Új hozzászólás Aktív témák
-
gabross
tag
Igen, a mi tapsztalatunk is az volt, hogy a Dual Motor Performance verzió kb. 20%-kal evett többet, mint a Model 3 SR ugyanazon a tesztúton hasonló időjárási körülmények mellett.
Kíváncsian várom, hogy mikor kapja meg a műszakilag azonos Volvo C40, XC40-nél (az osztrák weboldalon legalábbis) már látható frissítéseket:
- alapverziók RWD (FWD helyett)
- long range verziók 78 helyett 82 kWh-s akksival
- dual motor verzió 150 + 150 kW helyett hátul nagyobb teljesítménnyel hajt (120 + 180). A gyár által közölt wltp kombinált fogyasztás is 199 helyett 176-179 Wh/km, max töltés 150 helyett 200 kW.Ha a valós fogyasztás is kb. 10%-ot csökken és a gyorstöltés sebessége is javul, akkor szerintem teljesen vállalható alternatíva lesz. Autópályás fogyasztása nyilván így sem közelítheti meg a Teslaét a rosszabb alaktényező miatt.
Persze az utastér szűkebb, - nekünk ez pont bejött, ketten együtt vagyunk 120 kilók, - de előfordulhat, hogy valakinek no-go.
-
-
axioma
veterán
A vezerelt jelen szabalyai szerint nem lehet rajta tobb okbol sem. Fali toltonel amiatt, hogy nem teljesiti azt, hogy nem art neki ha elveszed hirtelen az a'ramot (ugyan menetrend az van, de egyreszt miota radios azota nem az van hogy egy kornyek ugyanakkor kapcsol, masreszt elvben lehet szintentartas/korlatozas miatt eltero kapcsolas vagy csak egyszeruen uj menetrendet kuldenek ki), a konnektornal meg pluszban az epitesi-szerelesi munka nelkul nem levalaszthato feltetel sem tud ugye osszejonni. De ha csinaltak volna kulon vezerelt csoportot amire csak es kizarolag falitolto mehet, es elore megadott menetrenddel, akkor persze mukodhetett volna, nem a bojlerek felfutesi idosavjaban kellett volna kuldeni azokba is a naftat... inkabb az utobbi lehet az oka, azert egy ilyen uj parameterezest atverni jogszabalyokba meg mukodtetesbe nem ket nap.
En nem banom annyira, hogy nem volt ertelmes olcsositasi lehetoseg, mert felfujtam a pofamat es ne'mi kolcsonkeres es banki szemelyi kolcson mellett igy me'g 2019-ben beruhaztunk napelembe. Ha a csomagot egybe nezem, szerintem 23 vegere meglesz a megterules (lakas kWh fogyasztas + benzinfogyasztas 5 evre vs. 2 auto csere ev/phev kulonbozet + napelem, a parkolasi dijamat nem is szamolva is jo esellyel, pedig a pandemia rendesen belekopott a levesbe, cserebe most jobb a kiszallasi kulonbseg az autoarra). -
gorbep
senior tag
Nekem a 2014-ben telepített 4,5 kWp-s (3,3M JMF)rendszerem még csak 50% megtérülésnél tart, akkoriban még elég durva árak voltak, és a városképi ökörködés nálam rátett még +40%-ot az árra...( ami viszont lehet hogy "megtérülő" beruházás lehet, most elkezdtek errefelé szálldosni a bontási határozatok, meg a 0,5M ismétlődő bírságok a városképi eljárás nélkül épített napelemekre... nem tudom ez az ország más részein mennyire lesz tendencia, itt most kezdődött, mintha időzítve lenne a HMKE szektor tudatos lebontásához - szó szerint!) A mostani 8kW bővítésem a kérdéses beruházás, mert az előre vetített változások (havi+idősávos szaldó) értelmetlenné teszi, mert nyáron a meglévőt se bírom elhasználni, télen meg amikor alig termel, a 3x alig is szinte semmire se elég...
Amennyire én látom, az egész arra megy ki, hogy fényezze a leendő bruttó elszámolást és a virtuális erőmű/energiaközösség elképzelést... most már egyre inkább úgy látom, hogy ennél a bruttó elszámolás jobb lesz. Főleg hívogató, ha más fogyasztási helyen ( nyaraló, másik lakás, Eon utcai töltő) is elhasználhatom a pillanatnyi termelésem...
Most nagy a dilemma, és bárhogy is döntök, gyakorlatilag a "lottó" kategória... be is jöhet, meg lehet óriási bukta is, mivel nálam minden full önerős, ÁFA-s...
A vezérelt kikapcsolása persze nem árt a full őskori Hajdu bojlernek, de azért a mai okos/hőszivattyús bojlerek sem igazán szeretik a váratlan kikapcsolásokat... ezen sokat segítene, ha mondjuk a kőkorszaki kontaktoros kapcsolót lecserélnék egy triak-ra, ami az áram 0-átmenetnél kapcsol ki, és akkor ezek a berendezések nem pusztulnának így a váratlan kikapcsolástól...
Amúgy meg nem kapcsolni kellene a vezérelt kört, sőt kör se kellene... központi vezérlő jellel a tarifát kellene "kapcsolni", aki meg árérzékeny /zöld, az ezt követve tudná korrekten fel /le szabályozni a berendezéseit... minden szereplőnek jobb+ olcsóbb+ hatékonyabb lenne...
És akkor tulajdonképen el is jutunk egy időben változó, rugalmas ad-vesz BRUTTÓ rendszerhez...
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
cOxeR
Ármester
Mivel látod mennyi folyik ki (fel is tudod fogni)… én biztosra mentem (van amelyik I3-on van betöltő/van amelyiken nincs, de ezt csak ha alá tudsz mászni és levenni a borítást látod csak) 5dl a hivatalos mennyiség, 1 liter olajat rendeltem (rohadt drága bmw-be a gyári olaj…) 5,5 került be a fecskendőbe, nagyon minimális ment mellé, így többe ugyan került a csere, de van 4/5 cserére való tartalék biztonsági olajam.
A részének ha kijön meg a szar olaj… biztos növeled az élettartamot, nem gondolnám hogy baj lehet minimális többlet/hiányból.
Másik verzió ki kell venni a tengelyt (kerék le/futómű szét) ott tudsz pontos mennyiséget betenni. Kérdés az extra 2/3 óra szerelés kell-e neked. -
axioma
veterán
Nemeto. -> Steuerbox amirol beszelsz
[a körvezerlo mar csak a neveben van benne, a keszulek vezerelt csoport kodjara reagal, bar 99%-ban beparameterezett adatokkal megy, igaz van bekapcsolasra veletlen kesleltetes meg naptarfuggo idopontok]
varoskepi eljarasrol me'g nem is hallottam... mondjuk nalunk nincs mit rombolni ha a kornyezo hazakat nezem
Sztem az valoszinutlen hogy ugy legyen 24-tol hogy nyari napon delben tultermeles az rafizetesre jojjon ki, ha nem allitasz szembe fogyasztast. -
gorbep
senior tag
Minden i3-nak van szuszogója, ahol a nyomás kiegyenlítődik, ott be is lehet tölteni az olajat, egy spéci segédeszközzel... szóval Aba - Feri..
A hajam égnek áll, amikor látom, hogy van aki kiszedi a féltengelyt egy olaj csere miatt....
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
gorbep
senior tag
hivatalosan sehol... de pár éve voltak víziók az egyszer majd leendő Bruttó elszámolásról... abban szerepelt a VPP (Virtual Power Plant) és a 15 perces szaldó időben változó díjszabással. Sajnos a jogi részével nem vagyok képben, de a VET mintha most is ismerné az energiaközösség fogalmát... valamelyik segélyszervezetnek (talán a Katolikus Karitasz?) van ilyen kiserőműve (50-500 kW között), ami hátrányos helyzetű családok fogyasztási helyeivel van így virtuálisan összevonva... TV riport volt róla most az erőművek éjszakáján... most nincs időm ki-google-zni...
Egy E-on töltős weboldalon volt valami előfizetéses lehetőség arra, hogy az AC töltésedet valahogy lehet az otthoni fogyasztási azonosítódhoz kapcsolni... de erre nem vállalok felelősséget... keress rá...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
gorbep
senior tag
Lehet, hogy az E-on ost csak hallucináltam...Bocs... . most csak olyat találok hogy havi 3990 Ft-ért otthontöltés + a nyilvános töltésekből kapsz 15% kedvezményt...
Alap szolgáltatás
3.990 Ft/hó*Nyilvános töltési kedvezmény
Az E.ON által üzemeltetett töltőkön Ön a mindenkor érvényes eseti töltés áránál 15%-kal kedvezőbben tölthet. A töltés díjának elszámolása havonta, utólagos elszámolással történik az E.ON Online Ügyfélszolgálatán keresztül.**
E.ON Home alkalmazás
Távolról irányíthatja és ellenőrizheti az E.ON által telepített otthoni elektromosautó-töltőjét.
A töltésre előre megadott időpontot állíthat be, távolról indíthatja és leállíthatja a töltést. Az alkalmazásban megtekintheti a korábbi töltések adatait. A megadott tarifák alapján nyomon követheti az utolsó töltési ciklus során megtakarított összeget.
De ettől még a Bruttóba tehetnének ilyet.... ha már XXI. század + IT+ Smart Grid...[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
gorbep
senior tag
Húúú... ez érdekel... magánszemély hogy értékesíthet villamos energiát, amit egyetemes szolgáltatás keretében vásárol? Jogi meg adózási aspektusai is érdekelnének. Lehet ez a megoldás a napelemes szaldó szigorításokra...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
gorbep
senior tag
Tehát akkor van legális lehetőség arra, hogy a megtermelt energia többletemet egy töltőberendezés üzemeltetőn keresztül értékesítsem? Hm... ez izgalmas is lehet, ha majd a villanyár eléri a piaci realitást... én záros időn belül 200 Ft/kWh-t tippelek... de nagyon remélem, hogy nem lesz igazam....
Azért nagyon nem mindegy, hogy 5 Ft-ot kapok érte, vagy az utcai AC töltő ár kb felét...
szerdai TC híradóban Karotta mondta, hogy egy néző beírta, hogy a valamelyik (Shell?) kutakon programozzák át a kijelzőket, mert eddig csak 3 egész jegyű árat tudtak kiírni... kérdés csak az, hogy a negyedik (első) jegy 1 vagy 2....
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
joghurt
addikt
Azon gondolkodtam el, az otthoni áramfogyasztás optimalizálásához melyik töltővel oldható meg a táp ki-be kapcsolása. Gyári konnektoros töltő mennyire bírja, hogy rendszeresen nem az autó oldalán kapcsolom le előbb, hanem kirántom alóla a fali áramot? 3F EVSE mit lép ugyanerre?
Jobb megoldást egyelőre nem tudok.
A tej élet, erő, egészség.
-
-
joghurt
addikt
Akkor jobban specifikálok. Van egy kapcsoló jelem. Legyen ez WiFi, vagy gyengeáramú jel. (Lehet akár egy áramváltó jelének megpatkolása is: amikor le akarom állítani a töltést, úgy csinálok, mintha nagy lenne a ház fogyasztása.)
Ebből kellene eljutni odáig, hogy az autó mikor (esetleg mikor mennyivel) töltődik.
A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
Ezen én nem látok vezérlő bemenetet. És nem a Solar.wattpilot app-pal szeretném buzerálni, hanem valamilyen egyszerű, nyílt szabványú hálózati csomaggal. (Okos konnektorból sok ilyen van.)
Nem az az igényem, hogy csak napáramról töltsem az autót, hanem például hogy 17 és 22 óra között ne töltsön. Meg hogy közös helyről tudjam vezérelni a töltést mondjuk a bojler kapcsolásával.
A tej élet, erő, egészség.
-
ratkaics
senior tag
válasz joghurt #4977 üzenetére
Én egy ilyenből készítettem fali EVSE-t. Ezt modbus-on keresztül lehet késztetni mindenféle dologra, pl töltés megszakításra is. Igazából van rajta egy olyan csati, amire gombot is lehet kötni, az is megszakítja a töltést. Meg ha jól tudom, akkor tervben van a WEB alapú vezérlés megvalósítása is.
Plusz mivel opensource az egész így ha van kedv és hozzáértés, akkor bármire rá lehet bírni szerintem.
Illetve nyilván Te is barkácsolhatsz saját EVSE kontrollert is akár.
Meg eszembe jutott még olyan is, hogy akár, ha az autó appján keresztül (ha van neki ilyen) meg tudod szakítani a töltést és azt lehet HA-ba integrálni, akkor azzal is lehet futni egy kört.
Még egy "extrabarkács" ötletem van. Ha az EVSE CP vezetéket megszakítod, akkor is leáll a töltés....De a dugaljba dugható EVSE alól én nem kapcsolgatnám le a villanyt....
[ Szerkesztve ]
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó ....
-
-
Balázzs
senior tag
Fali töltő telepítésben van itt jártas szakértő (aki csinált is ilyet)?
-
biker
nagyúr
válasz joghurt #4977 üzenetére
terhelés megosztós töltők a saját jelükkel eldolgoznak, így
de konnektoros töltőt vagy fali töltőt kikapcsolni a táp elvételével, sem a töltő, sem a kocsi nem köszöni meg tartósanElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
válasz ratkaics #4981 üzenetére
"Még egy "extrabarkács" ötletem van. Ha az EVSE CP vezetéket megszakítod, akkor is leáll a töltés...."
igen, ez így van, de ezt mobil töltővel nem tudja megoldani, csak fali töltővel.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
gorbep
senior tag
válasz joghurt #4979 üzenetére
Tapasztalatom nincs vele, de lehet irányítgatni az RS-485 buszán is parancsokkal...(talán Modbus?) Amúgy meg ha Fronius invertered vagy SmartMeter-ed van, akkor olyat is tud, hogy csak a felesleget tolja a kocsiba, automatikusan váltogat 1F-3F, és Amperenként állítgatja az áramot( ami nekem fura mellesleg, úgy tudtam csak pár fix áram van...)
Bojlernek bármi jó... Pl Gosund EP2 4e Ft, és ez mér is nem csak kapcsol, Tuya kompatibilis...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
gorbep
senior tag
válasz wassermann #4980 üzenetére
SSR - e2 Ft... pl megfejeled egy okos konnektorral, ami kapcsolja meg méri, meg pár passzív alkatrész... max 10e JMF
és mint minden Triak-kal, Tirisztor-ral kapcsoló áramkör, feszültség 0-átmenetnél kapcsol be és áram 0-átmenetnél kapcsol ki....
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
joghurt
addikt
válasz ratkaics #4981 üzenetére
Az első linked nem jó, biker hozzászólására mutat.
Villamosmérnök végzettséggel, szoftvermérnökként persze bármit összebarkácsolhatok. Viszont most ezt nem tenném. Amennyire lehet, kész megoldásokat szeretnék használni, különösen a nagyáramú részeken. Egy Raspberry-t még csak odatákolok a vezérlő logika miatt, de IGBT-kkel nem játszanék.
Gyári EVSE esetén a garancia miatt nem tudok belenyúlni CP-t bontogatni.
És hiába terhelés megosztós (azaz magától kezeli a napelem terhelését, és a lakás nagyfogyasztóinak bekapcsolt állapotát), ha idő alapján nem tudom letiltani 17 és 22 óra között.
A tej élet, erő, egészség.
-
ratkaics
senior tag
-
gorbep
senior tag
-
cinemazealot
addikt
válasz joghurt #4977 üzenetére
Én is a EVSE CP vezetéket tervezem majd buzergálni, de nem csak szimplán megszakítani hanem valamilyen mikrokontrollerrel hangolni a rárakott 1 kHz-es jelet attól függően, hogy épp mekkora teljesítményt akarok allokálni az autónak. Találtam egy tök jó részletes leírást, ennek a 17. oldalán lévő 7. ábra specifikálja le a vezérlőjel kitöltési tényezője és a megengedett töltőáram közötti összefüggést.
[ Szerkesztve ]
-
biker
nagyúr
nem, nem és továbbra sem.
Senkit nem érdekel, hogy nullátmeneten bontod-e, a helyes folyamat szerint az autó vagy a töltő kéri a töltés leállítását, a CP jelen megtörténik a jelcsere, az autó lágyindító/lágymegállító fokozata leszabályoz, és ezután kikapcsol a mágneskapcsoló, bekapcsoláskor hasonló.
Ha te a tápot rántod ki, akár nullátmenetnél, akkor 2-3 ilyen után azzal fog várni a nem feltöltött autód, hogy "ellenőrizze a töltőállomást" vagy valami szépen fordított hasonló hibával, mert kirántottad a szőnyeget alóla.Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
válasz cinemazealot #4994 üzenetére
soha nem a CP szálon a töltő által kiadott jelet buzergáljuk, hanem a töltésvezérlőt kérjük arra, állítsa be. Ha te beavatkozol az in/out egyvezetékes jelcserébe, akkor bármilyen következménye lehet.
a töltő okkal ad ki adott jelet, a kocsi is itt szól vissza ha hiba van, -9 0 5 9 12V kell mind, ebből kitöltési tényező csak 5-9V-on van, a többin nincs, ott DC-t vár. Nem olyan egyszerű, hogy megszakítom a jelet, átírom, és továbbítom. De ha nem gond hogy hazavágod a töltőt vagy a kocsi inverterét, persze nyugodtanElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
cinemazealot
addikt
Köszi a pontosítást, még nem rágtam át magam a doksin részletesen. A mondandóm lényege csak annyi volt, hogy mivel a szabvány egy (szerintem) viszonylag egyszerű kommunikációs protokollt definiál, az ennek alapján kialakított töltésvezérlő akár (nyilván kellő odafigyeléssel és természetesen saját felelősségre) házilag is elkészíthető.
De tényleg jól értem, ugye, hogy hálózat oldaláról az erősáramú betáplálást legfeljebb egy relé korlátozza, a töltésvezérlés maga viszont gyakorlatilag ezen gyengeáramú CP szálon történik? A ténylegesen felvett teljesítményt pedig már az autó fedélzeti AC töltő áramköre állítja be annak alapján, milyen maximális engedélyt olvas ki a CP-ről, ugye?
-
biker
nagyúr
válasz cinemazealot #4997 üzenetére
igen, így ahogy írtad.
de PWM jel 6V mellett van még több jelszint, ami megzavarná a mókolásod, mármint az adott vezérlő kommunikációját ha elkapod és módosítod. akkor már csinálj egy vezérlőt, és állítgasd azt, de egy vezérlő elé bekötött valami ami módosítja a jelet, értelmetlenElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
gorbep
senior tag
nem mondtam hogy úgy jó, hanem hogy jobb mint egy kontaktor... legalább az áram megszakadás nem hoz létre túlfeszültséget. Amúgy nálunk néha elmegy az áram a KIF-KÖF trafó túlterheltsége miatt... na azzal se tudsz semmit csinálni... de láttam már ALDI oszlopot is közvilágítással együtt kihunyni... az autó tulaja elmorzsolt egy imát, hogy vajon egyáltalán ki tudja e húzni, és túlélte e minden...
Lehetett volna ezt hülyebiztosra csinálni...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
biker
nagyúr
hát ja, annál jobb. de ha kapsz egy pofont, mindegy hogy egy nagy büdös ponty volt, vagy egy porcukros fánk
Amúgy áramtalanítás és csati beragadás... Nekünk kétféle okos megoldásunk: egyik féle aljzat nem motoros, hanem mágnestekercses, ez mondjuk áramtalanítás után automatán elenged, másik töltőben van egy backup elem ami ki tudja nyitni a kábelreteszt. Nem minden töltőben van ilyen
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen