Új hozzászólás Aktív témák
-
Füleske
addikt
válasz Chereiose #2300 üzenetére
Azt mondta a HUMDA, hogy lesz elektromos járművekhez támogatás. Pár nap múlva lett is, teherhordó elektromos kerékpárokra. Autókat nem említettek...
Nem leírják a Spring - et, hanem a helyén kezelik. A Zoe meg a többi nem azért drágább, mert nem Dacia rajta a márkajel. Ár/érték arányban jó a Spring az új autók között, ezt senki sem vitatja.
Új autóra oké, hogy kell a casco, de egy 8-10 évesre nem hinném, hogy sokan kötnek, legalábbis teljeset nem.
Ahogy most áll a helyzet (euro árfolyam), a 8-10 éveseken se lehet majd bukni, legalábbis számszerűen. Hogy a konkrét összeg majd mennyit fog érni, azt nem tudjuk...[ Szerkesztve ]
-
Chereiose
addikt
válasz Füleske #2301 üzenetére
Jogos, hát szomorú lenne akkor ha ez így elmaradna idén. Csoda, hogy tavaly sikerült…
Spring valóban új autóként jó, főleg a korábbi áron, most már nem tudom pályáznék-e rá 400k-val drágábban.
Én 4-5 éves autókra gondoltam casco ügyileg, 10 évesre már én sem kötnék, viszont egy uj benzinesre meg nyilván igen.
-
axioma
veterán
válasz Chereiose #2300 üzenetére
Hat en eleg szkeptikus vagyok a biztositokkal... tuti nem kotnek cascot, ujra sem, legfeljebb lopasra, bar arra se hiszem el hogy nem probalnanak meg kifarolni belole. (Btw 10+ evesre kb. nem is lehet!) Mondjuk nem valoszinu hogy uj autot vennek, igaz multkor neztuk a Daciat de csak amig el nem kezdtunk szerzodest olvasni, a cascoig el se jutottunk mar az a'r meghatarozasanal kiakadtam, btw most eppen nincs is benne a 380-as euroban, tuti ujabb lehuzas jonne...
(Jo, en azt is mondtam 5+ eve hogy sose lesz e-autom es az meg vegul egy valtas miatt viszonylag gyorsan cafolodott. De azon belul nekem hot mind1 hogy milyen idos, csak kerdes mit tud abbol ami erdekel is.)[ Szerkesztve ]
-
dabgergo
őstag
Új nekem a téma, jó olvasni amiket írtok.
Dacia Spring eléggé megmozgatott, alapvetően ilyesmi kéne pont második autónak! Ráadásul ez még többet is tud, mert Balatonra is simán le lehet menni vele, nem rossz. -
Chereiose
addikt
válasz dabgergo #2306 üzenetére
Igen, én is várom már, viszont ha most rendelsz akkor azt mondom legalább féléves várakozási idővel számolj, de legalább addig ha mégis beesne egy támogatás nyár elején akkor arra betudnád nyújtani a szerződésed és lehet sikerülne, akkor meg megérné kivárni. Igaz tudok pár szalonról ahol van készleten pár, de 7.3m körüli árat viszont nem ér meg ez a kocsi.
-
Tiédetis
senior tag
válasz dabgergo #2293 üzenetére
Én Kia Soult vettem. Igaz, hogy új akku van benne, de még télen is 130-150km a hatótáv (ezen a télen).
Nagyon praktikus, tágas utastér, sok-sok extra és 7 év gyári gari tehát még lehet kifogni bőven ilyet.
Kettő hátránya a hátsó traktus kialakítása miatt koszolódik az üveg és a hátsó kamera is, és doboz forma miatt, pályára nem való.
Kora télen 13-15kwh fogyasztással, most 17-18.
Fűtés, ülésfűtés megy.
Ár: a triót leszámítva szerintem a legolcsóbbak között van (leaf-et nem említek, mert azok akkujai alapból kukák abban az árszegmensben) .
Ampera biztos jó, de az már hybrid, ami szerintem felesleges, vagy benzin vagy elektromos.A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
joghurt
addikt
válasz dabgergo #2306 üzenetére
Ha van rá lehetőséged, mindenképp próbálj ki egyet előtte!
Ilyen áron nyilván nem luxust vár az ember, de nekem a Spring a '80-as éveket hozta vissza, annyira kopogós a belseje, és a felfüggesztése. Ráadásul legfeljebb alsós gyerekek férnének be mögém.
A végsebessége is 130 alatt van limitálva - tehát garantáltan népszerű leszel vele az autópályán.
Érdemes megnézni még a csomagtartót, hogy az nektek mire elég.A tej élet, erő, egészség.
-
dabgergo
őstag
Köszi!
Nagyon érdekes dilemmák ezek.
Sztem Springet el is tudnám fogadni ezekkel a limitációival, de sztem első autónak nőné ki magát, és akkor meg nem tudom h a dízelnek mennyire jó h kb alig használnánk.Bonyolult mert nem tudom h mennyire fog kelleni 2 autó a hétköznapokban az új helyen ha majd költözünk. Komolyan mondom a legjobb lenne két elektromos de ma az teljesen megfizethetetlen. Utaink 90%-ban 20km alatt vannak egy irányba. Maradék 10% nyaralóba havi egyszer meg egy irányba max 55km, meg nyáron ugye balaton ami mondjuk 110km egy irányba. Külfölddel most nem számolok, arra simán elcserélem az adott időszakra családon belül a kis elektromosat (ha lenne).
Még morfondírozom h mi lenne a jó. Köszi az inputokat.
Sajnos amúgy azt látom h anyagilag még az elszálló benzinárak és szervizköltségek mellett is valami benzines megoldás lenne, csak az meg nem szimpatikus mostmár, tehát nem csupán nyers anyagi kérdés ez. -
Füleske
addikt
válasz dabgergo #2310 üzenetére
A helyedben én vennék valami elektromost, amire van pénzed. Azzal kipróbálhatnád a valóságban, hogy mennyire tetszik neked az elektromos autózás. Ha nem jön be, még mindig eladhatod és vehetsz egy kis benzinest. Esetleg ha beválik, eladod a dízelt is, és veszel egy komolyabb elektromost. Tartós próba után jobban tudnád, hogy mit is szeretnél. Valahogy így, amiről a videó eleje szól (hogyan lettél villanyautós?): [link] (azaz miért vett lefingott Leaf - et, és miért váltott Tesla - ra?)
-
őstag
Sziasztok!
Autócsere előtt vagyok és a mostani üzemanyagárak miatt nagyon gondolkozom elektromos autó vásárláson. Jelenleg MK4-es kombi Focusom van. Tudom, hogy ehhez képest méretben erősen kompromisszumos az összes, ami belefér a keretembe, de muszáj autóval járjak és nem szeretnék 600Ft-os benzinre költeni. A keret 8-9M. Családi házban lakom, 3 fázisom van, 3×20A, gondolom a villanyszerelőmmel meg tudom beszélni, hogy kivezesse a garázsba. Napelem nincs. Amik beleférnek és nézegettem, az pl. a Leaf, Ioniq és az e-golf. Zoe méret nekem már biztosan kicsi. Minőségi autót keresek. Ha valamit kihagytam, mondjátok. Olyan autó kéne, ami 180-200 km-t mindig tud mondjuk óra szerint 100 km/h-nál. Legjobban az e-golf tetszik a led2 fényszóró miatt is, meg amúgy is, mondjuk csak digitális műserfallal tetszik. Bár kicsi a csomagtere. Ioniq azért, mert keveset fogyaszt, gyorsan tölt, csomagtér jó. Leaf meg belefér az árba. Led fényszóró mindenképp kell, tolatókamera jó lenne, de elöl is legyen radar, villámtöltés legyen benne. Megbízhatóság nagyon fontos, garancia előny. Melyiket válasszam? És miért? Ha esetleg tudtok jó példányt, linket megköszönöm.
mod: ha több pénz lenne a 38-as Ioniq jó lenne nekem szerintem.
Köszi!
[ Szerkesztve ]
-
joghurt
addikt
válasz DriveR_Art #2315 üzenetére
a.) Marad a kommunizmus: 480 Ft/l az üzemanyag, 37 Ft/kWh az áram, 100 Ft/m3 a gáz.
b.) Piaci árak: 570 Ft/l az üzemanyag, 160 Ft/kWh az áram, a mostani határidős árakon 1400 Ft/m3 a gáz. És nem csökkenő a tendenciájuk.Igen, a kenyér újra 3,60 lesz. Euróban.
A tej élet, erő, egészség.
-
Füleske
addikt
válasz johnny82 #2313 üzenetére
Szerintem jól felmérted a helyzetet. Annyit tennék hozzá, hogy a Leaf akkuja hűtés nélküli, a többihez képest gyorsabban degradálódik. Tehát lehet, hogy most tudja a 180-200 km - t (télen ez is határeset), de pár év múlva már nem. Főleg ezért olcsóbb (+ a Chademo sem egy jövőálló szabvány az EU - ban) . A led fényszórót nem értem, mint "mindenképp kell", de Te tudod. A Golf, mint írod is, egy kisebb autó, a táv szintén határeset télen. Villámtöltésben a 28 - as Ioniq a leggyorsabb, meg akku állapotban is a legjobb. Viszont a 180-200 km mindig (télen is) biztos nincs meg. Ha tudnál útközben villámtölteni (fél óra), akkor kérdés nélkül ez a legjobb.
Nem egyszerű a helyzet, tényleg egy nagyobb akkus Ioniq lenne a legjobb. -
őstag
válasz Füleske #2317 üzenetére
Led azért kell, mert sokat vezetek sötétben és ennyi pénzért ezt nem szeretném elengedni. Leaf akku degradációja engem is eltántorít tőle.
Van opció villámtöltésre odafelé félúton vagy visszafelé félúton, de ha éppen foglalt, az gáz lenne.
Akkor a legjobb megoldás szerintetek is egy Ioniq lenne. Ok. Akkor ti melyiket választanátok a használtauto.hu-ról?
-
Füleske
addikt
válasz johnny82 #2319 üzenetére
7-8-9 millióért van vagy 30 darab ilyen autó a hahu-n. Mivel a képekről-leírásból általában semmit sem lehet megtudni, pláne egy neppernél, aki általában nincs is tisztában azzal, amit árul, nézd ki a számodra szimpatikus autókat és nézd meg élőben. Kezdd a helyileg legközelebbivel. Az alap dolgokat mindenki fel tudja mérni, pl. külső-belső állapot, működnek-e a dolgok (pl. ablakok, klíma, ülésfűtés), milyen papírok vannak az autóhoz (pl. szervizkönyv), 2 kulcs, töltőkábelek vannak-e. Ha még mindig tetszik, akkor vannak olyan vállalkozások, amik a helyszínen átvizsgálják az autót műszakilag, vagy márkaszervizben végeztess egy állapotfelmérést, ha az eladó beleegyezik.
-
stickrs
senior tag
-
Tiédetis
senior tag
válasz johnny82 #2323 üzenetére
igazán nincs mit.
Amire figyelni kell:
- garis időszakon belül lévőknél:
------ vezetett szervizkönyv kell, papírokkal, km előírások betartása, ha kintről jött és elektronikus a szerviz igazolás, itthon nem fogadták el eddig
- érdemes alvázszámot lekérni bár nem mindig vannak használható adatok még a carvertical-on sem,
- akkuval nem szokott probléma lenni
- mindent le kell ellenőrizni működik-e! (sok extra van bennük)Akit javasoltam, ő némi pénzért át is nézi neked, amit ajánl. Utána is fordulhatsz hozzá.
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
tuzpenge
őstag
válasz Tiédetis #2324 üzenetére
Egy kiegészítés: az e-golfnak nincs papír alapú szervizkönyve csak digitális. Ha azt vezették akkor itthon is elfogadják és él a gari! A másik két típusnak valóban papír alapú, de ahogy a kollégának is írtam én még nem találkoztam normálisan (értsd: megfelelő időben és km-ként) vezetett szervízkönyves külföldi ioniq-al, de még leaf-el sem. Persze ez nem azt jelenti hogy nincs is. A két kritérium közül valamelyik sose stimmelt.
ˣ
-
Tiédetis
senior tag
válasz johnny82 #2327 üzenetére
Mert az nem elektromos autónak készült
ugyanúgy (majdnem) használódik az akku mint leafnek, hatótávja sem túl acélos, amiket én kérdeztem, többet eszik mint pl. a kiám, pedig az doboz.
Mondjuk ha van két fázis otthon, akkor gyorsabban tölt.
Néztem őket, de egyrészt drága, másrészt olyat akartam, aminek van némi hűtése az akkunak ha kell.
novemberben 1,5 millával lett vona drágább a golf kicsi akksisa.
Ettől még lehet jó, de nekem nem jött beA T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
tuzpenge
őstag
válasz Tiédetis #2328 üzenetére
"Mert az nem elektromos autónak készült " -> mint ahogy az ioniq sem...
Ha megnézed most a hahu-t láthatod hogy olcsóbb mint az ioniq úgy hogy az ioniq 1-2 évvel öregebb....szóval amit írsz hogy drágább mint az ioniq sem állja meg a helyét. Pl keress 2019-es golfokat meg ugyan ilyen évjáratú ioniq-ot! a 2017-2018-as ioniq-ok kerülnek 7,5-8,5 misibe, 2019-es nincs is a 2020-as meg 10 felett van bőven a 2020-as golfot meg kifogsz 9 körül.... De no offense mindenki azt vegye amit akar csak ne állítsunk olyan ami nem igaz![ Szerkesztve ]
ˣ
-
Tiédetis
senior tag
válasz tuzpenge #2329 üzenetére
Nem akarok vitatkozni, én azt írtam le, amikor én vásároltam és a SOUL-hoz hasonlítottam az árat. Pont
Az ioniq annak készült, meg kell nézni a fogyasztását, ami a csepp formából jön többek között, tudatos építés miatt. e-golf meg Golf villanyosítva, ezt még a fanatikusok is elismerik. Egyiknek sem vagyok a rajongója, mind a kettőt próbáltam, biztos nem vennék e-golfot. Ioniqra nem volt pénzem, így lett SOUL.
Ioniq ára novemberben már jelentősen megugrott, amit megtudtam volna venni egyik héten 5,4 millióért, másik héten már 6 fölött volt. Aztán még fentebb volt.
Látom kötekedni akarsz, de ebben köszi nem akarok részt venni, semmi olyat nem állítottam ami nem igaz! Remélem világosan fogalmaztam???A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Füleske
addikt
válasz tuzpenge #2329 üzenetére
Az Ioniq - nál már a tervezésnél figyelembe lett véve, hogy mindenféle platform - hoz jó legyen, és sima benzin/dízel nincs is belőle. Míg a Golfnál inkább kényszermegoldásról beszélhetünk. Ha megnézed a két autó akku elhelyezését, akkor láthatod a különbséget. Egyik sem dedikált villanyplatform, ez igaz, de azért nem ugyanolyan.
"olcsóbb mint az ioniq" Kisebb, lassabban villámtölthető, akku állapot kérdésesebb, többet fogyaszt. A piac beárazza ezt, ahogy a Leaf - nél is. -
Tiédetis
senior tag
válasz Füleske #2331 üzenetére
Ez így van. Onnantól, hogy elkezdték behordani és kiderült mennyire jók, már úgy mentek el, hogy sokan nem is hírdették. Megnéztem egyet, ketten álltak mögöttem mások. Megalkudtam egyre, másnap vittem volna a pénzt, elindultunk és menet közben hívott fel a manus - finom voltam - és közölte, más ráígért, tegyek még rá 50k-t. Elküldtem a halál nemiszervére vezércsomónak.
Szóval ilyen állapotok voltak november-december tájékán. Aztán elfogytak a 2016-os szériák, 2017-18 meg eleve drágább lett.
Mindegy, ami miatt örülök és tetszik a SOUL a tágassága, a könnyű ki-beszállás. Egyedül az elhúzható tető nincs benne. De pl. a hang sokkal szebb mint a Laguna 3 BOSE rendszernél.A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
tuzpenge
őstag
válasz Tiédetis #2330 üzenetére
Én sem akarok kötekedni (ha annak vetted elnézést, egyáltalán nem annak szántam), de a kollégánál akinek te írtál szóba se került a soul, meg ugy fel sem merült ebben a párbeszédfolyamban, most meg azt kevered bele. Én meg arról nem beszéltem. Az ioniq-ról és a golfról volt szó mint platform meg mint ár (nem a soul-ról)! Egy szóval nem írtad hogy a soulhoz hasonlítod és te arról beszélsz. Amúgymeg pont ezt írtam én is hogy az ioniq ára milyen magas a golfhoz képest. Az meg hogy kinek melyik éri meg mindenki eldönti maga (jóesetben), úgy ahogy te is eldöntötted....
Amit Füleske ír az meg nagyjából igaz.ˣ
-
dabgergo
őstag
Nissan Leaf 2011-es változata (24kwh-os) jól sejtem h még nyáron sem tud autópályán mondjuk 120-as tempóval megtenni 100km-t 8 éves korában?
-
venom8888
őstag
Sziasztok. Melyik auto a jobb. Toyota auris hibrid 1.8. Vagy Hyundai ioniq 4 hibrid? Es miert?
-
venom8888
őstag
válasz Shadowbull #2339 üzenetére
Koszonom a valaszt.
-
mokus1
addikt
4m-ig kapok olyan leafet esetleg zoet ami vállalható akksival van.
3fazisom nincs, nem is lehet ez a zoenal nagyon problémas? -
Füleske
addikt
-
venom8888
őstag
Sziasztok. Valami velemeny van a Prius 4 hybridrol? Hatalmasnak nez ki, gyorsitasnál üvölt a motor mint a hasonlo társainál vagy mar nem? Lehet vele dinamikusan vezetni városban? Horvátországba el lehet vele utazni? Hegyes völgyes helyekre lehet vele menni vagy visszagurul ? :) Felénk vannak szép hegyes kirandulo helyek,azert kerdezem.
-
Füleske
addikt
válasz venom8888 #2345 üzenetére
"Horvátországba el lehet vele utazni?"
A (normál) hibridekbe ugyanúgy benzint tankolsz, minden esetben. Ha van Horvátországban benzin a benzinkúton, akkor tudod tankolni. Ezek inkább közlekedőedények, mint gyorsulásbajnokok, cserébe keveset fogyasztanak. Anno mi kis Polski - val is megjártuk a Tátrát is meg Horvátországot is, szóval nem hiszem hogy a hibrid visszagurulna. -
venom8888
őstag
válasz Füleske #2346 üzenetére
Jojo ertem persze ugy ertem,hogy nem-e okoz gondot neki egy hosszabb ut ami tobb 100km, ebben az esetben a horvath tengerpart. Tehat ugyan ugy el lehet vele oda autozni,mint pl egy Astraval,vagy akarmelyik autoval? Mert tudod vannak autok, amikkel kinszenvedes hosszabb tavra utazni. A hegyes volgyes utakon meg arra volnek kivancsi, hogy birja-e az emelkedoket.
-
Shadowbull
addikt
válasz venom8888 #2347 üzenetére
3 évig volt az elődmodell P3. Teljesen használható hétköznapi módon, mi utaztunk vele Olaszországba, Magyarországra, Ausztriába síelni, stb. Autópályán 130at komfortosan tudja, nekünk több nem kellett. Nem egy gyorsulásbajnok, de átlagautósnak teljesen jó. Azért adtam el mert kicsi volt, vettem helyette egy RAV4et.
Nyilván a HSD sajátosságai miatt másképp működik mint egy átlag automata, de nagyon hamar megszokható. Próbáld ki aztán döntsd el.[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
venom8888
őstag
válasz Shadowbull #2348 üzenetére
Es a varosban milyen vezetni,kozlekedni vele. Rugalmasan indul vagy hosszan tart a gyorsulasa pl?