- Hosszú idő után újabb előzetest kapott a Gothic Remake
- Hivatalosan is bemutatkozott a Kingdom Come Deliverance 2
- Rövid teaser trailert kapott a Dragon Age: Dreadwolf
- EAFC 24
- GTA VI
- Alkoholista nevelde
- Nintendo Switch
- PlayStation 5
- Teljes verziós, ingyenes mobil játékok és alkalmazások
- PlayerUnknown’s Battlegrounds
Új hozzászólás Aktív témák
-
-NOKIA-
Ármester
Nekem otthon a garázsban egy mezei műanyag háztartási konnektor van. 1fázis 25A.
Számomra elegendő lesz az éjszakai nagyon lassú töltés is, nincs szükségem gyors(abb) fali törltőre.
Gondolom ez viszont alap hogy fel kell szereltetnem valami ilyet, írták itt-ott hogy a sima konnektor elolvadhat.[ Szerkesztve ]
-
biker
nagyúr
válasz -NOKIA- #1502 üzenetére
A greenup féle gyári autótöltő dugalj kb 24-25eFt, ami hivatalosan is bír 16A 24H terhelést
A kocsihoz kapott mobil töltő 12A ha gyári, csak akkor 16A ha kínai.A jobb oldali kiselosztós alkotás kb 50eFt és egy home eco falitöltő nálunk 1x16A-re 90eFt
Sokkal kényelmesebb csak leakasztani a kábelt a falról, de te tudod, mennyit ér a kényelem.Tegnapelőtt is raktunk fel elosztós dugaljat valakinek, van rá kereslet, de magamnak nem tenném. A mobiltöltőben a forrasztott elemken átvezetett 16A nem a legjobb megoldás. Jobb a fali töltő és a mágneskapcsoló
[ Szerkesztve ]
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
axioma
veterán
válasz -NOKIA- #1502 üzenetére
Sima konnektorrol toltunk lassan 3 eve, csak egy Blizwolf wifi konnektor adta meg magat ami me'rt is [egyik reggel arra mentem le hogy felbeszakadt a toltes, persze pont aznap mentem tobbet....].
Nyilvan a jobb az jobb, meg az atszervezeskor ujak lettek felteve. Van fali 1f 16A toltonk is, most type-I vegu mert mind2 auto az, de azt ha autocsere, mar upgrade-elgetni kell. Az kivul van mert nalunk elofordul 2x elindulas, akkor gyorsabb. Mondjuk igy azt is elo kell venni [zart femszekrenybe kerult], csak nem a kocsibol. Ejjel tok mind1, mieinkbe [kisebb akkuk] nem megy annyi uresen se amire ne lenne eleg a 8 ora. -
-
biker
nagyúr
válasz wassermann #1505 üzenetére
sajnos nem, a legtöbben 16/10 jelzés van, vagyis tartósan 10A, rövid ideig 16A
Nem csak autótöltés a baj, olajradiátor is le tudja olvasztani.
Tervezésileg egy háztartási eszköz sem 1-es egyidejűségi és tartós tényezővel készül.Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
HunChris
senior tag
válasz wassermann #1505 üzenetére
2800-3000W ig bírja simán tartósan (48 óra) is, felette még nem teszteltem. (medencefűtés, 1,5mm2)
24 óráig egy 1mm2 vezetékkel kültéren is bírta... melegedett, de kültéren volt. (sokkal hűvösebb volt, mint ha tűzné a nap a kábelt. kb kézmeleg.)
De az is igaz, hogy a csatlakozóknál kissé melegebb.[ Szerkesztve ]
-
Rolly
veterán
válasz wassermann #1508 üzenetére
Elvileg 16Ahez elég a 2,5es vezeték természetesen ha hosszú akkor kellhet a 4es.
Nálunk készülve a 3*32Ara 5*6os vezeték megy a töltőig :)
-
Rolly
veterán
-
rbalint88
addikt
Sziasztok!
Erosen gondolkodunk felesegem Prius2-jenek cserejen elektromosra. Nem megy sokat, evi durvan 5e km jelenleg, max a duplaja lesz, ha visszamegy dolgozni. Erre keresunk megoldast 5+ evre, a szempontok: 2 gyerekules, 2 felnott es 1 kozepes kutya, babakocsi normalis transzportlehetosege. Keyless, Carplay legyen, ulesfutes, kormanyfutes lehetoleg legyen. Autopalyan nem sokat hasznalna, ha orszaguton klimazva/futve tud 200km-t, az kenyemesen eleg. Ujban a niro city star tunik optimalis valasztasnak vagy esetleg az id3 pure valtozata johet szoba, ezek csak akkor, ha lesz palyazat. Arban kb ez a 9M a teteje, amire ezek megerkeznek a palyazattal, de nyilvan nem baj, ha kevesebbol megvan jo lenne egy meg sokaig garis darabot kifogni. Koszonom a tippeket, tanacsokat!
-
Semin
senior tag
válasz rbalint88 #1512 üzenetére
Nézzetek meg esetleg egy jól felszerelt használt ioniq-ot, minden kritériumnak megfelel amit felsoroltál. (Pontos hatótávról talász vidókat). 7m környékén elhozható egy fullos használt 28-as( 3-4 éves), vagy 9 körül egy fullos 38-as (~2 éves.) Garanciális 5 évig, és nem te fizeted az autó első értékvesztését. (Már ha a használt játszik.)
[ Szerkesztve ]
-
Füleske
addikt
válasz rbalint88 #1512 üzenetére
Mikorra tervezed? Pályázat valószínűleg csak jövőre lesz, egy évben egy napig. Ha lesz. Ha most kell az autó, akkor csak használt jöhet szóba. A régebbi Ioniq olcsóbban is megvan, csak nem tudom mennyire elég neked... felette nem nagyon árulnak olyan használt autót, ami ténylegesen jobb is, 9 millióig. Zoe, Kona, Golf egy mérettel kisebb autók.
-
rbalint88
addikt
Hasznalt ioniq28-tol indultunk, de a legtobb nem garis valojaban. 9-et csak ujra szannek szivem szerint, hasznaltbol csak garis teslara
Ertekvesztest konnyen felul tudja irni egy dragabb javitas, ami zsebre megy, ezert lenne jo a niro, tervezheto a koltsege.wassermann: zoe kis krumpli, id.3 nagy krumpli Kicsi lenne nekunk a zoe.
Rolly: plugin Priusnak semmi ertelme. 15km hatotavert pont nincs ertelme megvenni. Nem feltetlen mindennap megy vele, de akkor altalaban iranyonkent 30-35km-t. Ha legalabb az egyik ut meglenne villannyal vagy a bp-i szenvedos reszek, akkor azzal ki lennek bekulve
Füleske: raer tavasszal, sot nyaron is akar. Csak idejeben elkezdem gyujteni a tapasztalatokat Egesz eddig meg voltunk gyozodve rola, hogy 28-as ioniq lesz, de a kulfoldi autoknal a garancia ervenyesitese nem annyira gordulekeny, igy emiatt elgondolkodtunk a keret kitolasan es egy uj auton.
[ Szerkesztve ]
-
Rolly
veterán
válasz wassermann #1516 üzenetére
egy elektromos autó cirka attól függ milyen 2-4 millióval drágább mint egy hasonló benzines... Amúgy ilyen kis futásra egy CZero lenne jó de az nem 4 embernek + kutyának való
így napi 20 km-rel a soha nem jön vissza a felára, ráadásul nem is lesz környezet kímélőbb az akku gyártási CO2-je miatt... 15e km felett érdemes elektromos autót venni...
#1518rbalint88 plugin prius csak úgy lehet zöld rendszámos ha 25 km-t tud menni csak árammal ez nálatok évi 5000 km alapján kb elég ... -
axioma
veterán
válasz rbalint88 #1518 üzenetére
nem olvastam vegig, semmi
@Rolly:
Most irjam vissza?
Ampera (2012-13, boven olcsobb) 35-50 km telen peldanytol fuggoen, az mar varosban tenyleg elektromos hasznalat.
Pakolasa: ami mind3 iranyban kiterjedt azt az ionba elobb berakom (hatso ulesek lehajtasaval persze), mint abba, mert a lapos hatso ablak miatt elegge limitalt, es a hatso ulesek kozott meg olyan elvalasztas van, hogy oda kutya nem fer, max. hatulra, ha nem tul magas.
Android/IOS kapcsolat nincs, keyless van (talan felszereltsegfuggo), ulesfutes van, kormanyfutest nem remlik hogy lattam volna, (es a koveto tempomat _sem_ igaz amit sokszor irnak, csak rafutasjelzes van). Nyilvan nem a garis kategoria, nem is azert akartam irni, hanem a 15 km vs. 25 minimum vs. elerheto valosag (nem tudok phev-t ami ezt erdemben tulszarnyalna). Kategoriaja a Mitsubishi Outlander, az oriasi (nalunk azert esett ki), de jellemzoen 30-35km egy toltesre a max., ha az is jellemzoen eleg, az esetleg jobb alternativa lehet nemgaris phev-bol, csak annak nem tudom a felszereltsegi lehetoseget.[ Szerkesztve ]
-
Füleske
addikt
"egy elektromos autó cirka attól függ milyen 2-4 millióval drágább mint egy hasonló benzines... "
A plugin - okkal viszont egy árban van az elektromos. Választani úgy érdemes szerintem a kettő között, hogy ha inkább hosszabb távra mennek vele (200+ km, télen is) akkor plugin, ha inkább ez alatt akkor elektromos a célszerű. (Ebben az árkategóriában. Ha van pénz Teslára, akkor nagyon meg kellene indokolni a plugin - t...) Nem az éves futás szerint kellene választani.
Nincs felára, ezt felesleges is számolgatni, ahogy az akku gyártási CO2 - je is csak egy adat a sok közül. Kőolaj kitermelés, szállítás, finomítás CO2 - je? Szervizigény, alkatrészek, olajcsere CO2 - je? Mi a helyzet a kipufogó gázokkal, ugye nem csak CO2 van a világon?"plugin prius csak úgy lehet zöld rendszámos ha 25 km-t tud menni csak árammal"
Nem, annyi a katalógus adat. A valóságban, télen ezt oszd el kettővel.
[ Szerkesztve ]
-
Rolly
veterán
válasz Füleske #1524 üzenetére
Azért ha már a Tesla szóba jött amiért egy M3 SR+-t kapni azért full extrás plugint ami gyári adat szerint 50 km-t tud megtenni ...
Továbbra is tartom ha valaki keveset megy nem fogja kihozni a plusz pénzt... Ott van az említett Opel Ampera 3-4 millió között kapható... fórumtárs leírta hogy 50+ km-t tud
Egy Ioniq 28-as 6 felett kezdődik ha szerinted a 2-3 milliós felárat visszahozza napi 70 km-rel (amiből jó esetben az Amperra akkuból letól) akkor én rossz matekórára jártam ...Amúgy van elektromos autónk nálunk évi 15-20e között ki is jön a matek, de maradt mellé a diesel is (tartalék autónak, de csak szívok vele, hogy néha be kell indítani)
Tisztában vagyok a környezeti lábnyomával egy autónak, de napelemről 40e km-t normál áramról 60-70e kmt kell megtenni ahhoz, hogy "zöldebb" legyen... CO2t nézve és teljes áram / üzemanyag gyártást egybevéve... itt Magyarországon ezért ha valaki 5000 km-t megy évente és nincs napelem akkor értelmetlen - szerintem, de mindenki azt vesz amit akar értsd 12-14 év ... 14-15 éves autó meg valjuk be ha akkus ha nem megérett a bontóra (15 éves diesel autónk - anyósék használják - már szó szerint bontószökevény 280e kmrel)
-
Füleske
addikt
"Azért ha már a Tesla szóba jött amiért egy M3 SR+-t kapni azért full extrás plugint ami gyári adat szerint 50 km-t tud megtenni ... "
Mit szeretnél ezzel mondani? Én pl. előbb vennék bármilyen Tesla-t (pedig nincs rá szükségem), mint bármilyen plugin - t. Nekem kis távokra kell az autó, viszont lakásban lakok, tehát ne kelljen naponta elvinni tölteni. Plugin értelmetlen lett volna számomra, de a Tesla hatótávja, teljesítménye is felesleges.
"Ott van az említett Opel Ampera 3-4 millió között kapható..."
Új autót új autóval hasonlítunk össze. De ha csak 50km kell, akkor a hasonló korú Leaf is ugyanennyibe kerül, és olcsóbban fenntartható. Mint írtam már, szerintem felesleges matekozni, a felhasználási körülmények fontosabbak. -
Rolly
veterán
válasz Füleske #1526 üzenetére
Opel ampera / hasonló méretű ioniq összehasonlításra írtam... és itt nem új-új az összehasonlítás hanem régi használt régi használttal...
Egyébként szerintem ma aki elektromos autót vesz és nem tudja otthon tölteni az nem hoz sajnos racionális döntést... Nekem havi körülbelül 250 kWh áram fogy el az autóban ... nem lenne ehhez Teslaval sem időm sem kedvem töltésre várni még úgy sem, hogy közben be tudok vásárolni, mert a legközelebbi Tesla töltő tőlünk 20 km-re van nem fogok 2x 20 km-t heti 2x megtenni (1,5x) hogy tőtikézzek ... (főleg nem 80-100-270 Ftos árammal ... tudom a Teslak most elvileg itthon még ingyen töltenek ezt követően valahol 100-110 Ft körül várható a töltés áruk ami még mindig olcsóbb mint a diesel benzin, de 2x20 km itt Pest körül alsó hangon 30 perc vezetés pluszban / hét)
Amúgy a fenti miatt nem értem az ingyenes töltőkre akaszkodó autósokat sem
-
Füleske
addikt
"szerintem ma aki elektromos autót vesz és nem tudja otthon tölteni az nem hoz sajnos racionális döntést... "
Szerintem felhasználási körülményektől függ ez is. Nem minden a matek. De mondjuk a 13 éves szívó benzinesemre tavaly, mielőtt eladtam, 365 ezret kellett költeni a műszakihoz, pedig látszólag jó volt. Ez mennyire racionális? -
Rolly
veterán
válasz Füleske #1530 üzenetére
a ráköltés ismerős ... Skoda Fabia... eladjuk bontóba műszaki nélkül vagy hozzuk rendbe kérdést párom tesója döntötte el kellett neki fél évre költsön autó... cirka 500e-nél tartunk és még nem működik minden rajta... Most anyósomék használják... Szóval mennyire reális egy 15 éves autóra (ami 400e-t ér) 500e-t rákölteni ...
-
rbalint88
addikt
válasz tuzpenge #1520 üzenetére
Ami jellemzo, az a toltoretesz es az ablakemelokapcsolo, egyik se tragedia (100-100k max), a baj akkor van, ha epp nalad szarik be az amugy nem jellemzoen tonkremeno hajtoegyseg (2M), vagy inverter vagy akarmi. Akkor pont nem fog boldogga tenni a statisztika, ha neked kell kicsengetni azt az 1000-bol 1 elromlo javitast 🤷♂️
Füleske: csak keszletes
Semin: a kereskedok, akikkel beszeltem nem
epp ezt mondtak. Csak akkor garis, ha az elektronikus szervizbejegyzesek mellett a szervizkonyv is toltve van es nem a nemet rendszer szerint, amibe ket honap vagy 2000km csuszas fer bele, hanem a magyar elvaras szerint, ami 1 honap vagy 1000km. Ellenkezo esetben kis szerencsevel egyedi elbiralasra megkapod a garanciat, ha pedig nincs szervizkonyvet, csak elektronikus szervizbejegyzesek, akkor gyakorlatilag nem garis az auto.wassermann: gyerekkel (es foleg kutyaval) carsharingra alapozni a szemelyes mobilitast inkabb hulye, mint bator otlet… probaltuk parszor, jellemzoen akkor nem volt auto, amikor idore kellett volna menni
[ Szerkesztve ]
-
joghurt
addikt
válasz rbalint88 #1532 üzenetére
Ez egy aberrált magyar fixáció. A nemsoká eladandó régi autómhoz kaptam szervizkönyvet. Biankót. De végig volt pecsételve, ugyanazzal a pecséttel.
Nekem megvan az összes kisjavítós és alkatrész számla is, de a szervizkönyvbe még a márkaszerviz sem írt egy sort sem. Az külön fizetős tétel lenne?A tej élet, erő, egészség.
-
Semin
senior tag
válasz rbalint88 #1536 üzenetére
Nem tudom másképp leírni….mielőtt megveszed az autót amit kinéztél -bármelyiket- fel kell hívni azt a márkaszervízt ahova járni fogsz a kocsival. Ha ők azt mondják garanciális és minden ok, akkor nincs kérdés.
Értem én mit mond a kerskedő, de ott kérdezd meg akihez viszed az autót, ha garanciában javítattni kell. Ha a Hyundai magyarország azt mondja oké, akkor nincs kockàzat.Ez csak egy telefon, és máris tudod mit veszel
[ Szerkesztve ]
-
titán
Pluginek: két hajtáslánc, dupla meghibásodás, dupla szívás. Ha villanyt akarnék, nem vennék bele egy benzinmotort is nyűgnek. Két Amperát/Voltot ismertem személyesen. Egyiket én adtam el tavaly egy év használat után, arra idén nyáron az új tulaja ráköltött, egy millát, a másikat egy ismerős szerelőm használta, és az is megadta magát.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
axioma
veterán
-
joghurt
addikt
Szerinted egy zöldrendszámos Carrera/Panamera S-be mennyit töltenek konnektorról, és az idő mekkora részében mennek a belsőégésűről? De akár egy i3 REX-be.
(A plug-in Priusról voltak eléggé elkeserítő statisztikák, pedig azokat az elvileg jóval környezettudatosabb emberek vették, mint az izomautókat.)Az "időnként el kéne menni nyaralni" problémára a legtöbben úgyis repülővel mennek, a többiek meg arra a pár napra kölcsönözhetnek akár egy kisbuszt is. Ennyiért nem éri meg egész évben magaddal hurcolni a belsőégésű motort, és fenntartani a dupla hajtást. Ld. schawo.
Ha már jogszabály, én csak a teljesen elektromosoknak adnék zöld rendszámot. A plug-in hibrideknél legfeljebb valami utólagos adókedvezményt, a kiolvasott tényleges elektromos töltés arányában.
A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
válasz Shadowbull #1542 üzenetére
Mármér? A környéketeken nincs autókölcsönző?
Mi tavaly a két (akkor még belsőégésű + hibrid) személyautó helyett mentünk egy kisbusszal. [Egy személybe nem fér be mindenki.] A két hátsó sorban variálhattak a kölkök, épp ki kivel áll szóba, és még befért egy bringa plusz két roller a csomagok mellé.
A tej élet, erő, egészség.
-
Rolly
veterán
válasz joghurt #1541 üzenetére
tisztában vagy az i3 rex működésével? Aki városban járkál de 2hetente havonta elmegy 200 kmre lévő rokonokhoz annak tökéletes jármű... És a tapasztalat amúgy az, hogy a 94Ah-s rexesek annyira keveset használják a benzin motort, hogy ugye (2-3 havonta automatikusan beindul, hogy kitolja magából a berohadó üzemanyagot...)
Nem kéne az i3 rex szerű autókat összetéveszteni a látszat pluginekkel... Ha lenne valami 30 kWh akkus i3 rex szerű autó akkor én biztos azt venném... feleslegesen minek cipeljek + 200-300 kg akkut amikor évi 6x kell ...
-
Rolly
veterán
érdekes azért a priusok nem sokat szoktak meghibásodni.... majd azért kíváncsi leszek, hogy te (ha jól tudom Teslad van) 2+6 (teljes / hajtáslány) éves garanciáddal vagy én (e208) a 8 éves teljeskörű gari után mennyit fogunk a szervízben hagyni... egy esetleges inverter csere, motor vezérlő hiba miatt... akku cserére szerintem nem lesz szükség, de a köztes elektronikákkal lesz majd gond idővel
-
Shadowbull
addikt
válasz joghurt #1543 üzenetére
De, van. Csak a megfelelo meretu autot mar honapokkal elotte le kellene foglalni, normalis kolcsonzo normalis autoval normalis feltetelekkel pedig ket hetre tobb ezer euro. Hja es hozd el a repterrol indulas elott, mert ott van, hogy oda hogyan jutsz ki es mikor az a te bajod.
Mondom, megvalosithatatlan es baromi draga. Es akkor arrol nem is beszeltunk hogy mi van ha valaki mondjuk nem egy millios varosban el mint en, hanem mondjuk videken.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
joghurt
addikt
Igen, tisztában vagyok. Elnézést az összemosásért.
Az i3 REx kihalásáért a jogszabályok helyett inkább az akkuk fejlődését okolnám. Az első széria kb. 22 kWh-t tudott, a tavalyelőtti modell ennek a dupláját. Nincs már akkora szükség az extenderre, illetve az igazán hosszú utakhoz meg az sem elég.
A tej élet, erő, egészség.
-
axioma
veterán
válasz joghurt #1547 üzenetére
En azt hallottam e-autokkal foglalkozotol, hogy Europaban pont azzal astak ala, hogy ezzel mar nem full elektromos, nem jar neki minden tamogatas, nyilvan nem Mo szamitott hanem inkabb a nemet piac. Par honapja itt is buszken mutatta valaki a youtube videot, hogy Hollandiabol csak benzint tankolva hazahoztak 2 nap alatt egyet. Es csodalkoztak hogy nem tetszik hogy ezt a hasznalatot nepszerusitik, me'g ha kozben az autot is
Az nem eletszeru, hogy hosszabb utra "majd lesz tolto" nekiindulsz. De az igen, hogy most me'g raksz bele benzint, hogy sehol ne maradj ott, de par ev mulva mar csak aramot toltesz bele. [Igaz, nem artana ha ehhez nem lenne dragabb az utcai toltes km-e, mint a benzinbol...]
Az nem jo osztonzes, hogy vegyel meg dupla akkut, akkor elobb elfarad a feneked mint kifogy az auto... plane a mostani gyartasi kapacitas-hianyos idoben, de sztem amugy sem.
Új hozzászólás Aktív témák
- RANGE ROVER EVOQUE 2018 /// GARANTÁLT 60.000 km /// MAKULÁTLAN ÁLLAPOT !!!
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- DXRacer használt szék eladó
- 205/55 R16 5x112 alufelni michelin nyári gumival
- Ikea falilámpa
- Kibernetik Mobil klíma, 3,5kW légkondi, légkondícionáló
- LAICA Genova HYDROSMART rendszerű csapra szerelhető mikroplasztik-stop vízszűrő + ajándék LAICA fém
- Eladò Philips Series 2000 LatteGo automata kávégèp tejhabosìtòval ùjszerű àllapotban