Új hozzászólás Aktív témák
-
-
DuDieHUN
aktív tag
sziasztok,
nagyon erősen gondolkozom, hogy lecserélem jelenlegi benzines autómat (VW Tiguan) egy elektromos autóra, kiszemelt áldozat egy új Tesla Model 3 SR+ lenne, jelenleg 3 tagú a család, de tervezzük bővíteni 4 főre. Évi 20.000 km körüli futás, tölteni tudnám otthon, rendszeres Bp-Balaton (Badacsony), így az fontos lenne, ha csak valamiért le kell szaladnom esetleg töltés nélkül tudja az oda-vissza távot kb 350 km (ebből 180 km autópálya). Van jobb alternatíva szerintetek?
-
-
titán
válasz martonz #1858 üzenetére
15-20 perc? Minek annyi? Max ha 40 km hatótáv hiányzik. Normális töltőn 10 perc Kicsit hazabeszélve a velencei töltőnk elérhető, és ott 8-10 perc töltés. Lehet, hogy a kezdeti hatótávpara idején 15-20 percet tölt valaki, mert nem hiszi el, hogy 5% az bőven sok töltőre és haza érkezve is. Ez nem lötyi, ahol ki tudja, mennyi van benne valójában. De a para a 3. út után elmúlik.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
DuDieHUN
aktív tag
válasz martonz #1858 üzenetére
koszi a tippeket, bérlés már tervbe van, de kb. mindig le van foglalva hétvégére a model 3 a101evparknál…
bp-badacsony-bp azért nagyon ritkán lenne, hogy ne maradjunk egy ejszakat, igy abban az esetben belefer egy kis töltés, de ha par orat maradok mar akkor lehet belemegy annyi a házi töltésnél, hogy sikerüljönid4 nem tetszik, inkább skoda
anyagilag max 15-16M, igy LR es nagyakksis ioniq5, id4, enyaq nem johet szóba gondolkodtam esetleg használt M3, MS, még Kona 64 is megfordult a fejembe de valahogy annyira nem jött be amikor teszteltem…
-
martonz
csendes tag
A Te érvelésed is teljesen rendben van. Én magamból és a nem LFP-s SR+-omból indultam ki, így ha nem égető szükség, akkor csak 95%-ra töltöm és 5%-kal érkezek. Ha meg kell járni Badacsonyt, akkor nekem már marhára mindegy, hogy 4 órát cseszek el utazással, vagy 4 óra 15 percet.
Amúgy ha már így (nekem) kiderült, hogy az EVDirekt-ről beszélünk, akkor kérlek írd már meg, hogy mikorra várható a siófoki töltő beüzemelése és hol terveztek még a következő fél évben. Köszi! -
martonz
csendes tag
Köszi a választ! A siófokit nyáron biztos többször fogom használni!
-
-
biker
nagyúr
annyi áram áll rendelkezésre. kivéve ha termel eleget a napelem
Pont tegnap töltöttem én is ott. szuper, csak ki kellene írni, csak meglett férfiemberek részére, mert azt a kábelt nő meg nem emeli (Bíró Ica nem ér)Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
titán
Minden 75kW és afeletti kábel ilyen vastag sajnos, amelyik nem vízhűtéses.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
biker
nagyúr
ezért raknak rövidet az oszlopra sok helyen. Nézd meg milyen rövid kábelek vannak sok esetben. Ez az 5m gáláns, de nehéz.
Egyébként AGT-nek is van már könnyebb, flexibb kábele tudtommal.Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
titán
-
biker
nagyúr
50???? az durva, főleg hogy innen még melegszik töltés közben is.
Kábelre: kicsit melegszik, kit izgat? A legtöbb kábel min 85, maximum 105 fokos hőmérsékletig jó, egy langyos kábel nem sok problémát okoz a maga 35 fokos melegével. a 40fok már meleg, 50 fok meg az amit eldobsz már.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
titán
Töltés közben 55 fokig megy, azt tartja.
Egyelőre oké a kábel. De ha a vastag gumi szigetelésen kívül meleg, akkor belül b sokkal melegebb. Azért megtartjuk. :) A költségek függvényében valószínűleg hamarosan lecseréljük a többi agt töltőn is erre.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
orosziem81
tag
Sziasztok. Tanácsra lenne szükségem.
Adott egy 2014-es Nissan Leaf. Friss vásárlás. A kocsi erős gázra elhúz jobbra. kicsit ellen kell kormányozni, hogy egyenesben maradjon.
Tegnap volt szervizben ahol azt mondták, a futómű rendben. Szilentek, lengőkar OK, kormányösszekötők OK.
Első kerék összetartás:
Kiinduló: BAL: 0fok,15szögperc, JOBB: 0fok,8szögperc
Végső: BAL: 0fok25 szögperc, JOBB 0fok, 1szögperc
Tűrés: 3-7 szögperc között.Van valaki aki hasonlót tapasztal?
-
wassermann
addikt
válasz orosziem81 #1879 üzenetére
Szerintem ez nem igazán spéci villanyautós dolog: futóműve, kormányműve és felfüggesztése minden kocsinak van. A vásárlás előtt nem kértél próbavezetést? Az eladóval egyeztetted gyorsan, hogy probléma van a kocsival?
[ Szerkesztve ]
-
NoMagix
addikt
válasz orosziem81 #1879 üzenetére
Gumik rendben vannak?
-
Semin
senior tag
válasz orosziem81 #1879 üzenetére
Normál utazósebesség mellett is húz?
Ha gumi vagy futómű akkor ott is produkálnia kell a hibát. -
titán
válasz -NOKIA- #1883 üzenetére
Sosem szabad elfelejteni, hogy használt Leafből, meg úgy általában a használt villanyautókból kevés van a világban. Régebben keveset gyártottak, és keveset adtak el, mint mostanában. Annál több autó nem lesz a használt piacon, mint amit gyártottak. A villanyautózás népszerűsödésével ezekért az autókért most közelharc folyik. Az négy évnél idősebb használt autók piacán kevesebb autó van, mint amennyit most egy évben újként eladnak. Ez teljesen szokatlan, és iszonyatosan fejre állítja a használt piacot. És az új eladások felfutásával ez a használt piaci helyzet még sokáig fennmarad. Ezért jó üzlet manapság villanyautót venni újonnan is, hiszen csak piaci okokra visszavezethetően is várhatóan jobban tartják az árukat 3 év fölött (lízing lejárta után), mint a belső égésűek.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
tuzpenge
őstag
Idáig még nem volt jó befektetés az autó (kivéve a ma már veterán autókat, de ugye az emberek 99% nem 30+ évre vesz autót)!
Szerintem ez nemigen fog változni most sem. Lehet hogy ideig-óráig igen (mint ahogy aki 4 hónapja vett ioniq-ot az most simán kereshet vele 2-2,5 milliót), de hosszú távon nem gondolnám. Az autóipar fél-egy éven belül vissza kell térjen a régi kerékvágásba, mert ha nem akkor nagyon csúnya vége lesz és az lesz a legkisebb probléma, hogy kinek milyen autója van....szerintem. Ha pedig az autóipar visszatér a megszokott vágányba (értsd hogy gyártani és eladni fogják az autókat, most az mind1 hogy hybrid, elektromos, etc), akkor nem túl sokidő múlva normalizálódik a használtautó piac is.ˣ
-
Rolly
veterán
válasz tuzpenge #1886 üzenetére
igazad van de például nekem most nem mindegy, hogy a 4 éves 60e kmt megtett autót fél éve (régi dieselünk) 3-3,5-ért tudtam volna eladni vagy most 4 körül... Ha még fél évig tart ez a huzavona akkor lehet 4,5 körül is kérhetünk érte és lesz vevő (jól felszerelt megkímél és még garanciális autóról van szó) és akkor 4 év alatt "csak" 1,2m-t buktunk a kocsin és nem 2,5-et azért nem mindegy
elektromosnál 11m-os autót vettünk 8,5-ért (cégbe pályázattal) ha azt 4 évesen el tudnánk adni 7,5 körül akkor az se lenne "rossz" bolt... persze sok minden kiszámíthatatlan lehet áttörés jön és szart se fog érni .... -
tuzpenge
őstag
Nyilván most a Te szemszögedből nézve ez jó, mert jól kitudsz szállni. Bár ez is kérdés, mert ha meg szükséged van autóra akkor: 1 új autót most hirtelen nemigen veszel helyette, 2. használtat szintén nem vagy csak irreálisan drágán és akkor még ott lesz a bizonytalansági faktor hogy milyen hibája jön elő.
Az hogy meddig tart ez az állapot nem tudni (reméljük nemsokáig). Úgyhogy ha van felesleges autód akkor abból most vagy a közeljövőben érdemes kiszállnod. (És a használt alatt én most a max 8 éveseket értem mert afölött már nem drágul irreálisan. Bár ez sincs kizárva.) Szóval elég ingoványos most a talaj, és szerintem pánikvásárlás van a piacon ami nyilván felfelé tolja az árakat mert nincs annyi kínálat mint kereslet. (JóskaPista megveszi a 8-10 millás autót most hitelre mert azt mondják neki, hogy ha most nem vesz akkor soha nem lesz már neki mert csak drágább lesz, stb. JóskaPistának nincs túl sok esze, de hitelképes ezért bármi áron belevág ebbe a visszautasíthatatlan bizniszbe. De közben kirúgják a melóhelyéről ahol már tizen éve dolgozik, mert nincs megrendelés, meló, stb. JóskaPistánk már a hitelt sem tudja fizetni, így rövid időn belül se pénz se kocsi....)ˣ
-
Fredo78
aktív tag
Sziasztok!
Az EV autók téli hatótávcsökkenéséről szeretnék kérdezni. Ez a hidegnek tudható be az akksik szempontjából? Úgy értem, hogy ha a fűtés energiaigényét nem számoljuk akkor is többet fogyasztanak? Ha igen mennyivel? -
gorbep
senior tag
válasz Fredo78 #1890 üzenetére
Minimálisan sűrűbb a levegő, víz, hó esetén az úton nagyobb a gördülési ellenállás... de ez elhanyagolható ahhoz képest, hogy a lehűlt akkumulátor kapacitása csökken. Ha indulás előtt előfűtöd, akkor ez nem jelentős. De ha -10 fokban az utcán alszik, akkor simán 25-30%-al is kevesebb lehet a hatótáv.
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
Rolly
veterán
válasz Fredo78 #1890 üzenetére
minden miatt jön össze:
- több energia kell a fűtéshez (kell energia az akku fűtéshez is)
- nagyobb a légellenállás
- hűvös akku miatt rosszabb a visszatöltés
klíma nyáron 700 Wh körül fogyszt télen 1,5-2 kWh körül ugye 200km-t városban cirka 5 óra alatt teszel meg ez így 7-10 kWh energia (20%-a csak ez az akkuban lévőnek 45-ös autónál), de indulásnál 5 kWht fogyaszt az autó amíg nem fűti fel az utasteret...e208-asunk van
-
gorbep
senior tag
Az a 5kWh felfűtésre igen soknak tűnik... Ha hozzászámolunk egy 3-as COP, tutira elszenesedne minden a kocsiban 15 kWh energiától.
Annyival felfűtöm és melegen tartom a lakást télen egy teljes napig...Handrásnak van fent TeCSő-n fent téli videója, fagyban 1%-ot evett az i3 egy óra alatt, az 0,3 kWh...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
Semin
senior tag
Reggel csinálok egy videót mennyit eszik a kocsim felfűtésnél. Meg fogsz lepődni! 4km-re lakom a munkahelyemtől (szóval nem sokat megyek) de tegnap 29kWh írt ki a tipper ( 10 perc fűtés álló helyzetben, szélvédő olvasztás, majd 10 perc út haza). Van benne hőszivattyú, de addig semmit nem ér míg nincs meleg. A fűtőszál COP-ja meg 1…
Az más kérdés, hogy a fogyasztásom tartósan 15kW/100km környékén stagnál. (Nyári +~30%)
[ Szerkesztve ]
-
Fredo78
aktív tag
Köszi a hozzaszolásokat a téli üzem témakörben. Volna még egy kérdésem. Otthoni töltéskor (Leaf) mennyire gáz ha kevés a feszültség? (előfordul sajnos hogy csak 180-200 V van) Ilyenkor ne töltsek vagy nem számít?
-
Semin
senior tag
válasz Fredo78 #1899 üzenetére
Az több szempontból is gáz. Leginkább azért mert ez már üzemzavar kategória. Jelentsd be a szolgáltatódnál!
Nem lehet megjósolni milyen következményei vannak egy feszültségesés/onnan túlfesz kombónak. Legjobb esetben megáll a töltés, és nem indul újra. De a kocsi inverterét is kinyírhatod, ami egy sokkal rosszabb forgatókönyv.
Új hozzászólás Aktív témák
- Apple notebookok
- Otthonfelújítási program (2024.)
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Bundle topik
- Microsoft Office és Office 365 topic
- OLED TV topic
- Formula-1
- Gaming notebook topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- További aktív témák...