZ/X
-
biker
nagyúr
"Másik: 25 év autóvezetői tapasztalatát követően még sosem sikerült semmilyen információt leszűrni abból, hogy hozzáértem egy random ABS műanyag felülethez. Nem többet, mint hogy hozzáértem egy üveg felülethez. Vagy tudom, hogy mi van ott, vagy nem. "Rövid használat után az összes gomb és kapcsoló helyét ismered, oda sem kell nézni, hogy nagyjából eltaláld a pozíciót" a többi pedig ugyanúgy igaz érintőre is. És ez nem emberi, hanem fizikai kérdés. A gomb ott van és kész."
Hát nagyon nem
A 25 év ikarus még a BRNDIII váltós volt? Feltűnt hogy két gomb más fogású?
A kocsiban feltűnt, hogy lenyúlsz, sorban van 5 gomb, akkor az elsőn és a középsőn tutti van valami pöcök, mélyedés, akármi, mint a billentyűzeten a J és F gombokon? Ezek az iránypontok, és tudom, hogy az alsó sorban ülésfűtés-sportmód-kormányfűtés-parkolóradar-ülésfűtés másik oldalon a sorrend, ezt érintőképernyő odanézés nélkül érinteni adott ponton, nem lehet összehasonlítani semElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Egyre közelebb a Poco F6 startja
- Fujifilm X
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- További aktív témák...
- Új állapotú Ubiquiti Unifi G4 Doorbell Pro + Chime dobozában eladó - UVC-G4 Doorbell Pro UP-Chime
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- ELADÓ GÉREX gyártányú akkus fúró, csavarozó
- NETATMO időjárás állomás készlet eladó!
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest