Új hozzászólás Aktív témák
-
Rolly
veterán
válasz Shadowbull #1801 üzenetére
megnéztem egy TeslaMaster videót... és elő temperálás 35-40 fok közötti az akkunak töltés közben elmegy 50 fokig...
-
titán
válasz Shadowbull #1791 üzenetére
Ültél már ix3-ban? Na, ha valami ótvar, határ szar, az az ix3. Borzalmas anyagok, iszonyat kicsi utastér, picike csomagtartó. Nem tudok úgy beülni magam mögé, hogy ne üssem be a térdem (1,75 vagyok ). Ha fizetnének se kéne. Pedig nagyon vártam már, hogy kipróbáljam, a "következő autó" listámon volt a Niro helyett. Legnagyobb csalódás.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #1791 üzenetére
Addig hiszed hogy keveset használod a gyorsulási képességét, amíg mind erős autód. De az ix3 se gyenge, az is megy, mint a golyó a lomha, alulmotorizált országos autóparkhoz képest.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Rolly
veterán
a videóban 27%-ot mondanak a Model Y-hoz és mutatnak -> 20 kWh körüli energia volt az akkuban szóval nem tudom miről beszélsz...
#1805schawo:
- nekem nem ez a tapasztalatom a diesel 308-asban van sport mód G gyorsulás mérővel és LE és NM mutatóval és hát az abban lévő 120 le-t sem használom ki az esetek 95%-ban... persze jó ha van erő előzéshez de azért 200-300le bőven elég mindenre is... -
titán
válasz Shadowbull #1807 üzenetére
az biztos hogy a Teslától sokkal jobb
Ha egyszer valóban kipróbálnál egy Teslát, meglepődnél. Anyagminőségben az ix3 nagyon gyér. Elől hátul mindenütt vacak, kemény, kopogós ABS. Még az első ülés hátulja is kopogós műanyag. Mint egy busz.evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
-
titán
Persze, 120 LE-t akárhogy nyomsz, az csak arra jó, hogy pont ugyanannyira haladj, mint mindenki más az autójával. Nincs értelme kihasználni, csak a fogyasztást, meg egy fekete felhőt lehet vele az egekbe küldeni. Azért egy villanyautóval (még a 140LE-s Niroval is) egy 20-30 perces pesti sűrű forgalomban is 3-5 percet meg lehet takarítani anélkül, hogy száguldozni kéne, és büntetést kockáztatni.
#1808Shadowbull
Nem mondtam, hogy muszáj több. Elég 200, 120, de 80 is. Volt Priusom is. Csak azt mondtam, hogy van értelme.[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Rolly
veterán
Tesla akkuja 75-ös az Ioniq 5-é 72,6.... És elnézést a végén már összekevertem most a 27-34 %. De a korábbi levezetésem stimmel szóval nem értem mi volt az én számaimmal a probléma
semmi füst nem jön ki egy mai karbantartott autóból... Hidegen a 16 éves Fábiából már tud kijönni de egy 3-4 éves karbantartott autóból nem jön több füst ki egy padló gázra...
Pest mellett élek elektromos autót használok 15e kmből kb 12e km Budapest és környéke és nem lehet 20-30 perces uton 3-5 percet nyerni. (136 le van szinte minden közúton lévőt le tudok gyorsulni... de a zöldhullám az zöldhullám )
Mondjuk a mikor 70-ig legyorsultam egy 3.000-es Audit akkor ő annyira meglepődött, hogy a következő piroson 100-zal ment át -
titán
A dízel a működéséből kifolyólag elkerülhetetlenül kormol nagyobb gázadásnál (aminek egy részét megfogja a részecskeszűrő). Gázadásra a benzines tartja a keverék arányt, csak mindkét komponenst párhuzamosan emelve éri el a nagyobb teljesítményt. A dízel dúsítja a keveréket gázadásra, ezzel viszont növekszik az elégtelen égésből fennmaradó korom mennyisége.
Valóban van zöldhullám, de a sűrű forgalom lassabban halad, mint a zöldhullám. Ezen lehet javítani azzal, hogy előre lehet jutni a hullámon belül, így néhány megállást át lehet ugrani. Ha a sor zöldhullámmal halad, vagy araszolós dugó van, akkor nincs miről beszélni. Csak a sűrű forgalomban lehet jobban haladni.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
-
-
rbalint88
addikt
válasz joghurt #1817 üzenetére
Buszsavon biztos megoldhato
stickermajom: nem feltetlenul a savok kozott cikazas a baj, hanem ha ezzel fekezesre kenyszerited a tobbieket. Ha gyorsitasi vagy sebessegtartasi szakaszban valtasz savot, attol nem lassul a rendszer, csak a legtobben nagy ivben sz.rnak erre… Kedvencem, mikor utoleri a dugot az ember temporol es ott vagnak be mindenfelol fektavon, na az tenyleg veszelyes.
*szerk: van amikor a sok bamba kozott ugy lehet “cikazni”, hogy atfolyatod az autot a sorok kozott, pont ugy adjak ki a hezagok es a sebessegkulonbseg. Bar nyilvan ezt akkor lehet megcsinalni, amikor alapbol lazabb a forgalom.[ Szerkesztve ]
-
stickermajom
addikt
-
Laca1212
őstag
Üdv!
Szeretnék kicsit képbe kerülni BMW i3 -al kapcsolatban. REX verziók érdekelnek elsősorban.
Hogyan lehet megállapítani, hogy volt e fényezve/törve? Mármint a szemrevételezésen túl? Ha jól tudom, karbon elemek vannak rajta, azokat mérni nem lehet...
Szerviztörténetet honnan, hogy lehet lekérdezni? A fedélzeti comp-ból? Amit az mutat az valid minden esetben?Gondolok itt arra, hogy manipulálni bármit lehet...vagy nem?
Felszereltségek terén mi szitu? Mik azok amik a fapadban is benne vannak? Hirdetéseket nézve úgy tűnik, hogy amit belerendelt az első vevő a szalonban az van bennünk össze-vissza formában. Nem olyan csomagok mint pl. egy japán esetén. Pl. mik azok az extrák amik nélkül nem érdemes megvenni? Gyorstöltést mondjuk jó ha tud? Bár én csak garázsban tölteném. Mekkora a max töltés, amit fogad a fedélzeti töltő ha garázsban töltöm konnektorból? 32A jön ki a konnektoromból.
-
biker
nagyúr
válasz Laca1212 #1821 üzenetére
"Ha jól tudom, karbon elemek vannak rajta, azokat mérni nem lehet..."
Jól tudod, csak azon nem gondolkodtál egy pillanatot sem, hogy a karbon törik, ergo nem lesz kikalapálva, csak cserélve
"Gondolok itt arra, hogy manipulálni bármit lehet...vagy nem?"
mindent is lehet manipulálni, sajnos autót (elektromosat is) állapot alapján veszünk.
REX 1x32A mind, nincs 3f töltés benne. Én meghajtanám akkuról, látszon beesik a hatótáv hirtelen, meg nyomatnám a rexet, tölt-e. Minden más resetelhető, bekamuzható minden autóban.
Legyen egyben, futómű rendben, és készülj fel lelkileg a gumi árakra...Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Laca1212
őstag
"Jól tudod, csak azon nem gondolkodtál egy pillanatot sem, hogy a karbon törik, ergo nem lesz kikalapálva, csak cserélve"
Hidd el igyekeztem minimum egy pillanatig gondolkodni, de úgy tűnik gyenge vagyok ehhez, veled ellentétben. De mi van a cserélt elem alatt? Na azt akkor végképp lutri...
-
opr
veterán
válasz Laca1212 #1823 üzenetére
Mi van a cserélt elem alatt?
Az út.Illetve... Ez egy BMW, szóval az idő 10-20%-ban az emelő meg a szervizes, de amúgy tényleg az út.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
-
opr
veterán
válasz Shadowbull #1826 üzenetére
Igen, valóban, a BMW híres a megbízhatóságáról.
Jó vicc volt. Ha már vicc, én is tudok egy jót!
Tudod miért nem köszönnek egymásnak a BMW-sek délután?
Minek?! Már reggel úgyis találkoztak a szervizben.[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
titán
válasz stickermajom #1818 üzenetére
Ezaz, hogy egy villanyautóval nem kell cikázni sokat. Mindig lesz olyan, aki nem találja az egyest, kettest, és szép nyugodtan át lehet sorolni. Nemhogy fékezésre kell kényszeríteni, még a gondolata sem jár arrafelé, hogy felgyorsuljon valami normális tempóra. Lomha autóval kellene cikázni, és megtalálni minden rést, hogy ugyanúgy előre haladjon valaki, mert mind egyformán gyorsul. A villanyos nem haladás közben előz, hanem gyorsulás közben, nincs mit feltartani, fékezésre kényszeríteni.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
opr
veterán
válasz Shadowbull #1831 üzenetére
Reliability by brand for cars up to five years old:
13. BMW 94.7%
15. Tesla 93.9%Ez alapjan szerinted a BMW egy teljesen megbizhato auto, szemben a fos Tesla-val, amit allandoan a szervizbe kell hordani. Meg jo, hogy elfogulatlan vagy, mi lenne, ha nem igy lenne?
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
cousin333
addikt
válasz Laca1212 #1821 üzenetére
"Felszereltségek terén mi szitu? Mik azok amik a fapadban is benne vannak?"
Erre nincs egyértelmű válasz, mert több verzió is létezik (elég régóta kapható). A felszereltség terén szerintem az egyéni igények (és az anyagi lehetőségek) szabnak határt, neked kell eldönteni, hogy kell-e valami. Hőszivattyú jó lenne, de az a REX-esben nem elérhető. A gyorstöltés max 11kW (16A, 3f), szerintem hasznos, de a Type2 töltő a minimum. Tud 1x32A-t is, de otthonra mindegy is: 3 fázisról bő 3 óra feltölteni, 32A1f-ről meg 4. 16A1f-ről meg 8, egy este alatt az is megvan (94Ah verzió).
Személy szerint villámtöltés nélkül nekem nem kéne, de ha olcsón keresel második autót, akkor talán az is nélkülözhető. A 94Ah-nak sokkal jobb a töltési karakterisztikája, mint a 60Ah-nak.
Nekem a nagy navigáció is szempont volt. A kisebbik kijelző elég lehangolóan néz ki. Ülésfűtés télen hasznos lehet (kényelem és hatótáv miatt), illetve hosszabb útra az adaptív tempomat (a kormány bal oldalán mind a hat gomb megvan). LED-es tompított fényszóró is előnyös. Ha van rá keret, akkor a facelift utáni verziót venném (LED-es reflektor és index).
[ Szerkesztve ]
"We spared no expense"
-
opr
veterán
válasz Shadowbull #1835 üzenetére
Máshol is kb egy helyen szerepelnek, kivéve a pártatlanságukról híres német listákat.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
-
cousin333
addikt
2017. Az első alsó index mutatja. A kerek a régi.
Meg a tolatókamera jutott eszembe, mint hasznos szolgáltatás. Nem azonos a tolatóradarral!
[ Szerkesztve ]
"We spared no expense"
-
Shadowbull
addikt
-
axioma
veterán
Tegnap neztem a temat, es probaltam [ovatos vezeto 2-es szem.szammal] elmondani h ez nem a feltorlasztas [plusz a masik sav amit elhagy gyorsul], de nem tudtam volna igy megfogalmazni. Igen, en a sajat tulbiztonsagos, nem mulik 2 percen semmi atlagtempomat is megnovelte az e-auto. De lehet akar azt nezni h mekkora hszunetnel kanyarodok be a forgalomba, mint az ugyes fustosok, nem mint a mamokak.
Szoval +1, es igen, csak addig tart amig a tobbi nem arambol gyorsul. -
gorbep
senior tag
válasz Laca1212 #1821 üzenetére
az alja és a bölcsők alumínium, a váz karbon, a karosszéria elemek termoplasztik. A hátsó ajtó üveg... semmit se tudsz mérni... de minek is? Ha sérült és javították, de szépen és nem látszik.... akkor is tökéletes... nem fog rozsdásodni... ezen az autón rozsda mint fogalom értelmetlen...
Amire lelkiekben készülj fel:
12V kisakku csere 3-4 évente kb 70e
Klímagáz fogy kb évi 7%-ot (980g van benne).... 1234Y... nem olcsó
Garnitúra gumi kb. 200e és ha kihasználod a 170LE-t, akkor gyorsan fogy...
Első lengéscsillapító porvédő 5 évet bír, csere munkadíjjal 40-45e
Régebbiekben gyakori hiba a kormánylégzsák... csere 40e
Ha van ülésfűtés, könnyen szakad... nem térdelünk az ülésbe!.... vétel előtt ellenőrizd
Kb ennyi szokott előfordulni vele...Gari időn kívül kerüld a márkaszervízeket... semmit sem javítanak, csak cserélnek, horror áron. Normál szerelőnél nem vészes... és nincs vele gond a fentieken kívül
Nekem a kötelező évi 17e CASCO 93e
De minden forintot megér....
UI: hatómű olajat "elvileg" nem kell cserélni, de ne hallgass a BMW-re, 100 000 km-enként cseréld... 0,5l van csak benne....
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
Lomha 8V
addikt
Renault Fluence ZE - ről van esetleg valakinek tapasztalata? Napi 80 km-re alkalmas lehet, vidéki úton?
-
Chereiose
addikt
válasz Lomha 8V #1847 üzenetére
"Ezek a nagy és komótos villany-Renault-k. Mindent lassan csinálnak, lassan mennek, és végtelenül lassan töltenek. Nagyon örömtelen járművek, ráadásul ugyanúgy figyelni kell az aksijuk tulajdonjogára, mint a Zoénál. A Fluence erősebb a maga 94 lóerejével, de az se siet sehova. Csak akkor ajánlhatók, ha nagyon kell a hely - mert messze ezek a legtágasabb olcsó villanyautók -, és ha halál biztos vagy benne, hogy minden nap beleférsz a hatótávba, mert hirtelen rátölteni nem fogsz. Elég sok a motorhiba – motorzárlat, a baj akkor van, ha az invertert is viszi. Rejtélyes CAN hálózati hibák vannak a Fluence-nál, 60%-os aksiegészségnél hibakód formájában nyaggatni kezd, hogy kérj csereakkut, pedig nem is kell, még sokáig használható, a jelzés eltávolítható." Ez alapján nem biztos, hogy megvenném, de ha szigorúan csak annyi hatótáv kell és minden nap tudod otthon tölteni akkor jó lehet, csak ahogy írja a Zoenal is, itt sem árt figyelni, hogy kifizetett akku van-e benne.
Forrás: [link]
Új hozzászólás Aktív témák
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Centro Energy 410W Full Black Prémium napelem panelek
- KIA Ceed 1.4 T-GDI Platinum DCT. 2019.
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal