- Helldivers 2 (PC, PS5)
- Mozgásban az F1 24
- PlayStation 5
- Dragon Age: Origins
- Senua's Saga: Hellblade II - Íme a végleges gépigény
- Path of Exile (ARPG)
- Nintendo Switch
- iRacing.com - a legélethűbb -online- autós szimulátor bajnokság
- Mortal Kombat 1 - Rövid videón Homelander
- Gray Zone Warfare - Máris túl a félmillión
Új hozzászólás Aktív témák
-
joghurt
addikt
Igen, a külső kWh az alap, mert mégis csak az után kell fizetni.
De engem érdekelne, mekkora a veszteség az egyes töltési módoknál. Nagyságrendileg. Mert azért nem nulla. Ha Zoe lenne, akkor ugye különösen nem...A VW-nél sem pocok , sem pöcök nincs egy darab sem, csak egy százalékos skála. Illetve okoskodik, hogy mennyi a hátralevő km. De ezt meg nagyon nem tudja eltalálni, különösen változó felhasználási módnál.
A tej élet, erő, egészség.
-
-
Balázzs
senior tag
Nem hibás, mert egyrészt nem számolok autó megtérülést, ígyis-úgyis cserélni kellett volna a régi dízelt (18 éves volt) és kb egy árba jött volna ki a két kiszemelt, nem volt esetemben felár.
A napelem megtérülést nem számolom az autónál (de napelemnél fix autó havi futásteljesítménnyel számoltam a korábbi évek átlaga alapján) szóval az e-autó nálam külön történet, használom, ha van költség (töltési díj és egyéb, pl. autópálya matrica) beírom és ennyi.
Ahogy korábban is írtam, most hogy 6-8 vagy 10 év alatt térülnek meg ezek (napelem, e-autó) szerintem teljesen mindegy, használni kell és élvezni az általuk kapott előnyöket
-
Balázzs
senior tag
Tegnap tankoltam hónapok óta először a kis benzinesbe, csak pislogtam mennyi lenne a tényleges ár! Előbb utóbb meg kell hogy lépjék üzemanyag és majd a többi energiahordozónál is a valós árazást, mert nincsen ingyen semmi, paks2 meg még sehol sem tart, vízműveknél is látni, mit értek el a karbantartások és a fejlesztések befagyasztásával.
-
wassermann
addikt
válasz Balázzs #3159 üzenetére
Nyilvánvaló, hogy a mostani helyzet sok mindent meg fog változtatni. A hazai szénhidrogén források szép lassan kifogynak: 20éve még a hazai felhasználás 25%-át adták, ma ez 10%! A gázt még csak csak lehet pótolni CNG-vel, de az olaj?
Valami más lesz, új irányok: még több napelem, villanyautók, még nagyobb arányú közösségi közlekedés (lsd. Németországban az új, olcsó havibérlet), korszerűbb hőszivattyús fűtés...
-
FIREBLADE78
addikt
válasz wassermann #3160 üzenetére
Majd lerabolják a természetvédelemi területeket az olaj végett. Nem az olaj hiányával van a gond,hanem a cégek kapzsiságával. Direkt felnyomják az árát.
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
Balázzs
senior tag
válasz wassermann #3160 üzenetére
Mehetne akkus tároló minden háztartásba, legalább ahol napelem van oda és helyileg kiegyenlítődne a rendszerterhelés.
FIRELBLADE78: teljesen egyetértek, a cégvezetést csak a profit hajtja, bármi áron. Nem fenntartható, ez nyilvánvaló évek óta, ráadásul a politikusok is csak kavarják a sz*rt.
-
axioma
veterán
sonoff pow_r2, de csak kb. 1 hete lett bekotve [ugyanilyen az 1x16A-en a kinti tolton nem birta, de ez most a konnektoron van, amiben a 10A-es rofi tolto, nem lehet gond] - ja a korabbi konnektoros merom az mondjuk a papiron 16A ellenere nem birta, az Blizwolf volt, igen kaptam itt is karogast hogy tuzveszelyt okozok nap mint nap
A kinti ami 'kinai' 100A-re [vagy a 63A-es vegul? nem is tudom] lett cserelve vmikor beirtam ide de fejbol nem tudom a tipusat, azota nincs azzal se semmi gond.[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
Mint zold, en udvozolnem hogy takarekossagra osztonoz, de szerintem 10 ev tavlatban a 38Ft-tal szamolni nem feltetlen nagy hiba [a befektetes jelenertekere szamolva atlagban]. Valamennyire realertekben vissza fog menni.
Az e-autot is lassan kene egyenleget szamolnom [letelik a 3 ev], a pandemia miatt vszinu utolag nem igazolodik az hogy mar megterult az upgrade [de szomoru, h bejarasra me'g mindig olcsobb mint a Bp berlet + hev-berlet, ha nem is sokkal, de azert nem azzal hasonlitom, hanem a fustos bejarashoz - nalam ez volt a bentebbi reszen melo elvallalasanak a feltetele, h autoval megyek].[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz wassermann #3160 üzenetére
A hoszivattyus futes helyett jo lenne evszakos tarolokat latni... az arammal [akar COP=3] futes nagyon szarul torzitja az energiaigeny idobeli lefutasat.
-
axioma
veterán
Huhh el vagyok tevedve, 3.5 evnel jarok, uzemanyagon [benzin-aram kulonbozet 26ezer km 600e saccra, ceges parkolas elozo helyen 1,5 ev pandemiaig kedvezmenyesen 15e/ho = 270e, itt most 10 ho gozom sincs mennyiert lenne + a belvarosi programoknal utcan nemfizetes, hat ezekre tuti nem jon ki me'g [400e alto 2.25M ion], jelenertekesitest most nem kevertem bele, ado es atiras is lett volna valamennyi. Jo hat pandemia nelkul 10e-rel tobb km lenne benne... jo ha 5 evnel megterul, de az se 8-10, meg az erzes is plusz ertek h nem pofogok.
-
cOxeR
Ármester
Sziasztok!
Tervben van egy kb 1100km táv, két napra bontva + amit ott ingázok attól töltés miatt nem aggódom - elgondolkoztam, hogy elektromossal is kiszámolom a kb költséget, meg az időt leginkább. Benzines autóval nem téma, de kényelmesebb lenne az elektromos utazásra jelenleg a feleségemnek
I3 94 bev durván pályán 160km amivel nyugodtan tervezhetnék 110-es tempóval
Miként/milyen appal állnátok neki tervezni?Bp-Olaszország (Toscana/Umbria rész) Szlovénián keresztül, első napon mennénk többet pl Grado vagy Chioggia, szállás majd tovább délre.
Koszi a tippet.[ Szerkesztve ]
-
cousin333
addikt
-
-
wassermann
addikt
válasz FIREBLADE78 #3173 üzenetére
Attól függ melyik részre mész:
1. Ha északi részre (Isztria) a Szlovénián keresztüli útvonal (Maribor, Ljubljana) jóval gyorsabb, mert nálunk nincs határ és 90% autópálya, a szlovén-horvát pedig gyorsan megy.
2. Ha középre vagy délre mész pl. Zadar, akkor Letenye - Zágráb - Karlovac, végig autópálya.
3. Ha nagyon délre (Dubrovnik) akkor az egzotikus Eszék - Szarajevo - Mostar is szóba jöhet, ami gyönyörű, de az bevállalósabb, mint az előző -
wassermann
addikt
Most látom Szegedről indulsz (én Bp-i indulásra írtam az előző dolgokat). Szegedről a 3. a legrövidebb
[ Szerkesztve ]
-
FIREBLADE78
addikt
válasz wassermann #3175 üzenetére
Zengg az úticél. Zadar felett van 150 km-re.
Mondom milyen karlovacot beszélsz, térképen karolyvaros[ Szerkesztve ]
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
wassermann
addikt
válasz FIREBLADE78 #3176 üzenetére
Tudom hol van, jártam ott (az egyik legközelebbi hely). A 2. útvonal a jó oda, a külföldi rész szinte végig autópálya
[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz FIREBLADE78 #3173 üzenetére
Klima van bármikor, töltés közben, mire az autóhoz érek pl egy városi séta után... Lenne előnye az elektromosnak meglehetősen sok, de végül a benzinesre esett a választás.
-
GalaHU
őstag
Villanyautóban gondolkodunk kb 9 millióig. Két befutóm van az e-Golf és az i3, melyiket vennétek?
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
GalaHU
őstag
Az asszonynak lenne a gyerkőcöt hurcolászni meg melózni menni, max napi 60km. Otthon töltenénk, hamarosan napelem is lesz... A Golf jóval autószerűbb, a BMW-től kicsit idegenkedik. Nekem az a bajom vele, hogyha reccs van, azt csak rohadt drágán (már ha) lehet javítani. Volt itt valakinek törése i3-al?
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
madgie
titán
Hehe, én e-autónál először valami régi Zoe-ban gondolkodtam, akkor még relatív normálisabb ára volt, aztán Renaultnál dolgozó ismerősöm rábeszélt, hogy hozzam el egy hétre a ZE50-et (Zoe 52 kWh, az a legújabb)... hát, begurultam itthon az udvarra, az asszony kijött, láttam a vigyort az arcán, kipróbálta és azt mondta, ezzel vissza se menj
Én amúgy i3-at szerettem volna (ennyiért), de ezután a Zoe lett
Mondjuk azt bánom, hogy tesztautóként nincs benne a CSS.Egyébként megértem, ha félsz az i3 javítástól, ahhoz az autóhoz kell egy rendes Casco.
[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
Nem szerencsére (I3 tulaj), de drága sajnos. Pl egy hátsó üveg ha törik egybe ki kell cserélni az ajtót, 350k. Bármi egyéb is nagyon combos, pl kalaptarto 70k, amit visznek mint a cukrot, nem is értem miért.
Viszont ez nem fog elrohadni… valamit valamiert sajnos.
Illetve a fő drága elemek szénszálas szerkezeten belül vannak, ha a kasztni nem menthető is elég jól ki lehet árulni, persze ehhez tudni kell mit kell menteni.
Pl nagy navi 600k, akku is eszement drága… sokszor ha tk egyben kevesebbet lehet kapni mint darabokba, itt főleg igaz ez.
I3-ra egy plusz szavazat, mindentől függetlenül. -
axioma
veterán
i3 4 fo, zoe 5 fo, e-golf is gugli alapjan, legalabbis forgalmiilag, ha ez szamitani fog valamikor.
Az i3 elfajzott ajtonyitasa nem azt mondom hogy ingyen se kellene, es lehet hogy 7kg-os gyerekig (vagy mennyit tud a kosaras babaules, hu de regen volt mar) egyszerubb a ki-be-szallas, de en amikor nezegettem inkabb zoet akartam volna (mondjuk 60km-re barmelyik jo, ha sose tobb akkor a trio is...) -
stickrs
senior tag
Szerintem kb attól függ az ajtótéma, hogy mekkorák a gyerekek, mert ugye ha nagyok, és kiszállnának maguktól, akkor se birnak i3bol ameddig nincs nyitva az első ajtó (ha jól emléxem), ami nekem pl napi szinten idegesítő lenne. Persze ha ugyis kiszállna a feleséged velük, akkor mind1. Szerintem próbáljátok ki mindkettőt, és egyből tudni fogjátok.
Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra
-
FIREBLADE78
addikt
E golf az nem csak plug in?
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
cousin333
addikt
-
cousin333
addikt
A két autó hasonló méret ugyan, de teljesen más koncepció mentén készültek. Az i3 egy tanulmányautó, a Golf meg egy tisztességes iparosmunka. Az i3 kívül-belül, és anyaghasználatát tekintve is formabontó, a Golf meg erősen konzervatív. Mint jövőbe mutató villanyautó az i3 jobb, praktikusság szempontjából meg a Golf. Az i3 hátsó ajtajait már említették, és ne feledd, hogy csak 4 személyes. A csomagtartó is kisebb, viszont elöl is van egy aprócska. Ilyen gumiméret nincsen másra, és ez az árukon is meglátszik. Viszont könnyebb, hatékonyabb, dinamikusabb. A ráncfelvarrott e-Golf (mert szerintem csak ebben érdemes gondolkodni) hatótávja talán valamivel nagyobb, mint a 94 Ah-s i3-nak, de egyértelműen kisebb, mint a 120 Ah-s változaté.
Itt tényleg áll a korábbi tanácsom, hogy béreljetek ki egyet-egyet 1-2 napra és meglátjátok, hogy válik be.
[ Szerkesztve ]
"We spared no expense"
-
gorbep
senior tag
Nem kérdés... i3
Össze sem lehet hasonlítani a kettőt, nem ugyan az a kategória. HA vezeted mindkettőt, rögtön rájössz.
i3-nak van pár háklija:
1. kisakku pusztul, 4-5 évente cserélendő... ( bár ez úgy látom minden BEV hibája, kivéve új, LiFePO4-es kisakksis Tesla... Csere kb 70e JMF
2. Lengéscsillapító porvédők, kb 5 évet bírnak... cserénél sajnos bennszakadhatnak a torony rögzítő csavarjai...(BMW még nem hallott arról hogy alu bölcsőbe nem csavarunk acél csavart... (korrózió) Biztos aludt az előadáson, amikor az acélperselyeket vették... Csere kb 40e JMF
3. 2015 előttiekben légzsák hiba előfordul, működik, de jelez, Csere kb 45e Ft
4. Ülésfűtés kényes, könnyen szakad a huzal, nem beletérdelni az ülésbe...
5. Klímagáz "fogy" kb évi 7%-ot... 2-3 évente tölteni KELL! ... és akkor sose lesz bajod a klíma kompresszorral
6. Gumik 50e/db... de már gyárt a Nakang rá téli és nyárit is... a probléma az, hogy 170LE... és nem bírod nem kihasználni... ha könnyű a lábad, nem fogy jobban, mint bármelyik autó gumija
Ezen kívül nem szokott lenni vele gond... nem ritka a 2-300e km-t futott hibamentes példány ( a fenti problémákon kívül)
De ízlések és pofonok... nagyon függ attól, mire használod... meg hogy mennyi időre... az i3 nem tudja értelmezni a rozsda fogalmát, valamint az akkuk kis túlzással csereszabatosak, egyre több az akkut upgrade-elő vállalkozás... szerintem 5 év, és lesz "olcsón" lényegesen nagyobb hatótáv... vas autóban ez értelmezhetetlen, mert elporlad a karosszéria, amiatt fog a bontóba menni.
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
madgie
titán
válasz cousin333 #3189 üzenetére
Mondjuk szerintem ebben a méretben nincs "rendes" ötszemélyes autó, mert három felnőttet nem raksz be hátulra, három gyereknél meg sanszosan lenne legalább egy, akinél kell még a gyerekülés, mellé meg szintén nem ül be kényelmesen hátra két gyerek.
Nyilván vannak extrém helyzetek, mikor jól jöhet, hogy elvileg ötszemélyes, de erről az jut eszembe, mikor vagy hét éve a sógorék megvették a hétszemélyes Zafirát, hogy milyen jó lesz, ha a két család egy autóban tud utazni... na, egyszer ültünk így benne, próbaképp, épp elég volt. -
GalaHU
őstag
Köszi srácok mindenkinek!
Még annyit kérdeznék, hogy az i3- nál egy klasszikus mackósajtos koccnál, ha kap a sárvédő, futómű, nyúlvány az tényleg tk?
Én a kisBömbi felé hajlanék, de ha egy biztosítós tk kaland még vétlenként is anyagi csőd…
[ Szerkesztve ]
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
gorbep
senior tag
egy komolyabban törött i3-at láttam, az meglepően jól megúszta, első lökhárító és 2 első sárvédő cserével, pedig komolyan farba billentett egy álló autót... (és csak pillogtam, mennyire olcsó volt hozzá a bontott festett elem... a karosszéria elemek műanyagok, cserélhetőek mint a lego...) A carbon kegyetlen sokat kibír... Komoly műszaki totálkáros esetről 1x olvastam a facebook csoportban, de a Casco-val egálra jött ki a srác. Elsőre nagyon ki volt akadva, milyen keveset fizet a biztosító, de kiderült, hogy nála marad az autó, és utána jött rá, hogy mekkora érték az autó alkatrészként.... akku, hajtás, KLE modul, kerekek, klíma, computer-ek, kijelzők, stb... i3 facebook csoportban biztos tudnak neked technológiát, árat mondani a javításra. Itt Balaton körül több hajóépítő cég is van, aki karbonnal dolgozik, nekem már javítottak sérült bringa vázat, szóval akár az is megoldható...
De én elfogult vagyok... és a Kopasz megmondta, egy autón az romolhat el, ami a két rendszámtábla között van. De BMW-t meghazudtolóan nem jellemzők rá a hibák, szerintem ez az egyik oka, hogy most elsejével a BMW elbúcsúztatta a gyártást, hiába soha nem látott igény lenne rá...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest