Új hozzászólás Aktív témák
-
Bandit21
addikt
E Nirot és id 3 at ami eddig is kiderult. Az is hogy melyiket milyennek éreztem. Nem elemeztem se a futóművet se a többi dolognak nem estem neki röntgennel sőt leírtam hogy szubjektív a véleményem és azt is hogy a kia nem volt tipp topp.
Ha hozol nekem egy e Nirot majd használni pár napra az id 3 mellé ősszel megköszönöm és írok egy újabb szubjektív véleményt.
Sőt oda adom az id3 at kipróbáljuk és leirhatod mit éreztel.
De biztos nem fogom négyszer vissza kérdezni hogy azon a bizonyos út szakaszon ahol éreztel valamit ott miért azt érezted. Lehet a kocsim színe se tetszik a kedvenc kajam se és a feleségem is rondanak tartanad.
De a próbált kia nekem akkor is dőlt és rázott is egyben a vw pedig siklott szépen. Ha kiderül hogy egy milliárd Ft os spéci futómű volt alatta akkor is. Max majd szomoru leszek ha a VW is ráz és dől. Ezt amúgy nagyon sajnáltam mert Nirot szerettem volna venni egyébként.
Elképzelhetőnek tartom viszont hogy az a pár tesztelo újságíró igazat mondott és még ha tök egyforma is majdnem minden paramétere a Nironak id3 nak, a VW futóműve jobb.
Nem tudom vezetted e mindkét autót tok ugyanazon az útvonalon oda vissza? Neked egyofrma volt e a kettő? Pont azt a kettőt vezetted e amit én? Ha így is van, meg mindig előfordulhat hogy mást érzünk. Szubjektív dolgokon nem látom értelmét annak hogy megfejtsuk kinek miért az az érzése ami.regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
válasz Füleske #1300 üzenetére
Elhiszem Nektek és örülök neki mindenki szeresse a saját kocsiját és legyen boldog.
Ahol en ezt az érdemi különbséget észre vettem az egy kis ívű nyújtott bal kanyar volt közvetlen egy körforgalom előtt ahová meg jobbra kell be menni, ez egy külvárosi rész országut de max 70 el mentem és a balos ív végen volt pár uthiba amit nem lehet se közölni se kerülni. Itt a wv szépen vette ezt és jobbra tekerés alatt már íven volt mozdulatlanul.
A Nirot meg zavarta a hiba amitől fel ütött és a jobbra terhelés alatt ettől nagy mértékben billent.
Nyilván nem arról volt szó hogy a sima körúton 65 el tok egyenesen ráz vagy baj van vele hanem at terhelés előtt közvetlenül ha meg van zavarva a futómű akkor a vw hamarabb heverte ki.Ha ezt megfelelő tech ismeretek nélkül a felépítésbeli különbségek tudtam be, de a ket kocsi felépítése azonos akkor a futómű vagy az autó állapota lehet a megoldás.
Mindkettőt elfogadom, de számomra nem változat a döntésben nem tudtam kérni másik Nirot ezt is két hétig kellett könyörögni hogy koszosan oda adják végül.[ Szerkesztve ]
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
biker
nagyúr
válasz Bandit21 #1302 üzenetére
az, hogy hülyeséget beszélsz, mint hogy 20cm-el magasabban van az akku a niroban, holott a legalacsonyabb ponton van a kasztni alatt, az nem szubjektív, hanem objektív.
Én itt befejeztem, ha úgy érezted ráz, úgy érezted, a többi amit köré írtál viszont viccElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
-
Bandit21
addikt
Szerintem is jobb befejezni. Sőt, jobb lett volna el se kezdeni. Amit hülyeségnek tituláltál azt viszont nem magamtól hanem többszöri kérdésre találgatáskent írtam.
Viszont nem azzal kezdem. Az érzéssel kezdtem, hogy milyen. Magamtól nem szóltam egy szót se se felépítésrol se futomurol. Az első ezzel foglalkozó hsz ben azonnal le írtam, hogy szubjektív és nem akarom a Nirot bántani. Amikor ketten jöttetek azzal hogy miért érzem amit, akkor pedig találgattam. Azt hogy miért nem értik mások amiről beszélek. Ha jól értem Konaid vannak és amennyire tudom más a tengely tavjuk mint a Niro nak.
Meg mindig nem derült ki vezettel e Nirot és id 3 at egy napon belül teljesen egyforma útvonalon egymás után. Szerintem így hülyeség bele menni vitázni más hangsúlyosan szubjektívnek előadott tapasztalataival. Kona tapasztalat alapján vonod kétségbe, amit a Niro ről érzek. Ha Niro tapasztalat mégis van és id vel egyszerre akkor meg vissza térünk a szubjektív dolgokhoz.
Mi lett volna ha azt írom hogy úgy érzem azért nem ráz mert hátsó kerekes a VW? Előfordulhat hogy teljesen máshogy mozog hiszen az egyik e motorjai hatul a másik pedig elől vannak. A futóművet ez is befolyásolja. Meg a bekötési pontok ha fél cm el arrébb vannak.
De ha azt érzem azért jobb a vw futómű mert az id fehér volt a Niro még fekete, az is szubjektív.
Tegnap és tegnapelőtt tele offoltuk a fórumot a pályázatos hisztivel (én is) ezért írtam végül hogy inkább jöjjön ki mit miért választott. Azt hittem ez konstruktív. Ha leírtad volna miért kona van Tesla helyett nem kezdelek el húzni hogy a Tesla jobban gyorsul. Neked az kellett plusz egy véleményt ismerek, örülök neki nagyfiú vagyok el döntöm mennyiben befolyásol. Autóból hitvita? Ez a hülyeség.regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
Köszi én pont egy ilyet tapasztaltam. Teszt uton nem is hajtom szét de nyilván meg nézem mit reagál bal ivrol jobbra húzva (vagy fordítva). A Joisten meg pont oda tett egy kátyús részt. Ebből lett egy kisebb megingás. Nyilván mindkettő biztonságos az esetek 90+% ában.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
titán
-
titán
válasz Bandit21 #1311 üzenetére
Biztonságosnak biztonságos, a megingás csak érzet. Attól még nem megy a falnak. Csak kissé kevésbé szofisztikált suvosan billeg, pattog. Ma viszont nagyon jól szolgált. Egy nagy Börzsöny túrán voltunk sok-sok földúttal.
De azért asszony sincs kibékülve az autóval. Neki is az az egyik bánata, hogy nagyon pattog. (van még jópár emellett...) Ő kapta, 2,5 hónapos az autó, de akárhányszor vezeti vagy csak mellettem ül benne, mindig azt mondogatja, hogy jövőre ugye lecseréljük Y-ra. Eddig Chevrolet Voltja volt, meg szokta vezetni a Hármast, és hát mindkettő nagyon stabil, ez meg pattog, billeg rendesen.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Semin
senior tag
válasz Bandit21 #1310 üzenetére
Mindenkinek van / lehet szubjektív véleménye.
Az adatok alapján szinte ugyanaz a két autó magassága. [kép]
Az ID3-ban gondolom alacsonyabb az üléspozíció ezért tűnik "gokartosabbnak".
Dimenziókat tekintve nagyon is hasonlóak.Ami miatt mégis kiesne nálam az ID sorozat az a szoftver. Amilyen állapotban jelenleg van, az konkrétan szégyen. Szerencsére ezen még bőven lehet javítani, csak kérdés, hogy az akarat hogyan alakul gyártói oldalról
-
Füleske
addikt
Igen, a Niro csak ránézésre SUV, valójában a gyártó szerint is "crossover". A Meriva - m is magasabb volt pedig abban akku se volt alul.
Az ID sorozatban a szoftver szerintem még hagyján, azt még javíthatják. De az érintőgombokat semmilyen szoftver sem változtatja át rendes gombokká. -
Bandit21
addikt
Gyanítom az azonos magasságon belül is lehet rajzolni ilyet is olyat is. Has magasságuk nem tudom mennyi.
Az id be a kodiaq bol ültem és olyan volt mintha a földre ülnek. Aztán jött a meglepetés hogy folyton be vertem a fejem a szemüveg tartó körüli dudorba.
A teszt kör felénél szerencsére meg álltunk és ott rá jöttem hogy az ülés teljesen fel van emelve. (180 cm tök átlagos vagyok, nem egy kosaras) le engedtem, onnantól elfertem viszont még lejjebb ültem. Előtte Toyota auris volt ami kicsit egyterű az ülés helyzet alapján.
Az id3 kormány közép kijelző tetszett, az érintő gombok nem. Sok teszt ( inkább mind) szidta a szoftver részét viszont azt mondta a kereskedő (és mi is ilyenben ültünk) hogy idén már frissítették és azzal jön. Viszont ez úgyis használat közben derül majd ki.
Azonos pénz mellett az id3 ba bele fért az asszisztens plusz csomag ami olyan dolgokat tudott ami a kianal csak magasabb felszereltség része lett volna (360 kamera, és első radar).
Kia hátsó leg beomloi miatt jobb lett volna.
Törés teszt viszont 5 csillag az id3 és ha jól tudom 4 a kia. A kia belső égésű motorral hibrid ként kezdte, az id eleve elektromosnak készült.
A kia kisebb motorja is 395 nm a vw csak 310
Viszont a VW hátul hajt és rá ül a hajtott kerékre mig a kia el kaphatja (persze tartja az elektronika)
Csupa pro és kontra...
Az id 45 a kia 39 kw. Tesztek alapján viszont a VW többet eszik.
A kianal nekem kezdo e autós ként nem volt egyértelmű mikor megy nem megy. Fekror le lépve P vagy N ben is gurult, a VWt dicsérik ebből a szempontból mert nincs ilyen ki be kapcs, be ülsz és mész. Ha meg állsz akkor állsz.
VW autó hold Piros nal jó. Megállas után kicsit nagyobb fékre be kapcsol féket el engedve állt tovább.
Kia nem tudom tudja e annak Piros nal fék kellett vagy P vagy N vagy mi. Az értékesítő hölgy mellém ült pár száz méterre induláskor, mondtam neki mit tud a vw ez tud e olyat azt mondta nem. (Ettől még lehet tudja de már mindegy)
Gyorsulása az alap VW nek jobb bár nem tudom mennyi van ahol 8.9 van ahol 8 at írnak a pure perf ra.
A Niro csupa fekete zongora lakk volt, az id3 szürke lesz, fehérben biztos hamar koszos.
Az id belső terenek anyagai nem olyan jók.
Hirtelen ennyi jutott eszembe.Plusz: a Niro ban a vissza töltés fokozat állítható egészen majd egy pedál modig, az id B módja pedig talán a kia vissza töltés mód utolsó előtti nek felel meg de nincs közel a leg erősebb Niro fokozat hoz ami még tavol van a leaf egy pedál tol.
[ Szerkesztve ]
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Füleske
addikt
válasz Bandit21 #1318 üzenetére
"Kia nem tudom tudja e annak Piros nal fék kellett vagy P vagy N vagy mi. Az értékesítő hölgy mellém ült pár száz méterre induláskor, mondtam neki mit tud a vw ez tud e olyat azt mondta nem. (Ettől még lehet tudja de már mindegy)"
OMG ! [link] Az igaz hogy alapból off, de csak egy gombnyomás... -
titán
-
titán
válasz Füleske #1319 üzenetére
A eNiroval az az egyik baj, hogy mikor beleül az ember, 6 gombot kell megynomnia minden egyes induláskor.
1. Power (kormány jobb oldalán)
2. VESS (broáf) ki (kormány bal oldalán)
5. Sávfigyelmeztetés ki (kormány bal oldalán)
3. Mód: Sport (irányváltó bal oldalán)
4. Auto Hold be (irányváltó jobb oldalán)
6. Cruise: be (kormányon)Mi a kénköves ménkűért kell nekem zongoristává válnom, miért nem lehet ezeket megjegyezni. Ráadásul mindegyik gomb máshol van, mintha valami business jet indítás lenne. Egy Cessna Citationt is egyszerűbb elindítani. Jó hogy nincs még egy kötelezően megnyomandó a visszapillantó tükör mögött, meg egy az ülés alatt is. A legnagyobb szívás, mikor ezek közül elfelejtem valamelyiket. Ha az auto hold marad ki, az konkrétan a legidegesítőbb, mert azt képzeli az ember, hogy megáll az a nyomorult, ehelyett meg elindul. Szóval ennyit a fantasztikus szoftverről. Jó nem bugos (ha a fordítási hibát nem számítjuk ide), nem omlik össze, de nem is okosabb egy csecsemőnél.
Mindez egy Teslánál pontosan 0, azaz nulla gombnyomást igényel. Beszáll, irányváltó, halad.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
biker
nagyúr
Egyiket sem KELL vagy KÖTELEZŐ megnyomni, ezek azért kellenek, mert te akarod kikapcsolni a vezetéssegítő és biztonsági funkciókat.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
válasz Bandit21 #1318 üzenetére
Ne már! Miért írkálsz még mindig összevissza?
"A teszt kör felénél szerencsére meg álltunk és ott rá jöttem hogy az ülés teljesen fel van emelve."
Autóvezető oktatásban részesültél? Indulás ELŐTT első pont az ülés beállítása, utána a tükrök az üléspozícióhoz állítása, majd kormány ha állítható, utána biztonsági öv és indulás.
"A kia belső égésű motorral hibrid ként kezdte, az id eleve elektromosnak készült."
Az a golf/e-golf/golf-gte amiről beszélsz. Az volt belső égésű és utólag lett hibrid meg elektromos. A niro (és a kona) egy új multiplatformot tervezett, ami kifejezetten hibrid, plugin hibrid és elektromos hajtásra, az akku padló alatti elhelyezésére, és a nagy nyomaték és súly elviselésére terveztek.
Az az egy stimmel, hogy az ID kifejezetten csak elektromosnak készült, nem lesz semmilyen belső égésű verziója"A kianal nekem kezdo e autós ként nem volt egyértelmű mikor megy nem megy. "
Jobb ha megszokod, pont úgy viselkedik mint minden e-autó, és mint minden automata váltós, lelépsz a pedálról akkor megy előre (vagy hátra R-ben) magától.
"Fekror le lépve P vagy N ben is gurult"
Az baccna be, ha P-ben gurulna, még vontatni sem lehet, mert rögzíti a kereket. N-ben gurul csak
"Kia nem tudom tudja e annak Piros nal fék kellett vagy P vagy N vagy mi. "
Pirosnál fék, mint minden EV vagy automata esetén. Vagy ha nem akarod nyomni akkor P, vagy ha a bal oldali brake-reg kart húzva tartod 3mp-ig akkor nem megy sehova az autó, vagy ha auto hold be akkor sem.
A különbség az auto hold esetén hogy az amíg be van kapcsolva minden megálláskor megfogja az autót, a bal kar húzva tartása meg csak arra az egy megállásra szól.Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
Jut eszembe:
1. Power (kormány jobb oldalán) >> egyértelműen minden autóban meg kell nyomni
2. VESS (broáf) ki (kormány bal oldalán) >> kötelező (újabban ki sem kapcsolható) elem
5. Sávfigyelmeztetés ki (kormány bal oldalán) >> ez ha nem tetszik, akkor ki kell nyomni igen
3. Mód: Sport (irányváltó bal oldalán) >> ezt viszont megjegyzi, minden induláskor az utolsó módban kell indulnia, a niro és kona is ilyen, nézd meg a beállításokban
4. Auto Hold be (irányváltó jobb oldalán) >> igen, ezt sem jegyzi meg, és nem beállítható
6. Cruise: be (kormányon) >> ez minden autóban kikapcsol, ha megállsz, és 30km/h alatt nem bekapcsolható, így ezt nem értemSzóval a 6 kötelező lépés az kettő.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Bandit21
addikt
Tényleg sajnálom, javaslom, hogy ne olvasd el amit írok. Megint közöltem egy csomó információt, szívesen.
Nem tehetek arról hogy a VW értékesítő ahogy beülök 2 MP en belül azzal kezdi, hogy sietnie kell gyorsan guruljunk már előre hátra két métert, és arra koncentráltam amit mond, mutat. Majd ha már ment a kocsi el is indultam vele, mert a feleségem a telep kijáratánál várt a két kis gyerekkel. Mentünk, nézegettem próbálgattam és közben vertem be a fejem, aztán pár perc múlva újra aztán a 3. után neki álltam ülést állítani.
Ebből már megint oda jutni hogy oktatónal se jártam...Igen, pont ezt mondtam, a kia ban ott a hely a belső égésű motornak váltónak benzin tank nak stb az íd ben meg nem.
Mivel előbb vezettem az id-t, ami mint a szintén VW származasu Kodiaq a fék 2 MP nyomása után megáll és úgy is marad, a Kias hölgy pedig azt mondta hogy a Niro szerinte ilyet nem tud, ezért meglepett a kia.
Féket hosszan nyomva nem állt meg.
N ben nem állt meg.
Biztos P ben megállt végül de addigra már ez zavaró volt.Örülök ha hosszú idők tapasztalatai alapján magabiztosan kezeled az e autókat, én viszont kereskedőtől átvett nagyon röviden be mutatott két autó közül az egyikben jobban, otthonosabban éreztem magam. Lépjünk már túl azon hogy zavar hogy ez nem az amit Te választanal.
Mint írtam nem tetszik a vw beltér minősége, nem tetszenek a gombjai, lehet többet fog fogyasztani, írtam vagy 10 érvet ellen érvet, miért nem a több fokozatú pedálok hasznosságárol beszélünk.
Tökre érdekelne hogy a kia rendszerű autók használói tényleg játszanak e a vissza töltés erejével vagy be lövik egyszer egy fajtára és úgy is marad.Én azon gondolkodtam hogy már a kodiaq és az id közt is lehet kell majd mindig 100 m mire bele szokok, annyira eltérőek lesznek de ha még az id gázpedál is 4 féle lenne (könyörgöm nehogy azt írja valaki erre hogy hülyeséget beszélek mert nem 4 hanem 5 állása van) azt már végképp nehéz lenne meg szokni. Vagy nem?
Vagy egy félét lehet használni városban egyet országúton egyet pályán? Pályán jó lenne ha erősebben töltene vissza de az meg nem ha max ra van téve és egy gáz elengedésére hirtelen lassít 80 ra.Bocs de en azt hittem a fórumok ilyen témákra valók. Ismerkedtem az e autókkal és ide jöttem információért. Erre ha valamit nem jól érzek, nem tudom, akkor megkapom hogy hülyeséget beszélek.
A VW értékesítő az anyós ülésről az alatt az egy perc alatt amíg mellém ült és mindenképp azt kérte menjunk rögtön, bár nyugisan, de több féle módon mondta el, hogy is kell indulni fek nyomjam ne nyomjam kar N de aztán D vagy B. Mondott 3 variációt. Nem az ülés állításra figyeltem. Atya ég...regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
axioma
veterán
válasz Bandit21 #1328 üzenetére
Csak egy mellekszalra reagalnek: "Tökre érdekelne hogy a kia rendszerű autók használói tényleg játszanak e a vissza töltés erejével vagy be lövik egyszer egy fajtára és úgy is marad."
Nalunk csak ketfele fix beallitasu auto van, ha lenne allithato, akkor attol fuggoen hogy a ferjem vezeti vagy en, ketfele beallitast hasznalnank, mast talalunk kenyelmesnek/praktikusnak. De ez nyilvan egy olyan szintu feature mint a kulcs nelkuli inditas - jo ha van de nem jelentos hatrany ha nincs. -
titán
1. Power (kormány jobb oldalán) >> egyértelműen minden autóban meg kell nyomni
Nem, Teslánál nem. Beszállsz, irányváltó, menetpedál, megy.2. VESS (broáf) ki (kormány bal oldalán) >> kötelező (újabban ki sem kapcsolható) elem
Teslánál (2021-es facelift modell) nincs. Nem kötelező, gyártói döntés, és marha idegesítő.3. Mód: Sport (irányváltó bal oldalán) >> ezt viszont megjegyzi, minden induláskor az utolsó
módban kell indulnia, a niro és kona is ilyen, nézd meg a beállításokban
Ilyenem van, van vele tapasztalat. Csak az ECO és Normál módokat jegyzi meg.6. Cruise: be (kormányon) >> ez minden autóban kikapcsol, ha megállsz, és 30km/h alatt nem bekapcsolható, így ezt nem értem
Chevy Voltnál (Opel Amperánál), és Teslánál is fixen bekapcsolható. Amivel kevered az az, hogy utána még egy gomb kell az aktiváláshoz is. Az elhagyhatatlan, hiszen ki tudná, hogy mikor szeretnéd használni, mikor nem, és ez nem aktiválható 30 alatt, kivéve Leaf és Tesla, ugyebár. Tudnám, hogy mi a frásznak ez a béna 30-as limit egy villanyautón. Belső égésűnél lefulladás miatt van, azt tudjuk.[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Füleske
addikt
válasz Bandit21 #1328 üzenetére
"Tökre érdekelne hogy a kia rendszerű autók használói tényleg játszanak e a vissza töltés erejével vagy be lövik egyszer egy fajtára és úgy is marad."
Részemről 1 - esen van alapból (plusz auto mód, tehát radar alapján önmaga is ráerősíthet) és a bal füllel fékezek ha kell (ez hosszan húzva maximummal fékez) -
titán
válasz Bandit21 #1328 üzenetére
Tökre érdekelne hogy a kia rendszerű autók használói tényleg játszanak e a vissza töltés erejével vagy be lövik egyszer egy fajtára és úgy is marad.
Én és feleségem is fixen a maximumot használjuk, aztán amikor az kevés, akkor még húzzuk a kart is. Szívem szerint leszedném róla azt a kart, és legyen az az állapot, mintha mindig húznám. Van lábam, tudok játszani a gázpedálállással a motorfékkel. Tesztelgettem, hogy mi van, ha fixre kötöm húzott állapotban a kart, de sajnos akkor a csúcsteljesítmény is csökken, nem működik jól.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Jobb ha megszokod, pont úgy viselkedik mint minden e-autó
Az összes egypedálos e-autó (pl Leaf, Tesla, Honda-e) nem így viselkedik. Így csak a KIA-Hyundai csoport első korszakos villanyautói (meg még néhány) viselkednek. Az Ioniq 5 és az EV6 is kapott rendes egypedálos működést, végre. Szóval ezt megszokni nagyon nem érdemes.[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Bandit21
addikt
Köszönöm mindenkinek a pedál téma válaszokat.
A kar húzása egy újabb infó megint, sajna erről se szóltak egy szót sem. Ez alapján ha idegen is az egy pedál mód, vagy a közepes de már erősebb vissza töltéssel megyek akkor kézzel rá lehet húzni max on a féket. Ez érdekes és jó ötlet mert nem kavar bele a pedál érzetbe. Viszont kellemetlenséget is okozhat ha meg szokom és később a Kodiaq tempomat, / index karjaval akarok majd lassítani attól az nem áll meg...
Az id 3 B módját a kia közepes erősségű vissza toltesehez tudnám talán hasonlítani. Viszont ilyen rá húzás a vw nél tudommal nincs semmilyen formában. Érdekes hogy az egy pedál módra egyáltalán nem mentek rá az id nél.regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
WiZARD
addikt
Leaf-et végre megcsinálták.
Még variáltak valamit, most másik celláknál van eltérés, szerintem akkun belül cserélgettek, de most jónak tűnik.
Fullra töltve tökéletes a balance, lemerítve a 4 új cella magasabb feszültséget mutat, ezt elfogadom normálisnak.
Ingyen megcsinálták az éves szervizt.Ezzel együtt Nissanból elegem lett, felhúztam magam és rendeltem egy Model3 SR+-t.
Támogatásból céges vevőként kimaradok, de így legalább bele tudtam rakni a fehér belsőt és nem kellett a 15m határt szigorúan venni.
Leaf lízingből lenne még 2 év. Most lezárom, amit kapok érte az kb elég a Tesla indulónak, utána meg 5 évre kb ugyanannyi a lízing díj mint ami a Leafre volt.
Szeptemberi szállítást ígért a weblap.Ma volt egy fura telefonhívásom a Tesla Magyarországtól, amit azóta se tudok hova tenni.
kb ezek voltak a lényegi pontok:
-ugye nem akartam állami támogatást? -nem, mert cégként veszem
-Mi a cég címe? - ugyanaz amire rendeléskor is kiállították a számlát, de nem baj, diktáljam be megint
-Ez lesz a forgalmiban is? - nem, mert lízingelném.
-Kinél lesz a lízing? - honnan tudjam, ráér még
-Háát azért siessek vele. - Minek, mikor jön meg az autó?
-Nem tudja mikor jön meg, valószínűleg akkor amit a weblap kiírt. - mondom az szeptember, most június van.
-Nem baj, legyen meg időben a lízing, hívjam majd őket ha megvan.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Semin
senior tag
Villanyautós face csoportban nagyon jó kis összefoglaló született ID3 témában.
A Publikáló nevét - engedély hiányában - nem írom ki.
(Zárt csoport révén nem engedi megosztani.)" · Ígéret szép szó…
Ígértem egy ID3 végső összefoglalót, hát tessék! Mindjárt az elején le kell szögezni, szempontrendszert váltottam a teljes objektivitás érdekében. Ez az autó ugyanis nem helyezhető be abba az összehasonlítási alapba, amelynek az élén etalonként a Tesla trónol. Ő inkább tekinthető egy korszerű Leaf konkurensnek, ebben a szerepkörben meg is állja a helyét.A terjedelem korlátozottsága miatt kizárólag a legfontosabb felhasználói adatokat írom le, a designe és egyéb szubjektív elemek értékelésétől ezúttal szeretnék eltekinteni.Szoftver:A szoftver felépítéséről nem változott a kezdeti lesújtó véleményem. Logikátlan, semmi nem ott van, ahol a logikus ember keresi, felesleges menü szintek, hiányzó adatmegjelenítési képességek. A trip computer átlag fogyasztási értékeinek gyors elérése csempeszerű megoldással testre szabható, azonban igen körülményes, olykor hiányos. Ha térképpel együtt akarjuk látni ezeket az adatokat, emellé már egy szűkített méretű csempe ablak fér csak ki. Ez nem lenne baj, de a kényszeresen csökkentett mennyiségű kijelzett adatok közül azt az egyet hagyták ki, ami a legfontosabb: az átlagfogyasztást. A kormány mögött kijelző csak hatótáv tippelést ad, azt is dinamikusan, tehát erre alapozni lehetetlen. A töltöttség százalékos értékét egy hacker képességével megáldott felhasználó számára találhatták ki, végtelenül bonyolult az elérése. Adott pillanatban az éppen műsoron lévő médiaforrásról is csak akkor tudhatunk meg bármit, ha az adott oldalra lapozzuk a kijelzőt, különben segéd fogalmunk nincs arról, mi is szól éppen. Mindkét adat elférne piciben a kijelző egy sarkában…De említhetném az ambient lighting beállításait, ami este tényleg szemet gyönyörködtet, ugyanakkor a klíma hőmérséklet szabályzó érintő kapcsolóit sikerült világítás nélkül hagyni..csillár bekapcs, adunk 1 fokot, csillár lekapcs. Vicc.Érdekesség, hogy figyeli a jobb első ülés állapotát. Ha nem ül ott senki, eco módban klimatizálja a jobb oldalt. Hogy mennyi haszna van ennek, nem tudom, minden esetre okos megoldás!Ugyanakkor pozitív a fék pedál nyomására éledő autó, nem kell gombot nyomkodni. Már csak éledés sebességét kéne csiszolni, mert indulás után idegesítően lassú, homokórázva közli, hogy ő még töpreng egy kicsit.Utastér, csomagtér:Sok helyen kellemetlen tapintású kemény műanyagok, melyek mindezek ellenére tisztességesen vannak összeszerelve. Az autó masszív, nem zörög. A 2770 mm-es tengelytáv már sejteti, hogy a Leaf-el szembeni 7 cm előnye a térkínálatban meg fog mutatkozni. Így is van, nagyobb autó egyértelműen. A hátsó lábtér az én 186 cm-es magasságomhoz beállított első ülés mögött is bőséges, magam mögé ülve egy arasznyi távolság van a térdem és az első üléstámla között.A csomagtér használható méretű (380 liter ), azonban egyrészt kisebb a Leaf 420 literes fenekénél, másrészt érthetetlen egy új, már EV-ként tervezett autó esetében a Frunk teljes hiánya. Ezzel nem csak a VW csoport hibázik, a Tesla kivételével majdnem minden gyártó kihagyja ezt a ziccert ( sajnos ).Vezetés, menettulajdonságok, hatékonyság, hatótáv, töltési képességek:Alapvetően nyugodt légkört árasztó, inkább komfortra hangolt az egész eszköz. Az egyes vezetési módok között a váltás egy fokkal egyszerűbb, mint a T betűs márka esetében, kevesebb nyomkodással lehet váltani a módok között. Ehhez tartozó negatívum, hogy a módok közötti különbséget érzékszervileg alig lehet érezni. A gázpedál még csak-csak butul vagy okosodik eco és sport között, de a futómű hangolásban ( melyet elvileg ígér az autó rendszere ) egyszerűen nem véltem felfedezni különösebb eltérést. A zajkomfort átlagos, talán a Leaf aktuális változatához áll közel, annál egy leheletnyivel több gördülési zajjal fűszerezve. Ez azonban a felszerelt gumi számlájára inkább írható, mint az autóéra, szerintem egy jobb gumi választás megoldaná ezt a jelenséget.Kanyarban picit billeg, ennek ellenére atom stabil, kicsit orrtolós – alulkormányzott, mint általában az első kerekes kompaktok. Az akkupakk tömegének jótékony hatása sokat hozzátesz az elérhető kanyarsebesség élményéhez, tipikus villany kompakt tulajdonságokat mutat kanyarvadászat közben.Meg kell említeni az extrém kis fordulókört. Alászedve az az ember érzése, hogy az autó egyhelyben fordul meg! Ez nagyszerű tulajdonság városi környezetben!Táblafelismerés ( néha rajtakaptam hibázáson, de alapvetően használhat ), távolság tartó tempomat. A konkrét 1 ST Edition kivitelben auto steer nincs, csak figyelmeztet a sáv esetleges elhagyására, aktívan nem tartja az irányt. Nyilván a magasabb felszereltségű modellekben ez már másképp van. Amit ígér, azt jól tudja ebben a tekintetben.A visszatermelés csak B módban érezhető, ott teljesen rendben van. Egy pedálos vezetés nincs, van cserében auto hold funkció, minek köszönhetően lámpánál állva nem kapunk vádli görcsöt a fék taposásától.Az autó fogyasztása kellemes meglepetés volt. Mivel a nettó 58kWh-s verzió volt nálam, ki lehet jelenteni, hogy az autó a legnagyobb akkuval ( megfelelő töltő infrastruktúrával rendelkező országban használva ) már kifejezetten alkalmas hosszú utazásokra is. Ez a konkrét példány szintén vállalható, ha a fenti körülmények adottak.Országúton faluba be, onnan ki, 90-110 km/h között autózva simán 13,5-14 kWh alatt marad a fogyasztás. Városban ugyanez dugótól függően 13,5-15.5 kWh között alakult. ez 400 km körüli hatótávot jelent a gyakorlatban, ami kiváló érték. Autópályán más a helyzet. 110 km/h sebességet tartva 16-17kWh csúszik le a torkán. 130-al haladva ez 20 kWh környékére emelkedik, 140-150 km/h sebesség mellett 25 kWh-t mértem. A szabályos kereten belül maradva tehát elmondható, hogy 270 km után kell feltétlenül töltőt találnunk (4 kWh maradék akku kapacitást hagyva biztonsági tartalékként ). 50-es töltőn nem jártam vele, de a magas akkufeszültségnek köszönhetően fel fogja venni a közel 50 kW-ot kb. 70 % töltöttségig. Itt Ionity oszlopon is már erősen leszálló ágban van a töltési görbe ( 50 kW alatt picivel ), ebből merem feltételezni a fentieket. 100 kW maximális töltési teljesítménnyel impozánsan indul, majd szépen veszi vissza. Az átlagos töltési teljesítménye Ionity oszlopon 18-80 % között nekem 72 kW-ra jött ki. Így a 20-80% közötti tartomány 30 percen belül meg van tényleg, már ha az utunkba akad egy 100-as töltő.Ez az a pont, amikor vissza kell utalni arra, hogy miért a Leaf az összehasonlítási alap! Na ezért. Hűtött akkupakk, 72 kW átlagos sebességgel egymás után akárhányszor. Ezt egyik Leaf sem tudja.A majdani degradáció még nyitott kérdés, ahogy meg lesznek az első eredmények a már 250-300 ezer km futásteljesítményű autókról, megtudjuk ezt is.Összegzés:Jó összeszerelésű, néhol olcsó hatású anyagokból építkező, nagy térkínálatú kompakt. Tisztességes menetteljesítmények ( 0-100 km/h 7,3 s a konkrét darab esetében ) végsebességet nem tom, nézzétek meg a gyártó honlapján!Ha valaki szereti a VW csoport megszokott feelingjét, értékeit, ez lehet az ő autója. Ha Leaffel szemezett eddig, próbálja ki hosszú utazásra, szerintem ezzel jobban jár! Egy Kona szerintem jobb autó, de kisebb. Niro már közelebb áll hozzá, de ez annál is nagyobb és talán frissebb az egész.Ha szoftvert rendbe tudnák rakni, jó autó lenne nagyon. Ha hazánkban különösen, de az egész EU-ban végre csak nyaldosná a 75-200 kW közötti töltők infrastruktúrája azt a szintet, amit a Tesla kínál, akár ez az autó, akár a többi konszernen belüli és azon kívüli versenytárs már tényleg igazi alternatívát tudna nyújtani a belsőégésű motorokkal szemben! Addig még néhány szilvás gombóc le fog csusszanni mindannyiunk torkán, de bízzunk a szebb jövőben! "
-
Füleske
addikt
Törölték az állami támogatás további fordulóit : [link]
-
Füleske
addikt
válasz stickermajom #1339 üzenetére
A tavalyi pályázatot két évre írták ki. Végülis idén is volt pluszban egy pályázat, tehát nem lehet panaszkodni...
-
-
Füleske
addikt
válasz stickermajom #1341 üzenetére
Igen, sokkal.
Reméljük azok már nem így fognak lezajlódni. -
axioma
veterán
válasz stickermajom #1341 üzenetére
Na akkor kaptak egy kiskaput az elolegek visszatartasara a kereskedok. De orulok hogy nem ugrottam bele!
-
stickermajom
addikt
Kérdés milyen kódszámmal hirdetik ki az új pályázatot. Jobb helyeken az is bekerült, de nálunk még a forduló dátuma is be lett írva. Viszont továbbra sem gondolom, hogy a kereskedések most ezzel megcsinálják a tutit, egyszerűen nem érdekük a potenciális vásárlót szivatni. Amúgy sincsenek a megkötött előszerződések mögött valós megrendelések az importőr felé.
-
joghurt
addikt
válasz stickermajom #1344 üzenetére
Nem egészen értem én ezt. Nagyon tróger kereskedő (és nagyon engedékeny ügyfél) kell hozzá, hogy egy ilyen szerződés köttessen meg.
Az enyémben pl. összesen annyi van, hogy ennyi az előleg, és ennyi működik foglalóként (azaz bukom, ha elállok). Tök mindegy, hogy azért, mert nem jött össze a pályázat, vagy mert elittam az autó árát, vagy csak mert nem tetszik a színe.
Az eladó egyszerűen tudomásul vette, hogy a végösszeg egy része (remélhetőleg) pályázatból kerül majd kiegyenlítésre. De ha nem, akkor majd nekem kell becsengetni.
Nincs kódszám, nincs forduló dátum, semmi megkötés.A tej élet, erő, egészség.
-
stickermajom
addikt
válasz joghurt #1345 üzenetére
Akkor az engedékeny ügyfél te vagy ebben az esetben.
Nálunk kikötés volt, hogy csak és kizárólag pályázati támogatással vásároljuk meg az autót, és mivel ez nem egy szerencsejáték, ha bármi okból visszautasítják, akkor a befizetett előleg visszajár. Na ehhez lett pontosan leírva, hogy mire és mikor pályázok, hogy ne lehessen az év végéig visszatartani a pénzt. Persze, ha van egy sikeres pályázatom és elállok, mert elittam, vagy nem tetszik a színe, akkor az előleg bánatpénzzé alakul és marad a kereskedőnél, viszont mivel - mint ahogy láttuk is - a pályázat nagyon képlékeny így nem az ügyfél futja a kockázatot. Sőt igazából a kereskedés sem, mert úgyse rendelik meg addig.
-
joghurt
addikt
válasz stickermajom #1346 üzenetére
Esetemben nem is az alap szerződésben szereplő "akár a vételár 20%-a" kitétel szerepelt.
Még a mostani első körnél is kb. augusztusra derül ki, hogy tényleg megkaptad-e. A "mert úgysem rendelik meg addig" azoknál a márkáknál fordulhat elő, akiknél kettő-négy hónapig még a tényleges gyári megrendelésig nem jutsz el a sorban. Az enyém bizony már gyártásban van.
A tej élet, erő, egészség.
-
stickermajom
addikt
válasz joghurt #1347 üzenetére
Tavalyi évből kiindulva 2-3 héten belül elkezdenek szállingózni a támogatói okiratok.
Ja, hogy tőled készletesnek berendelt autóra kérik el a foglalót? Na az az igazi tróger banda. Nyilván az igények ismeretében rendelik be az autókat, de még le is húznának, mert nekik "kockázat".
Teljesen mindegy milyen márkánál fordul elő, a pályázati bukóért nem korrekt bánatpénzt kérni. Ezt szerencsére sokan meg is értették.
[ Szerkesztve ]
-
joghurt
addikt
-
oak
tag
Az IFKA javította a random beállított kereskedőmet. illetve kaptam egy titkos támogatói okirat kódot. Jött email is.
Pályázata formailag és tartalmilag megfelelt, és az támogatói döntésre kerül felterjesztésre.
Tájékoztatjuk, hogy a Támogatói Döntésre a pályázat benyújtásától számított 15 munkanapon belül kerül sor.
Üdvözlettel:
IFKA Közhasznú Nonprofit Kft.
Nálatok?
Új hozzászólás Aktív témák
- Yettel topik
- Házimozi haladó szinten
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Melyik tápegységet vegyem?
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Luck Dragon: MárkaLánc
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Olcsó sportkamerák (GoPro alternatívák)
- További aktív témák...
- profi traffipax és lézer detektor + blokkoló Kiyo Ultimate AP4 GPS komplett rendszer
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- KIA Ceed 1.4 T-GDI Platinum DCT. 2019.
- Időjárás állomás - keress napi 5 dollárt!