Új hozzászólás Aktív témák

  • GalaHU

    őstag

    válasz Bandit21 #4379 üzenetére

    Amikor villanyautó-fronton terjesztem az igét az ismeretségi körömben az ellenérvek között rendszeresen a töltőpontokkal kapcsolatos macerát hozzák fel. És a normál autós léleknek ez a folyamatos töltőkuncsorgás és pontvadászat teljesen életidegen.
    Egyszerűen nem az van a fejekben, hogy a tankolás egy külön program, hogy el kell valahova menni tölteni, aztán vagy felférsz a csatira vagy nem. Ha nem akkor gurulj tovább, sok sikert...Pesten az ingyenes Lidl-töltőn mindig lóg egy rohadék hiéna taxis, az esélytelen. Aztán ha szerencséd van, akkor dekkoljál ott adott esetben 1-1,5 órát. Persze, addig lehet vásárolni, meg moziba menni. Ki a túró vásárol hetente 2x-3x? Meg megy moziba? :) A normál napi életedből 5 percnél többet egyszerűen nem akarsz az autód tankolására(töltésére) szánni, pláne nem a kocsidhoz oda-vissza mászkálni, hacsak nem kapsz a kellemetlenségedért cserébe valami olyan előnyt ami miatt igazán megéri. Mondjuk az olcsóbb üzemeltetést...
    A nyilvános töltőpontokon történő áremelés ezekből az előnyökből már jelentősen visszavett, de a kényelmetlenségek megmaradtak. Ha otthon tudsz tölteni 71 Ft-tért megint szebb a matek, de az igazi nyilván a szaldós napelem lenne, de az új belépők ebből is kimaradnak.

    Mi pár hónapja gyűrjük az i3-at és szépen tönkrevágták az előzetes kalkulációnkat. A 71 Ft-os áramból kb 10 Ft-ba van egy megtett kilométer, az asszony régi Fiestájával ez a 480-as benzinnel 36Ft/km. Szóval 26 Ft-tal olcsóbb kilométerenként. A masina "felára" 6 milla volt a Fordhoz képest, tehát 230.000 km után meg is térül a beruzás... :) (Ha 700 Ft-ra veszem a sapkátlan 95-öst, akkor is 142.000km) Nyilván ezt nem lehet csak így nézni, mert más költségek is felmerülnek, nekünk számít a parkolási díjak hiánya is, és elvben a járműkarbantartás is kedvezőbb, bár mondjuk amikor legutóbb 3x-os árat kaptam a fényezésre csak mert a villanyos technológia ezt kívánja, nem volt őszinte a mosolyom... :(((

    De számunkra érték az alacsonyabb karbon-lábnyom, úgyhogy vállaljuk. Van aki azt se tudja mi az, vagy még rosszabb, pont lesz@rja...

    Úgyhogy persze, lehet villanyautót üzemeltetni -akár nyilvános töltőről is- , de nagyon kell akarni... :)

    [ Szerkesztve ]

    Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!

Új hozzászólás Aktív témák