Új hozzászólás Aktív témák
-
Semin
senior tag
Én nem állami támogatással vettem az autómat, és mégis kötöttem rá casco-t.
Egy benzinesre hasonló értékben tuti kötnék. (7-10 millás autóra ki nem köt?)
Az állam biztosítani akarja amibe befektet, mert neki az a reklám ha sok fut az utakon.
(ha nem fut, mert pl törötten áll az udvaron az nem biznisz )[ Szerkesztve ]
-
biker
nagyúr
cimborámnak a hiteles cascomentes kocsiját ellopták, még 3 évig fizette a törlesztőket az üres parkolóra a ház előtt. Szuper érzés biztos.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
wassermann
addikt
Axioma! Egyébként milyen az Ion? Van valami gond vele, hogy váltanál? Azért kérdezem mert ahogy nézem a használt-autó piacon az Ion / iMiev / C-zero trió a "használható villanyautók" legolcsóbbika és 100km-es távokra jónak tűnik. Pesten nem szeretnék többé a parkolási díjjal törődni...
-
5766
csendes tag
Sziasztok!
Én is beugrottam egy elektromos rendelésbe pályázattal.
Kérdezem, tud-e valaki valami infót arról, hogy a feltölteni kívánt doksiknak milyen formai követelményei vannak, pdf, jpg, mérethatár.... stb.
Szeretném összerakni 14.-ére!
Köszi. -
axioma
veterán
válasz wassermann #1158 üzenetére
Csak ket dolog volt: egyreszt az enyem 80km (+/- az idojarastol fuggoen), ami Pomazrol Bp. egyes reszere se eleg oda-vissza (pont a 18.kerben van idonkent celpontunk), masreszt meg atszallni jobb ar/ertek ara'nyba.
Amugy semmi gond vele a mindennapokban, de most mar 10 eves, zuhan majd az a'ra, most ket lehetoseg van: vagy hasznalni amig gazdasagi totalkart el nem eri, vagy most cserelni invesztalassal. En alapbol sose gondolkodtam uj autoban, csak a Dacia ujkent tamogatva annyi mint amennyiert at tudnek szallni valami ar/ertekben ertelmesbe. De nem gyozott meg maga a Dacia, igy az uj biztos nem lesz, mert tobbert meg nem vennek. Igy nem surgos, majd egyszer ranezek a piacra az ev masodik feleben, hogy hasonlo lepes valami hasznaltra erdemes-e. De valoszinubbnek tartom hogy marad. -
wassermann
addikt
Új kocsiban - a támogatástól függetlenül - az értékvesztés miatt én sem gondolkozom. Valószínűleg egy 2014-esnél nem öregebb Miev (újabb fajta, 88cellás akkuval) lesz a vége vagy esetleg egy régebbi FIAT 500e.
De én is kivárok még, mert a Dacia le fogja törni a használt elektromosok árát is.
-
Lomha 8V
addikt
Sziasztok!
Egyelőre csak gondolat szintjén felmerült bennem egy elektromos autó vásárlásának lehetősége. Ingázós - családi (maradna mellé egy robbanómotoros is, de ezt használnám inkább) autónak kéne, viszont a táv kicsit nagyobb az átlagosnál, napi 72 km. + mondjuk 10 ha el kell ugrani vásárolni hazafelé stb. Az útvonal nyugis, vidéki út, pár falun keresztül, forgalom alig. A sebességhatárokat betartom, semmi szükségem 130-nál nagyobb végsebességre. Inkább a használt piac felé nézelődök, 5-6 millió forint környékén. Mit gondoltok, melyik típus lenne jó ilyen felhasználásra?
-
wassermann
addikt
Cikk és beszélgetés a hidrogén hajtású (nem akkucellás) elektromos kocsikról: [link]
A technológia már itthon is létezik, akár kocsit is lehet venni. A lényeg amit kivettem belőle: a teherautókat teletömni több tonnányi akkucellával. zsákutca. Itt lesz nagy előnye egy H2 cellás villamos hajtásnak
-
titán
válasz wassermann #1173 üzenetére
Amilyen faktorokat nem szoktak figyelembe venni:
- A teherautók hajtáslánca most is több tonna, szükség is van a vontatón a tömegre, hogy tudjon vontatni. Az aksikkal annyival jobb a helyzet, hogy stratégiailag jobban el lehet helyezni a tömeget az autóban stabilabb, biztonságosabb közlekedést eredményezve.
- A kötelező pihenőidőben pedig időveszteség nélkül tölthető a kamion.
- Valójában az akkufeszültség helyes megválasztásával (csak szándék kérdése) fél-egy óra alatt simán feltölthető egy kamion akkumulátora. (1-2C nem nagy ügy)
- Ehhez képest 700baron tankolni őrült veszélyes.
- Ha pedig eljönnek a vezető nélküli kamionok, azok hidrogént nem lesznek képesek automatikusan tankolni, míg a villamos energia automatikus vételezése nagyon egyszerű feladat, évszázados, kipróbált, jól működő megoldásokkal.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Füleske
addikt
válasz wassermann #1173 üzenetére
Teherautóban, kamionban stb. lehet alternatíva, ha kiépül a töltőhálózat és versenyképes áron lesz hozzá megvehető gép és üzemanyag. Kérdés hogy melyik fog előbb fejlődni, a hidrogén hajtás vagy az akku technológia. De ez még nagyon a távlati jövő. A hidrogén hajtás jelen állapotában egy tech demo, nem életképes alternatíva.
-
wassermann
addikt
válasz Füleske #1175 üzenetére
Én úgy gondolom, hogy amit a beszélgetésben (cikk végén lévő link) mondanak, az érdekes: Japánban, Dél-Koreában nem alulról a gépkocsiktól indult a térnyerése, hanem felülről a nagy közlekedési eszközök irányából.
A nagy nyomású technológiától meg nem kell félni, mert megoldják hogy még Teri-nénémnek is biztonságos legyen (100 éve ki gondolta volna, hogy 380V-os villanyvezeték lesz a házakba vezetve és nem hal mege miatt senki naponta :-)
-
Füleske
addikt
válasz wassermann #1176 üzenetére
"nem alulról a gépkocsiktól indult a térnyerése, hanem felülről a nagy közlekedési eszközök irányából"
Szerintem én sem írtam mást. A jelenlegi technológiával ott is csak tech demo a dolog. Egy olyan típusú technológiai fejlődés kellene a hidrogén technológiának mint pl. a villanyautóknál a li-ion akku.(elérhető áron, tömegtermelten). A kérdés hogy ez be fog-e következni, mikor, és addigra az elektromos technológia hol fog tartani. Szerintem újabb 50-100 évekről beszélgetünk. (100 éve is volt villanyautó) -
WiZARD
addikt
válasz Füleske #1175 üzenetére
Kérdés, hogy miben tud fejlődni a hidrogén téma (mi is a korlát most?).
Mert az akkuknál talán látszik az irány. (legalábbis akár akkucsere akár szilárdtest akku esetén sejteni lehet hogy mire számíthatunk, de ezek nélkül is volt fejlődés az elmúlt években)várkonyigábornál elvakultabb (vagy csak füstöslobbi által jobban megfizetett) "szakértőt" nehezen találni itthon, én elolvasni se vagyok hajlandó amit ír
[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
wassermann
addikt
A H2-s villanyautó hátránya jelenleg az akkus villanyautókkal szemben, az otthon tölthetőség hiánya. Előnye viszont, hogy tankolásnál 5perc alatt belemegy 5-600 km-nyi üzemanyag.
A két fajta kocsi viszont tökéletesen kiegészítheti egymást, így megvalósítható a károsanyag kibocsájtás mentes közlekedés: rövidtávra otthon tölthető akkus villanyautó, hosszútávra hidrogéncellás
-
Füleske
addikt
100 éve sem látták hogy mi kellene az elektromos autók térnyeréséhez, így a kérdésed szerintem költői. Lehet hogy teljesen más technológia kellene. A korlátokról : [link]
Egyet értek. Várkonyi mindenről (is) tud, a dolgokat viszont a lehető legegyoldalúbban közli. Mindenki által megvásárolható a Mirai ? Igen, akinek van 26-30 millióért kedve olyan autóhoz ami egy kúton tölthető az országban. Pár gyűjtő milliárdos biztos lesz aki megveszi itthon is, ha már máshol nem tudják eladni. [link]
-
Füleske
addikt
válasz wassermann #1179 üzenetére
"tankolásnál 5perc alatt belemegy 5-600 km-nyi üzemanyag."
Már ha Te vagy akkor az első tankoló. Ha nem akkor vársz fél órát.
"rövidtávra otthon tölthető akkus villanyautó, hosszútávra hidrogéncellás"
Már most vehetsz olyan elektromos autókat annyiért mint a Mirai amelyik elmegy ugyanannyit. -
wassermann
addikt
válasz Füleske #1181 üzenetére
Nyilvánvaló, hogy Mo-on egy kúttal jelenleg ennek nem sok értelme van. Inkább csak azért érdemes foglalkozni vele, mert egy másik alternatíva a környezetkímélőbb közlekedésre.
Rákerestem angol oldalakon, tavalyi adat: Japánban 137 hidrogénes töltőállomás van. Rajtuk kívül Dél-Korea és Kína fejleszti még a hidrogén-kúthálózatát a távol-keleten.
[ Szerkesztve ]
-
Füleske
addikt
válasz wassermann #1182 üzenetére
"egy másik alternatíva a környezetkímélőbb közlekedésre"
Lokálisan valóban ugyanolyan környezetkímélő, ha viszont összességében nézem a környezetkímélést (hatásfok, miből állítják elő a hidrogént, szállítás, tárolás) akkor ez egy sokkal rosszabb alternatíva.Japánban ezek szerint a piaci szereplők összefogásával sem sikerült elérni a pár éve kitűzött 160 töltőállomást. [link]
[ Szerkesztve ]
-
titán
válasz wassermann #1179 üzenetére
Dehogy. A töltő infrastruktúra költsége. Borzasztó, irgalmatlanul drága egy töltőállomás felépíteni. Egy folyékony "benzinkút" sokszorosa.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz wassermann #1182 üzenetére
137 db egy 130milliós országban. Millió lakosonként egy.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
WiZARD
addikt
válasz Füleske #1180 üzenetére
Nem a 100 év múlva a kérdés, hanem a 10 év múlva.
Ha pedig most még 5let sincs hogy milyem technológiától lesz jobb, akkor 10 év múlva az nem lesz az utcákon.Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
WiZARD
addikt
válasz Füleske #1188 üzenetére
Ok, de mégis mire várunk?
-Óriási nyomáson kell tárolni, ezáltal adott a mérete, max amit magunkkal vihetünk. Itt nagy áttörésre kár várni, igazából baj sincs ezzel.
-Nagy nyomás miatt körülményes/veszélyes. Ez se fog változni.
-Drága - Lehet olcsóbb, de most se ez a fő gond.
-Kevés a kút - eddig se nőtt a számuk túl nagy iramban, ezek után mitől indulna be a piac?
-Hidrogén előállítása - itt lehet várni a csodát, amire vagy holnap találnak ki valamit, vagy 150 év múlva, de az előbbi gondokat továbbra se igazán oldja meg.Egyáltalán miben jobb mint az akku?
Egyedül töltési sebességben, amit a várt szilárd test akku hamarabb megoldhat, mint mire az összes hidrogénhez kapcsolódó hátrány elhárul. Bár szerintem már most se valós gond a töltési sebesség középkategóriától felfelé.Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Füleske
addikt
Ha meglenne az olcsó üzemanyagcellás technológia akkor a hidrogén termelés már nem is lenne akkora probléma. [link] Persze ehhez is kell még min. 1-2 évtized. Ha ezek a feltételek megvannak a hidrogén kutak telepítését már nem olyan nehéz begyorsítani.
Miben lenne jobb ? A feltaláló cég ezzel nem a sokadik villanyautó gyártó lehetne. Jelenleg úgy néz ki hogy rövid távon a Toyotának is be kell állni a villanyautó gyártók népes sorába.
Egyelőre viszont a szilárdtest akku sincs jobb helyzetben mint az üzemanyag cella, hosszú távon ez nem egy lefutott meccs. -
WiZARD
addikt
válasz wassermann #1192 üzenetére
Azért egy Mirai az 1850 kg, egy SR model3 meg 1650, LR pedig 1850.
Szóval ott is van mit cipelni.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Füleske
addikt
válasz wassermann #1192 üzenetére
Csikós Zsolt aztán nagyon ért az akkukhoz meg a villanyautókhoz - kb. mint én a veterán autókhoz. Ennyi hülyeséget összehordani !
Akku újra használat és újra hasznosítás : [link]
A cikk végén vannak linkek más gyártók hasonló módszereihez is. Az újra használat utáni újra hasznosítás is 90-95 % - os.[ Szerkesztve ]
-
wassermann
addikt
válasz Füleske #1194 üzenetére
Csikós Zsolt tudtommal a Kandón végzett villamosmérnök, a nemzetközi "Év autója díj" egyik magyar zsűritagja... számomra ekég hiteles szakértőnek tűnik!
Hány diesel-vonat, hány BKV-busz, hány pesti sétahajó okádja a kormot, ahelyett hogy vízpárát pöfékelnének! :-)
[ Szerkesztve ]
-
Füleske
addikt
válasz wassermann #1195 üzenetére
Ettől még nem fog érteni a témához. Tudom ki ő. Múltkor "tesztelt" egy e-C4 - et, bár ne tette volna.
-
titán
válasz wassermann #1195 üzenetére
A villamosmérnöki diploma a témában pont nullát ér. Az év autója, elsősorban épp az idióta zsűritagok miatt, egy nagy vicc.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
biker
nagyúr
az év autója mindig az, amit szeretnének tolni.
Kedvencem az ilyen "az év kiskompakt 4 ajtós 5 személyes családi szedán 4,3m hosszú" kategória első helyezettje, egy indulóból.Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
"Azért egy Mirai az 1850 kg, egy SR model3 meg 1650, LR pedig 1850.
Szóval ott is van mit cipelni."a 64kWh kona vezetővel 1850kg nagyjából és megy 450km-t
Én még nem látom a hidrogánben a jövőt.Majd ha a nagyokosok rájönnek, hogy amikor túltermelés van megújulóból, akkor nem leszabályozzák az erőműveket, hanem a túltermeléssel olcsó H2-t állítanak elő, akkor kezdem érezni a megváltást.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
Új hozzászólás Aktív témák
- AI generálja majd a képeket a Photoshopban
- Politika
- GTA VI
- Milyen NAS-t vegyek?
- Alkoholista nevelde
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Franciaországban nyit a Honor 200 Lite
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Világító alma helyett világító tok és szíj az almákra
- Jövedelem
- További aktív témák...
- 205/55 R16 5x112 alufelni michelin nyári gumival
- Ikea falilámpa
- Kibernetik Mobil klíma, 3,5kW légkondi, légkondícionáló
- LAICA Genova HYDROSMART rendszerű csapra szerelhető mikroplasztik-stop vízszűrő + ajándék LAICA fém
- Eladò Philips Series 2000 LatteGo automata kávégèp tejhabosìtòval ùjszerű àllapotban