Új hozzászólás Aktív témák
-
opr
veterán
válasz Shadowbull #1699 üzenetére
Olvasd vissza, nem vagom ossze. Az volt a lenyeg, hogy leirtak, hogy azert ilyen fos a VW, mert tolja maga elott a szart, erre leirtad, hogy nem, azert komolyabb, mert bonyolultabb. Amirol beszelsz, az a tech debt, es minden valamire valo ceg/manager tuzzel-vassal irtja, mert cegek mentek mar csodbe tole. Szoftver teren a VW egy foshalom, ezt sajnos el kell ismerni. Es nem csak az elektromos autokban, nagyon le vannak maradva.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Shadowbull
addikt
"Megbizhatosagban, hosszu tavu hasznalatban, strapabirosagban a Toyotanak, Lexusnak nincs parja."
Nem veletlenul vettem RAV4-et, es teljesen elegedett is vagyok vele. A Lexus felara nekem mar nem eri meg, annyi penzert inkabb BMW.
Megjegyzem: az elozo generacios RAV4em, amiben kabe egy 10 evvel ezelotti muszaki szinvonali fedelzeti rendszer van, problema nelkul ismeri fel es jelzi ki a sebesseghatar-tablakat, es nem produkal fantomfekezeseket, valamint akkor is aktivalva marad a savtartoja ha savot valtok...
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
sasa134
addikt
....amúgy, jól látom, hogy az SR+ Model 3 ára 40k Euróról felment 42-re Németországban? Akkor most mi a helyzet ott a támogatással, mert a 9k Euró 40k-ig van (ezért vitte le a Tesla 39,9-re, és abbó jött le a 6k)
Avanti Roma
-
opr
veterán
válasz sagesz93 #1704 üzenetére
Egy évvel ezelőtt megnéztem, mik az opciók. És az lett a vége, hogy ha új autó, akkor ugyanúgy elköltöm azt a £40k körüli összeget, és annyival fog többet adni a mostaninál, hogy kevesebbet fogyaszt. Ha használt, akkor meg azt csinálom, hogy elköltök egy valag pénzt arra, hogy valószínűleg kevesebbet fogyaszt, cserébe lecserélem a mostanit, amiről tudom, hogy tökéletes állapotban van, egy olyanra, amiben lehet bármi csapda. Egyszerűen végiggondoltam a dolgot, és az lett a vége, hogy itt két értelmes út van:
1) marad ez
2) új elektromosUi: Amúgy havernak is300h van, próbáltam azt is, zseniális kocsi, viszont az enyém (a haver bevallása szerint is) konkrétan kényelmesebb. Egy normális is300h használtan is majdnem £20k, egyszerűen nincs értelme annyit költeni, ha egy jó és új elektromos kijön £40k-ból.
[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
biker
nagyúr
"Ennyire durva dolog az, hogy azt mondom, hogy amit egy 2001-2005 koruli also-kozepkategorias, illetve sokszor sima kompakt auto tudott, azt 2021-ben, 20-40 milla kozotti aron szerintem teljesen jogos dolog elvarni? "
ma is jót nevettünk
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
martonz
csendes tag
válasz Shadowbull #1690 üzenetére
"Nincs szuksegem arra hogy vezessem is oket"
- Tehát jól értem, hogy még sose vezetted? De markáns véleményed, na az aztán van.
"nezz meg par tesztet olyanoktol akiknek az a dolga hogy teszteljenek."
- sok tesztet megnéztem és meg is fogok még nézni, de úgy érzem az elmúlt fél éves, 15.000 km-es saját tapasztalat alapján tárgyilagosabban tudok véleményt formálni.
Részemről befejeztem, minden jót a "társadalmi munkádhoz". -
opr
veterán
válasz Shadowbull #1709 üzenetére
Mikor meres volt ez, mikor gyartasu Model 3?
Dobj egy linket legyszi."Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Rolly
veterán
engem tényleg érdkelene akár tőled akár itt 1-2 Tesla tulajtól / fantól, hogy mivel tud többet egy Tesla egy hasonló akkuméretű autónál mert nem tudom összerakni...
ahogy az is érdekelne, hogy mivel jobb egy i4-nél egy M3 LR (árban kb egál)
Meg mi az a nagy infotainment hipe? Itt az előbb írta valaki, hogy van rajta spotify (van andorid autón is) van rajta netflix... Éljen vezetni szoktam nem tvt nézni a kocsiban... Meg játék is van rajta... dettó...
Szóval mit nem tud egy nem tesla AA vagy ACP-es autó amit a Tesla igen...
Teslának nagy előnye a töltőhálózat ebben igazat adok neked, de te hol élsz? Merre jársz? Én 16e km megtétele alatt sosem vártam töltésre, mindig volt szabad töltő... egyszer találkoztam rossz töltővel akkor 500-600m-re volt a másik működő töltő. De tény, hogy 96-98%-ban nincs szükség útközbeni töltésre... Bár ha jól hallottam és igazak a pletykák pár és és mindenki tölthet Tesla töltőn is ...
Mindezt meg tudtam oldani:
- 2x20-30e Ft-ból hogy ahova járunk rokonok legyen ipari csatlakozó
- meg az autó 180-280km hatótávjával (45 nettó akku és 15%-kal nagyobb fogyasztás Mint a M3 SR) az útjaink 90%-ban megfordulunk töltés nélkül. Vagy kell 10 perc töltés 50es töltőn...Pont ezért nézek következő autónak egy 80 körüli akkus autót majd (ID4, ID3, eTron Q4, i4), bár remélem kijön a 308-3008-asból addigra az full electric verzió 75+-os akkuval ... Mert akkor menne a mostani 308 és e208 a háztól és egy masszázsfoteles gtline-ra beneveznék újra
[ Szerkesztve ]
-
harry
veterán
Hali, korabban emlitettem gondolkodok plugin-hibriden, es kertem egy cegtol arajanlatot konnektor kiepitesere (tarsashazban melygarazs). En mondjuk egy mezei fali aljzatra gondoltam, de megemlitettem nekik hogy mire kell, ezert egy ilyen 1fazisu ipari fali CEE csatival szamoltak meg 16A-el: link
Nezegettem milyen lehetosegek vannak a kocsinal (megane 4), a katalogus (link, 6.oldal) ezeket irja:
Háztartási vésztöltő 10A - 5-6 óra teljes töltési idő
Háztartási vésztöltő 16A - 3 óra teljes töltési idő
Type2 töltőkábel publikus töltőkhöz - 16AAz elso gondolom a 'mezei' fali aljzat, ez jar gyarliag is. A harmadik meg a mindket oldalt Type2 tolto, ez is rendben.
No de mi a 'Háztartási vésztöltő 16A'? Ehhez kell mar az ipari csatlakozas, csak csak az elektronika mas? Amennyire tudom 16A-t egy 'sima' fali aljzat is le kene adjon, nem?
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
-
opr
veterán
Amit En lattam, bevallottan tesztek/videok alapjan, az az, hogy szep, iszonyatosan reszponziv es gyors, logikus, viszont a legfontosabb dolog, amit ki szokas emelni, amiben mindenkit elvernek, az szinten a supercharger. Konkretan az, hogy mivel egy ceg a ketto, ezert nagyon jol van integralva a naviba a supercharger, latod mennyi oszlop mukodik, mennyivel tolt, mennyi foglalt, mennyi van elromolva, stb. Es azert ez egy rohadt nagy fegyverteny.
Es nyilvan itt mas cegnek eselye nincs, mert mas cegnek nincs teljesen sajat toltohalozata, ezer rendszert osszedrotozni meg... Maradjunk annyiban, hogy nem egyszeru. Nem is szokott sikerulni, nem veletlenul.
Az elso ceg, aki ezt rendesen megoldja, hogy osszekoti az osszes toltoceget, nem kell mindhez app meg regisztracio meg kutyafule, es az osszes rendesen be lesz integralva a terkepbe (ehhez termeszetesen az is kell, hogy a masik oldalon is fasza legyen a rendszer, es sokszor ugyan az autogyartokra mutogatunk, de valojaban inkabb ezen az oldalon hasalnak el a dolgok), es annyi lesz a toltes, mint a Tesla-nal, hogy bedugod, max csippantasz egyet es kesz... Szoval ha ezt valaki vegre megcsinalja rendesen, mindenkit osszefogva, az a mennybe megy, es ilyen szinten mindenki mas ele ugrik, nem is kicsit."Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
biker
nagyúr
A kocsihoz kapott töltő általában 10A, régebben 12A volt
16A csak a "kínai" töltők tudnak, schuko aljzattal is, bár meg kell nézni milyen aljzatba dugod, és milyen kábele van
A CEE jó megoldás, van ilyen 32A mobil töltő is.Ha gondolod, keress meg, mi is szerelünk társasházakba is töltőket, meg mindenhova máshova is
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Rolly
veterán
ha valaki ma messzire jár és sokat akkor Teslat ajánlanék ... ha Magyarországon belül csak akkor 30%-kal olcsóbb autók is megfelelőek... 2 okból... egy BP-BCs esetén cseszhetem például én a supercharger hálózatot mert vagy kerülök Szeged felé vagy töltök Szolnokon... Persze ha dunántúl akkor jobb a helyzet de ott van Ionity is.
Ha ritkán akkor én azért nem vetném el az Vw és a Hyundai cégcsoportot, mert ionityre elő lehet fizetni és azért az évi 100e Ft-os legnagyobb Ionity csomag 10-15 évig simán belefér a keretbe vagy az ember ezt elengedi és amennyit tölt akkor borsosan fizet a töltésért ionityn kiadja az ár különbség a két autó között...
Mivel mi nem járunk elektromossal most messzire simán megyvagyok az e208-cal (sajnálom, hogy közel minden extrával 2020-ban ez fért bele a támogatásba, mert méretben az e2008 lenne nekünk az ideális, de az is 45-ös akku tehát kicsi lenne arra amire mi használjuk).Jelenleg 1 év alatt kb 16e km-t teszünk bele az e208-asba... a régi 308-asba pedig 3000 kmt. Ebben hetente - kéthetente van egy bemelegítő út 30 km csak hogy ne álljon a kocsi( bevásárlás esetleg rohangálás) és pár 600 km-es etap... Őszintén nekünk a 308-ast fenntartani nem éri meg, mert több az amortizáció, a biztosítás és egyéb üzemeltetési díj mintha erre a 3000 km-re béreltünk bolna kocsit vagy mol limoval tennénk meg... érik is bennem, hogy lehet el kellene adni a kocsit minél hamarabb...
-
opr
veterán
ui.: Amugy kivancsisagbol kiprobaltam az ES hybridet is (azert azt, mert az az utolso auto alaku hybrid, amit lehet europaban ujonnan kapni es Lexus - igen, elfogult vagyok, leszarom).
Kezdjuk a negativumokkal:
- Infotainment rendszere egy kalap fos, meg az uj, erintos is. Laggos, csunya, logikatlan, bozraszto. Abszolut nem erzem ugy, hogy gyorsabb lenne, mint a 2005-os IS-emben, ami hatalmas szegyen. Viszont szinte mindent meg lehet oldani nelkule, amit napi szinten kell, a tobbin meg ugyis csak egyszer kell atragnod magad, szoval szodaval elmegy (megy a faszt, ilyen aron, de vegulis nem dealbreaker).
- Elsokerekhajtas. Annyira nem fajna, de erosebb gaznal nagyon erzodik, hogy kuzd, mint diszno a jegen, hogy at is adja az utnak a "nyomatekot", de egyenesen is menjen, es a kormanyt se cibalja ki a kezedbol. Plusz ugye a fordulokore a hulye elsokerekhajtas miatt akkora, mint egy kontenerhajonak.
- Design. En ertem, hogy az azsiai nepnek is tetszene kene, de na, ne mar. Szembol valami ocsmany szegeny, foghatjak egymast kezet az uj BMW-kkel, a disznoorru picsa, meg a fogatlan liba, mehetnek egyutt bulizni, no comment. Es amugy tenyleg mehetnek kezen fogva a BMW-vel, mert pont ugyanugy, mint azok, barmi mas szogbol nezve gyonyoru.
- Ar. Normalisan felszerelve annyiba kerul, hogy £45k. Annyibol meg azert mar boven lehet elektromos autot is venni, ami bar meglepne, ha kenyelemben es nyugalomban hozna az ES szintjet, fenntartasi koltsegekben ossze se hasonlithato, igy hosszu tavon valoszinuleg nagyon megeri.Pozitivumok:
- Minden mas.
- Azok az ulesek, meg az a kormany, Te jo eg! Eletemben ennyire kenyelmes ulesekben meg nem ultem, pedig ultem En mar sok mindenben. Ok, F-Sport csomagost probaltam, amiben az LS kormanya es ulesei vannak, ennek lehet egy minimalis, icike picike koze a dologhoz. Throttle House fele ES teszben mikor azon poenkodtak, hogy annyira kenyelmes, hogy inkabb kiment abban aludni az agya helyett csak rohogtem, de miota kiprobaltam, azt kell mondjam, ertem, honnan jott a vicc. Ha valaki teheti, komolyan ajanlom, hogy uljon bele, probalja ki, egy elmeny lesz.
- Csend. Illetve, nagy betukkel: CSEND.
- HiFi brutalisan gyonyoruen, reszletgazdagon szol, nem dubog, nem doboz. Es mivel amugy kozel tokeltes csend van, nem kell hangosan uvoltetni, hogy kijojjon a zene szepsege, lehessen elvezni. Persze az opcio adott, ha uvoltetni akarod, lehet azt is. Ami itt meg bonusz, hogy a szigeteles oda-vissza mukodik, siman lehet, hogy benne uvolt a zene, kivulrol meg kb semmit nem hallasz, csak nezed, hogy mit csapol az a barom. Ez megadja azt az extrat is, hogy a hulyegyerekeknek nagyon nem fog tetszeni, mert ez pont az ellentete annak, amit Ok akarnak.
- Meg meg nagyon nagyon sok minden mas.[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Rolly
veterán
igen csak ha CEEt épít ki akkor a gyári töltőt cseszheti és kell neki venni + 1 töltőt és hibridnél én erre nem költenék...
ha van három fázis kihúznám a töltőhelyre és egyelőre felraknék egy minőségi 16A-es schuko aljzatot és tölteném a kocsit 10A-rel biztonságosan (éjszaka mindegy, hogy 3 vagy 5 óra alatt lesz tele...) -
harry
veterán
Mivel ez csak PHEV, ezert max 3.7kW-al tudna tolteni, igy a 16A eleg/optimalis lenne, de ahogy nezegettem itt a toltokabeleket, erre teljesen ho a schuko is (illetve albirol van szo, nem tudom meddig leszunk itt, igy a bovithetoseg sem annyira szempont).
Csak az ajanlatot nem ertem, mert ha jol gondolom a CEE akkor lenne hasznos, ha 32A-rel szamolnank (es/vagy tobb fazissal), de az ajanlatban mindenhol 16A szerepel (megszakito, kabel - bar arra valami eleg durva arat irtak...).
Koszi a tippet, en orulnek neki a legjobban, de Luxemburgban vagyok, egy gyanitom nem aktualis
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
CEE-bol is lehetne felrakni kombi aljzatot / bedugni egy atalakitot, de mivel a gyari kabel schuko (es valoban este tele lehetne tolteni 5 ora alatt max), sok ertelmet nem latom :-/ illetve persze a bovithetoseg miatt erdekes lenne, de ahogy irtam ez nem szempont itt.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
opr
veterán
Angliaban elunk, itt azert vannak nagyobb tavolsagok, illetve jovore pl Magyarorszagra is kocsival fogunk menni, meg amugy is az a terv, hogy nem ropkodunk, nem szeretjuk, inkabb autoval megyunk Europan belul is mindenhova. Kovetkezo evekben eleg sok ilyen terv van, ezert fontos, hogy 300km-enkent 30p eleg legyen, es eleg legyen 300km-enkent megallni.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Rolly
veterán
CEE 16A vagy feletti töltésnél ajánlott, bár egy jó schuko elvileg bírhatja a 16A-t de 13nál többet tartósan nem mernék ráengedni ... nálunk sima legrand fali 10A folyamatossal is szépen melegedett (13-15 fokos garázsban 25-30 között volt a legmelegebb pontja ...
Bár a 1,5-es vezeték (kb 2 méter) a falban csőben bevakolva is mérhetően melegebb volt mint a fal többi része (infrás hőmérővel) ...
Ekkor döntöttem úgy, hogy akkor 3 Fázisú töltő otthonra (volt 3 fázis és az autót is úgy rendeltük, hogy tudja) 5x6-os vezeték a kismegszakítóból végig külön Fi relé, van még egy túlfesz levezető 1+2-es amit be kellene rakni de arra még nem vettem rá magam, mert ha vihar van nem töltünk... Mivel home officeban dolgozok így mikor csak lehet akkor napközben töltök amikor süt a nap és dolgozik a napelem -
biker
nagyúr
"Mivel ez csak PHEV, ezert max 3.7kW-al tudna tolteni"
Ez nem evidens, sok phev tud 7,2kW tölteni. Nem tudom milyen autód lesz.
A schuko azért is jobb, mert minden hülye nem fog porszívózni róla, mert nem megy bele"Koszi a tippet, en orulnek neki a legjobban, de Luxemburgban vagyok, egy gyanitom nem aktualis"
Kiszállási árunk 125Ft/km, nyilván kicsit messze van, de miért ne
Amúgy biztos azért drága a kábel mert a réz világpiaci ára,...... ja nem, csak luxemburg az luxemburgElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Shadowbull
addikt
Elvileg azota javitottak valamit, dupla elso uvegek pl. de sokkal jobb nem lett.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
opr
veterán
válasz Shadowbull #1725 üzenetére
Koszi, megvizslatom a kerdest, atragom magam a pdf-eken. Persze az igazi proba ugyis az lesz, mikor egymas utan kiprobalom a kettot ugyanazon az uton, ugyanolyan sebesseggel.
Erosen agyalok azon is, hogy felveszem majd, van itt par autopalya, ami olyan, hogy a 4-es fout is megnyalna mind a tiz ujjat. Ha ott nem elviselhetetlen, akkor sehol, ott kiderul minden IS, ezt garantalom.
Kb kepzelj el egy olyan utat, amin mikozben szaradt az aszfalt, keresztbe elhuztak egy baszottnagy fesut, ami ilyen 2cm mely valyatokat hagyott maga utan. Na, es ezt ~110km/h mellett, kilometereken at. Amelyik auto ott halk tud maradni, az barhol is.[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Shadowbull
addikt
A SuC az tenyleg valodi elony, de ez el fog tunni egy-ket even belul, egyszeruen annyi (allami) penzt fognak betolni toltoepitesbe, hogy minden tele lesz veluk. A szoftveres hatteret pedig meg fogjak oldani.
Plane ha megnyitjak a SUC halozatot a tobbi gyarto szamara is, akkor meg plane uj helyzet lesz.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
WiZARD
addikt
válasz Shadowbull #1725 üzenetére
a híres, elfogulatlan adac...
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
opr
veterán
válasz Shadowbull #1728 üzenetére
Supercharger onmagaban nem eleg, kell hozza a rendszerintegracio is. Sokan azt hiszik, azert ennyivel jobb a Tesla ilyen szempontbol, mert soha nem romlik el a Supercharger. Nem a faszt nem, meg En is lattam joparat lerohadva, pedig abszolut nem keresem, benzines autoval minek, ugye. Azert tunik megis igy, mert egyszeruen ha le van rohadva, nem visz oda az auto.
Ez az, amit el kene erni a tobbi gyartonak, a tobbi toltovel is. Illetve, hogy pontositsak, eloszor a kedves toltouzemelteto cegeknek kene eljutni odaig, hogy epkezlab, real-time API-t kinalnak szerencsetlen gyartoknak, mert szegenyeknek igy eselyuk sincs az egyik legfontosabb dologban a Tesla ellen. De biztos vagyok benne, hogy ez relative hamar meg fog oldodni. Aztan az, hogy utana mennyi ido, es milyen minosegben sikerul a gyartoknak ezt a rendszerbe integralni, az megint jo kerdes. En kb 5 evre tippelek, mire minden oldalrol kiforrja magat a dolog, ezert is irtam fentebb az 5 evet, mint pihenoidot, amikoris ujra fogom vizsgalni a dolgot valoszinuleg. De azert elotte meg kiprobalom a Teslat, mostmar nagyon kivancsi vagyok ra eloben milyen. A jo, hogy annyi jot es annyi rosszat hallottam mar rola, hogy abszolut tiszta lappal indul, nincs se pozotiv, se negativ prekoncepciom, illetve elvarasom.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
ADAC-ert En se rajongok, de egy decibelmeresen mit kavarsz? Beulsz, felmesz vele ugyanarra az utra, felgyorsitasz ugyanarra a sebessegre, aztan leirod, mit mutat a muszer. Ezen mit lehetne trukkozni?
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Shadowbull
addikt
Nem tudom mennyire beszelsz nemetul, de ez a teszt igazan erdekes volt ebben a kontextusban. Csinal logikatlan dolgokat a Tesla is. Ettol a folyamatos bimbammolastol meg agyfaszt kapnek...
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
opr
veterán
válasz Shadowbull #1733 üzenetére
Semennyire sajnos.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
harry
veterán
Megane4 -et neztem, sajna csak 3.7-et tud (illetve a gyarilag adott tolto valoban csak 10A / 2.3kW).
Marmint a schuko azert lenne rosszabb, mert tudnak hasznalni, nem? Mindenesetre az ajanlat zarhato csatit emlit, igy talan az a resze nem gond De amugy sem.Ar: random barkacsboltban a 3*2.5 vezetek brutto 0.8eur/m, az ajanlatban (ami amugy nemet cegtol jott) meg netto 5.3-al szamolnak... (es nem irjak milyen kabel, csak hogy Leitungsnetz 230V fur e-auto 16A).
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
WiZARD
addikt
Mit tudom én. Egyáltalán 13 év után ugyanaz az út, az tényleg ugyanolyan felületű?
Derült már ki manipulált adac teszt, és a hitelességet olyan mint a szüzesség 1x lehet elveszteni...A vezetéstámogató rendszerekre sikerült kitalálniuk olyan pontozást amivel jól le tudják húzni a Teslát és mindenki mást jobbra értékelni.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
WiZARD
addikt
válasz stickermajom #1734 üzenetére
grat
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
opr
veterán
Jó hát olyan téren abszolút nem szabad bízni bennük, bármi áron megoldják, hogy mindig a német nyerjen mindent IS. Adacnál amiben bízok az a hangnyomás mérés, mert azt azért nehéz elbaszni, meg a gumitesztek. Bármi másban viccnek is gyenge, amit művelnek.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
biker
nagyúr
Kérdés, mit tartalmaz.
Nálunk 3.800Ft/fm, csak ebben benne van a kábel, a csatorna vagy MüII cső, tiplik, bilincsek, és a munkadíj is, tehát nem a kábel kerül ennyibe. amúgy itthon 100m tekercsben is kb 400Ft, kisebb adagban inkább közelíti az 500-at, a 0.8€ az marha jó ár lenne.Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
WiZARD
addikt
válasz Shadowbull #1740 üzenetére
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
harry
veterán
Pontosabban 0.92 de mindegy is: link
Elvileg ez csak a kabel, avagy van itt kulon tetel az elvezetesre ('Verlegesystem', gondolom ez lehet, de ezt is ki lehetne hozni kb 1eur/m-bol, az ajanlat 4et ir), a kiszallas, oradij, csatlakozok, egyebek meg kulon van... no mindegy, utanajarok meg lehet-e csinaltatni masik ceggel, vagy csak veluk, bar nem latom miert lenne korlatozva.Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
insight
aktív tag
Használ valaki Mobiliti fizikai kulcsot?
Ha nincs nálam a telóm, fogalmam sincs, mikor indítom és állítom le, a kulcs kényelmes megoldás lenne, de sajnos totál idióta volt aki tervezte az oszlopok UI-ját. Ráadásul sehol nem írják le a használat módját.
Hova érintsem a fizikai kulcsot, középre, vagy a két oldali töltő közül a megfelelőre?
Ha középre érintem, akkor utána hogyan válasszam ki, hogy melyik oldalit indítsa? (az én esetemben egy másik autó használta a másik oldalit)
A legszebb az egészben, hogy néha nem érzékeli a töltő a kulcsot, néha meg kétszer is, és ki-be kapcsolja a töltést.aka Coyote2000 ('05-'13) / S24 Ultra / Flip 5 / QE75QN90A / Q5'20 / Corvette'81 / 944 '86 / Wrangler '97 / A3 e-tron '15 / Scott e-bike
-
biker
nagyúr
válasz insight #1744 üzenetére
DC-n egyértelmű, egy hely van
AC-n meg prioritás az A csati, ezt így kell érteni:
- egy kábel sincs bedugva, bedugsz egy kábelt, és odaérinted a jelhez, akkor megnézi A csatin van-e, ha igen, elindítja, ha nem, B csatin van-e, ha igen, azt indítja
- ha A foglalt, és már elindult a töltés, akkor ha a B-be dugod, akkor B indul
- csak azt tudod leállítani amit indítottál.A fentieket azért kell figyelni, mert vannak kamuzók, akik bedugják de nem töltenek. Ha A csatin egy ilyen gyökér van, és te bedugod a B-t, majd odanyomod, akkor elindítod az A csatit
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
insight
aktív tag
Köszönöm, értem!
Na ezek alapján még biztosabb, hogy béna volt aki tervezte, hiszen a telefonról ugyanúgy elindíthatom más töltését, ha csak rádugta alibiből. Sőt, most, hogy mondod, lehet, hogy ez is történt, mert egy ideig ment a töltés, de az autó nem kapott ebből semmit (a töltésjelző sárgán világított, ami azt jelzi, hogy nincs töltés, csak be van dugva a kábel).
Ha jól sejtem, ezt csak úgy tudom kivédeni, ha odamegyek, és már másik autó be van dugva, akkor megpróbálom kihúzni az ő kábelét: ha sikerül, akkor kamuzott, ha viszont lockolva van a kábel, akkor tényleg tölt. Helyes a logikám?
A szerencsétlen töltőfejen még az sem látszik nappali fényben, hogy világít-e bármi.Amíg ez nem egyértelmű, addig maradok a mobilos indításnál, ott tuti, hogy A vagy B indul.
[ Szerkesztve ]
aka Coyote2000 ('05-'13) / S24 Ultra / Flip 5 / QE75QN90A / Q5'20 / Corvette'81 / 944 '86 / Wrangler '97 / A3 e-tron '15 / Scott e-bike
-
titán
válasz Shadowbull #1725 üzenetére
2 ennyire generálisan különböző teszt adatai összehasonlíthatatlanok. 14 év telt el a két teszt között. Így se az aszfalt, se a gumi se a mérő eszköz nem azonos. Két tök sima aszfalt között van 10dB is. .
A decibelben kifejezett hangerő nem egzakt. Különböző mérők között nem összehasonlítható. A mérő frekvenciaérzékenysége befolyásolja. És még egyforma mérők esetén sem mond semmit a zaj valódi jellegéről. Teljesen más egy mélyebb tónusú zaj, mint egy magasabb, teljesen más egy vibráló zaj, mint egy egyenletes.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Shadowbull
addikt
Persze, ezek alapvetően mind igazak is lehetnek akár, bár attól hogy a mérőeszközök különbözőek, még nem feltétlenül összehasonlíthatatlanok az eredmények, ez csak kalibráció és hitelesítés kérdése.
Ezek a mérések pusztán azért érdekesek mert alátámasztják azt a sok éves tapasztalatot, miszerint a Model 3ak baromi hangosak utazótempónál. Nyilván aki egy 20 éves Swiftből ült át, annak fel sem tűnik, de aki már vezetett néhány hasonló árkategóriájú autót az észre fogja venni. Nem véletlenül alakult ki külön iparág a Teslák utólagos hangszigetelésére.Hogy most abszolút értékben 40% vagy 25% különbség van pl. egy 20 éves Lexus-szal szemben az már tényleg részletkérdés.
És nyilván az oka is megvan: a Tesla ott spórol ahol tud, a hangszigetelés meg drága, és a hozzátartozó fejlesztés sem olcsó, ráadásul elég macerás és érteni is kéne hozzá.
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
Új hozzászólás Aktív témák
- Linux kezdőknek
- Háztartási gépek
- Futás, futópályák
- iPhone topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- E-roller topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...