Új hozzászólás Aktív témák
-
Balázzs
senior tag
válasz Shadowbull #6701 üzenetére
Idéztem amit írtál, ne terelj.
-
Shadowbull
addikt
válasz Tiédetis #6700 üzenetére
"Többre értékeltem a BX19RD-t is."
Hogy te személyesen mit hogyan értékelsz, az tökmindegy. Ráadásul a BX az egy teljesen más kategória volt egy teljesen más korból.
Egy 97es Saxo például már ugyanaz a városi kompakt kategória volt, mint az A140."Attól, hogy valami bmw, merci még nem automatikusan prémium"
Nem automatikusan, elég sok dolog van mögötte.
"azért mert valami pl. Renault még lehet prémium"
Nem. Te arról beszélsz, amit már leírtam ezerszer, de leírom még egyszer: a kommersz/prémium/luxus kategóriák határai nem élesek, és van átfedés. A kommersz teteje átfedésben van a prémium aljával, a prémium teteje meg a luxus aljával. Adott esetben egy full extrás kommersz csúcsmodell bizonyos szempontból hasonló szinten mozoghat mint egy fapados belépő prémium.
"állandó váltóproblémák, olajfogyasztás, elektronikai, hűtési problémák, stb.. Pedig prémium volt."
A prémiumkategóriában is vannak meghibásodások. Ez megint nem érv semmi mellett vagy ellen.
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Tiédetis
senior tag
válasz Shadowbull #6703 üzenetére
Figyelj, tök mind1 hogy itt ki mit ír le.
Csak az utolsó sorod olvastam, mert a válasz felett van, a kérdésre nem adtál választ továbbra sem.
Szóval ha egy prémium összeszarja magát az nem probléma, de legaláb az prémiumos halmaz
Oké mester.
Nálad elég éles határok vannak: 1-2 prémium és minden más kommersz, vagy alatta. De mind alatt a TeslaSzóval mi a helyzet a százalékokkal? Én bruttót számoltam, mert a másik is bruttó volt, persze tudom, hogy ezt is jobban tudod, ezért várom a levezetést, én is. Ahogy más is.
Eddig csak tiszta trollkodás amit művelsz, kifejezetten egy márkát célba véve.
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
-
biker
nagyúr
Megint nagyon magasröptű eszmecsere folyik.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Tiédetis
senior tag
válasz bitpork #6705 üzenetére
Vegyél prémiumot, ami állandóan lerobban (kigyullad) de legalább tegyél ki rá tacepaót, hogy PRÉMIUM
De tetszik a megállapításod
Így viszont belefér a prémiumba a Dacia 1310-es is.
Ezen az alapon a suzuki premium igen. Nálam a prémium az extrát jelent, mindenben, nem csak 12 rétegű festékben, 20000 dolláros hamutartóban.
Tényleg unalmas, hogy semmi más nincs, mint megy tesla hívő fanok, szar a tesla, csődbe megy a tesla és hasonlóak. Nincs és nem is lesz teslam, tehát nem vagyok érdekelt, de ez a topic nem akar másról szólni.
Mint az ovisok a alma vagy az android topicokban.A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Shadowbull
addikt
válasz Tiédetis #6704 üzenetére
"Szóval ha egy prémium összeszarja magát az nem probléma,"
Még csak hasonlót sem írtam. Koncentrálj arra amit leírok.
"Nálad elég éles határok vannak: 1-2 prémium és minden más kommersz, vagy alatta. "
Hogy mi a prémium és mi nem, azt nem én döntöm el. èn csak elmondom neked, hogy hogyan néz ki az autóiparban teljesen elfogadott és közismert felosztás. Van még néhány prémium márka a német trión kívül is, de kétségtelenül a németek uralják ezt a piaci szegmenst. A Tesla nem tartozik közéjük, és nem is akar oda tartozni.
"Én bruttót számoltam, mert a másik is bruttó volt"
Bruttó marzsot nem tudsz számolni, azt a gyártó adja meg, ha megadja, valamilyen metodika alapján. A Tesla szívesen kommunikálta ezt a számot, mert ez nehezen összehasonlítható.
Ha a BMW bruttó marzsára gondoltál, az nem 13%, mert az a nettó marzs volt. Forrás.
142,6 milliárd forgalom, 18,6 milliárd adózás utáni nyereség.Bruttó marzsra a BMW 17,2%-ot ad meg, de kapásból másképp számolja mint a Tesla, mert a Tesla nem veszi bele a költségekbe a fejlesztési költségeket, a BMW viszont igen.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
-
Füleske
addikt
válasz Shadowbull #6664 üzenetére
"Az eFuel tisztábban ég, mert eleve igen tiszta." Mérések?
"De nem ez a lényege valójában, hanem a CO2 semleges üzemeltetés lehetősége." A CO2 jobbára csak a papírnak számít (kvóta). Az embereknek a városokban a kibocsátott szennyező anyagok számítanak.
"Ez oké, csak akkor ezt is kell kommunikálni. " Ezt így senki sem fogja felvállalni. -
titán
válasz Shadowbull #6709 üzenetére
18 milliárdból 8 milliárd a Brilliance cégben lévő résztulajdon újraszámolt értékeléséből származik. A járműgyártás nettó profit 10B. Azaz 7% (10/142 milliárd). Bruttóban 9% (13/142).
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Tiédetis
senior tag
válasz Shadowbull #6710 üzenetére
Keresd vissza saját igéidet, mert amit leírtál most is, az kamu, nem nettó, hanem bruttó
Te írtad le pl. az i3 esetében, hogy a maga kategóriáját kell nézni, hát ott néztem a VW-t, ahogy éppen Te ajánlgattad az ID4-t, akár még magadnak is. bummm
kommersz csak nem ajánlanál igaz?Kevered rendesen a bruttót a nettóval, de már ez sem zavar
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Shadowbull
addikt
Nem, az újraértékelésböl származó 7,6 milliárd euró értéknövekedés a bruttó eredményben van benne. (23,5 milliárd EUR, Ergebnis vor Steuern). Enélkül az adózás elötti eredmény 15,9 milliárd lett volna, adózas után durván 12,5 milliárd maradt volna, 9% körül.
Persze ez nem az autógyártás profitja, mert ebben minden benne van, autógyártás. motorkerékpárgyártás, pénzügyi szolgáltatások, egyéb bevételek.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz Füleske #6712 üzenetére
""Az eFuel tisztábban ég, mert eleve igen tiszta." Mérések?"
Még a zöldlobbista Transport & Enviroment méréseiben is látszik hogy tisztábban ég. Eleve nincs benne semmi szennyezö, nincs kén például.
"A CO2 jobbára csak a papírnak számít (kvóta)."
Ehhez képest a CO2-re hivatkozva kivánják betiltani a belsöégésü motort.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz Tiédetis #6714 üzenetére
"Te írtad le pl. az i3 esetében, hogy a maga kategóriáját kell nézni, hát ott néztem a VW-t, ahogy éppen Te ajánlgattad az ID4-t, akár még magadnak is. bummm
kommersz csak nem ajánlanál igaz?"Hát ez még töled is szokatlanul zavaros volt. Szóval akkor soha nem állitottam olyat hogy a VW prémium lenne, köszi hogy beismered.
èpp az elöbb irtam le hogy kommersz autóim voltak privátban, most is az van. Ezt is sokadjára, mert kábé mindenki tudja aki figyel, hogy milyen autóm van.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz Shadowbull #6715 üzenetére
Nem tudom már szerkeszteni, de az kimaradt, hogy ezen felül a BMW autóeladásból profitál a kereskedő meg a márkaképviselet is. Néhol ezek BMW tulajdonban vannak, de jellemzően szerződött partnerek, akik szintén keresnek nettó 10-15%-ot az autón. Tehát a nettó haszon valójában 9+10-15%, azaz 19-24%. Ezt az értéket kell összevetni a Tesla nettó hasznával, mert a Tesla a kiskereskedelmi árrést is zsebre teszi.
Na ez alapján mondom, hogy a Tesla kevesebbet keres egy autón, mint sok más cég. És itt nem a BMW a lényeg, irhattam volna a VW vagy akár a Hyundai számait is.
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Füleske
addikt
válasz Shadowbull #6716 üzenetére
Nem látom a szennyezőanyag mentességet az e-fuel - nél. NOx ugyanannyi, CO több is. Linkelj valami mérést, ami ezt cáfolja.
"a CO2-re hivatkozva kivánják betiltani a belsöégésü motort"
Legalábbis ez az ok van előadva. -
Tiédetis
senior tag
válasz Shadowbull #6717 üzenetére
Bakker, írd már le, hogy én hol állítottam azt, hogy ezt te állítottad!
belekeverdtél már olyan szinten, azt sem tudod mit írtál előtte. LOL
Neked hogy milyen autód van? Ki a francot érdekel mégis? Te vagy az, aki már mindent is használtál, de ha mégsem, olvastál már róla
Szerinted olyan sokan figyelnek rád?Tulajdonképpen a bmw olyan 160% körül kereshet 1 autón, lassan csak eljutunk idáig is.
De ha annyira topon lennél olvasásban, már régen benyögted volna, hogy a Tesla akár a teljes hasznot beáldozza a növekedésért. Ezt azért illett volna már tudnod, de jelek szerint, te sem vagy annyi topNa eljutottam oda veled kapcsolatban, ahová már nem először: keress más szakácsot, sokáig el sem olvastam miket nyomattál, de mivel ez neked nem ment és állandóan megszólítottál, hát egy ideig játszottam.
Pá drága
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Shadowbull
addikt
válasz Tiédetis #6720 üzenetére
"Neked hogy milyen autód van? Ki a francot érdekel mégis?"
Hmm, épp fentebb foglalkoztál lelkesen azzal, hogy én milyen autót választanék magamnak, és akkor az biztos prémium, mert csak. Ahhoz képest hogy nem érdekel elég sok energiát fektetsz a témába.
"Tulajdonképpen a bmw olyan 160% körül kereshet 1 autón, lassan csak eljutunk idáig is."
És most jön a szalmabábozás ezerrel, a gúnyolódás, a beszólogatás. Aztán ha ennek megfelelően reagálok, akkor engem tiltanak ki.
"a Tesla akár a teljes hasznot beáldozza a növekedésért. Ezt azért illett volna már tudnod, de jelek szerint, te sem vagy annyi top"
Ja, annyira nem tudtam, hogy itt konkrétan leírtam.
"állandóan megszólítottál"
Szólított meg téged a halál.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Füleske
addikt
válasz Shadowbull #6721 üzenetére
Az emberek szempontjából pedig ez számít. Lehet, hogy tisztábban ég, de ugyanúgy káros a végtermék.
-
Andras6800
senior tag
válasz Shadowbull #6641 üzenetére
"Jézusom. Mert egy autó csak belsőégésű motorból áll, ugye?"
Mint autóiparban dolgozó, bizton állíthatom, hogy arányaiban harmad/fele annyi mérnöki munka van egy elektromos autóval, mint egy belső égésű motorossal.
Befecskendező rendszer, keverék szabályzás (légtömegmérő és a többi), részecske szűrő, ad-ble, Nos szenzon és a lista olyan hosszú, hogy beszarás.
persze van egy rakás közös cucc. Kamerák, Radar,
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
-
Andras6800
senior tag
válasz Shadowbull #6654 üzenetére
Az e-fuel azért zöld, mert remélhetőleg zöld energia beforgatásával a levegőből megkötött CO2-t juttatod vissza az elégetésnél.
Azaz elvileg a használata karbon semleges. Ez persze csak akkor lehet, ha a kémiai folyamatot mely során kiveszed a levegőből, meg lebontod róla megint az oxigén meg miegyéb zöld árammal fedezed.
De e-fuelből sem fog kevesebb CO2 kijutni. Csupán nem azt juttatod ki, amit már a föld burka magába zárt.
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
Shadowbull
addikt
válasz Andras6800 #6724 üzenetére
"arányaiban harmad/fele annyi mérnöki munka van egy elektromos autóval, mint egy belső égésű motorossal"
Erős túlzásnak érzem. Szerintem 10% alatt van, és akkor már beleszámoltam a váltófejlesztést is.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Füleske
addikt
válasz Shadowbull #6727 üzenetére
Ha valamit leválthatunk lokális szennyezés mentesre, akkor váltsuk le arra. Mondjuk ezt szerencsére az EU meg a világ fejlett része is így gondolja, Kínát beleértve. E-fuel is lesz, de az az évi pár ezer Porsche, Lamborghini stb. nem sok vizet zavar.A benzin sem lesz olcsó, így az is ki fog kopni.
-
titán
válasz Shadowbull #6718 üzenetére
A Tesla a kisker árrés egy részét teszi zsebre. A direkt értékesítését. Az értékesítés nagyobb része (mint minden márkánál) flottakezelőkön keresztül történik (mint amilyennek mi is vagyunk), akik komoly kedvezményeket kapnak.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #6721 üzenetére
Nyilván tisztábban ég, habár pont a legszennyezőbb vegyületek mennyisége változatlan. Legfőképpen a nitrogén-oxidoké, hiszen azok éppen azért keletkeznek, mert nitrogén tartalmú levegőt égetünk.
Tehát a korom, az olajszármazékok, a széndioxid, a szénmonoxid és a nitrogén-oxidok kibocsátása is változatlan.Visszatérve az 1,4 eurós nettó árra, aki ezt jósolta, az nagyon nem értett hozzá (vagy csak jól ferdített) . Az efuel villamosenergia felhasználásávál készül. 1 l benzin 36 MJ energiával készül, legoptimistább becslések is 50% hatékonyságot tudnak jósolni (álmodozni) hosszú távon. Tehát 1 l üzemanyaghoz 36 x 2 / 3,6 = 20 kWh energia szükséges. Tehát az 1,4-es árhoz 0,07 eur/kWh villamos energia ár szükséges, azaz a mai zsinórár töredéke. De ez csak a gépből kicseppenő olaj ára, ez az ár még nem tartalmaz semmit: beruházás költsége, fejlesztési költségek, gyártási munkaerő, szállítás, kiszolgálás, stb. Hasonlítsuk össze az árat a kőolaj előállítási folyamatával. A kőolaj finomítása 85% hatásfokú, a térfogat növekmény a krakkolás miatt 25% Tehát egy hordó (159 l) kőolajból 159 x 1,25 x 0,85 = 169 l hasznos kőolaj származék (dízel, benzin és egyéb összesen) készül. Ez alapján az finomítóból kicseppenő üzemanyag ára most ($80/hordó) 80 / 169 x 0,9 = 0,42 eur / l. Ez áll szemben a 0,07 eurós villanyáram esetén elérhető 1,4 euróval
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
A probléma ott folytatódik, ha véletlenül újra 0,07 euró lesz megint a zsinór, mint két éve, amikor ezek az álmok születtek, akkor újra nettó 40 forint alatt lesz a villanyautó átlagos töltési költsége. Ha azt jósoljuk, hogy addigra az extra adóteher arányosan oszlik meg az ev és az efuel felhasználók között, akkor a matek így fog kinézni:
Jelenlegi teljesen nettó ár: 600-255 = 345 forint = 0,92 euró. Ez áll szemben a 0,42 euró alapanyag költséggel. Tehát az egyéb költségek 0,5 euró / l. Most feltételezzük, hogy ez a költségrész változatlan. Most eltekintek az irgalmatlan mértékű beruházási költségektől, fejlesztési költségektől, ami az efuel gyártást övezni fogja, tehát ez a rész is növekedni fog, de még ismeretlen mértékben, tehát tekintsük szemérmesen nullának. Akkor az efuel nettó eladási ára 1,92 euró lesz, ami egy 5 literes csodadízel (ugye tudjuk, hogy pályán ő is 6-ot eszik, hiszen mindenkinek volt már dízel autója) 100km-en nettó 5x1,92 = 9,6 euró pénztárcát fogyaszt. Ugyanezen az úton egy villanyos 25 kWh-s fogyasztással 25 x 0,15 = 3,75-tel fog eljárni.Tehát az efuel 2,5x drágább lesz, ha értékaranyos lesz az sdóteher. Ha km-aranyos lesz, ami valószínűbb, akkor kicsit módosul. Jelenleg az üzemanyag így néz ki: nettó: 345 ft, extra adók: 127 ft, áfa (arányos): 128 ft, tehát a közvetett adók 100km-en 5 x 127 = 635 ft = 1,7 euró, ami rárakódik az efuelre és a villanyáramra egyaránt. Efuelre a mostani 0,34 euró mértékben, villanyra 1,7/25 = 0,07 eur / kWh mértékben.
Tehát a végső várható bruttó költségek:
Efuel: (9,6 + 1,7) x 1,27 = 14,35 euró / 100km
Villany: (3,75 + 1,7) x 1,27 = 6,92 euró / 100km (kevesebb, mint a fele)Ha jön újra a csoda, és megint 0,07 lesz a villamosenergia.
És mivel mindkettő ár így már villamos energia zsinórár kötött, az egymás közötti aranyok immáron fixek. Együtt fognak változni ebben az arányban, csak épp a villany sosem lesz már 0,07.
Ha a zsinór tartósan 0,2 lesz (ami várható), akkor:
0,2/0,07 = 3
(9,6 x 3 + 1,7) x 1,27 = 38,75 euró / 100 km
(3,75 x 3 + 1,7) x 1,27 = 16,45 / 100 km (+135%)
Ha az üzemanyagon nem változik a költség mennyisége, tehát csökken valahogy a költség hányad, akkor:
(9,6-2,5) x 3 + 2,5 + 1,7) x 1,27 = 32,40 euró / 100 km (+100%)Az efuel minden lesz, csak nem olcsó. Legoptimistább becsléssrl bruttó 6,5 eur, azaz 2400 Ft / l, de akkor felkopik az álluk a kőolajos cégeknek a forgalomcsökkenés miatt. Tehát várhatóan marad a költséghányad és a bruttó 7,75 eurós ár, semmi 2900 ft körül lesz a kúton.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
-
Andras6800
senior tag
válasz Shadowbull #6728 üzenetére
Rengeteg fejlesztés van, ami azonos egy villany esetén meg egy belső égésűnél. De egy lökhárítót megtervezni nem nagy kunszt. (itt most a szerszámozásra gondolok,-- gyártható design, vetemedés, zsugorodás, ilyenek).
Egy ilyen műanyag alkatrészt kb 1 mérnök aki tapasztalt megtervez. + kell a szerszámgyártó cég.Vannak a vezérlők, melyekből sok mindkét kategóriában megtalálható. Pl multimédia vezérlő vagy mattomén. Radar, video, Parking...
Ezekben az a buli, hogy egy termék több autóra is felhasználható. Más a SW, esetleg a PCB-n van cserélve 1-2 komponens. persze vannak agyament megoldások, ahol át kell tervezni az egészet.
És van az üzemanyag égetéshez köthető cuccok. Ezekből is nem egy több helyre felhasználható, de ezek jobbára az egyszerűbb, olcsóbb dolgok. Pl egy NOX szenzor. A motor vezérlő pl az nagy, komplex, stb. Ennek az elektromos párja az inverter meg a töltésvezérlő.
De a befecskendező rendszerre a motortervezésre nincs ellenpélda. Összességében az 50% szerintem is erős. De most ezek a számok mennek, mert benzines meg dízelből emelik át a fent említett dolgokat EV-be.
Ami visszahozhatja a számokat az az önvezetés vezérlések. De abból sem lesz autótípusonként új.
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
Shadowbull
addikt
Ott hibázik a számításod, hogy azt számolgatod, mennyibe kerülne az eFuel ha pénzért vett áramból kellene csinálni.
De valójában olyan áramból fogják, ami nem kell senkinek, ami ingyen van. Már ma is vannak olyan időszakok, amikor a megújuló termelést kidobják, mert nem tudnak vele mit kezdeni. A jövőben, a megújuló kapacitások kiépülésével egyre több ilyen lesz.
Ennek egy részét el lehet majd tárolni akkukban, de nem az egészet, és persze annak is lesz költsége.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Balázzs
senior tag
válasz Shadowbull #6736 üzenetére
Ja, és a megújuló a fán terem, nem kerül semmibe, pláne az akku. Szerinted mi van ingyen?
-
biker
nagyúr
Kérhetünk egy olyan topikba fáradni, ahol belsőégésű autókkal kapcsolatban kiélitek magatokat?
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
gorbep
senior tag
válasz Shadowbull #6740 üzenetére
Nem lesz felesleg.... ha minden autó BEV lesz, megszűnik a túltermelési csúcsokban a nulla közeli vagy negatív ár... amilyen villamos energia árak SZERINTEM itt az elkövetkezendő 5 évben jönnek, mindenki vadászni fogja a töltésekkel ezeket az akkorra már csak viszonylag olcsó időszakokat.
Ha valami rejtélyes okból, az áram ára mégis lemegy, az meg a szélerőmű parkokat fogja szopórollerre tenni, mert ott különösen magasak az üzemeltetés költségei, különösen, ha OffShore. Állami támogatások hiányában tömegesen fognak csődbe menni... szóval nem egy egyszerű triviális ügy ez... és még a közelében sem vagyunk annak, hogy 100% sztochasztikus megújulóra álljunk át. Nézzétek meg a Pó folyót... a vízerőműveknek sem jósolok nagy jövőt... Ahogy az Alpokban elfogynak a gleccserek, Svájc és Ausztria is szopórollerre kerül... nem fognak az alpesi szivattyús tározós, valamint a sima vízvisszatartásos erőműveikkel extraprofitot tarolni, mint most...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
titán
válasz Shadowbull #6736 üzenetére
Nagyon naiv gondolat. A termelőegységnek folyamatosan dolgozni kell, nem várhat az ingyen áramra. Arra csak az akku várhat. Ha csak az ingyenes időszakra hajt az eful gyár, akkor ugyanahhoz a legyártott mennyiséghez nyáron 3-4x, télen pedig 10-100x több gyártói kapacitás szükséges. Magyarul ugyanabból az áramból fog dolgozni az eFuel gyár, mint a villanyautó töltő.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #6737 üzenetére
Nem, mert a villanyosok fogják elfogyasztani az energiát az eFuel elől is. A hagyományos pedig nem lesz alternatíva, mert nem fog létezni lehetőség szintjén sem.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Vesa
veterán
"Nem lepodnek meg ha az orult minel nagyobb [suv] trend utan eljonne a motor/kisauto kozti alternativa ingazasra, berelt normal auto ritkabb hosszu utakra"
Amíg vannak nagyobb autók -és repesztő hülyék- az utakon, addig épeszű ember nem fog kismotorral járkálni mondjuk aggloból ingázásra, aminek ugye része némi autópálya vagy főút is. Kiválóan meg lehet halni egy robogón ilyen utakon, és ezt -a sajnos egyáltalán nem kis- kockázatot nem fogja bevállalni túl sok ember. Arról nem is beszélve, hogy a gyerekeiket hurcibáló nők tízezreinek nem is opció egy motor. A kisautó fogalma pedig eléggé szubjektív. Egy Corsa kisautónak számított, de mondjuk egy Smart-hoz vagy egy Twizzy-hez képest már SUV szintű nagyvasként hat.
A tudomány a valóság költészete!
-
axioma
veterán
kispolszkiban is hordtam gyerekeket [jo idoben 2.-tol bringakkal mentunk amig kontraszelekcio miatt tavolabbiba nem kezdtek jarni], es agglo ellenere ingazassal csak ritkan megyek ki a 11-esre, jobb a hatso ut, szoval nem altalanos; sot Bp ket kerulete kozott is lehet sokat menni erdemi sebesseg [masik jarmu lendulete is] nelkul...
Nem ertem mit szamit a suv, a teherautok igy is, ugy is ugyanott vannak, a suv se nyerne egy teglaszallitoval szemben. Nem kell draganak kinezo kocsi, maris jobban felti a sajatjat... [iont nem nezik annak, mondjuk vannak is rajta serulesek]
Kicsi: nekem <4m [garazs-feltetel, jelenleg], motor is tud vinni +1 fot, teny, 2-3 gyereknel mar 'sorosan' maceras. -
Vesa
veterán
Ok, de ha magadból indulsz ki, tévúton fogsz járni, mert pl. nem mindenhol van hátsó út, ahol kikerülhető egy főút. Az én feleségem pl. az M0-n megy napi szinten 3 gyerekkel, most nem fogom beengedni egy kispolszki szintű autóba és nem azért, mert sznob vagyok, hanem mert egyrészt féltem őket, másrészt be se férnének. A 3 gyerek a napi suli+edzés cuccukkal nem fér be akárhova. Motorral gyereket szállítani lehetetlen, maximum egyet, de az is életveszélyes, mert nagyon sok az un. "szeretek dinamikusan vezetni" vagyis lefordítva, a száguldozó marha, és ezeknek még csak SUV-ban sem kell ülni, kiválóan halálra gázolnak 100-al egy Ford Fiestával is. Ez egyszerű fizika. Minél kisebb kocsiban ülsz, annál nagyobb esélyed van meghalni.
A tudomány a valóság költészete!
-
axioma
veterán
Nyilvan ahol 4 hely kell ott kell a 4 szemelyes kocsi, ki vitatkozik ezzel? (Bar nekem M0 is OK lenne ion-nal ha nincs km-para, az eszaki oldalan nagyritkan kozlekedtem vele.) De ne abbol indulj ki, hanem hogy a legtobb autoban 1 max. 2 ember ul. Legtobbszor nalam is februar ota. Minek nekem igazabol 4 szemelyes?
Amugy nem motorral kozlekedest mondtam, hanem motor es kis varosi auto kozti valamit. Egymas melletti vagy egymas utani ulessel ez jo kerdes, de zart kasztni, 2 nyomtav. Vagy mintha lett volna modularis auto terv 10+ eve, hogy osszekapcsolhato 2 db 2 szemelyes. Nyilvan nem 10 even belulre gondolom, de az infrastruktura boven sokkal tovabb megmarad, mint a kozlekedesi eszkozok parkja ami most jelenleg van, az sokkal keplekenyebb me'g ha az is kb. 2 evtizedes magatehetetlenseggel rendelkezik.
De rovidtavon is teljesen normalis lenne pl. mini-tesla, ion meret korul, de akar fortwo meret is lehet. Itt a rovidet ugy ertem, hogy 1-2 even belul bejelentik. [Azert teslat mondtam, mert a tobbi gyarto az elektromosat automatikusan a premium szegmensbe teszi. Lehet valami tavolkeleti gyarto ha normalisan megcsinalja az europai biztonsagi dolgokat (es gdpr-t a szoftverrel).]
Új hozzászólás Aktív témák
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- World of Tanks - MMO
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Ukrajnai háború
- Stellar Blade
- AMD off topik: VGA, CPU, APU és minden, ami AMD
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Így építsd a billentyűzeted!
- Linux felhasználók OFF topikja
- Bemutatkozott a Moto G32 4G
- További aktív témák...
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest