- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
Új hozzászólás Aktív témák
-
GalaHU
őstag
Villanyautóban gondolkodunk kb 9 millióig. Két befutóm van az e-Golf és az i3, melyiket vennétek?
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
GalaHU
őstag
Az asszonynak lenne a gyerkőcöt hurcolászni meg melózni menni, max napi 60km. Otthon töltenénk, hamarosan napelem is lesz... A Golf jóval autószerűbb, a BMW-től kicsit idegenkedik. Nekem az a bajom vele, hogyha reccs van, azt csak rohadt drágán (már ha) lehet javítani. Volt itt valakinek törése i3-al?
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
GalaHU
őstag
Köszi srácok mindenkinek!
Még annyit kérdeznék, hogy az i3- nál egy klasszikus mackósajtos koccnál, ha kap a sárvédő, futómű, nyúlvány az tényleg tk?
Én a kisBömbi felé hajlanék, de ha egy biztosítós tk kaland még vétlenként is anyagi csőd…
[ Szerkesztve ]
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
GalaHU
őstag
-
GalaHU
őstag
válasz 7Heads Drago #3250 üzenetére
45-el csak megölnek a forgalomban, inkább engedd el. Jobban jársz ha rámész a B125 jogsira és veszel egy Honda PCX-et. Az új ára 1,1M, nekem volt és a medve testem alatt is 2,1-et fogyasztott, (volt 2ütemű 50-es, sose kért 3,5 alatt) A PCX-nek 100 volt a vége, bőven tudtál bele pakolni, a nyereg alatt mindent elnyelt, a lámpánál meg csak a többi robesz lehetett ellenfél, a következőig légüres térben gurultál…
Igaz, nem villany, de az egyik legélhetőbb masina.
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
GalaHU
őstag
Van esetleg tippetek hol szerezhetnék egy pár Michelin Crossclimate 2 175/60R19-et?
Hamarosan megjön az i3-munk és a hátsók elég viseltesek..,
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
GalaHU
őstag
válasz tibcsi0407 #3397 üzenetére
De legalább a gombok nagyrésze ugyanaz…
Gratula hozzá, és is alig várom hogy beírhassam ide ugyanezt, de a nyomorult NKH miatt ez még 2 hét.
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
GalaHU
őstag
Így van, szándékosan vakít a rendőrség a statisztikával, mert sokkal könnyebb “eredményt” elérni ha kivágnak az út szélére egy 40-es táblát és lehet a bokorból vadászni.
Ha a jeges úton 22km/h-val lecsúszol az útról, de a szakértő szerint 20-al rajta maradtál volna, simán gyorshajtóként fogsz szerepelni a statban.
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
GalaHU
őstag
BMW i3 festéssel kapcsolatban van már valakinek tapasztalat?
Mi ugye most hoztuk el az autót, eddig minden oké, de mivel használt a járgány van azért az oldalán és a tetején néhány karc. Biztos hülyeség, de engem zavar, úgyhogy gondoltam kérek rá árajánlatot és fényezéssel korrigáljuk a hibát. Sajnos a polír nem elég, mert némelyik karc elég mély.
Megjött az ajánlat és majdnem dobtam egy hátast. Három elem fényezése közel 400k lett volna, a tető meg vagy 250k. Rákérdeztem, hogy vajon Michelangelo fogja-e személyesen pingálni a paripát, vagy mégis mi a túró ez?
Erre jött a válasz, hogy a gép villanyautós mivolta miatt nem lehet az elmeket az autón fényezni, hanem az összes panelt le kell bontani, persze célszerszámmal, és nyilván a "bolhákat" letördelve, ami extra munkadíj és anyagköltség. Maga a fújás már csak 150k. És a legenda szerint ez a gyári előírás, e nélkül károsodhat az autó hajtási rendszere (?).
Ugyan nem vagyok fényező, BMW szervizes meg pláne nem, de erősen kamuszagú a dolog. Szinte az egész autó műanyag -a panelek biztos- ami meg egész jó szigetelő, hogy a fenébe lehetne festéssel ezeken keresztül tönkretenni bármit?
A hely amúgy egy független márkaszervíz, de a VW csoport gyártmányait áruló kereskedés cégeként dolgozik...
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
GalaHU
őstag
válasz Balázzs #3708 üzenetére
Ezzel tudod gyorsan leégetni a házat!
Kismegszakítót önmagában sosem cserélünk, mert az a mögötte lévő teljes áramkört védi! Ha a kábeled változatlan marad (gondolom 1,5mm2-es) és ráborítasz kétszer akkora áramerősséget mint amire méretezve van elég gyorsan melegedni kezd majd. Innentől meg már csak idő kérdése mikor olvad meg a szigetelése, testel össze, lesz belőle szikrahányó...
[ Szerkesztve ]
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
GalaHU
őstag
Én is el fogom engedni, így a vásárlás után nem fér bele, pláne hogy most jön majd a napelem.
Amúgy a színkódot hol lehet megtalálni a kocsin? A régi Bömösökön a tornyon volt egy remek cimke, itt azért nem olyan könnyű hozzáférni...
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
GalaHU
őstag
-
GalaHU
őstag
válasz Bandit21 #4192 üzenetére
Nincs itt varázslat, ezek az adatok csúcsértékeket jelentenek. De amíg egy hagyományos belsőégésű motornál ezek csak nagyon szűk fordulatszám-tartományban állnak rendelkezésre, addig a villanymotornál szinte a teljes mezőben ott van.
Amíg a régi technikával a fahrer vagy az automata váltó azon gépészkedik hogy helyes fokozatválasztással megfelelő tartományban legyen a motor addig az egysègsugarú Amperlovag már messze jár. Nagy sebességnél amikor már a fosszilis is direkt fokozatban van és éppen beleesik a fordulata az ideális tartományba lehet csak némi esélye.
Hasonló a nagyrobogó meg a motor esete. Egy 300-as robival lámpától-lámpáig simán kifújod a 600-ok orrát, mert mindig ideális fordulaton vagy. Az autópályán viszont a nagykerekűek 130-tól simán lelépnek.
[ Szerkesztve ]
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
GalaHU
őstag
válasz Shadowbull #4225 üzenetére
Nagy kár, számunkra pont egy iX3 összkerék lenne az ideális a hegyre…
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
GalaHU
őstag
Az egész villanyozásnak ez a legnagyobb keresztje, sokan bele se gondolnak. Ha minden kertes házban ott lógna a villanyautó, urambocsá a társasházak mélygarázsában is ilyen masinákat akarnánk tölteni, akkor a jelenlegi hálózati infrastruktúra simán letérdelne. És a bővítés se úgy van, hogy adj Uram, de rögtön, mert komplett hálózati elemeket kellene cserélni csilliárdokért...
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
GalaHU
őstag
Már a normál falitöltős akciót se kedvelné a hálózat ha mindenütt villanyautótöltés lenne az éjszakában. De a sokak által vágyott nagyakksis verdákhoz az meg édeskevés is ...
Mi még elpiszmogunk a 2-3 naponta felrakott 94Ah-s i3-unkkal, de ettől nagyobb akksit már kevesen töltenek 230V-ról (én se fogok, ha végre az E-On szíveskedik bővíteni a hálózatot).
Ha bővíteni szeretnénk a villanyautósok körét, akkor a nagyobb hatótáv és az abból adódó gyorstöltés igénye megkerülhetetlen. De értelmes kompromisszumok nélkül nem lesz hozzá hálózat...Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
GalaHU
őstag
Az egész gondolatmenet alapja az volt, hogy mi van ha minden ház előtt és társasház mélygarázsában állna elektromos autó...
No, és ez mikor következne be? Ha a tömegek számára megfelelő villanyautókat lehetne megfizethető áron kapni. Attól tekintsünk el, hogy már ez maga is oximoron, de vajom mi kell a tömegeknek?
Elég szkeptikus vagyok az emberiséggel kapcsolatban a tekintetben, hogy majd pont a villanyautós átálláskor fog mély önvizsgálatot tartani és félredobva eddig habzsoló hedonizmusát kizárólag az apró, keveset fogyasztó paripákból fog választani. Az autózás közel 100 éves történelme alatt szinte mindig csak nőttek, erősödtek az autók. Mert azzal lehet felvágni, mert tetszik-nem teszik nagyon sokaknak státusz-szimbólum. Nem kell messzire kitekinteni, már most is ez zajlik. Egészen egyszerűen azért, mert az autógyártók a nagyobb autókon nagyobb hasznot tudnak realizálni, hatékony külső szabályzó híjján meg senki másnak nincs akkora lobbyereje hogy ezen változtasson.
Remek példa a BMW, ami zseniálisat dobott az i3-al, mégis elengedte a kicsi és könnyű koncepciót (holott bőven lett volna benne fejlesztési potenciál) és a "Sátán Disznaja" kaliberű úthengerek felé fordult...
Úgyhogy szerintem az a relaitás, hogy az autók átlagos fogyasztása nemhogy nem marad 15kWh körül (most is csak keveseknek megy), hanem sokkal inkább a 30-50-es értékek felé fog húzni. Akkor viszont már sütheted az autó mellé kapott "hajszárítós" 230V-as töltődet, annyit sem tudsz beletölteni reggelig amennyit elgurultál aznap! Ha jól emlékszem akkor itt sem arról megy a diskurzus, hogy mekkora királyság a gyári töltő, hanem a leggyakoribb téma az otthoni gyorstöltő...
Pláne akkor, ha már nem csak anyuci autója, vagy apu szaladgálósa lesz a villanyparipa, hanem egyetlen családi kocsi a tömegeknek (!). Aki hétfőn a meló miatt elgurul Miskolcra, kedden meg szeretne Pécsre menni. Neki sem lesz más alternatívája mint az otthoni éjszakai gyorstöltés! Ha ehhez hozzávesszük, hogy a fogyik is meg fognak nőni, pláne autóúton/autópályán akkor talán már felsejlik, hogy mire gondoltam...
De mégha sokaknak marad is a városi fogócska, és tényleg csak 3 naponta tölt, akkor az utcában teoretikusn minden harmadik ház előtt áll majd töltőn minden áldott éjszaka egy villanyos. Sőt vasárnap éjjel valószínűleg még több is. És akkor még hol vagyunk egy fincsi társasháztól, egy 100-as mélygarázzsal, ahol a Te kalkulációd szerint is 33 vas fogja szívni az ampereket. Ennek az épületnek a tetejére meg rakhatod a napelemeket, meg a mélygarázsi tárolók helyére az akksikat, a technika jelenlegi szintje alapján az is édeskevés lesz. Egy családi háznál talán igen, de az egész beruházás akkora költségemelkedést jelent (megkockáztatom, az autó árának 30-40%-át) ami szintén keveseknek fogja megérni.
Erre egészen egyszerűen nincs felkészülve egyetlen hálózat sem, a norvégok is eurómilliókat ölnek a fejlesztésbe, pedig az ottani népsűrűség nem is mérhető hozzánk. Technikailag megoldás lehet egy hálózattal kommunikáló okos rendszer, ami a pillanatnyi igényeknek megfelelően ossza majd el a rendelkezésre álló kapacitást, de megnézném annak az arcát, akinek e miatt nem tölt föl reggelig az autója, de neki meg 250km-el arrébb kellene lennie 3 óra múlva... És a nyilvános töltőpontok sem jelentenek megoldást a tömegeknek, mert az áramszolgáltató gerincvezetékét az is ugyanúgy terheli. Egy nálam okosabb szaki a rendelkezésre álló áramszolgáltatói adatokból biztosan ki tudná számolni, hogy adott régióban mennyi a maximálisan kinyerehető villamos energia mennyisége, de hogy egy 30-50-es kWh-ás fogyasztással nem lenne elegendő a jelenlegi járműparkra a tuti...
Úgyhogy amíg tényleg nem jön valami forradalmi változás mondjuk az akku-technológiában, vagy nem lesz a napelemek hatásfoka többszöröse a mostaninak, megmarad a kevesek közlekedési eszközének, de a tömegeknek nem.
[ Szerkesztve ]
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
GalaHU
őstag
Kezd elveszni, hogy honnan indultunk. Egy teóriától! Mi lenne ha…
Szerintem se fog egyik napról a másikra megvalósulni az átállás, de nem is lehetne. Ennyi és nem több.
Másrészt tényleg nem gondolom hogy a racionalitás fogja vezérelni a vásárlókat, mert eddig is megtehették volna! Aztán mégsincs tele az utca 3 litert fogyasztó Peugeot 206 HDi-kkel, vagy Smartokkal. Az embereknek nagy autó kell, az meg többet fogyaszt mint a kicsi. Itt lett volna a lehetősèg az i3-ban, elengedték, inkább legyen az utódja hagyományos kivitel, kit érdekel hogy nehezebb és 30%-al többet fogyaszt? Senkit, mert így is eladják bármennyit is gyártsanak.
Persze, próbálják lejjebb tolni a fogyasztást, a legnyilvánvalóbbal (méret és súlycsökkentès) nem foglalkoznak. Mert nem alapján dönt a vásárló.
Mi itt a fórumban a csillogó szemű early-adapter optimizmusunkkal a kisebbséget képviseljük.
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
GalaHU
őstag
Ok, én vagyok a hülye, Te meg a jövőbelátó tévedhetetlen vizionista!
Bocsájtassék meg nekem, hogy azt gondolom, hogy a jövőben nem fog számottevően csökkenni a villanyautók átlagos fogyasztása. Nem azért, mert nem lenne hatékonyabb a hajtásláncot tápláló technológia, hanem egyrészt azért mert az eddig tapasztalatok azt mutatják hogy az így nyert előnyöket mindig elherdáltuk egy nagyobb méretű és tömegű autó létrehozásában ami olyan igényeket elégít ki amik létezéséről addig nem is tudtunk. Ugyanez volt a fosszilis érában... Másrészt azért mert ha nem második autónak használjuk (mint most a többség) akkor bizony ha kimerészkedsz az autópályára és 130-150-el mész (mert most is annyival mennek, később se fognak belőle visszavenni) akkor megint lehet integetni az alacsony fogyasztásnak.
Te hiszel benne, hogy a sci-fi irodalmat idéző világ rövid időn bekövetkezik, én meg az emberiség kollektív hülyeségfaktora miatt nem. Szerintem itt zárjuk le.
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
GalaHU
őstag
Miközben szépen pezsgett a topic, a nagytestvér egy tollvonással kinyírta a napelemeket.
Ennyit a kollektív hülyeség bekövetkezésének esélyéről...Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
GalaHU
őstag
válasz tibcsi0407 #4284 üzenetére
Ugyanebben a cipőben járok én is... A szokás szerint összeszedett k.infóról nem derül ki, meg kell várni az írásos anyagot.
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
GalaHU
őstag
Úgy tűnik a szigetüzem felé akarnak terelni, Gergőke azt mondta hogy a napenergia termelésének és elfogyasztásának időpontját szinkronba kell hozni. Ez mondjuk villanyautó töltésnél külön vicces, mert a verda általában nincs odahaza amikor a legjobban dolgozik a napelem, bezzeg este mire hazaérsz és besötétedik fel is rakhatod töltőre, de akkor meg már nincs nap...
A szigetüzemhez szükséges akksik áráról tudsz valamit? Első felindultságomban csak az MVM-nél találtam egy 15kWh-ásat olyan 1,5 milla körül...
[ Szerkesztve ]
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
GalaHU
őstag
Úgy érted abból a rezsicsökkentésnek hazudott lehúzásból ami alatt egy rövid időszakot kivéve olcsóbb volt az áram világpiaci ára, mint a “rezsicsökkentett” ár?
Nem kétlem, hogy elmaradtak a fejlesztések, de simán ellopták mint annyi minden mást…Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
GalaHU
őstag
Tényleg megnyugtató, de akinek csak bent van a kérelme az idén év vègéig tuti nem fordul termelőre! Ès ide sorolható a többség aki a nyári remek hírek után akart fejleszteni és uram bocsá’ nem volt 3 fázisa.
Addigra nyitják majd meg a szaldó lehetősègét mire az EU-s szabály miatt meg kell szüntetni az új belépőket. Aztán majd lehet mutogatni, hogy mi szeretnénk csak az a mocskos Prüsszel!Sz@rjanak sünt farfekvéssel’
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
GalaHU
őstag
válasz tibcsi0407 #4337 üzenetére
Ők leszállítanák, te fizesd ki aztán jó lesz tetődísznek… Pedzegettük már, hogy ilyen lépés is várható a napelemes cégekről. Vagy simán ráíratják a kft-t egy hajléktalanra, aztán csá…
Ne legyen igazam, nekem is áll bent előlegem.
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
GalaHU
őstag
válasz tibcsi0407 #4343 üzenetére
Szintén zenész, 6 millás rendszerre 2 guriga előleg figyel a kivitelezőnél…
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
GalaHU
őstag
válasz Bandit21 #4379 üzenetére
Amikor villanyautó-fronton terjesztem az igét az ismeretségi körömben az ellenérvek között rendszeresen a töltőpontokkal kapcsolatos macerát hozzák fel. És a normál autós léleknek ez a folyamatos töltőkuncsorgás és pontvadászat teljesen életidegen.
Egyszerűen nem az van a fejekben, hogy a tankolás egy külön program, hogy el kell valahova menni tölteni, aztán vagy felférsz a csatira vagy nem. Ha nem akkor gurulj tovább, sok sikert...Pesten az ingyenes Lidl-töltőn mindig lóg egy rohadék hiéna taxis, az esélytelen. Aztán ha szerencséd van, akkor dekkoljál ott adott esetben 1-1,5 órát. Persze, addig lehet vásárolni, meg moziba menni. Ki a túró vásárol hetente 2x-3x? Meg megy moziba? A normál napi életedből 5 percnél többet egyszerűen nem akarsz az autód tankolására(töltésére) szánni, pláne nem a kocsidhoz oda-vissza mászkálni, hacsak nem kapsz a kellemetlenségedért cserébe valami olyan előnyt ami miatt igazán megéri. Mondjuk az olcsóbb üzemeltetést...
A nyilvános töltőpontokon történő áremelés ezekből az előnyökből már jelentősen visszavett, de a kényelmetlenségek megmaradtak. Ha otthon tudsz tölteni 71 Ft-tért megint szebb a matek, de az igazi nyilván a szaldós napelem lenne, de az új belépők ebből is kimaradnak.Mi pár hónapja gyűrjük az i3-at és szépen tönkrevágták az előzetes kalkulációnkat. A 71 Ft-os áramból kb 10 Ft-ba van egy megtett kilométer, az asszony régi Fiestájával ez a 480-as benzinnel 36Ft/km. Szóval 26 Ft-tal olcsóbb kilométerenként. A masina "felára" 6 milla volt a Fordhoz képest, tehát 230.000 km után meg is térül a beruzás... (Ha 700 Ft-ra veszem a sapkátlan 95-öst, akkor is 142.000km) Nyilván ezt nem lehet csak így nézni, mert más költségek is felmerülnek, nekünk számít a parkolási díjak hiánya is, és elvben a járműkarbantartás is kedvezőbb, bár mondjuk amikor legutóbb 3x-os árat kaptam a fényezésre csak mert a villanyos technológia ezt kívánja, nem volt őszinte a mosolyom...
De számunkra érték az alacsonyabb karbon-lábnyom, úgyhogy vállaljuk. Van aki azt se tudja mi az, vagy még rosszabb, pont lesz@rja...
Úgyhogy persze, lehet villanyautót üzemeltetni -akár nyilvános töltőről is- , de nagyon kell akarni...
[ Szerkesztve ]
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
GalaHU
őstag
Jaj, tényleg ne kezdjük már el... A XVII. kerületben meg közel 90k ember él, mégsincs Armageddon... Az, hogy várnod kell 10 percet a tankolásra és így 20 perc alatt 4-6-800 km-re elegendő üzemanyagot vehetsz fel, pont összehasonlítható azzal, hogy ugyanezért órákat kellene ácsorognod a nyilvános villanytöltőn, és ha állnak előtted akkor a folyamatot szorozd meg kettővel...
Értem én hogy ebből élsz, de azért ne legyünk már ennyire szemellenzősek...
Peace!
[ Szerkesztve ]
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
GalaHU
őstag
válasz tibcsi0407 #4407 üzenetére
+1!
És csatlakozzon a Lidl is!
A töltéshez bankkártyát regisztrálni, mielőtt lecsatlakozol bescannelni a blokk vonalkódját, ha 5-10k fölött fizettél ingyenes volt, ha nem vagy nincs blokk, akkor a piaci normál töltő plusz 30%-os díj, hogy a kedve is elmenjen a hiénának a töltő lefoglalásáról, elvégre az a vásárlóknak van fenntartva…Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
GalaHU
őstag
Az a kérdès, hogy 10 perc után van-e használati díj? Mert kevesen vásárolnak be fizetèssel együtt 10 perc alatt, a reggeli egy kakaó, egy kifli közönség meg nem az a tipikus villanyos közeg.
Mi biztosan nem fogunk 10 perc töltèsért ott tolongani, meg hallgatni a beszólásokat ha netán 12 perc alatt érünk vissza a boltból.
Sokkal jobb lett volna a már korábban kitárgyalt 5-10.000 Ft-os vásárlási limithez kötni.Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
GalaHU
őstag
válasz dabgergo #5676 üzenetére
Majd a tapasztaltabbak biztos kiegészítenek, de első nekifutásra 5 hónap tapasztalattal:
- a 15 kWh-ás fogyasztás télen biztos nem lesz meg, a Leaf-el nyáron is csak szigorúan városban. Nem mindegy viszont, hogy fűtött garázsban éjszakázik a paripa, vagy nulla környékéről kell melegednie
- a töltési veszteség viszonylag jelentős, mi 10%-al számolunk az i3-al.
- gyerekülés ebbe is befér az ajtókkal kell megbarátkozni.Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
Új hozzászólás Aktív témák
- Ukrajnai háború
- Motorolaj és szűrő topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy Tab S7+ - növekmény
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Mobilinternet
- OpenWRT topic
- Indiában startolt a Poco X6 és X6 Pro
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs