Új hozzászólás Aktív témák
-
Rogiii
aktív tag
Na csatlakozom a klubhoz egy 40kwh Leaffel.
Egy kérdésem lenne a töltéssel kapcsolatban. Otthon a hozzá adott hálózati töltővel szeretném tölteni, ami elvileg 10A.
A villanyórától megy egy direkt 3x1.5mt kábel az autóhoz. Egyik végén van egy b13 kismegszakító és egy 30ma fi relé, a másikon meg egy Cedar Plus kültéri dugalj.
Ez rendben van így vagy kell rajta valamit változtatni?[ Szerkesztve ]
A pisztácia kifogyott, csokoládé nem is volt!
-
wassermann
addikt
A Fi relé és a kismegszakító teljesen rendben, a vezetékek keresztmetszetét nem írtad (minél vastagabb, annál jobb) . Ha a vezetékek és a csatlakozók nem melegszenek nagyon fel a töltés végére (ezt kézzel a szigetelésen keresztül is érzed) akkor valószínűleg minden rendben van.
[ Szerkesztve ]
-
joghurt
addikt
-
Rogiii
aktív tag
válasz wassermann #2752 üzenetére
A keresztmetszet 3x1.5mt kábel.
Amit nem írtam és utólag jutott eszembe, hogy 30m hosszú a szakasz. Ekkora távolságnál már lehet feszültségesés?
A kocsit csak jövő hét végén kapom meg akkor tudom megnézni mennyire melegszik a kábel, de a ha cserélni kell nagyobb keresztmetszetre az az elosztónál elég macerás lenne, az egészet szét kellene bombázni hozzá és az első 5 méteres szakaszon ráadásul falban megy védőcsőben. Nem is biztos hogy abba a csőbe belemegy a vastagabb kábel.A pisztácia kifogyott, csokoládé nem is volt!
-
Rogiii
aktív tag
válasz wassermann #2757 üzenetére
Ott nem hiszem hogy baj lesz, 10 éve épült ház. Akkor hozta be az eon a tápot 1x32A.
A pisztácia kifogyott, csokoládé nem is volt!
-
gorbep
senior tag
Én azért nem lennék ennyire nyugodt... az OK, hogy a vezeték terhelhető 16A-el, (ha réz), de 10A-es megszakítóval kell biztosítani...
https://www.novill.hu/magazin-fooldal/567-vezetekek-terhelhetosege-meretezese
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
joghurt
addikt
Szerintem ez a táblázat még akkor készült, amikor nem voltak 13-as kismegszakítók. Igen, végtelenül sok helyen fogod megtalálni ugyanezt a táblázatot.
A szabvány egy újabb változatát olvashatod itt. Az elsősorban kínai termékek terjedése miatt kellett leszállítani pl. a névleg 1,5-es kábelek megengedett terhelhetőségét 16-ról 13,5 A-re.
A tej élet, erő, egészség.
-
gorbep
senior tag
válasz joghurt #2760 üzenetére
Én ebben ugyanazt látom... 1,5 vezeték 10A-el biztosítékolandó...
a 2.5 -es vezeték hiába terhelhető 21A-al, nem tehetsz rá 16A-esnél nagyobb, (pl 20A-es) automatát. Ezt nálam pont most szerelték át a szabványosításkor, hogy már csak a 16A megengedett... hittem a reg szerelőnek.
De nem vagyok vizsgázott villanyszerelő, a tévedés jogát fenntartom....
Ha valaki aki az, írja meg, komolyan érdekel.- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
stickrs
senior tag
049-es tea ittvan? Ha igen akk jo lenne nem foglalni a helyet a töltőnél legközelebb, főleg, hogy az app szerint az utolsó töltés 13órája volt... azért vannak parasztok villanyautósok között is ugylátom
[ Szerkesztve ]
Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra
-
Rogiii
aktív tag
Ha csak ennyi a probléma, akkor hála istennek ugyanúgy nem kell kábelt cserélnem, mert ha kicserélem a kismegszakítót a biztonság kedvéért, akkor a B10-el is simán el kell mennie a gyári hálózati töltőnek, mert 10A-el tud tölteni.
Amint meglesz ténylegesen az autó, megírom a tapasztalatokat.[ Szerkesztve ]
A pisztácia kifogyott, csokoládé nem is volt!
-
biker
nagyúr
Nincs olyan, hogy "a 2,5mm2 vezeték ennyivel terhelhető", mivel a méret egy dolog, a hossz a másik, a szerelési osztálybesorolás a harmadik.
Tudok olyan környezetet ahol 16A-el sem terhelheted, és olyat is ahol 25A-el is biztosíthatod. A regszerelő monnyonle, és ne beszéljen hülyeséget.
engem épp a napokban talált be egy okoska egy másik fórumon, ahol leírta hogy helyére tett egy villanyszerelőt, mert hülye volt a villanyautó töltőhöz, aztán kb 5 ponton helyretettem, hogy baromságot beszél ő is, nem csak a villanyos, azóta már privát emailekkel zaklat, és nem érti, hogy ő megy szembe a forgalommal.
Ez van.Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
egyébként a GYÁRI töltőkábelek sok autónál 20A-esek, és 2,5mm2 keresztmetszet, amit mindenhol 16A-nek árulnak. A Hyundai/Kia narancs Type2 kábelei mind 20A-esek gyárilag, és olyan a belső ellenállás a PP szálon hogy a 32A töltő nem 16A hanem 20A-re áll be.
Minden értelmes kínai 16A-re gyártja a 2,5-es kábelt.
A 6mm2 meg nem 32A hanem 40A töltőkábelben is létezett (usa ahol van 1x40A töltés is)Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
titán
Az eNirot január 6-án összetörte egy elsőbbségadást elmulasztó teherautó, belejött az autóm jobb oldalába. Összetörte a két jobb oldali ajtót. Azóta is arra várok, hogy kész legyen. Jövő héten elhozhatom, de csak úgy, hogy a törött, működésképtelen kilinccsel összerakják az én kérésemre, és úgy használhatom, amíg meg nem érkezik a csere kilincs így 5 hónap után...
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
vzozo
senior tag
Sziasztok, azt hiszem ez "az e-autó" fórum szóval itt kérdeznék.
Egyelőre nincs e-kocsink, de a jövőben esélyes. Amit viszont jelenleg nem értek: random youtube reklámokban látok töltő adaptereket, vagy nem is tudom mi a pontos elnevezésük. Ezek pontosan mire is jók?
Én eddig abban a hitben éltem, hogy legyen akármilyen e-autóm, ahhoz a gyár ad töltőkábel(eke)t, és legyek Európában (230V) vagy Észak-Amerikában (110V), csak bedugom a konnektorba a kocsit, és feltöltöm.
Minek ide köztes 3rd party eszköz?
-
titán
A töltési sebesség a lényeg. Sima konnektorból 3,7kW a maximális kivehető teljesítmény. Bármilyen elektromos eszköz számára. Autó töltésére túl kevés. Töltögeti ugyan, de nagyon lassan. Ha valakinek gyorsabb töltésre van szüksége, vesz egy másik eszközt.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Tiédetis
senior tag
A kérdés jogos. Szinte ahány autó, annyiféle töltési mód otthon (erősen idézőjelben)
Adott autó és az otthoni villanyhálózatod határozza meg, hogy mennyivel tudsz tölteni majd. Kocsiknál is van 1 illetve 3 fázisú csatlakozó. Hiába van 3 fázisod, ha a kocsi csak egyről tud felvenni. Alapvetően jó, ha legalább 1 fázison van 32A-d. Az már éjszakára elég lehet feltölteni.
Ha eljutsz a kocsi vásárláshoz, akkor ráérsz ezen gondolkodni, illetve célszerű a típus fb-os csoportjában majd olvasgatni, tpasztalatokat gyűjtött tulajoktól kérdezni. Ezt tetttem én is, nekem bőven megfelelet pl. egy 16A-os EVSE töltő a gyári 10 helyett. (16A-m van, nem is lesz több, tehát tök felesleges lett volna falitöltő)A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
vzozo
senior tag
Mindkettőtöknek köszönöm a választ.
Ha valakinek gyorsabb töltésre van szüksége, vesz egy másik eszközt.Amit aztán ugyanúgy bedug a konnektorba. Nyilván nincs mágia, akármilyen csili-vili kábelt dugsz be, attól még nem fog hirtelen 100 amper kijönni a 15 amperre biztosított konnektorból. Szóval ezt a részét nem értem.
Konkrétan látom itt a mélygarázsban, hogy néhány szomszéd kiépíttette a sima 230V-os schuko konnektort a beállójához, majd valami színes-szagos adapteren keresztül dugja rá a kocsiját. Minek?
-
Tiédetis
senior tag
-
wassermann
addikt
Nem csak a kábel határozza meg a dolgokat, a gyorstöltés nem egyenlő a "bedugom a konnektorba" művelettel!
Röviden: a kocsi és a töltődoboz kommunikálnak egymással: mindegyik "elmondja" milyen fajta töltésre képes és ha van, akkor a leggyorsabb lehetőséggel indítják a töltést. A doboz pl. "elmondja" 3x16A -re vagyok képes. Ha ez a kocsinak jó, indítják a töltést. -
titán
Nem dugja be, direktben kötteti be. Nem tudom, milyen "dobozra" gondolsz, amit "valakik" bedugnak konnektorba. Szóval a dobozos formájú töltők jellemzően nem konnektoros csatlakoztatásúak, hanem ki kell építeni egy megfelelő kábelezést. Így elérhető akár 3 fázis és/vagy 32A töltés.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
biker
nagyúr
otthonra taxisokon kívül szinte nulla követelménye van 3x32A vagy akár 1x32A-nek
azért az ember 8-10 órát minimum otthon eltölt naponta, ez alatt 7,2kW-al belemenne 65-70kWh ami sokszor nincs is.
Kinek kell mindig 3-4 óra alatt teletölteni mert rohan? Ha kell, akkor inkább DC 40percOtthonra 1x16A vagy 3x10A is bőven elég, mégis mindenki a maximumot keresi, akár bővítés árán is.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Semin
senior tag
Ezt a kérdést úgy vizsgálnám meg, hogy ha 16A-rel töltesz mi marad. 2x16 elég kevés lehet, ha azt vesszük hogy egy indukciós lap is min. 3.6kw. +elektromos sütő, + klíma+ mosgatógép+szárítógép. Nyilván ezeket nem egyszerre használod, de belefuthatsz kellemetlenségekbe.
Én is arra jutottam, hogy jelenleg 20/20/32 az optimális megoldás. Ezen úgy eltudom osztani a fogyasztóimat, és esetleg gyorsabban tölteni(16A), hogy nem csapkodja le semmi random.
[ Szerkesztve ]
-
biker
nagyúr
Szerintem úgy vizsgáld meg ahogy írtam
Azt mondtam az autó töltésére 1x16A elég, egy szót nem mondtam arról mi a lakás igénye.
ha 3x16A-ed van akkor mindenképpen terhelésmegosztós kell.
Én arra reflektáltam, hogy már megint 1-2-3x32A töltőket akarunk otthonra.(fel nem tudnám sorolni, hány helyre kértek 3x32A töltőt úgy, hogy havi 1500km-t mennek a kocsival, és napi fél órát töltenek kb)
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Balázzs
senior tag
biker, Semin: Mindkettőtöknek igaza van Egyrészt kezdő villanyautósként két hónap alatt 5500 km-et tettem meg és egyszer lett volna jó, ha van gyorsabb töltő, mint a gyári 220v-os (de azért vettem egy fali töltőt, van 3*20A, ha évente ötször fog kelleni, nekem megérte), másrészt ha egy ekkora fogyasztó kerül be a rendszerbe, akkor érdemes kellően tervezni vele előre.
-
biker
nagyúr
-
axioma
veterán
Barmire marad. Ne mar, lattal mar elektromos lap+suto telj. gorbet plusz mindezt ejfel es 6 ora kozott, klimaval mosva? Ha para'zol, a konnektort veszed 6A-re [auto ha tudja pl.].
Szamoljatok mar km/kWh alapon. Es tegye fel a kezet aki rendszeresen 2 nap egymas utan 100km felett megy [hehe, mar akinek olyan az autoja hogy aka'r csak 100->0% tudja, enyim nem]. -
-
Balázzs
senior tag
Az rengeteg, gondolom a melóhoz is kell és nem az autóban éled az életed
Ezért kell elektromos autó vásárlás előtt megnézni pontosan, hogy mire is szeretnénk/kell az autó. Mennyi a napi/havi átlag km stb.
axioma: nálam többször is volt az elmúlt két hétben, hogy 100-200km között kellett mennem naponta, de kivételes alkalom volt.
-
Semin
senior tag
Gyerek mellett a tervezhetőség nem megoldható. Simán előfordulhat, hogy 20%-al érek haza és vár egy lista péntek DU, mert ezt most meg kell venni. ( holott erről a heti eligazításon szó se volt )ilyenkor nagyon nem mindegy mennyi idő alatt megy bele az a 20% ami kell.
Extra igények extra utak. Ennek az a folyománya, hogy napközben is kell töltés. Nyilván megoldás a gyorstöltő de ha már termel a napelem inkább azt használnám el.
[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
Mennyi ilyen van… ezért nem kell sokaknak villanyautó se, mert “nem tudok menni 7-800km-t ha épp úgy van kedvem”.
Az elve kell nekik a töltés eseten is pont ugyanez van, valójában nincs szükségük rá, pusztán kényelmes és túlbiztosított.
Nekem egy 12A-es sima konnektoros töltöm van, megyek havi 2 ezer km-t átlagba bőven hazai átlag felett szerintem. (15 hónap alatt 30e szaladt bele az I3-ba) Talán 4-6 alkalommal lett volna jó ha két út között itthon van legalább egy 7,5/11-es töltöm, amúgy bőven elég volt 12A-es csordogálás.
Tök jó lenne egy rendes töltő, de 200k-t, nem igazán látom megtérülőnek, nullás mentén van több 50kw-os töltő, ha szarba lennék, ott tudok energiát gyorsan bepattintani. Havi 2x töltenek ott 3k-ért, akkor is 3 év alatt költenék el ennyit mint amibe a töltő kerül. -
Vesa
veterán
Én még új vagyok egy Ioniq-al, eddig bőven elég a konnektoros cucc. Bár ennek kicsi az akku pakkja, lehet, hogy azért. Mondjuk alig fogyaszt, a tegnapi rekordom 60km-en 9,6kW-os fogyasztás, pedig nem cammogtam.
Azért egy 12A-s konnektorost venni fogok, mert a gyári csak 9A-t tud maximum...Gondolom biztonsági okokból csinálják így a gyári töltőt.A tudomány a valóság költészete!
-
axioma
veterán
Mondjuk attol fugg, elso v masodik auto... nalunk van egy phev is, de az is a'ramon eheztetve amig lehet ;-) a ketto egyutt 10+6 amper normal ejjeli toltesre [sot... jelenleg idozites nelkul este hazaerek garazsba beallasi sorrend miatt egyszerre inditom oket az esti haztartasi igennyel - igaz, nalunk 3x25A a napelem miatt, es eltero fazisra dugom oket].
-
stickrs
senior tag
Én tegnap néztem mikor kiírt 19,2kwh/100as fogyasztást az én 28asom ennyit nem láttam még.. az első 400km-n 15-16 között volt (130as pályatempó) utána az Osztrák részen 10fok alatti hőmérsékletnél kicsit elszállt. De 10 alatt se volt még soha, nekem mindig van pálya a napi utamba.. de multhéten szép időben pl 14,5ös átlag volt 650km-n, korlátozások kivételével 130as tempónál.
Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra
-
Vesa
veterán
válasz stickrs #2797 üzenetére
Nekem ez főleg városban jött össze, kb. 10km M0-ás szakasszal. Ez persze soktényezős, attól is függ, mennyire nyomja az ember, megy-e a klíma stb. Hosszabb távon több lesz az átlag nálam is, de 11-12 fölé nem szeretnék menni 1000km-en. Mondjuk én ezzel nem nagyon megyek messzire pályán, arra van egy dízel.
A tudomány a valóság költészete!
Új hozzászólás Aktív témák
- sziku69: Szólánc.
- iPhone topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
- Hobby elektronika
- Fujifilm X
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Le Mans Ultimate
- Futás, futópályák
- További aktív témák...