Új hozzászólás Aktív témák
-
joghurt
addikt
Akik nem csak otthon/cégnél töltenek: Regisztráltatok kismillió helyre (e-mobi, Parkl, Drem stb.), vagy csak 1-2-re, aztán megy a vadászat, hogy olyan töltő merre van?
A tej élet, erő, egészség.
-
BullZeye
veterán
Van bármi pletyka, hogy mikor indul az új elektromos autó támogatás?
-
stickrs
senior tag
Hello, szerintetek eGolf 36kw aksival lenne jobb választás, vagy a kissebb aksis Ioniq? Kb napi 140km-t mennék vele..kinézetre jobban tetszik a golf, de sok jót olvastam az Ioniqrol, föleg az akku idötállóságát illetöen..
Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra
-
harry
veterán
Sziasztok! Renault E-Tech hibrid kocsikkal mik a tapasztalatotok / velemenyetek?
Nagyon szemezek a Megane4 PHEV kombival.
Amiket eddig hallottam / lattam egesz meggyozo, a kocsi meg a hajtas is. A jo oreg 1.6 szivo benzin, ket villanymotor, nincs kuplung csak kormos kapcsolok (szimpatikusabb mint a duplakuplungos Kia Ceed PHEV + GDI motor), elvileg eleg egyszeru technika, es nekem igen fontos lenne a megbizhatosag / karbantarthatosag.Kb van 50-60km tiszta villanyos tav, ami a naponta 2-4 alkalommal megtett 5km utakhoz jo lenne, nem szivesen jaratnam a benzinmotort ekkora tavokon (neha viszont akar szaz kilometereket is kene menni, ezert kene a belsoegesu motor is).
Az uj 37-40k eur ara azert meg sok, de tobb demo vagy pre-registered kocsit lattam 23-27k korul, ami mar beleferhet (december-februar a tervezett vasarlas, persze addig meg alakulhatnak a dolgok).
Az emlitett Ceed-en kivul mas phev ilyen meretben / arban nincs is igazan. Ott vonzo azert a 7ev gyari gari (vagy amennyi meg hatra lesz), de attol meg a technika komplexebb, es gyanitom nem mindent fedez a gari (pl. ha a kuplungra ramondjak hogy kopo alkatresz, nem garis, akkor a fene megette, es phev kocsiknal az aksikapacitasra sincs garancia).
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
WiZARD
addikt
válasz stickrs #1455 üzenetére
eGolf anyagminőségben, minőség érzetben más kategória.
Ioniq-ba páran nagyon szerelmesek és facebook csoportokban ennek hangot is adnak.
Jönnek mindig a "nem degradálódó akkuval", ami engem különösen felbosszant, a tudatlanság és hozzánemértés csúcsa. Ha létezne olyan akku, ami nem degradálódik, azért sorban állna minden gyártó a Hyundai-nál. Nincs ilyen. Persze trükközni lehet tartalékkal, nettó-bruttó kapacitással, és szoftveresen 100%-osnak mutatni. De aki ezt elhiszi...
Tény, hogy DC-n gyorsan tölthető és keveset fogyaszt.
Nekem nem jön be kinézetre, így hiába jó (és van olyan extrája amire nagyon vágynék - ülés szellőztetés), nálam elég hamar kiesett, amikor választani kellett.Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Füleske
addikt
"eGolf anyagminőségben, minőség érzetben más kategória."
Szerintem meg ugyanaz.
"Persze trükközni lehet tartalékkal, nettó-bruttó kapacitással,"
Az Ioniq netto 28, az e-Golf netto 31.
"De aki ezt elhiszi..." Linkeltem már erről tesztet, szerintem meggyőző. Nem azt mondom hogy 20 év múlva is 100 % - os lesz...
"Nekem nem jön be kinézetre" Ennyi, nem kell ezt túlragozni. Nekem is jobban tetszett az e-Niro, ezért nem lett Ioniq. Akinek meg pl. a Leaf tetszik, a 360 - as kamera meg az e-pedál, az meg azt vesz az akku temperálás hiányának ellenére is. Majd úgyis megmagyarázza magának. -
stickrs
senior tag
Köszi a véleményeket, majd megnézem élöbe mindkettöt.. akkut azért hoztam fel mert második autoként megmaradna ameddig szét nem esik, és nem ártana ha az aksi sokáig tenné :) mennyivel kell általában számolni, évi 1-2% kapacitásvesztés? Ti mit tapasztaltatok a sajátotoknál? Valamint a 8 év akkugarancia mekkora romlásnál érvényesíthetö?
Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra
-
Semin
senior tag
..."eGolf anyagminőségben, minőség érzetben más kategória."
Pontosan ugyanaz a kategória, de Golfok nagyrésze kevésbé extrázott. Hyundai barátunk alapáron többet ad....."Jönnek mindig a "nem degradálódó akkuval", ami engem különösen felbosszant, a tudatlanság és hozzánemértés csúcsa. "
Engem csak az érdekel, hogy ne csökkenjen a hatótáv, az nem hogy miért nem csökken.
Nincs a csoportban akinek csökkent volna bármennyit is... Azért ez bíztató, nem?!
Az eGolf esetén a nem temperált akku borítékolható degradáció, akárcsak a Leafek esetében. Ott 3-4% évente (80%-ig, ott már csökken), gondolom a lépték hasonló..."Tény, hogy DC-n gyorsan tölthető és keveset fogyaszt."
Így van, ez egy elekromos autó két legfőbb tulajdonsága.Ami nem volt:
Nagyobb. (igen a csomagtartó is) Néha jól jön az a +2 cm [link]Mivel kevesebbet fogyaszt - hiába a kissebb akku - meszebre jut.
(és mint említettük gyorsan tölt)[ Szerkesztve ]
-
stickermajom
addikt
Ez a fogyasztásmérő honnan jött? Aliexpress?
Én is konnektorból szeretném mérni a fogyasztást, ha megjön az autó. Mindössze 10A-s lesz a lassú töltő. Két Shuko van a garázsban két kismegszakítóval, de pont nincs már hely egy sínre pattinthatónak. A Sonoff amiről max 10A-t mértek nem egy Pow R2 véletlenül? Utóbbi tetszene, mert van rá Tasmota és gond nélkül integrálható Home Assistantba.
-
axioma
veterán
válasz stickermajom #1465 üzenetére
Itthon vette webaruhazbol, 15A-es, a Hungaria kornyeken valami elektronikai boltban. Igen, pow R2. A 100A-os volt csak ami itthon nemigen volt, az a kinai.
-
Fredo78
aktív tag
sziasztok!
Elektromos autó témakörben nézegetek. Évi 7-8000 városi km-t kéne kiváltania (napi max 30-40km) második autóként. Úgy láttam, hogy 3M alatt a C-Zero /Ion jöhetnek szóba, azokból is a 2011-2015 közötti példányok. Gondolom, hogy ezeknek az akksija már nem 100-as ami esetemben nem baj mert gondolom 80-100 km-t még simán elmennek.
A kérdéseim:
1., Mennyi van még bennük akksi szempontjából? 3 év vagy több?
2., Akksicsere mekkora tétel?
3., Van-e más nagyobb költségtényező/hibaforrás?
4., Amortizáció. Mondjuk 5 év múlva mennyit fog érni? -
wassermann
addikt
válasz Fredo78 #1467 üzenetére
Korábban én is beleástam magam ezeknek a tanulmányozásába:
a lényeg a C-Zero és az Ion a Mitsubishi I-Miev klónjai. 2014-től mindhárom korszerűbb akku-t kapott, a C-Zero és az ION cellaszámát ekkor csökkentették, de a i-Miev-ét nem. Így a 2014 utáni Mitsuk-ban 10%-al több akku van a másik kettőhöz képest, plusz ebben vannak további extrák (pl. 3 fokozatban állítható a visszatermelés / fékerő). A cellákat lehet cserélni, igazi hibaforrás nincs! [link]
Nagy előny, hogy mindhármon van otthoni és gyors töltő is, ami pl. a hasonló árfekvésű, használt SMART ED-k többségén hiányzik.[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz Fredo78 #1467 üzenetére
En 2011-es IONt vettem majdnem pont 3 eve, a pandemia miatt a vartnal kevesebb, kozel 20e km ment bele. Azt tudtam viszonylag gyorsan, hogy nem tokeletes az akku, legutobb egy eve neztek, akkor mondtak 70%-nak, de egyenletesnek. Igaz, nekem nagyon telen, plane ha valamennyit fu"to:k is, akkor inkabb 70km-re kalibralom a megtehetot (mutatni mindig tobbet mutat, pedig hazafele felfele van ugyhogy rosszabbat josol indulaskor), de az ugye me'g ha kerulot teszek is akkor sem volt gond. Mostansag 85-95 km-t mutat indulaskor. Mondjuk 99%-ban itthon konnektorrol (10A) van toltve. Bar azt mondjak, hogy a rendszeres maxra toltes nem jo neki, de nalam mindig fel van toltve teljesen, amit neztem videot hogy ettol fel ev alatt 80% akku az nekem nem stimmel (sztem keverik a kijelzett 100%-ot meg az akku technikai 100%-ot).
-
Fredo78
aktív tag
Köszi mindhármótoknak a választ. Mivel nem kevés pénzről van szó eléggé át kell matekoznom a dolgot.
5 év alatt megteszek 40e km-t. Fogyasztást 15kwh-val számolva az 6000kwh ami 38ft-os áramárral számolva 228e ft. Ugyanaz a jelenlegi Yarissal számolva 6,5-es benzinfogyasztás mellett 2600 liter ami 440 Ft-os benzinár mellett 1,144 Mft. Érdekesség: pont az ötöde az elektromos fogyasztása. A megtakarítás 912e Ft.
2.5 M forint 5 éves kamata állampapírban 550e Ft
Amortizációt nem tudom. 5 évre kb 500e Ft az reális?
Ez így akkor kb pariban van. Jól számolok?
-
Fredo78
aktív tag
stickermajom: Lehet hogy lesz párszáz kw-t / év amit át tudok oda csoportosítani (napelem által termelt, ami eddig fűtésre volt használva, de az autós felhasználás jóval hatékonyabbnak tűnik)
Emelkedni fog az áram ára? én pár éve olvastam utána, de akkor az volt a vélekedés hogy stagnálni fog hosszútávon.
WIZARD: köszi. Ha kivonom az inflációt nem sok marad -
Fredo78
aktív tag
Azt nem tudom, hogy a Yarist, hogy illesszem be a matekba.
Két éve van nálam 2008-as, de sajnálnám eladni (magyar, vonóhorgos, 100ekm van benne).
Viszont 3 autónak szinte felesleges és az árak megszaladása miatt szinte annyiért tudnám eladni amennyiért vettem, és a matekon is javítania ha az ára (1,5M Ft) bele lenne forgatva. -
wassermann
addikt
válasz Fredo78 #1477 üzenetére
Ezért is nyomtam be annak a videó-nak a linkjét: a tulaj csaj egyértelműen elmondja, hogy bár fog a parkolási díjakon és az üzemanyagon elég sokat, a lényeg mégsem ez, hanem a hozzáállás: nem akar pöfékelni tovább egy dugóban! Egyszerűen villanyautót akar használni!
[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz wassermann #1478 üzenetére
Csatlakozom. Bar geek is vagyok igy bevallalok ilyen early adopter szitukat (mar amennyire egy 10 eves technologia me'g early, de a tobbseghez kepest igen), de a legnagyobb indok nekem is az volt hogy az Alto a varosban nem a /km fogyasztassal volt sok, hanem a dugoban pofekelessel, konkretan idegesitett. Az egy megfizethetetlen erzes, hogy nem kell feleslegesen egetni a benzint (bar volt aki azt mondta hogy ehhez egy uj, start/stop-os auto is jo, de azert nem ugyanaz, foleg amikor lepesben de haladsz, ahhoz minimum - nem feltetlen zold rendszamos - hibrid kell, mar a prius I. is sokat lekezelt abbol).
-
veterán
-
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max
-
-NOKIA-
Ármester
válasz Chereiose #1427 üzenetére
Dunát lehet rekeszteni a külföldről behozott, S-es renszámú használt LEAF 40 kWh-osokkal a ha-hu-n, plussz megy a renszámtakargatás, szintén emiatt én úgy gondolom.
(Nekem ha autót hirdetek eszembe sem jutna hogy takargassam a rendszámot, azaz rejtegessek bármit is.)
Most akkor ezeket az elektromos masinákat is megtekerik[ Szerkesztve ]
-
Semin
senior tag
válasz -NOKIA- #1481 üzenetére
Nem sok érelme lenne.
Az elekrtomos autónak vannak előnyei a hagyományossal szemben:1.: Mutatja mennyi energiát használt el az autó új kora óta ténylegesen... KW-ban.
(ez elosztva az átlagfogyasztással egész jó támpont)2.: Mutatja az üzemórákat.
(nyilván ha 99.000 óra az nem éppen egy 20.000 Km-ert futott példány)3.: Resetelni lehet a statisztikát, de akkor a legfontosabb is resetelődik mégpedig hány üzemóra telt el a reset óta.
És mindez egyszerűen kiolvasható egy ODB-vel
-
-
joghurt
addikt
A Napelem topicban feltett kérdésre:
Milyen autó az és hol mész, hogy 10 az átlag?... Tudunk mi is 8-9 között menni de az átlag inkább 13 nyáron télen a csillag garázs miatt 18... És ehhez jön a 10% töltési veszteség...VW e-up! Eco(+) mód, mert nem érzem tőle korlátozva magam. Így is legyorsulom az autók nagy részét, ha akarom. Alapból B módban vezetek (max. rekuperáció), az üzemi féket elég ritkán kell használnom. Nyugis vagyok, figyelem a forgalmat, meg betartom a sebességhatárokat. Nem vagyok sem pizzafutár, sem fehér furgonos, sem részerboj.
A kocsi éjszakánként garázsban áll, így kisebb a kondi-igény. Az értékesítőnek meg elhiszem, hogy a párás szélvédőt olcsóbb a fűtőszálakkal megoldani, mint a légkondival.Ha felfelé megyek (20-23 km, nettó 250 m szint, összesen három felmászás), akkor mondjuk 12-es fogyasztás jön ki, 5 körüli rekuperációval. Lefelé ugyanez az út 6 körüli, 7-8 rekuperációval.
A tej élet, erő, egészség.
-
kardkovacsi
senior tag
-
Rolly
veterán
válasz kardkovacsi #1488 üzenetére
Ioniqkal is csak akkor ha az ember tojason lépked fűtés nélkül télen :) , de tény hogy az ioniq a legjobban fogyasztó autó...
Én mindig annyival megyek amennyivel még nem trafiznak le... Azaz 50 helyett 64... Plusz Pest és Pest környékén járok ahol sok 60-70es tábla is van...
Szóval nekem így 13 van 18 az átlag fogyasztásom e208cal...
-
Semin
senior tag
válasz Chereiose #1485 üzenetére
Ha egy szakival (pl autovizsgálat.hu és társai) átnézeted az autót, nagyjából ott ki is lehet zárni ha komolyabban volt sérülve. Én is megtettem, ajánlom őket! Nagyon megéri a ráfordítást. (Persze a szakszervíz is ugyanolyan jó, lényeg hogy átnézzék)
Sajnos a két vizsga közötti tekergetés még mindig működik, 40.000 km-ert megy az autó két év alatt, mire vizsgázik csak 20-at. Így a nyilvántartásban lesz egy remek keveset futott autó, első női tulajtól
[ Szerkesztve ]
-
Semin
senior tag
válasz stickermajom #1491 üzenetére
Ahol egy 30-40 perces vizsgálatot+próbautat nem vár végig az eladó úgy, hogy a vételárat bemutatod, azt el kell engedni. 7-10 milliókkal már nem akar zátonyra futni senki.
Arról nem is beszélve, hogy te is fél év szavatossággal tartozol az autóért, mindkét fél csak nyer a dolgon.
[ Szerkesztve ]
-
wassermann
addikt
Nincs a piciken semmi szégyelni való! A Mitsubishi i-MiEV / Citroen C-Zero / Peugeot Ion trió képezi szerintem jelenleg a belépő szintet a használt villanyautók világába:
Van otthoni és gyors-töltő csatlakozásuk is, rövidebb szakaszra felmerészkedhetnek autópályára. Öt ajtósak, így akár egy kisebb családnak is elővárosi és városi közlekedésre megfelelenek.
Igaz, nincsenek még bennük komplikált vezetés-segítő rendszerek, de pl. tempomatot lehet utólag beléjük szereltetni. -
axioma
veterán
válasz wassermann #1494 üzenetére
Ne nekem mondd, nekem ion-om van Raadasul me'g ki se neznek belole mivel no vagyok... nem mintha amugy zavarna, plusz egy elektromos smartbol kiszallo ingatlanos magas pasi se negativ, igaz jol is nez ki az autoja de nem azt mondjak ra hogy ize, hanem hogy cool.
-
Semin
senior tag
válasz wassermann #1494 üzenetére
Ezek cèl eszközök. Ha mindenki az igényeinek megfelelő elektromos autót választja egy gyorstöltő hiánya sem feltétlen akadàly. Elektromos autónál sokkal kissebb az átfedés îgy jobban meg kell gondolni, de ennyi.
[ Szerkesztve ]
-
kiliti
csendes tag
Sziasztok!
Jövőre szeretnék elektromos autót. Még nem 100, hogy melyiket. A kiszemeltben kicsi a csomagtartó (-35 liter a mostanihoz képest), meg nincs gyári lehetőség tetőcsomira, vonóhorogra, amiket időnként használok...Na de a kérdésem témája:
Most ugye október 15-ig lehet kérni szekrény csere (+200e?) nélkül extra Ampert a házhoz.
Jelenleg 3x16 Amper van, plusz fullos napsütés esetén még plusz 3x10. Plusz 3x16A vezérelt, amit most nem használok.
Erre kértem egy olyat (amire megjött már az MGT is ), hogy 20-20-32 24 órás + 20-32-20 vezérelt. Ez vajon eléggé FutureProof-e, amennyiben még az elektromos autó is rá fog menni a házra?
Vannak 3x16 Amperrel töltő autók, és vannak 1x32 Amperrel töltők (csak AC-t említek). A leendő töltőm az egy OpenEVSE alapú lesz.Vajon kell-e nekem több amper? Vagy elegendő a 20-20-32?
(Ha pl. beindul a mosógép, akkor le tudom szabályozni a töltést, amíg melegíti a vizet. Vagy ha nagyon kell a gyors töltés, akkor nem mosok...)
Legyen inkább 25-25-32? Ez plusz 49.530 HUFMi a véleményetek?
-
axioma
veterán
Kerdes, hogy milyen celbol akarsz otthon tolteni? Csak ejjel, es napkozben nem me'sz 100+ km-t, akkor 1x10A is feltolt (230V-os tolto), ahhoz tok felesleges mas. Vagy rendszeres lenne hogy napkozben hazamesz es nemsokara ujra el, kozben kell valami gyorstoltes? Vagy olyan hogy 500km-t kell visszatolteni? A hosszu tavokat szamold 20kWh-val, szamolj toltesi idovel, es kiderul hogy mennyi ampert kell beleszuszakolnod hogy ne legyen ez a szuk keresztmetszet.
Ne felejtsd el, hogy tok mas a helyzet, mint amikor autopalya mellett tolt valaki, amikor azonnal akar tovabb indulni. Ha van min. 8 orad es csak 230-rol toltod akkor is 100km siman benne van brutal (teli palyas) hasznalattal is (es nem minden nap kell fullrol indulni egy 400km-t tudo autoval se, ha nem mesz annyit).
Szoval varhato hasznalattol fugg, ill. hogy veszhelyzetben mennyire van mas megoldas (vagy egy fustos auto, vagy egy kelloen gyors utcai tolto a kozelben). De a legtobb felhasznalonal nem kell semmi korlatozas, nalunk 2 auto toltese mellett ment a haz (igaz, ampera csak 6-tal megy ha nem allitod at, az ion 10-zel, es eleinte 1x32A-n csinaltuk mindezt, eleg brutal szamtech park mellett - ossz szamla 50-60e volt).[ Szerkesztve ]
-
kiliti
csendes tag
Alap esetben elegendő lesz egy esti töltés is (akár több napos is, nappal napáramról töltve), de a kivételek miatt gondolkodom. Illetve jó lenne, ha legalább a következő 15 évre is kiszolgálna a hálózat.
Itt a "faluban" van egy 22kW DC töltő, és 4,5 km-re van egy 50kW DC töltő. Ha minden igaz, és jól nézem. Ezek végülis a kivételes helyzeteket le is fedhetik (ha épp szabad és működik).
Ha jól számolok, akkor 500 km, 20kWh/100 km fogyasztással, 1x32 Amperrel 14,3 óra alatt betölthető. Tehát ha később lenne egy kellően nagy akkus autó, lemerülten érkezve este 6kor, másnap reggel 8kor hosszú útra menve az itthoni olcsó áramról azért feltölthető. De ekkor azon a fázison semmi más nem mehet este. Max teszek azon a fázison futó eszközökre egy átkapcsolót másik fázisra....
Új hozzászólás Aktív témák
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W
- Költségmentes! 61xxx KM, Jaguar XE L4D Prestige 2.0D Automata.
- profi traffipax és lézer detektor + blokkoló Kiyo Ultimate AP4 GPS komplett rendszer
- KIA Ceed 1.4 T-GDI Platinum DCT. 2019.
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000